GoĹÄ: MZ IP: *.pwpw.pj / 217.168.193.* 20.04.05, 07:59 NARESZCIE!!!!! Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
GoĹÄ: Maciek Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.aster.pl 20.04.05, 08:10 A nie mogą po prostu według wszelkich zaleceń fizycznie oddzielić tego pasa? Nie widziałem jeszcze tak opornej na naukę instytucji jak ZDM... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Jakub Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.crowley.pl 20.04.05, 08:36 Gratulacje. Pozwolę sobie na małe jasnowidztwo... 1. ZDM pomaluje pasy, a kierowcy nie będą ich respektować i będą wjeżdżać na "buspasy" blokując autobusy. 2. Policja i Straż Miejska wspólnie będą pilnować tych buspasów - czyli w praktyce nikt, bo jedni będą zwalać na drugich. Miesiąc po uruchomieniu buspasów pojawi się kolejny artykuł w Gazecie Stołecznej, w którym policjanci będą się żalić, że nie mają środków na pilnowanie tego buspasa... 3. Wbrew temu co powiedział inż. Brzeziński, kierowcy nie przesiądą się do autobusów, jak przewiduje ten Pan. Bo taka jest natura Polaków - postaw się a zastaw się. Trudno mi tutaj napisać, co trzeba zrobić, aby ludzie chcieli się przesiąść do autobusów. Szczególnie jeśli spojrzymy na np. Ursynów, gdzie pomimo tego, że jest metro, to jednak coraz trudniej dojechać samochodem z Centrum z powodu korków... Pomimo tego gratuluje. Taki buspas to też jakieś rozwiązanie. Wciąż mam naiwną nadzieję, że może to coś poprawi... Odpowiedz Link Zgłoś
dskowronski Czy ktoś może mi wytłumaczyć... 20.04.05, 08:41 Nie rozumiem, dlaczego osoby jadące autobusami mają być bardziej uprzywilejowane od osób jadących samochodami. Czy są obywatelami wyższej kategorii, a może autobus to pojazd uprzywilejowany? Jeżeli już ktoś miałby być traktowany lepiej, to chyba właśnie właściciele samochodów - płacą haracze kupując samochód (nowy haracz już w planach) i w paliwie. W zasadzie możnaby powiedzieć, że do spółki z palaczami i pijącymi alkohol utrzymują pół Polski. Tymczasem osoby korzystające z komunikacji miejskiej kupują bilet, na którym państwo zarabia grosze. A może komuś się wydaje, że tym w autobusach się spieszy do pracy, a ci w samochodach wyjechali sobie na relaksacyjną przejażdżkę, więc mogą postać w korkach? Buspasy to typowy przykład tzw. "sprawiedliwości" społecznej, która jak wiadomo ze sprawiedliwością w sensie ogólnym nie ma nic wspólnego. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: GM Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.chello.pl 20.04.05, 08:58 Autobusami podróżuje w Warszawie do 60% pasażerów. Dlatego powinni miec 60% jezdni, a dostaną raptem 25-33%, i to tylko na Modlińskiej. W chwili obecnej, kierowcy samochodów z płaconych przez siebie opłat nie pokrywają nawet kosztów remontów i budowy dróg (vide: budżet Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad), o kosztach zewnetrznych nie wspominając (koszty zewnętrzne to koszty zatłoczenia, zanieczyszczenia środowiska, hałasu). Innymi słowy, za jeżdżących samochodami płacą wszyscy. Rozumiem, że tak własnie wygląda idealna sprawiedliwość w sensie ogólnym? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ab Dziwne pytania IP: *.crowley.pl 20.04.05, 09:16 Czas zacząć się przyzwyczajać, że po mieście nie jeździ się samochodami, bo wszystkie one nie pomieszczą się i nie jest tak tylko w Warszawie. Dlatego komunikacja miejska jest uprzywilejowana. Zawsze można wyprowadzić się z takiego "strasznego" miasta... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: GM Re: Dziwne pytania IP: *.chello.pl 20.04.05, 09:19 Tylko takich "niestrasznych" (czyli bez przywilejów dla KM) na zachód od Odry coraz ciężej znaleźć :]. No, zawsze zostaje LA ze swoim 65% powierzchni zajętymi pod transport :] Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: alcarin Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.u.mcnet.pl 20.04.05, 09:27 Jeszcze w zeszlym roku na taka wiadomosc powiedzialabym : Nareszcie!, ale teraz nie bardzo widze powod, dla ktorego mialby istniec buspas. Jezdze do pracy (na 8.15, ale o 8.00 jestem juz w biurze) i autobusem i autem. Nie dalej jak dzis jechalam 510 wyjezdzajacym z petli przy Topolowej o godz. 7.07, czasem jezdze wczesniejszym, czyli o 7.03. Nie zauwazylam ani dzis, ani od poczatku tego roku, zeby na Modlinskiej byl niezbedny buspas. Odkad zrobiono dwupasmowy wjazd na Grota jedzie sie wlasciwie bez problemu - autobusy i tak wpasowuja sie miedzy auta bez problemu, a ruch wlasciwie jest plynny, czego nie mozna bylo powiedziec zanim powstal drugi pas do wjazdu na Grota. Jak teraz bedzie sie wjezdzac na most jesli jeden pas zostanie oddany autobusom, a auta beda mialy znowu tylko jeden? Modlinska zapcha sie az do Legionowa. Prawda jest taka, ze teraz buspas nie jest potrzebny(wedlug mnie, osoby zwykle jezdzacej rano do pracy autobusem), ale ZDM i miasto tak szybko dzialaja - dopiero teraz realizuja prosbe mieszkancow Tarchomina zlozona 3 lata temu. Po co? Osobie, ktora pytala, dlaczego "automobilisci" nie przesiadaja sie do autobusow moge tylko powiedziec, ze dojaz do Centrum samochodem zajmuje mi (przy wyjsciu z domu 0 6.55) gora 20 min., a autobusem wyglada to tak: dojscie do przystanku z Odkrytej:do 10min., podroz:50 min, dojscie do biura: 10 min. Tak samo wyglada powrot z pracy. Chyba jasno widac dlaczego wole czasem pojechac autem :) Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: XXX Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.05, 10:24 Popieram w 200%. Dopóki nie było drugiego pasa na wjazd na most Grota to rzeczywiście korki były okropne. Od grudnia zeszłego roku jeździ sie super,ruch jest płynny, także nie widzę potrzeby wydzielnia pasa dla autobusów. Pewnie teraz znowu zaczną się korki, ale chcecie to macie. TERAZ - NIE DLA BUSPASA! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Mal Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.wat.edu.pl / *.wat.edu.pl 04.05.05, 12:38 Zapomniales napisac o zapachach panujacych zazwyczaj w autobusach, ze o staniu na jednej nodze nie wspomne.... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Nemo Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.polisa-zycie.pl 11.05.05, 13:33 Święta prawda. Ja jeszcze tylko bym dodał, że możnaby popracować nad synchronizacją świateł. Tyle że to jest za trudne, łatwiej pierdziachnąć pas dla autobusów. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: grissley Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: 193.201.167.* 20.04.05, 09:38 Co z tego, ze autobusami podrozuje do 60% pasazerow, skoro zsykownosc ich przewozenia jest minimalna? Jak to, kierowcy nie pokrywaja nawet kosztow remontow? I co do tego ma GDDKiA? Kierowcy wplacaja kase do budzetu, a ze budzet przeznacza to na pkp/rolnictwo/socjal/przywileje dla siebie itd, to juz nie kierowcow wina. Gdyby wszystkie placone przez kierowcow pieniadze (akcyza i vat w paliwie, podatek drogowy,, oplata paliwowa, akcyza od nowego pojazdu, vat od nowego, pcc2 od sprzedazy i in) przeznaczyc na drogi mielibysmy dzis najnowoczesniejsza (moze po niemczech) siec drogowa w europie. I nikle problemy komunikacyjne - w warszawie rowniez. Biorac pod uwage, ze statystyczny warszawiak jezdzi 20kkm rocznie, tankuje on za ok 500zl miesiecznie. A to oznacza jakies 300zl do budzetu panstwa z samych podatkow zawartych w paliwie. Samochod tez praktycznie nie niszczy drogi - niszcza ja warunki atmosferyczne oraz pojazdy "ciezkie" (ciezarowki oraz - tak, tak - autobusy). Na przesiadce czlowieka z samochodu w autobus panstwo traci wiec 300zl (bo na autobusach zarabia sie m/w tyle, zeby utrzymac tabor - a i to ledwo), do tego dochodza nieco zwiekszone koszty remontow ulic. Zatrucie srodowiska podejrzewam, ze zmieni sie niewiele (przynjajmniej dopoty, dopoki jezdzic beda owiane czarna chmura dymu ikarusy). Bilans? -300 zlotych od kazdego "straconego" kierowcy - koszt remontow drog Zysk? Zerowy. Ale pieniacze sie ciesza. Buspasy maja sens tylko wtedy, kiedy miasto ma dobra siec drogowa (na razie daleko do niej w wawie) oraz kiedy samochodow jest tyle, ze fizycznie nie sa w stanie pomiescic sie w miescie (ale na tej DOBREJ sieci drog, a nie na tym dziadostwie, ktore jest teraz w warszawie) Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... 20.04.05, 10:15 Gość portalu: grissley napisał(a): > Co z tego, ze autobusami podrozuje do 60% pasazerow, skoro zsykownosc ich > przewozenia jest minimalna? To z tego, że dzięki temu, że 60% ogółu jeżdżących jeździ KM, ty jadąc samochodem nie stoisz w conajmniej 2-krotnie większych korkach. > Jak to, kierowcy nie pokrywaja nawet kosztow remontow? I co do tego ma GDDKiA? > Kierowcy wplacaja kase do budzetu, a ze budzet przeznacza to na > pkp/rolnictwo/socjal/przywileje dla siebie itd, to juz nie kierowcow wina. > Gdyby wszystkie placone przez kierowcow pieniadze (akcyza i vat w paliwie, > podatek drogowy,, oplata paliwowa, akcyza od nowego pojazdu, vat od nowego, > pcc2 od sprzedazy i in) przeznaczyc na drogi mielibysmy dzis ajnowoczesniejsza > (moze po niemczech) siec drogowa w europie. I nikle problemy komunikacyjne - > w warszawie rowniez. Ale trzeba dodać do tego koszty ratowania ofiar w wypadkach, odszkodowań komunikacyjnych, itd. > Biorac pod uwage, ze statystyczny warszawiak jezdzi 20kkm > rocznie, tankuje on za ok 500zl miesiecznie. A to oznacza jakies 300zl do > budzetu panstwa z samych podatkow zawartych w paliwie. Samochod tez > praktycznie nie niszczy drogi - niszcza ja warunki atmosferyczne oraz > pojazdy "ciezkie" (ciezarowki oraz - tak, tak - autobusy). Na przesiadce > czlowieka z samochodu w autobus panstwo traci wiec 300zl (bo na autobusach > zarabia sie m/w tyle, zeby utrzymac tabor - a i to ledwo), do tego dochodza > nieco zwiekszone koszty remontow ulic. Zatrucie srodowiska podejrzewam, ze > zmieni sie niewiele (przynjajmniej dopoty, dopoki jezdzic beda owiane czarna > chmura dymu ikarusy). W Warszawie według wyliczeń w jednym autobusie jeździ średnio 60 - 70 osób. Te osoby mogłyby jeździć ok. 50 samochodami. A teraz porównaj spaliny z jednego, kopcącego Ikarusa i 50 samochodów (a nie wszsytkie spełniają normy emisji Euro4, zwłaszcza, że średni wiek samochodu w Polsce to ponad 7 lat). > > Bilans? > -300 zlotych od kazdego "straconego" kierowcy > - koszt remontow drog > > Zysk? Zerowy. Ale pieniacze sie ciesza. Lepsza jakość środowiska, a więc naszego zdrowia. > Buspasy maja sens tylko wtedy, kiedy miasto ma dobra siec drogowa (na razie > daleko do niej w wawie) oraz kiedy samochodow jest tyle, ze fizycznie nie sa > w stanie pomiescic sie w miescie (ale na tej DOBREJ sieci drog, a nie na tym > dziadostwie, ktore jest teraz w warszawie) Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: RaffizWawy Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: 217.153.179.* 20.04.05, 11:19 Gość portalu: grissley napisał(a): > Bilans? > -300 zlotych od kazdego "straconego" kierowcy > - koszt remontow drog Ok, to dolicz jeszcze pozostałę koszty: -Metr kwadratowy powierzchni w Centrum do wynajęcia - 20-30$, przeciętne auto zajmuje tych metrów przynajmniej 10 jeżeli wziąść pod uwagę przestrzeń na otwarcie drzwi i precyzję z jaką parkują kierowcy. Czyli 200-300$ z każdego, kto na stałe przesidzie się do autobusu i którego miejsce parkingowe będzie zlikwidowane. -Koszty związane z chorobami powodowanymi przez zanieczyszczenie powietrza (2/3 tego zanieczyszczenia to właśnie transport samochodowy) i ogólnie skutkami tego zanieczyszczenia - trudne do wyliczenia, ale większe niż 300zł miesięcznie - Koszty związane z utrzymywaniem szerokich arterii (autobusom wystarczyłby 1-2 pasy a nie 4-8 jak jest w Wawie) - kilkaset milionów złotych rocznie. - Koszty związane z remontami chodników na których parkuja Ci 'wspaniali' odprowadzacze podatku - kilka milionów złotych rocznie. - Koszty związane z utylizacją zużytych aut (złomowanie), recyklingiem tak niebezpiecznych dla środowiska materiałów użytkowych do auta jak oleje, smary, płyny chłodnicze, do spryskiwaczy - a każdy driver jeżdżący 20kkm rocznie zmienia olej przynajmniej raz (a najczęściej 2 razy). -Koszty związane z wypadkami samochodowymi i urazami jakie osoby w nich doznają (a także z rentami dla osób, które n stałe tracą pełnosprawność) - a szansa na wypadek w samochodzie i uraz w takim wypadku jest KILKADZIESIĄT razy wyższa niż szansa na uraz w autobusie - tutaj to się liczy już w setkach milionów złotych. Codziennie w Warszawie giną na drogach 3 osoby, raz na tydzień ginie dziecko! Dodaj te koszty zewnętrzne do siebie, uwzględnij w bilansie i podaj nowy wynik :-) I żeby nie było, bo zaraz mnie obrzycisz od jakiś fanatyków ekologicznych - sam mam samochód, choć po mieście nie jeżdżę nim (szkoda mi czasu na korki i kasy na parkowanie). > Buspasy maja sens tylko wtedy, kiedy miasto ma dobra siec drogowa (na razie > daleko do niej w wawie) oraz kiedy samochodow jest tyle, ze fizycznie nie sa w > stanie pomiescic sie w miescie (ale na tej DOBREJ sieci drog, a nie na tym > dziadostwie, ktore jest teraz w warszawie) Bzdura. Jak jest dobra sieć drogowa, to nie ma korków, które autobus miałby omijać buspasem. Wtedy takie pasy są całkowicie bezsensownym wydawaniem kasy na znaki i farbę. Swoją drogą większych miast bez korków nie ma i jest ta 'dobra infrastruktura'... no może Centrum Londynu jest wyjątkiem, ale to dlatego, ze tam za samą możliwość wjehania do Centrum autem płaci się 5 funtów (25zł?). Odpowiedz Link Zgłoś
grissley Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... 20.04.05, 11:49 No dobrze panowie, Jesli stosowac to podejscie z cena wynajmu m2 w centrum, to caly transport trzeba by przezucic na metro (co moze i nie byloby glupie - gdybysmy mieli metro) Do wyliczen mozna by tez doliczyc stracony czas. Ja do pracy autobusem dojezdzam 50min (nie liczac czekania na przystanku), samochodem 15. dziennie to ponad godzina, miesiecznie ponad 20 godzin straconych w dojazdach. idac dalej - 240 godzin rocznie, 10800 godzin (!) straconych w dojazdach w trakcie 45 lat (czyli od rozpoczecia pracy do emerytury). W skali calego zawodowego zycia komunikacja miejska oznacza stracone ok 10800 godzin - to tak, jakby przez 450 dni (rok i trzy miesiace) siedziec w autobusie BEZ PRZERWY. Jestescie az tak chetni, aby poswiecac ponad rok swojego zycia? Dla gospodarki to tez konkretna strata - w trakcie tego roku czlowiek moze wypracowac jakis dodatkowy PKB (i wypracowuje) Jak dla mnie rozsadne "alternatywne" w stosunku do samochodu srodki komunikacji na dalsze odleglosci to metro oraz (w znacznie mniejszym stopniu) szybki tramwaj. Autobus - glownie na mniejsze odleglosci (dojezdzanie spod warszawy autobusem do centrum to paranoja - choc czasem nie ma innego wyjscia) oraz w mniejszych miastach. Jeszcze z innej strony - ktos pomyslal, dlaczego znacznie szybciej 1km trasy jest pokonywany przez autobus jadac trasa lazienkowska, niz ten jadacy marszalkowska (na ktorej jest buspas)? Bo najwiecej czasu autobus traci stajac na przystankach i na swiatlach. To moze by wybudowac pare konkretnych tras przelotowych, na czym skorzystaja i autobusiarze i samochodziarze? Pieniadze sa - placa je wlasciciele samochodow. Wystarczy przeznaczyc je na drogi, a nie na zapychanie dziury budzetowej. Jeszcze inna sprawa - ilu ludzi jezdzi autobusem do pracy w garniturze? I czym od nich czuc, jesli ta przejazdzka ma miejsce w sierpniu? A jak z kolei wygladaja, jesli w grudniu? Rzecz kolejna - kto pusci wlasna zone/dziewczyne, zeby wracala sama autobusem poznym wieczorem, zwlaszcza, jezeli ten autobus przejezdza przez co ciekawsze ulice typu Praga? A przeciez wrocic z pracy do domu jakos trzeba. itditp. Wymalowanie bus-pasa na jezdni to po prostu ud*pienie jednych uzytkownikow drogi aby uszczesliwic drugich, pojscie po najmniejszej linii oporu. Ja temu z pewnoscia nie przyklasne. Odpowiedz Link Zgłoś
grissley Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... 20.04.05, 12:37 A jest jeszcze cos. W wielu krajach (glownie "cieplych", ale nie tylko) promuje sie jednosladowe srodki transportu. Czyli motocykle, ale przede wszystkim skutery i rowery. O ile motocykl i rower moze byc klopotliwy, o tyle skuter jest wprost idealnym srodkiem transportu w miescie. Nie rozumiem, dlaczego wladze warszawy go nie promuja. Jedno miejsce parkingowe dla samochodu to 4 miejsca parkingowe dla skuterow. Jesli by przed kazdym biurowcem zamienic 3 miejsca parkingowe dla samochodow na 12 miejsc dla skuterow (w okresie kwiecien - pazdiernik), jestem pewien, ze momntalnie by sie zapelnily. Same korzysci, a i ludzie byliby zadowoleni (bo mieliby gdzie parkowac i dojezdzali by do pracy nie stojac w korkach). Inni odkryli to juz dawno - w Rzymie np zarejestrowanych jest wiecej jednosladow, niz samochodow. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ata Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.abc.com.pl 20.04.05, 12:43 Zgadzam się w 100% i naprawdę nie rozumiem, dlaczego grupa podróżujących autobusami ma mieć przywileje większe niż 'samochodziarze' - bo zebrali podpisy??? Może powinni się przesiąść do samochodów, jeżeli autobusami tak źle się jeździ zamiast krzyczeć. Tkwią w korkach solidarnie z innymi ludźmi próbującymi się dostać do pracy. A może właściciele aut też powinni zebrać podpisy na znak protestu. Co do autobusów jako pojazdów uprzywilejowanych, to ich kierowcy już chyba od dawna tak myślą. Już niejednokrotnie na moich oczach taki .... chamsko, często bez włączenia kierunkowskazu i patrzenia w lusterko prawie powodując wypadek pakował się wprost pod koła jadącego z tyłu auta. Czy ta naklejka z tyłu na szybie 'Dziękuję' ma usprawiedliwiać wszytko? Nie wydaje mnie się:-) Po prostu polityka tego miasta i państwa prawie na każdym kroku pozbawiona jest jakiegokolwiek sensu, co gorsze dyskryminuje tych, którzy płacą największe podatki. Może nie mają czasu na krzyczenie i domaganie, bo pracują. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: wqrwiony Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.net.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 20.04.05, 13:35 popieram przedmówcę to co wyczyniają autobusiarze w w-wie woła o pomstę do nieba to co robią wyjeżdżajac z przystanków jest jak najbardziej uzasadnione mają do tego prawo natomiast pozostałe ich wybryki, np przy zmianie pasa ruchu, lub jechanie pasem do skrętu w prawo i w ostatniej chwili ładowanie się przed skrzyżowaniem na pas do jazdy prosto - to już woła o pomstę do nieba, a niestety jest nagminne (na zasadzie duży może więcej) śmiem twierdzić ,że gdyby nie autobusy ruch byłby zdecydowanie bardziej płynny i być może dlatego warto oddzielic ich ruch o d ruchu samochodów ale nie na zasadzie zabierania pasa samochodom ale przecież to jest najłatwiejsze moim zdaniem powinno się to odyć przez wykonanie dodatkowego pasa ruchu kosztem trawników między jezdniami na modlińskiej wracając do kultury jazdy, wiem że niektóry kierowcy też nie są świętoszkmi (ale to wyjątki), natomist chamstwo wśród autobusiarzy to reguła - lidearmi kierowcy podmiejskiego transludu Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... 20.04.05, 18:00 Gość portalu: wqrwiony napisał(a): > popieram przedmówcę > to co wyczyniają autobusiarze w w-wie woła o pomstę do nieba > to co robią wyjeżdżajac z przystanków jest jak najbardziej uzasadnione > mają do tego prawo > natomiast pozostałe ich wybryki, np przy zmianie pasa ruchu, lub jechanie pasem > > do skrętu w prawo i w ostatniej chwili ładowanie się przed skrzyżowaniem na pas > > do jazdy prosto - to już woła o pomstę do nieba, a niestety jest nagminne (na > zasadzie duży może więcej) Spędź 6-7 godzin za kółkiem takiego tyciego pojazdu, a gwarantuję, że będziesz inaczej myślał. Właśnie wielu kierowców myśląc, że skoro jadą mniejszym i zwrotniejszym pojazdem, to wpychać się mogą przed autobus. A wtedy - lepiej nie słyszeć inwektyw pasażerów. > śmiem twierdzić ,że gdyby nie autobusy ruch byłby zdecydowanie bardziej płynny > i być może dlatego warto oddzielic ich ruch o d ruchu samochodów ale nie na > zasadzie zabierania pasa samochodom > ale przecież to jest najłatwiejsze > moim zdaniem powinno się to odyć przez wykonanie dodatkowego pasa ruchu kosztem > > trawników między jezdniami na modlińskiej > wracając do kultury jazdy, wiem że niektóry kierowcy też nie są świętoszkmi > (ale to wyjątki), natomist chamstwo wśród autobusiarzy to reguła - lidearmi > kierowcy podmiejskiego transludu Problem w tym, że na Modlińskiej w wielu miejscach można użyć owego trawnika, ale po za odcinkiem od Konwaliowej do trasy AK - bo tam nie ma trawnika między jezdniami - polecam wizję lokalną. Modlińska w zasadzie od Światowida do Konwaliowej ma szerokość czterech pasów ruchu. I jeden z tych pasów będzie dla KM? Czy 75% powierzchni drogi dla prywatnych aut to mało? Zwłaszcza, że Prywatne auta przewożą niewiele ponad 45% ludzi. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: mart Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.05, 03:10 > Co do autobusów jako pojazdów uprzywilejowanych, to ich kierowcy już chyba od > dawna tak myślą. Już niejednokrotnie na moich oczach taki .... chamsko, często > bez włączenia kierunkowskazu i patrzenia w lusterko prawie powodując wypadek > pakował się wprost pod koła jadącego z tyłu auta. Czy ta naklejka z tyłu na > szybie 'Dziękuję' ma usprawiedliwiać wszytko? Nie wydaje mnie się:-) Poczytaj sobie kodeks drogowy, a w szczególności przepis mówiący o tym, że autobus komunikacji publicznej wyjeżdżający z przystanku na terenie zabudowanym MA PIERWSZEŃSTWO. Mianem chamstwa należałoby raczej określić pseudokierowców osobówek, którzy tak jak Ty nie znają kompletnie kodeksu drogowego, ale za to mądrzą się na forum, a w wolnych chwilach wymuszają pierwszeństwo na autobusach usiłujących wyjechać z przystanku. Odpowiedz Link Zgłoś
grissley Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... 21.04.05, 11:11 Kodeks Drogowy mowi tez o czyms takim, jak wymuszenie pierwszenstwa. Dotyczy on wszystkich uzytkownikow drogi, rowniez autobusiarzy. Ponadto, wlaczajacy sie do ruchu jest zobowiazany zachowac zwiekszona ostroznosc, co rowniez dotyczy wszystkich. I na jeden i na drugi przepis leja autobusiarze, nagminnie. I w koncu, przepis o pierwszenstwie autobusu dotyczy jedynie sytuacji wlaczania sie do ruchu po zatrzymaniu na przystanku, a nie odnosi sie np do zmiany pasa. Autobus NIE JEST pojazdem uprzywilejowanym w sensie przepisow ruchu drogowego! Inaczej musialby miec "koguta" na dachu... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Andrzej Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.05, 15:30 ... brak mi słów prawie do tych bredni ... Po pierwsze - niszczenie dróg. Każdy ci to powie że autobusy swoim ciężarem niszczą bardziej jezdnie niż tysiące samochodów. Takie są fakty i tego nikt nie zmieni - to udowodnione. Co do opłat to policz sobie kto więcej płaci: autobus w którym jedzie 30 osób czy 30 samochodów osobowych? To co płacisz na bilet to jest koszt samego transportu a nie kasa którą wkładasz w drogę!!! To zysk ZTM i temu podobnych. Po drugie - środowisko. Chyba nie wiesz o czym mówisz w sprawie zanieczyszczania środowiska. Chyba nigdy nie jechałeś za żadnym autobusem - wtedy na pewno zmienił byś zdanie. Sam jeżdżę na gaz i to co autobus wysyła w powietrze w czasie jednego kursu to mi pewnie zajmuje cały rok jak nie dłóżej. Po trzecie - dlaczego nikt nie weźmie się za konkretne rozwiązanie sprawy tzn. budowa dróg, mostu północnego? Dlaczego nie ma jawności harmonogramu budowy, żeby każdy mógł patrzeć na bierzące postępy i można było kogoś za to rozliczać. Nagle się okazuje że są jakieś błędy w projekcie, za dwa lata się okarze, że działki nie wszystkie kupione i jeszcze po drodze tysiące takich spraw. Przy tym tempie rozbudowy tarchomina za rok nie da się już wcale przejechać Modlińską. Co do pasa to nie rozumiem dlaczego pasażerowie autobusów mają być lepiej traktowani ode mnie??? Tego kompletnie nie rozumiem. Przez ten pas może im się skróci droga o parę minut ale za to samochody stracą 1/3 swojej dotychczasowej i tak już zakorkowanej drogi. Pomyślcie jak to będzie wyglądać??? Dlaczego, żeby jednym uprościć drugim trzeba od razu dokopać??? Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... 20.04.05, 18:02 Odwiedź nas albo pofatyguj się do urzędów (to o TMP). Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: gość Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.supernet.pl 20.04.05, 13:32 Dlatego,że w jednym autobusie jedzie ok. 150 osób, a w samochodzie zazwyczaj siedzi jedna osoba Odpowiedz Link Zgłoś
dskowronski Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... 21.04.05, 13:07 No i co z tego, że jedzie 150 osób? Każda ta osoba z osobna tak samo się spieszy do pracy, jak ta co siedzi w samochodzie. Proszę mi wytłumaczyć, dlaczego ta konkretna osoba w autobusie ma być uprzywilejowana w stosunku do innej, konkretnej osoby siedzącej we własnym samochodzie? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: MZ Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.pwpw.pj / 217.168.193.* 09.05.05, 08:25 Bo takie sa realia mieszkania w duzym miescie. Urzywilejowanie komunikacji miejskiej. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: PR Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.spray.net.pl 20.04.05, 20:10 To nie jest zadne uprzywilejowanie. To jest wymog organizacji miasta. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: zzzzzzzzzz Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć... IP: *.crowley.pl 21.04.05, 13:31 odpowiedz jest prosta 1 samochod - 1 PASAŻER 1 autobus - 100 PASAZERÓW teraz rozumiesz? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: jasio Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.04.05, 09:55 A może by tak zamiast stosować półśrodki powinno się poszerzyć ul. Modlińską i pomyśleć o konkretnym rozwiązaniu problemów komunikacyjnych w tym rejonie. Mimo "buspasa" w godz. 7-9.30 korki i tak będą a dodatkowo jeszcze bajzel do kwadratu. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: RaffizWawy Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: 217.153.179.* 20.04.05, 11:21 Gość portalu: jasio napisał(a): > A może by tak zamiast stosować półśrodki powinno się poszerzyć ul. Modlińską i > pomyśleć o konkretnym rozwiązaniu problemów komunikacyjnych w tym rejonie. > Mimo "buspasa" w godz. 7-9.30 korki i tak będą a dodatkowo jeszcze bajzel do > kwadratu. Buspas to rozwiązanie tymczasowe. Docelowo będzie most na Tarchominie i linia tramwajowa. Poszerzenie Modlińskiej nic nie da, bo wjazd na Grota jest wąskim gardłem i rondo Starzyńskiego i to przed tymi dwoma miejscami powstają korki. Ot po prostu korek byłby na 6 pasach przed miejscem zwężenia jezdni. Tak o już jest. Odpowiedz Link Zgłoś
jorn Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas 20.04.05, 10:01 Gość portalu: MZ napisał(a): > NARESZCIE!!!!! Tak, nareszcie, i piszę to jako samochodziarz. Tylko dlaczego robić to w głupi sposób? Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale z moich obserwacji wynika, że na Modlińskiej korki tworzą się tylko w kierunku centrum w godzinach rannych, w kierunku Jabłonny korków nie ma (prawie) nigdy, bo wąskim gardłem jest estakada z mostu Grota prowadząca w Modlińską. Obie jezdnie Modlińskiej na odcinku kilku km od Grota mają po 3 pasy ruchu (z wyj. odcinka przy samym wjeździe na most). Dlaczego więc po buspas przeznaczać część jezdni zakorkowanej, a nie tej wolnej od korków? Pod buspas należałoby przeznaczyć jeden z pasów jezdni wschodniej (w kier. Jabłonny), ten najbliżej pasa rozdzielającego obie jezdnie. Rano byłby czynny dla autobusów jadących w kierunku centrum, a po południu dla autobusów jadących na północ. W przeciwnych kierunkach (rano na północ, po południu w kier. centrum) autobusy jeździłyby normalnie, razem z innymi pojazdami. Zwężenie do dwóch pasów jezdni wschodniej nie spowodowałoby większych zakłóceń dla ruchu, a zwężenie jezdni zachodniej spowoduje wydłużenie korka o kilka kilometrów. Zaproponowane przez ZDM rozwiązanie jest najprostsze i zastanawiam się, czy urzędnikami powodowała chęć zrzucenia z siebie sprawy jak najszybciej (żeby nie powiedzieć, że bezmyślnie), czy też tak naprawdę chodzi o dokopanie samochodziarzom? P.S. A dlaczego by nie przedłużyć do Tarchomina linii tramwajowych mających petle przy FSO? Koszt na pewno mniejszy niż ciągnięcie metra na siłę do wymierającej huty. Pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: silver Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.aster.pl / *.aster.pl 20.04.05, 10:12 > P.S. A dlaczego by nie przedłużyć do Tarchomina linii tramwajowych mających > petle przy FSO? Koszt na pewno mniejszy niż ciągnięcie metra na siłę do > wymierającej huty. Nowa linia tramwajowa powstaje wlasnie na Bielanach, tyle ze jest to polaczenie juz istniejacych trakcji. Na Tarchominie bylaby to inwestycja z prawdziwego zdarzenia, zakrojona na szeroka skale, tym samym swoje kosztujaca. Chyba ze sa juz plany i tramwaje pojada Mostem Polnocnym? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: RaffizWawy Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: 217.153.179.* 20.04.05, 11:30 > > Chyba ze sa juz plany i tramwaje pojada Mostem Polnocnym? Owszem, pojadą. Od huty niestety prawdopodobnie, gdyż to tam przewidziano petlę i przesiadkę do metra. Ale myślę, że i tak to rozwiąże problem. Odpowiedz Link Zgłoś
jorn Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas 20.04.05, 12:29 Wiem, że byłaby to duża inwestycja, ale na pewno tańsza niż odcinek metra od Marymontu do huty (jest tam linia tramwajowa jadąca przez las, która w zupelności wystarcza). Prezyden Kaczyński z uporem realizuje ten komunistyczny program, jakby nie rozumiał, że tam metro jest zupełnie niepotrzebne, lepiej byłoby te pieniądze wydać na drugą linię metra lub właśnie na tramwaj do Tarchomina. Ten jadący po Moście Północnym też będzie potrzebny, ale zamiast do huty mógłby skręcać w lewo za Wisłą i jechać do końcowej stacji metra gdzieś na Marymoncie. Pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas 20.04.05, 18:04 jorn napisał: > Wiem, że byłaby to duża inwestycja, ale na pewno tańsza niż odcinek metra od > Marymontu do huty (jest tam linia tramwajowa jadąca przez las, która w > zupelności wystarcza). Prezyden Kaczyński z uporem realizuje ten komunistyczny > program, jakby nie rozumiał, że tam metro jest zupełnie niepotrzebne, lepiej > byłoby te pieniądze wydać na drugą linię metra lub właśnie na tramwaj do > Tarchomina. Ten jadący po Moście Północnym też będzie potrzebny, ale zamiast do > > huty mógłby skręcać w lewo za Wisłą i jechać do końcowej stacji metra gdzieś na > > Marymoncie. > > Pozdrawiam A poco skoro po przejechaniu przez Wisłę do huty dojedzie w 2 minuty, a potem metro dowiezie Cię do Marymontu w następne 3, podczas, gdy jazda do Marymontu zajmie np. 6 minut? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Pasażer Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: 83.238.100.* 20.04.05, 18:38 Sprawdź czas jazdy tramwajów pomiędzy przystankiem Encyklopedyczna a Marymontem i policz ile czasu zajmie kurs najpierw do huty a potem metrem do Marymontu. Na moje oko wychodzi dokładnie tak samo. Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas 21.04.05, 11:56 Ale wówczas wsiadając przy Marymoncie nie będzie miejsca siedzącego :))). Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: alcarin Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.u.mcnet.pl 20.04.05, 10:28 Zrobienie kontrapasa bylo juz rozwazane, ale wedlug ZDM i ZTM problemem bedzie zrobienie przystankow na pasie zieleni, a wlasciwie nawet nie to, tylko kwestia bezpieczenstwa (np. przechodzenie przez jezdnie, zeby dostac sie na ten przystanek). Troche racji w tym jest.. Ale moze warto sprobowac. Linia tramwajowa - jestem za! Byloby swietnie gdyby jezdzil tramwaj, ale musialby miec troche dluzsze przystanki, niz ma teraz na Jagiellonskiej - podroz tramwajem ul. Jagiellonska to wiecznosc ;) Dziwi mnie tylko, ze w ZDM i ZTM uwazaja, ze buspas jest potrzebny akurat w ta strone - tak jak pisalam wczesniej: rano nie obserwuje jakichs makabrycznych korkow (chyba, ze osoby jadace do pracy np. na 9.00, czy 10.00 widza co innego), natomiast powrot na Tarchomin po pracy, czyli praktycznie od 15.00 do okolo 19.00 jest tragiczny. Przez zle rozwiazany zjazd z mostu na Modlinska stoja na Trasie Torunskiej (juz na wysokosci Marymontu) nie tylko mieszkancy Tarchomina, ale tez Brodna, Zacisza, Marek, itd., czyli Ci, ktorzy nie zjezdzaja na Modlinska. Reasumujac: ten buspas przydalby sie w druga strone i to nie na Modlinskiej, ale na moscie i na zjezdzie z mostu na Modlinska. A w ogole to gdzie ten obiecywany most?!? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: RaffizWawy Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: 217.153.179.* 20.04.05, 11:29 > Gość portalu: MZ napisał(a): > > NARESZCIE!!!!! > > Tak, nareszcie, i piszę to jako samochodziarz. Tylko dlaczego robić to w głupi > sposób? Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale z moich obserwacji wynika, że na > Modlińskiej korki tworzą się tylko w kierunku centrum w godzinach rannych, w > kierunku Jabłonny korków nie ma (prawie) nigdy, bo wąskim gardłem jest estakada > > z mostu Grota prowadząca w Modlińską. Obie jezdnie Modlińskiej na odcinku kilku > > km od Grota mają po 3 pasy ruchu (z wyj. odcinka przy samym wjeździe na most). > Dlaczego więc po buspas przeznaczać część jezdni zakorkowanej, a nie tej wolnej > > od korków? Pod buspas należałoby przeznaczyć jeden z pasów jezdni wschodniej (w > > kier. Jabłonny), ten najbliżej pasa rozdzielającego obie jezdnie. Rano byłby > czynny dla autobusów jadących w kierunku centrum, a po południu dla autobusów > jadących na północ. W przeciwnych kierunkach (rano na północ, po południu w > kier. centrum) autobusy jeździłyby normalnie, razem z innymi pojazdami. > Zwężenie do dwóch pasów jezdni wschodniej nie spowodowałoby większych zakłóceń > dla ruchu, a zwężenie jezdni zachodniej spowoduje wydłużenie korka o kilka > kilometrów. Zaproponowane przez ZDM rozwiązanie jest najprostsze i zastanawiam > się, czy urzędnikami powodowała chęć zrzucenia z siebie sprawy jak najszybciej > (żeby nie powiedzieć, że bezmyślnie), czy też tak naprawdę chodzi o dokopanie > samochodziarzom? To co mówisz ma sens... tzn faktycznie lepiej byłoby zrobić kontrapas dla busów. I gdyby nie to, że ten pas dla autobusów to rozwiązanie tymczasowe na 3- 5 lat to pewnie bym się zgodził z Tobą, że wydawanie pieniędzy na kontrapas (kilkukrotnie większych pieniędzy, bo to już projekt budowlany byłby a nie tylko zmiana organizacji ruchu!) i rozkopywanie Modlińskiej blokując na jakiś czas oba lewe pas ruchu (czyli zwiększając tymczasowo korki) by to wybudować ma sens. Nie do końća zgodzę się natomiast jeżeli chodzi o brak korków w stonę Jabłonnej - na zjeździe Grota i w okolicach Konwaliowej ciasno jest co wieczór. Odcinek końcowy przed zwężeniem też stoi częściej niż jedzie. Podobnie jak wszystkie lewoskręty na Tarchomin. > P.S. A dlaczego by nie przedłużyć do Tarchomina linii tramwajowych mających > petle przy FSO? Koszt na pewno mniejszy niż ciągnięcie metra na siłę do > wymierającej huty. Brawo... to jest właśnie dobre rozwiązanie. I powiem więcej - tramwaj wzdłuż Modlińskiej będzie - jest na to rezerwa terenu, są plany. Podobnie jak tramwaj na Tarchomin będzie - na moście północnym i od Modlińskiej linia chyba też będzie miałą odgałęzienie. Ale na to trzeba poczekać do oddania do użytku mosty Północnego... a na linie wzdłuż Modlińskiej nawet dłużej zapewne. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: robo ® Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: 217.8.186.* 20.04.05, 10:51 USMIAC SIE MOZNA.... "Inż. Brzeziński przewiduje, że wielu kierowców prywatnych aut przesiądzie się teraz do autobusów, dlatego korki na Modlińskiej się nie wydłużą" CHYBA PAN INŻ SAM DOJEZDZA DO PRACY AUTOBUSEM... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: RaffizWawy Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: 217.153.179.* 20.04.05, 11:33 Gość portalu: robo ® napisał(a): > USMIAC SIE MOZNA.... "Inż. Brzeziński przewiduje, że wielu kierowców prywatnych > aut przesiądzie się teraz do autobusów, dlatego korki na Modlińskiej się nie > wydłużą" CHYBA PAN INŻ SAM DOJEZDZA DO PRACY AUTOBUSEM... Może zauważył, że samochód wcale nie jest dobrym rozwiązaniem jeżeli chodzi o transport w mieście i rzeczywiście wybrał autobus :-P Na Zachodzie nikogo nie dziwi ktoś pod krawatem w komunikacji miejskiej, a i na rowerach nawet się widuje. No ale tam nie uznaje się już samochodu za luksus jak u nas :-P Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: drive by car Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.aster.pl 23.04.05, 09:56 > USMIAC SIE MOZNA.... "Inż. Brzeziński przewiduje, że wielu kierowców prywatnych > aut przesiądzie się teraz do autobusów, dlatego korki na Modlińskiej się nie > wydłużą" CHYBA PAN INŻ SAM DOJEZDZA DO PRACY AUTOBUSEM... No jasne... :))) 1. Niezależnie od tego, czy korki się zwiększą, czy nie, to ludzie którzy jeździli samochodami, dalej będą nimi jeździć, tylko że będą stali w większych korkach (dłuższy dojazd do pracy - większe zanieczyszczenie środowiska itd itp), ale to w zasadzie ratuje sytuację, bo: 2. Gdyby "wielu kierowców prywatnych aut" przesiadło się do autobusów, to musieliby podróżować na dachu (w zasadzie byłaby to przesiadka na autobus, a nie do autobusu). I tak w godzinach szczytu do autobusów jadących z Tarchomina nie da się wcisnąć szpilki, a co by było, gdyby ilość ich pasażerów zwiększyła się np. o 25 procent? Żyjemy w Polsce i Warszawie chyba wystarczająco długo żeby wiedzieć, że ZTM nie wypuści na trasy ani jednego autobusu więcej z tej okazji. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Pan józef Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.ibdim.edu.pl / *.ibdim.edu.pl 20.04.05, 10:55 >Straż miejska nie wyklucza zaś, że będzie tam ustawiać fotoradary, które będą >robić zdjęcia kierowcom łamiącym zakaz przejazdu buspasem. - To jedyny sposób, >w jaki moglibyśmy prowadzić tam kontrole. Strażnik nie może bowiem zatrzymać >kierowcy w takim przypadku - mówi rzecznik straży Tomasz Ziemiński. Tak jak teraz robi zdjęcia tym co jeżdżą po chodnikach... Odpowiedz Link Zgłoś
komalo JESTEM PRZECIW!!! 20.04.05, 12:51 Moim zdaniem jest to bardzo zły pomysł. Przez pas dla busów od 7 maja będziemy mieli znacznie większe korki niż są teraz (a korki są, szczególnie miedzy 7:30 - 8:30 - wiem bo sam jeżdżę w tych godzinach). Będzie koszmarnie!!! Co bardziej odważniejsi/sprytniejsi/bezczelni będą jeździć pasem dla autobusów a policja/straż miejska będzie sobie nabijać 'kabzę' od łapówek za nieprzestrzeganie przepisów. Pod petycją przeciwko takiemu pasowi dla busów z pewnością podpisałoby się równie dużo lub więcej użytkowników samochodów ale akurat od nas trudno zebrać takie podpisy. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Pasażer Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: 83.238.100.* 20.04.05, 16:46 A ja za: nie wiem skąd teza, że pomiędzy 7-9 na Modlińskiej jest pusto. Autobusy mają opóźnienie średnio do 20-30 - przy normalnej pogodzie. Niech trochę popada deszczu czy śniegu to jest dramat. Rozumiem sprzeciw kierowców samochodów - no bo mi będzie mniej wygodnie... Problem w tym, że autobusami jeździe o wiele więcej ludzi i mają oni prawo do tego 1 pasa na 3. Pozostałe 2 dla samochodów. Mało ? Nie wiem skąd teoria, że dlatego, że mam samochód to jestem lepszy od innych i mi się należą wszystkie pasy. A tezy, że wieczorem to strach autobusem jeździć to już czysta bzdura - jakoś nie widziałem za często korków o 22 czy 23 - wtedy można jeździć sobie czym się chce i chyba miejsca wystarczy. Na 3 pasach - bo wtedy buspasa nie ma. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: grissley Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: 193.201.167.* 20.04.05, 16:55 Ciekawe tylko, jak wrocic samochodem, skoro pojechalo sie autobusem (rano). Ja nawet rozumiem, ze jestes za - typowa polska mentalnosc, za****c innego, to mi bedzie lepiej. "Maja prawo" - jakie prawo? Z czego ono sie wywodzi? Chyba prawo kaduka i prawo piesci (nas jest duzo to my mamy prawo). A skad teoria, ze autobus jest lepszy od innych i jemu nalezy sie WYLACZNOSC na 1ym pasie? Typowy zacietrzewiony obronca wylacznie wlasnych interesow slepy na innych... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Pasażer Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: 83.238.100.* 20.04.05, 17:22 "Ja nawet rozumiem, ze jestes za - typowa polska mentalnosc, za****c innego, to mi bedzie lepiej. "Maja prawo" - jakie prawo? Z czego ono sie wywodzi? Chyba prawo kaduka i prawo piesci (nas jest duzo to my mamy prawo). A skad teoria, ze autobus jest lepszy od innych i jemu nalezy sie WYLACZNOSC na 1ym pasie? Typowy zacietrzewiony obronca wylacznie wlasnych interesow slepy na innych..." Rozumiem,że prawo do wpychania się wszędzie samochodem to jest niejako przyrodzone a jak mnie najdzie fantazja tirem do pracy sobie dojeżdżać to tym bardziej to też jest w porządku ? A, że zablokuję trochę dojazd ... Rozumiem, że prawo 60 % ludzi do normalnego dojazdu to jest prawo kaduka. Coś ta zasada, że wiekszośc decyduje robi się mało popularna... Tak samo prawem pięści nie jest jak rozumiem parkowanie na trawnikach, jeżdzenie 120 po moście Grota itp. No bo przepisy są głupie i miejsc do parkowania nie ma. Ale JA mam PRAWO do tego by rozjechać każdy trawnik i zająć każde miejsce na chodniku... Możesz się przesiąść do autobusu i korzystać z zalet buspasa. Nie chcesz ? Prosze bardzo, tylko nie twierdź, że to jakiś altruizm tudzież jakieś wzniosłe ideały ochrony prawa za tym stoją. Warszawskie drogi nie są z gumy a nie wyburzysz wszystkich domów aby wybudowac nowe. No, chyba, że burzenie ludziom w tym celu domów uzasadnisz prawem "wiekszości" do swobodnego dojazdu... Odpowiedz Link Zgłoś
grissley Re: JESTEM PRZECIW!!! 21.04.05, 11:04 Panie Pasazer, Jesli kierowca samochodu/tira/autobusu/wozu drabiniastego lamie prawo drogowe, to od jego karania jest policja, a nie urzednik malujacy buspasy. Wiec nie pisz mi tu Pan o tym, ze samochody rozjezdzaja trawniki. Jesli widzisz takiego to po prostu dzwon do strazy miejskiej czy policji. Argument jest bez sensu, tak samo jak ten o przekraczaniu predkosci. Rozmawiamy o warunkach dla kierowcow stosujacych sie do przepisow, innymi maja zajmowac sie ODPOWIEDNIE sluzby. Jak chcesz dojezdzac triem do pracy to tez prosze bardzo, pod warunkiem, ze bedziesz dojezdzal droga przystosowana do ruchu tirow oraz znajdziesz legalne miejsce do parkowania. Prawo wiekszosci oczywiscie, ze jest glupie. Dla mnie wyznacznikiem normalnosci nie jest wiekszosc, tylko sprawiedliwosc i logika. Wola wiekszosci, o ile jest krancowo odmienna od woli mniejszosci (a tak jestw tym przypadku), po wprowadzeniu staje sie dyktatem. Co mi za roznica, czy jakas regulacje wprowadza tyran, czy "wiekszosc" - efekt jest ten sam. Ewidentnie, poczucie logiki i elementarnych zasad sprawiedliwosci zanika w tym spoleczenstwie, a ludzie pokroju Pana Pasazera widza nie wiele dalej niz koniec wlasnego t*lka. "Wpychanie sie samochodem" - ciekawa definicja. Uzuwam kupionego za ciezkie pieniadze samochodu, od ktorego jeszcze tzw "panstwo" zdarlo olbrzymi haracz, czyli na mnie zarobilo. Poruszam sie po drogach zbudowanych za MOJE i innych uzytkownikow SAMOCHODOW pieniadze. Pozniej przychodzi ktos taki ja Pan Pasazer i mowi, ze on zbierze grupke ludzi i przeglosuje, ze ON bedzie na tej drodze uprzywilejowany, bo TO JEST SPRAWIEDLIWE. Kompletna paranoja oraz rezultat 130 lat ruskiego zaboru a potem sowieckiego zascianka. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Pasażer Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: 83.238.100.* 21.04.05, 12:20 Pech chce, że służby na telefony reagują albo nie a "warszawski" styl jazdy i parkowania jest już w reszcie kraju legendą potwierdzając, ze jeżdżący zgodnie z prawem (czyli nie przekraczając choćby dozwolonej prędkości) kierowca w stolicy to ewenement. A co do komentarza "prawo wiekszości oczywiście, że jest głupie.Dla mnie wyznacznikiem normalnosci nie jest wiekszosc, tylko sprawiedliwosc i logika." - tym razem logika i sprawiedliwośc jest po stronie tych, którzy są wiekszością. A personalne uwagi prosze sobie darować - kto widzi nie dalej niz koniec własnego t... to jest bardziej widać po postach tych, którzy są oburzeni faktem, że ten tłum pasażerów autobusów (w domyśle "motłoch" - no bo nie ma samochodu) ma miec jakiekolwiek prawo, chocby do 1 oddzielnego pasa na ulicy. A za czyje pieniądze zbudowano drogi - prosze sięgnąć do danych ile % paliwa zużywają ciągniki rolnicze, lokomotywy spalinowe (akcyza jest też na energię elektryczną, tak przy okazji), kosiarki itp a potem wyliczać te gigantyczne kwoty jakie rzekomo idą z tego podatku od użytkowników dróg. To raczej kolej i rolnicy mają prawo domagać się zwrotu pieniędzy wydawanych na drogi, z których korzystają wcale (lokomotywy) lub w stopniu znikomym (ciągniki rolnicze). Odpowiedz Link Zgłoś
grissley Re: JESTEM PRZECIW!!! 21.04.05, 13:52 Prosze policzyc, ile pieniedzy w ciagu ostatnich lat wplynelo do budzetu z tytulu akcyzy i vat-u na paliwa. Do tego doliczyc placony przez kierowcow podatek drogowy oraz oplate paliwowa. Nastepnie akcyze i vat od nowych samochodow oraz pcc2 od umow sprzedazy. Wyjdzie tego tyle, ze starczy na swietne drogi, nie tylko na ten szajs, ktory mamy. Kolejarze tez placa, oczywiscie. Ale caly placony przez nich podatek - z nawiazka - jest im zwracany w postaci regularnego "oddluzania kolei" oraz jej "dofinansowania". Kolej netto bierze z budzetu (czyli od nas), a nie daje. Dalej - rolnicy. Przez dlugi czas (nie wiem, czy nadal) rolnicy placili mniej za paliwo. Przez caly 15letni okres 3RP ceny na caly szereg produktow rolnych sa ustalane odgornie (po takich cenach sprzedaje je ARR za nasze, czyli budzetu pieniadze). Polska wiec netto rowniez bierze, i to obficie (moze po 5 maja ciut mnie) od nas. Kierowcy to jedna z nielicznych grup, ktory mnostwo kasy wplacaja i nic z tego nie maja. Ja nie jestem przeciwnikiem komunikacji zbiorowej - popieram metro, tramawaje. Autobusy TEZ, ale na rownych prawach!!! Nie ma zadnej podstawy do tego, azeby ludzie nie placacy ani grosza na dorgi mieli byc na nich uprzywilejowani. To chore. Gdzie tu widzisz sprawiedliwosc??? Chyba, ze na zasadzie "tego chce wiekszosc, wiec to jest sprawiedliwe." Cokolwiek by mowic oo tym rozwiazaniu, sprawiedliwe ono z pewnoscia NIE JEST. Wygodna dla co po niektorych? tak. Proste? Tak. Sprawiedliwe? NIE!!! Aha, a jesli sluzby nie reaguja na telefony to prosze miec pretensje do tych sluzb, a nie do kierowcow przestrzegajacych przepisow. Poza tym, w Polsce nie ma mocy obowiazujacej pojecie odpowiedzialnosci zbiorowej. Kolejne - Tlum ludzi w autobusach ma nawet wiecej niz jakiekolwiek prawa - ma prawo do calych DWOCH pasow, ale NA TAKICH SAMYCH ZASADACH, JAK POZOSTALI UZYTKOWNICY DROGI. Wymalowanie pasa nie oznacza nadania im "jakichkolwiek" praw, ale oznacza nadanie praw specjalnych, klauzuli uprzywilejowania, na ktora ja, uczciwy podatnik, placacy do budzetu olbrzymie pieniadze z racji uzytkowania samochodu, po prostu sie nie godze! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: magik Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 06.05.05, 18:00 no i rolnicy dostają zwrot akcyzy z paliw. Nawet przekręty przy tym były. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: 04toudi Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.05, 21:59 NIEPRAWDA Chciałbym zaprotestować przeciw kłamstwom przytaczanym przez zwolenników jazdy autobusem. Wg badań tego samego kolesia, co zaprojektował buspas, na Modl;ińskiej akurat jeździ więcej ludzi samochodami niż autobusami (jakieś 60%). Pozatym, dlaczego uprzywilejowywać mieszkańców blokowisk Tarchomina!!! Połowa nas mieszka na Zielonej Białołece, a poza tym tysiące w Legionowie i Jabłonnej. My nie dojedziemy autobusami. Znowu ma panować komuna, niech ci aktywniejsi zawodowo zapłaca za pracowników urzędów, koszmar. Dobrze, ze sprzedałem już mieszkanie na Winnicy, teraz już na pewno nikt by go nie kupił,jak powstanie buspas. A poza tym, chciałbym dodać, że do każdego blietu MZK miasto (czyli my) dopłaca drugie tyle, gdyby MZK nie było dotowane, nikt by nie jeździł autobusami. Pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: mart Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.05, 03:20 sugerujesz, że autobusami do pracy dojeżdżają tylko urzędnicy, a "aktywniejsi zawodowo" samochodami? co to za bzdury? nie jestem urzędnikiem, pracuję jako programista w swojej własnej firmie, a do pracy jeżdżę komunikacją miejską, bo po pierwsze tak mi wygodniej, nie muszę kombinować gdzie zostawić auto (a nie przyszłoby mi do głowy rozjeżdżanie trawników), po drugie taniej mnie to wychodzi, a ja wolę dziecku wakacje zafundować niż wyrzucać pieniądze na utrzymanie auta, a po trzecie w cywilizowanych krajach normalne jest, że korzysta się z komunikacji zbiorowej w dużych miastach - w przeciwnym wypadku wszystko by się zakorkowało. Ale Polak wie lepiej.. bo korona z głowy jednemu z drugim spadnie, jak z "motłochem" do autobusu wsiądzie.. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: 04toudi Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.05, 07:41 Czyli de facto siedzisz w biurze, czyli jesteś pracownikiem biurowym (tak jak i urzędnik). A co do korony spadającej z głowy i autobusu, to czy masz kilometr do przystanku autobusowego i czy Twoja żona musi zapieprzać po ciemku (bo lamp nie ma) i po dziurach do tego przystanku??? Jak ten buspas był projektowany, pisałem że jestem za, ale jeżeli pójdą za tym większe zmiany, tj. totalna reforma komunikacji miejskiej. Powinno powstać więcej połączeń, małe busiki wożące do małych osiedli, kamery na przystankach, policja monitorująca dzielnicę. Przecież ja jak tu mieszkałem 5 lat nigdy nie widziałem na oczy policjanta na Białołęce. I potem wytykają nam, że u nas jest najwięcej ogrodzonych osiedli. Pracuje na Białołęce prawie tysiąc ochroniarzy monitorujący osiedla, gdb ich nie bło, trzeba by zarudnić 1000 policjanów. sami bierzemy funkcje państwa w nasze ręce. mimo że KM jest największą pozcją w budżecie miasta (jakieś 80%), to w zamian mam metro gdzieś daleko i beznadziejne auttobusy. do pracy mam 14 km, rowerem jadę niecałą godzinę, samochodem pół godziny, autobusem 1,5 godziny. 3800 ludzi zagłosowało za jakieś 60000 mieszkańców Białołęki, 120000 mieszkańców Legionowa, nie mówiąc o mieszkańcach mniejszych miejscowości. Viva demokracja!!! A ja wolałbym referendum, ale wtedy okazałoby się, gdzię jest ta "większość". Rozumię buspasy w centrum, ale u nas??? pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: XXX Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.05, 09:29 Czy jest jeszcze jakaś szansa, że tego nie zrobią? To głupota, korki będą straszne. Teraz my będziemy poszkodowani. Ja jeżdżę samochodem, ale czemu nie, wolę przesiąść się do autobusu. Niestety pracuję pod Warszawą i samochodem jadę 20 min, a autobusem (kiedyś sprawdzałem) 1h. Chyba jest różnica?! Dlatego wolę samochodem a nie że jestem jakimś burżujem. Zmusza mnie do tego sytuacja. Może my,przeciwnicy, się jakoś skrzykniemy? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: jacek Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.05, 09:41 Rozumiem Twoją argumentację, ale nie sądzisz, że jednak komunikacja miejska powinna mieć jakieś preferencje. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: XXX Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.05, 13:20 NIE, kosztem innych uzytkowników ruchu. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: * Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: 217.8.161.* 22.04.05, 10:37 Tumany- jezeli nie macie wyobrazni to zajawke tego co sie stanie mozecie zaobserwowac na odcinku przed Swiatowida, gdzie prawy pas dla ruchu lokalnego jest wylaczony z ruchu z uwagi na roboty drogowe - EFEKT: mega korek w miejscu, w ktorym korkow nigdy dotad nie bylo. dyrdymaly o uprzywilejowaniu pyskatej mniejszosci w komunikacji miejskiej zachowajcie dla siebie. Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: JESTEM PRZECIW!!! 22.04.05, 14:05 I to jest przyczyna dlaczego teraz na wiosnę korki na Modlińskiej poczynając od Tarchomina sa mniejsze niż jesienią. Nieco przepustowość poprawiono (tak o może 30%) poszerzając wjazd na most. Jednak brak większego korka spowodowane jest ograniczoną przepustowością Modlińskiej na północ od ul. Światowida. Gdy tylko prace zostaną zakończone, to... lepiej nie mówić. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: * Re: JESTEM PRZECIW!!! IP: 217.8.161.* 25.04.05, 10:18 co nie zmienia faktu, ze bus pas to poroniony pomysl Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: JESTEM PRZECIW!!! 27.04.05, 16:49 Nie zgadzam się - dzięki temu osoby, które wybierają KM, a jest ich nie mało zostaną wynagrodzone za swoją postawę. Przypomnę na tę okoliczność najbardziej niekorzystne ze znanych szacunków ilości pasażerów w KM i w samochodach indywidualnych (SI): 5000-7000 os/h w KM wobec ok. 6200 os/h w SI. Proszę nie śmiać się z określenia "...postawę", bo dzięki niej jest na Modlińskiej luźniej, a co za tym idzie w pozostałych rejonach miasta też jest luźniej w sensie ilości obecnych samochodów. Odpowiedz Link Zgłoś
e-legionowo Re: JESTEM PRZECIW!!! 27.04.05, 17:30 Gość portalu: 04toudi napisał(a): > 120000 mieszkańców Legionowa abstrachujac od tematu to poszalales Legionowo ma okolo 50 tys mieszkancow Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: mismak Szczerze: IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.04.05, 13:43 I tak wam nic nie pomoże dopuki kierowcy się nie nauczą jeździć prawidłowo. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Julka Re: Szczerze: IP: *.aster.pl 23.04.05, 23:19 Złote słowa. Dodam : póki tyle chamów Modlińską jeździ to nic nie pomoże. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: pbb czyli 50% modlińskiej zajmą busy ?!!! IP: 195.242.252.* 20.04.05, 18:43 skoro teraz prawy pas modlińskiej ma taką szerkość, że 2 auta się na nim mieszczą, to znaczy ze z 4-ech pasów pozostaną dostepne 2!!!!. Obstawiam, ze za pare miesiecy i pas dla busoe zlikwiduja. Odpowiedz Link Zgłoś
mlopaci Re: czyli 50% modlińskiej zajmą busy ?!!! 21.04.05, 10:03 Nie zlikwidują, bo żaden urzędnik nie będzie chciał przyznać się do błędu. Jak zaczną robić się korki na Modlińskiej i Marywilskiej i okaże się to kompletną klapą, to zgodnie z Paragrafem 22 komuś dadzą awans, komuś premię i będą chwalić się w gazetach wielkim sukcesem. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: speedway hurra! IP: 217.8.161.* 21.04.05, 12:03 bedzie tak: - dwa lewe pasy beda zapchane do granic mozliwosci samochodami osobowymi, ciezarowami oraz transludow prowadzonych przez nieuswiadomionymi kierocwo tychze, - prawy pas (bus pas, jak go zwiecie) bedzie na pewno luzniejszy, ale jednoczesnie: - bus pas bedzie wykorzystywany przez kierowcow samochodow osobowych - tych mniej cierpliwych, tych ktorym sie strasznie spieszy itp. tym sposobem, kierowcy prywatni zyskaja extra pas na wypadek, gdyby sie im bardzo spieszylo, wiec w sumie Ok. czasem tylko trzeba bedzie za to zabulic wlasciwym sluzbom, ale coz, stac nas na auta, stac bedzie tez na extra napiwek dla mundurowych. a wszystkim pasazerom autobusow do ktorych i tak zawsze doplacamy (w przeciwienstwie, do prywatnych kierowcow, ktorzy utrzymuja caly ten majdan z podatkow ktore placa za auta, drogi i benzyne) pokazuje srodkowy palec. a co tam, stac mnie to im zafunduje mala frajde w postaci pasa dla busikow. niech sie ciesza ;) sam przy tym skorzystam bo prawy pas bedzie luzniejszy. Odpowiedz Link Zgłoś
lynnl Re: hurra! 24.04.05, 00:49 tak, tak pajacu. i rozkwasi cię w twoim seicento, co go kupiłeś na 10-letnie raty ten ikarus, co go utrzymujesz jak mu się naiwniesz. kierowcy ze stalowej się z takimi nie cackają. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: speedway Re: hurra! IP: 217.8.161.* 25.04.05, 10:19 moim kamazem niejednemu autobusiarzowi zrobilem juz z geby cholewe, tym razem bedzie podobnie Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Mr X Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.itpp.pl 23.04.05, 04:57 No no - budowa na dużą skalę - przyjedzie pan Henek z panem Zenkem, założą z pięć znaków, zużyją ze 20l farby białej i już. Na Sobieskiego też tak "budowali". Buspas jest na odcinku prostym, rzadko korkującym się, a autobus nadal traci najwięcej czasu przed skrzyżowaniami z Sikorskiego, Chełmską i Gagarina (przed skrzyżowaniem 2 pasy do jazdy prosto, za skrzyżowaniem 3 pasy...). Oczywiście nikt z "budowniczych" nie wpadł na pomysł zrobienia osobnych pasów do skrętu w prawo (tak jak zrobili w Beethovena) czy dodatkowych pasów do jazdy w prawo i prosto (prosto dla wszystkich albo tylko dla autobusów) na skrzyżowaniu Belwederska/Gagarina/Spacerowa (chodzi zwłaszcza o kierunek w stronę Wilanowa). Odpowiedz Link Zgłoś
vinca Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas 23.04.05, 12:42 I bardzo dobrze;-) Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Kielek Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: 212.160.172.* 25.04.05, 10:43 Totalny bezsens, jeździ się dobrze. Ostatnio trochę jeździłem autobusem i nie wiem, gdzie maja oszczędzić te 15min. jeżeli tak będzie to zminiam samochód na autobus, bo do Wilsona będę jechał E-4 5-8 min. A to już jest chyba szybciej niżbym miał jechać na sygnale karetką po pustych ulicach.... Szkoda tylko, że spowrotem będę stał w korku... ale zaraz - wyznaczmy kolejny buspas: od Żoliboża do zjazdu z Grota przy Auchan... szkoda tylko, że jest tam tylko jeden pas wiazdowy na Grota i zjazdowy na Modlińską. Ale w sumie to rozwiąże ruch samochodowy, bo nie będą tam jeździć samochody. Gratuluje pomysłu... Kretyni Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: XXX Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.05, 16:08 Tak, mądre słowa. Teraz to problem raczej jest większy z powrotem do domu a nie z jazdą do pracy. Po południu to dopiero koszmar! Może pamiętacie ten piatek, wtedy to działo? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: kierowca Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.cigna / *.internetdsl.tpnet.pl 26.04.05, 14:03 teraz się zacznie. Przykro czytać bzdury, które wypisuja zwolennicy bus pasów. Korki są (a własciwie były) dzięki złej organizacji wjazdu na most. od chwili wydzielenia tam drugiego pasa ruchu nastąpiła radykalna poprawa. Na prawde nie widać aby autobusy stały obecnie w korkach, wiec cała ta akcja jest spóźnioną próbą rozwiązania problemu usuniętego w inny sposób. Komentarze w stylu "nareszcie" "zwycięstwo" swiadczą o kompletnym braku orientacji. Zwolennicy jazdy autobusami byc może pojadą szybciej, ale chyba na dachu lub zdarzaku (obserwuję tłok w autobusach i nie widzę w nich miejsca dla nowych pasażerów, którzy zgodnie z koncepcją mają się do nich przesiadać). Pamiętajcie także, iż modlińska jest nie tylko dla mieszkańców bloków na tarchominie, ale także dla osób z innych częsci Białołeki, Legionowa itp. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: !@#$ Zwyciestwo Kretynow IP: 217.8.161.* 26.04.05, 14:30 juz maluja pasy - na razie tylko z pasa "ruch lokalny" wdzielaja, nie wiadomo po co, prawy pas "tylko do skretu w prawo" - co ciekawe, auta potrzebujace wydzielonego skretu w prawo mozna policzyc na palcach jednej reki. za to jadacy na wprost, z 3ch a nawet miejscami 4ch pasow dostana tylko 2 pasy (bus pas zabirze co swoje). To co sie bedzie dzialo najlepiej widac na odcinku przed ratuszem, gdzie drogowcy-ciamajdy zablokowali caly prawy pas, wiec do jazdy na wprost sa tylko 2 pasy. EFEKT - mega korki przez cale przedpoludnie. Brawo kretyni. Odpowiedz Link Zgłoś
mlopaci Re: Zwyciestwo Kretynow 26.04.05, 15:13 > To co sie bedzie dzialo najlepiej widac na odcinku przed ratuszem, gdzie > drogowcy-ciamajdy zablokowali caly prawy pas, wiec do jazdy na wprost sa tylko > 2 pasy. EFEKT - mega korki przez cale przedpoludnie. > Efekty tego malowania widać nawet w Markach, na Bródnie i Zaciszu - część kierowców z Modlińskiej przeniosła się na Marywilską i Białołęcką i z tamtąd usiłuje wjechać na trasę Toruńską. Zwiększony ruch na skrzyżowaniach tych ulic z trasą powoduje korki sięgające Marek. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Damon Re: Zwyciestwo Kretynow IP: *.beck.pl 27.04.05, 16:23 Dokladnie, kretynizm jak sie nalezy. Ten pas kolo ratusza robia juz pol roku. Gratulacje. Co do pasow tylko do skretu w prawo, owszem pojawily sie, a aut potrzebujacych ich jest jak na lekarstwo - jako ciekawostke zwroccie uwage na fakt, ze pas ma namalowany skret tylko w prawo, ale znakow nie zmienili - nadal prosto/w prawo. Buaaaahaahahhaah. Cala Polska. No comment. Do tej pory jednak byla u co kulturalniejszych zasada wpuszczania autobusow jak sie wciskaja gdziekolwiek i to uwazam za sluszne, nie jest tam tak wygodnie jak w aucie i bardzo prosze. Ale przysiegam ze jak stane w mega korku a autobusy beda jechaly swoim pasem i jeszcze gdzies sie beda pchac - za ch...ja nie wpuszcze, jak bede mial pierwszenstwo. Pozdrawiam wszystkich. Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: Zwyciestwo Kretynow 27.04.05, 16:43 Powinny się jeszcze pojawić strzałki do jazdy na wprost z namalowanymi literami BUS. Znaki pionowe zaś też powinny być już przygotowane, aby nie było dezorganizacji wprowadzonej przez nieprecyzyjne oznakowanie. Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas 28.04.05, 16:45 Codziennie jest coraz więcej elementów oznakowania dla tego pasa. :) Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: tyt a czy ktos wie, jaka jest definicja autobusu? IP: 217.8.161.* 29.04.05, 11:13 jakie parametry musi spelniac auto, aby moglo poruszac sie pasem dla autobusow? Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: a czy ktos wie, jaka jest definicja autobusu? 29.04.05, 11:15 Tak musi być przystosowane do przewozu conajmniej 9 osób. W dodatku kierowca musi mieć kategorię D prawa jazdy, aby móc nim jeździć. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: M Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.crowley.pl 04.05.05, 09:03 Fajnie, ale co z powrotem ? A jak część kierowców przesiądzie się do autobusów, to będzie jeszcze tłoczniej - w obie strony ! Proponuję na moście Północnym od razu zaprojektować taki bus-pas. Odpowiedz Link Zgłoś
tarantula01 Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas 04.05.05, 11:25 Nie będzie potrzeby, bo będzie tramwaj, który zastąpi niemal wszystkie linie z Tarchomina na prawą stronę Wisły. Wtedy też nie będzie już potrzebny bus pas na Modlińskiej. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Kielek Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.cbr.tp.pl 04.05.05, 15:53 ale będzie potrzeba jeszcze kolejnych pięciu lat, żeby go zlikwidować.... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: sl Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.05.05, 13:03 Niestety,kolejna głupota osób zarządzających drogami, do tej pory na tym odcinku były w sumie 4 pasy drogowe,teraz radosna twórczość decydentóe i osób malujących pasy doprowadza do sytuacji ,ze połowa ulicy Modlińskiej będzie zajęta przez pas dla autobusów-który faktycznie ma szerokość dwóch pasów ruchu-jest to najszerszy pas jezdni chyba na świecie, zamiast wydzielić pas faktycznie o szerokości jednego pasa drogowego,jak zywkle mamy do czynienia z głupotą, w połączeniu z trwajacym w nieskończoność układaniem wodociągu na wcześniejszej/jadąc z Jabłonny/ połowie ulicy Modlińskiej,korek zacznie się pewnie juz w Jabłonnie. Mam prośbę, może ktoś z decydentów,urzędników ZDM lub Urzędu Prezydenta Warszawy spróbuje przejechac się rano z Jabłonny/lub z Legionowa wspomnianą trasą, zamiast trwonić pieniądze podatników na projekty typu stadion narodowy czy sławetny tunel pod Wisłostradą/tu niestety juz jest za późno/ nie lepiej byłoby wybudować most północny, czy też przedłuzyć linię tramwajową/w formie tzw szybkiego tramwaju/ z Żerania do Jabłonny lub Tarchomina- miejsca jest dosyć, czy też pomyśleć nad synchronizacją sygnalizacji świetlnej na ul.Modlińskiej,która faworyzuje boczne ,małe uliczki. Niestety powyższe uwagi są stratą czasu,i tak tego nikt władny nie czyta, a nawet jakby przypadkiem, nic to nie zmieni. Spalajmy więcy dalej hektolitry "bardzo taniego paliwa" a bzdury w rodzaju propozycji korzystania z komunikacji publicznej umieśćmy między bajki, a dla porównania przejdźmy się do Berlina czy innego miasta niemieckiego ,a nawet do Budapesztu i popatrzmy jak taka komunikacja publiczna powinna wyglądać ,a potem się mądrzyjmy na ten temat. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Pak Jak skręcić w Płochocińską? IP: *.aster.pl / *.aster.pl 07.05.05, 17:11 jadąc Modlińską w stronę Warszawy skoro jedyny pas, który tam prowadzi jest pasem dla autobusów? Głupich nie sieją... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: k NO TO SKANDAL! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.05, 21:01 wczesniej buspass mial racje bytu. Teraz zakorkuje Modlinska na amen. Brawa dla pieniaczy z autobusow. Wszyscy sobie teraz postoimy. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: MZ Re: NO TO SKANDAL! IP: *.pwpw.pj / 217.168.193.* 09.05.05, 08:23 1) Przesiadziesz sie do autobusu i nie postoisz. 2) W calej Europie tam gdzie sa korki robi sie pasy dla autobusow. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: MZ Normalnie - zgodnie ze znakami. IP: *.pwpw.pj / 217.168.193.* 09.05.05, 08:22 Skret w Plochocinska jest dopuszczalny dla samochodow. Odpowiedz Link Zgłoś
matmika Re: Normalnie - zgodnie ze znakami. 09.05.05, 15:25 I ja rowniez pogratuluję decydentom sławnego bus pasa!!! Jak wrażenia po pierwszym dniu z BUS PASeM? Dla mnie targedia!!!Powtórka rozwiązanego juz problemu.. Chętnie przyłaczę sie do grupy NIE DLa BUSPasa.. M. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: XXX Re: Na Modlińskiej w maju powstanie buspas IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.05.05, 09:18 Proponuję żebyście złożyli jeszcze petycję do ZDM, żeby wyznaczyć bus pas już na osiedlu, szczególnie przed rondem na Obrazkowej. Przecież dzisiaj staliście w korku i czas dojazdu wam się wydłużył. Odpowiedz Link Zgłoś