Dodaj do ulubionych

proste plecy

IP: 80.51.90.* 03.08.04, 23:56
porusze niepopularny na tym, forum temat, ale czy ktos zna jakies cwiczenia
na proste plecy. chodzi mi konkretnie o plecy pochylone do przodu. niby jak
sie kogos zapytam, to mowi, ze moje plecy sa proste, ale wolalabym zeby byly
prostsze. pomozcie:P
Obserwuj wątek
    • Gość: agni Re: proste plecy IP: *.tele2.pl 04.08.04, 12:00
      ja na drążku do ćwiczeń często zawisam i tak pozostaję, dopóki mi łapki nie
      omdleją. to odciąża kręgosłup i relaksuje go trochę, łatwiej jest się potem
      prosto trzymać. wszelkie ćwiczenia rozciągające też są dobre. tai chi też
      dobrze robi, jest też taki zestaw ćwiczeń "chi kung kręgosłupa", tyle że nie
      wiem, w jaki sposób ci go opisać, to zresztą nieco bardziej zaawansowana
      praktyka. ale jakbyś była zainteresowana tai chi, to ten zestaw jest w
      programie szkoły YMAA (Yang's Martial Arts Association), nie pamiętam niestety
      adresu strony, ale jak wrzucisz w google to pewnie trafisz...
    • zakrencik Re: proste plecy 04.08.04, 21:15
      ja sie troche znam na tych cwiczeniach (bo mam skolioze i cwiczyc musze:P).
      napisz jakie masz skrzywienie bo nie kazde cwiczenie jest dobre na kazda
      przypadlosc.
      • Gość: ivy Re: proste plecy IP: 80.51.90.* 05.08.04, 23:50
        po prostu jestem caly czas zgarbiona - nie wiem jakie to skrzywienie (kifoza,
        lordoza?) moge sie wyprostowac, ale to przychodzi mi z wielkim trudem i potem
        bola mnie plecy. a nawet jak staram sie isc wyprostowana, to czasmi jak lukne
        na odbicie w szybie, to widze ze jestem lekko zgarbiona. na nieszczescie mam do
        tego dosyc dluga szyje i to jeszcze bardziej widac, jak mi ta glowa w dol
        idzie. okropnosc
        • zakrencik Re: proste plecy 06.08.04, 21:12
          to na pewno NIE rob kocich grzbietow! mozesz pocwiczyc mostki, najlepiej tez
          jakbys spala na czyms twardym. gsy tylko mozesz staraj sienapinac miesnie
          odpowiedzialne za niegarbienie sie. z czasem wyrobia ci sie one i przestaniesz
          sie garbic. nie musisz od tazu prostowac ich jak jakis drut ale powoli, tak jak
          uznasz ze mozesz. kup sobie pajaczka bo on przypomni ci ze sie garbisz.
          pamietaj by prosto siedziec przy komputerze (sa tez do tego odpowiednie
          krzesla). bedzie dobrze!
            • Gość: Mikka Pajączek IP: 80.48.129.* 07.08.04, 23:54
              Super watek! Sama mam "garba" i próbuje z nim walczyć, ale średnio mi to idzie.
              Mam 25 lat, a wieczorem plecy mnie bolą, aż boję się myśleć, co bedzie za
              kolejne 25 lat. Nie wiem, czy sprawa jest na tyle powazna, żeby iść do
              ortopedy, ale jakies ćwiczenia by sie przydały.
              Czy któras w Was ma moze tego pajączka? Gdybym wiedziała, że pomoze, kupiłabym.
              • zakrencik Re: Pajączek 08.08.04, 00:17
                Ja mam pajaczka. Jak sie go zle zalozy to sie podsowa pod kark, ale i tak
                najwazniejsze jest to, ze przypomina o prostej postawie:) A duze masz
                skrzywienie? Garb czy skolioza? Znam jedna metode na garba dosc dobra ale
                trudno dostepna. Na skolioze zreszta tez znam:)

                I powiem ci, ze takich rzeczy nie nalezy lekcewarzyc, bo nieleczona skolioza
                moza sie powiekszac, a gdy bedzie juz dosyc rozwinieta moze nawet znieksztalcac
                narzady! Pojawiaja sie problemy z oddychaniem (ucisk na pluca).

                Mnie tez plecy bola czasem... Jednak jak mi cos doskwiera to sobie zwyczajnie
                wstrzykuje kregi:P Nie polecam jednak tego bo z czasem chrzastka laczaca kregi
                sie sciera i tzreba pstrykac coraz czesciej...
            • zakrencik (@_@) 08.08.04, 17:24
              1. Pajaczka kupili mi rodzice z telezakupow jakis. Nie pamietam niestety ile
              kosztowal....

              >A co jakie cwiczenia bys polecila na skrzywienie kregoslupa zwane lordoza -
              >polega to na tym, ze kregoslup wygiety jest na ksztalt litery S...:(
              >Dzieki!!

              Kregoslup wygiety w ksztalcie litery S to skolioza. Lordoza nazywamy wygiecie
              odcinka ledwiowego do przodu tak. Wiec nie wiem na ktora z tych przypadlosci
              mam ci udzielic rady... Jednak mimo wszystko najlepiej bedzie jak skontaktujesz
              sie z lekarzem!
    • Gość: kk Re: proste plecy IP: *.dsl.lsan03.pacbell.net 08.08.04, 09:18
      joga dobrze robi na kregoslup, ale ktora poza dokladnie na garbienie to nie wiem
      moze "downward facing dog"
      www.yogajournal.com/poses/491_1.cfm
      troche czasu zajmuje zeby robic poprawnie - wtedy zamiast obciazenia na rekach
      (typowe na poczatku) bedziesz czula przyjemne naciaganie w barkach.

      najprociej mowiac w czasie wykonywania staraj zie "wypchnac" z dloni, a piers
      przycisnac w kierunku podlogi. oddychaj!!!!!! :)))
      • Gość: Mikka Re: proste plecy IP: 80.48.129.* 08.08.04, 14:06
        To prawda, że joga pomaga. Mnie jednak te zajęcia potwornie nudziły, po roku
        chodzenia miałam absolutnie dosyć. Podobno tez pływanie poprawia sylwetkę - juz
        wolę to. Ogólnie najgorsze jest to, że za garbienie sie podobno odpowiedzialne
        są słabe mięsnie grzbietu - a ja jestem osobą dość silną, aktywną, a nie jakąś
        dętką. Mam wrażenie, że wszystko to przez złe przyzwyczajenia - to jest troche
        tak, że pozycja przygarbiona wygdaje mi się naturalna i normalna, a
        wyprostowana - no, jakaś taka wymuszona. Chyba mama mi za rzadko mówiła to
        znienawidzine "nie garb sie"
    • zakrencik ivy: 09.08.04, 16:14
      Wlasnie mi sie przypomnialo jedno dobre cwiczenie. Bierzesz sobie kija np. od
      szczotki i dajesz go za plecy w odcinku piersiowym, lapiesz go tak, ze masz kij
      przed lokciem.
          • zakrencik Re: ivy: 09.08.04, 22:03
            Ja tez mam i chodze na specjalne masarze (metoda YUMEIHO). Efekty sa stosunkowo
            szybko widoczne. Wiecej o YUMEIHO tutaj: www.yumeiho.pl. Wiem, ze to
            dziwnie wyglada ale dziala:) Na skolioze pomagaja tez cwiczenia rozciagajace
            kregoslup (nie wzmacniajace miesnie, bo im wieksze miesnie tym mocniej
            naciskaja na kregoslup i skolioza sie poglebia). Stan prosto i robiac wdech
            probuj ciagnac kregoslup do gory. Rob sklony. Mozesz kupic sobie drazek,
            przyczepic na drzwiach i sie na nim wieszac. Plywaj na plecach (nie zabka!!!).
            Poloz sie prosto na plecach, podnies tylko glowe i wytrzymaj tak ciagnac
            kregoslup. Bedzie dobrze!!!
    • Gość: Lulu Re: proste plecy IP: *.w-s.pl 10.08.04, 09:08
      Hej! Jestem specjalista gimnastyki korekcyjnej.Trzeba by najpierw sprawdzic czy
      Twoje plecy sa okragle czy niedbale.Roznica jest taka ze przy plecach oraglych
      nie mozna sie wyprostowac nawet na chwile, natomiast przy niedbalych mozna, ale
      chodzi sie przygarbionym. Napisze teraz troche o plecach okraglych. Po
      pierwsze bzdura jest ze przy plecach okraglych (poglebiona kifoza piersiowa)
      nie mozna wzmacniac miesni grzbietu - trzeba!!! Nie wolno natomiast wzmacniac
      miesni klatki piersiowej a ja rozciagac.A oto co moge Ci zaproponowac:
      1.Pozycja wyjsciowa: Lezenie przodem.Rece w gorze,czolo dotyka podloza w rekach
      jakies hantelki lub woreczki.Ruchy plywania zabka,mozna robic tez rekoma nozyce
      pionowe, poziome w tej samej PW(pozycji wyjsciowej), a takze PW:lezenie
      przodem, czolo dotyka podlogi, rece na boki( tu takze mogo byc jakies hantelki)
      i unoszenie rąk do tylu.( wzmacniamy miesien kapturowy)
      2.PW siad kleczny rece w gorze w nich hantelki Ruch: sklony(wzmacniamy
      prostownik grzbietu)
      3.pompki damskie rozciagaja klatke piersiowa
      4.brzuch wzmacnaj z przyczepow dolnych czyli nie rób sklonow tulowia ale w
      lezeniu tylem rob rowerki, nozyce itp.
      Dobre sa tak jak ktos napisal cwiczenia na drazku.
      Przy plecach niedbalych trzeba przede wszystkim wzmacniac miesnie grzbietu( cw
      1 i 2)gdyz sa oslabione. To tak w skrocie.Pozdrawiam
      • Gość: ivy Re: proste plecy IP: 80.51.90.* 10.08.04, 17:52
        z Twojego opisu wydaje mi sie, ze mam troche okragle, a troche niedbale. tzn
        moge sie wyprostowac ale nie tak na amen. chociaz ostatnio wynalazlam metode
        mocnego sciagania lopatek do tylu i w ten sposob moge sie wyprostowac
        calkowicie. ale co tu duzo ukrywac- wygodne to to nie jest:(
        • Gość: lulu Re: proste plecy IP: *.teonet / *.internetdsl.tpnet.pl 11.08.04, 17:15
          Jesli chodzi o poglęgioną lordoze ledzwiowa czyli inaczej hiperlordoza
          ledzwiowa to tutaj (zreszta przy plecach okraglych tez)wazna jest pozycja
          wyjsciowa a wiec mnie uczono ze nie powinno sie stosowac pozycji lezac przodem -
          pisze uczono gdyz w niektorych ksiazkach jest taka pozycja dopuszczona ale pod
          brzuch podklada sie walki,poduszki,ale ja uwazam ze jest tyle pozycji ze nie
          musimy korzystac akurat z tej jesli sa do niej zastrzezenia.Mozna stosowac
          takie pozycje wyjsciowe do cwiczen - w lezeniu tylem musza byc albo nogi ugiete
          (moze byc na jakims podwyzszeniu)albo tulow oparty na przedramionach, mozna
          stosowac zwisy, siady kleczne, podpory przodem,nie powinno sie robic sklonow w
          pozycji stojac ale mozna to robic np w pozycji siadu prostego(nogi proste w
          stawach kolanowych zlaczone)albo rozkrocznego, mozna robic kolyski ale tylko
          tylem.Podam przyklady cwiczen
          1 dla wzmocnienia gornej czesci miesni grzbietu a) -Pw(pozycja wyjsciowa)siad
          kleczny,rece w gorze w rekach obciazenie i robimy sklony,b) siad kleczny czolo
          dotyka podlogi rece w gorze w nich ciezarki i robimy ruchy plywania zabka,
          mozna robic rekoma nozyce pionowe, poziome nad glowa itp.
          2.dla rozluznienia dolnej czesci miesni grzbietu gdze jest przykurcz robimy
          kolyski tylem, koci grzbiet na przedramionach itp
          3. mozna wzmocnic klatke piersiowa - lezenie tylem, nogi ugiete,rece na boki ,w
          nich ciezarki i robimy ruchy obejmowania, mozna robic ruchy boksowania w tej
          pozycji
          4.brzuch wzmacniamy z dwoch przyczepow a wiec mozna robic tracdycyjne brzuszki
          takze skosne pamietajac aby nogi byly ugiete lub na podwyzszeniu np. krzesle,
          przyczep dolny: tulow oparty na przedramionach i robimy rowerki, nozyce.
          5.wystepuje tu przykurcz grupy kulszowo - goleniowej aby go rozciagnac to w
          siadzie prostym robimy sklony.Aby go rozciagnac - robimy go tak przez 5 - 20
          rozciagamy, potem przerwa 2 razy dlusza niz rozciaganie i powtrzamy rozciaganie.
            • Gość: lulu Re: proste plecy IP: *.teonet / *.internetdsl.tpnet.pl 12.08.04, 13:35
              Wiesz co nie sprawdzalam tego u doroslych ale na pewno zapobiega bolom w
              odcinku ledzwiowym( pisze o plecach wkleslych czyli z poglebiona lordoza
              ledzwiowa) i dalszym deformacjom.Ale uwazam ze jest to sprawa indywidualna i
              szansa jest zawsze.Nie podalam wczoraj cw na posladki bo zabraklo mi miejsca
              1.klek podparty i unoszenie nog do tylu
              2. klek podparty i odwodzenie i przywodzenie nog(czyli - przepraszam za
              wyrazenie ale chce zebys mnie dobrze zrozumiala - jak zalatwia sie pies).
              Sa jeszcze inne miesnie ale nalezy cwiczyc przede wszystkim te w tej wadzie.Aha
              mozna cwiczyc w pozycji siedzac, wchodzac np.na podwyzszenie(ucieklo mi
              slowo).Pamietaj o systematycznosci i dokladnosci tylko wtedy sa
              efekty.Pozdrawiam.
      • zakrencik do lulu: 10.08.04, 10:14
        Jestes typowa specjalistka z przychodni. Twoje metody na to wstazuja. I wiesz,
        co ci powiem? Chodzilam kiedys na takie zajecia i moja skolioza sie przez to
        poglebila! Teraz mam jakies inne metody i jest coraz lepiej! Wiec nie psuj
        kregoslupa innym!!!
    • Gość: Lulu Re: proste plecy IP: *.w-s.pl 10.08.04, 11:51
      Robcie co chcecie to Wasze ciala.Moze trafilas na zlego specjaliste.Niektorzy
      olewaja to, co robia chyba ze sie im za to niezle zabuli. Do czego masz
      zastrzezenia? To nie sa jakies udziwnione metody? Chetnie poslucham.
    • Gość: Lulu Re: proste plecy IP: *.w-s.pl 10.08.04, 12:22
      Chcialabym cos uscislic - ponewaz pracuje z dziecmi mamy swoje ustalone
      nazewnictwo.Mowiac pompki damskie mialam na mysli ,ze w pozycji stojąc,opad
      tulowia w przod i poglebianie tego opadu. Poniewaz dzieci z ta wada nie moga
      miec podporow przodem to tak je nazywamy - zreszta dzieciaki tak to nazwaly.
      Poniewaz teraz mam taka grupe dzieciakow to napisalam tak z rozpedu.
      Przepraszam.
      • zakrencik Re: proste plecy 10.08.04, 18:15
        Twoje cwiczenia opieraja sie na wzmacnianiu miesni kregoslupa. Jesli mamy
        skolioze i chcemy wzmacniac miesnie to cos tu jest chyba nie tak. W koncu im
        wiecej miesni tym bardziej napieraja one na kregoslup, a co z tym idzie
        poglebiaja skolioze. Jesli mamy np. skolioze dwulukowa z wygieciem w prawo
        (odcinek piersiowy) i w lewo (ledzwiowy) powinnismy rozluzniac prawa strone
        odcinka piersiowego i lewa odcinka ledzwiowego, a wzmacniac 2 pozostale. Wtedy
        miesnie pociagna jak trzeba:) Bledem jest wzmacnianie calych plecow!
        • Gość: Lulu Re: proste plecy IP: *.w-s.pl 10.08.04, 20:57
          Masz w zupelnosci racje - przy skoliozie wzmacnia sie miesnie rozciagniete a
          rozciaga przykurczone. Ja przeciez pisalam o plecach okraglych - tu zasada jest
          taka sama z ta roznica tu zawsze przykurczone sa sa miesnie klatki piersiowej,
          a rozciagniete miesnie grzbietu. W skoliozie sytucja jest zalezna od rodzaju
          skoliozy. Jest ona bardziej skomplikowana od plecow okraglych - sa skoliozy
          jednolukowe, dwulukowe, trzylukowe, a nawet czterolukowe.
          • zakrencik Re: proste plecy 10.08.04, 21:11
            tak sie zastanawiam gdzie sie te 4 luki mieszcza... ja mam dwulukowa (piersiowy
            w prawo, ledzwiowy w lewo) + 2 mini garby na piersiowym i ledzwiowym + rotacja.
            mimo pozoroz nie widac tego po mnie jak normalnie stoje:P a stopien mam 2. i
            juz mnie chcieli na operejszyn dawac ale ja nie chcialam:P kifozy ani lordozy
            nie mam, jedynie troche plaskie plecy(co przy moim skrzywieniu bardzo
            popularne). wiec zdarzylam sie juz troche od lekarzy nasluchac. a uraz mam do
            panstwowej sluzby zdrowia bo czesto robia wszystko na odpieprz i nawetnie
            patrza czy sie cwiczy prosto (a to przeiez podstawa!).
          • Gość: ivy do Lulu IP: 80.51.90.* 10.08.04, 21:42
            to ja chyba zaczynam rozumiec. czyli mam starac sie robic na odwrot? zeby
            mięsnie plecow byly przykurczone, klatki rozciagniete?

            czy u doroslej osoby mozna jeszcze calkiem wyeliminowac okragle plecy, czy
            tylko u dzieci?
            • zakrencik Re: do Lulu 10.08.04, 22:50
              a ja tez odpowiem:P

              > czy u doroslej osoby mozna jeszcze calkiem wyeliminowac okragle plecy, czy
              > tylko u dzieci?

              U doroslej jest trudniej, bo ma juz twarde kosci. Dzieci maja je bardziej
              gietkie. Kosci twardnieja ok. 18. roku zycia. Jednak nie jestes na pozycji
              straconej. Np. mojej mamie po ciazy (ze mna, a bylam poteznym bobasem czego
              teraz nie widac:P) plecy zrobily sie az za proste tzn. bez tego zdrowego
              wygiecia, jakie kazdy czlowiek powinien miec. Cwiczyla i teraz nie ma po tym
              sladu:) To zalezy takze od stopnia skrzywienia.
              • Gość: goa Re: do Lulu IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.08.04, 09:04
                Podobno przy tym wszystkim ważne są mieśnie brzucha. Jak wciąga sie brzuch
                automatycznie prostują se plecy. Chciałabym uzskac trochę wiecej info na temat
                masaży metodą YUMEIHO. Garbie sie strasznie i tez nigdy do końca nie mogę sie
                wyprostować :( Ile to kosztuje i z jaką częstotliwościa trzeba chodzic?
            • Gość: Lulu Re: do Lulu IP: *.teonet / *.internetdsl.tpnet.pl 11.08.04, 09:15
              Dobrze mnie zrozumialas tylko ze chcalam wytlumatczyc ze nie dozymy do
              przykurczu ( bo to patologia i chodzi tu o wzmozone napiecie miesniowe) tylko
              tak obrazowo do rownowagi pomiedzy miesniami grzbietu i piersiowymi (
              oczywiscie pisze o plecach okraglych).Czyli wzmacniamy miesne grzbetu, a
              rozciagamy miesnie klatki piersowej zeby likwidowac to wzmozone napiecie.Cwicze
              z dziecmi - u nich efekty sa dobre,u doroslych - powiem szczerze ze nie cwicze
              z doroslymi,a nie chce pisac jakis glupot z ksiazek - z tego co sie orientuje
              to jest to przede wszystkim dzialanie przeciw bolom krecoslupa, ktore pojawiaja
              sie w pozniejszym okresie zycia, dlatego nie powinno sie tego zaniedbywac. Na
              pewno efekty sa w duzej mierze zalezne od wieku.Czego innego bedziemy oczekiwac
              u 80-letniej staruszki a co innego u 20 - latki.
              • zakrencik do goa 11.08.04, 09:49
                www.youmeiho.pl - jak juz wczesniej podalam. Na poczatku trzeba chodzic 2 razy
                w tygodniu az zrobi sie podajze 15 (albo 20) zabiegow. Potem jest kontrola i
                chodzimy juz tylko raz w tygodniu. Nie sa to zbyt tanie masaze, bo jeden
                kosztuje 50 zl czyli na poczatku bulimy stowke tygodniowo... Ale efekty sa! Ja
                po pierwszej serii mialam juz prosto biodra i nogi (a wczesniej tak nie bylo)
                no i moje wciecie, ktore bylo z jednej strony wieksze, a z drugiej mniejsze sie
                jakby wyrownalo. Nie wiem z jakiego miasta jestes wiec adresu, gdzie wykonuja
                ta metode ci nie moge podac. Masz tu jeszcze jedna stronke: www.hasa.pl.
                Oni oferuja ta metode jako jedni z wielu. I ja wlasnie do nich chodze:)

                Mozesz takze pojechac do Katowic (jedyny osrodek w Polsce) zeby nauczyc sie
                specjalnie oddychac. To bardzo pomaga w prostowaniu kregoslupa. Chodzi o to, ze
                oddychasz tylko jednym plucem. Wiem, ze to dziwnie brzmi:P Niestety kolejki sa
                bardzo duze. Ja sie zapisalam w marcu albo kwietniu podajze i jak dobrze
                pojdzie to z przyspieszeniem pojade w listopadzie. Taki wyjazd trwa z 3
                tygodnie. Nie wiem czy jest tez dla doroslych. Moze dorosli moga tam chodzic,
                ale musza spac na wlasna reke (bo mlodziez spi gdzies tam)... To cos w stylu
                sanatorium. A, i bym zapomnialam ci podac, gdzie to jest:P W Gornoslaskiej
                Akademii Medycznej.

                Pozdro! Jakies pytania o YUMEIHO? To walcie!

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka