kinste 16.10.09, 20:06 Jak się sprawują ? np. www.alejaopon.com.pl/goodyear-vector-4seasons-20560r16-96v---xl-cat-35-id-153.aspx szczególnie w mieście na mokrym ? Testy ma pozytywne, ale jak w praktyce ? Link Zgłoś Obserwuj wątek
2romki Re: opony całoroczne 16.10.09, 20:15 W mieście na mokrym to pewnie lepiej niż każda zimowa opona. Gorzej latem na suchym i zimą na śniegu. Link Zgłoś
v-6 Re: opony całoroczne 17.10.09, 00:19 2romki napisał: > W mieście na mokrym to pewnie lepiej niż każda zimowa opona. Gorzej latem na > suchym i zimą na śniegu. Dokładnie. W USA, gdzie mało kto zawraca sobie głowę oponami zimowymi, właśnie goodyeary uchodzą za najlepsze całoroczne. Ja też takie kupuję, ale dopiero w listopadzie, więc relacji z jazdy na nich na razie zdać nie mogę. Pozdrawiam v-6 Link Zgłoś
ulubiony19 Re: opony całoroczne 17.10.09, 00:25 Jak ktoś chce całoroczne nowe,to chyba zależy mu mocno na kasie.W takim razie polecam Hankook,kosztują chyba ok. 270zł i są zaskakująco dobre-tak mówi mój wójek:) Link Zgłoś
v-6 Re: opony całoroczne 17.10.09, 00:58 ulubiony19 napisał: > Jak ktoś chce całoroczne nowe,to chyba zależy mu mocno na kasie. Wiesz, chyba niekoniecznie. Mogą być jeszcze ze 3 powody: - ktoś jeździ danym autem niemal wyłącznie po np. Warszawie czy Łodzi - ktoś jeździ mało, a samochody zmienia względnie często i nie zużyje nawet jednego kompletu opon - nie ma czasu i ochoty na dwukrotne w roku dodatkowe wizyty w warsztacie Ale oczywiście powody ekonomiczne są najważniejsze. A co do gy-ów, to wiem, że są drogie, ale przecież kinste sam o nie zapytał. Pozdrawiam v-6 Link Zgłoś
ulubiony19 Re: opony całoroczne 17.10.09, 01:03 > Wiesz, chyba niekoniecznie. Mogą być jeszcze ze 3 powody: > - ktoś jeździ danym autem niemal wyłącznie po np. Warszawie czy Łodzi > - ktoś jeździ mało, a samochody zmienia względnie często i nie zużyje > nawet jednego kompletu opon > - nie ma czasu i ochoty na dwukrotne w roku dodatkowe wizyty w warsztacie > Ale oczywiście powody ekonomiczne są najważniejsze. Ano nie wszedłem dziś na takie obszary świadomości:) A Goodyear-y podobno faktycznie niezłe,jeśli mowa o wielosezonowych. Pozdr Link Zgłoś
lorneta.i.meduza Re: opony całoroczne 17.10.09, 02:19 cyt: "Testy ma pozytywne, ale jak w praktyce ?" Bardzo mądre i głęboko przemyślane pytanie.... hehehe Link Zgłoś
tiges_wiz Re: opony całoroczne 17.10.09, 10:53 ADAC poleca ja mam takie i swobod ma takie moge tylko potwierdzic testy ADAC. NIezle na sniegu (choc tam gdzie jezdze snieg to kilka godzin w rokui lezy na drogach), dobre na lodzie (ADAC twierdzi nawet ze lepsze niz zimowki) i solidne na suchym i mokrym. Ja nie sprawdzam jak szybko mozna przejechac kazdy zakret wiec sobie chwale. Niestraszny mi snieg w pazdzierniku i +15 w grudniu (tez sie zdarzalo). To dobry wybor w miejscach gdzie warunki sa bardzo zmienne i do miasta. Nie zauwazylewm abym gorzej ruszal czy hamowal niz inni na zimowkach, szczegolnie ze zazwyczaj maja jakies wynalazki. moj rozmiar to 205/60 R15 Link Zgłoś
kinste Re: opony całoroczne 17.10.09, 12:48 Dzięki za info. Ja 80% jazdy mam po Warszawie i nie oszczędności skłoniły mnie do zainteresowania całorocznymi, ale ten zmienny klimat. Co rok zmieniam na zimówki i po śniegu jeździłem może 1% reszta to mokre czarne nawierzchnie. Dzisiaj zmienię i śnieg zobaczę może ... ? A na całorocznych bezstresowo cały rok. Pozdrawiam Link Zgłoś
expertyzer Re: opony całoroczne 17.10.09, 15:44 Całoroczne Hankooki ostatnio okazały się lepsze od Vectorów Link Zgłoś
bimota Re: opony całoroczne 17.10.09, 16:45 No wiec troszke poszpreralem w necie i ... 1. Opony caloroczne sa zblizone do zimowych, z ich wadami (wieksze zuzycie paliwa, mniejsza trwalosc). 2. Jak ktos malo jezdzi to moze wyprobowac te caloroczne, jak duzo to raczej bym wymienial. Opiniami forumowiczow raczej bym sie nie sugerowal. 3. Auto sie kupuje raczej z oponami letnimi. Co z nimi zrobic ? Wyrzucic ? No ew. sprzedac np na allegro.. Uzywanie letnich na sniegu lub lodzie powinno byc zabronione... Link Zgłoś
programistajava Re: opony całoroczne 17.10.09, 18:13 tylko ze one sa prawie 2x drozsze od zimowych.... wiec oszczednosci finansowe niewielkie , czasu moze i owszem... Link Zgłoś
kontik_71 Re: opony całoroczne 17.10.09, 18:25 I nie wolno zapominac, ze jeden komplet calorocznych nie wytrzyma tak samo dlugo jak dwa komplety zima-lato... wiec ta "oszczednosc" powoduje wydanie duozo wiekszej kwoty.. Link Zgłoś
elfkabezhaltera Re: opony całoroczne 17.10.09, 18:57 kontik_71 napisał: > I nie wolno zapominac, ze jeden komplet calorocznych nie wytrzyma tak > samo dlugo jak dwa komplety zima-lato... wiec ta "oszczednosc" powoduje > wydanie duozo wiekszej kwoty.. Eeeetam - jestes pewien, że 9 opon (2x4 +1zapas) całorocznych, bez wydatków na wyważanie i ew. przechowywanie, beż wydatku czasu lub pieniędzy na przekładanie ew. dodatkowe felgi, wychodzi DROŻEJ od 10 (2x(4+1)) opon? Borys Link Zgłoś
kontik_71 Re: opony całoroczne 17.10.09, 19:39 Liczenie zapasu jest bez sensu bo nikt nie zmienia zapasu na zimowy to raz a dwa, mozna miec doajzdowke a nie pewnowymiarowe lub tylko puszke (tacy kierowcy tez istnieja). W obu przypadkach mamy wiec 8 opon. Policzmy na przykladzie opony o rozmiarze 205/55R16 (wybieram najtansze opony): 4x195 = 780 - zimowki 4x195 = 780 - letnie suma = 1560 8x414 = 3312 - caloroczne roznica = 1752 Za ta kase spokojnie wywazysz i zmagazynujesz opony i dodatkowo kupisz dziewczynie / zonie prezent. Link Zgłoś
v-6 Tu nie ma reguły. 17.10.09, 20:54 Każdy powinien spokojnie przemyśleć swoje potrzeby, przebieg, możliwości finansowe. Ja właściwie nie mam wyjścia :) 1. Poprzedni samochód żony sprzedany został po 5 latach z przebiegiem, proszę się nie śmiać, 36 kkm. Z dwoma kompletami kół! 2. Mieszkamy w Warszawie i zimą żona nie wyjeżdża poza miasto. A nawet gdyby musiała, to w domu jest drugie auto z napędem 4x4 i zimowymi kołami, którym ona chętnie jeździ. 3. Gorsza trakcja całorocznych w lecie nam nie przeszkadza, bo podobnie jak tiges żona nie testuje granic przyczepności na zakrętach. Ma zresztą ESP. 4. Na razie znalazłem 2 całoroczne opony o wymaganym rozmiarze, Dunlopy i GY. Cena zimówka:całoroczna jest jak 250:300 dla Dunlopa i 250:400 dla GY. Preferuję te drugie, więc różnica w cenie rzeczywiście jest duża. Tylko że ja lubię mieć kompletne zimowe koła, więc kupuję też stalowe felgi... No i mam nadzieję, że chociaż trochę odzyskam, sprzedając nawet b. tanio, nowe opony fabryczne. Jak widać, opony całoroczne są jakby stworzone dla takich - przyznaję raczej nietypowych - użytkowników. Ale w innych okolicznościach 2 komplety opon (kół) mogą być lepsze. Pozdrawiam v-6 Link Zgłoś
kontik_71 Re: Tu nie ma reguły. 17.10.09, 21:01 Nie ma co dyskutowac o potrzebach bo kazdy musi wiedziec co chce miec na felgach. Ale nalezy zdecydowanie zadac klam stwierdzeniu, ze kupno opon calorocznych jest forma oszczedzania i firmy produkujace opony robia nam wode z mozgu i przez to niepotrzebnie wydajemy wiecej pieniedzy.. Link Zgłoś
tiges_wiz Re: Tu nie ma reguły. 17.10.09, 21:28 zalezy od przebiegow. jezli ktos robi po 15000 rocznie to ma 7500 na komplet. Zanim je zajedzie to sie zestarzeja. wiec mamy do wyboru za 300 zl jeden komplet dobrych opon wielosezonowych albo 2 komplety cieniutkich sezonowek. Link Zgłoś
kontik_71 Re: Tu nie ma reguły. 17.10.09, 21:37 Tyle, ze przejezdzanie 15kkm rocznie jest raczej wyjatkiem niz regula.. Link Zgłoś
v-6 Re: Tu nie ma reguły. 17.10.09, 21:52 kontik_71 napisał: > Tyle, ze przejezdzanie 15kkm rocznie jest raczej wyjatkiem niz regula... W Polsce? No nie wiem. Wyjątkiem jest na pewno przebieg taki, jak w aucie mojej żony, ale 15 kkm rocznie? Sam jestem ciekaw, jakie są procentowo wysokości przebiegu aut prywatnych w Polsce. Bo firmowych na pewno wyższe, ale tu przecież mówimy o pieniądzach wyciąganych z własnej kieszeni, bez możliwości wpuszczenia w koszty firmy. Pozdrawiam v-6 Link Zgłoś
kontik_71 Re: Tu nie ma reguły. 17.10.09, 21:54 Rozwaz jeszcze jedna rzecz.. takie male przebiegi maja ludzie jezdzacy przede wszystkim w miescie.. a w sumie "stop&go" bardziej zuzywa opony niz plynna jazda na dlugich odcinkach. Link Zgłoś
v-6 Re: Tu nie ma reguły. 17.10.09, 22:19 kontik_71 napisał: > Rozwaz jeszcze jedna rzecz.. takie male przebiegi maja ludzie jezdzacy > przede wszystkim w miescie.. a w sumie "stop&go" bardziej zuzywa opony > niz plynna jazda na dlugich odcinkach. Tys prowda. Tak jak napisałeś: każdy musi sam dojść do tego, co chce mieć na felgach. A jak ma z tym kłopot, to niech pyta na naszym forum :) Pozdrawiam v-6 Link Zgłoś
kontik_71 Re: Tu nie ma reguły. 17.10.09, 22:21 A jak ma z tym kłopot, to niech pyta na naszym forum :) I bedzie mial taki sam metiwk w glowie jak przed pytaniem :)) Link Zgłoś
v-6 Re: Tu nie ma reguły. 17.10.09, 22:37 kontik_71 napisał: > I bedzie mial taki sam metiwk w glowie jak przed pytaniem :)) :)) A tam, jego mętlik. Życie proste nie jest. Grunt, że my sobie poużywamy :)) Pozdrawiam v-6 Link Zgłoś
kontik_71 Re: Tu nie ma reguły. 17.10.09, 22:41 Co prawda to prawda :) A tak przy okazji to pomyslalem, ze chyba juz czas na wymiane kol na zimowe.. bo jeszcze mnie jakas sniezyca zlapie na letnich i bedzie problem.. Link Zgłoś
elfkabezhaltera 414? 17.10.09, 22:03 Czyli zimowe i letnie po 200, a całoroczne po 400? Moim zdaniem bardzo drogo liczysz te całoroczne ... uważam, że spokojnie można przyjąć identyczne ceny wszystkich trzech typów. Borys Link Zgłoś
elfkabezhaltera 205/55/R16 17.10.09, 22:06 OK - w tym rozmiarze najtańsze całoroczne sa po 414. W moim rozmiarze - 185/65/R14 - wszystkie trzy typy moge kupić po 200. Borys Link Zgłoś
kontik_71 Re: 205/55/R16 17.10.09, 22:13 185/65/R14: letnie - 142 zimowe - 130 caloroczne debicy - 160 caloroczne innych marek - 262 Wiec i tak caloroczne sa drozsze... Link Zgłoś
elfkabezhaltera Re: 205/55/R16 17.10.09, 22:28 kontik_71 napisał: > 185/65/R14: > > letnie - 142 > zimowe - 130 > caloroczne debicy - 160 > caloroczne innych marek - 262 > > Wiec i tak caloroczne sa drozsze... Tak, ale ... patrząc na zimowe, to pierwsza nazwa która mi cokolwiek mówi, to Dębica. Za 168. Tych tańszych nie kupię. Wśród letnich ponownie najtańsza a znana mi marka to Dębica - 144. Ale mniejsza o to - polećmy po najtańszych: 142x4 = 568 130x4 = 520 160x8 = 1280 568+520=1088 Dwieście złotych różnicy ... a licząc koszty poboczne, to pewnie wyjdzie na jedno. I do tego mam sie jeszcze bujać ze zmianą, przechowywaniem, wyważaniem? Jeżdżąc po Warszawie i bliskich okolicach, gdzie będę miał 2-3 dni jazdy po śniegu? Innymi słowy - przy moim rozmiarze opon i miejscu zamieszkania (nie jeżdżę zimą w góry oraz po nieodśnieżonych wsiach) dwa komplety to zawracanie dupy :) Innym sie to może opłaca, ale mnie nie. Borys Link Zgłoś
kontik_71 Re: 205/55/R16 17.10.09, 22:33 Zapominasz o jednej malutniej rzeczy.. opona caloroczna uzywana jest nie tylko w zimie ale takze w lecie. A nie powiesz mi, ze w miescie masz tylko 2-3 dni z bardzo wysokimi temperaturami.. A nikt mi nie powie, ze istanieje mieszanka gumy, ktora tak samo nadaje sie na bardzo niskie jak i bardzo wysokie temperatury. I w kazdym zakresie temperatur wykazuje tak samo dobre zachowanie... Link Zgłoś
tiges_wiz Re: 205/55/R16 17.10.09, 22:40 GY sie chwali ze jest to inna mieszanka, ktora sobie jednak radzi. testy tez pokazuja, ze najgorzej nie jest. Link Zgłoś
kontik_71 Re: 205/55/R16 17.10.09, 22:48 najgorzej I to jest wlanie to... dla mnie okreslenie "nie jest najgorzej" gdy chodzi o opony to po prsotu za malo.. w koncu od tego moze zalezec zycie moje i innych. Link Zgłoś
tiges_wiz Re: 205/55/R16 17.10.09, 23:05 dla mnie nie jest najgrzej oznacza: ruszanie lepiej autem RWD niz FWD na zimowkach (dosc czesty obrazek), moze pomagala mi szpera brak problemu z wyjazdem z kopnego sniegu, brak niebezpiecznych sytuacji na drodze i kiedy mialem w pf 125p stomile d124 i od 4 lat na GY Vector pamietam jednak u nas grudzien + 15 na dworze, asfalt wiecej, gdzie panowie na zimowkach wrecz plywali, a ja dalej nic. jezdzilo sie dobrze. Link Zgłoś
tiges_wiz Re: 205/55/R16 17.10.09, 23:13 oczywiscie teraz tez nie bylo problemow ;) auto pokazalo info ze zimno i mozliwy lod na drodze, podrapalem sie w po glowie i pojechalm ;) nic sie nie dzialo, choc niektorzy mieli wyrazne problemy z utrzymaniem sie na drodze. raczej powinienes sie obawiac kolesi na letnich, czy zimowkach od pana wan li, a nie vectorow ;) Link Zgłoś
elfkabezhaltera Idealna mieszanka 17.10.09, 22:51 kontik_71 napisał: > Zapominasz o jednej malutniej rzeczy.. opona caloroczna uzywana jest > nie tylko w zimie ale takze w lecie. A nie powiesz mi, ze w miescie > masz tylko 2-3 dni z bardzo wysokimi temperaturami.. A nikt mi nie > powie, ze istanieje mieszanka gumy, ktora tak samo nadaje sie na bardzo > niskie jak i bardzo wysokie temperatury. I w kazdym zakresie temperatur > wykazuje tak samo dobre zachowanie... A nikt mi nie powie, że to różnice na tyle znaczne, aby się nimi przejmować. Borys Link Zgłoś
kontik_71 Re: Idealna mieszanka 17.10.09, 22:56 nalezy wiec miec nadzieje,ze nigdy nie bedziesz sie musial przekonac, ze jedank te mieszanki sa wazne... Gdyby to nie byla takie wazne to nie byloby roznic miedzy poszczegolnymi markami opon.. kazda firma robilaby idealne opony.. Link Zgłoś
falszywy_klamca Re: 205/55/R16 19.10.09, 11:00 Ktoś tez zapomniał o jednej waznej sprawie. Jeżeli dzisiaj mam stare letnie opony, to mogę sobie kupić zimówki 4 sztuki za 600 zł, ale w kwietniu lub marcu będę musiał wydać kolejne 600 zł na letnie. a tak wydam teraz 600 zł na całoroczne i mam spokój przez rok. Link Zgłoś
kontik_71 Re: 205/55/R16 19.10.09, 11:05 I dwa razy czesciej bedziesz musial wydac kase na opony.. wiec znowu zerowa oszczednosc.. Juz nie bede zwaracal uwagi na wyzszy koszt opon calorocznych.. Link Zgłoś
kontik_71 Re: 414? 17.10.09, 22:07 Napisalem, ze wybralem najtansze dostepne opony z kazdego rodzaju. Nic na to nie poradze ,ze takie sa ceny opon... I zeby nie bylo, ze sie nie postaralem, to sprawdzilem w dwoch skepach internetowych Link Zgłoś
elfkabezhaltera 205/55/R16 17.10.09, 22:09 OK - w wybranym przez ciebie rozmiarze są ceny takie, jakie podałeś. W moim segmencie - 185/65/R14 - wszystkie trzy rodzaje są dostępne za zbliżone pieniądze. Borys Link Zgłoś