Dodaj do ulubionych

Lotnisko Gdynia

07.09.06, 13:55
Jako mieszkaniec Obłuża zbulwersował mnie artykuł we wczorajszej gazecie Echo
Miasta gdzie wyczytałem, że prawdopodobnie w przyszłym roku zostanie
uruchomione lotnisko cywilne w Gdyni Babich Dołach. Czy ktoś poinformowany
może potwierdzić czy to tylko pobożne życzenia autorki artykułu, kiełbasa
wyborcza przed wyborami czy realne plany miasta?
Już teraz loty wojskowych śmigłowców nad osiedlem (szczególnie wieczorami) są
wyjątkowo uciążliwe dla mieszkańców. Kiedy dojdą do tego loty pasażerskie
hałas startujących i lądujących samolotów stanie się nie do zniesienia. Kto
wymyślił kretyński pomysł z lotniskiem przy największym osiedlu w mieście? Na
całym świecie lotniska zlokalizowane są kilkanaście kilometrów za miastem

Zaczynam szukać mieszkania w innej dzielnicy.
Obserwuj wątek
    • seahowk Re: Lotnisko Gdynia 07.09.06, 15:37
      Uważam że lotnisko cywile na babich Dołach to bardzo dobry pomysł, jest to
      szansa dla rozwoju tej części Miasta. Pas startowy będzie w stronę morza.
      Jedyni którzy mogą narzekać to mieszkańcy Osady Rybackiej bo tam jest podejście
      do lądowania

      Pz

      Seahowk

      PS

      Ale faktycznie obawiam się że to zwykłe obiecanki cacanki
      • sealion Re: Lotnisko Gdynia 07.09.06, 16:17
        Pewnie nie mieszkasz na Obłużu i nie latają ci nad głową helikoptery :/

        Mam nadzieję że to tylko kiełbasa przedwyborcza Szczura, a lotnisko cywilne
        nigdy nie powstanie w dzielnicy mieszkaniowej. Niech sobie hałasują w z dala od
        ludzi np w Rębiechowie.
        • seahowk Re: Lotnisko Gdynia 07.09.06, 17:11

          Pewnie mieszkałem na Babich Dołach i Osadzie rybackiej ale na Obłużu faktycznie
          nie.

          A lotnisko mam nadzieje że powstanie bo będzie ono uzupełnieniem Lotniska w
          Gdańsku.

          pz

          Seahowk
          • germanus Re: Lotnisko Gdynia 08.09.06, 03:24
            >>Niech sobie hałasują w z dala od ludzi np w Rębiechowie.

            No? A mieszkasz(les) na Morenie? Nawet nie wiesz, jak ci ludzie tam maja?
            Bywam tam gosciem tylko i wieczornym wieczorkiem trzeba czesto przerywac
            rozmowe, bo mocno samoloci.

            Co zas do helikopterow i samolotow to sa to dwie rozne kategorie. Helikoptery
            podchodza skali jak chca, a samolocidla musza wzdluz pasa. I wyjscia nie maja.

            Ale ogolnie, nawet mimo jakiegos tam halasu na Morenie, uwazam, ze problemy
            halasu sa w Polsce za bardzo naglosnione. Przyklad: obwodnica stolycy. Z powodu
            niesamowitego halasu grozacego osiedlom polozonym o godzine jazdy od niej, nie
            bedzie jej wcale! Wiecie jak sie buduje w miastach ameryckich? Niemal NA
            autostradzie, no 3 metry od niej. Ludzie tam mieszkaja i nie narzekaja.
            Wystarczy lekko lepiej wyciszyc.

            Pomyslnych ladowan w BD!!
            • windyga Re: Lotnisko Gdynia 08.09.06, 10:17
              Troche sie powtracam.
              Otóz w sprawie lotniska (które przeciez juz od dziesiatek lat istnieje i hałas
              wojskowych samolotów tez nie jest chyba muzyką Mozarta...)podpisłi porozumienie
              ministrowie! Czyżby byli na pasku Szczurka i organizowali mu kampanie wyborczą?
              Bzdura!
              Faktycznie, jesli komus trudno mieszkać w sąsiedztwie portu lotniczego powinien
              sie zastanowic nad przeprowadzka. Ale chyba nalezało to zrobic wczesniej, przed
              decyzja o wprowadzeniu sie na Babie Doły...
              • sealion Re: Lotnisko Gdynia 08.09.06, 15:02
                > Faktycznie, jesli komus trudno mieszkać w sąsiedztwie portu lotniczego
                >powinien sie zastanowic nad przeprowadzka. Ale chyba nalezało to zrobic
                >wczesniej, przed decyzja o wprowadzeniu sie na Babie Doły...

                Nie mieszkam na Babich Dołach tylko na Obłużu górnym. Kiedy się wprowadzałem
                wojskowe maszyny z powodu nraku pieniędzy na paliwo prawie nie latały. Teraz
                helikoptery latają ok 3 razy w tygodniu mniej więcej 30 metrów nad domami
                powodując niesamowity hałas (często po godz 21.00). Teraz miasto funduje 20.000
                mieszkańcom Obłuża, Pogórza i Babich Dołów loty pasażerskie i
                kolejne 'atrakcje'.
                Oczywiście zastanawiam się nad zmianą dzielnicy na spokojniejszą - obawiam się
                że po podjęciu decyzji o budowie terminala spadną ceny mieszkań na Obłużu.
                Powtarzam: mam nadzieję że to kolejna kiełbasa wyborcza Szczura
                • m.krzeski Re: Lotnisko Gdynia 08.09.06, 20:43
                  Czy kazał ktoś zamieszkać koło lotniska,na którym stacjonowały samoloty
                  naddźwiękowe?Mało latały z powodów finansowych-co to za argument?!Należało się
                  liczyć z tym,że pieniądze się znajdą.Lotnisko na Babich Dołach istnieje
                  znacznie dłużej niż osiedle na Obłużu.Osobiście wiele lat mieszkałem na Obłużu
                  i huk MiG-ów 21 wielokrotnie mnie budził.Akceptowałem to bo lotnisko było
                  pierwsze.Teraz jestem pilotem liniowym i latam w PLL LOT SA.Od pewnego czasu
                  obserwuję w Warszawie jak na osi podejścia do lądowania na pas 33 na Okęciu
                  powstają nowe domy.Trzeba postawić pytanie kto dał zgodę na budowę w tym
                  miejscu.A poza tym zaraz będą protesty od właścicieli tych domów,że samoloty im
                  przeszkadzają.Hipokryzja ludzka nie zna granic!
                  Lotnictwo będzie się rozwijało i osobiście uważam,że lotnisko na Babich Dołach
                  musi być wykorzystane dla potrzeb transportu lotniczego.
                  • sealion Re: Lotnisko Gdynia 10.09.06, 16:34
                    To, że nie przeszkadzały ci samoloty to twoja sprawa. Mi przeszkadzają i nie
                    zgadzam sie na debilne pomysły miasta na rozbudowę istniejącego lotniska kosztem
                    mieszkańców Obłuża i Pogórza. A tobie życzę wybudowania pod domem 4 pasmowej
                    autostrady, a na twoje protesty ktos ci powie : hipokryzja ludzka nie zna granic.
                    • windyga Re: Lotnisko Gdynia 10.09.06, 18:14
                      No, coż, 80 lat temu ktos postanowił, że sielska wioska staje sie portowym
                      miastem.
                      A jak miasto, to tez i hałasy rozmaite i tłok. Szczęśliwie jest jeszcze naszej
                      kochanej ojczyźnie troche siół i zaścianków. Zatem...
                      A Gdynia niech sie rozwija. Bo lotnisko, to na pewno rozwój.
                    • m.krzeski Re: Lotnisko Gdynia 10.09.06, 20:37
                      Dla Pańskiej informacji-lotniska Babie Doły nie trzeba specjalnie
                      rozbudowywać.Należy je tylko lepiej wyposażyć.Co do 4-pasmowej autostrady to
                      faktycznie miałbym pretensje,bo ja tu byłem pierwszy gdy jej nie było w
                      planach.Dlatego też nie zamierzam zamieszkać przy trójmiejskiej obwodnicy,która
                      już istnieje i jest hałaśliwa.To samo tyczy się lotniska.Wydaje mi się,że Pan
                      zamieszkał na Obłużu jak nasze lotnisko już istniało a 34 Pułk Lotnictwa
                      Myśliwskiego użytkował wyjątkowo hałaśliwe samoloty Mig-21.Wtedy to nie
                      przeszkadzało?Czy jak były loty to Pana akurat nie było w domu?Mig-21
                      startujący z dopalaczem jest zdecydowanie bardziej hałaśliwy niż samolot
                      komunikacyjny.Wiem co mówię-sam takie pilotuję.
                      • jkwt Re: Lotnisko Gdynia 11.09.06, 10:44
                        > (ciach) Mig-21
                        > startujący z dopalaczem jest zdecydowanie bardziej hałaśliwy niż samolot
                        > komunikacyjny.Wiem co mówię-sam takie pilotuję.
                        Chciałby zauważy, że w środku samolotu hałas jest zdecydowanie mniejszy niż na
                        zewnątrz.
                      • sealion Re: Lotnisko Gdynia 11.09.06, 10:57
                        Nie trzeba rozbudowywać? A odprawa gdzie ma się odbywać? Na łące ? Chyba
                        konieczne jest wybudowanie terminala pasażerskiego, bo wojsko swojej
                        infrastruktury chyba nie udostępni.
                        Na Obłużu zamieszkałem gdy faktycznie istniało już lotnisko wojskowe i latały
                        MIG-i. Jednak latały one rzadko, teraz częściej latają śmigłowce.
                        Natomiast wg twojego toku rozumowania - lotniska cywilnego nie było wtedy w
                        planach. W odróżnieniu od lotów wojskowych będą to starty i lądowania kilka
                        razy dzień w dzień. A to już jest istotna różnica na którą sie nie zgadzam.
                        Analogicznie- gdyby ulicę przy której mieszkasz miasto przekształciło w
                        autostradę - no bo przecież ulica była pierwsza tylko zwiększono jej
                        przepustowość.
    • doda-elektroda sealion vs seahowk 08.09.06, 11:42
      fajne starcie.

      Co do cywilnego lotniska: myślę że chodzi o o sportowe awionetki, szybowce,
      loty turystyczne, skoki spadochronowe etc, a nie o cywilne lotnisko
      pasażerskie - bo takie jest przecież kompletnie niepotrzebne.
      • seahowk lotnisko 08.09.06, 13:47
        Właśnie chodzi o cywilne pasażerskie, i jest potrzebne jak najszybciej. Co
        najmniej z dwóch powodów.

        Lotnisko w Gdańsku jest już przeciążone, poza tym jego położenie jest Dość
        problematyczne z tego co wiem problem jest z kierunkiem pasa i kierunkami
        wiatrów jakie wieją w tej okolicy. Druga rzecz to, to że pojawia się problem
        równego traktowania klientów przez lotniska (linie lotnicze). Boją się że
        zostanie zakwestionowane dlaczego od jednych firm bierze się opłatę X a od
        innych Y ( chodzi tu o tanie linie lotnicze). Drugie lotnisko rozwiązałoby ten
        problem, bo jedne byłoby dla Tanich linii a drugie dla pozostałych.

        Poza tym w okolicy lotniska w Gdańsku powstają ( i będę powstawać ) firmy do
        który dowożone są komponenty drogą lotniczą. Jeśli chcemy aby powstawały tu
        firmy o zaawansowanej technologii to musi być lotnisko i to nie jedno.



        Pz


        Seahowk
        • jkwt Re: lotnisko 08.09.06, 15:53
          Lotnisko w Gdańsku nie jest przeciążone tylko niedoinwestowane. Te dwa terminy
          to nie zupełnie to samo.
          W Polsce przeważają wiatry zachodnie i północno-zachodnie i taką też orientację
          ma pas w Rębiechowie.
          Problemem są natomiast mgły. Jednak i to można byłoby w dużej mierze rozwiązać
          poprzez podniesienie kategorii lotniska (wymagane inwestycje - instalacja
          świateł osi centralnej pasa startowego oraz modernizacja ILS).
          Co do cargo to lotnisko w Babich Dołach ma zbyt krótki pas, aby przyjmować
          samoloty w kategorii heavy. Natomiast z rozbudową (o 700 m!) byłoby chyba
          ciężko.
          • seahowk Re: lotnisko 11.09.06, 09:21
            Odpowiadając mieszkańcom Obuża, sprzedacie mieszkania bo ceny ich pójdą w górę,
            rozbudowa dróg dojazdowych i modernizacja infrastruktury to sprawi, a co do
            ruchu lotniczego jak mówiłem zmartwienie mają mieszkańcy osady lotniczej. Co do
            Mig 21 bis to muszę cię zmartwić latały i to z całkiem dużą częstotliwością ale
            ich nie słyszałeś za często bo start i lądowanie odbywały się równolegle do
            twojego domu.

            Co do dofinansowania lotniska w Rębiechowie to można przyjąć że inwestycja w
            Babich Dołach będzie właśnie taką inwestycją. Babie Doły będą integralną
            częścią Rębiechowa

            Zaskoczyłeś mnie z tymi mgłami więc muszę o tym jeszcze poczytać ( będę mieć
            wiedzę to będę polemizował :) ). Natomiast wiem że często się zdarza że
            Rębiechowo nie może przyjąć samolotu a Babie Doły mogłoby je przyjąć.

            Co do domów powstający ludzie myśla jakoś to będzie a potem stwierdzają że nie
            dają rady i powstaje problem

            pz

            Seahowk

            • jkwt Re: lotnisko 11.09.06, 10:40
              Na Obłużu nie mieszkam. Z argumentem dotyczącym hałasu to nie do mnie.
              Natomiast zdecydowanie nie jest mi obojętne na co moje miasto zamierza wydać
              pieniądze którymi dysponuje. Babie Doły nie rokują dobrze. Raczej będzie to
              skarbonka bez dna.
              Z mgłami jest tak, że Rębiechowo leży 138 m n.p.m w dodatku w miejscu gdzie
              stykają się dwie masy powietrza. Przy niskiej podstawie chmur nad morzem w
              Rębiechowie będzie mgła. Co nie znaczy, że Rębiechowo nie może przyjmować a
              Babie Doły mogłyby. Przy niskiej podstawie chmur bez ILS raczej Babie Doły
              również nie mogłyby.
              • windyga Re: lotnisko 11.09.06, 11:56
                Ależ to nie miasto za pieniądze miejskie będzie budować, tylko spółka
                eksploatujaca lotnisko Rebiechowo!. Gdynia, jako miasto ma w tej spółce
                (podobnie jak Gdańsk i Sopot) po ok. 1 proc. udziału.
                Zreszta, jesli to bedzie lotnisko tanich linii, to i terminal bedzie raczej
                skromnym budynkiem. Bo jak tanie, to tanie. Przeciez jednym z problemów na
                lotnisku Rebiechowo sa własnie opłaty lotniskowe, zbyt wysokie dla tanich
                linii. Tamtejsza infrastruktura jest klasy lux, a dla tanich wystarczy klasa
                standard.
                Z pewnoscia spółka, która bedzie budowac ten skromny terminal z pewnoscia
                ograniczy wydatki tylko do koniecznego minimum, by zyski osiagnaćjak najniższym
                kosztem.To jasne.
                No i teraz zgłosi sie kolejna maruda, która bedzie jeczeć, że postawia nam tam
                budy. A ja jakos sie tego nie obawiam. Ech. Pozyjemy, zobaczymy,.
                • jkwt Re: lotnisko 11.09.06, 12:48
                  Taaaak. Spółka Port Lotniczy Gdańsk wręcz siedzi na kasie, z którą nie wie co
                  ma zrobić, a na Rębiechowie jest już wszystko co potrzeba i przez najbliże 10
                  lat nie będą potrzebne żadne inwestycje.
                  • gosia39 Re: lotnisko 11.09.06, 20:05
                    trochę długie te linki

                    http://www.airliners.net/open.file?id=0837780&WxsIERv=-&Wm=0&WdsYXMg=-&QtODMg=Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl&ERDLTkt=Cbynaq&ktODMp=Znepu%2029%2C%202005&BP=1&WNEb25u=Cvbge%20Znerx%20%28RCTQ%20Fcbggref%29&xsIERvdWdsY=&MgTUQtODMgKE=Bireivrj%20bs%20Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl%20%28RCBX%29%20zvyvgnel%20onfr.%20Guvf%20nvecbeg%20vf%20hfrq%20ol%20Cbynaq%20-%20Anil.&YXMgTUQtODMgKERD=2403&NEb25uZWxs=2005-05-13%2021%3A21%3A05&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes&width=1024&height=757&sok=JURER%20%20%28cynpr%20%3D%20%27Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl%27%29%20%20beqre%20ol%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=27&prev_id=0885388&next_id=0834217

                    http://www.airliners.net/open.file?id=0580482&WxsIERv=-&Wm=0&WdsYXMg=-&QtODMg=Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl&ERDLTkt=Cbynaq&ktODMp=Znl%2016%2C%202004&BP=0&WNEb25u=Uneev%20Xbfxvara&xsIERvdWdsY=&MgTUQtODMgKE=Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl%20%28RCBX%29%20zvyvgnel%20nvecbeg%20orybatvat%20gb%20Cbyvfu%20Anil%20jnf%20fcbggrq%20raebhgr%20ba%20Svaanve%20syvtug%20NL865%20sebz%20Uryfvaxv%20gb%20Mhevpu.%20Gunaxf%20gb%20Cvbge%20Ovfxhcfxv%20sbe%20vqragvslvat%20vg%20sbe%20zr.&YXMgTUQtODMgKERD=3695&NEb25uZWxs=2004-05-18%2000%3A00%3A00&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes&width=1000&height=762&sok=JURER%20%20%28cynpr%20%3D%20%27Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl%27%29%20%20beqre%20ol%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=41&prev_id=0609993&next_id=0510327
        • doda-elektroda gdyńska mania wielkości 19.09.06, 16:09
          1. lotnisko w Gdańsku nie jest przeciążone. Jego przepustowość wynosi 1m, ruch
          w oku 2005 wyniósł 0.67m.

          2. nie ma żadnego istotnego problemu z wiatrami. A na wszystkie potencjalne
          kłopoty meteo są sposoby, lepsze niż budowanie nowego lotniska w innym,
          problematycznym miejscu.

          3. zróżnicowane stawki opłat lotniskowych to nie żaden problem, ale norma. Tak
          samo byłoby na lotnisku w Gdyni.

          4. argument o komponentach jest wzięty z księżyca. Nic nie wiem o ulokowanych w
          3mieście firmach sprowadzających masowo jakieś „komponenty” i mających problemy
          z logistyką.

          5. dojazd z Gdyni na Rębiechowo nie nie jest kłopotliwy: jest fantastyczny. Z
          każdego punktu Gdyni dojeżdża się wygodną autostradą w trzy kwadranse.

          **

          podsumowując: ewentualne plany co do zbudowania w Gdyni własnego lotniska
          pasażerskiego dowodziłyby tylko tego, że nasze kochane miasto zachorowało na
          ostry przypadek manii wielkości.
          • windyga Re: gdyńska mania wielkości 20.09.06, 11:43
            No, nie wiem, jakie sa twoje kwalifikacje do tego, by zbijać argumenty na rzecz
            organizowania lotniska. Dla mnie jestes dyskutant-gawedziarz, który jak kazdy
            ma prawo miec swoje zdanie. Rozstrzygna jednak ludzie, którzy z pewnością nie
            sa filantropami...
            • seahowk Re: gdyńska mania wielkości 20.09.06, 18:24
              Ad 1

              Patrząc po rozwoju i chęci przyjęcia nowych połączeń, obserwując jak przyrasta
              starczy
              go na dwa lub trzy lata. Ruch pasażerski będzie migrował z promów do
              Skandynawii
              ( promy skupią się na wyjazdach zorganizowanych i transporcie samochodowo
              kolejowym)
              PŻB, Stena to potencjał szacowany prawie 1 mln pasażerów w roku. Problem to,
              że na linie lotnicze nie
              biorą się za ten rynek bo nie ma infrastruktury aby obsłużyć taką masę
              pasażerów.


              Ad 2
              Może ty nie widzisz ale stacje meteo i ludzi którzy tam pracują mówią o tym od
              zawsze.



              Ad 3

              Norma jest teraz ale w przeciągu roku będzie sprawa zamknięta. Opłaty mają być
              zrównane i koniec
              pytanie jest inne ile będzie czasu na przystosowanie. Wszystkie duże
              lotniska "mają mniejsze w swoim otoczeniu".


              Ad 4
              Gdzie ty mieszkasz??? w okolicach Rębiechowa powstają co najmniej dwie fabryki
              elektroniki ( jedna będzie produkować AGD druga telekomunikacyjna) które
              postawiły określone wymagania w tej sprawie.

              Ad 5

              Polecam dojazd w godzinach między 14 - 17

              Podsumowując:

              Lotnisko organizacyjnie będzie podlegać pod Rębiechowo więc nie będzie to Port
              lotniczy Gdynia jak sugerujesz.


              • jkwt Re: gdyńska mania wielkości 21.09.06, 11:31
                seahowk napisała:
                > Wszystkie duże lotniska "mają mniejsze w swoim otoczeniu".

                Nie wiedziałem, że ten baraczek z jednym pasem startowym i bez dróg kołowania
                zalicza się do dużych lotnisk. No cóż. Człowiek uczy się całe życie.
              • doda-elektroda autostrada na Babie Doły 24.09.06, 15:41
                ad 1.

                potencjał Steny to może i 1m, a potencjał Rębiechowa to 5m. I tak możemy sobie
                gadać o „potencjałach”. Jeśli istotnie pasażerowie z promów masowo przesiąda się
                na samoloty (w co wątpię, zważywszy inne formaty obu grup pasażerów), to przy
                normalnym rozwoju lotnisko w Gdańsku przejmie ich bez kłopotu.

                ad 2.

                skoro takie straszne warunki meteo są na Rębiechowie, to dlaczego nie dość że
                nie zamknęli tego lotniska, ale jeszcze planuje ono obsługę 5m paxów za kilka
                lat? Chyba sądzą, że jakoś sobie poradzą?

                ad 3.

                skoro w ciągu roku „sprawa zostanie zamknięta” i opłaty lotnisowe zostaną
                wyrównane, to odpadnie ci argument żeby przenieść loty do Gdyni, bo w Gdańsku
                nie ma równouprawnienia.

                ad 4.

                Fabryka AGD i telekomunikacyjna w okolicach Rębiechowa? Możesz podać jakieś
                bliższe info? Strony, odnośniki, albo przynajmniej dane? Bo ja sądzę, że
                ważniejszym argumentem niż lotnisko była obwodnica. Nie sądzę, żeby lodówki albo
                szafy krosownicze mieli wozić samolotami.

                ad 5.

                Co? Twierdzisz, że w godzinach szczytu łatwiej jest dojechać na Babie Doły niż
                na Rębiechowo? Kpisz chyba. Czyżby na Babie Doły, zapyziałą dzielnicę na
                samiutkim końcu Gdyni, odgrodzoną od miasta terenami wojskowymi i przemysłowymi,
                zbudowali ostatnio jakąś autostradę? Bo wzdłuż całej całej Gdyni od Cisowej po
                Orłowo jest kilka zjazdów na obwodnicę, po której za chwilę dojedziesz na
                Rębiechowo.
            • doda-elektroda jak to wygląda saute 23.09.06, 08:31
              i oto wyszła spod makijażu mniej przyjemna buzia pani gospodyni.

              Podałam 5 powodów, dla których budowa lotniska w Gdyni jest bzdurą. Pani
              gospodyni nie zajęła się żadnym. Zamiast tego postanowiła poprzylepiać mi
              etykietki.

              **

              Na szczęście łaskawie pozostawiła mi prawo pisania na tym forum.

              • kroqus Re: jak to wygląda saute 23.09.06, 10:16
                Pani gospodyni pewnych rzeczy nie wypada a poza tym jest osobą dobrze
                wychowaną. Ale ja mogę sobie pozwolić na to aby stwierdzić że osba która
                twierdzi iż dodatkowe lotnisko w trójmieście a szczególnie w tej części Gdyni
                jest kompletnie niepotrzebne jest poprosty "gupia". Splendor dla Gdyni z tytułu
                posiadania lotniska jest ważny ale akurat mało istotny w porównaniu z
                przesłankami ekonomicznymi zwiazanymi z dynamicznie rozwijającym się portem (
                kontenery,promy, turyści, planowana budowa centrum logistyczno-dystrybucyjnego).
                Miedzy innymi to wymusza takie inwestycje jak budowa estakady do obwodnicy,
                budowa A1 oraz lotnisko w Babich Dołach.Te wszystkie inwestycje w przyszłości
                będą wpływały na rozwój Gdyni oraz całego regionu a to w konsekwencji da
                pieniądze i miejsca pracy.To w bardzo dużym skrócie.
                • doda-elektroda i oto kolejny 23.09.06, 13:47
                  zaczął od stwierdzenia, że jestem głupia. Zwykłe chamstwo? Tak, oczywiście, w najczystszym wydaniu.

                  A potem seria sloganów z folderów reklamowych. Dynamicznie rozwijający się port - nieprawda. Promy - a co ma piernik do wiatraka, będą przesiadać się z promów na samoloty? Turyści - tym wystarcza całkowicie Rębiechowo. Planowane centrum logistyczne - i co, będą tam dowozić te osławione "komponenty" samolotami?

                  Fakt, to był duży skrót myślowy. Z gatunku tych skrótów prosto w maliny.
                  • kroqus Re: i oto kolejny 23.09.06, 22:08
                    Wypij szklanke zimnej wody to Ci przejdzie.Nie napisałem że jesteś głupia tylko
                    specjalnie urzyłem formy "gupia" w cudzysłowiu a to olbrzymia różnica ale widać
                    Ty nie chwytasz takich przenośni .Jeśli jednak nie dostrzegasz pozytywnych
                    stron z modernizacji lotniska wojskowego w Babich Dołach i rozszerzenia jego
                    funkcji co tylko może mieć pozytywne aspekty dla naszego miasta to faktycznie
                    powinienem w stosunku do twojej osoby urzyć tej formy gramatycznej którą sama
                    sobie przypisujesz.
                    • doda-elektroda a do tego krętacz 24.09.06, 14:52
                      napisał że jestem głupia, a teraz wykręca kota ogonem że to przenośnia, że
                      cudzysłów i że bez literki eł. Jednym słowem cham, ale jednak nie całkiem
                      stracony dla świata: trochę się zawstydził.

                      I dalej jedzie już znowu na bezczela: że to ja jestem winna, bo "nie chwytam
                      różnic". A na końcu powrót do tego, czemu akapit wyżej zaprzeczył: znów że
                      jestem głupia. Czyli jednak przestał się wstydzić.

                      A jaki z niego stylista, ortograf i gramatyk! Zostawiając na boku Babie Doły
                      pozwalam sobie skromnie dostrzec, że być może byłoby "pozytywnym aspektem dla
                      naszego miasta" gdyby podszkolił trochę zasady użycia er zet.

                      pozdrawiam serdecznie
                      • kroqus Re: a do tego krętacz 24.09.06, 17:15
                        Tak się składa że to właśnie Ty próbujesz wmówić mi że napisałem coś innego z
                        tego powodu określenie krętacz bardziej pasuje do Ciebie.Zupełnie nie trafiłaś
                        nie próbowałem się tłumaczyć z jakiegokolwiek powodu bo nie mam poczucia winy
                        ani wstydu żeby było jasne.Zatrwożony raczej jestem twoim sposobem myślenia.
                        Uwierz mi tu nie chodzi o jakieś chore ambicje jednego urzędnika miejskiego bo
                        miasto poniesie stosunkowo niewilkie koszta przy realizacji tego
                        przedsięwzięcia w stosunku do prywatnego inwestora.Po drugie dla wszystkich
                        jest to proste i zrozumiale że dla dużych inwestorów region ( trójmiasto) z
                        dwoma lotniskami jakie by nie były zawsze jest bardziej atrakcyjny niż z
                        jednym.A o tę atrakcyjność właśnie chodzi bo niedawno na frach trójmiejskich
                        była wielka dyskusja dlaczego duży biznes omija trómiasto.
          • gosia39 Re: gdyńska mania wielkości 24.09.06, 13:10
            > 1. lotnisko w Gdańsku nie jest przeciążone. Jego przepustowość wynosi 1m, ruch w oku 2005 wyniósł 0.67m.

            ale w tym roku od stycznia do lipca było już 670 357 pasażerów, milionowy pasażer zostanie odprawiony prawdopodobnie na przełomie wrzesień/październik.

            > 2. nie ma żadnego istotnego problemu z wiatrami. A na wszystkie potencjalne
            > kłopoty meteo są sposoby, lepsze niż budowanie nowego lotniska w innym,
            > problematycznym miejscu.

            problemem lotniska w Rębiechowie są nie tyle wiatry co zalegające nisko na tym obszarze mgły.
            Nikt w Gdyni nie chce budować nowego lotniska, ono jest i funkcjonuje, chodzi o zmianę przeznaczenia z wojskowego na cywilne

            > 3. zróżnicowane stawki opłat lotniskowych to nie żaden problem, ale norma. Tak samo byłoby na lotnisku w Gdyni.

            masz rację to norma
            www.przeloty.com.pl/articles.php?id=31
            ale też nie masz racji bo to duży problem
            Opłaty lotniskowe u przewoźników latających z tego samego terminalu powinny być więc porównywalne

            "..Dlatego całą sprawą zainteresowały się Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze i Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC). Prezes Urzędu Krzysztof Kapis zlecił przygotowanie raportu o opłatach lotniskowych pobieranych przez linie. Według niego do opłaty lotniskowej powinna być zaliczana wyłącznie opłata pasażerska (zwłaszcza, iż koszt odprawienia pasażera w terminalu w wybranym porcie jest ujęty w taryfikatorze i dla wszystkich przewoźników taki sam.."

            Nie jest wykluczone wobec tego, że w niedługim czasie dojdzie do wyrównania opłat lotniskowych.

            > 4. argument o komponentach jest wzięty z księżyca. Nic nie wiem o ulokowanych 3mieście firmach sprowadzających masowo jakieś „komponenty” i mając
            > ych problemy z logistyką.
            wystarczy spojrzeć jak zwiększają się przewozy ładunków w Rębiechowie
            w 2004 było 3,1 mln ton w 2005-3,45 a do lipca 2006-2,24 mln ton

            >5. dojazd z Gdyni na Rębiechowo nie nie jest kłopotliwy: jest fantastyczny. Z
            > każdego punktu Gdyni dojeżdża się wygodną autostradą w trzy kwadranse.
            zgadza się

            > podsumowując: ewentualne plany co do zbudowania w Gdyni własnego lotniska
            > pasażerskiego dowodziłyby tylko tego, że nasze kochane miasto zachorowało na
            > ostry przypadek manii wielkości.

            ewentualne plany co do zmiany przeznaczenia lotniska wojskowego na pasażerskie dowodzą tylko że nasze kochane miasto stara się wykorzystać szanse na rozwój turystyki i biznesu
            • doda-elektroda Re: gdyńska mania wielkości 24.09.06, 15:07
              cześć gosiu, ja widzę to tak:


              "ale w tym roku od stycznia do lipca było już 670 357 pasażerów, milionowy
              pasażer zostanie odprawiony prawdopodobnie na przełomie wrzesień/październik"

              plany Rebiechowa to przepustowość 2m za trzy lata i 5 mln do 2015. Jaki ruch
              pasażerski zakładają zwolennicy lotniska w Gdyni?

              **

              "Nikt w Gdyni nie chce budować nowego lotniska, ono jest i funkcjonuje, chodzi o
              zmianę przeznaczenia z wojskowego na cywilne"

              Ogrom prac związantych z przystosowaniem lotniska w Babich Dołach do ruchu
              pasażerskiego to faktycznie budowa nowego lotniska. Betonowy pas i kilka budek
              po bokach to jeszcze nie lotnisko.

              **

              "Opłaty lotniskowe u przewoźników latających z tego samego terminalu powinny być
              więc porównywalne"

              No więc w czym problem? Pan prezez Kapis wyrównaja te opłaty w Rębiechowie i
              odpadnie (fikcyjny zresztą) argument, by budować lotnisko w Gdyni, bo w Gdańsku
              nie ma równouprawnienia.

              **

              "wystarczy spojrzeć jak zwiększają się przewozy ładunków w Rębiechowie w 2004
              było 3,1 mln ton w 2005-3,45 a do lipca 2006-2,24 mln ton"

              myślę że z taką dynamiką przyrostu obecna infrastruktura Rębiechowa będzie
              obsługiwać cargo jeszcze przez kilka lat. Poza tym na tej samej stronie, z
              której masz te dane, napisane jest o planach modernizacji obecnego i budowie
              nowego terminalu cargo.
              • gosia39 Re: gdyńska mania wielkości 24.09.06, 17:02
                nie jestem specjalistką od lotnictwa, ale wydaje się że poczynania prezesa Machczyńskiego i władz Gdyni są w tym przypadku rozsądne i dalekowzroczne bo:
                1. zyskuje mocny argument w walce o nowe połączenia lotnicze
                do tej pory gdy samoloty nie mogły lądować w Rębiechowie z powodu mgły kierowano je do Poznania, teraz mogą wylądować w Gdyni, po oddaniu do użytku trasy Kwiatkowskiego to jakieś 30 min drogi.
                2. Jeśli te zabiegi o nowe połączenia przyniosą skutek to ma zapewnione drugie lotnisko na które może skierować część lotów
                3. Jeśli w trybie administracyjnym zostaną ujednolicone stawki opłaty lotniskowej w każdej chwili może rozdzielić ruch - "normalne" do Rębiechowa tanie do Gdyni co zapewni superpozycję wśród innych regionalnych lotnisk
                4. > Ogrom prac związantych z przystosowaniem lotniska w Babich Dołach do ruchu
                > pasażerskiego to faktycznie budowa nowego lotniska.>Betonowy pas i kilka budek
                > po bokach to jeszcze nie lotnisko
                "Lotnisko posiada dwie utwardzone drogi startowe: betonowy RWY 14/32 o długości
                2500 m, szerokości 60 m i nośności PCN 051 R/B/W/T, jak i asfaltowy RWY 09/27 o
                długości 575 m, szerokości 30 m i nośności PCN 015 F/B/X/T."

                (wklejam z innego portalu)
                Droga startowa dla samolotów jest w bazie na Babich Dołach w bardzo dobrym stanie, są też urządzenia nawigacyjne, trzeba będzie poprawić miejsca postojowe i przygotować terminal pasażerski. W tym momencie nie wiadomo jeszcze, czy hala odprawy pasażerów zostanie zbudowana od podstaw, czy też na ten cel zostanie wykorzystany któryś z wojskowych budynków.

                pozdrawiam ;))
                • doda-elektroda dawajcie lotnisko, argument się znajdzie 24.09.06, 21:01
                  ad 1. budowanie nowego lotniska po to, aby zapewnić awaryjne lądowania dla samolotów przekierowanych z Rebiechiowa to moim zdaniem marny dowód dalekowzroczności władz Gdyni.

                  ad 2. oczywiście, można będzie skierować część lotów do Gdyni. Tylko po co? Żeby pasażerowie zamiast w normalnych terminalach odprawę przechodzili w blaszakach, a do domu zamiast obwodnicą jeździli serpentynami na Czernickim?

                  ad 3. przedtem mówiliście „w Gdańsku nie ma równouprawnienia, trzeba tanie linie przenieść do Gdyni”. Kiedy sami zaplątaliście się w pułapkę własnych argumentów przyznając, że ktoś tam chce ujednolicić stawki lotniskowe, mówicie „w Gdańsku będzie równouprawnienie, trzeba tanie linie przenieśc do Gdyni”. Co dobrze oddaje całą logikę: chcemy, do jasnej anielki, lotniska w Gdyni, a argument zawsze się znajdzie. Przedtem argumentem był brak jednolitych stawek w Gdańsku, teraz argumentem jest to, że w Gdańsku będą jednolite stawki.

                  ad 4. po co mi gosiu droga piszesz o charakterystyce techniczej pasa, skoro napisałam ci, że pas i budki po bokach to jeszcze nie lotnisko [pasażerskie]. A terminal? A drogi dojazdowe? A parking? A hangary? A zaplecze techniczne?

                  **

                  PS. ja też nie jestem ekspertem. Użytkownikiem zresztą też niespecjalnym. Ostatni raz korzystałam z Rębiechowa wiosną zeszłego roku.
            • jkwt Re: gdyńska mania wielkości 25.09.06, 12:15
              gosia39 napisała:

              > problemem lotniska w Rębiechowie są nie tyle wiatry co zalegające nisko na
              tym
              > obszarze mgły.

              IMHO łatwiej i taniej podnieść klasę lotniska w Rębiechowie niż wybudować nowy
              port lotniczy w Babich Dołach.
              Zapewniam, że Rębiechowo nie jest jedynym lotniskiem mającym problemy z mgłami.
              Częste mgły występują również np. na lotnisku JFK.
    • c.kapturek Re: Lotnisko Gdynia 21.09.06, 10:01
      bez przesady, mieszkałam kiedyś na obłużu i niebyło tak źle. teraz u mnie też
      nie raz latają nad wzgórzem, wczoraj nawet leciala awrionetka czu cuś.
      a rozbudowa lotniska, jak najbardziej jestem za, Gdynia się rozwija i nic tego
      niepowstrzyma:)
        • jkwt Re: Lotnisko Gdynia 21.09.06, 21:55
          Nie wiem o co chodziło. W tym roku na Rębiechowie będzie 1,2-1,3 mln pasażerów.
          Wzrost imponujący, ale w kolejnych latach już taki nie będzie. Jak na
          możliwości obecnego kurnika to zdecydowanie za dużo. Jednak lotnisko ma
          możliwość bezproblemowej rozbudowy do 5 mln pasażerów rocznie.
          Oprócz tego potrzebne są inwestycje w infrastrukturę nawigacyjną. Przede
          wszystkim światła osi centralnej na podejściu 29, ILS na podejściu 11 oraz
          drogi kołowania.
          Jeśli prezes portu lotniczego mówi, że te inwestycje są w tej chwili
          nieopłacalne (np. z powodu mgły jest odwoływanych kilkadziesiąt lotów rocznie)
          to tym bardziej nie opłacalne jest tworzenie kolejnego cywilnego lotniska.
          Dojazd. Bez przesady. Z centrum Gdyni nawet w szczycie to góra pół godziny. Z
          południowych dzielnic Gdyni łatwiej dojechać do Rębiechowa niż do centrum a tym
          bardziej na Babie Doły.
    • doda-elektroda dlaczego jestem przeciw 24.09.06, 21:43
      Ktoś może powiedzieć: no dobrze, doda, ty cycata idiotko, niech lotnisko na Babich Dołach okaże się wielką komercyjną wtopą – ale co ci to wszystko szkodzi, w końcu to nie twoje pieniądze?

      No więc tera napiszę wam, dlaczego jestem przeciwko temu cyrkowi na Babich Dołach, jo?

      Bo mój nos mówi mi, jak to się skończy.

      Koło tego interesu zakręci się kilku cwaniaczków. Ten będzie stawiał fabrykę, tamten centrum te, no, logiczno-logistyczne, inny znowu będzie pasażerów przesadzał z samolotów na promy. Agencje PR, plakaty na ulicach, wywiady w gazetach, uściski dłoni w Prezydium oraz piękne prezentacje w PowerPoincie z rosnącymi słupkami. Potrzeba tylko przychylnej atmosfery we władzach miasta. Czaicie, o co chodzi? Tak, oczywiście, my już mamy otwarte linie kredytowe na miliony dolarów, tylko chodzi nam o ten początkowy impuls.

      A wynik? Jak to u nas jest. Miasto które podżyrowało kilku spryciarzy i wydało masę pieniędzy na infrastrukturę, a w zamian otrzymało dwa nowe budynki z blachy falistej – znaczy „Terminal Lotniczy Gdynia Babie Doły”. I kilka procesów za niewywiązenie się ze zobowiązań, bo te kebaby na lotnisku nie sprzedają się jak trzeba. Nic dziwnego, skoro samolot ląduje tu raz na dwa dni, a liczba pasażerów rocznie osiąga w porywach 30 tysięcy.
          • seahowk Doda bredzisz dla samego bredzenia 10.10.06, 12:09
            Załączam odpowiedź dotyczacą fabryki twoje tezy są do obalenia w ciągu 15 min
            szukania w internecie. Poza tym to ty powinnaś sprawedzić zanim podważysz jakąś
            wypowiedź. Oszczędziś sobioe smieszności a nam rozrywki ( kiepskiej zresztą.


            Japońska fabryka powstaje za obwodnicą
            Gazeta Wyborcza, 11 kwietnia 2006r.

            Zaledwie pół roku po podpisaniu listów intencyjnych ruszyła budowa japońskiej
            fabryki mechaniki precyzyjnej w Rębiechowie. Zakład będzie gotowy na początku
            przyszłego roku.

            Na razie prace przygotowawcze prowadzi Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. -
            Musimy uzbroić teren w media i przygotować plac budowy - mówi Włodzimierz
            Ziółkowski, prezes PSSE. Budowana jest też tymczasowa droga od ul. Słowackiego
            do przyszłej fabryki.

            Japończycy budowę zapowiedzieli w czerwcu zeszłego roku. Wystarczyło nieco
            ponad pół roku, by prace ruszyły z miejsca.

            - W zakładzie pracować będzie ponad 100 osób - mówi Ziółkowski.

            Inwestorem jest firma Suruga Seiki, która w czterech zakładach na świecie (poza
            Japonią - w Chinach, Wietnamie i USA) produkuje nowoczesne narzędzia dla
            przemysłu elektronicznego i motoryzacyjnego.

            Lokalizacja inwestycji nie jest przypadkowa. - Japończycy zaznaczyli, że
            interesuje ich tylko sąsiedztwo lotniska - przyznaje Ziółkowski.

            Wszystko dlatego, że większość produkcji ma być wysyłana w świat drogą
            lotniczą. Na razie nie wiadomo, czy to oznacza, że w Gdańsku regularnie będą
            się pojawiały wielkie samoloty transportowe. - Wiemy, że fabryka się buduje,
            ale nie mamy na razie informacji o konkretnych potrzebach, jeśli chodzi o
            transport lotniczy - mówi Adam Skonieczny z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w
            Rębiechowie.

            Więcej w Gazecie Wyborczej
                • grzehuu To ma swoje + i - 13.10.06, 20:20
                  + są takie że zeczywiscie rozwinie sie troche interes Gdyni , moze wrescie
                  jakis remoncik dróg itp

                  - według mnie to wyobrazcie sobie te korki samochodow zeby dostac sie do
                  lotniska , lub niszczenie drzew w strone babich , niszczenie pola , To samo w
                  strone kosakowa . A ja wole sobie pojezdzic sciezka rowerowa bez smrodu
                  samochodow . Pozatym jezeli maja juz budowac to zadam jakis sciezek
                  rowerowych ! i nie przy ulicach głownych ! ;]



                  Ogolnie to jestem za :] ale musza byc spelnione pewne warunki , ciekawe jak
                  zniesie to moja babcia co ma działke obok lotniska , pamietam te czasy tych
                  wszytkich odrzutowców :D:D
            • dodziak-elektrodziak Re: Doda bredzisz dla samego bredzenia 22.10.20, 16:03
              tak sobie zerkłam, co się w końcu zadziało z tym Suruga Seiki. Seahow powyższy post napisał w 2006 roku. Faktycznie Suruga odpaliła biznes, choć 2 lata potem, w roku 2008. Ruszył dość niemrawie, a potem było już tylko gorzej. Prawdopodobnie Japończycy szukali tylnego wejścia na rynek UE i montownia w Rębiechowie była testem czy się uda. Tak czy siak, nie udało się. Od początku drugiej dekady zaczęli przymykać i tak mały biznes, po czym zamknęli go definitywnie w roku 2013.

              I to było tyle w temacie dowóz komponentów drogą lotniczą do montowni w Trójmieście. Pozdrowienia dla Seahowka, gdziekolwiek teraz jesteś.
    • doda-elektroda ach te mgły na Rębiechowie 28.11.06, 10:05
      jako argument na rzecz budowy lotniska w Gdyni kilkakrotnie podawano rzekomo
      fatalne warunki pogodowe, a zwłaszcza mgły, panujące często na Rębiechowie.

      Coś a propos poniżej.

      miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,3758853.html
      • kurzatwarz3 Re: ach te mgły na Rębiechowie 28.11.06, 11:17
        Cytat z "przedmówcy":Inaczej predzej
        > czy pozniej Szczurek dostanie Babie Doly, zaleeeje je forsą
        > i jaka linia będzie wtedy chciała latać z Ręb?
        Zabawne, że nawet mgła moze byc pretekstem do złosliwych szowinistycznych
        komentarzy..;))
        Przeciez lotnisko w Babich Dołach bedzie formalnie częścia lotniska w
        Rębiechowie! Jako rezerwowe i zapewne obsługujace głównie tanie linie.
        I w ogóle o jakim "zalaniu forsą" jest mowa?! Trudno pojąć doprawdy takie
        szczeniackie komentarze
    • kroqus Re: Lotnisko Gdynia 28.11.06, 12:14
      Z tego co wiem to sprawa lotniska w Babich Dołach jest już przesądzona. Kwestia
      otwarcia sprowadza się do spraw technicznych a termin przyszłego roku jest
      całkiem realny.
      • seahowk Re: Lotnisko Gdynia 29.11.06, 14:21
        Samoloty na Rębiechowie mogły lądować bo mgły w Gdańsku nie było to czemu
        miałyby nie lądować dziś mgła już się pojawia a nad Rębiechowem a na Babich
        jeszcze jest widoczność dobra

        Co do złośliwości to wydaje mi się że osoby które to piszą mają kłopot z
        rozróżnieniem podstawowych zagadnień takich jak wojewoda, prezydent Miasta,
        Burmistrz, Skarb Państwa, Gmina, Powiat Grodzki, Powiat Puck, Gmina Kosakowo.

        Opanowanie tych zagadnień jest bardzo wskazane aby wiedzieć co z czego wynika i
        kto jest „sitwa” a kto kolektyw


        PZ

        Seahowk
        • seahowk Re: Lotnisko Gdynia 10.05.07, 11:39
          Żródło:
          Eurobuild/elektrobudowa/easylogistyka.com09.05.2007 16:20

          Elektrobudowa firma, będąca wiodącym wykonawcą i dostawcą aparatury
          rozdzielczej średnich i niskich napięć, jak również stacji i systemów
          elektroenergetycznych zawarła umowę z 17 Terenowym Oddziałem Lotniskowym w
          Gdańsku na wykonanie robót budowlanych przy budowie portu lotniczego na Oksywiu.

          Zakres robót obejmuje wykonanie budynku portu lotniczego wraz z wieżą kontroli
          lotów, wyposażenie budynku w urządzenia techniczne i instalacyjne, wykonanie
          sieci zewnętrznych, robót drogowych oraz zagospodarowanie terenu i budowę
          obiektów pomocniczych. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 9,99 mln zł.
          Początek prac przewidziany jest na 17 maja 2007 roku, natomiast ich zakończenie
          na styczeń 2010 roku.

          • kroqus Re: Lotnisko Gdynia 10.05.07, 21:33
            To bardzo dobra wiadomość tylko nie wiem jak się to ma do dzisiejszej
            wypowiedzi marszałka woj. Kozłowskiego( program III TVG) który oficjalnie
            stwierdził że będzie optował za drugim lotniskiem obok Rębiechowa w Malborku a
            nie w Gdyni.
            • seahowk Re: Lotnisko Gdynia 11.07.07, 10:08
              Chcą go władze Gdyni i Kosakowa. Entuzjastycznie o modernizacji wypowiadają się
              wojskowi, a nawet władze Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy z Gdańska, które
              mają zarządzać nowym obiektem
              W Gdyni miałyby lądować przede wszystkim samoloty latające na trasach
              obsługiwanych przez tanie linie. Na całym świecie tacy przewoźnicy nie mają baz
              w dużych miastach, ale w mniejszych ośrodkach. Poza tym Gdynia miałaby być
              rezerwowym portem dla Gdańska, bo przy wietrznej pogodzie łatwiej tam
              wylądować. W Rębiechowie nie ma bowiem blisko lasów, które chronią przed
              wiatrem lądowisko w Babich Dołach.

              Kolejną ważną funkcją, jaką spełniałby nowy port lotniczy w naszym regionie,
              byłyby przewozy cargo. Nieopodal jest port morski, który mógłby teraz nabrać
              nowego znaczenia. W ciągu roku zakończy się budowa Trasy Kwiatkowskiego, która
              połączy go z obwodnicą Trójmiasta. Budowa lotniska byłaby ostatnim etapem
              ułatwiającym rozwój.

              Pomysł popierają władze Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy z Gdańska, bo one
              mają nowym lotniskiem zarządzać. Z entuzjazmem o tym pomyśle wypowiadał się
              marszałek województwa Jan Kozłowski, ale ostatnio jest nieco bardziej ostrożny.

              - Trzeba sprawdzić, czy drugie lotnisko jest potrzebne, ponieważ dzięki nowym
              inwestycjom port lotniczy w Gdańsku będzie w stanie przyjąć po przebudowie
              ponad 5 mln pasażerów - mówi Kozłowski.

              Zarząd województwa sporządzi więc studium strategiczne rozwoju sieci lotnisk na
              Pomorzu, bo w grę wchodzą jeszcze te w podsłupskim Redzikowie i w Królewie
              Malborskim.

              Gdyńskie władze wcale się tym jednak nie przejmują. Prezydent Wojciech Szczurek
              jest przekonany o zasadności budowy lotniska w Gdyni.

              - Chcemy, aby samoloty pasażerskie latały z naszego lotniska jeszcze przed Euro
              2012. Może się to nie udać, bo procedury są skomplikowane i koszty duże. Ale
              lotnisko na pewno powstanie; jeśli nie z jednym, zbudujemy je z innym
              partnerem - podkreśla prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

              Koszty przystosowania lotniska dla samolotów cywilnych i obsługi ruchu
              pasażerów ocenia się na około 100 mln zł. Bez znaczącego wsparcia Unii
              Europejskiej nie da się go przebudować, ale Gdynia od lat słynie z efektywnego
              pozyskiwania środków z UE.

              Nie wiadomo jeszcze, co będzie z coraz popularniejszym festiwalem Open'er,
              który co roku odbywał się na lotnisku w Babich Dołach i ściągał do Gdyni
              kilkanaście tysięcy fanów oraz muzyczne gwiazdy z całego świata. Jednym z
              planów jest nawet zamknięcie gdyńskiego lotniska na czas trwania tego
              prestiżowego festiwalu, bo miasto nie chce z niego zrezygnować.


              Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
                • x2468 Re: Lotnisko Gdynia 29.02.08, 02:10
                  Nowosc.Jak podano dzisiaj(wczoraj w TokFM w Babich Dolach ma byc budowany pport
                  lotniczy z prawdziwego zdazenia.Zglosilo sie paru inwestorow w tym jakis potezny
                  z Chin ktore chca zainwestowac w budowe airportu Gdynia-Kosakowo,bo tak sie to
                  ma nazywac.Czyzby pan Hutchison?
                • x2468 Re: Lotnisko Gdynia 29.02.08, 02:12
                  Nowosc.Jak podano dzisiaj(wczoraj w TokFM w Babich Dolach ma byc budowany pport
                  lotniczy z prawdziwego zdazenia.Zglosilo sie paru inwestorow w tym jakis potezny
                  z Chin ktore chca zainwestowac w budowe airportu Gdynia-Kosakowo,bo tak sie to
                  ma nazywac.Czyzby pan Hutchison?
                  serwisy.gazeta.pl/tokfm/3,0.html?slowo=kosakowo
                  • dodziak-elektrodziak argumenty za lotniskiem sprzed 12 lat 18.10.18, 14:34
                    przekopałam się przez stare posty i oto przegląd argumentów za budową lotniska w Gdyni:

                    1. lotnisko w Gdańsku jest tak przeciążone, że lada chwila się kompletnie wysypie (seahowk)
                    2. na Rębiechowie bywają straszne mgły i wtedy przekierowują samoloty nie wiadomo dokąd (jkwt, gosia39)
                    3. firmy powstające przy obwodnicy potrzebują dowozu komponentów samolotami (seahowk)
                    4. na lotnisko w Gdańsku w godzinach szczytu nie sposób dojechać (seahowk)
                    5. miasto Gdynia nic albo prawie nic nie zainwestuje w lotnisko (windyga)
                    6. ruch promowy będzie masowo dostarczał do Trójmiasta pasażerów na lotniska (seahowk, kroqus)
                    7. w Gdyni będzie centrum logistyczno-dystrybucyjne które wymaga lotniska (kroqus)

                    ale najlepszy jest ten argument:

                    8. Gdynia od lat słynie z efektywnego pozyskiwania środków z UE (seahowk)



      • dodziak-elektrodziak Re: jak to było 12 lat temu 22.10.20, 15:45
        kolejny, chyba przedostatni epizod sagi pt. Lotnisko Gdynia Kosakowo. Wczoraj prasa doniosła, że syndyk wystawił za 7 mln na sprzedaż "masę upadłościową" po znajdującej się w stanie upadłości spółce Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo, zob. np. www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Majatek-lotniska-w-Gdyni-wystawiony-na-sprzedaz-za-7-mln-zl-n149872.html

        Po internecie chodzi, że miasto zainwestowało w tą imprezę 100-130 mln (jak swego czasu pisała Windyga wyżej, miasto miało nie zainwestować nic, tylko coś tam udostępnić prywatnym inwestorom). Czyli jest szansa, że 5% z tego odzyska.

        Niemal równo 14 lat temu (10. października 2006) Seahowk napisał wyżej, że bredzę dla samego bredzenia. Ech, żeby miał rację! A propos, Seahowk, gdzie jesteś? Bo na Windygę już nie liczę, jest przecież na zasłużonej emeryturze. Spotykam ją zresztą czasem na Reja, ale przecież nie będę zaczepiać ludzi na ulicy.

        • dodziak-elektrodziak Re: jak to było 12 lat temu 08.12.20, 10:48
          przed kilkoma dniami gruchnęła wieść, że przetarg na "masę upadłościową" wygrała firma INBAP Intermodal. Z tego co widziałam, to dość porządna firma z branży logistycznej, działające na skalę międzynarodową. Tylko ciekawe, co oni chcą robić na Babich Dołach. Kolej tam nie dochodzi, więc chyba tylko baza kontenerowa albo cuś w tem guście. Albo - jak to u nas - ściema, coś kombinują żeby zgarnąć dotacje albo inne państwowe pieniądze.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka