Dodaj do ulubionych

Glider - AVIONAUT 9-25 kg

07.11.12, 10:45
Widziałam właśnie reklamę w gazecie tego fotelika Glider – avionaut 9-25 kg. Cena ok. 500 zł. Czy warto kupić? Córka waży 9 kg i zastanawiam się jaki fotelik wybrać: 9-18 kg, 9-25 kg, 9-36 kg.
Jeśli chodzi o samochód to peugeot 308, rocznik 2009.
Obserwuj wątek
    • wiola_wd Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 07.11.12, 11:18
      Ekspertem nie jestem (poczekajmy jeszcze na ich odpowiedź) ale ten fotelik to chyba jakaś chińszczyzna, bez testów zderzeniowych, pierwszy raz o nim czytam. Za kilkadziesiąt złotych więcej masz już fotelik z testami, bezpieczny.

      Co do przedziału wagowego - lepiej mniejszy, czyli 9-18 kg - lepiej dostosowany do wymiarów dziecka.

      Tyle, że nie podałaś bardzo istotnej informacji - w jakim wieku masz dziecko? Jeśli Twoja córka ma 9 kg to zapewne jeszcze mieści się w fotelik-kołyskę, w której zapewne jeździ - jeśli się mieści niech jeździ ile się da. I nie o nóżki tu chodzi a o głowę - to ona ma nie wystawać z fotelika, nóżki mogą i zazwyczaj wystają, dziecko ma 1000 pomysłów co z nimi robić w trakcie jazdy smile
      Co do wieku - im później przesadzisz dziecko do fotelika montowanego przodem do kierunku jazdy tym lepiej - bezpieczniej (poczytaj to forum, o fotelikach montowanych tyłem do 25 kg), dziecko może spokojnie jeździć tyłem do 3-4 roku życia - kwestia fotelika - wybór fotelików montowanych tyłem do 18 czy 25 kg już jakiś jest smile.
      Przodem nie powinnaś przesadzać wcześniej niż wiek 15 - 18 m-cy.
      • kwap666 Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 07.11.12, 12:08
        z gliderem jest troszke inaczej. robi go nasza firma karwala i jest to fotel polski, robiony u nas. wykonany wiecej niz przyzwoicie, mocowanie zywcem sciagniete z maxi cosi tobi i w aucie trzyma sie calkiem stabilnie. jedyne na co nam pozostaje to poczekac az jakims cudem wyladuje na rynku niemieckim i zainteresuje sie nim adac. ogladam najroznieszych foteli cala mase i akurat avionauta nie stawialbym na jednej polce z fotelikami typu kinderkraft czy inne caretero.
        • joasik_79 Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 07.11.12, 13:15
          Córka ma 13 miesięcy, niestety nie jeździ już w tym najmniejszym, mieliśmy maxi cosi cabriofix, ta pozycja półleżąca to był dla niej dramat, płakała już po 5 minutach jazdysmile, ogólnie nie lubi jeździć i malo jeździ.
          • wiola_wd Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 07.11.12, 13:41
            może tyłem ale większy, wtedy będzie siedziała wyżej i bardziej pionowo, więcej będzie widziała.

            P.S. Moja córka jeździła w Cabrio do 3 lat ale ona była i nadal jest wyjątkową kruszynką (dopiero teraz kupiliśmy fotel 15-36 kg a ma już 6,5 roku smile
        • wiola_wd Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 07.11.12, 13:39
          Joasik - przepraszam za wprowadzenie w błąd z tą chińszczyzną - pisałam, że ekspertem nie jestem smile a jak do tej pory większość fotelików o tajemniczej nazwie z przedziału 9-25 to była tandeta niestety, stąd moje skojarzenie.

          Kwap666- dobrze wiedzieć, że na rynku pojawiło się coś polskiego i to godnego uwagi smile

          Ja z opiniami poczekam na wyniki testów ADAC, mam nadzieję, że wypadną dobrze
            • mrukumaster Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 07.11.12, 16:23
              Jako 9-18 wygląda nieźle, jako każdy 9-25kg przodem dla mnie odpada ale za to może być długo do 18kg używany bo dosyć wysoki jest. Tak jak kwap napisał Polacy kupili całą linię produkcyjną i robią go na miejscu przez firmę, które ma duże doświadczenie w odlewaniu skorup foteli. Muszą po prostu wynająć jakiegoś Helmuta aby pohandlował nimi w Niemczech i w tedy będzie pewnikiem test. Jeżeli się nie rozsypie w teście to powinno być ok ale tego nikt nie wie póki testu nie ma.
      • piterek781 Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 14.09.15, 16:01
        Fotelik Avionaut glider przy prawidłowym zapięciu nie ma problemu z luzem na pasie podczas zmiany kąta nachylenia oparcia, jeżeli taki luz się pojawia oznacza to że fotelik nie jest prawidłowo zapięty. Dodatkowe informacje na temat testów znalazłem na stronie avionaut.pl mają na tej stronie sporo dodatkowych informacji dotyczących tego fotelika.
    • tata201113 Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 03.07.13, 09:48
      Fotelik bardzo dobry. Nasza mała śmiga juz w nim dość długo i jest szczesliwasmile
      Fotelik jest bezpieczny(ostatnio niestety to sprawdziłem) i wygodny bo jak mała zaśnie to mozna go wychylic przez co spi sobie wygodnie i budzi sie wyspana. Poza tym mozna zmieniać kolory fotelika za parę PLN'ow dokupujesz dodatkowy liner przydaje sie szczególnie jakchcesz wyprać (to uwaga mojej żonki). Prawie bym zapomniał. Fotelik mozesz regulować do wzrostu wiec jak dzieciak Ci urośnie to podnosisz zagłówek i znów jest wygodnie. U nas w drodze druga dzidzia i fotelik na pewno jej tez bedzie służył. Pozdrawiam Cie i zycze dobrego wyboru.
        • tata201113 Re:tata201113 04.07.13, 12:59
          Witaj,
          Po ostatniej przygodzie na drodze gdzie musiałem "ratować się" przez głupotę innego kierowcy bardzo gwałtownymi manewrami na drodze. W aucie wszystko latało bo i przeciążenia były ogromne a fotelik z małą w środku pozostał nie wzruszony. Fotelik mocno trzymał się fotela w aucie i nie ruszył się w żadną ze stron przez co mała też. Dupka, klatka i głowa zostały tam gdzie być powinny. Powiem Ci szczerze że jak już mi emocje opadły to aż byłem w szoku jak fotelik zadziałał i szczęśliwy że wybrałem taką opcję a nie inną.
            • mrukumaster Re:tata201113 04.07.13, 20:22
              Bo po prostu pewnie Berber o przepraszam Avionaut zabrał się za reklamę na forach smile Zgodzę się z jednym Glider gdy jest dopasowany do samochodu po prawidłowym montażu siedzi na prawdę stabilnie. Ale to nie wszystko bo nikt nie wie jak będzie po dzwonie.
              • tata201113 Re:tata201113 04.07.13, 23:51
                Przepraszam czy Ty mi sugerujesz że robię coś dla firmy za kaskę na zasadzie internetowego PR'u? Bo jak napisałem coś dobrego o produkcie to od razu uważasz że jest to autoreklama? Rozumiem że wg Ciebie internetowy standard to "pojechać coś w necie" a jak już dobrze ktoś coś pisze to już opłacone? Dramat...sad
                Powiem Panu że zastanawiałem się chwile czy odpisać na taką zaczepkę i na początku stwierdziłem, że nie ale było by to ze szkodą dla mojej opinii więc i proszę jest odpowiedz.
                I nie proszę Pana w przeciwieństwie jak widzę do Pana nie jestem z branży ale jak każdy dziś mogę uzyskać dostęp do nie tajnych informacji i dowiedzieć się dużo o każdym produkcie.
                I niech Pan nie wprowadza więc celowo w błąd bo wiadomo że akurat te foteliki przechodzą testy zderzeniowe wzorowo.

                A w wątku tylko wypowiedziałem się dlatego że szukam kolejnych rzeczy dla drugiej córy i trafiłem na ten temat.
                Pozdrawiam Pana serdecznie i życzę więcej wiary w opinie na necie choć prawdą jest że jest dużo protekcji to tu akurat strzelił Pan żle.
            • tata201113 Re:tata201113 04.07.13, 23:55
              Pewnie że nie wiem i nie chce wiedzieć i nikt nie chce sprawdzać jakiegokolwiek fotelika!
              Podzieliłem się opinią o foteliku i doświadczeniu jakie z nim mam.
              Jak mnie zapytasz o inne rzeczy dla dzieci to też mam swoje opinie zresztą jak każdy tatasmile Pewnie bardziej o fotelikach, wózku nianiach, bujakach niż o sklepach z ciuszkami ale taki już mój charaktersmile
              • mrukumaster Re:tata201113 08.07.13, 19:30
                Przepraszam, że poczułeś się urażony moją opinią ale z doświadczenia branżowego najczęstsze opinie o tego typu produktach niestety robią ludzie od PR`u. Nie była to zaczepka z mojej strony. Po prostu jakbyś był z firmy od postów więcej na forum byś nie napisał smile To, że siedzę lub bardziej siedziałem w branży nie oznacza, że np. nie mam własnych dzieci wink

                Jedno napiszę bo czytają tematy laicy: nie można napisać o jakimś foteliku, że przechodzi wzorowo testy zderzeniowe jak ich po prostu nie posiada. Jak pisałem wyżej potwierdzam, że fotel w dostosowanym do niego samochodzie siedzi bardzo dobrze po montażu ale co będzie w trakcie wypadku to już trudno stwierdzić. Do 25kg przodem fotele nie istnieją dobre bo dziecko bez pasów wewnętrznych zapięte razem z fotelem w środku = tragedią w wypadku.
                • tata201113 Re:tata201113 10.07.13, 11:30
                  mrukumaster namawiałem Ciebie w wiarę w obiektywne opinie a wyszło, że Ty mi wiary dodałeś. Spodziewałem się kąśliwej pełnej "standardu forumowego" odpowiedzi a tu proszę... miłe to jest. Będziemy mogli teraz w kulturalnej atmosferze wymienić doświadczenia a poniżej odpowiedź nie tylko na Twoje pytanie.

                  Napisałem o testach bo oparłem tą wiedzę na informacjach z netu oraz co ważniejsze kiedyś jeden ze sprzedawców przy okazji szukania najlepszej opcji pokazywał mi różne informacje i między innymi było tam takie porównanie fotelików. Co mają a czego nie i jak przechodzą testy więc dlatego tak napisałem. Domyślam się ze nie tylko adac testuje foteliki

                  Wiesz przy naszym podejściu że wszystko zachodnie jest super a polskie be to się od razu gotuję...! Wybrałem ten fotelik nie dlatego że jest polski tylko dlatego że wg mojej opinii opartej na wiedzy ludzi mondrzejszych tym temacie ode mnie oraz o info w necie jest po prostu dobry. A jego rodowód sprawił tylko to że poświęciłem mu więcej czasu aby sobie zdanie na ten temat wyrobić.

                  Gdyby okazało się że jest coś nie tak to nawet jakby go moja mama robiła to bym własnego dziecka w nim nie posadził i kropka!

                  Ja też jestem zwolennikiem zawężania wagi i fotelika więc mała będzie jeździć do 18kg a później kupię albo glidera z isofixem a ten zostanie dla młodszej albo coś jeszcze na razie nie muszę się zastanawiać bo młoda ma 2 latka i jest mega nie jadkiem... więc jeszcze pare kilo nam zostało.

                  A propos kolego od przedziału wagi 9-25 to prawie każda firma to robi i nie jest prawdą że to tylko dla nas taka kategoria i nie traktuj i siebie i nas jak podgatunek. Jest to opcja do wykorzystania dla ludzi którzy nie chcą wymieniać za często fotelika.

                  Co do reszty to.... fotelików, argumentów, zdań za i przeciw na ten temat jest więcej niż rodziców na świecie i szukanie czarno-biłego wyjścia po prostu nie ma. I nie chcę całego świata tutaj namawiać, że mój wybór jest najlepszy i każdy ma mieć fotelik jak moja córkasmile
                  W pierwszym poście napisałem dlaczego go wybrałem i tyle w tym temacie.

                  A rodziców zdaniem nadrzędnym, które powinno obracać się zawsze w głowie to,że nie fotelik powoduje że dzieciak jest bezpieczny a jazda kierowcy i z tego każdy musi sobie zdać sprawę. Nawet jakby NASA wzięła się za produkcję foteli to przy zderzeniu czołowym z innym kierowcą suma prędkości często jest większa niż 150km/h więc ani poduszka ani super auto nie powoduje że jest się bezpiecznym.


                  • tata201113 Re:tata201113 10.07.13, 13:01
                    PS: a dziś nauczyłem się żeby z pozycji telefonu nie odpisywać dłuższych tekstów na forum bo trochę chaosu i "mondrych" zamiast mądrych się wkradło za co czytających przepraszamsmile
                    • mrukumaster Re:tata201113 10.07.13, 19:53
                      Wierz mi, że akurat w adac`a to ja nie wierzę. Napisz proszę jakie to testy niezależne przeszedł Glider? Polski Pimot (oni robią testy tylko dynamiczne na poziomie ECE 044, który przechodzi krzesło z pasami tudzież kawałek styropianu)? A może chodzi o niemiecki TUV (oni nie robią crash testów). Ja się bardzo cieszę, że Polskie firmy robią w Polsce fotele tylko problem polega na tym, że u nas nikt nie testuje dobrze foteli. Jakby zachód wziął takie glidera do siebie na rynek to pewnie i test niezależny by się pojawił ale na razie nie ma takowego.
                        • mrukumaster Re:tata201113 12.08.13, 14:02
                          Czyli TNO. To znajdź i pokaż te wyniki smile Ale nie takie jak sobie recaro wyniki TNO pokazuje typu że fotel niby o 47% mniejsze przeciąża od dopuszczalnych tylko takie z konkretnymi rozbiciami co, jak i gdzie oraz informacją co to dokładnie za crash test bo te pimotowe też crash testami nazywają wink Kiedyś polski Ramatti chwalił się testami w ADAC tylko nigdy nie podaje konkretnego wyniki tylko chwalili się, że zrobili test.
                          • tata201113 Re:tata201113 22.08.13, 10:53
                            No wlasnie mialem Ci pisac ze u mnie cos takiego nie występuje i żebyś dobrze naciagna pasy. Jak prawidłowo zamontujesz fotel i dociagniesz tymi czerwonymi napinaczami z boku fotela to ani drgnie!
    • michaljonczyk Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 06.07.13, 16:19
      jak dla mnie foteliki w przedziale 9-25kg nie powinny w ogóle istnieć. Zobaczcie czy firmy typu Maxi - Cosi mają takie cuda? Podejrzewam że jeżeli ADAC bedzie testować ten produkt (jeżeli kiedykolwiek) to będzie testować wersje 9-18kg więc ta cyfra 25kg to FIKCJA!!!!!!!!! Tylko dla Polaków taki przedział.

      Pozdrawiam
      Michał
      • nincia86 Re: joasik_79 24.07.13, 12:02
        foteliki mają swój termin przydatności dla fotelików w grupie 0-13 średnio 4 lata, 9-18 to 6 lat, a dla foteli 15-36 około 9 lat. więcej na blogu osiemgwiazdek.blogspot.com
    • siekier9 Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 20.08.13, 21:14
      Kilka dni temu kupiłem ten fotelik. Ogólnie sprawia bardzo dobre wrażenie. Fajnie wykonany, widać że małemu w nim wygodnie. Sposób mocowania sprawia ze fotelik dobrze zamocowany nie ma prawa drgnąć. Bardzo dobry patent z tymi napinaczami. Pozycja półleżąca pozwala na wygodne spanie. Jedyny minus jaki narazie zauważyłem to przy kilkukrotnej zmianie pozycji z siedzącej na leżącą luzują
      się lekko pasy w górnych mocowaniach i co jakiś czas trzeba poprawić ich naciąg. Ale to trzeba robić pewnie przy każdym foteliku. Ogólnie polecam tez fotelik
      • mrukumaster Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 21.08.13, 13:22
        Niestety zmartwię Cię. W fotelach z górnej półki np. Romer King Plus nie ma opcji aby regulacja pochylenia powodowała poluzowanie pasów. Teraz wyobraź sobie sytuację jedziesz z dzieckiem samochodem. Zmieniasz pozycję po chwili masz dzwona i fotel lata jak szalony po samochodzie bo pasy poluzowane go nie zablokowały prawidłowo.
        • siekier9 Re: Glider - AVIONAUT 9-25 kg 21.08.13, 20:11
          Właśnie nie dawało mi to spokoju. Zamontowałem fotelik jeszcze raz. pasy ściągnięte na maxa fotelik wciśnięty w kanape i powiem ze problem znikł. Fotelik jest teraz mega stabilny w każdej pozycjismile
          Potestuje troche dłużej to się jeszcze podziele wrażeniami.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka