Dodaj do ulubionych

jaki motor do turystyki?

IP: *.provider.pl 06.02.05, 13:22
mam Honde CBR125. Chcialabym jednak niedlugo kupic cos co nadawaloby sie do
turystyki, a jednoczesnie nie sprawialo problemu swoja waga i rozmiarem. Mam
165 cm wzrostu i waze 50 kg :(
Obserwuj wątek
    • bigadam Re: jaki motor do turystyki? 06.02.05, 15:18
      > 165 cm wzrostu i waze 50 kg :(

      Czym sie martwisz ? Według mnie waga w normie ;)

      Malutka jesteś więc nie szukaj niczego dużego (bo nóżki za krótkie). A z wagą
      motocykla nawet lekka osoba jest w stanie sobie poradzić. Cociaż lepiej dla
      Ciebie żeby nie przekraczała 150 kg (motocykla oczywiście), bedzie Ci latwiej
      manewrować. To ma być golasek , czy obudowany ? Bardziej enduro czy bardziej
      ścig ?
      Ja osobiscie doradzam kupno 4T jeśli już. 4T o wiele przyjemniej sie jezdzi niż
      2T.

      pzdr
      Zależy do jakiej kasy chcesz kupic i jaki rocznik mniej wiecej.
    • liber15 Re: jaki motor do turystyki? 06.02.05, 18:25
      Wzrost to nieproblem niemartw sie. Ja mam 163cm i wymiatam na wysokich
      sprzetach. Sam mam Aprilie RX125 jest to jeden z najwyższych enduro. Pomysl
      moze nad jakims lekkim enduro np ktm mozna na zawieszeniu obniżyc. Z nakedbików
      GS500 tak jak ktoś wyzej proponował, albo RF600 tez niezła opcja. Tak więc
      wzrostem się nieprzejmuj.
    • Gość: szynszyll Re: jaki motor do turystyki? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 06.02.05, 19:30
      yo!

      jak zwykle nie napisalas ani slowa o charakterze motocykla ktorego szukasz ani
      o cenie. oto moje typy:

      tinyurl.com/3uo3p
      - i bardzo prosze ludziom gowien w stylu GS 500, CB 500 i ER 5 nie wciskac !!!
      Pani potrzebuje motocykla do turystyki nie do ostrzenia noża od kosiarki.

      tinyurl.com/5zhdw
      - dla kobietki super sprawa - jak raz wsiadziesz na enduro to Cie juz z niego
      nie sciagna. Moj typ! Krotki opis: 26KM 4 zawory woda 6 biegow DOHC 133 kg!
      skoki zawieszen po 20 cm. po wakacjach - jak wypali byznes - kupujemy cos
      takiego dla mojej Olivii...

      szynszyll
      xlv750r


      • donlesio Re: jaki motor do turystyki? 07.02.05, 09:39
        GS, CB i ER nie są ścigaczami!!! Jak coś ma do 50 KM, to trudno to nazwać
        ścigaczem, a do turystyki krajoznawczej się nadaje, jak nic. W ogóle są to
        motocykle uniwersalne, nie za słabe, nie za duże. Nadają się na dłuższe trasy i
        do jazdy po mieście. Bardzo lubiane przez początkujących motocyklistów, także
        przez Panie (patrz forum Motocykl i dziewczyna).
        • Gość: szynszyll Re: jaki motor do turystyki? IP: *.prz.rzeszow.pl 07.02.05, 10:13
          yo!

          czyzbym kogos przekonal do NTV?! nie rozumiem dlaczego ten motocykl jest tak
          lekcewazony w karaju takim jak Polska a wg mnie jest to idealny motocykl
          popularny bo:

          - niesmiertelny silnik
          - wal kardana
          - wygodna pozycja
          - ludzkie spalanie
          - hpholm.dk/ntvtest.html przebieg momentu obrotowego ;)

          ten motocykl ma wszystko to czego nie maja obszczymurki w stylu GS, CB, ER
          łacznie z tym, ze kosztuje dokladnie tyle samo albo i mniej. Co mnie szczerze
          dziwi. Trzeba poszukac i znalezc obudowany model z pelnym okufrowaniem i
          jezdzic, jezdzic, jezdzic, jezdzic, jezdzic...

          pozdrawiam!

          szynszyll
          xlv750r
          • donlesio Re: jaki motor do turystyki? 07.02.05, 10:41
            Zgadza sie, NTV to b. fajny motocykl. Rzeczywiście w PL nierozpowszechniony, a
            szkoda. Cena tez w normie + wał kardana. Rozważałem kiedyś zakup, ale po prostu
            na rynku nie było odpowiedniego egzemplarza. Zresztą nadal produkowany w formie
            Honda Deauville. Obudowany model natomiast (Honda Deauville) kosztuje juz
            znacznie więcej.
          • dragon600 Re: jaki motor do turystyki? 07.02.05, 10:43
            To że akurat nie wymieniłem NTV poprzednio to tylko przeoczenie, a nie świadome
            działanie. Jest to motocykl jak najbardziej godny polecania, sam się nad nim
            zastanawiałem (zwłaszcza wał kardana jest bardzo korzystny). Nie wybrałem go
            tylko dlatego że XJ 600 Diversion bardziej mi się podoba.

            pozdrawiam
          • Gość: funio Re: jaki motor do turystyki? IP: *.elsat.net.pl / *.elsat.net.pl 09.02.05, 19:35
            hehehehe dobre dobre! niesmiertelny silnik!
            może wam dac namiary na mojego kumpla co to kupił?? :D otóz zakupił sprzęta ( w dobrym stanie) w marcu to jechalismy do mechanika go odebrac w.... październiku :) słabo z częsciami! wszystko sprowadzają cholera wi skąd! drogo jak szlag! a po 3 wszystko tam było prawie zdupczone! :) więc raczej bym nie był taki pewien :) jak to powiedziuał Maciek ( mechanik) : też se K**** wymyślił revere :)
            • Gość: szynszyll Re: jaki motor do turystyki? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.02.05, 20:31
              hej hop!

              jasne - kolega kupil motocykl nowy w salonie, nastepnie jezdzil na najlepszych
              olejach i szanowal sprzeta, serwisowal sprzeta itp. a ten zlom sie mu wziol i
              zepsul i wszystko bylo zdupczone. kolego, jak ktos kupuje padaki to marka nie
              gra roli - kolega kupil zloma to jego problem. a mechanik ma w dupie szukanie
              dla Was uzywanych czesci w dobrej cenie jezdzenie po bazarach i szukanie czesci
              na allegro i ebayu. woli dla spokoju zamowic u dilera i czekac na kuriera - to
              przeciez nie on placi. pokaz mi motocykl japonski do ktorego nowe oryginalne
              czesci sa tanie - zobacz na www.bikebandit.com co ile kosztuje. a skad maja
              sprowadzac czesci? z ursusa pod warszawa?
              a honda se k***a revere wymyslila i sprzedaje ja od 20 lat taka sama kiepska i
              awaryjna a ludzie kupuja od 20 lat to gowno i nim jezdza - idioci ;)
              pozdrowienia dla mechanika fachury ;)

              szynszyll
              xlv750r

              p.s. www.motorrad.de - poczytaj ;)
          • abc9 Re: jaki motor do turystyki? 10.02.05, 10:30
            Przymierzałam się do NTV - ki i jak dla mnie jest większa i cięższa od GS-a i
            myślę, że tu tkwi przyczyna tego, że kobietki i początkujący się na nią nie
            decydują zbyt często, nawet jeśli to naprawdę fajny motocykl. Ja tam kupuję GS-
            a.
            Pozdrawiam
      • andreas750 Re: jaki motor do turystyki? 10.02.05, 01:23
        Gość portalu: szynszyll napisał(a):
        > - i bardzo prosze ludziom gowien w stylu GS 500, CB 500 i ER 5 nie wciskac !!!
        > Pani potrzebuje motocykla do turystyki nie do ostrzenia noża od kosiarki.

        > - dla kobietki super sprawa - jak raz wsiadziesz na enduro to Cie juz z niego
        > nie sciagna. Moj typ!

        Zacznę od tego że GS czy CB to nie gó..! Kosiarkami z pewnością też nie są!
        Te kultowe już maszyny zasługują na szacunek.
        Swoją drogą kto tu komu co wciska... bierz enduro! jest zaje***te!
        Kobiecie która szuka motocykla z "duchem ścigacza" polecać enduraka...
        Moim zdaniem jak ulał pasował by tutaj WŁAŚNIE GS500F.
        Pozdro
                    • Gość: geogreg Re: jaki motor do turystyki? IP: 195.47.201.* 10.02.05, 13:24
                      A myślałaś o BMW 650? Idealny motocykl do turystyki i dla kobiety. Lekko
                      terenowy, nie ma problemu z jazdą po szutrach. Ścigacze nadają się tylko na
                      parkietowy asfalt. Mało pali w stosunku do japończyków, no i praktycznie
                      niezniszczalna maszyna (silnik Rotaxa, cała reszta BMW).
                      Masz kolegę w Niemczech, więc nie powinno być problemu z zakupem. Na Ebayu jest
                      tego całkiem sporo i bardzo często właścicielami są właśnie kobiety.
                      Kupując motocykl w Polsce zawsze ryzykujesz, tam nikt nie podkręca silnika, a
                      jeśli sprzedaje po wypadku to zawsze jest to zaznaczone. Pozatym zawsze
                      dostaniesz książkę serwisową, gdzie całą historię motycykla możesz sprawdzić.
                      Pzdr.
                      Grzegorz
                        • Gość: geogreg Re: jaki motor do turystyki? IP: 195.47.201.* 11.02.05, 15:45
                          Ze sprowadzeniem motocykla z Niemiec nie ma większego problemu. Musisz zerknąć
                          na mobile.de i ebay.de znaleźć coś co cię zainteresuje, potem kilka e-maili do
                          właścicela żeby się ugadać (ja nie znam niemieckiego ani w ząb, pisałem tylko
                          po angielsku i nie było żadnego problemu). Czasami tylko niektórzy nie chcą
                          sprzedać Polakowi, ale to sporadyczne wypadki. Potem bierzesz gotówkę i
                          jedziesz po motor. Jeśli chcesz na nim wracac to musisz zapłacić ok.150 E za
                          tablice tymczasowe, albo załadować go na przyczepkę i do domu.
                          Od motocykli nie płaci się żadnego cła ani akcyzy (tylko w Skarbowym musisz
                          dostać taki kwitek, że jesteś zwolniona z tych opłat i zapłacić za niego ok 150
                          zł. :) Potem badania techniczne ok. 150 zł. no i zarestrowanie z kartą pojazdu
                          niestety ok 600 zł., ale i tak się opłaca.
                          Ja w maju zeszłego roku zwiozłem w ten sposób BMW R1100R r. 2000 ze śmiesznym
                          przebiegiem 16000 km w stanie idealnym (kompletna nówka) i wszystko zamkneło
                          się w 20000 zł.
                          Pzdr. Grzegorz
        • Gość: szynszyll Re: jaki motor do turystyki? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.02.05, 16:39
          yo!

          twierdze ze GS to rower bo... nim jezdzilem. maszyny te sa tak kultowe jak male
          fiaty czy garbusy - wolalbym jednak nimi nie jezdzic ;) polecam enduraka i bede
          polecal zawsze bo uwazam ze na polskie warunki jest to najlepszy pomysl na
          motocykl turystyczny ;) zrozumie ten kto choc raz polatal po szutrach i lesnych
          duktach w lipcu pod wieczor ;)

          pozdrawiam!

          szynszyll
          xlv750r
      • cyngiel69 Re: jaki motor do turystyki? 10.02.05, 20:07
        Szynszyll, jesteś niewyżyty i przykry. Lubię cię za wiele merytorycznych
        wypowiedzi, ale teraz przegiąłeś. Pamiętaj, że to rynek i konsument w świecie
        ma ostatnie słowo. Nie osądzaj potrzeb innych wg samego siebie. Polecam lekturę
        lutowego Motocykla. Do przemyślenia zaś fakt ogromnej popularności, np. w
        Niemczech, GS 500, ER5, CB 500 - lekkich i ekonomicznych maszynek właśnie.
        Jesteś mądrzejszy od dziesiątek tysięcy ludzi? Wiesz czego im trzeba?
        To chyba ty miałeś kiedyś nieszczęście kupić padakę GS-a. Myślę, że tak
        niewiele głosów ci się w tej kwestii sprzeciwiło, bo od jakiegoś czasu dużo tu
        jest durnych określeń-tła dla twej wypowiedzi. Na szczęście to się powoli
        zmienia.
        Nie wkurzaj się, przemyśl to nim napiszesz cokolwiek.
      • Gość: szynszyll Re: Coś więcej o NTV!!! IP: *.prz.rzeszow.pl 07.02.05, 14:32
        yo!

        doswiadczenia z NTV mam takie, ze sie na niej kiedys troche pobujałem. wnioski:

        - wygodna pozycja
        - precyzyjna skrzynia - jak we wszystkich V-kach hondy
        - znosne hamulce
        - chrakterystyka pozwalajaca ruszac z 2-ki bez gazu i po dociagnieciu do 5 tys
        obr wrzucic od razu na 5 - ke bez szkody dla jazdy ;) to lubie ;)

        ponadto sporo o niej czytalem bo na 100% kupilbym ten model gdyby nie moja faza
        enduro ktora juz chyba nie minie. silnik taki jak w TA czy VT 600 czyli
        legenda. w sieci jest sporo stron uzytkownikow i klubow.
        to strona czlowieka z mojej okolicy, ktory ujezdza NTV 650 D:

        www.deauville.dla.pl/
        pozdrawiam!

        szynszyll
        xlv750r
        • bigadam NT 650 10.02.05, 09:17
          ciekawa stronka
          W danych technicznych nie jest nic napisane o wadze tego motocykla. Pewnie nie
          chcial psuc nikomu humoru :)
          Seria ma około 56 KM a waży (o zgrozo) 223 kg !!
          Wiem że w tego typu motocyklach moc nie jest najwazniejsza, ale jak na tak
          cięzki "enduro"-turystyk to te 56 KM to chyba troszke malo.
          Jezdzilem kiedyś motocyklem o masie 172 kg i mocy 54 KM ( Ducati Monster ) i
          szybko zabraklo mocy....a co dopiero w turystyku, który powinien mieć
          elastyczny i stosunkowo mocny silnik.

          Chciaż, nie powiem
          Wał kardana i trwaly silnik przemawiają jak najbardziej za
          • ntv650v Re: NT 650 10.02.05, 09:45
            jeżdżiłem ntv650, a teraz nt650v. mimo masy 223 kg motocykl prowadzi się
            bardzo dobrze. moc 57KM jest wystarczająca /ja 95+"plecaczek"60+bagaże ok 25/
                • bigadam powyzej 800 ccm 10.02.05, 10:33
                  Ja mam VTR1000F(taki ni to sport ni to turystyk). Mam taki sam silnik jak w
                  Varadero. VTR waży 192 kg, a moc to 110 KM przy 9 tys obr. i prawie 100 Nm przy
                  7 tys .
                  I mysle ze w ciezkim sprzecie turystycznym lub tur.- spotrowym (powyzej 200
                  kg) pojemnosc silnika powinna byc duza. zeby nie trzeba bylo mi8eszac biegami
                  ani krecic go powyzej 10 tys.
                  VFR 800 ma pojemnosc ktorą uwazam za minimalną przy tego typu sprzecie
                  • Gość: szynszyll Re: powyzej 800 ccm IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.02.05, 11:25
                    yo!

                    przypomnij sobie od czego sie to zaczelo - kobitka lekka jak piorko pytala jaki
                    kupic motocykl. prawda? wiec - najprawdopodobniej na duavile Jej nie stac bo to
                    od 16 tys w gore, po drugie 650ccm i 57 KM zupelnie jej wystarczy. Nie wszyscy
                    potrzebują mastodatow powyzej 100 KM - ja tez nie ;) Varadero na przyklad
                    uwazam za totalna pomylke ;)

                    pozdrawiam!

                    szynszyll
                    xlv750r

                    p.s. w jednym z linkow ktory podalem jest wykres momentu obrotowego NTV -
                    wynika z niego jasno, ze nie trzeba jej 'krecic' by jechac. poza tym NTV nie da
                    sie rozkrecic do 10 tys obr ;)
                    p.p.s. jeszcze kilkanascie lat temu ludziom do objechania swiata wystarczalo
                    250 kg o mocy 24 KM, a i dzis wielu jezdzi po swiecie endurakami o mocy ok. 50
                    KM wiec nie przesadzalbym z moca i pojemnoscia - nie wszystkim az tak bardzo
                    sie spieszy. dla mnie 120 km/h na motocyklu bez owiewek to juz wyzwanie na
                    dluzszej trasie ;) pozdrawiam!
                    • andreas750 Re: powyzej 800 ccm 10.02.05, 11:49
                      Alicja napisał/a:
                      Bardziej podobaja mi sie obudowane z duchem scigacza :)
                      Co do rocznika, to wlalalabym nowy lub malo uzywany. nie znam sie na naprawach,
                      a z mechanikami mam przykre doswiadczenia jeszcze z czasow jezdzenia samochodem.

                      Raczej ją stać...
                      Pozdro
                    • bigadam Re: powyzej 800 ccm 10.02.05, 22:11
                      > p.p.s. jeszcze kilkanascie lat temu ludziom do objechania swiata wystarczalo
                      > 250 kg o mocy 24 KM

                      a jeszcze kilkadziesiąt lat temu ludziom wystarczał 1 koń o masie 500 kg ;)
                      i to żywy....
    • Gość: Joanna Re: jaki motor do turystyki? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.02.05, 12:08
      waga i wzros nie ma dużego znaczenia.. liczy sie siła.. mam podobne gabaryty
      168 cm i waze 49kg a be zproblemu radze sobie z cbr 600 f4 sport.. wiec głowa
      do góry, jak znajdziesz odpowieni motocykl to z pewnoscia sobie poradzisz nie
      przejmuj sie waga i wzrostem to nie ma az takiego znaczenia.. mam kolezanke co
      ma 168 cm i bez problemu daje rade na hondzie XX.. pozdrawiam
      • louiswmb Re: jaki motor do turystyki? 10.02.05, 12:35
        Witam,
        Moja znajoma na pierwsze swoje duze moto wybarala nowa XJ600Diversion,to byl
        tan model na dwoch tarczach,dodatkowo z kuferkami...
        Czesto latala traska Poznan/Ustka-tak ze mozna powiedziec ze do turystyki ;)
        Z tego co pamietam to po chyba dwoch/trzech latach zaczela cos bakac o braku
        mocy i o Hornet 900 !!!
        Ja tam moge powiedziec ze to jest dobre moto,jezdzilem i serwisowalem,musisz
        sie przymiezyc i przeliczyc to naprawde nie kosztuje majatek a otrzymuje sie
        kawal dobrego i ladnego motocykla...

        Z innej beczki..druga kolezanka kupila ER500..niby zadowolona ale...jak mowi to
        nie to co Ducati Monster 600 o ktorym mazyla ( nie ta gadka z wydechow ),byla
        nawet kiedys taka ogladac jednak te drogie serwisowanie...

        Co proponuje,przejechac sie po serwisach,posadzic tyleczek na czym sie
        da,powybrzydzac,wziasc jak najwiecej katalogow do domu,przespac sie z nimi...a
        co do wyboru z przeznaczeniem do turystyki to moze to byc prawie wszystko co
        jest chociaz z czesciowa owiewka lub jakis Naked do ktorego tez sie da szybke
        zamontowac,jest wiele opcji,najwazniejsza to ta ze musi sie Tobie podobac a
        reszta sie ulozy...

        p.s.
        Jak wybiezesz to napisz co i wtedy mozna bedzie cos powiedziec na temat
        ewentualnych zalet i wad : )
        Pozdrawiam
        Louis
      • Gość: maniek_7 Re: jaki motor do turystyki? IP: 217.153.30.* 10.02.05, 16:05
        Zgadzam się! CBR600 będzie idealna : trwała, siodełko na poziomie z tego co
        pamiętam 78 cm (czyli jak na "nie armaturę" to nisko), waga 200 kg. I jak nie
        ma się systemu zero jedynkowego w ręce, to jest potulny i posłuszny jak dobrze
        ułożony owczarek niemiecki. Polecał bym ZZR600 (miałem i byłem zadowolony) ale
        jest o 20 kg cięższy. Choć siedzenie ma na wysokości 77 cm i jak sprzedawałem
        (po przejechaniu prawie 29 tys. km) to koleś kupił dla dziewczyny która miała
        160 cm góra - bo spokojnie ziemi sięgała nogami.
        SV650, w wersji obudowanej to też dobry wybór - nie na darmo jest taki
        popularny.

        Ale honda to honda, zwłaszcza jeśli bezawaryjnośc jest tak istotna (co prawda w
        zzr do 60 tys. km wymianiany był tylko łańcuszek rorządu)....

        Pozdr
        GSXR 1000
    • louiswmb Re: jaki motor do turystyki? 10.02.05, 14:40
      Jak tak siegne pamiecia to jeszcze jedna kolezanka latala na ZZR600 i trzeba
      przyznac ze sobie radzila jak wracalismy jednego roku ze Szklarskiej wiozac
      jednoczesnie swojego chlopaka z tylu (gosc prawie dwa metry) wygladalo to
      smiesznie ;),przelotowa nawet do 140km/godz.

      Z innych ciekawostek to jeszcze inna kolezanka wiozla Junakiem swojego chlopaka
      do domu z jakiegos spotkania przy ognisku na ktorym "zaniemogl"..

      -jezdzic Mozesz na wszystkim co ci sie spodoba!!

      Ale tak zupelnie powaznie to uwazam ze powinnas trzymac pewnie nagi na ziemi
      podczas postoju,o ile sama jazda to nie bedzie pewnie zaden problem to jednak
      jak przypadnie zaparkowac ze spadem a puzniej wycofac a jeszcze przy tym
      przednie kolo na chodniku a tylnie na ulicy to przy krawezniku robi sie
      goraco...wiem co mowie,mam 187cm,jezdze bmw seri GS-w czasie jazdy to bez
      przesady ale jak rowerek jednak czasem zylka peka :)....
      Louis
    • louiswmb Re: jaki motor do turystyki? 10.02.05, 17:12
      A co powiesz na Honde CBF600 reklamuja go jako moto dla kazdego ( chodzi o
      wymiary od 1.57 do 1.90 )to ze wzgledu na regulacje
      siedzenia/kierownicy/szyby...silnik po CBR no i mozna z ABSem ;)
      Piszesz ze masz CBR125 no to moze opcja;zostawiamy w rozliczeniu swoje
      moto,doplacamy i w cenie promocyjnej za model 2004 odbieramy nowke!!!
      Jest troche opcji...
      Pozdrawiam
      Louis
    • Gość: Mariusz Re: jaki motor do turystyki? IP: 217.153.26.* 17.02.05, 16:59
      Moja żona (ten sam wzzrost) jeździła wcześniej na Suzuki GS 500 a teraz
      jeździna HODZIE CBR 600 2002 rocznik (waga motoru ta sama ok 175 kg na sucho)
      Nie łatwo mi ją bylo przekonac do scigacza ale teraz jest zachwycona i radzi
      sobie świetnie, chodź na początku troche sie obawiała. Nogami ledwo dosiega do
      ziemi ale daje sobie rade. poza tym zawsze mozna obnizyc zawieszenie lekko.
      wiec jesli szukasz czegos zabudowabego platikiem to smiało kupuj i nie martw
      sie na poczatku za bardzo, wszystko to kwestia czasu i odrobiny wprawy.
      Nic lżejszego nie kupisz teraz, no chyba ze nowszy model po 2002. kazdy kolejny
      rok to kilka kg. w dól. ale drobnej różnicy w kg. prawdopodobnie nie odczujesz
      Pozdrawiam
      Mariusz
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka