Dodaj do ulubionych

dieta a bóle mięśni - pilne

14.03.06, 07:35
Czy ból nóg (pod kloanami, z tyłu) i odczuwalny brak sił w nogach (np.: przy
wchodzeniu po schodach) może mieć związek z dietą, w której preważa nabiał i
warzywa, a węglowodanów (gł. ryżu, makaronów, kasz) jest bardzo mało? Co
zmodyfikować w diecie, by odczuć poprawę i przypływ sił.
Obserwuj wątek
    • margonik Re: dieta a bóle mięśni - pilne 14.03.06, 18:00
      Niedobory różnych składników mogą powodować skurcze mięśni (a u Ciebie jest
      jakby taki przykurcz). Nie rezygnuj całkiem z węglowodanów - nie trzeba, byle
      nie jeść białego chleba, białego ryżu, białej mąki, cukru, ziemniaków. Polecam
      chleb pełnoziarnisty, grube kasze, makarony pełnoziarniste (lub nawet zwykłe
      gotowane al dente), ryż brązowy, warzywa strączkowe. I koniecznie jedz białko
      (mięso, ryby), bo pomaga w chudnięciu! Nabiał natomiast, w nadmiarze,
      przeszkadza.
    • artur.kalinski Re: dieta a bóle mięśni - pilne 15.03.06, 10:42
      Węglowodany są źródłem cukru prostego glukozy - podstawowego paliwa
      metabolicznego organizmu. Najszybciej braki glukozy odczuwają mózg i krwinki
      czerwone, są tego dwa znaczące skutki: zaburzenia koncentracji (mózg) oraz brak
      sił i ciągle odczuwalne zmęczenie (z racji zaburzonego działania krwinek
      czerwonych, których głównym zadaniem jest transport tlenu w organizmie). Z tego
      też powodu uzupełnienie diety o źródła węglowodanów, głównie tych złożonych może
      poprawić samopoczucie nie tylko fizyczne ale także i psychiczne.
      Jeśli zaś chodzi o ból precyzyjnie umiejscowiony w nogach za kolanami to nie ma
      on bezpośredniego związku z dietą. Bardziej prawdopodobne jest, iż jest on
      związany z jakimś schorzeniem stawowym lub mięśniowym. Jeśli w najbliższym
      czasie ból nie ustąpi skonsultuj się z lekarzem- najlepiej reumatologiem.
      • nowa16 Re: dieta a bóle mięśni - pilne 15.03.06, 15:46
        Dziękuję za odpowiedzi i rady. Niestety nie mogę jeść żadnego pieczywa,
        makaronów itp pełnoziarnistych, razowych itp. ze względu na mój żołądek 9on
        tylko trawi te proste z mąki pszennej, od których niestety się tyje). Jeśli zaś
        chodzi o ból to na pewno nie dotyczy on choroby stawów lub mięśni (mam to
        sprawdzone).
        Chciałabym wiedzieć czy szybkie męczenie się np. przy wchodzeniu po schodach,
        zadyszka po biegu np. na autobus itp. może mieć związek z elektrolitami albo z
        brakiem jakiś konkretnych witamin np. potasu. Zauważyłam, że gdy w mojej diecie
        jest dużo miodu to opisane powyżej objawy są mniejsze, niestety przytyłam
        trochę od miodu dlatego ponownie ograniczyłam go w diecie (do 1 łyżeczki do
        herbaty). Proszę o odpowiedź.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka