Dodaj do ulubionych

Problem z akceptacja ludzi

19.03.11, 14:23
Mam 21 lat i jestem studentem. Moj problem polega na tym że chyba nie lubie ludzi... .
Wychwytuje wnich wady , sztuczne zachowania , przejawy niesmiałości, oceniam ich.
Zawsze lepiej mi się rozmawia z dziewczynami niż z chłopakami. Często muszę udawać że lubie swoich kolegów a tak naprawde mnie wkurzają. Myślę ze utrwaliła mi się jakaś rywalizacja. Przykład: Stoje w grupce rowieśników ( chłopaki i dziewczyny) i zawsze czuję się gorszy gdy inni mowią więcej ode mnie , są bardziej zabawni. Zastanawiam się skąd w nich tyle pewności siebie skoro są np mało atrakcyjni . Boję się wyrażac swoje zdanie w obawie przed krytyką lub osmieszeniem lub po prostu ze nikt nie zrozumie tego co powiedzialem. Nie potrafie się śmiać z tego co inni mówią mimo ze resztę to bawi. Co sądzicie o moim podejsciu ??

Obserwuj wątek
    • seth.destructor Re: Problem z akceptacja ludzi 19.03.11, 14:40
      Sądzimy, że masz niskie poczucie własnej wartości, stąd każde zachowanie kolegów odbierasz jako atak na siebie. Popracuj nad tym, a przestaniesz się bać kolegów i w ten sposób nie bedziesz się musiał stroszyć za każdym razem (agresja jest reakcją na stres).
      • iluzja3 Re: Problem z akceptacja ludzi 19.03.11, 21:03
        Mysle ze przede wszystkim masz problem z akceptacja samego siebie, z tym zeby dobrze czuc sie samemu ze soba, byc w dobrym kontakcie ze soba. Ponadto doszukujac sie wiecznie bledow u innych ludzi, krytykujac ich oddzielasz sie od nich, budujesz wewnetrzny mur, doszukujesz sie tylko ich wad, nie umiesz sie wowczas wyluzowac i odpuscic. Musisz byc czujny, musisz widziec te wszystkie zle rzeczy by przez moment poczuc sie lepiej. Ten moment w ktorym nadajesz komus negatywna etykietke jest dla twoje ego momentem kluczowym w ktorym czuje sie ono lepsze. Przez moment ty urosles ktos inny zmalal.

Mysle ze podobny mur zbudowales wokol samego siebie, wokol swoich uczuc i emocji.