Dodaj do ulubionych

Test oleju

19.08.09, 12:22
Link do testu..
Obserwuj wątek
          • programistajava Re: swietny artykul. 20.08.09, 22:17
            Tak jednym słowem? Wszystko :) Jakoś nie chce mis się wierzyć że oleje o klasie
            SJ pełne syntetyki są takie złe dla silników a za to półsyntetyk Mobila bije
            wszytko łącznie z Valvoline 10w40. COś nei teges.... Poza tym jakie faktycznie
            normy powinien spełnić film olejowy w SILNIKU? Może tu testują siły o rzą
            wielkości większe niż wymagane dla oleju silnika spalinowego? Ktos to wie?
            • 2romki Re: swietny artykul. 21.08.09, 01:13
              Ja uważam, że duże znaczenie mają właściwości oleju z upływem czasu w trakcie
              użytkowania i podatność na szybkie zużycie. Tego się nie da zbadać w takim
              teście. Test jest bardzo wybiórczy.
              • programistajava Re: swietny artykul. 21.08.09, 08:14
                O właśnie poruszyłeś kwestię która niewielu ludkom przychodzi do głowy. CO z tego ze na pudełku jest super malina jak po 5tys kmów jakośc oleju zjeżdza diametraleni w dół? Są wogóle takie wyniki badań opublikowane szerszemu gronu?
                • 2romki Re: swietny artykul. 21.08.09, 16:24
                  Druga rzecz, to temperatura. Zwykle robocza w silniku wynosi ponad 100 stopni, a
                  w teście pewnie jest tylko lekko podgrzany :). Nie wiem kto wpadł na takie durne
                  porównanie.
            • chris62 Re: swietny artykul. 21.08.09, 10:58
              programistajava napisał:

              > Tak jednym słowem? Wszystko :) Jakoś nie chce mis się wierzyć że
              oleje o klasie
              > SJ pełne syntetyki są takie złe dla silników a za to półsyntetyk
              Mobila bije
              > wszytko łącznie z Valvoline 10w40.

              Eee, najlepsze oleje są na dole testu problem tylko w tym, że są to
              oleje do wyścigów a nie na codzień kiedy raz jest -30 a drugi raz
              +30 C
              Poza tym wszystko by się zgadzało, to co możemy kupić w hurtowni,
              markecie itd to tyle warta ile za to płacimy choć w przypadku Mobil
              1 płacimy sporo za ...reklamę.
              Innym problemem jest też piractwo. Podobnie jak z oszustwami na
              paliwie, alkoholu, butach, szmatach, płytach CD/DVD również w tej
              branży mamy do czynienia z piratami.
    • wichura Re: Test oleju 21.08.09, 19:29
      Nie wiem, co o tym myśleć... Pomijając fakt, że znaczna część tych
      marek nic mi nie mówi... Jeżdżę na motul 8100 x-cess 5w40 i byłem
      przekonany, że to najlepsze co mogę wlać (że to świetny olej
      potwierdzają inni użytkownicy, mechanicy oraz stan mojego silnika),
      a tu podobny olej dostaje takie baty...
      Ale w takie labolatoryjne testy wierzę tak samo jak w gwiazdki NCAP
      (nie, żebym podważał rzetelność testów. Chodzi o auta projektowane
      tak, by dostały 5 gwiazdek, a nie, żeby były bezpieczne - vide
      renault).
      • chris62 Re: Test oleju 24.08.09, 08:16
        wichura napisał:

        > (nie, żebym podważał rzetelność testów. Chodzi o auta projektowane
        > tak, by dostały 5 gwiazdek, a nie, żeby były bezpieczne - vide
        > renault).

        Udowodnisz, że Renault z 5 gwiazdkami nie jest bezpieczne albo mniej
        bezpieczne niż inne z 5 gwiazdkami?
        Jak ja lubię takich mądrali....
        • wichura Re: Test oleju 24.08.09, 11:15
          > Udowodnisz, że Renault z 5 gwiazdkami nie jest bezpieczne albo
          > mniej bezpieczne niż inne z 5 gwiazdkami?
          Nie mam takich środków. Ale właśnie o te gwiazdki mi chodzi - to są
          testy labolatoryjne, w ściśle określonych, znanych i przewidywalnych
          warunkach, pod które da się zaprojektować auto (ok - w teorii
          warunki te mają odzwierciedlać najczęściej spotykane warunki
          rzeczywistych zderzeń. Ale prędkości są wg mnie "nieżyciowe" (64kmh
          dla czołowego i 50kmh dla bocznego) i założenie 40% pokrycia przy
          czołówce dość bezpieczne). Chciałbym, żeby NCAP (lub ktoś inny)
          niezapowiedzianie i nagle zmienił kryteria - byłoby to ciekawe
          doświadczenie. Ale lepiej budować złudzenia (vide test
          najgroźniejszego zderzenia, czyli bokiem w słup. Odbywa się on
          przy... 29 kmh. Tyle to ja biegam a nie wypadam z drogi!).
          Kiedyś w necie znalazłem opracowanie bazujące na rzeczywistych
          zdarzeniach drogowych (zdaje się jakiegoś skandynawskiego instytutu)
          i tam wcale renault tak nie przodował.
          • chris62 Re: Test oleju 26.08.09, 11:33
            wichura napisał:

            > testy labolatoryjne, w ściśle określonych, znanych i
            przewidywalnych
            > warunkach, pod które da się zaprojektować auto (ok - w teorii
            > warunki te mają odzwierciedlać najczęściej spotykane warunki
            > rzeczywistych zderzeń.

            No właśnie - najczęściej spotykanych nie da sięprzewidzieć
            wszystkich mozliwychj przypadków...
            Ale prędkości są wg mnie "nieżyciowe" (64kmh
            > dla czołowego
            Jedzisz z dozwoloną 90 km/h widzisz coś z przeciwka reagujesz masz
            szansę zmniejszyć prędkość do 70-50 km h czyż nie?
            Poza tym widzę, że spodziewasz się, że po zwiększeniu prędkości
            zderzenia wynik się odwróci...:)

            i 50kmh dla bocznego) i założenie 40% pokrycia przy
            > czołówce dość bezpieczne).

            To ile mieliby założyć 10% a może koło motocyklisty?

            Chciałbym, żeby NCAP (lub ktoś inny)
            > niezapowiedzianie i nagle zmienił kryteria - byłoby to ciekawe
            > doświadczenie.
            Zaproponuj może jesteś mądrzejszy od całej grupy inżynierów...

            Ale lepiej budować złudzenia (vide test
            > najgroźniejszego zderzenia, czyli bokiem w słup. Odbywa się on
            > przy... 29 kmh. Tyle to ja biegam a nie wypadam z drogi!).

            No ale o co Ci chodzi? Twierdzisz, że auto które bokiem przy 29 km
            wgniata się o powiedzmy 0,5 m w porównaniu z innym które wgniecie
            się 1m przy 29 km/h, będzie słabsze kiedy zwiększysz prędkośc
            poślizgu bocznego? Ciekawa teoria nie powiem....

            > Kiedyś w necie znalazłem opracowanie bazujące na rzeczywistych
            > zdarzeniach drogowych (zdaje się jakiegoś skandynawskiego
            instytutu)
            > i tam wcale renault tak nie przodował.

            A musi? Może kierowcy renówek nie brali udziału w tylu whypadkach? A
            może mieli cięższe wypadki np przy wiekszych prędkościach?
            Jak chcesz porównać 2 różne wypadki?
            W testach NCAP te wypadki są takie same i o to chodzi kiedy chcemy
            coś porównać.
            Najwyraźniej boli Cię, że Renault dba o bezpieczeństwo i
            zapoczątkowało wyścig na gwiazdki...
            Mnie to nie przeszkadza i życzmy sobie aby wszystkie marki budowały
            bezpieczne auta bo na drogach jest niebezpiecznie ,bardzo
            niebezpiecznie gdyż ich użytkownikami jest duży procent ludzi
            psychicznie chorych.
            Może akurat ta jedna gwiazdka uchroni Cię przed kalectwem albo
            śmiercią kto wie?
            • wichura Re: Test oleju 26.08.09, 14:48
              > Jedzisz z dozwoloną 90 km/h widzisz coś z przeciwka reagujesz masz
              > szansę zmniejszyć prędkość do 70-50 km h czyż nie?
              Ale weź pod uwagę, że to coś z naprzeciwka też jedzie, pewnie mniej-
              więcej tyle co ja. Czyli zbliżanie wynosi ok. 180 kmh, jeśli nawet
              obaj ostro zhamujemy do 40-45kmh, to zbliżanie wyniesie 80-90 kmh.
              Nie koniecznie musi to odwrócić wynik testu, ale wpływ będzie miało
              (zależność szkód od prędkości nie jest liniowa, a każdy przedmiot ma
              jakąś wartość progową, powyżej której zniszczenia gwałtownie rosną).
              40% pokrycie sprawia, że auto ucieka w bok wokół własnej osi (w
              stronę nie uderzoną); przy pokryciu 50%+ gwałtownie rośnie
              przeciążenie działające na kierowcę, więc i to będzie miało
              znaczenie.
              Pozdro
              • mobile5 Re: Test oleju 26.08.09, 15:06
                wichura napisał:
                jeśli nawet
                > obaj ostro zhamujemy do 40-45kmh, to zbliżanie wyniesie 80-90 kmh.

                Czyli tak jak 40-45km/h w stałą przeszkodę.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka