Dodaj do ulubionych

Dziennikarstwo

16.08.06, 16:48
Witam. Studiuję dziennikarstwo w Krakowie. Jestem w trakcie praktyk
dziennikarskich i potrzebuję cokolwiek na temat, który zadał mi profesor
"KSZTAłTOWANIE SIE ZAWODU DZIENNIKARSKIEGO" oraz "PRASA POLSKA POD ZABOREM
ROSYJSKIM I PRUSKIM". bardzo proszę o pomoc. Nie wiem już co mam zrobić bo nie
mogę znaleść żadnych konkretnych informacji. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • adamick Re: Dziennikarstwo 21.08.06, 21:20
      Pomocne linki które trafiły również na twój @
      www.reporterzy.info/article.php?section=historia&title=historia_prasy_polskiej_lata_1815_1830
      www.reporterzy.info/article.php?section=historia&title=historia_prasy_polskiej_do_roku_1796
      www.reporterzy.info/article.php?section=historia&title=historia_prasy_polskiej_lata_1831_1914
      www.wszia.edu.pl/wszia/prasa_akademicka/prasa_oczami.htm
          • adamick Re: Dziennikarstwo 21.08.06, 21:30
            Pod zaborem pruskim ukazywało się więcej tytułów gazet i czasopism wydawanych
            przez polskie podmioty niż obecnie w Wielkopolsce. Polskie gazety wydawał na
            przykład przedsiębiorca Hipolit Cegielski. Niemieckie pisma - "Germania",
            "Berliner Neunste Nachrichten", "Berliner Tageblatt" czy "Posener Tageblatt" -
            miały wprawdzie większe nakłady, ale mniejszy zasięg czytelniczy. Największymi
            polskimi gazetami w Wielkopolsce były "Przewodnik Katolicki", "Kurier
            Poznański", "Goniec Wielkopolski", "Tygodnik Wielkopolski", "Wielkopolanin",
            "Przegląd Wielkopolski", "Orędownik", "Oświata".
            Źródło: "Prasa polska 1864-1918", pod redakcją Jerzego Łojka
    • cafea Re: Dziennikarstwo 21.08.06, 21:57
      Witaj...poszukaj w bibliotece pozycji składającej się z trzech tomów.......w
      tytule ma coś o historii prasy polskiej. Niestety, nie pamiętam już pełnego
      tytułu. Pozdrawiam.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?