Dodaj do ulubionych

Dla zdrowia

06.08.20, 13:28
Jeśli kąpałeś się poprzedniego dnia wieczorem, rano nie musisz znów brać prysznica. Jest coraz więcej dowodów, że zbyt częste kąpanie źle wpływa na skórę i wysusza włosy. Gdy się myjemy, pozbywamy się nie tylko zanieczyszczeń i brudu, ale i dobrych bakterii, które żyją na naszym ciele oraz naturalnej warstwy ochronnej skóry i włosów.

"To paradoks – ludzie, którzy często myją włosy, żeby ich włosy nie były tłuste, wysuszają je i sprawiają, że produkują jeszcze więcej tłuszczu" - mówi Lynne Goldberg, lekarz dermatolog z kliniki Boston Medical Center.

Przy decydowaniu o tym, jak często myć ciało i włosy, należy wziąć pod uwagę dwie rzeczy – jak sucha jest twoja skóra i głowa oraz rodzaj włosów.
Obserwuj wątek
    • jutta_t Re: Dla zdrowia 06.08.20, 13:29
      Gdy się budzimy, w naszym ciele dzieje się wiele różnych rzeczy, m.in. wzrasta poziom hormonu o nazwie kortyzol, który jest naszą naturalną kofeiną. U większości ludzi kortyzol podnosi się między godziną 8. a 9.

      - Jeśli o tej porze wypijemy kawę, może ona stłumić pobudzające działanie kortyzolu – zwraca uwagę Stephen Miller, doktorant na Uniwersytecie Nauk o Zdrowiu w stanie Maryland. Zamiast więc pić kawę w tych godzinach, warto wstrzymać się jakąś godzinę po przebudzeniu.
      • jutta_t Re: Dla zdrowia 06.08.20, 13:30
        Badania wskazują, że ćwiczenia o poranku na pusty żołądek pomagają przyspieszyć spadek wagi i zwiększają poziom energii, bo nastawiają nasz organizm do spalania tłuszczu w ciągu całego dnia. Poranne ćwiczenia mogą dać organizmowi sygnał do tego, by sięgnął po zapasy tłuszczu, zamiast spalać ostatni posiłek czy przekąskę.

        Poranne ćwiczenia oznaczają też zazwyczaj, że wystawiamy się na więcej słońca, co dobrze wpływa na rytm okołodobowy, zgodnie z którym funkcjonuje nasz organizm. Jedno z badań wykazało, że ludzie, którzy korzystali ze słońca w ciągu pierwszych dwóch godzin po przebudzeniu, byli szczuplejsi i lepiej radzili sobie z utrzymaniem wagi niż ci, którzy rano nie mieli dostępu do naturalnego światła, i to niezależnie od tego, co jedli w ciągu dnia.
      • jutta_t Re: Dla zdrowia 06.08.20, 13:31
        Badania wskazują, że ćwiczenia o poranku na pusty żołądek pomagają przyspieszyć spadek wagi i zwiększają poziom energii, bo nastawiają nasz organizm do spalania tłuszczu w ciągu całego dnia. Poranne ćwiczenia mogą dać organizmowi sygnał do tego, by sięgnął po zapasy tłuszczu, zamiast spalać ostatni posiłek czy przekąskę.

        Poranne ćwiczenia oznaczają też zazwyczaj, że wystawiamy się na więcej słońca, co dobrze wpływa na rytm okołodobowy, zgodnie z którym funkcjonuje nasz organizm. Jedno z badań wykazało, że ludzie, którzy korzystali ze słońca w ciągu pierwszych dwóch godzin po przebudzeniu, byli szczuplejsi i lepiej radzili sobie z utrzymaniem wagi niż ci, którzy rano nie mieli dostępu do naturalnego światła, i to niezależnie od tego, co jedli w ciągu dnia.


        Każdy rodzaj ćwiczeń jest dobrym sposobem na rozpoczęcie dnia, ale najlepsze dla ciała i mózgu są ćwiczenia kardio.

        Ćwiczenia kardio są najbliższe czemuś, co można nazwać cudownym lekiem. Badania wskazują, że bieganie lub pływanie poprawiają samopoczucie, oczyszczają umysł i mogą nawet pomóc w spowolnieniu pewnych efektów starzenia (chodzi o zdolności kognitywne, które z wiekiem słabną). Zatem ruszaj się codziennie – przez co najmniej 45 minut.
        • jutta_t Re: Dla zdrowia 06.08.20, 13:33
          Składniki suplementów diety, są lepiej przyswajane przez organizm, gdy pochodzą po prostu z pożywienia. Jeśli nie odżywiasz się zdrowo, branie multiwitamin i tak niewiele pomoże. Eksperci sugerują, że nie warto brać wielu suplementów i witamin.

          - Konsumenci nie powinni oczekiwać niczego od suplementów, bo nie mamy żadnych jasnych dowodów, że te działają – mówi profesor S. Bryn Austin z Harvard T.H. Chan School of Public Health.
    • jutta_t Re: Dla zdrowia 06.08.20, 13:38
      Nawet jeśli siedzisz prawidłowo, powinieneś wstać i poruszać się trochę, przynajmniej co godzinę. Taką radę daje międzynarodowa grupa naukowców, która w USA przeprowadziła obserwację grupy 4000 dorosłych osób.

      Z ich badania wynikało, że w przypadku osób, które wstawały od biurek przynajmniej raz na godzinę i ruszały się przez ok. 2 minuty, ryzyko przedwczesnej śmierci malało o 33 proc. w porównaniu do tych, którzy siedzieli cały dzień.
      • jutta_t Re: Dla zdrowia 06.08.20, 13:39
        jutta_t napisała:

        > Nawet jeśli siedzisz prawidłowo, powinieneś wstać i poruszać się trochę, przyna
        > jmniej co godzinę. Taką radę daje międzynarodowa grupa naukowców, która w USA p
        > rzeprowadziła obserwację grupy 4000 dorosłych osób.
        >
        > Z ich badania wynikało, że w przypadku osób, które wstawały od biurek przynajmn
        > iej raz na godzinę i ruszały się przez ok. 2 minuty, ryzyko przedwczesnej śmier
        > ci malało o 33 proc. w porównaniu do tych, którzy siedzieli cały dzień.
        >
        >

        Nawadnianie organizmu jest kluczowe. Picie zbyt małej ilości może wywoływać ból głowy, zmęczenie, a nawet obżarstwo. Wbrew popularnemu twierdzeniu, nie trzeba pić aż 8 szklanek wody dziennie.

        To, ile wody powinieneś pić, może się zmieniać i zależy od wielu czynników, m.in. od tego, jak ciężki trening masz za sobą, a nawet jaka jest pogoda za oknem. Jedzenie też może być dobrym źródłem wody, więc nie trzeba zawsze pić, można zjeść, np. kalafiora, bakłażana, paprykę czy szpinak, które to warzywa składają się w 92 proc. z wody. Marchewki, zielony groszek, a nawet ziemniaki mają jej 79 proc.
        • jutta_t Re: Dla zdrowia 06.08.20, 13:40
          Podobnie jak śniadanie, lunch powinien nam dodać energii, a nie powodować zmęczenie. Unikaj posiłków składających się głównie z węglowodanów, cukrów czy takich, które zawierają mało protein. Stroń od pizzy, kupowanych w sklepach kanapek i smażonych potraw. Wybierz posiłki bogate w proteiny, błonnik, pełne ziarna i zdrowe tłuszcze.

          Jaja, chude mięso, fasola i cieciorka są bogate w ten pierwszy składnik. Brązowy ryż i quinoa w ten trzeci, a łosoś, awokado i oliwa z oliwek w ten ostatni
          • jutta_t Re: Dla zdrowia 06.08.20, 13:40
            jutta_t napisała:

            > Podobnie jak śniadanie, lunch powinien nam dodać energii, a nie powodować zmęcz
            > enie. Unikaj posiłków składających się głównie z węglowodanów, cukrów czy takic
            > h, które zawierają mało protein. Stroń od pizzy, kupowanych w sklepach kanapek
            > i smażonych potraw. Wybierz posiłki bogate w proteiny, błonnik, pełne ziarna i
            > zdrowe tłuszcze.
            >
            > Jaja, chude mięso, fasola i cieciorka są bogate w ten pierwszy składnik. Brązow
            > y ryż i quinoa w ten trzeci, a łosoś, awokado i oliwa z oliwek w ten ostatni
            >


            Czy twoje oczy są suche, podrażnione, swędzą i nie widzisz najlepiej? Możesz cierpieć na syndrom zmęczenia wzroku z powodu patrzenia w komputer, laptop czy smartfona.

            By tego uniknąć, upewnij się, że pijesz i mrugasz odpowiednio często i zmień ustawienia komputera tak, by nie wytężać wzroku przy pracy. Możesz też trzymać się zasady 20-20-20. Co 20 minut wpatruj się w dal przez 20 sekund. - W ten sposób dasz odpocząć wzrokowi – tłumaczy Rahul Khurana, okulista
            • jutta_t Re: Dla zdrowia 06.08.20, 13:41
              Eksperci z The Mayo Clinic radzą, by ograniczyć ilość kofeiny do maksymalnie 400 mg na dzień, czyli 2-3 kaw dziennie. Należy pamiętać, że zawartość kofeiny różni się w zależności od rodzaju kawy.

              Zbyt duża ilość kofeiny może powodować migrenę, podrażnienie, problemy żołądkowe czy drgawki. Warto więc mieć kontrolę nad tym, ile kawy pijemy na co dzień.
              • jutta_t Re: Dla zdrowia 06.08.20, 13:42

                Foto: Shebeko / Shutterstock
                Gdy w środku dnia potrzebujesz dostarczyć sobie energii, unikaj automatów z chipsami i batonami. Zamiast nich wybierz zdrową przekąskę, którą samodzielnie przygotowałeś. Mogą to być pokrojone jabłka, orzechy, marchewka z humusem, jogurt grecki czy seler naciowy z masłem orzechowym – wszystkie są doskonałą i zdrową przekąską.

                - Niezdrowe jedzenie jest tanie i jest ogólnodostępne – mówi Andy Belatti, dietetyk. – Przy kasie możesz kupić baton, ale nie owoc.

                Najlepiej więc przygotować sobie zdrową przekąskę wcześniej i unikać pokus w sklepach czy automatach

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka