Dodaj do ulubionych

Edukacja zdalna wg MEN

19.11.20, 13:32
Men opracowalo poradnik dla rodzicow i nauczycieli:

www.gov.pl/web/edukacja/ksztalcenie-na-odleglosc-w-klasach-i-iii-szkoly-podstawowej--poradnik-men?fbclid=IwAR16Dv_Yf-ITAgA-VHvBvRGamhzjpG74dpxoNUlnOyMubX3O2K-d32n3Yu4
"Czas, w którym dziecko nie chodzi do szkoły, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne, lepiej zorganizowane, odpowiedzialne. Pobyt w domu daje możliwość częstszych rozmów z dziećmi na interesujące je tematy. W ten sposób można wzbogacać ich słownictwo oraz wiedzę o świecie. Ważne jest także wspólne czytanie książek, rozmawianie o nich i wyjaśnianie. Głośne czytanie oraz słuchanie tekstu czytanego jest dobrą metodą wspierania nauki czytania. Nauka w domu to możliwość realizowania rodzinnych projektów oraz słowna informacja zwrotna skierowana do dziecka, budująca świadomość jego własnych postępów, zasobów i potrzeb rozwojowych."
"rzygotowanieproduktówipieczenieciastazwykonaniemnotatkidotyczącej czasu przeprowadzania kolejnych czynności w projekcie;
b. opracowanierodzinnegoksięgozbioruzklasyfikacjąksiążekwedługprzyjętej zasady;
c. zorganizowanie rodzinnego turnieju gier planszowych;
d. rodzinnawycieczkapowirtualnymmuzeumzwykonaniemnotatkinatemat
ciekawych eksponatów i zapisu informacji o nich;
e. budowaniezklockówkonstrukcjinawybranytemat;
f. przygotowanie świątecznych kartek dla koleżanek i kolegów z klasy w wersji
papierowej i cyfrowej."

"Zaplanujczasdzieckaipodzielgonanp.czteryobszary:
a. edukacja–będątonp.:indywidualnapracauczniazmateriałamiprzekazanymi czy wskazanymi przez nauczyciela i według jego wskazówek, zajęcia prowadzone przez nauczyciela on-line (w czasie rzeczywistym) oraz inne formy nauki ucznia (wykonywanie prac domowych, ćwiczeń, czytanie lektur);
b. aktywnośćruchowa–wobecnejsytuacjitoprzedewszystkimwszelkiegorodzaju aktywności fizyczne bezpieczne i możliwe do wykonania w warunkach domowych, w tym np. proste ćwiczenia gimnastyczne, taniec;
c. obowiązki domowe, w których wypełnianie dziecko powinno być zaangażowane (sprzątanie, pomoc przy posiłkach); można je wzbogacać np. o aspekty matematyczne (np. ważenie, odmierzanie, odliczanie), dotyczące ochrony środowiska (np. segregacja śmieci i rozmowa na ten temat); nawet obowiązki mogą być atrakcyjne, jeśli jest to czas spędzany z rodzicami, rodzeństwem, kiedy dziecko obdarzane jest uwagą, a jego rola jest ważna;
d. rozrywka–tokażdaformazabawyiodpoczynku,któraminimalizujepoczucie braku kontaktu z rówieśnikami, okazja do podzielenia się z dziećmi swoimi pasjami, wspólne gry planszowe; pomoc w rozpoznawaniu i rozumieniu emocji dziecka (np. w sytuacji doświadczania radości zwycięstwa czy zaakceptowania przegranej)."

jakby ktos zastanawial sie co robia w ministerstwie- odpowiedz brzmi pisza poradniki!
Obserwuj wątek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka