Dodaj do ulubionych

Alternator Ford Focus

05.05.15, 10:34
Witajcie,

Prawdopodobnie padł mi alternator w moim Fordzie... zupełnie nie chce mi odpalac auto podladuje go przez noc prostownikiem przejade pare kilometorw i potem nie moge ruszyc z parkinkgu bo nawet raz rozrusznik nie zakrecie... Myslicie, ze mam go wymienic kupic nowy czy w chodzi w grę jakas regeneracja?
Obserwuj wątek
    • crannmer Re: Akumulator Ford Focus 05.05.15, 10:37
      kuuban napisał(a):
      > podladuje go przez noc prostownikiem przejade pare
      > kilometorw i potem nie moge ruszyc z parkinkgu bo nawet raz rozrusznik nie zakrecie...

      To by byl akumulator, a nie alternator.

      > Myslicie, ze mam go wymienic kupic
      > nowy czy w chodzi w grę jakas regeneracja?

      W takim stanie regeneracja jest tylko dla masochistow.
          • nazimno Na marginesie. 05.05.15, 11:34
            Ktos powinien sprawdzic napiecie ladowania akumulatora przy obrotach nieco wiekszych od obrotow biegu jalowego, bezposrednio na klemach akumulatora, przy wlaczaonych,
            a potem wylaczonych swiatlach mijania.

            Normalnie miesci sie ono w granicach 13,8...14,5 V.
            Wystarczy do tego prosty woltomierz.
            Bedzie sie mozna zorientowac, czy alternator i regulataor dzialaja.

            Podobna kontrole nalezy wykonac na klemach przy odlaczonym kablu "plusa"
            i wylaczonej wczesniej stacyjce. Naladowany calkowicie akumulator
            wykazuje ok 13,2 V.

            Pomiar pradu ladowania pozostawilbym jednak elektrykowi, bo mozna niezle samemu sp...c
            instalacje. Amen.

            • kuuban Re: Na marginesie. 05.05.15, 14:16
              obawiam się, że to jest jednak altelnator... przoczyczę wieczorem woltomierz i to sprawdzę to wtedy się okarzę! Ale i tak juz przeglądam w jakich cenach mogę kupic taki alteltator ;/
              • koza_oddam Re: Na marginesie. 05.05.15, 14:24
                A świeci się kontrolka ładowania? Jak nie, to aku, jak się świeci to sprawa jasna, nie doładowuje. Jak aku padnięte to przy mierzeniu może pokazać niskie wartości, bo w tym stanie ciągnie prądu ile wlezie. Jak nie świeci kontrolka, włóż na chwilę nawet jakiś doładowany aku i wtedy zmierz, dla pewności, ponad 14V bez świateł i innego obciążenia = jest dobrze, na mijania nie powinno spaść poniżej 13,5-13V
              • nazimno Alternator, chlopie.. 05.05.15, 14:28
                Pomiar napiecia bedzie istotnym wskazaniem przyczyny klopotow.

                PS
                Tylko pamietaj o ustawieniu przyrzadu (jesli uniwersalny cyfrowy) na pomiar V, DC, 0...20V,
                przewody: minus (czarny) do gniazdka "com", a plus (czerwony) do gniazdka "V".


              • crannmer Tajemnicze i obiecujace slowo "alternator" 05.05.15, 17:55
                kuuban napisał(a):
                > obawiam się, że to jest jednak altelnator...

                Bo to slowo takie tajemnicze i takie obiecujace?

                Jesli naladowales akumulator przez noc, po czym jedziesz kilka kilometrow i po zatrzymaniu odpalic nie mozesz, to nie jest kwestia alternatora. Bo po takim przejezdzie nawet bez ladowania akumulator mialby jeszcze dosc energii na powtorne odpalenie.

                A skoro nie ma, to znaczy ze jest padniety.

                Poza tym przy niesprawnym alternatorze swiecilaby sie kontrolka ladowania.
            • crannmer Re: Na marginesie. 05.05.15, 18:00
              nazimno napisał:
              > Podobna kontrole nalezy wykonac na klemach przy odlaczonym kablu "plusa"
              > i wylaczonej wczesniej stacyjce. Naladowany calkowicie akumulator
              > wykazuje ok 13,2 V.

              Ten wyraznie nie jest calkowicie naladowany, wiec z gory wiadomo, ze tyle nie wykaze. Wiec po co podajesz informacje mieszajace w glowie pytajacemu?

              > Pomiar pradu ladowania pozostawilbym jednak elektrykowi, bo mozna niezle samemu
              > sp...c
              > instalacje. Amen.

              Pomiar pradu ladowania jest w danej sytuacji zbyteczny. Wystarczy zmierzyc napiecie przy srednich obrotach i roznych obciazeniach instalacji (bez swiatel, wlaczone swiatla, wlaczone ogrzewanie tylnej szyby). Jesli bedzie w okolicach 13,4..14 V, to prad ladowania jest ok.

              Wymienianie w tej dyskusji pojecia "pomiar pradu ladowania" to zlosliwe zapraszanie na problemy.
    • fredoo Re: Alternator Ford Focus 05.05.15, 16:34
      Prawdopodobnie masz racje i padł ci alternator. Aby się upewnić należy zmierayć napiecie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika. Powinno ok. 14,2-14,5v przy lekkim dodaniu gazu.
      Najczęściej pada w alteranatorze regulator. Jego cena to jakieś 50 zł pkus robota. regeneracja lub wymiana alternatora ma sens jeśli auto ma grubo ponad 100 tys km.
    • meril88 Re: Alternator Ford Focus 29.05.15, 14:21
      Wygląda mi to bardziej na akumulator, sprawdź i jeśli będziesz już wiedział co potrzebujesz to kup nowe. Nowe będziesz miał zawsze lepsze od używki, a tym bardziej zregenerowanego;) ja osobiście części kupuje w www.autoskleptorun.pl mają tam chyba wszystko;)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka