Dodaj do ulubionych

Pytanie za pytanie - zabawa

17.03.06, 22:47
Przyznam, że to pomysł ściągnięty z innego forum, ale myślę że można się w to
i tu pobawić. Zasady są takie: zadaję pytanie, następna osoba odpowiada na
nie i zadaje następne pytanie. Co w na to? Zaczynam. Jak miał na imię
centaur, który uczył wróżbiarstwa?
Obserwuj wątek
    • ettelie Re: Pytanie za pytanie - zabawa 24.03.06, 20:36
      >Heh, pytanie wymagajace wiekszej ilosci lektur niz HP:
      >jaki gatunek wodnego stworzenia wystepuje w swiecie HP i w swiecie sagi o
      >Wiedzminie Sapkowskiego?
      >(najlepiej jeszcze by bylo wiedziec, z mitologii jakiego kregu kulturowego sie
      >wywodzi, ale chyba juz daruje ;-D )

      Jedyne co mi do głowy na razie przychodzi to mantykora (mityczny potwór Indii:),
      jest tylko mały problem.... to nie jest wodne stworzenie... więc.. ehm... będę
      myśleć dalej jutro o świcie w pociągu... ehhh ta pamięć, starzeję się czy co? ;)

      W obu książkach jest to wodny stwór??

      --
      Pragniesz sprawiedliwości - wynajmij wiedźmina :)
      • eeela Re: Pytanie za pytanie - zabawa 24.03.06, 20:40
        > W obu książkach jest to wodny stwór??

        Nie. Podpowiedzialam juz, ze nazwa gatunkowa zostala nadana w sadze o Wiedzminie
        jako imie wlasne. Ale jest tam rowniez wyjasnione, ze to jest stwor wodny. W HP
        gatunek jest wspomniany w Chamber of Secrets przez Hagrida, no i oczywiscie w
        "Fantastycznych Zwierzetach".

        --
        Daj sie ugryzc
        • ettelie Re: Pytanie za pytanie - zabawa 24.03.06, 21:34
          Wiem!! :) to Kelpie - 'groźny a. dobroczynny duch wodny szkockiego folkloru,
          ukazujący się w postaci konia'. W Wiedźminie to koń Ciri.
          Duch wodny...a ja myślałam, że to jakieś bardziej 'materialne' stworzenie
          chodzi.. :)
          ps. Fajne pytanie - miło tak sobie czasem Wiedźmina przypomnieć jak się człowiek
          nie spodziewa :)
          --
          Pragniesz sprawiedliwości - wynajmij wiedźmina :)
                    • eeela Re: Pytanie za pytanie - zabawa 24.03.06, 22:50
                      Junior Minister in the Department of Magical Catastrophes???
                      (az w necie musialam szukac, co za trudne pytania zadajecie :-D )

                      Z ciekawostek: niektorzy fani podejrzewaja Fudge'a o bycie Smierciozerca. Zrodlo tu:

                      www.mugglenet.com/editorials/thenorthtower/nt15.shtml
                      Ale szczerze mowiac, kompletnie mnie to nie przekonuje.

                      Pytanie: Kto napisal ksiazke "My life amongst the vampires"?

                      --
                      Daj sie ugryzc
                      • ewengarda Re: Pytanie za pytanie - zabawa 24.03.06, 23:25
                        Eldred Worple.

                        Co trzeba zrobic, by postacie na zdjeciu sie poruszaly?

                        P.S. Eeela - latwie pytania to zadna zabawa ;-)

                        --
                        "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                        Inside of a dog it's too dark to read."
                        /Groucho Marx/
                        • eeela Re: Pytanie za pytanie - zabawa 24.03.06, 23:40
                          To prawda, trudne sa ciekawsze. Ale przy tamtym musialam sie duzo naszukac :-)
                          Zdjecia wywoluje sie w specjalnym eliksirze, ale chyba nie ma zadnej receptury
                          podanej.

                          Jaka jest inkantacja dla zaklecia zapalajacego?
                          (rozszerzenie - z jakiego jezyka pochodzi)

                          --
                          Daj sie ugryzc
                      • ewengarda Dygresja - Fudge Smierciozerca 24.03.06, 23:37
                        eeela napisała:

                        > Z ciekawostek: niektorzy fani podejrzewaja Fudge'a o bycie Smierciozerca. Zrodl
                        > o tu:
                        >
                        > www.mugglenet.com/editorials/thenorthtower/nt15.shtml
                        > Ale szczerze mowiac, kompletnie mnie to nie przekonuje.

                        Zgadzam sie, bardzo wydumana teoria. A Fudge vel Knot to zwyczajny tandetny,
                        skorumpowany, niedokuczony urzedas, ktory calkowitym przypadkiem dostaje
                        stanowisko, do sprawowania ktorego nie ma zadnych kompetencji - typowa nominacja
                        "z chama na pana" - jak Dyzma.
                        Naduzywajac swoich uprawnien ukrywa swoja niekompetencje, otacza sie
                        karierowiczami-pochlebcami, ktorzy go jeszcze utwierdzaja w zludny przekonaniu o
                        wlasnym geniuszu i wyjatkowosci. Jest wyjatkowo latwym kaskim dla szczwanych
                        lisow typu Lucjusz Malfoy - wystarczy kasa i odpowiedni dobor slow;-)
                        Jest zwyczajnym malym tandeciarzem, a nie Smierciozerca.
                        Takich jak on jest cala masa - wystarczy troche poogladac czy poczytac o naszych
                        politykach - zaraz sie paru trafi.

                        --
                        "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                        Inside of a dog it's too dark to read."
                        /Groucho Marx/
                        • eeela Re: Dygresja - Fudge Smierciozerca 24.03.06, 23:42
                          Charakterystyka trafna i odnosze wrazenie, ze o ukazanie takiego wlasnie typu
                          karierowicza Rowling chodzilo. Robienie z niego Smierciozercy tylko by popsulo
                          te - tak dobrze dotad przeprowadzona - charakteryzacje.

                          --
                          Daj sie ugryzc
                          • ewengarda Re: Dygresja - Fudge Smierciozerca 24.03.06, 23:49
                            Zgadza sie - ponoc Dursleyowie to "parodia typowych wyborcow torysow" - wiec
                            moze Fudge to parodia typowiego polityka z tej partii (w koncu wspierany jest z
                            kieszeni takich jak Malfoy;)

                            --
                            "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                            Inside of a dog it's too dark to read."
                            /Groucho Marx/
                            • emeina Re: Dygresja - Fudge Smierciozerca 24.03.06, 23:58
                              W ogóle w całej serii można zaobserwować swojego rodzaju własnie "dygresje" do -
                              że sie tak wyrażę - mugolskiego świata. Niedouczeni urzędnicy, segregacja
                              rasowa, terroryzm, może nawet totalitaryzm.
                              Wiele się można nauczyć, oj tak.
                                • eeela Re: Dygresja - Fudge Smierciozerca 25.03.06, 17:20
                                  > załóżcie nowy wątek to tego tematu bo nasza zabawa sie rozpada przez tą dyskusj
                                  > e
                                  >
                                  > pytanie:
                                  > Jaka byla zagadka wyrecytowana przez sfinksa podczas 3 zadania turnieju
                                  > Trójmagicznego?

                                  Dlaczego zadajesz pytanie, skoro nie udzieliles odpowiedzi na poprzednie?

                                  --
                                  Daj sie ugryzc
                                  • olcia98 Pytanie 25.03.06, 17:38
                                    Mam propozycję, acznijmy od początku, bo trochę się pomieszało

                                    Ile razy Harry był w gabinecie Umbridge, odrabiając szlaban?
                                    • eeela Re: Pytanie 25.03.06, 17:48
                                      2 tygodnie od poniedzialku do piatku - 10 dni plus jeden ekstra za jakis wyskok
                                      Wychodzi 11 dni, to znaczy wieczorow.
                                      (a zaklecie zapalajace to incendio, i pochodzi oczywiscie z laciny, a jakze :-) )

                                      W ktorej ze swoich ksiazek Lockhart wymienil swoj ulubiony kolor?


                                      --
                                      Daj sie ugryzc
                                      • eeela Re: Pytanie 25.03.06, 17:49
                                        Przepraszam, pomylka! Od wtorku do piatku, w poniedzialki mial obrone przed
                                        czarna magia i dostawal szlaban na reszte tygodnia, to nie 11, tylko 9.

                                        --
                                        Daj sie ugryzc
                                              • ewamarchewa Re:Pytanie 25.03.06, 22:47
                                                Odpowiedź Olci98 na moje pytanie jest błędna, lub nie dokładna,bo nie wiem co miałaś na myśli z tą Komnatą Tajemnic, ale odpuszczam:)(s.69 HP i KT. Bawcie się dalej!
                                                  • eeela Re:Pytanie 26.03.06, 14:13
                                                    Tutaj, gapciu:

                                                    Re: Pytanie
                                                    eeela 25.03.06, 20:51 + odpowiedz

                                                    Abraxas

                                                    A gdzie znajduje sie posiadlosc Malfoyow?

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc


                                                    • Re: Pytanie
                                                    eeela 26.03.06, 01:35 + odpowiedz

                                                    Aha, a Abraxas to takie bostwo z mitologii perskiej, bedace uosobieniem dobra i
                                                    zla jednoczesnie.

                                                    Podpowiedz do pytania o posiadlosc Malfoyow: informacja znajduje sie w Zakonie
                                                    Feniksa.



                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • eeela Re:Pytanie 27.03.06, 14:41
                                                    >Podpowiedz do pytania o posiadlosc Malfoyow: informacja znajduje sie w Zakonie
                                                    >Feniksa.

                                                    Okej, w 15 rozdziale, no!

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • ettelie Re:Pytanie 27.03.06, 15:43
                                                    Widzę, że nie możesz się doczekać na odpowiedź na swoje pytanie :)

                                                    Posiadłość Malfoy'ów jest w Wiltshire.

                                                    Co prawda wydaje mi się, że zabawa się znudziła, ale... niech będzie - moje pytanie:

                                                    Jaki czar sprawiał, że z rożdżki wylatywały ptaki?

                                                    --
                                                    Pragniesz sprawiedliwości - wynajmij wiedźmina :)
                                                  • eeela Re:Pytanie 27.03.06, 16:58
                                                    Griselda Marchbanks
                                                    Profesor Tofty
                                                    Wiecej chyba nie wymieniono z nazwiska.
                                                    Ci dwoje to czlonkowie komisji z ministerstwa (Wizarding Examinations
                                                    Authority). Egzaminy najwyrazniej moga kontrolowac takze nauczyciele Hogwartu
                                                    (Flitwick na Obronie przed Czarna Magia na egzaminach 20 lat wstecz, McGonagall
                                                    na Zakleciach u Harry'ego)

                                                    Na ktorym pietrze znajduje sie Departament Tajemnic?

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • ettelie Re:Pytanie 27.03.06, 21:36
                                                    "I don't know - said Ron. If he thought we were standing in the way of his
                                                    career... Percy's really ambitious, you know..."

                                                    Podaj imiona kotów pani Figg. (o ile się nie mylę były podane co najmniej 2)

                                                    --
                                                    Pragniesz sprawiedliwości - wynajmij wiedźmina :)
                                                  • ewengarda Re:Pytanie 27.03.06, 22:36
                                                    Malenstwo, Sniezka, Pazurek i Czubatek (Tibbles, Snowy, Mr. Paws, Tufty)

                                                    Na jakiej szkolnej miotle (model) trenowal Harry po zniszczeniu Nimbusa?

                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • ewengarda Re:Pytanie 29.03.06, 21:04
                                                    W labradora.

                                                    W czyjej rodzinie przez dziewiec pokolen byly tylko czarownice i czarodzieje?

                                                    P.S. "Shooting Star" - nie mialam czasu sprawdzic, ale pewnie tak - u
                                                    Polkowskiego to Meteor - pozdrawiam!

                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • eeela Re:Pytanie 29.03.06, 21:14
                                                    Ernie MacMillan.

                                                    Nie jestem pewna, czy to poprawna odpowiedz, ale na wszelki wypadek pytanie:
                                                    Komu donosil Ludo Bagman?

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • ewengarda Re:Pytanie 29.03.06, 23:35
                                                    Zgadza sie, Ernie.

                                                    Teraz ja nie jestem pewna, czy dobrze zrozumialam pytanie ;), ale jezeli chodzi
                                                    o Smierciozerce, ktoremu w dobrej wierze przekazywal informacje Ludo, to byl to
                                                    Rookwood.

                                                    Jakiego koloru jest druzgotek (dla Ciebie Eeela - gryndilow;-)?

                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • eeela Re:Pytanie 30.03.06, 00:03
                                                    Zielony. Bladozielony. Dziekuje bardzo za oryginal :-)

                                                    Jakie mityczne stworzenie bylo inspiracja dla opisu Puszka (Fluffy)?

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • ewengarda Re:Pytanie 30.03.06, 00:17
                                                    Cerber.

                                                    Pytanie: Kto skrycie pragnal wypromowac wlasna serie eliksirow do pielegnacji
                                                    wlosow?

                                                    P.S. Wg. Polkowskiego druzgotek byl jadowicie zielony (ale zasadniczo chodzi o
                                                    zielen, wiec ok) - nie chce mi sie szukac oryginalnego opisu - jak pamietasz,
                                                    napisz prosze;)

                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • eeela Re:Pytanie 30.03.06, 00:34
                                                    Lockhart!

                                                    W oryginale stoi "pale green". Znow niepotrzebna przerobka zatem :-)

                                                    Ile czasu zajmuje przygotowanie veritaserum?

                                                    (pytanie poza konkursem: dlaczego ty jeszcze nie spisz??? :-D )

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • ewengarda Re:Pytanie 30.03.06, 01:24
                                                    Veritaserum dojrzewa pelen cykl ksiezyca, wiec okolo miesiaca.

                                                    Kto prowadzil sklep z magicznymi przyrzadami w Hogsmeade?

                                                    (poza konkursem - czytam nowego fanfika;-) A Ty?)

                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • eeela Re:Pytanie 30.03.06, 01:31
                                                    Czy chodzi o sklep panow (?) Dervish&Banges?

                                                    Jakie sa ulubione slodycze Dumbledore'a? (chyba proste)

                                                    (Pracuje nad tlumaczeniem, na ktorego zrobienie mialam miesiac, musze oddac w
                                                    piatek, a wczoraj sie za nie zabralam!!! Chlip.)

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • ewengarda Re:Pytanie 30.03.06, 17:26
                                                    Cytrynowe dropsy.

                                                    Jaki nalog ma prof. Grubbly-Plank?

                                                    (takie czasy, ja tez dzis konczylam zlecenie godzinke przez przyjazdem
                                                    zleceniodawcy;-)
                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • eeela Re:Pytanie 30.03.06, 18:28
                                                    Pali fajke!

                                                    O kim wiemy, ze zostal zabity przez Diabelskie Sidla (tak to jest po polsku?) i
                                                    gdzie?

                                                    (dzis znow bede siedziec pol nocy, chlip!)

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • ewengarda Re:Pytanie 30.03.06, 19:11
                                                    Broderyk Bode (Diabelskie sidla to po polsku diabelskie sidla ;-))

                                                    Jak mial na imie stryj Neville'a?

                                                    (ja tez bede siedziec, bo dopiero w nocy moge spokojnie poczytac;)
                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • ewengarda Re:Pytanie 30.03.06, 19:13
                                                    ewengarda napisała:

                                                    > Broderyk Bode (Diabelskie sidla to po polsku diabelskie sidla ;-))
                                                    >
                                                    > Jak mial na imie stryj Neville'a?
                                                    >
                                                    > (ja tez bede siedziec, bo dopiero w nocy moge spokojnie poczytac;)

                                                    Ah, zapomnialam - zabity zostal w Szpitalu Swietego Munga
                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • eeela Re:Pytanie 30.03.06, 21:41
                                                    Algie (ale w oryginale stoi, ze stryjeczny dziad. Tutaj jednak uproszczenie
                                                    Polkowskiego uznaje za uzasadnione :-) )

                                                    Hyhyhy. Ile razy w calej serii Krwawy Baron cos powiedzial? :-DDD

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • ewengarda Re:Pytanie 30.03.06, 23:29
                                                    eeela napisała:

                                                    > Hyhyhy. Ile razy w calej serii Krwawy Baron cos powiedzial? :-DDD
                                                    >
                                                    Po przejrzeniu (nigdy wiecej) ksiazek wydaje mi sie, ze generalnie jest duchem
                                                    milczacym, bo tylko raz, w pierwszym tomie, Harry udawal jego glos przed
                                                    Irytkiem - i to jedyny przypadek, a i tak lipny. Wiec - zero.
                                                    Chyba ze przeoczylam (w fan fiction gada ;-) )

                                                    Ewentualne pytanie umieszcze, jezeli potwierdzisz poprawnosc mojej odpowiedzi.
                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • ewengarda Re:Pytanie 31.03.06, 00:16
                                                    No to ja tez zapytam o ducha:

                                                    Przy jakiej okazji Prawie Bezglowy Nick odegral scene pozbawiania go glowy
                                                    (bardzo sugestywnie ponoc;)?

                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • eeela Re:Pytanie 31.03.06, 00:38
                                                    Na uczcie helouinowej w Wiezniu Azkabanu?

                                                    Tez czekam z pytaniem, bo nie mam przy sobie ksiazki i korzystam z netu :-)

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • ewengarda odpowiedz na odpowiedz+dygresja 31.03.06, 15:03
                                                    Zgadza sie. Swoja droga, jako ciekawostka - mam wrazenie, ze Polkowski jak moze,
                                                    unika anglojezycznej nazwy tego dnia - najczesciej stosuje "Noc Duchow" -
                                                    ciekawe czemu, Halloween jest juz slowem dosc mocno usadzonym w naszym jezyku.

                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • eeela no to nastepne pytanie 31.03.06, 15:09
                                                    Kim byl przepracowany mugol zachowujacy sie jak kaczka? I jak sie zwal?

                                                    Moim zdaniem unika niepotrzebnie. Gdyby Halloween bylo przedstawiane w sposob
                                                    wyraznie odrebny od wyspiarskich tradycji, byloby to zrozumiale. Ale oni
                                                    przeciez nawet dynie ze swieczkami w srodku rozkladaja po korytarzach :-)


                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • ewengarda Re: no to nastepne pytanie 31.03.06, 16:52
                                                    Zwal sie Herbert Chorley, a byl Podsekretarzem Stanu (w Gabinecie Premiera
                                                    Wielkiej Brytanii, jak mniemam, bo premier okreslil go zaimkiem "moj")

                                                    Na jakiej pozycji gral Cedrik Digorry w druzynie Puchonow i kto byl jej kapitanem?

                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • ewengarda Re: no to nastepne pytanie 31.03.06, 17:12
                                                    Szklarnia nr 3.

                                                    Co spowodowalo zaklecie Imprevius?

                                                    (kurcze, koncza mi sie pomysly na pytania powoli;-)

                                                    --
                                                    "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                                    Inside of a dog it's too dark to read."
                                                    /Groucho Marx/
                                                  • eeela Re: no to nastepne pytanie 31.03.06, 17:34
                                                    Impervius - odpycha wode (krople deszczu - od okularow lub twarzy)

                                                    Slughorn nazwal Aragoga "ostatnim arachnida". Z jakiego jezyka i z jakiej
                                                    legendy pochodzi slowo "arachnida"?

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                                  • emeina Re: no to nastepne pytanie 01.04.06, 15:21
                                                    W którym momencie w polskiem przekładzie pojawia się ten zwrot "ostatni
                                                    arachnida" ? Być może jest, tylko nie mogę go znaleźć.
                                                    A tak na marginiesie, to jest bardzo bardzo trudne pytanie, Eeelu, myślę, że
                                                    zdrcydowanie za trudne. Ktoś kto czyta ksiązki i je zna raczej nie interesuje
                                                    się jakimiś tam pajęczakami, a już napewno nie legenadami o nich.
                                                  • eeela Re: no to nastepne pytanie 04.04.06, 13:04
                                                    Niestety, nie czytalam polskiej wersji szostego tomu :-( Mialam nadzieje, ze
                                                    Polkowski nie zmienil tego. Slowa te sa w przemowie Slughorna na pogrzebie
                                                    Aragoga. "Arachnida" to znaczy "potomek Arachne", a legenda o Arachne to nie
                                                    jest jakas tam sobie legenda o pajeczakach, tylko pochodzaca z mitologii
                                                    greckiej opowiesc o dziewczynie, ktora swym pieknym tkaniem wzbudzila zazdrosc
                                                    bogini Ateny i w rezultacie zostala zmieniona w pajaka.
                                                    No ale widze, ze po paru dniach nieobecnosci rozmowa poszla wlasnym torem, wiec
                                                    juz nie bede psuc szykow :-)

                                                    --
                                                    Daj sie ugryzc
                                          • madschen Re: Pytanie 29.03.06, 22:56
                                            w swoim domu (norze) do mamy w tym roku, w którym szła pierwszy raz do szkoły -
                                            miała 11 lat. Przepraszam, ale miało być jedno pytanie...


                                            kim są z zawodu dursleyowie :)
                                            • ewengarda Re: Pytanie 29.03.06, 23:37
                                              Madschen, obawiam sie, ze cos Ci sie pomylilo - to pytanie bylo juz
                                              daaaaaaaaaawno. Niestety, nie mamy administratora, ktory moglby skasowac posta ;-)
                                              --
                                              "Outside of a dog, a book is man's best friend.
                                              Inside of a dog it's too dark to read."
                                              /Groucho Marx/
                                          • fajnamonika1 odp na pytanie i pytanie 03.04.06, 15:09
                                            Ginny pierwszy raz odezwała sie w obecnosci Harry'ego na drugim roku w
                                            księgarni "Esy i Floresy", mogę nawet zacytować:
                                            "- Daj mu spokój, on tego wszystkiego nie chce! - zawołała Ginny.
                                            Po raz pierwszy przemówiła w obecności Harry'ego. Wpatrywała się w Malfoya, a
                                            oczy jej płonęły."

                                            A teraz moje pytanie: Jak w 6 części śmierciożercom udało się wejść do Hogwartu?