Dodaj do ulubionych

Pytanie młodej tłumaczki

20.05.12, 20:19
Witam! Czy są tu może jacyś tłumacze pisemni z doświadczeniem? Jestem młodą tłumaczką, od niedawna staram się nawiązać współpracę z biurami tłumaczeń rozsyłając swoje aplikacje i mam kilka pytań Pomoże ktoś?
Nie jestem już całkiem zielona w temacie, bo zajmuję się tym już blisko dwa lata, równolegle ze studiami. Tłumaczę z języka angielskiego. Dotychczas współpracowałam z klientami bezpośrednio, ale uznałam, że czas spróbować szczęścia w biurach tłumaczeń i wydawnictwach. Mam już referencje od kilku byłych zleceniodawców, swoją skromną stronkę internetową z portfolio i próbkami przekładów. Chciałabym tylko wiedzieć, jak powinien wyglądać list motywacyjny do biura tłumaczeń i jak można wyróżnić się z tłumu, by nawiązać współpracę? Dodam, że chcę tłumaczyć głównie literaturę, publicystykę, oraz wszelkie teksty humanistyczne i ogólne, chociaż doświadczenie mam szersze niż tylko te wspomniane dziedziny. Będę wdzięczna za wszelkie rady smile
Obserwuj wątek
    • jogi514 Re: Pytanie młodej tłumaczki 24.05.12, 00:09
      1.Biura tłumaczeń i wydawnictwa z zasady sprawdzają kandydatów na tłumaczy, wysyłając im próbkę tekstu do przetłumaczenia. Listy motywacyjne i własne próbki mają znaczenie marginalne. Podejrzewam, że rzadko kto je czyta. Dobre referencje mogą się przydać, ale najważniejsze jest zaliczenie testu, które zresztą nie gwarantuje podjęcia pracy.
      2. Jeżeli potencjalny pracodawca nie ogłasza, że szuka tłumaczy, na ogół nie czyta nadsyłanych aplikacji, propozycji itd. Radzę więc raczej obserwować oferty pracy i na nie odpowiadać.
      Powodzenia!
    • hajaga Re: Pytanie młodej tłumaczki 06.06.12, 14:08
      Dodam, że chcę tłumac
      > zyć głównie literaturę, publicystykę, oraz wszelkie teksty humanistyczne i ogól
      > ne,