Dodaj do ulubionych

Perfidia +

IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 14:53
No i znowu Zydzi sie wszedzie sie pchaja.
Tym razem za pieniedzmi:
Nobla w Literaturze dorwala czeska Zydowka z Austrii.
Pomyslec 1.1 mil Euro.
Nu jak jej nie wstyd.
Obserwuj wątek
    • Gość: . Zydzi to zawsze sie pod Nobla dopisza ;) IP: *.range81-156.btcentralplus.com 07.10.04, 14:57
      Nb. Zupelnie tworczosci tej pani nie znam.
      • Gość: . Re: Zydzi to zawsze sie pod Nobla dopisza ;)+ IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 15:04
        I ja tez nie.
        Ale o niej glosno i w Szwecji i w "Московские Новости"
        • marcus_crasuss Re: Zydzi to zawsze sie pod Nobla dopisza ;)+ 07.10.04, 15:07
          Gość portalu: . napisał(a):

> I ja tez nie.
          > Ale o niej glosno i w Szwecji i w "Москов&#
          > 1089;кие Новости"

To ona pisze po rosyjsku czy po szwedzku ?
          • Gość: . Re: Zydzi to zawsze sie pod Nobla dopisza ;)+ IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 15:11
            I tu i tam jezyki znaja.
            Jedni jej Nobla dali.
            Drudzy ja chwala.
    • marcus_crasuss Re: Perfidia + 07.10.04, 14:57

> No i znowu Zydzi sie wszedzie sie pchaja.
      > Tym razem za pieniedzmi:
      > Nobla w Literaturze dorwala czeska Zydowka z Austrii.
      > Pomyslec 1.1 mil Euro.
      > Nu jak jej nie wstyd.

Wczoraj w godzinach popoludniowych, na autosradzie A22 we Francji amerykanski
      zyd pochodzenia meksykanskiego spowodowal wypadek.
      Straty 1.4 mln €
      • Gość: . Re: Perfidia + IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 15:03
        A nie mowilem,ze sie wszedzie pchaja?
        • Gość: dana33 Re: Perfidia + IP: *.broadband.actcom.net.il 07.10.04, 15:15
          nie znana moze wam, ale ja znam (pewnie dlatego, ze miszkalam w austrii wiele
          lat) i znana jest tez w austrii i niemczech. urodzona jest w austrii, wiec
          zydowka austriacka. gratulacje dla elfriedy jelinek.
    • bigobserver Elfriede 07.10.04, 15:19

> Nobla w Literaturze dorwala czeska Zydowka z Austrii.

ourworld.compuserve.com/homepages/elfriede/
      • bigobserver Re: Elfriede 07.10.04, 15:21
        Biographische Notizen
        Elfriede Jelinek, geboren am 20.10.1946 in Mürzzuschlag/Steiermark. Noch
        während der Schulzeit begann Elfriede Jelinek 1960 am Wiener Konservatorium
        Orgel, Blockflöte und später auch Komposition zu studieren. Bei dem Vater,
        Friedrich Jelinek, der vor 1945 als Chemiker in kriegsdienlicher Forschung
        tätig war und aufgrund dieser Tätigkeit vor antisemitischer Verfolgung
        einigermaßen geschützt blieb, stellt sich in den frühen fünfziger Jahren eine
        psychische Erkrankung ein. 1964 nahm Elfriede Jelinek das Studium der
        Theaterwissenschaft und Kunstgeschichte an der Universität Wien auf. Nach
        einigen Semestern Abbruch des Studiums wegen einer zu kritischen psychischen
        Verfassung. Erste Gedichte. 1968 verbrachte Elfriede Jelinek in absoluter
        Isolation, sie verließ für ein Jahr das Elternhaus nicht mehr. Der Vater starb
        1969 in einer psychiatrischen Klinik. Nach 1969 engagierte sich Elfriede
        Jelinek in der Studentenbewegung und in den Literaturdiskussionen um die
        Zeitschrift "manuskripte". 1971 Orgelabschlußprüfung am Wiener Konservatorium
        mit "sehr gutem Erfolg". Erste Hörspiele. "wenn die sonne sinkt ist für manche
        schon büroschluß", wurde 1974 von der Zeitung "Die Presse" zum erfolgreichsten
        Hörspiel des Jahres erklärt. 1972 Aufenthalt in Berlin, 1973 Aufenthalt in Rom.
        Hörspiele. Seit 1974 verheiratet mit Gottfried Hüngsberg, der in den sechziger
        Jahren dem Kreis um Rainer Werner Faßbinder angehörte. 1974 Eintritt in die
        Kommunistische Partei Österreichs. Hörspiele (u.a. "Die Bienenkönige",
        1976; "Die Ausgesperrten", 1978) und Übersetzungen (Thomas Pynchon: "Die Enden
        der Parabel", 1976). Das Drehbuch "Die Ausgesperrten" (nach dem gleichnamigen,
        1980 erschienen Roman) wurde 1982 verfilmt. Poetologische Essays. Weitere
        Übersetzungen u.a. von Georges Feydeau: "Herrenjagd"; "Der Gockel", "Floh im
        Ohr" und Eugene Labiche: "Affaire Rue de Lourcine", "Die Dame vom Maxim".
        Zusammenarbeit mit der Komponistin Patricia Jünger ("Die Klavierspielerin",
        1988). 1990 Filmdrehbuch "Malina" zusammen mit Werner Schroeter, nach dem Roman
        von Ingeborg Bachmann. 1991 Austritt aus der KPÖ gemeinsam mit den beiden
        Parteivorsitzenden Susanne Sohn und Walter Silbermayer.

• Gość: . Re: Elfriede+ IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 15:31
          Z pewnoscia cos madrego napisales.
          Ale jezyk ten trzeba znac.
          www.goethe.de/os/hon/aut/dejel.htm
          www.aeiou.at/aeiou.encyclop.j/j322115.htm
          www.ub.fu-berlin.de/internetquellen/fachinformation/germanistik/autoren/multi_ijk/jelinek.
          html
          • bigobserver Re: Elfriede+ 07.10.04, 15:36

> Z pewnoscia cos madrego napisales.
            > Ale jezyk ten trzeba znac.
            >

Dla tych, ktorzy nie znaja wyjasniam, ze to adres do jej wlasnej strony
            internetowej i krotka biografia z tej wlasnie strony.

Sam, nic madrego nie napisalem juz dawno.
            • Gość: . Re: Elfriede+ IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 15:39
              Co za samokrytyka?
              • bigobserver Re: Elfriede+ 07.10.04, 15:42

> Co za samokrytyka?

Znasz jezyk niemiecki ?
                Podales rowniez same strony niemieckojezyczne.
                • Gość: . Re: Elfriede+ IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 16:19
                  Podalem.
                  Ale z Googla.
                  Jak sie zna Szwedzki,to co diesiate slowo po niemiecku tez.
                  • bigobserver Re: Elfriede+ 07.10.04, 16:23

> Podalem.
                    > Ale z Googla.
                    > Jak sie zna Szwedzki,to co diesiate slowo po niemiecku tez.

To moze i lepiej, ze nie znasz.
        • Gość: ANka Dzieki okazuje sie ze nie pialam z zachwytu IP: *.ifn-magdeburg.de 07.10.04, 16:10
          nad pania ktora dostala Nobla za ciezkie przezycia..
          No coz ale strazacka szminke mogla sobie darowac...
          Chyba ze to studium teatralne i ta potrzeba ekspresji...
          Moze to czesc tej prozy ktora danusia czytywala po to by uczyc sie niemieckiego?
          wyrazala sie niezbyt pochlebnie ale jak juz Nobelem uchonorowano....
      • Gość: . To ty z sarenkami? Zamiast tradycyjnej kozy? IP: *.range81-156.btcentralplus.com 07.10.04, 15:44
        Zboczeniec...
        • bigobserver Re: To ty z sarenkami? Zamiast tradycyjnej kozy? 07.10.04, 15:51

> Zboczeniec...

Ty drogi goldfinger poczekaj za drzwiami az sie po ciebie posle.
          Lizaki leza na stoliku.

A dla doroslych adres biografii ze strony szwedzkiej kropy.

www.literaturhaus.at/buch/buch/rez/jelineklebewohl/bio.html
          I
          • Gość: dana33 elfriede jelinek i islam IP: *.broadband.actcom.net.il 07.10.04, 15:58
            Islam und Gewalt
            Ich kann nichts dazu sagen. Ich sollte nichts dazu sagen. Es ist mir ja das von
            schriftlich niedergelegten Riten für die Beerdigung (keine Frauen!)
            umschlungene Selbstopfer, das möglichst viele mit in den Tod reissen sollte,
            schon unbegreiflich. Die Mörder nennen gute Gründe, warum sie sich selbst
            entfesselt haben, aber sie haben auch noch den Wunsch nach Gewalt an vielen
            anderen Orten aufgeweckt, und dieser Wunsch wird täglich größer. Man kann dabei
            zuschauen. Man kann sich selbst dabei zuschauen.

Ich selbst bemerke auch bei mir Fanatisierungstendenzen, als ob dieser Wunsch
            nach Gewalt schließlich auch bei mir geweckt worden wäre, und so sollte ich
            besser eben nichts sagen, denn in dieser Art der Raserei sucht man überall
            Objekte, die Opfer werden könnten. So könnte bei mir jetzt ein Haß auf den
            Islam sehr leicht geweckt werden, das merke ich mit Schrecken. Ich will zwar
            immer versuchen, die Zivilcourage aufzubringen, einem gesellschaftlichen Klima,
            in dem Musliminnen (besonders leicht kenntlich!) und Muslime an der Ausübung
            ihrer Religion gehindert würden, entgegenzutreten und den einzelnen, der sein
            Recht auf Religionsfreiheit und Unversehrtheit wahrnimmt, zu beschützen.
            Hoffentlich werde ich im entscheidenden Moment den Mut dazu haben, ich bin
            leider ziemlich feige. Aber was kommt mir da zurück? Was schaut mich da an?
            Fromme Gelehrte mit Bärten, ruhige Frauen in Schleiergewändern, die die
            Friedfertigkeit des Islam beschwören, mit leiser, sanfter Stimme. Es habe ja !
            auch viele Muslime unter den Opfern gegeben. Aber welche von ihnen haben sich
            der Wut von gewalttätigen Religionsfanatikern entgegengestellt, einer Wut gegen
            harmlose Schriftsteller, Salman Rushdie, Taslima Nasreen (Übersetzer sind
            umgebracht worden!), gegen muslimische Intellektuelle, deren Partnerinnen man
            zur Scheidung zwingen wollte? Ich weiß nicht, ich versuche, mich zu
            kontrollieren, ich will nicht sprechen wie Oriana Fallaci, ich will keinen
            allzu raschen Reflexen nachgeben, ich will gegen Gewalt sein, denn Gewalt
            findet immer irgendein Opfer, und wenn sie keins findet, wird sich schon eins
            finden. Aber wer will mich daran hindern, dem islamistischen Faschismus
            entgegenzutreten wie ich jedem Faschismus entgegentreten würde? Warum soll ich
            nicht auch meine Werte militant vertreten dürfen? Redefreiheit, die Gleichheit
            der Geschlechter, die Trennung von Religion und Staat. Es ist, als wären diese
            Tausenden Opfer in New York Tiere gewesen, die als Stellvertreter-Opfer wil!
            lkürlich und blind ausersehen wurden von wenigen, für wenige,! die sich über
            alle anderen gestellt haben, im Namen der Reinheit ihrer Religion. Nicht für
            Palästina, nicht für die entrechteten Massen der Dritten Welt, sondern für eine
            wahnsinnige Reinheit, der letztlich nur sie selbst entsprechen können, indem
            sie sich opfern. Am saubersten wird, was nicht mehr existiert (der
            Sauberkeitswahn in des Attentäters Atta Testament!). Das Los hat getroffen. Ich
            höre bis heute kaum irgendwelche Bannflüche der großen Gelehrten der
            islamischen Welt gegen diese rasenden Weltlehrer mit ihren Stöcken, reitend in
            Flugzeugen, ich höre keine Schreie, beinahe nur Flüstern. Die Objekte meines
            Hasses, die glaubten, ihre guten Gründe zur Gewalt gehabt zu haben, zur Gewalt
            gegen sich selbst, aber vor allem gegen andre, die sie in maßloser
            Selbstüberhebung bestimmt haben, Unschuldige, die für irgendwelche
            eingebildeten Schuldigen und für irgendeine Schuld, die von den Tätern
            willkürlich behauptet wurde, zahlen mußten (und immer immer immer die Gewalt
            gegen Frauen, d! ie offenbar eines nie zu sühnenden Verbrechens schuldig sind,
            bloß weil sie überhaupt da sind, daher muß man sie verbergen, aber für
            Vergewaltigungen sind sie immer noch gut genug, verborgen oder nicht), diese
            Objekte sind eben außerhalb meiner Reichweite, aber ich werde mir keinen Ersatz
            für sie suchen. Das ist der Punkt. Nicht einmal einen anonymen Bruder, eine
            anonyme Schwester oder ein Tier werde ich opfern. Diese Zeiten sind vorbei. Ich
            werde Amerika holen. Die werden jetzt die für mich nicht Erreichbaren für mich
            zerstören. Das machen die. Meine Stellvertreter: ganz Amerika. Ich bin dafür,
            aber ich weiß noch nicht, ob sie es richtig machen. Ich hoffe es. Aber wissen
            kann ich es nicht.

Der Aufsatz erschien im Dezember 2001 in der taz
            • Gość: ANka a reszka- czyli komunizm? IP: *.ifn-magdeburg.de 07.10.04, 16:18
              no coz. Mam nadzieje ze rozbieranie panien w tym wieku jest jeszcze smaczne dla
              coponiektorych.
              Ja tej pani czytac nie bede.
              Zbyt wielu ludzi zbyt malo wie, a za duzo mowi.
              Okulary tej pani nazywaja sie zapewne feminizm a w tej instytucji przy
              odpowiedniej pogodzie i posilku i dla zatechlej komuny miejsce sie znajdzie...
              • Gość: ANka feministki i komunistki robia tu wlasnie najgorsza IP: *.ifn-magdeburg.de 07.10.04, 16:30
                robote. Jest wiele kobiet nie tak agresywnych zyciowo by za ulubiona nazwe
                sklepu uwazac ´egoistin´ albo dojsc do wniosku ze rozmnazac sie nie ma po co bo
                to strata czasu. Jest wiele takich, ktore nie chca dostawac histerii kilka razy
                dziennie bo tym placa za laczenie aktywnego zycia zawodowego i spelnienia jako
                matki i gospodyni w domu.
                Na zachodzie jest naprawde wiele takich kobiet ale nie tylko tam. Jesli kobiety
                dzis sa silniejsze to tylko dlatego ze przeszly te selekcje. Te ktorym sie nie
                udalo- nie rozmnozyly sie po prostu :).
                Jesli nadal agresywne feministki beda atakowac islam to ten islam jeszcze wiecej
                zwolenniczek znajdzie. Zanim ktorakolwiek z tych pan sie zorientuje jakie zakusy
                na ich prawa moze miec panstwo zbudowane na Islamie..
                Nie tu lezy sek. Ale najlepszy to dowod na to ze wielu z was kochani pojecia o
                tym gdzie lezy faktycznie problem i jak go wziasc za rogi.
                • Gość: . Ale Ty wiesz, to nas oswiec. O Lampoczko Allaha! IP: *.range81-156.btcentralplus.com 07.10.04, 16:33
                  • Gość: ANka Ani nawet alladyna. Wyglada ze nie bladze tak IP: *.ifn-magdeburg.de 07.10.04, 16:35
                    jak co poniektorzy tutaj. I cietrzewic sie nie umiem jak niektore dzdzwonice..
                    • biedronka24 Bywalo tak juz dawno ze wlasnie rosysjka mafia 07.10.04, 16:38
                      synalkowie najprzedniejszej komuny jezdzili po calej Europie gdzie sie da.
                      Bywali wyksztalceni, jezyki znali. Tatusiowie pieniadze z systemu sciagali.
                      Dynastia trwala. Skad ja wiem cos ty za jeden kropeczku?!
                      Sympatie sie zgadzaja... Co do antypatii to nie wiem ale cosik mi sie wydaje ze
                      jedna mafia najbardziej innej mafii sie boi. Tak to juz w swiecie bywalo. A ze
                      wiele panstw islamskich strukture podobna do niektorych komunistycznych ma- to
                      inna sprawa - calkiem ale to calkiem dla tej kwestii istotna :)
                      • Gość: . Przeciez lewactwo idzie z islamem lapa w lape IP: *.range81-156.btcentralplus.com 07.10.04, 16:47
                        Nie badz naiwna. I ten "internacjonal", co dzisiaj Muslimow broni to przeciez
                        nie neo-conow wymysl. Co wiecej, np. "narodowa swiadomosc palestynska" to w 99%
                        dzielo politrukow z Uniwersytetu im. Lumumby w Moskwie. Nie udawaj naiwnej,
                        ANka...
                        • biedronka24 To szukaj lepszych przykladow 07.10.04, 16:51
                          ten jest akurat mowiac po dzisiejszemu ´do bani´.
                          Noble na dzis to juz zaden autorytet zwlaszcza w innych dziedzinach niz nauki
                          scisle. Po pierwsze za dokonania sprzed setek (z punktu widzenia nauki ) lat ale
                          przynajmniej za jakies osiagniecia. W innych dziedzinach to juz coraz bardziej
                          zenada.
                          Poza tym milego dnia.
                          Ja wracam do aktywnego (ale nie feministycznego) zycia...
          • Gość: ANka No i wiemy dlaczego IP: *.ifn-magdeburg.de 07.10.04, 16:12
            komunisci tak jak kroliki. Wszedzie sie odnajda...
            Stokrotne dzieki panie spostrzegawczy...
    • Gość: . Re: Perfidia + IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 16:26
      Dlatych,kto nie zna niemieckiego:
      Нобелевская премия по литературе присуждена представительнице Австрии

Австрийская писательница Эльфриде Елинек удостоена Нобелевской премии по
      литературе 2004 года. Об этом в четверг объявила Королевская академия наук
      Швеции. Премия в размере 10 млн. шведских крон (1,1 млн. евро) присуждена "за
      ее музыкальный слог в новеллах и пьесах, которые с исключительной языковой
      выразительностью описывают нелепость общественных стереотипов и их порабощающую
      силу". Э.Елинек родилась 20 октября 1946 года в городе в Мюрццушлаге (земля
      Штирия), выросла в Вене. Изучала театроведение и историю искусств в Венском
      университете. В 1967 году она бросила учебу и стала писать. В антологиях и
      литературных журналах были опубликованы ее лирические и прозаические
      произведения, а затем вышла в свет и первая книга "Мы всего лишь приманка,
      бэби!" (1970 год). Сейчас Э.Елинек считается одной из самых значительных
      немецкоязычных писательниц современности. В 1979 году состоялась премьера ее
      первой пьесы для театра "Что произошло после того, как Нора покинула своего
      мужа, или Столпы общества". За ней последовали и другие пьесы для театра.
      Вручение премии состоится 10 декабря.

• Gość: . Re: Perfidia + IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 16:34
        A jak ktos rosyjskiego nie zna,to
        www.unian.net/ukr/news/news-62840.html
        • Gość: . Re: Perfidia + IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 16:36
          A jak nie,to:
          www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1305&a=322235&previousRenderType=1
          • Gość: . Re: Perfidia + IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 16:39
            Albo to:
            www.china.com/
            • biedronka24 Musi ta czerwona szminka 07.10.04, 16:41
              ktora wielu jakos sie podoba...
              Pech chcial ze rowniez w Libii :(.
              Kadafii tez bardzo chcial zostac komunista...
              • biedronka24 hi, hi 07.10.04, 16:47
                nawet w tamtym okresie szkoly dla dojrzalych niewiast na jakis czas otworzyl...
                Zanim mu przeszlo, hi, hi...
              • Gość: . I tez mlodz wysylal do Uniw.im.Lumumby. Jak Arafat IP: *.range81-156.btcentralplus.com 07.10.04, 16:50
                A jesli chodzi o szminke, to - fakt - pani wyglada jak siostra blizniaczka
                samego Drakuli...Kolor ponoc modny, ale wydaje mi sie,ze ryzykowny po 40tce -
                moja mama w mlodszym od pani Jelonek wieku przeszla na pastele...
                • biedronka24 Nie tylko szminka 07.10.04, 16:53
                  ale i zyciorys. Domyslam sie ze pani az za dobrze wie co w jakim wieku przystoi
                  jak przystalo na jakakolwiek pania ktora czegokolwiek o sztuce i teatrze sie
                  uczyla. I wlasnie dlatego ta szminka. Ale tym bardziej uwazam wlasnie ze wobec
                  powyzszego jej zeznania sa malo wiarygodne....:)
              • Gość: . Re: Musi ta czerwona szminka+ IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 16:52
                Biedronko!
                A ty o czym?
                Ja z Kadaffim nie rozmawial.
                • biedronka24 Ja tez nie. Ani z ta pania 07.10.04, 16:54
                  i wlasnie o to chodzi...
                  Musimy polegac na tym co chca nam powiedziec i chca napisac oraz konfrontowac to
                  z rzeczywistym dzialaniem..
                  Milego...
                  • Gość: . Re: Ja tez nie. Ani z ta pania+ IP: *.227-1-64736c10.cust.bredbandsbolaget.se 07.10.04, 16:59
                    Odetchnalem.
                    • biedronka24 w imieniu tej pani? 07.10.04, 17:04
                      Nie ma czego..
                      Z tak umalowanymi babiszonami nie rozmawiam. Jeszcze by zechciala zamiast
                      autografu odcisk ´usteczek´ zostawic albo pokazac mi rozciagnieta dziure po
                      kolczyku :(
                      Oddychaj gleboko i spokojnie...
                      Teraz w literaturze jest moda na cos innego. Ale o tym sza. Nie daj Bog panowie
                      w komisji dowiedzieliby sie i znow Nobel w tej dziedzinie mialby jakies szanse
                      na nabranie znaczenia.
                      A dziedzina jest ciekawa, bardzo ciekawa tylko wlasnie przy niej trzeba umiec
                      gleboko oddychac i nie poddawac sie emocjom.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka