trypel
18.08.21, 20:17
Wreszcie to co lubię
Dzisiaj zrobione 400 km Ravką
Wersja executive, benzyna 170 KM, automat bezstopniowy
I oczywiście z powodów naturalnych porównanie z tiguanem
Trasa Wilno - Poniewież (autostrada), Poniewież- Kowno (droga krajowa), Kowno- Wilno (autostrada), plus z 1.5 h w korkach w mieście.
Jazda dosc przepisową (max +10), średnie zuzycie paliwa 6.6 po zatankowaniu pod korek na koniec. Brawo.
Jestem wielbicielem skrzyń bezstopniowych i tzw "wycie" mi nie przeszkadza wiec 5+ za skrzynie. Rusza szybko ( nie ślimaczy jak dsg) , reakcja tez szybka, brawo za długie przełożenie - na autostradzie z wiatrem (akurat wiało w plecy) przy 2000 obrotów bylo 128 km na godz, w benzynowym wolnossaku!
A silnik kręci się do 7000 obrotów. Na sporcie na dodatek kompletnie bez sensu udając biegi których nie ma. Przełączenie na sport przy tych 128 na godz spowodowało ze obroty skaczą do 2500 i dalej jest cicho
Niestety silnik niby ponad 170 km ale wrażenie jakby ich bylo 120. Kompletnie nie przyspiesza. W mieście skrzynia nadrabia ale poza miastem żeby wyprzedzić na krajówce to się trzeba naplanowac na km do przodu.
W środku jakościowo ok, tzn lepiej niż np w corolli hybrydowej, przed pasażerem zajebista półeczka na telefon wyłożona anyposlizgowa gumką. Położyłem tam dwa telefony, okulary i niezależnie od jazdy nic nie zmieniło położenia.
Paskudnie krótkie fotele. Miejsca dużo ale brak podparcia na uda. Jeśli w tiguanie fotele mam na 5, w xc60 na 4 minus to w rav4 jest słaba trójka. Skóra całkiem niezła ale komfortu brak.
Całkiem niezły aktywny tempomat. I bardzo dobry line assist ( dopiero po ok 10-15 s każe położyć ręce na kierownicy ale nawet jak się go nie posłucha to dalej jedzie równo tylko pika)
Z tyłu mniej miejsca niż w tiguanie (poziom volvo) ale bagaznik duży i ustawny.
Zawieszenie mocno nastawione na komfort, ale to też pewnie wpływ wysokiego profilu opon (18)
Mocne przechyły w ostrych zakretach. Wrażenie niestabilności. Jeśli legacy gt to 6, tiguan to 4, to rav razem z xc60 będzie kolo 3. Ale chyba w ravce mniej przód wyjeżdża z zakrętu
Gdyby nie fotele to fajne auto do spokojnego wożenia się, zero agresji, cisza i spokój, auto samo wprowadza u kierowcy tryb leniwego pokonywania km.
Aha - przy włączonej klimie przez cały dzień nie włączył mi się system strt/stop, dopiero jak wracając w korku uaktywniłem auto-hold to natychmiast zaczal gasnac silnik. Nie wiem czy to tak miało być. Ciekawe