Dodaj do ulubionych

Jelita... Dieta

12.02.21, 14:15
twojej diecie powinny znaleźć się te produkty:
• cebula
• czosnek
• ziemniaki
• cykoria
• karczochy
• banany
• jabłka
• marchew
• por
• łuska gryczana
• zboża o niskiej zawartości glutenu (ryż, proso, gryka, orkisz)
• suszone owoce
• jogurt naturalny
• otręby i płatki owsiane
• zielone warzywa liściaste
Badania wykazały, że powyższe produkty mają dobroczynny wpływ na pracę jelit. Oczyszczają je, przyspieszają przemianę materii i wytwarzają naturalną barierę ochronną.
Unikaj tych produktów
Na nasze jelita szczególnie niekorzystnie działają tłuste, słodkie i przetworzone produkty. A czego konkretnie powinniśmy unikać?
• tłustych i wysokokalorycznych potraw
• słodkich i gazowanych napojów
• jedzenia dużej ilości słonych i kalorycznych przekąsek: chipsów, słonych orzeszków, etc.
• ostrych przypraw
• produktów zawierających spore ilości konserwantów
Jeśli chcesz zadbać o kondycję swoich jelit, staraj się jeść potrawy gotowane na parze lub grillowane. Zamiast tłustych mięs wybieraj drób oraz ryby. Pij soki przygotowane ze świeżych warzyw i owoców oraz napary ziołowe oczyszczające jelita. Słone przekąski zamień na bakalie lub pieczone owoce. Podstawowa zasada? Jedz po prostu zdrowo!
Pij dużo wody
Pamiętaj również o piciu wody. Prawidłowa dzienna dawka wody pomaga oczyścić jelita ze szkodliwych substancji i poprawia ich pracę. Ilość wody, którą należy dostarczyć organizmowi w każdym dniu, to osiem szklanek. Twoje jelita będą pracowały zdecydowanie sprawniej.


Czytaj więcej na porady.interia.pl/diety-i-odzywianie/news-jak-prawidlowo-dbac-o-jelita,nId,4908869#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
Obserwuj wątek
    • mala200333 Re: Jelita... Dieta 12.02.21, 14:16
      Pij dużo wody
      Pamiętaj również o piciu wody. Prawidłowa dzienna dawka wody pomaga oczyścić jelita ze szkodliwych substancji i poprawia ich pracę. Ilość wody, którą należy dostarczyć organizmowi w każdym dniu, to osiem szklanek. Twoje jelita będą pracowały zdecydowanie sprawniej.
      Jedz mniej, a częściej i przede wszystkim wolno

      /©123RF/PICSEL
      /©123RF/PICSEL
      Szybkie jedzenie nie wpływa korzystnie na układ pokarmowy i trawienie. Jego skutkiem są wzdęcia i zaparcia, które często utrudniają nam normalne funkcjonowanie. By uniknąć tych nieprzyjemnych dolegliwości, warto pamiętać o dwóch ważnych zasadach. Pierwsza – jedz małe porcje, ale częściej, a druga – jedz wolno. Pokarm będzie przechodził powoli do żołądka, a następnie do jelit nie zaburzając ich pracy.
      Dostarczaj do organizmu naturalne probiotyki
      By wzmocnić odporność jelit, regularnie dostarczaj do organizmu naturalne probiotyki. Jakie to produkty? Głównie jogurty naturalne, kiszonki, a także kwas buraczany i chlebowy. Jedz je kilka razy w tygodniu. Twoje jelita będą bardziej odporne, a ich praca wydajniejsza.
      Unikaj stresu



      Czytaj więcej na porady.interia.pl/diety-i-odzywianie/news-jak-prawidlowo-dbac-o-jelita,nId,4908869#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
    • mala200333 Re: Jelita... Dieta 12.02.21, 14:19
      Regularne ćwiczenia przyspieszają procesy trawienne jednocześnie usprawniając pracę jelit. Ćwicz kilka razy w tygodniu około 30 minut. Rób brzuszki, tańcz, skacz na skakance. Każda z tych aktywności wpłynie pozytywnie na pracę twoich jelit. Pamiętaj, że sport to zdrowie

      Czytaj więcej na porady.interia.pl/diety-i-odzywianie/news-jak-prawidlowo-dbac-o-jelita,nId,4908869#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka