Dodaj do ulubionych

Dieta,Zdrowie, Dieta Kopenhadzka

04.02.11, 16:36



Dieta ta jest bardzo restrykcyjna no i jak każda ma wielu zwolenników, ale i taka samą liczbę przeciwników. Jedni twierdzą, że jest ona idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów, a inni, że rozregulowuje organizm i przyczynia się do powstania efektu jojo.




Stosuje się ją 13 dni, nie więcej nie dłużej. Należy się również dokładnie stosować do przepisów w niej opisanych. Są dość bardzo ścisłe więc na pewno jest ciężko, ale jeśli będziemy się do nich stosować i wytrwamy to będzie na pewno widać efekty. Dzienna ilość przyjmowanych kalorii waha się w granicach 500-900.




Jeżeli złamie się reguły w trakcie stosowania diety, np. napijemy się lampki wina czy nawet będziemy żuć gumę, dietę uważa się już za przerwaną i nieważną.




Dieta kopenhadzka jest to dieta, podczas której możemy bardzo szybko schudnąć, w zależności od obecnej naszej wagi (i tu uwaga!) od 7 do nawet 20 kg.


Teoretycznie zaraz po jej zakończeniu przez około dwa lata nasza przemiana materii będzie na tyle uregulowana by nie przytyć. Jeśli to prawda to czemu nie skorzystać.smile




Reguły diety:
- jadamy tylko trzy posiłki;




Śniadanie - do 2 godzin po przebudzeniu,

obiad - między godziną 12 a 14,

kolację - przed 18.




- stosujemy się dokładnie do przepisanych w planie potraw;




Plan żywieniowy jest raczej jednostajny i składa się z chudego mięsa, jaj, warzyw i niewielkiej ilości owoców.

Wykluczamy z diety produkty zbożowe, słodycze i napoje alkoholowe.

Należy pamiętać aby każdego dnia wypijać około 2 litrów wody lub zielonej herbaty. Możemy również pić czarną kawę z jedna kostką cukru (na śniadanie). Wypijanie takiej kawy rano ma za zadanie pobudzić nasz organizm do działania.




- po dobrze przeprowadzonej diecie możemy zacząć jeść normalnie (oczywiście nie przesadzaćsmile);




Według autorów diety, dieta ta reguluje naszą przemianę materii i dlatego przez dłuższy okres czasu nie tyjemy. Należy również później uważać na to co jemy, czyli jeść nie duże ilości węglowodanów i zwracać uwagę na indeks glikemiczny.


Poniżej przedstawiam szczegółowy plan posiłków na 13 dni:




=> DZIEŃ 1 i 8
Śniadanie: 1 kubek kawy, 1 kostka cukru

Obiad: 2 jajka na twardo, gotowany szpinak 100g, 1 pomidor

Kolacja:1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną 150g




=> DZIEŃ 2 i 9
Śniadanie:1 kubek kawy,1 kostka cukru

Obiad:1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną 150g

Kolacja:1 plaster szynki, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego




=> DZIEŃ 3 i 10
Śniadanie:1 kubek kawy,1 kostka cukru, 1 grzanka z razowego pieczywa

Obiad: gotowany szpinak,1 świeży owoc, 1 pomidor

Kolacja:1 plaster szynki, 2 gotowane jajka, sałata z olejem i cytryną 150g




=> DZIEŃ 4 i 11
Śniadanie:1 kubek kawy,1 kostka cukru

Obiad: tarta marchewka 150g, jajko na twardo, twarożek naturalny 100g

Kolacja: sałatka owocowa 100g, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego




=> DZIEŃ 5 i 12
Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną

Obiad: duża chuda ryba

Kolacja:1 befsztyk, sałata i brokuły 200g




=> DZIEŃ 6 i 13
Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru

Obiad: kurczak gotowany 150g, sałata z olejem i cytryną 150g

Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchewka




=> DZIEŃ 7
Śniadanie: 1 kubek herbaty bez cukru

Obiad: kawałek chudego grillowanego mięsa 150g

Kolacja: NIC




źródło: kopenhaska.pl
Oczywiście, jak każda dieta, jest ona przeznaczona dla osób zdrowych, chcących w szybki sposób pozbyć się zbędnych kilogramów.




A wy co myślicie na temat tej diety?

Zapraszam do dyskusji w komentarzach.smile




Zobacz również:

Dieta 1000 kalorii
Dieta 1000 kcal - przepisy
Głodówka przed dietą
Dieta Montignaca
równiez film polecam www.sport-marcel.blogspot.com
Obserwuj wątek
      • alfacentauri Re: dieta kopnhanska 16.02.11, 12:40
        Efekt jo-jo jest gwarantowany, jak w każdej niezbilansowanej diecie - organizm po powrocie do normalnego trybu odżywiania "nadrabia" stracony czas i kalorie, nie wiem jak wygląda dokładny mechanizm biochemiczny, ale przybieranie na wadze jest spowodowane nie tylko ilością kalorii, którą przyjmujemy po diecie, ale również zmianą metabolizmu. Dużo rozsądniej jest pomyśleć o diecie bardziej długotrwałej, ale która pomoże nam zmienić nawyki żywieniowe. A z doświadczenia mojej mamy wynika, że lepiej zacząć od turnusu wypoczynkowego opracowanego specjalnie z myślą o osobach, które potrzebują dopracowanej diety i aktywności fizycznej. Dlatego zamiast zwykłego urlopu wybrała turnus w Primavera Spa w Jastrzębiu Zdroju: miała zapewnioną opiekę dietetyka, zabiegi i ćwiczenia - i rzeczywiście, bardzo jej to pomogło smile
        • ksieznat Re: dieta kopnhanska 20.02.11, 20:11
          To, co napiszę jest WAŻNE, więc myślę, że warto by było, by każda osoba, która zamierza się odchudzać z dietą kopnehaską przeczytała moją wypowiedź. wink Ponad rok temu zdecydowałam się na tę dietę. Na początku nie czułam się źle, jednak 5. dnia o mało co nie zemdlałam na wuefie (zaznaczam, że byłam wówczas w klasie maturalnej), zdecydowałam się jednak kontynuować dietę i 7. dnia (czyli tego, kiedy jest tylko jeden posiłek) nie miałam siły wstać z łóżka, po prostu byłam tak słaba. Wtedy doszłam do wniosku, że nie zamierzam się męczyć i przez następny tydzień nie traktowałam tej diety tak rygorystycznie - tzn. gdy czułam, że MUSZĘ coś zjeść, to po prostu jadłam, ale nadal trzymałam się wyznaczonego menu. Dziewczyny, zanim zdecydujecie się na tę dietę, dobrze przemyślcie wszystkie za i przeciw. Jest bez wątpienia skuteczna - ja schudłam na niej 3 kg (wiem, że wydaje się mało, ale więcej nie potrzebowałam, bo ważyłam wcześniej 53, więc 50 kg było dla mnie wagą idealną). Nie wiem, jak tak restrykcyjna dieta działa na samopoczucie osób o większej masie, jednak ja osobiście nie zdecydowałabym się na nią drugi raz.
        • Gość: marika Re: dieta kopnhanska IP: *.dynamic.chello.pl 28.02.11, 19:34
          Zgadzam się z tym, że efekt jo-jo w tego typu dietach to norma. Szybko traci się kilogramy i równie szybko je odzyskuje. Dlatego uważam, że jedynym słusznym sposobem na schudnięcie jest wizyta u dietetyka. W Klinice Diety Medlinea dietetyk powie co jeść, trener co ćwiczyć, a jeżeli będzie to potrzebne można również skorzystać z pomocy psychologa. Przy takiej opiece zrzucanie kilogramów jest o wiele zdrowsze, a efekt jo-jo nam nie grozi.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka