Dodaj do ulubionych

Tania benzyna

16.01.07, 21:49
Spotkalem w sieci artykul o stacjach Lukoil w USA.
lenta.ru/news/2007/01/16/lukoil/
Wszyscy wiedza, ze w USA maja tansza benzyne niz w Polsce. To znaczy, ze i
Lukoil sprzedaje tam benzyne taniej niz ktokolwiek w Polsce.
To dlaczego po cholere nas tu karmia propaganda o interesach strategicznych a
Amerykanie korzystaja z tanszej benzyny i wcale sie nie przejmuja tym
strategicznym niebezpieczenstwem, ze ich bezpieczenstwo ucierpi, jak beda
mieli stacje benzynowe z tansza rosyjska benzyna?
dlaczego nie mamy PRAWDZIWEJ konkurencji?
Obserwuj wątek
    • ignorant11 Re: Tania benzyna 17.01.07, 03:25
      Sława!

      Nie podaja tam zadnych liczb.

      Mozliwe,ze Lukoil s[przedaje tam benzyne z Mozejek..?

      Podobno ma wejsc w posiadanie paru stacji w Polsce, ale watpie czy bedzie na
      nich tańsza benzyna, bo i tak bedzie kupował od Orlenu lub Lotosu.

      No i płacil te wszystkie bzdurne akcyzy itp.

      Róznica w marzach detalicznych jaka moze zastosowac to pojedyncze hrosze.., ale
      i tak nie wiadomo czy wejdzie w posiadanie tych stacji.

      Albowiem sytuacja jest taka,że ktos cos w Czechach ma sprzedac, ale i tak prawo
      pierwokupu ma tam Unipetrol, kontrolowany przez Orlen.

      Mozliwe ze rozgrywka bedzie szersza, bo w gre moga wchodzic stacje w Poslce,
      Czechach, Niemczech i podbno nawet w Belgii, zas Luoil ma stacje równiez w
      Krajach Baltyckich, które zaopatruje w Mozejkach czyli znowu w Orlenie.

      Przekładaniec jak na Wielkanoc.

      trzeba byłby chyba z miesiac siedziec i czytac o wzajemnych pwiazaniach, celach
      i interesach poszczególnych firm aby cos sensownego próbowac prorokowac.

      Mozliwe,że bedziemy swiadkami dosc zaskakujacych wyników.





      Forum Słowiańskie
      gg 1728585
      • yigor Re: Tania benzyna 17.01.07, 13:53
        ignorant11 napisał:
        > Nie podaja tam zadnych liczb.

        Podaja, ze w USA sa 2200 stacji benzynowych Lukoil.
        To, ze benzyna tam jest tansza, to i tak kazdy wie.

        > Mozliwe,ze Lukoil s[przedaje tam benzyne z Mozejek..?
        To Mozejki kupuja rope od Lukoil, a nie Lukoil od Mozejek.

        > Podobno ma wejsc w posiadanie paru stacji w Polsce, ale watpie czy bedzie na
        > nich tańsza benzyna, bo i tak bedzie kupował od Orlenu lub Lotosu.

        ?!
        Problem nie w parze stacji.
        Problem w tym, ze Polska od 15 lat broni przed Rosia dostepu do rynku
        konsumenckiego, a USA w tym czasie juz korzysta z rosyjskiej tanszej benzyny.
        Czy my tu naprawde jestesmy tacy glupi?

        Cale te rogrywki o ktorych piszesz, sa wyimaginowanym produktem gospodarki
        udawanej. Jedyne rozwiazanie, to KONKURENCJA a dla niej jest potrzebny wolny rynek.
        a my mamy Shell, ktory sprzedaje nam tu benzyne drozej niz w USA a nie mamy
        stacji rosyjskich, ktore realnie moga sprzedawac dwokrotnie taniej. Oczywiscie
        nie beda sprzedawac odrazu dwukrotnie, ale TYLKO KONKURENCJA moze obnizyc ceny
        dla konsumentow.
        • ignorant11 Re: Tania benzyna 17.01.07, 16:58
          yigor napisał:

          > ignorant11 napisał:
          > > Nie podaja tam zadnych liczb.
          >
          > Podaja, ze w USA sa 2200 stacji benzynowych Lukoil.
          > To, ze benzyna tam jest tansza, to i tak kazdy wie.

          +++To sporo, ale nie w skali USA.
          Nie maja tam rafineri.

          >
          > > Mozliwe,ze Lukoil s[przedaje tam benzyne z Mozejek..?
          > To Mozejki kupuja rope od Lukoil, a nie Lukoil od Mozejek.

          +++MOwa o benzynie, której Lukoil nie ma w Krajach Bałtyckich i nie opłaca sie
          importowac z Rosji.
          Mozejki sa exporterem gotowych paliw do USA.

          >
          > > Podobno ma wejsc w posiadanie paru stacji w Polsce, ale watpie czy bedzie
          > na
          > > nich tańsza benzyna, bo i tak bedzie kupował od Orlenu lub Lotosu.
          >
          > ?!
          > Problem nie w parze stacji.
          +++Lukoil o ile dobrze mu pojdzie to nabedzie ok 80 stacji w Polsce.

          > Problem w tym, ze Polska od 15 lat broni przed Rosia dostepu do rynku
          > konsumenckiego, a USA w tym czasie juz korzysta z rosyjskiej tanszej benzyny.
          > Czy my tu naprawde jestesmy tacy glupi?
          +++Nikt nie broni Rosjanom budownia stacji benzynowych w Polsce. A nawet całych
          rafinerii. A nauczycielem wolnego rynku Rosja to raczej słabym.
          Rosysjka ropa rzeczywiscie jest tańsza o kilka $, ale otzrymuje sie zniej mniej
          paliw a wiecej ciezkich frakcji jak asfalty, mazuty itp.
          To glownie dlatego Orlen i Lotos rogladaja sie za lepszym surowcem arabskim i
          europejskim. Bo chca wiecej i opłacalniej produkowac paliwa.


          >
          > Cale te rogrywki o ktorych piszesz, sa wyimaginowanym produktem gospodarki
          > udawanej. Jedyne rozwiazanie, to KONKURENCJA a dla niej jest potrzebny wolny
          ry
          > nek.
          > a my mamy Shell, ktory sprzedaje nam tu benzyne drozej niz w USA a nie mamy
          > stacji rosyjskich, ktore realnie moga sprzedawac dwokrotnie taniej.
          Oczywiscie
          > nie beda sprzedawac odrazu dwukrotnie, ale TYLKO KONKURENCJA moze obnizyc ceny
          > dla konsumentow.

          +++Zdecywanie nie beda sprzedawc 2 krotnie taniej, bo i tak beda musieli płacic
          akcyzy itp podatki, które wyznaczaja cene paliw.
          Tylko to decyduje,że cena w USA jest prawie 2 razy nizsza niz w UE.
          O Rosji nie warto wspominac, bo tam panuja nadal stosunki afrykańskie.

          Natomiast ten wspomniany przez mnie przkładaniec to nie anty, ale własnie
          rynek.., gdy klika firm przegrupowuje swoje portfele aktywów i nieruchomosci,
          konsoliduja sie.
    • maciek608 Yigor - reaktywacja 19.01.07, 13:23
      Cóż, z postu Yigora wynika że skoro w USA benzyna jest tańsza, a Łukoil ma tam
      stacje, to jeśli Łukoil miałby stacje w Polsce, to benzyna byłaby tak samo tania
      jak w USA.

      A jak wiadomo benzyna w Europie jest droższa niż w USA ze względu na większe
      obciążenia podatkowe. Niezależnie kto ją sprzedaje. I oto cała filozofia.

      Wraca tania propaganda.

      Mam jeszcze pytanie kto zabrania Łukoilowi stawiania stacji w Polsce, bo z tego
      co wiem ostatnio kupił całą sieć Jeta w naszym pięknym kraju? Zobaczymy po ile
      będzie tam benzyna, hihi.
      • yigor Re: Yigor - reaktywacja 19.01.07, 13:57
        maciek608 napisał:
        > Cóż, z postu Yigora wynika że skoro w USA benzyna jest tańsza, a Łukoil ma tam
        > stacje, to jeśli Łukoil miałby stacje w Polsce, to benzyna byłaby tak samo tani
        > a jak w USA.

        Wynika, ze poki my bronimy swojego rynku dystrybiutorskiego jak niepodleglosci,
        USA dopuszczaja na swoj rynek i korzystaja z tego.

        > A jak wiadomo benzyna w Europie jest droższa niż w USA ze względu na większe
        > obciążenia podatkowe. Niezależnie kto ją sprzedaje. I oto cała filozofia.

        Na cene maja wplyw rynkowe zasady podazy i popytu, a dodatkowa podaz zawsze
        dziala na obnizenie ceny.
        Oprocz tego wlasnie podatki - w Polsce tak zwana "akcyza". Ale to jest w ogole
        jakies naduzycie. Akcyza ma sens na towary typu alkohol lub papierosy. Ale
        akcyza na benzyne przeklada sie na cene doslownie wszystkiego. To znaczy akcyze
        na chleb, na mleko, na pogotowie ratunkowe, a nawet na policje.
        Dla sprawnosci, konkurencyjnosci panstwa, gospodarki benzyna ma byc jaknajtansza.
        Nie uklada mi sie w glowie, ze USA to rozumie,a my nie.
        • ignorant11 Re: Yigor - reaktywacja 19.01.07, 15:29
          yigor napisał:

          > maciek608 napisał:
          > > Cóż, z postu Yigora wynika że skoro w USA benzyna jest tańsza, a Łukoil m
          > a tam
          > > stacje, to jeśli Łukoil miałby stacje w Polsce, to benzyna byłaby tak sam
          > o tani
          > > a jak w USA.
          >
          > Wynika, ze poki my bronimy swojego rynku dystrybiutorskiego jak
          niepodleglosci,
          > USA dopuszczaja na swoj rynek i korzystaja z tego.

          +++jasne, bo my nie chemy ruskiej ropy i juz ani ruskiego gazu.

          Nalezy im dowalic solidne opłaty tranzytowe.
          A rope i gaz kupowac z normalnych krajów.

          >
          > > A jak wiadomo benzyna w Europie jest droższa niż w USA ze względu na więk
          > sze
          > > obciążenia podatkowe. Niezależnie kto ją sprzedaje. I oto cała filozofia.
          >
          >
          > Na cene maja wplyw rynkowe zasady podazy i popytu, a dodatkowa podaz zawsze
          > dziala na obnizenie ceny.
          ++Bzdura! Nikt nie bedzie sprzedawał ponizej kosztów.
          U nas w UE same podatki sa wieksze niz cena paliwa w USA.

          > Oprocz tego wlasnie podatki - w Polsce tak zwana "akcyza". Ale to jest w ogole
          > jakies naduzycie. Akcyza ma sens na towary typu alkohol lub papierosy. Ale
          > akcyza na benzyne przeklada sie na cene doslownie wszystkiego. To znaczy
          akcyze
          > na chleb, na mleko, na pogotowie ratunkowe, a nawet na policje.
          > Dla sprawnosci, konkurencyjnosci panstwa, gospodarki benzyna ma byc
          jaknajtansz
          > a.
          > Nie uklada mi sie w glowie, ze USA to rozumie,a my nie.
          +++Cała UE nie rozumie tego i narzuca takie podatki.
          Najwieksza bzdura jest tzw protokól z Kioto.
          Usańce to madrzy ludzie,że to olewaja.
        • maciek608 Re: Yigor - reaktywacja 19.01.07, 16:05
          Znowu typowo. Yigor odpowiada na co mu wygodnie. A oto przykład:
          yigor napisał:
          > Wynika, ze poki my bronimy swojego rynku dystrybiutorskiego jak niepodleglosci,
          > USA dopuszczaja na swoj rynek i korzystaja z tego.

          A ja przecież napisałem, bo to i prawda, że Łukoil właśnie wchodzi do Polski!!!!


          Podatki to większa część ceny końcowej benzyny. Po wejściu Łukoilu raczej akcyza
          nie zostanie zniesiona. Chociażby dlatego, że to wymóg UE. A w ogóle to ja
          jestem za stacjami Łukoilu bo konkurencja jest dobra i już. Co innego rafinerie,
          ale stacje jak najbardziej.
          • yigor Re: Yigor - reaktywacja 19.01.07, 16:49
            maciek608 napisał:
            > Znowu typowo. Yigor odpowiada na co mu wygodnie. A oto przykład:
            > yigor napisał:
            > > Wynika, ze poki my bronimy swojego rynku dystrybiutorskiego jak niepodleg
            > losci,
            > > USA dopuszczaja na swoj rynek i korzystaja z tego.
            >
            > A ja przecież napisałem, bo to i prawda, że Łukoil właśnie wchodzi do Polski!!!
            > !

            Dla Ciebie "wlasnie wchodzi" a dla mnie "dopiero" i to jak na razie od Ciebie
            pierwsze o tym slysze. Na razie nie widzialem w Polsce tych stacji, a w USA 2200!
            A to przeciez my mamy ich toz pod bokiem.
            To oco tu chodzi? Znow rosyjscy agenci zadbali oto, zebysmy nie mieli tanszej
            benzyny? Czy nasze wlasne patrioty?
            • maciek608 Re: Yigor - reaktywacja 19.01.07, 19:26
              yigor napisał:

              > maciek608 napisał:
              > > Znowu typowo. Yigor odpowiada na co mu wygodnie. A oto przykład:
              > > yigor napisał:
              > > > Wynika, ze poki my bronimy swojego rynku dystrybiutorskiego jak nie
              > podleg
              > > losci,
              > > > USA dopuszczaja na swoj rynek i korzystaja z tego.
              > >
              > > A ja przecież napisałem, bo to i prawda, że Łukoil właśnie wchodzi do Pol
              > ski!!!
              > > !
              >
              > Dla Ciebie "wlasnie wchodzi" a dla mnie "dopiero" i to jak na razie od Ciebie
              > pierwsze o tym slysze. Na razie nie widzialem w Polsce tych stacji, a w USA 220
              > 0!
              > A to przeciez my mamy ich toz pod bokiem.
              > To oco tu chodzi? Znow rosyjscy agenci zadbali oto, zebysmy nie mieli tanszej
              > benzyny? Czy nasze wlasne patrioty?

              Może Ci wyjaśnię, że jeżeli czegoś nie wiesz / nie słyszałeś to nie znaczy że
              tego nie ma. Oto pierwszy lepszy link znaleziony na Googlu:

              www.gazetaprzedsiebiorcy.infor.pl/rynki-trendy-firmy/40630,Byl-amerykanski-Jet--bedzie-rosyjski-Lukoil.html
              Już jasne??

              A jeśli chodzi o pytanie "o co tu chodzi?"... Hm, może rosyjskie firmy były do
              tej pory za cienkie żeby wejść na dosyć konkurencyjny (jeśli chodzi o
              dystrybucję) polski rynek.
            • kacap_z_moskwy Re: Yigor - reaktywacja 20.01.07, 00:21
              yigorze, ale trzeba doliczyc do ceny jescze akcyze. O ile ja wiem, sa w EU
              strasznie duze. W USA calkiem inaczej opodatkowuja paliwa. Wiec i ceny sa inne.
              A do ceny trzeba doliczac tez clo na rope.

              W Moskwie sa stacje wszystkich wiekszych rosyjskich firm, a tez BP czy Shell. I
              paliwa maja czesto prawie jednakowy koszt. Roznia sie o kilka kopejek. Zreszta
              ze na Lukoilu na rodzimych stacjach paliwo jest drozsze niz na prywatnych z ich
              logotypem. A tez u TNK paiwo jest leprze i tansze niz u BP. Choc jedna jak by
              firma, a management rozny. Nie wiem dlaczego, ale jakosc u BP jest gorsza.
          • ignorant11 Re: Yigor - reaktywacja 19.01.07, 19:33
            maciek608 napisał:

            > Znowu typowo. Yigor odpowiada na co mu wygodnie. A oto przykład:
            > yigor napisał:
            > > Wynika, ze poki my bronimy swojego rynku dystrybiutorskiego jak niepodleg
            > losci,
            > > USA dopuszczaja na swoj rynek i korzystaja z tego.
            >
            > A ja przecież napisałem, bo to i prawda, że Łukoil właśnie wchodzi do
            Polski!!!
            > !
            >
            >
            > Podatki to większa część ceny końcowej benzyny. Po wejściu Łukoilu raczej
            akcyz
            > a
            > nie zostanie zniesiona. Chociażby dlatego, że to wymóg UE. A w ogóle to ja
            > jestem za stacjami Łukoilu bo konkurencja jest dobra i już. Co innego
            rafinerie
            > ,
            > ale stacje jak najbardziej.



            Sława!

            A czemu?
            rafinerie tez jak se wybuduja zainwestuja miliarsy to beda mieli.

            Dla nas to oczywisty zysk, bo silniejszy bedzie sektor paliwowy tym lepiej.

            Ale Moskal chce za darmo, chce ukraśc, a nie zapracowac.

            zreszta nic dziwnego przeciez te wszystkie ich firmy włacznie z Gazpromem i ich
            włąsciciele jada na kradzionym...


            Forum Słowiańskie
            gg 1728585
    • ignorant11 Jest wiecej info 26.01.07, 04:00
      Sława!

      SUROWCE Nowy gracz na polskim rynku paliwowym - za kilka miesięcy przy polskich
      drogach nie spotkamy już logo sieci JET

      Pierwsze stacje benzynowe w rękach Łukoilu


      Największa rosyjska firma naftowa zrobiła pierwszy krok ku zdobyciu udziałów w
      paliwowym rynku detalicznym w Polsce - dowiedziała się "Rz"


      Łukoil odkupił cztery stacje od koncernu BP, a do końca roku będzie
      właścicielem kilkudziesięciu innych - ze znakiem JET.

      Pierwsze stacje z logo Łukoil zaczną działać w Polsce za kilka tygodni. Ten
      rosyjski potentat, dotąd znany u nas tylko ze sprzedaży autogazu, dzięki
      transakcji z BP zaoferuje paliwo na stacjach w Zabrzu, Łodzi, Olsztynie i
      Rybniku. Na razie zmieniają oznakowanie i wygląd.

      Nie wiadomo, ile Rosjanie zapłacili BP. - Sprzedaliśmy stacje, które uznaliśmy
      za najmniej opłacalne dla naszej firmy - powiedziała "Rzeczpospolitej"
      Magdalena Kandefer z BP Polska. Przedstawiciel rosyjskiego koncernu w Polsce
      Włodzimierz Jatrow w ogóle nie skomentował transakcji. Powiedział tylko, że
      Łukoil ogłosi za miesiąc lub dwa plany budowy sieci stacji na naszym rynku.
      Wtedy na pewno pierwsze obiekty będą już mieć jego znak firmowy.

      Nie jest jednak tajemnicą, że za kilka miesięcy rosyjska firma stanie się
      jednym z liczących się graczy na polskim rynku detalicznym. Odkupienie stacji
      od BP było tylko wstępem. Od wielu tygodni szefowie Łukoilu w Moskwie
      przygotowują plan przejęcia w Europie stacji JET, należących do Conoco
      Phillips. Amerykańska firma, będąca udziałowcem Łukoilu, zgodziła się odprzedać
      mu swoje aktywa w Europie. Teraz obie czekają tylko na aprobatę Komisji
      Europejskiej, która spodziewana jest przed 21 lutego.

      Dzięki tej decyzji Łukoil przejmie w sumie prawie 400 stacji, najwięcej w
      Belgii (156) oraz w Finlandii, Czechach i na Węgrzech. Szefowie koncernu
      zapowiedzieli, że znak firmowy zmienią wszystkie, a proces ten zajmie dwa lata.

      W Polsce z logo JET działają 83 stacje. Gdy przejdą na własność rosyjskiego
      przedsiębiorstwa, będzie on mieć przynajmniej 2-proc. udział w naszym rynku. A
      Łukoil Polska może nie poprzestać na transakcji z BP oraz przejęciu JET i
      próbować odkupić kilka czy kilkanaście stacji od osób prywatnych, do których
      należy ponad połowa wszystkich istniejących w Polsce.

      Obserwatorzy rynku uważają jednak, że rosyjskiemu koncernowi - nawet gdyby
      zaczął agresywnie i szybko pozyskiwać nowe obiekty - trudno będzie dogonić
      krajowych potentatów. - Na zdobycie takie pozycji, jaką mają Orlen i Lotos czy
      trzy zachodnie koncerny: Statoil, Shell i BP, potrzeba wielu lat - mówi Jacek
      Wróblewski z Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego. Magdalena
      Kandefer z BP zapewnia, że mimo transakcji z Łukoilem, strategia dotycząca
      rynku polskiego w tym koncernie nie zmienia się: - Chcemy pozostać największym
      graczem w gronie zagranicznych firm paliwowych.

      Trudno przewidzieć, jak polscy kierowcy zareagują na zmianę znaku JET na Łukoil
      i czy nadal chętnie będą korzystać z tych stacji. Urszula Cieślak z łódzkiego
      Refleksu uważa, że jeśli Rosjanie będą kontynuować politykę cenową Conoco
      Phillips, nie muszą obawiać się spadku sprzedaży. - Na pewno będą chcieli
      zdobyć zaufanie klientów, dopilnują więc jakości paliwa, a w początkowym
      okresie mogą zachęcać kierowców niższymi niż u konkurencji cenami - dodaje. I
      przypomina, że marka Łukoil nie jest nieznana, bo wielu kierowców tankuje gaz
      płynny, a rosyjski koncern ma w Polsce 132 takie stacje i jedną dużą rozlewnię
      gazu w Bydgoszczy.

      a.ła

      --------------------------------------------------------------------------------

      Najwięcej stacji nie należy do żadnej z sieci


      Najwięksi sprzedawcy w kraju
      Od wielu tygodni szefowie Łukoilu w Moskwie przygotowują plan przejęcia w
      Europie stacji JET, należących do Conoco Phillips. Amerykańska firma, będąca
      udziałowcem Łukoilu, zgodziła się odprzedać mu swoje aktywa w Europie.

      zobacz wykres:
      www.rzeczpospolita.pl/teksty/wydanie_070125/ekonomia_a_1-1.F.jpg



      Forum Słowiańskie
      gg 1728585
      • panzerviii Igor milo Cie znowu widzieć 09.03.07, 22:26
        Obecnosc Lukoilu na Polskim rynku nieewielkie ma znaczenie, bo swoja beznzyne i
        tak Lukoil kkupi w Orlenie lub Lotosie. Na cane wpływ maja podatki - acyza i
        cała na rope. Ot cala filozofia. W USA benzyna zawsze byla tania, bo prawie
        niepopodatkowana. Zreszta podobnie jest w Rosji. W krajach o tak duzych
        przestrzeniach gdzie ludzie duzo podrózuja paliwo musi byc tanie. Co innego w
        malej Polsce, malych Niemczech czy mikroskopijnej Holandii.
        • rusek11 Re: Igor milo Cie znowu widzieć 10.03.07, 01:07
          wielkosc kraju nie ma nic do rzeczy
          drogie paliwo w polsce wynika ze zlej polityki gospodarczej rzadzacych
          jedynym zrodlem utrzymania biurokracji i sponsorowaniem chorych pomyslow, typu
          besikowe, jest opodatkowanie paliwa
          bo to jest najlatwiejsze, nie trzeba ruszac mozgownica
          ktorej oni i tak nie maja

          he...he...
          • ignorant11 Re: Igor milo Cie znowu widzieć 14.03.07, 00:23
            rusek11 napisał:

            > wielkosc kraju nie ma nic do rzeczy
            > drogie paliwo w polsce wynika ze zlej polityki gospodarczej rzadzacych
            > jedynym zrodlem utrzymania biurokracji i sponsorowaniem chorych pomyslow,
            typu
            > besikowe, jest opodatkowanie paliwa
            > bo to jest najlatwiejsze, nie trzeba ruszac mozgownica
            > ktorej oni i tak nie maja
            >
            > he...he...




            Sława!

            Tu sie zgadzam. Kraje o najdrozeszj benzynie to jednoczesnie kraje o
            najwyzszych podatkach o robuchanym socjalu.

            NB warto zwrócic uwage na prawie jednolita cene bezyny w całej UE( ŁE).
            Forum Słowiańskie
            gg 1728585

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka