Dodaj do ulubionych

Plan treningowy

01.08.21, 12:30
Da się zrobić samemu? Wybieram się na siłownię, ale chciałabym ćwiczyć wg jakiegis planu. Kiedyś zapłaciłam za trenera personalnego, ale to był niewypał i trochę się zraziłam.
Planuję rozgrzewkę (szybki marsz) na bieżni ok. 20 minut, a potem ćwiczenia siłowe. Problem w tym, że nie wiem ile powtórzeń na co i jak dobrać ciężar. Są jakieś zasady wg których powinno się to robić czy na czuja?
Kondycję mam bardzo słabą, 10 kg nadwagi, insulinooporność i różne choroby w pakiecie.
Obserwuj wątek
    • ludzikmichelin4245 Re: Plan treningowy 01.08.21, 14:57
      Jest dużo stron i apek z planami treningowymi, ale zgadzam się z przedpiśczynią, że lepiej najpierw pod nadzorem nauczyć się wykonywać ćwiczenia prawidłowo. Inaczej możesz napytać sobie biedy na przykład ze stawami.
      Daj szansę jakiemuś innemu trenerowi. Może wybierz tym razem trenerkę?
    • klementyna156 Re: Plan treningowy 01.08.21, 15:03
      Zasady są - ogólnie - takie, że robi się po 2-3 serie, maks 12 powtórzeń. Po każdej 30 sek przerwy, po 3 seriach - minuta, dwie odpoczynku. Ale ciężary to już różnie się dobiera - zależy na co, co masz silne, co słabsze.
        • klementyna156 Re: Plan treningowy 01.08.21, 17:12
          Wcale nie za długa. Ja biegałam nawet i do 30 min jako rozgrzewka/ cardio, przed ćwiczeniami siłowymi, z polecenia trenera. Spoko 20 minut jest, zwłaszcza, że to marsz, a nie bieg, tak? A potem ze 40-60 minut na maszynach i masz piękny trening odchudzający, idealny. Tylko koniecznie trener na pierwszy raz i razem każde ćwiczenie omówcie, zrób je pod jego okiem - żeby technika była ok i nie obciążać stawów zanadto.
    • wapaha Re: Plan treningowy 01.08.21, 17:11
      Tak,, są zasady
      Poza indywidualnym dobraniem ćwiczeń do twojej kondycji i stanu zdrowia istotne jest również co chcesz osiagnąć : czy schudnąć, czy "przytyć", czy zrobić rzeźbę itd

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka