Dodaj do ulubionych

515 - propozycja nowej linii

18.02.05, 13:51
Skoro w propozycjach likwidacji linii przyspieszonych najbardziej dotknięte są
Bielany, proponuję, aby rozważyć wariant usprawnienia – przynajmniej do czasu
uruchomienia linii tramwajo-wej, łączącej Bielany z Bemowem – komunikacji
między Bielanami a zachodnią częścią War-szawy. Konkretnie wydaje mi się za
uzasadnione uruchomienie (całotygodniowej) linii przyspieszonej między
Bielanami (lub nawet Młocinami) a np. Ursusem (lub nawet stacją metra
WILANOWSKA). Taka linia znacznie poprawiłaby i przyspieszyła komunikację
mieszkańców, którzy chcą (lub muszą) ominąć centrum miasta w dotarciu do
sąsiedniej (Bemowo) lub odległej (Ursus, Mokotów) dzielnicy Warszawy. Z
drugiej strony mieszkańcy południowych i zachod-nich dzielnic, którzy chcą w
miarę szybko dotrzeć do dzielnic północnych mieliby – dzięki takiej linii –
ułatwione i uproszczone połączenie.

Taki autobus (np. linii 515 ) mógłby wyruszać z pętli przy Cmentarzu
Północnym (lub przy ul. Wóycickiego, tam gdzie obecnie znajduje się pętla
autobusu 384) i dalej jadąc ulicami Żubrową, Dzierżoniowską, Pułkową,
Marymoncką i skręcać w ul. Przy Agorze. Jest to istotne zwłaszcza w kontekście
nowo powstałych osiedli mieszkaniowych (np. WSM) czy kilkunastu nowych
budynków mieszkaniowych (np. Marvipol) w tej okolicy. Powołanie w miejsce
linii 148 nowej trasy linii 132 i jej projektowana trasa w żadnym przypadku
(poza krótkim odcinkiem ul. Przy Agorze) nie pokrywałaby się z proponowaną
linią przyspieszoną.

W dużym stopniu mogłoby to rozwiązać problemy rozwijającego się ruchu
pasażerskiego, zwią-zanego z nasileniem i powiększeniem liczby (setki!)
studentów dojeżdżających do budynków dydaktycznych Uniwersytetu Kardynała
Stefana Wyszyńskiego na Młocinach, ale także ułatwieniem dojazdu do Cmentarza
Północnego. Linia ta mogłaby znaleźć dodatkowe zastosowanie w dowozie
pasażerów do metra w momencie, kiedy pojawi się ono przy stacji MŁOCINY.

Dalej autobus mógłby jechać ul. Sokratesa, Conrada, Powstańców Śląskich, a
następnie w dwóch wariantach:
a) Połczyńską, Kasprzaka, Prymasa Tysiąclecia, Bitwy Warszawskiej 1920 r.,
Banacha, Żwirki i Wigury, Wołoska, Al. Wilanowska
b) Dźwigowa, Globusowa, Chrobrego, Kleszczowa, Łopuszańska, Hynka, Sasanki,
Marynarska, Al. Wilanowska.

Uruchomienie takiej linii utrwaliłoby ewolucyjne odchodzenie od zasady, że
„pięćsetki” muszą przejeżdżać przez ścisłe centrum miasta. Redukcja niektórych
linii dublujących trasy z linią me-tra jest nieunikniona. Chodzi jednak o to,
żeby kanały komunikacyjne transportu publicznego mogły się rozwijać, a nie
tylko reagować na postępy budowy metra – niezależnie także od pro-jektowanych
nowych jego linii.
Jest to w części uzasadnione przez wydłużanie się linii metra i tak właściwie
powinno być. Warto jednak, by władze ZTM rozważyły skierowanie „pięćsetek”
właśnie do obsługi połączeń mię-dzy dzielnicami na obrzeżach miasta. Ta
propozycja mogłaby wpłynąć na częściowe odciążanie centrum miasta. Dzisiaj
chcąc najszybciej dojechać np. z Bielan do Ursusa (poza godzinami szczytu, w
których kursuje autobus 384) trzeba jechać przez centrum Warszawy.
Jeśli Bielany i Chomiczówka „dotknięte” są w największym stopniu najnowszymi
propozycjami zmian komunikacyjnych, to może warto, żeby te zmiany odbyły się z
korzyścią dla mieszkańców i uwzględniały ich racjonalne oczekiwania.
Obserwuj wątek
      • kaczanka Re: 515 - propozycja nowej linii 21.02.05, 10:38
        Mnie też nie przeszkadza obecna linia 515. Numer podałam tylko przykładowo. Może
        to być równie dobrze 528, 599 czy 547. Chodzi o to, żeby poprawić komunikację
        między dzielnicami, niekoniecznie przez centrum miasta. Czy autobusy tej nowej
        linii woziłyby powietrze, szybko by się okazało. Myślę, że wyrokować o tym z
        góry nie można. Obecnie - jeżdżący mniej więcej tą trasą - autobus 184 jest
        zatłoczony o każdej porze dnia.
        • jestem_ochotnikiem Re: 515 - propozycja nowej linii 22.02.05, 01:45
          Rzeczywiscie, to chyba dobry pomysl. Jechalem ostatnio kilka razy 184 o roznych
          porach dnia - i bylo tloczno. Warto by rozladowac te tlumy. Skoro jest popyt -
          niech bedzie i podaz. Wydaje sie proste, nie?

          -----------------------------------------
          Korepetycje z matmy? Na Ochocie?
          Nic prostszego!
          jestem_ochotnikiem@gazeta.pl
          www.matma.w.pl
          • nascendi wschód-zachód Bielan 22.02.05, 08:59
            To ja też potwierdzę, że 184 warto by wesprzeć, np. wydłużając 167 do Huty czy
            na Wólkę. Na takie coś ZTM pwnie szybicej by się zgodził niż na dodatkową linię.

            A przy okazji to na Bielanach dominują linie w kierunkach północ-południe.
            Między wschodnimi i zachodnimi rejonami dzielnicy komunikacja jest bardzo
            utrudniona brakiem połączeń. Przydałaby się jakaś linia np. na takiej trasie:
            Pl Wilsona - Klaudyny - Podleśna - Podczaszyńskiego - Perzyńskiego - Rudnickiego
            (lub ew. Broniewskiego) - Trasa AK - Dw.Zachodni.

            Odnoszę wrażenie, że władzom Bielan to wszystko powiewa. Zdobyły się jedynie na
            ankietę w/s nazw stacji. W porównaniu z Żoliborzem (
            www.zoliborz.org.pl/aktual/zapowiedzi.html?page=4 ) wysiadają.


            • kaczanka Re: wschód-zachód Bielan 24.02.05, 18:05
              Gorąco popieram propozycję nascendiego. Mam takie same obserwacje. Na Kabatach w
              momencie pojawienia się metra, prawie wszystkie linie skierowano w poprzek linii
              metra. Czyli odnosząc to do Bielan należałoby pomyśleć o poprawieniu komunikacji
              "poprzecznej" w stosunku do istniejących szlaków autobusowych i linii metra,
              czyli skierowanie po jednej linii na ulice: (1) Podczaszyńskiego - Perzyńskiego
              - Rudnickiego, (2) Al. Zjednoczenia, (3) Lindego (ewent. Wolumen).
      • Gość: kaczanka Re: 515 - propozycja nowej linii IP: *.aster.pl 24.02.05, 17:33
        Ale mnie nie chodzi o likwidację dotychczasowej linii 515, którą uważam za
        bardzo dogodną i utrwaloną wieloletnią tradycją dobrych przyzwyczajeń pasażerów.
        Mnie chodzi tylko uzupełnienie metra liniami pospiesznymi, które storzą nowe
        korytarze komunikacji między dzielnicami bez konieczności jechania przez centrum
        miasta. Czyli np. o usprawnienie połączenia Młocin, Bielan i Bemowa z zachodnią
        i południową częścią miasta i z drugiej strony, jeśli ktoś chce się ze Służewca
        przemysłowego dostać na Bemowo, żeby nie musiał jechać 4 lub 5 środkami
        komunikacji i nie tłukł się przez 1,5-2 godziny. Numer linii jest mi w tym
        względzie obojętny. Tak jak pisałam już, może to być i 599, 544 lub 555. Nie
        kłócę się o przymiotniki, mnie idzie o pryncypia.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka