Dodaj do ulubionych

zasilacz do notebooka - HELP

IP: *.gorzow.mm.pl 22.10.04, 17:46
Mam mały (czytaj - wielki) problem. Wczoraj z mojego miesięcznego notebooka TOSHIBA poszedł dymek :( - z zasilacza podczas wpinania do gniazda 230V.
Wyłączyło mi listwę zasilającą oraz wywaliło korki w mieszkaniu. Kolejna próba i znów bezpieczniki i listwa.
Proszę pomóżcie mi z notebookiem. Co go boli?
1. zaniosłam zasilacz do serwisu - 14 dni reklamacji:(
2. notebook działał, lecz po kilku minutach sie wyłączył z powodu braku napięcia
3. cały czas (już około 20godzin) pali się dioda zasialająca, nie mogę go wyłączyć ani włączyć
Prawdopodobnie "czuwa" i jest to spowodowane niezamknięciem systemu.
W jaki sposób mogę wyłączyć notebooka?
Wiem, ze najlepiej jest pożyczyć czy kupić zasilacz, ale to wydatek rzędu 400 zł, więc poczekam na przeklęty serwis:(
Jak go wyłączyć czy wskrzesić bez napięcia.
Czy to normalne, by się zasialcze przepalały...jaki jest tego powód?
Obserwuj wątek
    • m.gregor Re: zasilacz do notebooka - HELP 22.10.04, 18:23
      1.) Wylaczyc notebooka? Chyba najlatwiej w takim stanie wyjac mu baterie...
      2.) Jak go wskrzesic bez zasilacza i bez naladowanej baterii? Hmmmm...moze
      jakies zaklecia, voodoo, czy czarna magia...Ja tam sie nie znam ;-)
      3.) Czy to normalne ze zasilacze sie przepalaja? No czasami sie przepalaja...To
      tylko urzadzenie i ma prawo sie popsuc...
        • m.gregor Re: zasilacz do notebooka - HELP 22.10.04, 19:40
          Miałem. Nowiutki notebook IBM'a za 9000 zł zawieziony do klienta (BARDZO waznego
          klienta). Siedze z nim przy biurku, notebook pachnie nowoscia, koncowka
          konfiguracji preinstalowanego systemu (prosba zeby nie wylaczac zasilania) a z
          zasilacza nagle leci siwy dymek i slychac glosny trzask. Wypalilo dziure w
          obudowie zasilacza i osmaliło blat. Zasilacz do wymiany (na szczescie wzieli go
          na przedsprzedażna wiec bylo od reki). Notebook przezyl :-) Nastepne notebooki
          kupione przez tego klienta juz nie byly IBM'a ;-)
          • Gość: galilleo Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.west.biz.rr.com 22.10.04, 20:41
            m.gregor napisał:



            > Nowiutki notebook IBM'a za 9000 zł zawieziony do klienta (BARDZO waznego
            > klienta). Siedze z nim przy biurku, notebook pachnie nowoscia, koncowka
            > konfiguracji preinstalowanego systemu (prosba zeby nie wylaczac zasilania) a z
            > zasilacza nagle leci siwy dymek i slychac glosny trzask.

            Bez spekulacji: To znaczy ze byl jakis defekt w podzespolach notebook
            i przegrzal sie przy initializacji - mozliwe ze short w ukladzie
            kontroli ladowania.

            > Wypalilo dziure w obudowie zasilacza i osmaliło blat. Zasilacz do wymiany (na
            > szczescie wzieli go na przedsprzedażna wiec bylo od reki).
            > Notebook przezyl :-)

            W takim przypadku firma ktora sprzedala DEFEKTYWNEGO NOTEBOOK ma obowiazek
            pokryc wypalony blat!

            > Nastepne notebooki kupione przez tego klienta juz nie byly IBM'a ;-)


            Gdyby ten (BARDZO) wazny klient wiedzia ze wszystkie zasilacze do notebook
            sa produkowane przez DELTA ELECTRONICS (DONGGUAN CO LTD.) w Chinach to
            by sie nie dal namowic na inne marki, i nie kupowal by zlomu!


          • mankut400 Re: zasilacz do notebooka - HELP 29.10.04, 12:46
            m.gregor napisał:

            > Nastepne notebooki
            > kupione przez tego klienta juz nie byly IBM'a ;-)

            Moniska ma problemy z Tąszybą.
            Ja właśnie oglądam zdymionego DELL-a - tzn. zasilacz. A więc z czego wybierać???

            Do Gallileo: dla DELLa zasilacz wyprodukowała firma ASTEC; oczywiście w
            Chinach :(((((





    • Gość: galilleo Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.west.biz.rr.com 22.10.04, 20:31
      Moniśka napisał(a):

      > Mam mały (czytaj - wielki) problem. Wczoraj z mojego miesięcznego notebooka
      > TOSHIBA poszedł dymek :( - z zasilacza podczas wpinania do gniazda 230V.
      > Wyłączyło mi listwę zasilającą oraz wywaliło korki w mieszkaniu. Kolejna
      > próba i znów bezpieczniki i listwa.

      To jakies zwarcie wewnetrzne. Mogl poleciec prad na obwody komputera
      powodujac nie znane obecnie uszkodzenie ktore dopiero wyjda po paru
      miesiacach.
      Jezeli raz sie to stalo to nie powinnas tego powtarzac!

      > Proszę pomóżcie mi z notebookiem. Co go boli?

      Natychmast zarzadaj WYMIANY tego komputera na nowy!

      O ile po wymianie zasilacza moze wygladac na "dobrego" po naprawie, to
      moze miec uszkodzenie po takim zwarciu (spike) ktore moze powaznie skrocic
      jego zycie, co sie okaze dopiero po paru miesiacach!

      > 1. zaniosłam zasilacz do serwisu - 14 dni reklamacji:(

      Powinnas zaniesc caly komputer z zasilaczem do wymiany a nie tylko zasilacz!
      Oczywiscie oni sie beda przed tym bronic. Jezeli kupilas na karte
      kredytowa, wstrzymaj placenie!

      > 2. notebook działał, lecz po kilku minutach sie wyłączył z powodu braku
      napięcia

      nic dziwnego!

      > 3. cały czas (już około 20godzin) pali się dioda zasialająca, nie mogę go
      > wyłąc zyć ani włączyć

      Dioda zasilajaca? bez zasilacza?
      Wyglada ze jest na stand by albo hibernuje!

      > Prawdopodobnie "czuwa" i jest to spowodowane niezamknięciem systemu.

      To wyglada na stand by/hibernacje.

      > W jaki sposób mogę wyłączyć notebooka?

      Przycisnij przycisk ON-OFF i trazymaj przez minute!
      Sprobuj uzyc reset switch jak nie pomoze!

      Jezeli nie pomaga czekaj az sie bateria wyladuje.
      Nie wyjmuj baterii bo mozesz uszkodzic Hard dysk jak glowica nie jest
      zaparkowana.

      > Wiem, ze najlepiej jest pożyczyć czy kupić zasilacz, ale to wydatek rzędu 400
      > zł, więc poczekam na przeklęty serwis:(

      Nie powinnas czekac POWINNI ci WYMIENIC CALY KOMPUTER jezeli jest tylko
      miesieczny!

      Nie koniecznie, trzeba WYMIENIC caly komputer na gwarancji!
      Nie czekaj, zarzadaj WYMIANY calego notebook na gwarancjii!
      Nie wiesz co w nim poszlo podczas tego zwarcia!

      > Jak go wyłączyć czy wskrzesić bez napięcia.
      Czekaj az bateria sie wyladuje! To jej nie zaszkodzi.

      > Czy to normalne, by się zasialcze przepalały...

      Normalne, nie, ale sie zdarza.

      > jaki jest tego powód?

      Zasilacz powinien dzialac na 100-250 V.
      Wewnetrzne zwarcie.

      Prawdopodobnie polecialy kondensatory, jak wysiadl prostownik.

      Nawet bateria moze byc uszkodzona!
        • Gość: galilleo Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.west.biz.rr.com 22.10.04, 22:57
          Szczurek napisał(a):

          > Na jakiej podstawie ma dostać nowy komputer?

          Bardzo proste:

          Powazne uszkodzenie ktore nie moze byc latwo wykryte.
          Producent MUSI dbac o swoja MARKE.

          Klient MA PRAWO wymagac komputera (za takie pieniadze) ktory bedze
          BEZAWARYJNY!

          > Może jest coś o czym nie wiem, ale przepisy nie stanowią nic na taką
          > ewentualność.

          To nie przepisy to klient decyduje jakie sa jego prawa.
          Wartosc danych na komputerze przewyzsza czesto wartosc komputera.

          KOMPUTER po TAKIM STRZALE musi byc przetestowany w FABRYCE przez
          inzynierow a nie w punkcie napraczym poprzez tecchnikow z minimalnym
          przygotowaniem zawodowym aby naprawiac proste typowe usterki krtore moga
          byc wykrywane po przez ich programy diagnostyczne.

          Tu USZKODZENIE moze byc nie do wykrycia (przebite kapacitory, miejscowo
          zalatwiona hard dysk drive, czy inne ukryte uszkodzenia ...).

          Taki sprzet powinien byc traktowany jako CALOSC DOA (Dead On Arrival!)
          bez wyjatku. Placisz wymagasz!

          Tylko czas pokaze co sie stalo.
          Mozesz wierzyc lub nie to twoja sprawa.


          > Pozdrawiam
      • Gość: Moniśka Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.gorzow.mm.pl 22.10.04, 22:40
        galilleo dziękuję za mnóstwo informacji
        Zadzwonię do serwisu TOSHIBA i powiem jak wygląda sprawa.
        Bardzo potrzebuję zawartości notebooka, więc przed oddaniem musiałabym to skopiować wszystko i usunąć, by się nie dostało w niepowołane ręce.
        Zastanawiam się tylko czy mi wymienią a nie zajrzą i stwierdzą, że po diagnostyce uznano, ze nie ma uszkodzeń i mi odeślą.
        Muszę poszukać podstawy prawnej rekalmacji, by nie dać się zwieść.

        Nie wiem co się w nim kryje w tej chwili i co robi
        Po próbie wyłączenia - minutę, nadal mruga. Objaw jest taki jak przy wygaszeniu. poczekam aż się rozładuje sam. Nie próbowałam wyjmować baterii z obawy, że uszkodzę.
        Co do płatności to popłynęła gotóweczka :/
        Dziękuje wszystkim za dotychczasową pomoc

        • Gość: galilleo Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.west.biz.rr.com 22.10.04, 23:19
          Moniśka napisał(a):

          > galilleo dziękuję za mnóstwo informacji
          > Zadzwonię do serwisu TOSHIBA i powiem jak wygląda sprawa.
          > Bardzo potrzebuję zawartości notebooka, więc przed oddaniem musiałabym to
          > skopiować wszystko i usunąć, by się nie dostało w niepowołane ręce.

          To BEZWZGLEDNIE powinno sie zrobic i sformatowac HD.

          > Zastanawiam się tylko czy mi wymienią a nie zajrzą i stwierdzą, że po
          > diagnosty ce uznano, ze nie ma uszkodzeń i mi odeślą.

          Oczywiscie ze beda probowali. Lepiej sie pismnie kontaktowac z TOSHIBA
          aby miec dowod korespondencji - to sa zawsze dibrze udokumentowane dowody
          sadowe.

          MUSISZ dobrze wiedziec czego chcesz, i wymagac swoich praw jako klient!

          > Muszę poszukać podstawy prawnej rekalmacji, by nie dać się zwieść.

          To nie tyle podstawa prawna a sprawa sprzetu z powaznym ukrytym defektem.
          Uczciwy producent powinien to szybko zrozumiec i pojsc ci na reke.

          > Nie wiem co się w nim kryje w tej chwili i co robi

          Nikt nie wie! I nie wiesz dlaczego sie ne wylacza Cos jest nie tak!

          > Po próbie wyłączenia - minutę, nadal mruga. Objaw jest taki jak przy
          > wygaszeniu. poczekam aż się rozładuje sam. Nie próbowałam wyjmować baterii z
          > obawy, że uszkodzę.

          Tutaj trudno powiedziec co sie stalo.
          Ta sa elektroniczne relay.
          W innych przelacznikach to by wygladalo na upieczone styki (zespawaly sie
          przy zwarciu na skutek iskrzenia). w tym przypadku to trudno cos na ten
          temat powiedziec.
          Toshiba ma taka "dziurke" z boku albo z tylu, "RESET switch". Sprawdz czy
          go nie zamrozilo najlepiej wykalaczka!

          > Co do płatności to popłynęła gotóweczka :/

          To dobra lekcja ZAWSZE uzywac kart kredytowych!

          > Dziękuje wszystkim za dotychczasową pomoc

          Baw sie dobrze, masz caly MARATON uzerania sie z nimi, to prawie klasik,
          musisz sie wykazac znajomoscia sprzetu, stanowczosca i taktem.
          Jak sie kozly zapra nic nie zalatwisz.

          Wowczas kup drugi na karte kredytowa i wstrzymaj placenie.
          Niestety to sa jedyne skuteczne metody bo "oni juz maja twoje
          pieniadze"!

          Ja dostalem zwrot wszystkich pieniedzy za komputer ktory mial powazne
          defekty chociaz to zajelo 4 lat! (poprzednio wstrzymalem placenie na karcie
          kredytowej).

          Zorientowali sie ze ich to kosztowalo kilkaset tysiecy dolarow w utraconych
          sprzedarzach, INTERNET jest bardzo potezna sila komunikacyjna!

          Jak na kazdym forum podasz szczegoly i ludzie przestana kupowac taki "ZLOM"
          to sytuacja szybko sie zmieni na twoja korzysc!
            • Gość: galilleo Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.west.biz.rr.com 24.10.04, 13:34
              Szczurek napisał(a):

              > Z firmą Toschiba? Nie da sie skontaktować z producentem - wiem z
              doświadczenia.

              z Toschiba bedzie trudno sie skontaktowac! ;-)) (Toshiba!)

              > Sprzęt serwisowany jest przez firmę AC-Serwis. Naprawa trwać może i pół roku
              > zgodniw z gwarancją.



              > Dlatego jedynym spospbem jest zgłoszenie sprzętu jako niezgodnego z ofertą w
              > miejscu zakupu.

              O to chodzi!

              > Wtedy obowiązuje sprzedawcę okres 14 dni.

              Toshiba ma WSPANIALY wpis:

              Materiały, do których dostęp można uzyskać za pośrednictwem połączonych witryn,
              nie są kontrolowane przez firmę Toshiba i firma Toshiba nie jest w żaden sposób
              odpowiedzialna za ich treść. Wszelkie odwołania do połączonych witryn lub
              określonych nazw produktów czy usług innych firm nie stanowią ani nie sugerują
              poręczenia firmy Toshiba w odniesieniu do nich i całkowite ryzyko związane z
              ich używaniem ponosi osoba odwiedzająca tę witrynę.

              ABC Data Sp. z o.o., ul. Annopol 3, Budynek "B",
              03-236 Warszawa, Polska
              Tel: + 48 22 67 60 900
              Fax: + 48 22 61 41 616
              Email: info@abcdata.com.pl

              Techmex,
              ul. Partyzantow 71, 43 –
              316 Bielsko - Biala, Polska
              Tel: + 48 33 8130 000
              Fax: + 48 33 8130 030
              Email: jpisarczyk@techmex.com.pl

              Zwracamy uwagę, że z powodów prawnych i/lub ekonomicznych nie wszystkie
              produkty i usługi firmy Toshiba mogą być zawsze dostępne w Europie, na Bliskim
              Wschodzie, w Afryce oraz Rosji. Firma Toshiba nie jest odpowiedzialna za
              zawartość zewnętrznych witryn internetowych.

              I tu ludzie polecaja zakup Toshiba?

              To firma komputerowa El-Kretyn ma lepszy service!

              Wiec niech AC-Service placi za uzywanie komputera klienta przez pol roku!
              Gwarancja kaze im naprawic komputer jak najszybciej. W takiej sytuacji
              WYMIANA! Nikt nie placi po to aby czekac pol roku na komputer!
              Za pol roku ten komputer bedzie tanszy o polowe!


              > Pozdrawiam
    • stratoos Re: zasilacz do notebooka - HELP 23.10.04, 00:02
      14 dni reklamacji... pamietaj jedynie, ze wg polskiego prawa sobota rowniez jest
      uwzgledniania jako dzien roboczy. Swoja droga dziwni mnie postepowanie tego
      serwisu. Tego zasilacza i tak nikt nie bedzie naprawial. Dostaniesz nowy. Cena
      pogwarancyjna to ok. 700 zl. Totalne zdzierstwo.

      Jesli chodzi o migajaca diode to oznaka stand by systemu, standartowe
      zachowanie. Nacisnij power na 4 sek. powinno pomoc ;)

      -
      pzdr, p.
      • Gość: Moniśka Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.gorzow.mm.pl 23.10.04, 00:32
        Dioda migająca to kontrolka baterii. Miga cały czas mi również włącznik komp. jednak nie mogę go wyłączyć pomimo nacisku przez minutę. Musi sie więc rozładować.
        Dziurki do resetowania - brak :(
        Dobrze, że do was trafiłam, bo dzięki temu będe mogła powalczyć o swoje.
        Nadmieniam, że mam fakturę na sprzęt na firmę. Dane które są w noteooku przewyższają, dla mnie, jego wartość.

        Postraszę ich dodatkowymi kosztami za utracone korzyści przezemnie, może sie szybciej sprężą.

        Znalazłam przepisy KC o rękojmi. i jestem na prawie
    • Gość: Moniśka Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.gorzow.mm.pl 24.10.04, 18:01
      W sobotę poinformowałam (pisemnie) sprzedawcę, że odstępuję od umowy zakupu z uwagi na wady notebooka ( po zwarciu). W ramch umowy poprosiłam o wymianę sprzętu na nowy - wolny od wad do 26.10.2004r.

      O takiej możliwości mówi Kodeks Cywilny w dziale o rękojmi.

      Jeśli mi do wtorku nie dadzą nowego to zwrócić mi muszą pieniążki i kupie sobie u konkurencji nowy model.

      3majcie kciuki za mnie, udało sie już komuś coś podobnego?

      p.s. on nadal "czuwa"
      • Gość: Szczurek Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.10.04, 20:32
        Nie do końca narazie jest się z czego cieszyć! Polskie prawo ma lukę. W ciągu
        14 dni sprzedawca ma obowiązek odpowiedzi na napisane przez Ciebie pismo, a nie
        na wymianę sprzętu. Może np. lepiej żeby tego nie czytał :) : poinformować Cię
        pisemnie, że Twoja reklamacja jest bezzasadna i poinformować Cię co się z nim
        dalej dzieje - i tutaj co ciekawe ustawodawca nie określił jak długo możesz
        czekać na sprzęt. Miejmy nadzieje, że firma w której kupiłaś ten model po
        prostu Ci go wymieni lub odda pieniądze - ale podkreślam wcale nie musi.

        Pozdrawiam
        P.
        • Gość: Moniśka trochę prawa ;) IP: *.gorzow.mm.pl 24.10.04, 21:19
          KODEKS CYWILNY
          Dział 2 - RĘKOJMIA ZA WADY

          Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana

          Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kup...

          Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wy...

          Art. 559. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które pows...

          Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać ...

          Art. 561. § 1. Jeżeli przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, kupuj...

          Art. 562. Jeżeli w umowie sprzedaży zastrzeżono, że dostarczenie rzeczy sprzedanych ma nas

          Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli...

          Art. 564. W wypadkach przewidzianych w artykule poprzedzającym utrata uprawnień z tytułu r...

          Art. 565. Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć ...

          Art. 566. § 1. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej kupujący odstępuje od umow...

          Art. 567. § 1. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy nadesłanej z innej miejscowości kupuj...

          Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a g...

          Art. 569. (skreślony).

          Art. 570. Do sprzedaży zwierząt, które wymienia rozporządzenie Ministra Rolnictwa wydane w...

          Art. 571. § 1. Sprzedawca zwierzęcia jest odpowiedzialny tylko za wady główne i jedynie wt...

          Art. 572. § 1. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa wydane w porozumieniu z właściwymi minist...

          Art. 5721. Kupujący może dochodzić uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne, chociażby oso...

          Art. 573. Kupujący, przeciwko któremu osoba trzecia dochodzi roszczeń dotyczących rzeczy s...

          Art. 574. Jeżeli z powodu wady prawnej rzeczy sprzedanej kupujący odstępuje od umowy albo ...

          Art. 575. Jeżeli z powodu wady prawnej rzeczy sprzedanej kupujący jest zmuszony wydać rzec...

          Art. 5751. Jeżeli kupujący uniknął utraty w całości lub w części nabytej rzeczy, albo skutk...

          Art. 576. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej wygasają z up...

          TU JEST PODSTAWA NA KTÓRĄ SIE POWOŁUJĘ

          Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może odstąpić od umowy, jeśli sprzedawca niezwocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad, albo wady usunie. ......

          Jak zauważycie nie ma tu terminów np.14 dni jest tylko określenie NIEZWŁOCZNIE.
          Nie chcę korzystać z gwarancji tylko z rękojmi.
    • Gość: Moniśka Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.gorzow.mm.pl 26.10.04, 23:47
      Uchwała sn z dnia 30 grudnia 1988r.
      p7. Z wadą fizyczną rzeczy łączy się w ramach rękojmi uprawnienie kupującego od odstąpienia od umowy sprzedaży. Przewidziane w art56 1 KC uprawnienie kupującego od odstąpienia od umowy z powodu wady rzeczy jest wyłączone wówczas, gdy sprzedawca "natychmiast" dokona wymiany rzeczy wadliwej na rzecz wolną od wad. Wymiana rzeczy wadliwej na rzecz wolną od wad powinna nastąpić najpóźniej w terminie dwóch tygodni. "Niezwłoczne" usunięcie wady w rozumieniu art560.1KC oznacza naprawę rzeczy w krótkim czasie, zdeterminowanym charakterem wady. Termin ten nie powinien przekraczać dwóch tygodni...(..)

      Szczurek jak się cieszę, że się mylisz ;)
      Na szczęście nie ma "wolnej amerykanki" w kwestiach rękojmi. Nie będę czekać w nieskończoność.
      Sprzedawca okazał mało zrozumienia dla moich roszczeń.
      "Każdy ma swój kawałek podłogi" :))
      Co o tym myślicie?
      • Gość: Szczurek Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.wirba.net / 80.51.246.* 27.10.04, 22:23
        Chyba się nie mylę ponieważ cytujesz ustawę z 1988roku a o ile dobrze pamiętam
        ustawa o niezgodności towaru z ofertą jest z 2002. Termin rękojmi nie istnieje
        właśnie od momentu wejścia tej ustawy! Przepraszam ale nie chce mi się teraz
        szukać konkretnego paragrafu - wyślę może jutro.
        P.S. Byłem niedawno w PIH-u - chciałem uzyskać pomoc właśnie stosując
        obowiązująca ustawę i niestety muszę stwierdzić, że jest "wolna amerykanka".
        Pozdrawiam
        P.
        • Gość: Moniska Re: zasilacz do notebooka - HELP IP: *.gorzow.mm.pl 28.10.04, 09:30
          Zacytowałam UCHWAŁĘ Sądu Najwyższego, która jest wykładnią przepisów Kodeksu Cywilnego w kwestii rękojmi.
          Nigdzie w przepisach nie znajdziesz owych terminów - 14 dni, jest mowa o niezwłocznej naprawie, niezwłocznym wydaniu. Uchwała ta ma za zadanie sprecyzować termin niezwłocznie- co też się stało. Patrz cytat.

          Konsumentów nie obowiązuje Kodex Cywilny tylko ustawa z 2002r.od 01.01.2003r.
          Konsumentem jest osoba fizyczna, której zakup nie jest związany z działalnością gospodarczą.

          Kupujących obowiązuje Kodeks Cywilny i rękojmia. Mój zakup jest związany z działalnością- zakup na fakturę Vat jako środek trwały.
          Mój przypadek obejmuje rękojmia i mają zastosowanie przepisy, które przytoczyłam.
          pozdrawiam bezsprzętowo:/

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka