Dodaj do ulubionych

Dobre wieści

IP: *.aster.pl / *.aster.pl 18.05.05, 01:09
Mam dla Was dobrą wiadomość. Oprócz klucza, który jest na stronie CKE,
opracowano wytyczne dotyczące przyznawania punktów za "nietypowe" (czasami
wręcz błędne)rozwiązania zadań. Wytyczne te są bardzo korzystne dla
zdających.
Jako przykład podam zad. 2: za obliczenie trzech początkowych wyrazów ciągu i
wskazanie, że pierwszy i drugi jest mniejszy od 0,5 przyznawane będę 2 pkt.
Jeśli dodatkowo zdający napisze, że ciąg jest malejący (bez uzasadnienia), to
otrzyma dodatkowy punkt.
Może ta wiadomość niektórych uspokoi.


Obserwuj wątek
      • thurgrim DOBRE WIEŚĆ --- NIE DLA KAŻDEGO !!!!!!!!!!!!!! 18.05.05, 14:47
        Chwila chwila czegoś nie rozumiem za oblicznie pola trójkąta w tym zadaniu będzie 1punkt ,niee to chyba coś dziwnego ja liczyłem pole trapezu ale nie zdążyłem z braku czasu i co ktoś kto policzy źle całe zadanie (ZŁE ZAŁOŻENIA !!!) będzie miał więcej pkt odemnie !!!


        OK A co jeśli ktoś celowo uprość sobie każde zadanie i dostosuje je do swojej błędnej koncepcji i co dostanie za to -1pkt ????
    • Gość: agnes Re: Dobre wieści IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.05, 17:54
      Panie Egzaminatorze! moze pan nam poda wiecej takich "kruczkow" co? moze troche
      nas pan pocieszy... przynajmniej tych ktorzy nie sa za bardzo zadowoleni z
      matury... a co z takimi osobami ktore beda mialy 13-14 pkt.? czy maja szanse
      na "wyszukanie" punkta dzieki wlasnie takim "kruczkom"?
      • Gość: Maciek Re: Dobre wieści IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.05, 18:51
        ja policzylem pole trojkata ^_^...
        widzialem ze tam nie bedzie trojkat, bo proporcje bokow bylyby inne, ale nie
        mialem czasu sie tym bawic...

        ogolnie to jakby bylo z godzine wiecej czasu to mialbym z 80% zamiast 40%...

        a jak jesli ktos sie ciachna w obliczeniach?
        np delta wyszla troche inna, wiec przedzial m z ostatniego rozszerzonego tez
        troche dziwny wyszedl...

        i pochodna tez jakas nie taka...

        hehe... cala technike do rozwiazania tego zadania znalem... lacznie z wszelaka
        interpretacja wynikow (ze nie nalezy do dziedziny, wtedy na krance
        przedzialow)... fajne zadanie, tylko ja NIE JESTEM MATEMATYKIEM ^_^ - trzeba mi
        czasu zeby cos takiego ugryzc... a swoja droga to jest o tyle fajniejsze, ze tam
        nie wychodzila nawet funkcja ciagla...

        szanowny panie egzaminatorze! co z takimi bledami? moze mnie pan troche pocieszy...
      • Gość: Maciek Re: Dobre wieści IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.05, 21:30
        Podobno jak sie zmierzy linijka na rysunku to jest deltoid :-P

        A swoja droga to o co te nerwy? Przeciez nie mowimy o dawaniu 10912093190230912
        punktow za zle rozwiazania, tylko o tym, ze za rozwiazania nie w calosci
        poprawne tez cos sie trafi. Jesli chodzi o szescian to wedlug klucza za rysunek
        sa 2 punkty. Narysowalem szescian - 1 punkt dla mnie :), narysowalem trapez, 2
        punkt dla mnie... nie ma trapezu to chociaz ten 1 zostaje, bo w koncu dalej to
        jest szescian (wiem, brzmi to troche banalnie...), a reszta przeksztalcen idzie
        do smieci, bo wywodzi sie z blednych zalozen...

        Wiec chodzi o to, czy np za dobra metode dostane punkt, nawet jesli zrobilem
        blad w obliczeniach (liczylem szybko i sie pocialem poprostu... zdaza sie)...
        czy jest jakies kryterium, ktore pozwoli mi otrzymac chociaz jakis punkcik, mimo
        ze w kluczu jasno nie jest to powiedziane...

        bo np. w ostatnim zadaniu... cala metode mam dobrze, tylko bledy w
        obliczeniach... to nie byloby zle, gdybym chociaz za znajomosc metody
        postepowania cos dostal...
    • Gość: max Re: Dobre wieści IP: *.elknet.pl / 80.48.227.* 18.05.05, 22:30
      Witam! Mam pytanie do Pań/ Panów egzaminatorów. Z tego co przeczytałem w tym
      wątku wynika, ze niektóre, nawet częsciową błedne, rozwiązania będą zaliczane. W
      związku z tym, cze dostanę jakikolwiek punkt za zadanie w arkuszy podstawowym z
      ostrosłupem jeśli w złym miejscu zaznaczyłem kąt i wg takiego rysunku
      rozwiazałem zadanie.

      pzdr.
    • Gość: ola Re: Dobre wieści IP: *.aster.pl 26.05.05, 19:31
      Dziwie sie ,ze jako egzaminator mówisz ,że to sa dobra wieści To skandal. tak
      jak ktoś dalej pisze męczyl sie z polem trapezu, lub uważnie przeczytał zadanie
      i ...co ma ilość punktów na jaka zasłużył lub nawet nie bo nie zdążył ( a
      trapez był paskudny)A baranek dostaje jakies punkty za co????P to,zeby władze
      miały dobre samopoczycie,że statystyka maturalna jest Ok?TO JEST
      SAKNDAL.Kolejny raz promuje sie baranów a średni i dobrzy uczniowie na tym
      tracą.I ty jako egzaminator mówisz ,że to sa dobre wieści? dla kogo. Jak możesz
      jako nauczyciel zmieniac wrunki ustalone przed matura(wiem ,wiem nie ty ale sie
      z tym godzisz) Zastanowiłes sie czemu to ma służyć??Takie punktowanie pozwoliło
      czesto uczniowi który nie otrzymałby tych magicznych 15 punktów otrzymac ok 20,
      a temu który na to zasłużył, bo wszysto zauwazył, policzył często tez ok 20 .
      SKANAL A MIAŁ BYC TAK SPRAWIEDLIWIE. pozdr
      • Gość: Tasiorroo Re: Dobre wieści IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.05.05, 16:41
        ale o co od razu te nerwy? cke sie pewnie zorientowalo ze zdeko przesadzili z tą
        matmą (za malo czasu no i zadania dosc nietypowe co by nie mowic - czy proste
        czy trudne to juz subiektywna opinia) i naprawde duzy procent moze nie zdac i to
        wszystko po to zeby nie spie*** ludziom roku zycia, zeby poprostu jakos ich
        przepchnac (mam nadzieje ze przepchną i mnie;))) ci którzy mieli dobrze napisac
        to napisali=] mysle ze chodzi wlasnie o poziom podstawowy i uwazam ze jest to
        malo znaczące bo z tymi 30% czy nawet 40% i tak nie ma sie szans na uczelniach
        (no chyba ze MA SIE co innego)
        • Gość: ola Re: Dobre wieści IP: *.aster.pl 30.05.05, 21:36
          To nie tak . Niech sprawdzaja uczciwie i jak sie okaze, że nie jest to matura
          sukcesu tak jak MENiS planowało, niech dopiszą punkty aby miec dobre
          samopoczucie ale wszystkim np o 10 oczek w góre. dlaczego z 12 zmienimy na 15
          a z 20 nie zmienimy na 23?Dalczego dobrali takie zadania , podobno było to
          testowane i robili to fachowcy i co?Ze wszystkich przedmiotów tak sie sprawdza,
          ze tym z pogranicza sie dopisuje(doszukuje sie punktów) a innym nie.Nie tak
          miało byc.Dlaczego kolejny raz nieuczciwe rzeczy robi sie rekami nauczycieli i
          kosztem młodzieży i nikt nie może powiedziec przepraszam, nie wyszło. O to mi
          chodzi.Zawiniła CKE , ludzie nie znajacy realiów szkolnych a cierpimy my młodzi
          ludzie na progu skazani na nieuczciwośc Pozdr
          • Gość: egzaminator Re: Dobre wieści IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.06.05, 21:16
            Egzaminator podczas sprawdzania dostaje klucz z punktacją i wytyczne jak należy
            klucz interpretować, to że zostają przyznawane punkty za ewidentne bzdury nie
            zależy od egzaminatora. On poprostu wykonuje polecenia z CKE.POcieszeniem może
            być to, że interpretacja klucza jest taka sama w całej Polsce i dla wszystkich,
            czyli jeśli ktoś kto zdobył 20 pkt w kolejnym zadaniu napisze bzdury za które
            są punkty to zdobędzie te np. "23pkt"
    • bobekrobert PYTANIE 02.06.05, 23:50
      Jak należy rozumieć zadanie 9 o treści:

      Rodzeństwo w wieku 8 i 10 lat otrzymało razem w spadku 84100 zł. Kwotę tę
      złożono
      w banku, który stosuje kapitalizację roczną przy rocznej stopie procentowej 5%.
      Każde
      z dzieci otrzyma swoją część spadku z chwilą osiągnięcia wieku 21 lat. Życzeniem
      spadkodawcy było takie podzielenie kwoty spadku, aby w przyszłości obie
      wypłacone części
      spadku zaokrąglone do 1 zł były równe. Jak należy podzielić kwotę 84100 zł
      między
      rodzeństwo? Zapisz wszystkie wykonywane obliczenia.

      Gdzie jak byk pisze, że wyplacany spadek ma być równy, a w odpowiedziach jest x
      = 40000 zł, y = 44100 zł, nie wiem jak dla innych ale dla mnie 40000 nie jest
      równe 44100. Więc albo zadanie zostalo źle rozwiązane, albo źle
      sformułowane.

      NIECH KTOŚ ODPISZE BO JUŻ NIE WIEM NIC ODNOŚNIE TEGO ZADANIA
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka