Dodaj do ulubionych

Kolej na Żary czy na Lubsko?

25.06.07, 21:47
W najbliższy piątek 29 czerwca, podczas wyjazdowej Sesji Rady Powiatu
żarskiego, Rada podejmie uchwałą stanowisko w sprawie modernizacji linii
kolejowej Berlin-Wrocław na odcinku Żary-Tuplice-Zasieki (granica Państwa).
Interpelację w tej sprawie zgłosiłem podczas Sesji Rady w Lubsku, w dniu 29
maja. Rada zwróci się do Ministra Transportu o modernizację linii.
Podczas Sesji w Jasieniu głosowane będą jednak dwa różne stanowiska, gdyż
kontrpropozycję zgłosił wicestarosta P.Palcat, który proponuje modernizację
linii Żagań-Lubsko-Gubinek, czyli trasę tzw "berlinki" (z ominięciem Żar).
Tu link do informacji w tej sprawie i moja wypowiedź dla Radia Zachód:
www.zachod.pl/articles/view/polaczenie-kolejowe-przez-zary-czy-przez-lubsko
Obserwuj wątek
    • croolick Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 25.06.07, 22:43
      Bylo by fajnie, gdyby Berlinke odbudowano, niemniej w obecnej stytuacji jest to zadanie baaaaardzo kosztowne a w zwiazku z tym z niewielkimi szansami na powodzenie. A moze wlasnie o to chodzi Palcatowi - wysilki na rzecz modernizacji linii kolejowej spala na panewce, nie trzeba bedzie nic robic, kasiora za bycie wicestarosta wplywa regularnie na konto, Bakalarz pilnuje nastepnej roboty no a wyborcom powie: "no prosze walczylem o Lubsko, a ze sie nie udalo, no coz (w domysle: jaki problem, przeciez nie takie numery robilem)". Ten czlowiek znany jest z tego, ze latwiej przychodzi mu niszczyc (NO WLASNIE, PANIE PALCAT, GDZIE PAN BYL, GDY DEWASTOWANO LUBSKA KOLEJ???!!!) niz budowac. Do tego, jakie ten czlowiek ma prawo by wplywac na tresc uchwal Rady Powiatu, skoro radnym nie zostal (zrezsta nie bez przyczyny...)!?! Dla mnie to skandal! Argumentacja Pawla jest rzeczowa i projekt rokuje duze szanse na powodzenie. A przeciez zyska na tym tez Lubsko, bo w polizu beda mieli wezel kolejowy z nowym,i polaczeniami.
      • skrzypczynski.pawel Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 25.06.07, 22:58
        Jeżeli PKP S.A. nie ujmie modernizacji linii kolejowej Żary-Tuplice-Zasieki w
        planach do 2012 roku, to tysiące kibiców z całej Europy pojedzie na mecze EURO
        2012 do Wrocławia i Krakowa trasą przez Horkę i Węgliniec.
        Powiat żarski straci więc niepowtarzalną okazję do promocji i przyciągnięcia
        (nawet kilkugodzinnych i jednodniowych) turystów. Tak woj. dolnośląskie wygra
        wyścig z woj. lubuskim.
        Sprawa linii kolejowej to sprawa "być albo nie być"!
    • waldi191 Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 09:30
      Pan Piotr Paclat zgłasza modernozację linii Zagań-Lubsko-Barlinek, a przeciez
      to chyba za p. Palcat kiedy był burmistrzem Lubska doszło do dewastacji dworca
      w Lubsku i rozebrania torów, a raczej rozkradzenia ich. Zawsze był p. Palcat
      nastawiony na NIE wobec Żar i nie wierzę w jego pozytywizm teraz, wobec naszego
      miasta. Łatwiej Mu przychodzi szkodzić, niż pozytywnie działać, chyba, że
      chodzi o własny interes. Zary są wizerunkiem powiatu i o tym powinni pomyśleć
      Radni, a nie dawać się wodzić za nos. Poza tym proszę nie zapomnieć, że Wasza
      kadencja niebawem sie skończy , i powinniscie, pozostawić po sobie nie tylko
      dobre czy złe wrażenie. Czas najwyższy wypromować nasze Miasto nie tylko na
      niwie kultury a także ożywić gospodarczo . I to jest chyba najważniejsze.
      • skrzypczynski.pawel Re: Przykłady 26.06.07, 10:22
        To przykłady dworców po modernizacji (str. 4 Nowa Sól, str.5 Zielona Góra (i
        Włoszczowa ;-) ):
        www.pkp.com.pl/image/tid/50?page=2

        a to przykłady zmodernizowanych linii kolejowych i infrastruktury:
        www.pkp.com.pl/image/tid/51?page=2
        • waldi191 Re: Przykłady 26.06.07, 11:43
          Niech mnie Pan nie rozśmiesza. Proszę zadbać o modernizację wizerunku Żar, a
          nie pisac o dworcach w Nowej Soli,czy w Zielonej Górze. A gdzie my mieszkamy ,
          mieszkańcy Żar - w Zielonej Górze, Włoszczowie? Dworzec w Żarach, to wizytówka
          nie tylko samych Żar,czy powiatu, a przede wszystkim Rady Powiatu i Rady
          Miasta . I o dobro Żar proszę walczyć, to Pana obowiązek, bez względu na to,
          z jakiej opcji pochodzi Pan .
          • skrzypczynski.pawel Re: Przykłady 26.06.07, 12:19
            waldi191 napisała:

            > Niech mnie Pan nie rozśmiesza. Proszę zadbać o modernizację wizerunku Żar, a
            > nie pisac o dworcach w Nowej Soli,czy w Zielonej Górze. A gdzie my mieszkamy ,
            >
            > mieszkańcy Żar - w Zielonej Górze, Włoszczowie? Dworzec w Żarach, to wizytówka
            > nie tylko samych Żar,czy powiatu, a przede wszystkim Rady Powiatu i Rady
            > Miasta . I o dobro Żar proszę walczyć, to Pana obowiązek, bez względu na to,
            > z jakiej opcji pochodzi Pan .



            ???
            Jeszcze raz:
            "W najbliższy piątek 29 czerwca, podczas wyjazdowej Sesji Rady Powiatu
            żarskiego, Rada podejmie uchwałą stanowisko w sprawie modernizacji linii
            kolejowej Berlin-Wrocław na odcinku Żary-Tuplice-Zasieki (granica Państwa).
            Interpelację w tej sprawie zgłosiłem podczas Sesji Rady w Lubsku, w dniu 29
            maja. Rada zwróci się do Ministra Transportu o modernizację linii."

            Dużymi literami:
            "INTERPALACJĘ W TEJ SPRAWIE ZłOŻYŁEM PODCZAS SESJI RADY W LUBSKU W DNIU 29 MAJA."


            p.s.
            Przykłady są po to, aby niedowiarkom pokazać, że PKP S.A. modernizuje obiekty i
            to nawet niedaleko Żar(vide: dworzec w Nowej Soli). Skoro można to zrobić w
            Nowej Soli, to można także i w Żarach.

            p.s.
            Powiat Żarski nie jest właścicielem linii kolejowych i infrastruktury - może
            więc wyrażać swoje oczekiwania jedynie poprzez uchwały intencyjne.
            Ale! Nacisk samorządowców różnych szczebli z poparciem posłów może dać pozytywny
            efekt. To kwestia lobbyingu i działania.
            Proszę mi wierzyć - w tej sprawie działam.
    • bnq58 Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 14:33
      Nie dziwię się temu, żę P.Palcat zabiega o podłączenie Lubska do infrastruktury
      ponadgminnej jaką mogłaby być linia kolejowa biegnąca trasą dawnej magistralii
      "berlinki". Szkoda tylko, że nie wykazywał takiego zaangażowania gdy
      "wyjałowiano" gminę Lubsko z urzędów nam niezbędnych, a których utrzymanie było
      możliwe do zrealizowania na poziomie powiatowym (np: wydział geodezji,
      komunikacji, szpital, dyspozytora połączonych jednostek ratowniczych), a
      wystarczyło by pozostawić tu choćby jednoosobowe "okienka", w szpitalu utworzyć
      (takie były zamierzenia, porównajcie stan obiektu byłego szpitala w Lubsku, a
      ruinę która nosi nazwę "szpital na wyspie") oddział dziecięcy - ale NIE! radni
      Żar za żadne skarby nie oddadzą na rzecz Lubska "nawet guzika"!

      <waldi191> napisał: Zary są wizerunkiem powiatu i o tym powinni pomyśleć
      Radni,/.../ Dworzec w Żarach, to wizytówka nie tylko samych Żar,czy powiatu, a
      przede wszystkim Rady Powiatu i Rady
      Miasta . I o dobro Żar proszę walczyć,

      a ja myślę, że wizytówką Powiatu jest cały obszar Powiatu! Miasto Żary to tylko
      siedziba starosty i podległych jemu Urzędu Powiatowego, ale niestety wciąż
      pokutuje myślenie, które sprowadza Powiat i ogranicza jego obszar do miasta
      Żary, niestety dla wielu (zbyt wielu) Powiat Żarski kończy się na rogatkach Żar.
      • croolick Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 15:22
        benq59 - mieszkasz w Lubsku, wiec najlepiej mozesz nam opowiedziec jak wyglada
        infrastruktura Berlinki. No powiedz, jak to wyglada! Nie musisz, poza nasypami
        w wielu miejscach juz przekopanymi (ot chocby obwodnica Jasienia) i ruinami
        obiektow kolejowych nic tam juz nie ma! Jak myslisz, jakie szanse ma obecnie
        Berlinka na KOMPLETNA ODBUDOWE??? Moim zdaniem ZADNA! W zwiazku z tym, ze tak
        ladnie napisales o interesie CALEGO POWIATU w imie lubskiej utopii caly powiat
        ma stracic sznase na nowoczesna linie kolejowa???!!! Wyjdzcie z oplotkow
        myslenia poza granice swojego miasta i zacznijcie myslec w kategoriach powiatu -
        przeciez MODERNIZACJA (a nie odbudowa) dwutorowej linii Zasieki - Zary ma o
        wiele wieksze szanse powodzenia!!!

        p.s.
        Czemu milczysz o dokonaniach burmistrza Palcata w "ratowanie" kolei w Lubsku,
        ja wiem dlaczego - bo jemu na kolei jakos nie zalezalo, za to teraz ten
        przegrany polityk, niedoszly radny chce zbic polityczny kapital na naiwnosci
        lubszczan...
        • sdkpil Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 15:30
          croolick napisał:

          > benq59 - mieszkasz w Lubsku, wiec najlepiej mozesz nam opowiedziec jak
          wyglada
          > infrastruktura Berlinki. No powiedz, jak to wyglada! Nie musisz, poza
          nasypami
          > w wielu miejscach juz przekopanymi (ot chocby obwodnica Jasienia) i ruinami
          > obiektow kolejowych nic tam juz nie ma! Jak myslisz, jakie szanse ma obecnie
          > Berlinka na KOMPLETNA ODBUDOWE??? Moim zdaniem ZADNA! W zwiazku z tym, ze tak
          > ladnie napisales o interesie CALEGO POWIATU w imie lubskiej utopii caly
          powiat
          > ma stracic sznase na nowoczesna linie kolejowa???!!! Wyjdzcie z oplotkow
          > myslenia poza granice swojego miasta i zacznijcie myslec w kategoriach
          powiatu
          > -
          > przeciez MODERNIZACJA (a nie odbudowa) dwutorowej linii Zasieki - Zary ma o
          > wiele wieksze szanse powodzenia!!!
          >
          > p.s.
          > Czemu milczysz o dokonaniach burmistrza Palcata w "ratowanie" kolei w Lubsku,
          > ja wiem dlaczego - bo jemu na kolei jakos nie zalezalo, za to teraz ten
          > przegrany polityk, niedoszly radny chce zbic polityczny kapital na naiwnosci
          > lubszczan...

          Trafnie ujęte:)
        • bnq58 Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 15:49
          Tak to prawda linia kolejowa do Gubina (Gubinek) jest zupełnie rozebrana, nie ma
          nie tylko szyn, ale i drewnianych podkładów, w wielu miejscach jest przekopana
          przez budowę obwodnic Jasienia i Lubska, ruiny (nieliczne) rozkradzone do cna!
          ALE TO JEST FANTASTYCZNE! gdyż tańsza od kapitalnego remontu lini kolejowej jest
          budowa NOWEJ! Tu mamy niemal dokładnie "wyczyszczony" teren przyszłej budowy,
          wystarczy wejść z maszynami na nasyp i położyć nowy tor - szbciej i taniej niż
          MODERNIZACJA (przebudowa) starej XIX wiecznej infrastruktury.
          Myślenie kategoriami powiatu nie wykjraczające poza opłotki własnej miejscowości
          jest, jak to już pisałem domeną mieszkańców ŻAR!
          • debest3 Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 20:56
            na cóż kłótnie,na cóż swary głupie,przecież i tak zginiemy wszyscy w zupie...
            khe khe,nie wiem po co w ogóle ta dyskusja,ja uważam że zobaczymy modernizacje
            którejkolwiek linii(przez Żary czy Lubsko)jak za przeproszeniem świnia niebo,
            dla mnie to że trasa na Berlin będzie szła przez Węgliniec to tylko kolejny
            dowód na bezsens istnienia tak słabego województwa jak lubuskie,po co kruszyć
            kopie skoro i tak większość funduszy na modernizację pójdzie tam gdzie
            samorządowcy maja większą siłę przebicia,a chyba nikt nie zaprzeczy że
            dolnośląskie ma większą,na razie to włodarze tej naszej poczwarki martwią się że
            marszałek nie chce stołków obsadzać po uważaniu a nie jakaś tam kolej
            druga sprawa ,ciągle wychodzi tu jednak antagonizm między Lubskiem a
            Żarami,słuszny czy nie ,nieważne ,ale denerwuje mnie takie traktowanie Lubska
            jak ubogiego krewnego,przecież Lubsko powinno być szczęśliwe że czynna kolej
            będzie tuż obok,przecież tuż obok też jest ZUS,Starostwo,jest też Urzad
            Skarbowy,jest Szpital ,wszystko tuż obok,tylko mieszkańcy Lubska nie chcą być
            tuż obok,niewdzięcznicy,przecież tyle powiat dla nich zrobił.....ale ja się
            pytam co?no co zrobił?tak ,napewno dołożył sie do jego upadku i to niestety za
            pomocą takiego czegoś jak pan Palcat,a to ze pan Palcat w ten sposób chce sobie
            kapitał zbić na tej kolei ,no niech zbija,właśnie dużo mu on pomógł przy
            ostatnich wyborach,
            zgodzę sie z bnq że powiat dla większosci Żaran kończy się na jego rogatkach,no
            cóż ,proponuję żeby w powiecie odbyło sie referendum na temat przyłączenia do
            woj.dolnośląskiego aha i zrobimy zrzutę na zakup pługa żeby Lubsko zaorać a
            jakiś ciągnik się znajdzie,prawda?jest przecież tylu niechetnych Żaran wobec
            Lubska że kolejka do tego bedzie bardzo dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuga,nareszcie
            rozwiąze się problem tego wrzoda,,,,,,,,
            • funo Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 21:07
              W mieście Żary i w gminie Żary mieszka ponad 50 % mieszkańców powiatu.Ja zadam
              pytanie może przewrotne, a co zrobiło Lubsko dla powiatu z wyjątkiem tego, że
              za każdym razem podkreśla, ża Żary są złe?
              • debest3 Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 22:07
                funo napisał:

                > W mieście Żary i w gminie Żary mieszka ponad 50 % mieszkańców powiatu.Ja zadam
                > pytanie może przewrotne, a co zrobiło Lubsko dla powiatu z wyjątkiem tego, że
                > za każdym razem podkreśla, ża Żary są złe?

                taaaaaak to po co było wam Lubsko trzeba było pozwolić na jego mariaz z
                Gubinem,no to co?wlać ci paliwo do tego ciągnika?
                • croolick Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 22:28
                  debest3 napisał:

                  > taaaaaak to po co było wam Lubsko trzeba było pozwolić na jego mariaz z
                  > Gubinem,no to co?wlać ci paliwo do tego ciągnika?

                  Juz o tym pisalem. Po co kolejny slaby powiat nie majacy nawet 40 tys. mieszkancow? By zaspokoic ambicje? IMHO to za malo, o duzo za malo.
              • bnq58 Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 27.06.07, 06:41
                funo napisał:

                > W mieście Żary i w gminie Żary mieszka ponad 50 % mieszkańców powiatu.Ja zadam
                > pytanie może przewrotne, a co zrobiło Lubsko dla powiatu z wyjątkiem tego, że
                > za każdym razem podkreśla, ża Żary są złe?

                50% mieszkańców powiatu konsumuje 70% budżetu powiatu,
                dlaczego Lubsko ma coś robić dlas powiatu? nie ten kierunek! decyzje i kasa są w
                Żarach, a Lubsko podkreśla, że Żary są złe bo źle zarządzają powiatem!
                • funo Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 27.06.07, 07:48
                  Powiaty istnieją od 1999 roku, a Ty obwiniasz powiat, że Lubsko się nie
                  rozwineło po 1989 roku,jaka to wina powiatu. Zazdrość w Lubsku jest tak
                  ogromna,że zdrowe argumenty do Was nie docierają. Chcecie szmal z powiatu, ale
                  Żarami sie brzydzicie, inne gminy z powiatu, a oprócz Was jest jeszcze 9, mają
                  takie samo prawo by narzekać, a tego nie robią.Dlaczego? Bo Wy macie kompleksy z
                  powodu tego,że jesteście zacofanym w rozwoju ekonomicznym miasteczkiem i nie
                  chcecie się przyznać, że wina leży po Waszej stronie.
            • croolick Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 22:29
              debest3 napisał:

              > na cóż kłótnie,na cóż swary głupie,przecież i tak zginiemy wszyscy w zupie...
              > khe khe,nie wiem po co w ogóle ta dyskusja,ja uważam że zobaczymy modernizacje
              > którejkolwiek linii(przez Żary czy Lubsko)jak za przeproszeniem świnia niebo,
              > dla mnie to że trasa na Berlin będzie szła przez Węgliniec to tylko kolejny
              > dowód na bezsens istnienia tak słabego województwa jak lubuskie,po co kruszyć
              > kopie skoro i tak większość funduszy na modernizację pójdzie tam gdzie
              > samorządowcy maja większą siłę przebicia,

              To prawda co piszesz, ale warto sie starac, zwlaszcza ze chodzi o nasz wlasny a nie nowotworu lubuskiego interes.
          • skrzypczynski.pawel Re: nie masz racji bnq58 - Lubsko ma wiecej niż .. 26.06.07, 21:44
            bnq58 napisał:

            > Tak to prawda linia kolejowa do Gubina (Gubinek) jest zupełnie rozebrana, nie m
            > a
            > nie tylko szyn, ale i drewnianych podkładów, w wielu miejscach jest przekopana
            > przez budowę obwodnic Jasienia i Lubska, ruiny (nieliczne) rozkradzone do cna!
            > ALE TO JEST FANTASTYCZNE! gdyż tańsza od kapitalnego remontu lini kolejowej jes
            > t
            > budowa NOWEJ! Tu mamy niemal dokładnie "wyczyszczony" teren przyszłej budowy,
            > wystarczy wejść z maszynami na nasyp i położyć nowy tor - szbciej i taniej niż
            > MODERNIZACJA (przebudowa) starej XIX wiecznej infrastruktury.
            > Myślenie kategoriami powiatu nie wykjraczające poza opłotki własnej miejscowośc
            > i jest, jak to już pisałem domeną mieszkańców ŻAR!
            >


            Nie masz racji bnq58. Linia Żary-Tuplice-Zasieki funkcjonuje i w opinii
            fachowców(kolejarzy) wymaga niedużego remontu - nie trzeba wytyczać nowych łuków
            - wystarczy wymiana części podkładów na betonowe i przesianie podsypki i to
            tylko NA ODCINKACH a nie na całości.
            Jeżeli namówisz Ministra Transportu (wątpię, bo Lubsko i Gubin są zbyt małymi
            miastami i PKP nie ma w tym żadnego interesu) a przynajmniej Sejmik Wojewódzki i
            Marszałka (brak pieniędzy) to życzę sukcesów.

            p.s.
            jeżeli chodzi o Lubsko, to zapytaj samorządowców z mniejszych gmin Powiatu
            Żarskiego, co sądzą na temat Lubska. Nie mają pretensji do Żar - do Lubska tak.
            Jeżeli mają nastąpić przesunięcia w budżecie i kosztem dróg powiatowych próbuje
            się dokonać remontu DPS-u w Lubsku oraz w Lubsku powstanie filia Domu Dziecka,
            to powyższe nie pasuje do postawionej tezy o Żarach i radnych z Żar.
            Jeżeli chodzi o radnych powiatowych to na 23 osoby w Radzie, 15 osób nie jest z
            Żar. W zarządzie Powiatu jest za to dwóch radnych z Lubska (w tym wicestarosta).
            To BARDZO DUŻO jak na niewielką przecież gminę. Pamiętaj że liczba ludności w
            Lubsku SPADŁA!!!! poniżej 20 tys.
            Warto więc pomyśleć nad zmianą okręgów wyborczych i zmniejszeniem liczby
            mandatów z gminy Lubsko w związku ze spadkiem ilości mieszkańców na rzecz
            mniejszych gmin. Radnych miejskich też macie przecież mniej.
            Taka zmiana może być nieunikniona także w Powiecie.
            • skrzypczynski.pawel Re: Ciekawy komentarz na stronie Radia Zachód! 26.06.07, 22:00
              Ciekawy komentarz na stronie Radia Zachód!:
              www.zachod.pl/articles/view/polaczenie-kolejowe-przez-zary-czy-przez-lubsko#article_comments
              Grzegorz K.
              26.06.2007 16:37

              Szanowny Panie Skrzypczyński. Jestem mile zaskoczony faktem 'trzeźwego'
              spojrzenia na problem komunikacji kolejowej Wrocław - Berlin. Obecny stan
              infrastruktury kolejowej łączącej Wrocław z Berlinem ulega nieustannym zmianom.
              Początkowo najkrótszy czas przejazdu pomiędzy miastami prowadził przez Zieloną
              Górę, Rzepin. W wyniku zaniedbań modernizacyjnych w infrastrukturę okazało się,
              że najszybsze połączenie można zrealizować przez Legnicę, Żagań, Forst. Nawet
              czasochłonna dwukrotna zmiany trakcji (z elektrycznej na spalinową i odwrotnie)
              na stacjach Cottbus i Legnica nie umniejszała celu jakim było najkrótsze czasowo
              połączenie Wrocławia z Berlinem przez Legnicę, Żagań, Forst. Jednak i na tym
              szlaku zaniedbania modernizacyjne doprowadzają do wydłużenia czasu przejazdu.
              Powyższe zaniedbania infrastrukturalne czy to trasy przez Zieloną Górę, czy też
              przez Żagań skłaniają do szukania alternatywnych tras. Słusznie Pan zauważył, iż
              będąca na ukończeniu modernizacja trasy Wrocław-Węgliniec-Horka/Goerlitz jest
              właśnie takim alternatywnym rozwiązaniem najkrótszego czasowo połączenia
              Wrocław-Berlin. Jednak ten ciąg komunikacyjny w żadnej części nie wkracza na
              teren województwa lubuskiego. Jaki jest zatem cel wyjazdowej sesji powiatu w
              powyzszym temacie? Wydawać by się mogło, że coś można 'uratować' z obecnego
              stanu tj. dalsze prowadzenie ruchu z Wrocławia do Berlina przez Żagań, Forst.
              Tymczasem 'wychylenie głowy' poza granicę województwa podziała na wszystkich
              wręcz otrzeźwiająco. Jeśli z Węglińca do Wrocławia czas podrózy pociągiem
              docelowo zajmie ok. 1 godziny, które przedsiębiorstwo transportowe zechce
              prowadzić regularne połączenia trasą przez Żagań czyt. trasą czasowo dłuższą?
              Uważam, że dla południa województwa, a w szczególności dla powiatu żarskiego
              wielką szansą jest zmodernizowana linia Węgliniec-Żary-Tuplice-Forst. Ta trasa
              połączyłaby w Węglińcu najszybciej z Wrocławiem, a w Forst najszybciej z
              Berlinem. Gdybym jeszcze zmusił szanownych Radnych Powiatowych nie tylko do
              'wyjrzenia' za granicę powiatu/województwa ale za 'formalną' (od 01.01.2008r.)
              granicę państwa... Od grudnia 2007 ruch pasażerski m.in. na odcinku
              Cottbus-Forst w wyniku wygranej w przetargu przejmie prywatny przewoźnik ODEG
              www.odeg.info/bb/presse/pressemitteilungen/07_03_08_Spree_Neisse.php

              Paweł Skrzypczyński

              26.06.2007 21:51

              Dziękuję za uwagi. Zgadzam się w zupełności. napisałem w moim projekcie
              Stanowiska Rady Powiatu o modernizację linii Wrocław-Berlin na odcinku
              Legnica-Żary-Tuplice-Zasieki. CELOWO nie wymieniłem Żagania, bo tak jak Pan
              uważam, że trasa przez Węgliniec jest bardzo realna. Ale niech Minister
              Transportu zdecyduje czy trasa ma biec przez Żagań. Podejrzewam, że właśnie
              wskazany zostanie "wariant węgliniecki". Pozdrawiam.
              • skrzypczynski.pawel Re: Ciekawy komentarz na stronie Radia Zachód! 26.06.07, 22:42
                Kwestia Żagania będzie kwestią sporną, bo "berlinka" leży właśnie w interesie
                Żagania. Trochę więc może dziwić stanowisko wicestarosty Powiatu Żarskiego ....
                Linia kolejowa tzw. 14-tka to przecież połączenie
                Zasiek-Tuplic-Żar-Żagania-Głogowa-Leszna i dalej na Ostrów Wlkp./Łódź.
                Musimy mieć także dobre połączenie z "Odrzanką", albo przez Głogów albo przez
                Zieloną Górę (pytanie czy Zielonej Górze i Urzędowi Marszałkowskiemu zależy na
                dobrym połączeniu Żar z Zielona Górą?). Połączenie z Wrocławiem przez Głogów
                jest także bardzo realne, ale "Odrzanka" to tzw. "dalsza przyszłość".
                Najpierw wygrajmy Zasieki-Tuplice-Żary-Węgliniec-Legnica-Wrocław (no chyba, że
                Minister wskaże Żagań, co byłoby najlepszym wariantem z punktu widzenia naszych
                powiatów).
              • skrzypczynski.pawel Re: nie masz racji bnq58 - Lubsko ma wiecej niż . 26.06.07, 22:54
                croolick napisał:

                > skrzypczynski.pawel napisał:
                >
                > > Pamiętaj że liczba ludności w Lubsku SPADŁA!!!! poniżej 20 tys.
                >
                > ona nigdy nawet takiej liczby nie osiagnela. Obecnie Lubsko liczy formalnie 148
                > 32 mieszkańców


                Miasto i Gmina Lubsko miały powyżej 20 tys. (chodzi o okręg wyborczy) i wtedy
                obowiązywała inna ordynacja - proporcjonalna tak jak w Żarach (głosowanie na
                listy). W ostatnich wyborach już obowiązywała ordynacja większościowa - taka jak
                w małych gminach.
                Obecnie wybieramy:
                okręg 1 - miasto Żary - 9 radnych
                okręg 2 - Gmina Lubsko - 5 radnych
                okręg 3 - Gminy: Lipinki Łuzyckie, Przewóz, Żary - 4 radnych
                okręg 4 - Gminy: Brody, Jasień, Trzebiel, Tuplice, Miasto: Łęknica - 5 radnych

                warto sprawdzić jak zmieniła się liczba ludności i proporcje i może zamiast 5
                mandatów Lubsko otrzyma w kolejnych wyborach tylko 4 mandaty? Jeden mandat
                więcej otrzymałyby okręgi 3 lub 4.
                Temat do sprawdzenia.
                • bnq58 Re: nie masz racji bnq58 - Lubsko ma wiecej niż . 27.06.07, 07:08
                  > skrzypczynski.pawel napisał:
                  > Miasto i Gmina Lubsko miały powyżej 20 tys. (chodzi o okręg wyborczy) i wtedy
                  > obowiązywała inna ordynacja - proporcjonalna tak jak w Żarach (głosowanie na
                  > listy). W ostatnich wyborach już obowiązywała ordynacja większościowa - taka ja
                  > k
                  > w małych gminach.
                  > Obecnie wybieramy:
                  > okręg 1 - miasto Żary - 9 radnych
                  > okręg 2 - Gmina Lubsko - 5 radnych
                  > okręg 3 - Gminy: Lipinki Łuzyckie, Przewóz, Żary - 4 radnych
                  >
                  > warto sprawdzić jak zmieniła się liczba ludności i proporcje i może zamiast 5
                  > mandatów Lubsko otrzyma w kolejnych wyborach tylko 4 mandaty? Jeden mandat
                  > więcej otrzymałyby okręgi 3 lub 4.
                  > Temat do sprawdzenia.

                  A więc już w tej chwili 10/23 radnych działa na rzecz Żar, to dużo za dużo! No
                  cóż aktywność większości radnych z Lubska - jak pokazuje rzeczywistość, wygasa z
                  chwilą ogłoszenia wyników wyborów, daltego mamy taki marazm w Lubskim lobby.
            • bnq58 Re: nie masz racji bnq58 - Lubsko ma wiecej niż . 27.06.07, 06:50
              skrzypczynski.pawel napisał:
              > jeżeli chodzi o Lubsko, to zapytaj samorządowców z mniejszych gmin Powiatu
              > Żarskiego, co sądzą na temat Lubska. Nie mają pretensji do Żar - do Lubska tak.
              > Jeżeli mają nastąpić przesunięcia w budżecie i kosztem dróg powiatowych próbuje
              > się dokonać remontu DPS-u w Lubsku

              ale wcześniej rozwiązuje się i wystawia na sprzedaż budynki po DPS w Żarach,

              > Pamiętaj że liczba ludności w
              > Lubsku SPADŁA!!!! poniżej 20 tys.

              ale to wciąż około 20 tyś żywych ludzi, którzy mają potrzeby takie same jak
              podobne 20 tyś mieszkańców Żar!

              > Warto więc pomyśleć nad zmianą okręgów wyborczych i zmniejszeniem liczby
              > Taka zmiana może być nieunikniona także w Powiecie.

              Jasne! najkorzystniej (dla Lubska też) będzie oddzielenie od powiatu żarskiego
              • croolick Re: nie masz racji bnq58 - Lubsko ma wiecej niż . 27.06.07, 11:38
                bnq58 napisał:

                > ale to wciąż około 20 tyś żywych ludzi, którzy mają potrzeby takie same jak
                > podobne 20 tyś mieszkańców Żar!

                Zary licza 40 mieszkancow + 11,5 tys. mieszkancow gminy wiejskiej Zary. To jest przeszlo polowa liczby mieszkancow calego powiatu.

                > Jasne! najkorzystniej (dla Lubska też) będzie oddzielenie od powiatu żarskiego

                Nie jest to zly pomysl, wtedy powiat zarski okaze sie powiatem o jednym z najnizszych w kraju wskaznikow bezrobocia. Poza tym w powiacie zarskim przynajmniej jednego szkodnika i niewydazonego powlityka bedzie mniej! ;-)))
          • croolick Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 26.06.07, 22:26
            bnq58 napisał:

            > przez budowę obwodnic Jasienia i Lubska, ruiny (nieliczne) rozkradzone do cna!

            tu musze sie przyznac, ze w jednym sie zapedzilem - Palcat wie, ze odnoga Berlniki przez Jasien jest trudna do odbudowy chocby przez wspomniana obwodnice, dlatego chce by Berlinka omijala Zary i szla na Bieniow - Zagan.

            > ALE TO JEST FANTASTYCZNE! gdyż tańsza od kapitalnego remontu lini kolejowej
            > jest budowa NOWEJ! Tu mamy niemal dokładnie "wyczyszczony" teren przyszłej
            > budowy, wystarczy wejść z maszynami na nasyp i położyć nowy tor

            Tu sie zapedzieles i to bardzo, pamietaj, ze Berlinke wytyczono przeszlo 160 lat temu, w panstwie pruskim nie bylo mozliwosci wywlaszczania stad trasy zarowno drog zelaznych jak i zwyklych drog sa tak dziwacznie powykrecane. Ponadto pamietaj o skoku technologicznym - dla dzisiejszych ekspresow potrzebne sa znacznie lagodniejsze luki a najlepiej ich brak i taka jest wlasnie linia Forst - Zary, prosta jak "w morde strzelil", dlatego sadze, ze mzonka jest zalozenie, ze wysarczy od nowa polozyc tory i juz...

            >- szbciej i taniej niż
            > MODERNIZACJA (przebudowa) starej XIX wiecznej infrastruktury.

            NIEPRAWDA! Linia Forst - Zary przeszla modernizacje (wymiania szyn na spawane, podkladow na betonowe i wymiana podsypki) w latach 80. XX w. tego Berlinka sie nigdy nie doczekala.

            > Myślenie kategoriami powiatu nie wykjraczające poza opłotki własnej
            > miejscowości jest, jak to już pisałem domeną mieszkańców ŻAR!

            Tak? No a co powiesz na swoje rozumowanie? Dajmy na to, ze jakims cudem zostanie odbudowana Berlinka omijajaca zgodnie z marzeniem Palcata Zary i jakie korzysci dla Powiatu z tego wynikna? Czy wierzysz, ze w niespelna 15 - tysiecznym miescie zatrzymywac sie beda ekspresy z Berlina? Przeciez w Lubsku nie ma juz wezla kolejowego, wiec jaki sens by tu zatrzymwaly sie pociagi ekspresowe???!!! Z planu Palcata korzysci odniosl by korzysci tylko Zagan, bo jest mimo wszystko wciaz wezlem kolejowym. A wiec tak wyglada toska lubszczan o dobro powiatu, pod warunkiem ze na zlosc Zarom... Plan Pawla jest o wiele korzystniejszy dla CALEGO powiatu i przy okazji dla powatu zaganskiego.
            Moim zdaniem, gdy zmodernizowna bedzie linia Forst - Zary warto w przyszlosci pomyslec o wskrzeszeniu polaczenia Zary - Lubsko, bo odbudowa polaczenia lokalnego bylyby realna - ekspresowego nie.

            p.s.
            beq58 zapoznaj sie z pozycja "Dzieje kolei na Ziemi Zarskiej" G. Dawczyka dowiesz sie tam o wielkich problemach geologicznych i innych, ktore napotkano przy budowie Berlinki i dowiesz sie dlaczego tych bledow uniknieto przy budowie lini Forst - Zary.
            • bnq58 Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 27.06.07, 06:34
              Pogadaliśmy sobie MOCNO! Paweł Skrzypczyński nawymądrza się jeszcze na kolejnej
              sesji Rady Powiatu, a pociągi z Berlina będą jechały tam gdzie ... Niemcy będą
              mieli interes, tam gdzie ich linie kolejowe będą wykorzysrane i nie przez Żary,
              ani przez Lubsko, ale może właśnie przez Rzepin - Zieloną Górę pojadą na Euro
              2012, ale Paweł Skrzypczyński już zapomni o sprawie bo pewnie bedzie się pioł w
              karierze polityka.

              A tak na marginesie to modernizacja lini Żary - Forst nawet po tej modernizacji
              z lat 80tych nie będzie spełniać norm koniecznych do ruchu pociągów o szybkości
              >160 km/h.
              • croolick Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 27.06.07, 11:42
                bnq58 napisał:

                > ale może właśnie przez Rzepin - Zieloną Górę pojadą na Euro
                > 2012,

                a niby dlaczego?

                > ale Paweł Skrzypczyński już zapomni o sprawie bo pewnie bedzie się pioł w
                > karierze polityka.

                no a wasz towar eksportowy, czyli Palcat? Dalej bedzie robil kariere a wy na niego glosowac, bo przeciez "walczyl o Lubsko"...

                > A tak na marginesie to modernizacja lini Żary - Forst nawet po tej
                > modernizacji z lat 80tych nie będzie spełniać norm koniecznych do ruchu
                > pociągów o szybkości 160 km/h.

                To oczywiste, ze nie spelnia, bo nie ma w kraju lokomotyw spalinowych, ktore pozolilby osiagnac takie predkoosci, ale modernizacja polaczona z elektryfikacja jest mozliwa do realizacjia za stosunkowo nieduze pieniadze.
    • bnq58 Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 27.06.07, 07:01
      Panie Radny Powiatu żarskiego, dlaczego Pan ignoruesz głosy mieszkańców Lubska?
      to przecież też Pana wyborcy, a Pan masz ich w d.... ? (oczym może świadczyć, że
      problemem który dotyczy też Lubska nie raczyłeś Pan zainteresować jego
      mieszkańców choćby porzez zapodanie tematu na równoległym Forum Lubsko, a Pan
      tego nie zrobił); Nie Pan nie masz ich w d..., Pan masz spłaszczoną optykę
      widzenia powiatu, dla Pana Powiat to Żary(miasto), a Żary (miasto) to Powiat i
      Pan szerzej nie umiesz spojrzeć - zresztą nie Pan jeden.
      • skrzypczynski.pawel Re: Tuplice i Zasieki też leżą w Powiecie - media 27.06.07, 08:56
        bnq58 napisał:

        > Panie Radny Powiatu żarskiego, dlaczego Pan ignoruesz głosy mieszkańców Lubska?
        > to przecież też Pana wyborcy, a Pan masz ich w d.... ? (oczym może świadczyć, ż
        > e
        > problemem który dotyczy też Lubska nie raczyłeś Pan zainteresować jego
        > mieszkańców choćby porzez zapodanie tematu na równoległym Forum Lubsko, a Pan
        > tego nie zrobił); Nie Pan nie masz ich w d..., Pan masz spłaszczoną optykę
        > widzenia powiatu, dla Pana Powiat to Żary(miasto), a Żary (miasto) to Powiat i
        > Pan szerzej nie umiesz spojrzeć - zresztą nie Pan jeden.




        Bardzo szanuję wyborców z Lubska, dlatego sprawę modernizacji linii kolejowej
        zgłosiłem jako interpelację na Sesji Rady Powiatu w LUBSKU w dniu 29 maja 2007
        r. Na sali byli obecni przedstawiciele Urzędu Miasta w Lubsku (chyba nawet
        burmistrz). Minął miesiąc.

        p.s.
        Jestem wybrany z okręgu nr 1 Żary, więc wyborcy z Lubska nie mogli na mnie głosować.
        Linia kolejowa przebiega także przez Tuplice i Zasieki, a to są także
        miejscowości w Powiecie Żarskim. Proszę o tym w Lubsku nie zapominać.
        Temat linii kolejowej został "zapodany" w mediach - Radiu Zachód, Gazecie
        Lubuskiej, Gazecie Regionalnej, TV TeleŻet. Wszystkie z tych mediów (oprócz tv)
        docierają także do Lubska.

        Oto dzisiejsza Gazeta Lubuska:
        www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070627/POWIAT18/70626049/-1/powiat18
        • bnq58 Re: - media 27.06.07, 14:45
          /.../ P.Palcat /.../ Szkoda tylko, że nie wykazywał takiego zaangażowania gdy
          "wyjałowiono" gminę Lubsko z urzędów nam niezbędnych, a których utrzymanie było
          możliwe do zrealizowania na poziomie powiatowym (np: wydział geodezji,
          komunikacji, szpital, dyspozytora połączonych jednostek ratowniczych), a
          wystarczyło by pozostawić tu choćby jednoosobowe "okienka", w szpitalu utworzyć
          (takie były zamierzenia, porównajcie stan obiektu byłego szpitala w Lubsku, a
          ruinę która nosi nazwę "szpital na wyspie") oddział dziecięcy - ale NIE! radni
          Żar za żadne skarby nie oddadzą na rzecz Lubska "nawet guzika"!

          www.telezet.com.pl/index.php?option=com_zoom&Itemid=48&page=view&catid=2&PageNo=1&key=0&hit=1
          • rexona5 Re: - media 27.06.07, 15:10
            kolego zanim napiszesz to przeczytaj czy tego nie ma wcześniej jak to mówi
            królik i nie pusz sie tak bo ci żyłka pęknie
            • bnq58 Re: - media 27.06.07, 15:42
              to Ty się "puszysz".
              Podając post, zauważ łaskawie co Ciebie zirytowało w wypowiedzi nadanej przez
              Teleżet; ja przedstawiam odmienny punkt widzenia; zauważ: TY - Palcat, JA -
              Zdzitowiecki, rozumiesz - "nie oddamy (dla Lubska) choćby guzika"
              ... no i komu żyłka pęka?
            • bnq58 Re: - media 27.06.07, 16:00
              I jeszcze jedno wyjaśnienie, ja, ale myślę że i wielu mieszkańców miasta Lubsko
              nie ma nic przeciwko mieszkańcom miasta Żary, konflikt dotyczy WADZY POWIATOWEJ!
              która od dziesiątków lat (wcześniej Rejonowa) podejmowała decyzje niekorzystne
              dla Lubska i jego mieszkańców, rozumiem że nie ma w tym winy mieszkańców Żar,
              konflikt Lubsko - Żary należy rozumieć w kategoriach skrótu myślowego, jakby to
              wyrazić... Lubsko odczuwa wyraźną niechęć władz strorostwa do pozytywnego i
              przyjaznego Lubsku rozwiązania problemów mieszkańców naszej gminy. Może wy w
              Żarach nie wiecie , ale wiele Lubsko utraciło "dzięki" decyzjom starostwa
              (wcześniej Rejonu) i stąd ta niechęć.
              Krótki test: jak czuliby się mieszkańcy Żar gdyby (hipotetycznie) władze w ...
              np Zielonej Górze podjęły decyzje o likwidacji - przeniesieniu waszewgo
              szpitala, urzędu komunikacj, geodezji, biura paszportowego, centrum ratowniczego
              do Zielonej Góry? i stwirdziłyby że to dla lepszej organizacji i podniesienia
              standardów pracy tych instytucji. Byłoby Wam miło?

              To by było na tyle - jak miawiał prof. Jan Tadeusz Stanisławski, więcej już w
              tym poscie nie będę odpowiadał na zaczepki.
              • croolick Re: - media 29.06.07, 11:20
                A co czuja mieszkancy Zar po tym jak do Lubska przeniesiono DPS, jak w Lubsku
                buduje sie powiatowy dom dziecka, umieszcza sie powiatowego weterynarza etc.???
                • skrzypczynski.pawel Re: Stanowisko Rady Powiatu Żarskiego 29.06.07, 19:34
                  Podczas Sesji Rady Powiatu Żarskiego w Jasieniu, Radni przyjęli kompromisowe
                  stanowisko uwzględniające zarówno linię Żary-Tuplice-Zasieki jak i tzw. "berlinkę".
                  Wyraziłem zgodę na przyjęcie kompromisowego rozwiązania. Decyzja w tej sprawie
                  należy i tak do Ministra Transportu i to on może "dać pieniądze" i spowodować
                  uwzględnienie modernizacji linii kolejowej w planach PLK PKP S.A.
                  W moim przekonaniu "berlinka" ma małe szanse w wyścigu z trasą Żary-Zasieki.
                  Dobrze, że udało się zmobilizować samorządowców, temat zaistniał, mamy Uchwałę
                  rady Powiatu i teraz można robić kolejne kroki, aby doprowadzić sprawę do końca.
                • debest3 Re: - media 30.06.07, 16:41
                  może chociaż takie odpadki zostaną w Lubsku,Dom Dziecka i tak nie mieścił się w
                  Żarach,a DPS w Lubsku i tak był zanim powstał powiat,prosperował lepiej niż żarski
              • cameel.m Re: - media 30.06.07, 10:49
                Przyznam że się pogubiłem.
                1. To w Lubsku nie ma już referatu wydziału geodezji żarskiego starostwa ?
                2. Biura paszportowe w powiatach zlikwidowano w zeszłym roku i wszyscy jeździmy
                teraz do stolic województw.
                3. Ile niby tych centrów ratowniczych (rozumiem, że chodzi o centrum
                powiadamiania ratunkowego) powinno być w powiecie - tym bardziej że NZOZ
                Pogotowie Żarskie obsługuje obecnie teren całego powiatu i ma w Lubsku
                podstację i ambulatorium?.
                4. Bardzo wątpię żeby NFZ przy kolejnym konkursie ofert zakontraktował jakieś
                usługi w ówczesnym szpitalu w lubsku chociażby ze względu na brak kadr
                medycznych (a że może tak zrobić widać po przykładzie Żagania któremu kontraktu
                w tym roku na oddział dziecięcy nie przyznano).
                  • dzikikonpl Re: - beznadziejne stanowiko Rady Powiatu 01.07.07, 11:25
                    Widzicie Państwo i Rada Powiatu przyjęła "kompromisowe stanowisko", tzn. nic z
                    tego nie wyjdzie ale my radni przaecież chcieliśmy dobrze. Przecież to nonsens,
                    nigdy w życie nikt nie będzie reaktywował trasy do Gubinka (w fazie likwidacji
                    proszę popatrzyć na wykazy PKP, gdyż Rada Powiatu zgodziła się już kiedyś na
                    jej likwidację uchwałą a potem drogowcy rozburzyli nasyp budując obwodnicę
                    Jasienia) , po drugie szanse miałaby tylko trasa do Zasiek, gdyż jest ona w
                    miarę dobra do jej odnowienia potrzeba myślę z 50 mln zł.
                    Po trzecie ważnymi innymi trasami jest trasa Wrocław - Zgorzelec i tzw Odrzanka
                    i tam teraz idą pieniądze, w pierwszym przypadku jest podpisana umowa między
                    Woj. Dolnośląskim a Saksonią, w drugim przypadku Samorząd Województwa
                    Lubuskiego poparł całkowicie rewitalizację ww. odrzanki nic nie przeznaczając
                    na naszą trasę przez Żary (czy K. Szymański nie pochodzi czasem z Żar)
                    Reasumując niech się społeczeństwo nie dziwi gdy nic z tego nie wyjdzie bo
                    takich głupich radnych ma (może za wyjątkim Pana Brzezińskiego -
                    Przewodniczącego tej rady) którzy potrafią się tylko pod publikę kłócić a poza
                    tym brać dietkę.
                    Załosne to ale prawdziwe, pozdrawiam.
                    • skrzypczynski.pawel Re: - (bez) nadziejne stanowisko Rady Powiatu 01.07.07, 12:02
                      dzikikonpl napisał:

                      > Widzicie Państwo i Rada Powiatu przyjęła "kompromisowe stanowisko", tzn. nic z
                      > tego nie wyjdzie ale my radni przaecież chcieliśmy dobrze. Przecież to nonsens,
                      >
                      > nigdy w życie nikt nie będzie reaktywował trasy do Gubinka (w fazie likwidacji
                      > proszę popatrzyć na wykazy PKP, gdyż Rada Powiatu zgodziła się już kiedyś na
                      > jej likwidację uchwałą a potem drogowcy rozburzyli nasyp budując obwodnicę
                      > Jasienia) , po drugie szanse miałaby tylko trasa do Zasiek, gdyż jest ona w
                      > miarę dobra do jej odnowienia potrzeba myślę z 50 mln zł.
                      > Po trzecie ważnymi innymi trasami jest trasa Wrocław - Zgorzelec i tzw Odrzanka
                      >
                      > i tam teraz idą pieniądze, w pierwszym przypadku jest podpisana umowa między
                      > Woj. Dolnośląskim a Saksonią, w drugim przypadku Samorząd Województwa
                      > Lubuskiego poparł całkowicie rewitalizację ww. odrzanki nic nie przeznaczając
                      > na naszą trasę przez Żary (czy K. Szymański nie pochodzi czasem z Żar)
                      > Reasumując niech się społeczeństwo nie dziwi gdy nic z tego nie wyjdzie bo
                      > takich głupich radnych ma (może za wyjątkim Pana Brzezińskiego -
                      > Przewodniczącego tej rady) którzy potrafią się tylko pod publikę kłócić a poza
                      >
                      > tym brać dietkę.
                      > Załosne to ale prawdziwe, pozdrawiam.




                      Trasa tzw. "berlinki" zaproponowana w projekcie Uchwały przez Zarząd Powiatu,
                      dotyczyła linii Żagań-Bieniów-Jasień-Lubsko-Gubin/Gubinek, a więc z OMINIĘCIEM
                      Żar (!!!), co oznacza, że obwodnica Jasienia nie ma tu nic do rzeczy.
                      Ja składałem interpelację w sprawie modernizacji linii
                      Żary-Tuplice-Zasieki/Forst, bo ta linia ma szansę na remont i tu inwestycje mają
                      sens. To czy połączenie pójdzie dalej przez Węgliniec czy Żagań (chodzi o
                      pociągi pospieszne i IC Kraków-Berlin-Hamburg), to już należy do decyzji
                      Ministerstwa Transportu.
                      Zarząd proponował modernizację (odbudowę właściwie) linii tzw. "berlinki" bez
                      uwzględnienia linii Żary-Tuplice-Zasieki/Forst, na co nie mogłem się zgodzić i
                      stąd tzw., jak to nazywasz drogi forumowiczu - "kłótnia".
                      Sprawa magistrali węglinieckiej i "odrzanki" jest znana, dlatego argumentowałem,
                      że "jeżeli będzie autostrada "odrzanka, to nikt nie będzie budować obok drugiej
                      autostrady "berlinki"" (w kontekście czynnej linii Żary-Zasieki).
                      Moja interpelacja spotkała się po prostu z silnym kontruderzeniem lobby
                      lubskiego - nawet Rada Miasta i Gminy Lubsko oraz Jasienia przyjęły w tej
                      sprawie Uchwały.
                      Podczas Sesji w Jasieniu padały argumenty EMOCJONALNE (nawet oficjalnie z ust
                      radnych lubskich)i w zderzeniu z moimi RACJONALNYMI wygrywały, bo publiczność na
                      sali - w tym radni z Lubska i Jasienia reagowała aplauzem i okrzykami. Proszę
                      więc mieć pretensje do radnych z Lubska, którzy taką nadzieję na linię przez
                      Lubsko w mieszkańcach budują.
                      Rada przyjęła zasadę, że "lepiej żądać więcej, aby było z czego zrezygnować".
                      Mam więc nadzieję, że jesteś drogi forumowiczu zadowolony, że moje działanie
                      doprowadziło do tego, że linia Żary-Forst znalazła się w Uchwale (także dworzec
                      kolejowy w Żarach), a tzw. "berlinka" jest tam wskazana jako dodatkowa linia.
                      No chyba, że wolałbyś, żeby Uchwała dotyczyła tylko "berlinki"? (ale z twojego
                      tekstu wynika, że masz świadomość nikłych szans na jej wskrzeszenie).

                      p.s.
                      o napisie "Żary" na drogowskazach przy zjeździe z autostrady tez pisałeś drogi
                      forumowiczu niewybredne uwagi i wyśmiewałeś moje działanie. Żary na drogowskazy
                      wróciły po trzech miesiącach od mojej interwencji.
                        • skrzypczynski.pawel Re: - (bez) nadziejne stanowisko Rady Powiatu 01.07.07, 12:24
                          tk_logowany napisał:

                          > hehehe czyli jednak nie lubimy Żagania :)))
                          >
                          > "To czy połączenie pójdzie dalej przez Węgliniec czy Żagań (chodzi o
                          > pociągi pospieszne i IC Kraków-Berlin-Hamburg), to już należy do decyzji
                          > Ministerstwa Transportu".




                          Lubimy :-) ale to nie my mamy decyzyjność w tej sprawie. Mogę odwrócić pytanie i
                          zapytać, czy Żagań lubi Żary, bo sprawa odbudowy "berlinki" wyszła właśnie z
                          Żagania. Spotkanie przedstawicieli Lubska i Żagania w tej sprawie było
                          początkiem projektu Uchwały forsowanej przez wicestarostę i natychmiastową
                          odpowiedzią na moją interpelacje w sprawie modernizacji linii Żary-Zasieki/Forst
                          (wicestarosta wspomniał o tym podczas Sesji rady Powiatu w Lubsku w dniu 29 maja
                          zaraz po tym jak złożyłem interpelację w sprawie modernizacji linii Żary-Zasieki .
                          Czyżby Żagań chciał z Lubskiem doprowadzić do uruchomienia "berlinki" z
                          ominięciem Żar (tak wynikało z przedstawionej mapy) i spowodować w ten sposób
                          osłabienie pozycji Powiatu Zarskiego i marginalizacji węzła Żary na rzecz Żagania?
                          Może po prostu Żgań ma obawy, że połączenie zostanie skierowane z Żar do
                          Wrocławia przez Węgliniec (bo będzie szybsze)?

                          Uchwała Rady Powiatu Żarskiego zostanie skierowana do Starosty żagańskiego. To
                          dopiero początek działań. Niech Starosta żagański też działa. To przecież
                          (powinna być)nasza wspólna sprawa.
                      • dzikikonpl Re: - (bez) nadziejne stanowisko Rady Powiatu 01.07.07, 22:19
                        o napisie "Żary" na drogowskazach przy zjeździe z autostrady tez pisałeś drogi
                        > forumowiczu niewybredne uwagi i wyśmiewałeś moje działanie. Żary na
                        drogowskazy
                        > wróciły po trzech miesiącach od mojej interwencji
                        To nie była twoja zasługa panie Skrzypczyński, chyba że masz na myśli męczenie
                        starosty w tym temacie to tak wówczas była:) ale nie zmienia to faktu że Żary
                        to małe zaniedbane miasto
                        tylko co to ma do rzeczy do piątkowej uchwały
                        Tylko linia Wrocław - Żagań Żary Forst mogłaby mieć znaczenie ma mapie
                        kolejowej kraju po odpowiedniej przebudowie rzecz jasna i tylko wówczas Żary
                        zyskają a nie tam jakieś nierealne pomysły przez Bieniów -Gubinek???!!!
                        • skrzypczynski.pawel Re: - nadziejne stanowisko Rady Powiatu 01.07.07, 22:45
                          dzikikonpl napisał:

                          >
                          > To nie była twoja zasługa panie Skrzypczyński, chyba że masz na myśli męczenie
                          > starosty w tym temacie to tak wówczas była:)


                          Czyli GDDKiA przysłała do mnie pismo z odpowiedzią o pozytywnym załatwieniu
                          sprawy tak sobie przypadkiem? :-)



                          > Tylko linia Wrocław - Żagań Żary Forst mogłaby mieć znaczenie ma mapie
                          > kolejowej kraju po odpowiedniej przebudowie rzecz jasna i tylko wówczas Żary
                          > zyskają a nie tam jakieś nierealne pomysły przez Bieniów -Gubinek???!!!



                          No i właśnie dlatego forsowałem od początku linię Żary-Tuplice-Forst i zgłosiłem
                          interpelację w tej sprawie. :-)
    • debest3 Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 01.07.07, 12:26
      Niech żyje Żarskie Państwo Stanowe,wskrzesić Promntza i Bibersteina,na pohybel
      Lubsku,zaorać ,wyrównać i przeznaczyć pod nasyp moze kolejowy albo drogowy i
      sprawa rozwiązana,mieszkańców przesiedlić na Madagaskar,albo nie bo wyborców
      będzie za mało,lepiej gdzieś pod Grójec
      • croolick Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 01.07.07, 19:57
        debest3 napisał:

        > Niech żyje Żarskie Państwo Stanowe,wskrzesić Promntza i Bibersteina,na pohybel
        > Lubsku,zaorać ,wyrównać i przeznaczyć pod nasyp moze kolejowy albo drogowy i
        > sprawa rozwiązana,mieszkańców przesiedlić na Madagaskar,albo nie bo wyborców
        > będzie za mało,lepiej gdzieś pod Grójec

        hehe, w panstwie stanoiwym Zary - Trzebiel Lubsko bylo samodzielna enklawa. Dzis
        ze wzgledu na egoizm i silne poczucie krzywdy, ze za wszelkie niepowodzenia
        odpowiedzialne sa Zary warto by wrocic do tego rozwiazania i niech Lubsko
        zostanie miastem na prawach powiatu! ;-)))
        • bnq58 Re: Kolej na Żary czy na Lubsko? 01.07.07, 22:57
          croolick napisał:

          > A tak z drugiej strony - debest3 mialem Cie za rozdanego czlowieka, skad u Cieb
          > ie
          > taki irracjonalny rzut negatywnych emocji?

          inni natomiast tryskają optymizmem,

          dzikikonpl napisał: "nie zmienia to faktu że Żary to małe zaniedbane miasto"

          i to się nazywa O! PTYMIZM

          I przestańcie się już spierać gdzie ma biec nowa magistrala, ani przez
          Psiąwólkę, ani przez Koziąwólkę, będzie to trasa przez Zielonągórkę!
    • bnq58 Nowa twarz Pawła Skrzypczyńskiego? 12.10.07, 23:26
      Z wcześniejszych wpisów: "Nie masz racji bnq58. Linia Żary-Tuplice-Zasieki
      funkcjonuje i w opinii
      fachowców(kolejarzy) wymaga niedużego remontu - nie trzeba wytyczać nowych łuków
      - wystarczy wymiana części podkładów na betonowe i przesianie podsypki i to
      tylko NA ODCINKACH a nie na całości.
      Jeżeli namówisz Ministra Transportu (wątpię, bo Lubsko i Gubin są zbyt małymi
      miastami i PKP nie ma w tym żadnego interesu) a przynajmniej Sejmik Wojewódzki i
      Marszałka (brak pieniędzy) to życzę sukcesów.

      p.s.
      jeżeli chodzi o Lubsko, to zapytaj samorządowców z mniejszych gmin Powiatu
      Żarskiego, co sądzą na temat Lubska. Nie mają pretensji do Żar - do Lubska tak.
      Jeżeli mają nastąpić przesunięcia w budżecie i kosztem dróg powiatowych próbuje
      się dokonać remontu DPS-u w Lubsku oraz w Lubsku powstanie filia Domu Dziecka,
      to powyższe nie pasuje do postawionej tezy o Żarach i radnych z Żar.
      Jeżeli chodzi o radnych powiatowych to na 23 osoby w Radzie, 15 osób nie jest z
      Żar. W zarządzie Powiatu jest za to dwóch radnych z Lubska (w tym wicestarosta).
      To BARDZO DUŻO jak na niewielką przecież gminę. Pamiętaj że liczba ludności w
      Lubsku SPADŁA!!!! poniżej 20 tys.
      Warto więc pomyśleć nad zmianą okręgów wyborczych i zmniejszeniem liczby
      mandatów z gminy Lubsko w związku ze spadkiem ilości mieszkańców na rzecz
      mniejszych gmin. Radnych miejskich też macie przecież mniej.
      Taka zmiana może być nieunikniona także w Powiecie.

      Moja interpelacja spotkała się po prostu z silnym kontruderzeniem lobby
      lubskiego - nawet Rada Miasta i Gminy Lubsko oraz Jasienia przyjęły w tej
      sprawie Uchwały.
      Podczas Sesji w Jasieniu padały argumenty EMOCJONALNE (nawet oficjalnie z ust
      radnych lubskich)i w zderzeniu z moimi RACJONALNYMI wygrywały, bo publiczność na
      sali - w tym radni z Lubska i Jasienia reagowała aplauzem i okrzykami. Proszę
      więc mieć pretensje do radnych z Lubska, którzy taką nadzieję na linię przez
      Lubsko w mieszkańcach budują.

      Spotkanie przedstawicieli Lubska i Żagania w tej sprawie było
      początkiem projektu Uchwały forsowanej przez wicestarostę i natychmiastową
      odpowiedzią na moją interpelacje w sprawie modernizacji linii Żary-Zasieki/Forst
      (wicestarosta wspomniał o tym podczas Sesji rady Powiatu w Lubsku w dniu 29 maja
      zaraz po tym jak złożyłem interpelację w sprawie modernizacji linii Żary-Zasieki .
      Czyżby Żagań chciał z Lubskiem doprowadzić do uruchomienia "berlinki" z
      ominięciem Żar (tak wynikało z przedstawionej mapy) i spowodować w ten sposób
      osłabienie pozycji Powiatu Zarskiego i marginalizacji węzła Żary na rzecz Żagania?


      No i właśnie dlatego forsowałem od początku linię Żary-Tuplice-Forst i zgłosiłem
      interpelację w tej sprawie. :-)
      • skrzypczynski.pawel Re: Nowa twarz Pawła Skrzypczyńskiego? 13.10.07, 09:25
        Szanowny bnq58

        Moja inicjatywa w sprawie modernizacji linii kolejowej przez Żary/Zasieki
        spotkała się z kontruderzeniem radnych związanych z Lubskiem, a szczególnie
        wicestarosty z Lubska. W wyniku rozmów zgodziłem sie - powtarzam - ZGODZIŁEM się
        jako inicjator uchwały na uwzględnienie racji Lubska. Czyli zrobiłem źle
        zgadzając się?
        Bez mojej zgody nic na temat Lubska w uchwale by nie było, bo większość radnych
        tego nie chciała (część by się wstrzymała od głosu, wobec tego głosów "za"
        byłoby więcej).
        Radni z Lubska, którzy są radnymi w powiecie np. już trzecią kadencję, nie
        zgłosili projektu uchwały i nie prowadzili walki o modernizację linii kolejowej.
        Mogli to robić przez wiele lat. Nie robili. W momencie, kiedy ja zgłaszam
        projekt uchwały, to następuje próba jego zablokowania. To jest w porządku
        szanowny bnq58? "Sam nie zrobię i drugiemu nie dam"?
        Inna sprawa, że Lubsko chciałoby mieć linię obsługującą ruch pociągów
        pospiesznych Wrocław-Berlin kosztem Żar. Proszę więc zapytać o zdanie kolejarzy
        i PKP o racjonalność ekonomiczną takiej inwestycji. Zresztą wypowiedzi
        przedstawicieli kolei na ten temat już były w Gazecie Lubuskiej.
        Oczywiście niektórzy radni z gminy i miasta Lubska mogą ludziom robić nadzieję i
        obiecywać różne sprawy, tylko gdzie oni byli jak doprowadzono do dewastacji
        linii kolejowej przez Lubsko i na jakiej podstawie coś obiecują?
        Czy takie obietnice są w porządku wobec mieszkańców Lubska? Proszę ocenić samemu.
        Podlizywanie się wyborcom i fałszywe obietnice to nie promocja szanowny bnq58,
        to zupełnie coś innego.

        p.s.
        Linia kolejowa Żagań-Bieniów-Lubsko powinna być także modernizowana, ale do
        potrzeb szynobusów i połączeń z Żarami i Zielona Górą. Jestem za.
        • skrzypczynski.pawel Re: do bnq58 13.10.07, 10:03
          Niedawno, po zakończeniu sesji Rady Powiatu, jeden z radnych z gminy i miasta
          Lubsko, podczas wspólnego spotkania radnych przy poczęstunku, wręczył mi
          publicznie drobny upominek, dziękując za zainteresowanie sprawami Lubska i mając
          nadzieję na dalszą dobrą współpracę.
          Jeżeli plakaty wyborcze wiszą w Lubsku za szybami sklepów, to widocznie ktoś
          docenił moją działalność dla tego miasta także np. w sprawie budowy boiska ze
          sztuczną nawierzchnią.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka