Dodaj do ulubionych

Kupno działki- o co pytać

25.09.21, 23:59
No właśnie, jestem zupełnie „zielona” w temacie, ale działka, bynajmniej patrząc na ogłoszenie, wydaje się być interesująca. W pon chciałabym zadzwonic, dopytać, ew. umówić się na oględziny 😅 ważne: Na dzień dzisiejszy NIE jest budowlana, ale cytuję
ma status “tereny zieleni miejskiej i wysokiej. Natomiast w studium jest ujęta w terenach pod zabudowę mieszkaniową, kwestia czasu kiedy zmieni sią jej status.[/i]

Sąsiaduje z domami całorocznymi, więc teoretycznie media są w pobliżu. Drogie ematki, oprócz przekształcenia, co jeszcze ważne?
Obserwuj wątek
    • solejrolia Re: Kupno działki- o co pytać 26.09.21, 00:18
      Jeśli masz numer działki to możesz iść do urzędu i zadać pytanie jakie jest przeznaczenie dzialki. Możesz zapytać czy jeśli wystąpisz o warunki zabudowy/ pozwolenie na budowę to czy urząd wyda ci taki dokument.

( Ja poszłam do urzędu i zadawałam takie pytania i okazało się że urzędniczka od razu mnie poinformowała z czym wiąże się zakup pewnej dzialki. A sprzedający zataił info, bo działka owszem leśna, ale żadna budowa tam nie powstanie, bo urząd nie wydał i nie wyda warunków zabudowy, i o tym dowiedziałam się dopiero w urzędzie. Nie od sprzedającego).
    • nicniewiem Re: Kupno działki- o co pytać 26.09.21, 00:18
      Studium jest niewiążące i w docelowym mpzp może być wpisane co innego. Poza tym wielokrotnie od studium do planu moja wieeele lat. Niech sprzedający wystąpi o warunki zabudowy, jeśli chcesz się tam kiedyś budować.
    • nicniewiem Re: Kupno działki- o co pytać 26.09.21, 00:21
      Jak sprzedawałam działkę, to przy umowie przedwstępnej kupujący zastrzegł sobie że dokończy transakcję gdy uzyskam wz (wskazał co chciałby budować). Kupił dopiero w wz w ręku. Rozsądne podejście dla obu stron.
    • asfiksja Re: Kupno działki- o co pytać 26.09.21, 08:12