malwach
19.09.18, 02:14
Wdrożyliśmy nową stronę główną portalu. Testowaliśmy ją z użytkownikami od jesieni zeszłego roku. W trzech turach testów sprawdzaliśmy różne, mniej lub bardziej prawdopodobne hipotezy dotyczące nowej prezentacji informacji. Wprowadzone zmiany są wynikiem analizy danych ilościowych i jakościowych i odpowiedzią na zebrane od Was potrzeby.
Co zrobiliśmy?
Przede wszystkim wprowadziliśmy porządek. Zmniejszyliśmy ilość różnych form prezentacji treści, uprościliśmy strukturę obszarów, a jednocześnie wyraźniej zaznaczyliśmy podział na poszczególne sekcje tematyczne. Dodaliśmy im wyraźne i pływające nagłówki.
W wersji desktopowej zostawiliśmy kolejność sekcji tematycznych oraz podział na część zdjęciową i linkową. Z badań wynika, że nasi czytelnicy dzielą się na dwie grupy - część skanuje naszą stronę wzrokowo i decyzje o tym, co warto przeczytać podejmuje na podstawie zdjęć, część głównie czyta tytuły. Dla pierwszych przygotowaliśmy cześć kafelkową, dla drugich zadbaliśmy o czytelną typografię oraz dopracowaliśmy listę z linkami po prawej stronie.
Zależało nam, aby użytkownicy mieli spójne doświadczenie bez względu na jakim urządzeniu oglądają naszą stronę. Strona desktopowa i mobilna mają teraz uspójniony język graficzny, tę samą typografię, kolorystykę i ikonografię. Krok po kroku zmieniamy język graficzny całego portalu - tak, żeby odzwierciedlał strategię marki Gazeta.pl i bardziej pasował do naszej grupy celowej. Zmiana strony głównej to kolejny krok w tym kierunku.
Wiemy, że przyzwyczajenie się do nowej strony zajmie trochę czasu. Na pewno nie wszyscy od razu ją polubią. Wierzymy jednak, że wyrazisty i czytelny układ się obroni.
Podziel się z nami pierwszymi przemyśleniami i wrażeniem jakie budzi w Tobie nowy wygląd strony: www.research.net/r/X8FZNWN?P=[P_value]