Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

praca dla anglisty???

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 06.06.06, 14:08
    Od kilku lat jestem nauczycielem angielskiego w szkole prywatnej i
    państwowej,i zaczynam mieć dosyć naszej ukochanej młodzieży. Nieraz słyszałam
    od innych osób opinię, że angliści mają dużo różnych możliwości. Niestety ja
    jakoś ich nie widzę. Dodam, że w trakcie roku szkolnego zarabiam 3-4tys. i
    nie opłaca mi się zamiana na etat za 2. Angliści nieuczący w szkole, co
    robicie i jak sobie radzicie?
    POzdrawiam
    Gośka
    Obserwuj wątek
            • Gość: działaczka Re: praca dla anglisty??? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.06.06, 18:49
              Od tłumaczenia - to nie żart. Tłumacz ile wlezie, ale ucz się przy tym. Nie
              porywaj się na rzeczy, o których nie masz bladego pojęcia - ta zasada zresztą
              dotyczy też i późniejszej kariery w zawodzie. Na początek raczej odpuść sobie
              ekspresy, bo klienta "łapie" się na jakość, której zapewnienie będzie pewnie na
              początku wymagało trochę czasu, a początkujący tłumacz nie jest w stanie dobrze
              robić np. 30 stron dziennie (z taką ilością i doświadczeni tłumacze miewają
              problemy). Zgłaszaj się do biur tłumaczeń - jak popadnie. 90% i tak nie
              odpowie, ale te 10% to może być szansa na przyszłość. A dam głowę, że po latach
              odezwie się też część tych, które w pierwszej chwili nie zareagowały. U mnie
              odzywały się nawet po 4 latach...

Czyli najpierw autopromocja - wysyłanie CV i ofert wspólpracy do biur
              tłumaczeń. Dobrym źródłem tłumaczeń są też często znajomi, którzy pracują
              przecież w różnych firmach. W tym przypadku jednak uważaj, by robiąc
              tłumaczenia po tzw. "znajomości", nie wpaść w spiralę permanentnie niskich
              stawek (bo po znajomości) - znajomi zawsze to wykorzystają, a jak zawołasz