Dodaj do ulubionych

CZYM DO METRA

19.12.02, 21:41
Dzisiaj Gazeta Stołeczna pod nagłówkiem napisała zapowiedź:

CZYM DO METRA
~~~~~~~~~~~~~~
- Dokładnie za rok otwarcie stacji metra Dworzec Gdański |Informator w
- Jakie zmiany będą w komunikacji na Tarchominie? |sobotę na
- Czy dojazd do centrum skróci się o kilkanaście minut? |stołecznych
- Nowa linia tramwajowa z Bródna i nowy autobus z Targówka |stronach "GW"

Szczególnymi nadziejami napałał mnie ostatni punkt, a szczególnie druga jego
część; >autobus na Targówek< - a może tak na Zacisze??? To będzie niezła
okazja by polepszyć komunikację na Zaciszu, a także zintegrowania z metrem
dzielnicy. Trzeba tylko wykorzystać szansę: pisać, dzwonić, perswadować...
ZTM najchętniej ustanowiłby kraniec tam gdzie mają inne linie na Łanowej,
czyli pętli TARGÓWEK. Zastanawiam się tylko dlaczego nie mogliby skorzystać z
tego mieszkańcy sąsiedniego, a prawie nieskomunikowanego osiedla - Zacisza
Istnieją dwa warianty trasy:
1. ...Pratulińska, Trocka, Borzymowska, Św. Wincentego, Gilarska, Rolanda,
Codzienna
2. ...Pratulińska, Trocka, Radzymińska, Jórskiego, Samarytanka, Gilarska,
Rolanda, Codzienna

Mam też bardziej kontrowersyjny pomysł aby 132 przedłużyć do Dw. Gdańskiego.
Jednak przy obecnej częstotliwości linia nie miałaby racji bytu :-(

--
et cetera, et cetera...
Obserwuj wątek
    • sloggi Re: CZYM DO METRA 20.12.02, 08:20
      A może wreszcie mieszkańcy Samarytanki i Askenazego przestaną blokować budowę
      Samarytanki między Gilarską i Wincentego?
      Wtedy nowy autobus mógłby jechać na Bródno przez Zacisze.
      • markill Re: CZYM DO METRA 20.12.02, 10:08
        A kto chce mieć ulicę pod swoim domem? W dodatku jednorodzinnym?
        Do metra zapewne skrócą E-4.
        Oby zrobili dobry 5XX na Dw. Gdański - Targówek - Zacisze.
        A w ogóle to proponuję zrobić "szybki tramwaj" na Moście Gdańskim. Po co te
        niewykorzystane prawie 3 przystanki? Wystarczy 103 i 127 .
        • sloggi Re: CZYM DO METRA 20.12.02, 10:44
          Mam dziwne wrażenie, że E4 pojedzie:
          Nowodwory....-Modlińska-Jagiellońska-Most Gdański-Słomińskiego-Rondo Babki
          Radosława-Popiełuszki-Broniewskiego-Chomiczówka
          • iwo_ Re: CZYM DO METRA 20.12.02, 10:56
            sloggi napisał:

            > Mam dziwne wrażenie, że E4 pojedzie:
            > Nowodwory....-Modlińska-Jagiellońska-Most Gdański-Słomińskiego-Rondo Babki
            > Radosława-Popiełuszki-Broniewskiego-Chomiczówka

            Trochę zakręcona trasa...

            Wtedy być może skasowaliby 518.
          • markill Re: CZYM DO METRA 20.12.02, 11:24
            To wtedy Chomiczówka byłaby pierwszym osiedlem z dwoma ekspresami. Chyba że
            wtedy E-1 jakoś by pocięli . Chociaż Stegny i Sadyba w zasadzie też mają
            2.Ale pomysł Ok.
        • iwo_ Re: CZYM DO METRA 20.12.02, 10:54
          markill napisał:

          > A w ogóle to proponuję zrobić "szybki tramwaj" na Moście Gdańskim. Po co te
          > niewykorzystane prawie 3 przystanki? Wystarczy 103 i 127 .

          Wystarczyłoby skasować przystanki w zespole "Inflancka" (01; 02), na którym
          nikt nie wsiada - a są tylko dewastowane, i uruchomić je jako warunkowe dla 103
          i 127.
            • tarantula01 Kiedy 24.01.03, 12:04
              sloggi napisał:

              > Po otwarciu Centrum Arkadia przystanek Inflancka zyska znaczenie.

              Czyli za dwa lata? Po co rzeczywiście płacić za naprawę czegoś, co i tak jest
              regularnie niszczone. Poza tym wysepki przystankowe by zostały.
      • iwo_ Re: CZYM DO METRA 20.12.02, 10:50
        sloggi napisał:

        > A może wreszcie mieszkańcy Samarytanki i Askenazego przestaną blokować budowę
        > Samarytanki między Gilarską i Wincentego?
        > Wtedy nowy autobus mógłby jechać na Bródno przez Zacisze.

        Też myślałem nad budową Samarytanki, ale po pierwsze mieszkańcy, po drugie
        dzielnica nie ma na razie w planach budowy ulicy, po trzecie i tak drogowcy nie
        wyrobiliby się z budową (dokumentacja + gruntowna przebudowa Samarytanki).
        Nieśmiało się zapytam. Po co autobus na Bródno?
            • iwo_ Re: CZYM DO METRA - propozycje 20.12.02, 14:23
              Po otwarciu nowej stacji na pewno zajdą duże zmiany w komunikacji miejskiej.
              Przy opracowywaniu projektów zmian zakładałem, że wybudowana zostanie
              pętla "Dworzec Gdański" dla linii autobusowych.
              Moje propozycje na polepszenie komunikacji po oddaniu pasażerom stacji metra
              A17 "Dworzec Gdański":

              [Szczyt/poza/sobota/święto]

              Tramwaje:
              1 – zwiększenie częstotliwości 12/17/20/20
              4 – prze kierowanie trasy: WYŚCIGI... – Mickiewicza – MARYMONT 5/7/15/20
              15 – skrócenie: OKĘCIE... – Marymoncka – AWF 15/20/18/20
              16 – zmiana trasy: RAKOWIECKA SGGW... – AL. Jana Pawła II – Słomińskiego – Most
              Gdański – Starzyńskiego – Odrowąża – Budowlana – Rembielińska – ANNOPOL
              8/10/15/15
              17 – zwiększenie częstotliwości 7/14/15/15
              23 – skrócenie: CZYNSZOWA... – Obozowa – KOŁO 8/15/20/20
              28 – nowa linia: DWORZEC WSCHODNI – Kijowska – Targowa – Ratuszowa –
              Jagielońska – Most Gdański – Słomińskiego – Al. Jana Pawła II – Broniewskiego –
              PIASKI 15/18/18/18
              35 – prze kierowanie trasy: M WILANOWSKA... Al. Jana Pawła II – Popiełuszki –
              POTOCKA 7/13/16/18
              36 – kasacja
              47 – kasacja

              Autobusy:
              E-4 – skrócenie: NOWODWORY... – Wybrzeże Gdyńskie – Krasińskiego – Mickiewicza –
              DWORZEC GDAŃSKI 7/-/-/-/
              103 – kasacja – zastąpienie przez tramwaj 28
              114 – nowa linia: ZACISZE – Codzienna – Rolanda – Gilarska – Samarytanka –
              Jórskiego – Radzymińska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska –
              Ossowskiego – Kołowa – Św. Wincentego – Starzyńskiego – Most Gdański – DWORZEC
              GDAŃSKI 12/18/15/20
              121 – wydłużenie trasy: GWIEŹDZISTA... – Krasińskiego – Mickiewicza – DWORZEC
              GDAŃSKI 12/16/19/20
              132 – wydłużenie trasy: MAŃKI WOJDY... Jórskiego – Radzymińska – Targowa –
              Kijowska – DWORZEC WSCHODNI 15/20/30/30
              174 – prze kierowanie trasy: BOKSERSKA... – DWORZEC GDAŃSKI 12/18/20
              176 – wydłużenie trasy: CHOSZCZÓWKA... – Starzyńskiego – Most Gdański – DWORZEC
              GDAŃSKI 15/20/15/20
              181 – wydłużenie trasy: CM. PÓŁNOCNY... – Słowackiego – Mickiewicza – DWORZEC
              GDAŃSKI 13/18/18/20
              195 – zwiększenie częstotliwości: 7/9/12/17
              302 – zwiększenie częstotliwości: 20/30/30/30
              303 – skrócenie: GOCŁAW... – Krakowskie Przedmieście – Królewska –
              Marszałkowska – M RATUSZ (Bielańska) >>> zmiana numeracji – 311 12/-/-/-/
              409 – skrócenie trasy: CM. PÓŁNOCNY... Marszałkowska – Świętokrzyska – Al. Jana
              Pawła II – DW. CENTRALNY 20/-/12/-/
              415 – kasacja
              500 – skrócenie trasy: BRÓDNO PODGRODZIE... Al. Jana Pawła II – Anielewicza
              ESPERANTO 10/12/15/15
              503 – prze kierowanie trasy: NATOLIN PŁN. ... – DWORZEC GDAŃSKI 7/15/15/17
              507 – wydłużenie trasy: NOWE BEMOWO ... Prosta – Świętokrzyska – Marszałkowska –
              Waryńskiego – Trasa Łazienkowska – Al. Stanów Zjednoczonych – Ostrobramska –
              Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – MARYSIN 10/15/15/18
              508 – skrócenie trasy: NOWODWORY... – Andersa – Al. Solidarności – Al. Jana
              Pawła II – Al. Jerozolimskie – Grójecka – PLAC NARUTOWICZA 9/15/20/20
              510 – NOWODWORY... – Al. Jana Pawła II - Al. Jerozolimskie – DWORZEC ZACHODNI
              9/15/20/20
              515 – zmiana trasy: REMBERTÓW AON... Most Łazienkowski – Czerniakowska –
              Łazienkowska – Rozbrat – Książęca – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście –
              Miodowa – Bonifraterska – DWORZEC GDAŃSKI 15/20/18/18
              518 – skrócenie trasy: NOWODWORY... – Most Gdański – DWORZEC GDAŃSKI 12/20/18/20
              519 – podzielenie na dwie części:
              -511 – GWIAŹDZISTA - ... – DWORZEC CENTRALNY 12/18/20/20
              -519 - POWSIN - ... – DWORZEC CENTRALNY 10/15/20/15
              520 – kasacja

              Co Wy na to?
              • markill Re: CZYM DO METRA - propozycje 20.12.02, 21:54
                Wow, Iwo cóż za rewolucja! Jestem ZA. Zmiany są potrzebne, niech się coś
                dzieje . Tylko na Piaski chyba coś za mało dajesz? O ile wiem to 2 ma pojechać
                z Bródna na Piaski co 5 minut. A dlaczego rozbijasz 519 na 2 linie ?
                Ciekawe ile czasu zajęłoby przestawienie się pasażerów na te zmiany. Rok?
                Szczególnie podoba mi się 515 przez Nowy Swiat (jak ja lubię czerwone linie, a
                ten numer szczególnie), zwiększenie częstotliwości 195. Ale na Zacisze to nie
                wolisz 514?
                Pozdrawiam
              • markill Re: CZYM DO METRA - propozycje 20.12.02, 21:54
                Wow, Iwo cóż za rewolucja! Jestem ZA. Zmiany są potrzebne, niech się coś
                dzieje . Tylko na Piaski chyba coś za mało dajesz? O ile wiem to 2 ma pojechać
                z Bródna na Piaski co 5 minut. A dlaczego rozbijasz 519 na 2 linie ?
                Ciekawe ile czasu zajęłoby przestawienie się pasażerów na te zmiany. Rok?
                Szczególnie podoba mi się 515 przez Nowy Swiat (jak ja lubię czerwone linie, a
                ten numer szczególnie), zwiększenie częstotliwości 195. Ale na Zacisze to nie
                wolisz 514?
                Pozdrawiam
                • iwo_ Re: CZYM DO METRA - propozycje 21.12.02, 10:08
                  markill napisał:

                  > Wow, Iwo cóż za rewolucja! Jestem ZA. Zmiany są potrzebne, niech się coś
                  > dzieje . Tylko na Piaski chyba coś za mało dajesz? O ile wiem to 2 ma
                  pojechać
                  O tym nie słyszałem. Mam nadzieję, że tak się nie stanie!

                  > z Bródna na Piaski co 5 minut. A dlaczego rozbijasz 519 na 2 linie ?
                  Chodziło mi o uniezależnienie od siebie żoliborskiej i mokotowsko-wilanowskiej
                  części trasy. Czyli gdy np. jest duży korek na południu Warszawy i większość
                  brygad z 519 stoi na Sobieskiego i Puławskiej, to wtedy cierpi Żoliborz. Gdyby
                  była niezależna linia z centrum na Żoliborz (numer roboczy 511), to
                  prawdopodobieństwo zajścia takiej sytuacji by zmalało.

                  > Ciekawe ile czasu zajęłoby przestawienie się pasażerów na te zmiany. Rok?
                  Jak się Ursynów przestawił dwa lata temu to i teraz będzie się można
                  przestawić...

                  > Szczególnie podoba mi się 515 przez Nowy Swiat (jak ja lubię czerwone linie,
                  a
                  > ten numer szczególnie), zwiększenie częstotliwości 195. Ale na Zacisze to nie
                  > wolisz 514?
                  Czerwony nie przejdzie.

                  Rozważałem też rozdzielenie 127 na dwie linie; jedną z Włoch do Centrum, a
                  drugą z Bródna np. na Żoliborz (może na Powązki?), ale to też by nie przeszło.
                • iwo_ Re: CZYM DO METRA - propozycje 21.12.02, 10:14
                  matmi napisał:

                  > ogólnie jest dobrze. tylko zastanawia mnie jak duża powinna być pętla na Dw
                  > Zachodnim

                  Chyba chodzi Ci o Dw. Gdański? Sądzę, że pętlę możnaby wcisnąć na obecnym
                  parkingu między myjnią a ścianą dworca. Rzeczywiście [wg mojego planu] dużo
                  linii kończyłoby tam trasę: E-4, 114, 121, 174, 175, 176, 181, 503, 518.
                    • matmi Re: CZYM DO METRA - propozycje 21.12.02, 10:43
                      i znowu się pmyliłem tak Dw Gdański. to ze zmęczenia. czytałem artykuł i zmiany
                      dla nas nie będą wielkie. cieszy autobus z targówka, choć jakby przedłużyli go
                      na zacisze, to było by dobrze. ale raczej tego nie zmienią.

                      Zaproponują przesiadkę z 132 do nowej lini. smutne. mo że mogliby zmienić na
                      linię 5XX Zacisze-Radzymińska-Trocka-Pratulińska-Ossowskiego-Kołowa-Wincentego-
                      Starzyńskiego-Most Gdański- Dworzec Gdański.
                      Co do przystanków, szczególniue na Zaciszu to mam problem, (nie wiem które są
                      najcześciej wykorzystywane), dlatego jakbyście mogli pomuc.

                      -ZACISZE
                      -.......
                      -Trocka
                      -Pratulińska
                      -Kołowa
                      -św. Wincentego
                      -Rondo Starzyńskiego
                      -Dw. Gdański

                      Może w takiej formi przedłużyli by do Zacisza. Taki sam tabor jak 1XX, ale
                      dłuższa i szybsza linia.
                      • iwo_ Re: CZYM DO METRA - propozycje 21.12.02, 11:04
                        matmi napisał:

                        > Zaproponują przesiadkę z 132 do nowej lini. smutne. mo że mogliby zmienić na
                        > linię 5XX Zacisze-Radzymińska-Trocka-Pratulińska-Ossowskiego-Kołowa-
                        Wincentego-
                        > Starzyńskiego-Most Gdański- Dworzec Gdański.
                        > Co do przystanków, szczególniue na Zaciszu to mam problem, (nie wiem które są
                        > najcześciej wykorzystywane), dlatego jakbyście mogli pomuc.
                        >
                        > -ZACISZE
                        > -.......
                        > -Trocka
                        > -Pratulińska
                        > -Kołowa
                        > -św. Wincentego
                        > -Rondo Starzyńskiego
                        > -Dw. Gdański
                        >

                        -Jórskiego - średnio na 132 oczekuje ok. 16 osób (01 - 6, 04 - 10)
                        -Łokietka - średnio na 132 oczekują ok. 3 osoby (01 - 1, 02 - 2)
                        -Samarytanka - średnio na 132 oczekuje ok. 20 osób (01 - 8, 02 - 12)
                        -Rolanda - średnio na 132 oczekuje ok. 30 osób (01 - 10, 02 - 20)
                        Mogłyby powstać przystanki "Kanał Bródnowski" - Rolanda/Rajmunda i "Spójni" -
                        Rolanda/Codzienna/Spójni

                        > Może w takiej formi przedłużyli by do Zacisza. Taki sam tabor jak 1XX, ale
                        > dłuższa i szybsza linia.

                        Napisz do Gazety maila z prośbą i propozycją przedłużenia. Ja już apel zacząłem
                        pisać w Wordzie i dzisiaj wyśle. Stołeczna ma dużą siłę perswazji - przekonała
                        w końcu ZTM do guzików, więc może i to?!
                          • iwo_ Re: CZYM DO METRA - propozycje 21.12.02, 11:13
                            matmi napisał:

                            > A wolabyś, żeby było to 5XX, to chyba za dużo przystanków proponujesz
                            > czy lepiej 1XX i wszystkie przystanki po drodze
                            >

                            Jak już pisałem druga "czerwona" linia na Zaciszu nie ma racji bytu, gdyż
                            przeważa tu niska zabudowa (mieszkańcy rozproszeni po całym osiedlu) i nie ma
                            żadego ważniejszego punktu przesiadkowego, dlatego bardziej byłaby pożądana
                            linia zwykła. A przystanki Ci podałem, żebyś sam się zorientował i ocenił
                            sytuację.
                            • matmi Re: CZYM DO METRA - propozycje 21.12.02, 11:27
                              Skoro tak ma być 1XX to należało by dodać jeszcze :
                              -Handlowa
                              -Dks Targówek (cześniej zapomiałem o nim, ale 5XX też powinna się zatrzymywać)
                              -Rogowska
                              -Namysłowska

                              jak oceniacie czas przejazdu takiej linni ZAcisze- Dw. Gdański lub jak
                              proponują Targówek - Dw. Gdański
                              • iwo_ Re: CZYM DO METRA - co z pętlą 24.01.03, 16:18
                                matmi napisał:

                                > jak oceniacie czas przejazdu takiej linni ZAcisze- Dw. Gdański lub jak
                                > proponują Targówek - Dw. Gdański

                                Średnio 60 minut - kółko (przez Targówek) + 15 minut na postoje. By kursowała
                                co 8 minut potrzebnych jest maxymalnie 11 brygad.
                                Przy wariancie Rolanda - Gilarska - św. Wincentego... dla takiego samego czasu
                                (co 8 min.) wystarczy 7 wozów.

                                Jestem absolutnie przekonany, że nie trzeba budować pętli przed Arkadią za dwa
                                lata. Wszystkie linie zmiesciłyby się na dotychczasowym, obszernym parkingu,
                                który oczywiście zostałby dopasowany do potrzeb.
                            • matmi Re: CZYM DO METRA - propozycje 22.12.02, 15:24
                              iwo_ napisał:

                              >> >
                              >
                              > Jak już pisałem druga "czerwona" linia na Zaciszu nie ma racji bytu,

                              Co byś powiedział na taką propozycję:
                              5XX - Zacisze - Dw. Gdański
                              512- Szczęśliwice - Bródno Podgrodzie
                              120 - zlikwidować, a autobusy na 132 i wydłużyć do Dw. Wschodniego
                              Pętla na Zaciszu jest nie duża, więc chyba nie pomieści dwóch linni. To samo
                              tyczy się TARGÓWKA. Już teraz jest tam ciasno, a jak dodadzą jeszcze jeden
                              numer, to napewno coś zabiorą. co?

                              dobrze jakby 132 do DwW, ale pewnie będą kombinować z 460 i może zabiorą coś z
                              517.

                              --
                              • iwo_ Re: CZYM DO METRA - propozycje 22.12.02, 19:30
                                matmi napisał:

                                > iwo_ napisał:

                                > > Jak już pisałem druga "czerwona" linia na Zaciszu nie ma racji bytu,

                                > Co byś powiedział na taką propozycję:
                                > 5XX - Zacisze - Dw. Gdański
                                > 512- Szczęśliwice - Bródno Podgrodzie
                                > 120 - zlikwidować, a autobusy na 132 i wydłużyć do Dw. Wschodniego
                                > Pętla na Zaciszu jest nie duża, więc chyba nie pomieści dwóch linni.

                                Mam nadzieję, że coś na lepsze zmieni się po przeniesieniu pętli "ZACISZE" w
                                okolice Rolanda (obecna pętla leży na prywatnym terenie) i wtedy być może
                                puszczą coś Rolanda...

                                To samo
                                > tyczy się TARGÓWKA. Już teraz jest tam ciasno, a jak dodadzą jeszcze jeden
                                > numer, to napewno coś zabiorą. co?

                                Były plany, aby jedną bądź dwie linie wycofać z pętli na Targówku i przedłużyć
                                Borzymowską, Św. Wincentego, Nowo-Wincentego, Głębocką do Carrefoura, jednak
                                market musiałby na własny koszt wybudować na swoim terenie nową pętlę.
                                Myślałem, że się tak stanie po dobudowaniu drugiej części hipermarketu.
                                Jeden postulat już się spełnia - budowana jest Nowo-Wincentego, pora teraz na
                                drugi...
              • pawciod Re: CZYM DO METRA - propozycje 21.12.02, 17:38
                Co do propozycji IWO.

                Tramwaje:
                Piaski tracą 16 i 35. Nie przejdzie. Zwłaszcza z 35, gdyż 16 może zastąpić 33.
                Nie zgodziłbym się z koncepcją skracania 15. Prędzej kwalifikuje się 17 lub 6
                i 27.
                Skracanie 23 też jest nie najlepsze.
                Wyprostowanie 4 z kasacją 36 słuszne. (W zasadzie, to nowa-stara linia powinna
                nosić numer 36).
                28 za 103 - rzecz gustu.
                35. Zapominj.

                Autobusy:
                E-4 - Nieuchronne.
                114 - potrzebne.
                176 - dobre. Ja bym też dorzucił 126 przez M. Gdański.
                132, 302. Co to ma do rzeczy?
                121, 181. Wskazane, choć nie wiem jak miałyby zawracać. Nie ma podjazdu ze
                Słomińskiego na Mickiewicza, i nie ma nawet na niego miejsca. Poza tym te
                linie poczekają najprawdopodobniej do wybudowania stacji Pl. Wilsona. A 121
                można by puścić Broniewskiego-Al. Wojska Polskiego-Mickiewicza (oszczędność
                czasu).
                303, 500. Niepotrzebne i poniekąd bez sensu.
                409. Co za różnica czy kończy przy Politechnice, czy przy Centralnym. Choć sam
                bym go jako 5xx widział do Gdańskiego.
                174, 503. Oczywiste.
                508, 510 i 518. Według mnie 510 na Zachodni, 518 bez zmian a 508 do Gdańskiego.
                519. Kontrowersyjne, ale mogłoby przejść.
                415, 507, 515, 520. Zostaw te linie w świętym spokoju. Obecnie do tych linii
                na Trasie Ł (chodzą co 4 minuty) i tak nie da się wsiąść. Może 415 skrócić do
                Centralnego.
                Pomijajam zwiększenia częstotliwości, gdyż one są zawsze potrzebne i dobre.
                Chyba zabraknie sporej ilości brygad do obsługi tych linii.
                Zmiany wprowadzić jednocześnie. Najlepiej od 1 września, tylko czy do tego
                czasu Metro będzie gotowe.
                • pjeczarek Re: CZYM DO METRA - propozycje 22.12.02, 09:11
                  pawciod napisał:

                  > Co do propozycji IWO.
                  >
                  > Tramwaje:
                  > Piaski tracą 16 i 35. Nie przejdzie. Zwłaszcza z 35, gdyż 16 może zastąpić
                  33.
                  > Nie zgodziłbym się z koncepcją skracania 15. Prędzej kwalifikuje się 17 lub
                  6
                  > i 27.
                  > Skracanie 23 też jest nie najlepsze.
                  > Wyprostowanie 4 z kasacją 36 słuszne. (W zasadzie, to nowa-stara linia
                  powinna
                  > nosić numer 36).
                  > 28 za 103 - rzecz gustu.
                  > 35. Zapominj.
                  >
                  > Autobusy:
                  > E-4 - Nieuchronne.
                  > 114 - potrzebne.
                  > 176 - dobre. Ja bym też dorzucił 126 przez M. Gdański.
                  > 132, 302. Co to ma do rzeczy?
                  > 121, 181. Wskazane, choć nie wiem jak miałyby zawracać. Nie ma podjazdu ze
                  > Słomińskiego na Mickiewicza, i nie ma nawet na niego miejsca. Poza tym te
                  > linie poczekają najprawdopodobniej do wybudowania stacji Pl. Wilsona. A 121
                  > można by puścić Broniewskiego-Al. Wojska Polskiego-Mickiewicza (oszczędność
                  > czasu).
                  > 303, 500. Niepotrzebne i poniekąd bez sensu.
                  > 409. Co za różnica czy kończy przy Politechnice, czy przy Centralnym. Choć
                  sam
                  > bym go jako 5xx widział do Gdańskiego.
                  > 174, 503. Oczywiste.
                  > 508, 510 i 518. Według mnie 510 na Zachodni, 518 bez zmian a 508 do
                  Gdańskiego.
                  > 519. Kontrowersyjne, ale mogłoby przejść.
                  > 415, 507, 515, 520. Zostaw te linie w świętym spokoju. Obecnie do tych linii
                  > na Trasie Ł (chodzą co 4 minuty) i tak nie da się wsiąść. Może 415 skrócić
                  do
                  > Centralnego.
                  > Pomijajam zwiększenia częstotliwości, gdyż one są zawsze potrzebne i dobre.
                  > Chyba zabraknie sporej ilości brygad do obsługi tych linii.
                  > Zmiany wprowadzić jednocześnie. Najlepiej od 1 września, tylko czy do tego
                  > czasu Metro będzie gotowe.

                  Podjazd ze Slominskiego na Mickiewicza istnieje tyle ze dosc skomplikowany
                  przez Miedzyparkowa, Bonifraterska i Muranowska. Wiadukt przy dworcu Gdanskim
                  ma byc i tak przebudowany podobnie jak skrzyzowanie Stawki- Andersa. Po tej
                  przebudowie wjazd na Mickiewicza moze byc usprawniony choc z tego co widzialem
                  na planach to nie bedzie bezposredniego skretu ze Slominskiego w Mickiewicza.
                  Oczywiscie jeszcze duzo sie moze zmienic.
                  Z autobusami na Wojska Polskiego tak latwo nie pojdzie bo tam jest cicho jak
                  na Alasce, duzo drzewek i troche parkingow. Komuna chciala kiedys wybudowac
                  petle tramwajowa na pl. Inwalidow i linie tramwajowa w al. WP.
                  35 zostaw w spokoju na Stawkach. Przydaloby sie jeszcze z powrotem 29 przez
                  Stawki jak za Gomolki.
                  • iwo_ Re: CZYM DO METRA - propozycje 22.12.02, 11:49
                    Przecież mieszkańcy Piasków oprócz 16, 19 i 35 mają jeszcze 22, 29 i 33. Im to
                    naprawdę nie robi różnicy, czy np do centrum pojadą 33, które jedzie z Huty,
                    czy 16 "spod okna". To chdzi o kwestię skrócenia trasy, aby wszystkie linie nie
                    musiały jeździć aż pod Hutę, aby zawrócić. Więc po co robicie tyle szumu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka