Dodaj do ulubionych

Objawy zatrucia po lapisowaniu?

23.12.03, 12:58
Drogie Mamy
Czy lapisowanie ząbków mogło być przyczyną silnej biegunki i wysokiej
gorączki u mojego 2-letniego synka.
Objawy wystąpiły na drugi dzień po zabiegu i utrzymywały się przez 3 dni.
Jeszcze do teraz kupki nie są prawidłowe.
Proszę o szybką odpowiedź, bo jutro znów planowany zabieg i nie wiem co
zrobić?
Gosia
Obserwuj wątek
    • odalie Re: Objawy zatrucia po lapisowaniu? 23.12.03, 14:43
      Przede wszystkim - jeśli wystąpiły takie objawy (silna biegunka i wysoka
      goraczka) to weź dziecko i pokaż je pediatrze! Zwłaszca że idą Święta i
      wiadomo, dostęp do opieki zdrowotnej może być utrudniony.

      To za poważne objawy abyś sama decydowała, co to może być!

      Po drugie, chyba nie miałaś zamiaru brać dziecka z takimi objawami na kolejne
      lapisowanie?

      To byłoby obciążenie dla dziecka, no i pomyśl - a jeśli to wirus, to czy chcesz
      zarazić stomatologa i ewentualnie innych pacjentów, np. inne dzieci w
      poczekalni?

      A teraz ad rem - moje dziecko miało pięć czy sześć serii lapisowania i nigdy
      nie wystapiły u niej jakiekolwiek objawy uboczne. Ilość azotanu srebra użyta do
      lapisowania jest znikoma, środek ten wiąże się z uszkodzonym szkliewem i jak
      sądzę, ilość która może przeniknąć ze śliną do organizmu jest mniej niż
      minimalna.

      Nie jestem lekarzem, więc nie wypowiem się kategorycznie - skonsultuj to
      wszystko z pediatrą!!! - ale takie są nasze doświadczenia - żadnych efektów
      ubocznych lapisowania.

      A co do powtarzania zabiegów - serie służą solidnemu utrwaleniu, związaniu
      środka z uszkodzonym szkliwem. Nic absolutnie się nie stanie, jeśli powiadomisz
      stomatologa że musicie z uwagi na chorobę przełożyć całą serię na inny termin!
      Nic w ząbkach się nie spsuje, nie uszkodzi (to nie tak jak np. z rozbebeszonym
      zębem w trakcie leczenia kanałowego!)

      Pozdrawiam - trzymajcie się cieplutko na Święta i nie martw się (ale do
      pediatry idź).
      • g0sia_k Re: Objawy zatrucia po lapisowaniu? 23.12.03, 15:01
        Pierwsze lapisowanie było ponad tydzień temu - i jak mówiłam objawy ostre
        wytąpiły na drugi dzień i trwały 3 dni.
        Pediatre oczywiście natychmiast wezwałam, a on stwierdził nieżyt górnych dróg
        oddechowych, przy których jednym z objawów może być biegunka (i oczywiście
        temperatura). Wydawało mi się to logiczne, bo ostatnio synek przechodził serię
        przeziębień (ale żadne tak poważne).
        Dzisiaj wszystko jest OK, choć kupka nadal trochę luźniejsza.
        Podejrzenie na lapisowanie naszło mnie dzisiaj po rozmowie z koleżanką w
        pracy, która zasugerowała, że to może po tym zabiegu. Stąd moje pytanie.
        Dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie.
        A wizyte i tak już odwołałam - nie chce mieć w razie czego chorego malucha na
        Święta.
        Pozdrawiam przedświątecznie.
        Gosia
        • odalie Re: Objawy zatrucia po lapisowaniu? 23.12.03, 19:21
          Grunt to nie dać się zwariować smile))))

          A skąd koleżance przyszło do głowy, że takie objawy (zdiagnozowane przez
          lekarza pediatrę jako nieżyt górnych dróg oddechowych - jak się domyślam, bo
          nie pisałaś, z podejrzeniem infekcji wirusowej) mogą pochodzić akurat od
          lapisowania?

          > A wizyte i tak już odwołałam - nie chce mieć w razie czego chorego malucha na
          > Święta.

          Najlepiej będzie, jeśli naprawdę wprost zapytasz pediatrę oraz stomatologa.

          Według mnie (ale ja jestem laikiem) owszem, jakaś reakcja śluzówki jamy ustnej
          to być może jest prawdopodobna, ale nie taka jak opisałaś (z gorączką i tak
          dalej).

          Lapisowanie nie jest szczytem możliwości stomatologii, przy okazji radziłabym
          zapytać czy nie wystarczyłoby lakierowanie po oczyszczeniu ząbków i czy
          lapisowanie naprawdę jest jedynem sposobem w tym przypadku (zęby polakierowaane
          są estetyczniejsze, ale oczywiście wybór zależy do specjalisty) - ale dlaczego
          aż tak demonizować smile ?

          Od siebie powiem, że niedobrze nie mieć zaufania do lekarza prowadzącego
          dziecko - koniecznie zapytaj wprost stomatologa o możliwość wystąpienie takich
          objawów - żebyś na przyszłość nie obawiała się tego zabiegu.
          • g0sia_k Re: Objawy zatrucia po lapisowaniu? 23.12.03, 21:06
            Rozmawiałam z dentystką i powiedziała, że może (ale nie musi) to być reakcja
            alergiczna na jod zawarty w płynie Lugola.
            Oczywiście, aby to sprawdzić trzeba będzie znów przeprowadzić lapisowanie, ale
            dopiero jak synek będzie zupełnie zdrowy.
            Co do pediatry, to dopiero w tym sezonie jesienno-zimowym mogę go "sprawdzić" -
            do tej pory mój brzdąc nie chorował. A tego typu reakcja chorobowa wystąpiła
            po raz pierwszy, a minęła leczona enterolem i paracetamolem (z przepisu
            lekarza).
            Dzieki za zainteresowanie.
            Pozdrawiam
            Gosia
            • odalie Re: Objawy zatrucia po lapisowaniu? 24.12.03, 10:04
              No widzisz, pamiętałam o azotanie srebra a o płynie Lugola zapomniałam smile

              Teraz to ja dziękuję za wyjaśnienie smile)))

              Jednak nie ma jak to fachowa informacja od lekarza.

              A wirusy bywają najrozmaitsze i szybko mutują. Obawy mogą się powtórzyć w tym
              zestawieniu, albo i nie - eee, grunt żebyśmy zdrowi byli smile)))) i tego na
              Święta życzę!

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się


Nakarm Pajacyka