Dodaj do ulubionych

Wybór ETZ vs. JAWA

05.04.04, 09:50
Witam! W tym roku chcę sobie zafundować na lato motocykl. Nie mam za dużo
kasy tak do 1500 pln i chciałbym coś kupić tzn. myślę o Jawie TS 350 albo o
ETZ 250. Co byście mi doradzili? Chciałbym w lato trochę popodróżować z
dziewczyną po Polsce. Co byście mi polecali: z założenia ma to być w miarę
ekonomiczne i tanie (właśnie myślę o ww. motorach). Słyszałem opinię o
Jawach, że są wywrotne - jak jest naprawdę, proszę pomóżcie. Interesują mnie
opinie tych co jeździli na tych motorach a nie tych co nie jeździli na nich a
mówią. Proszę o informacje o niezawodności, spalaniu itp.
Nie chcę kupić nic mocniejszego (nie mam zbyt dużego doświadczenia i
pieniędzy). Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady.
Obserwuj wątek
    • dwacylindry Re: Wybór ETZ vs. JAWA 05.04.04, 21:14
      CZE
      jak juz to ETZ 251 - lepiej wyglada i jest zwrotniejsza bo krotsza od ETZ 250,
      no i ma seryjnie montowana tarcze z przodu, 250 miala jako opcje.
      Ale na dlugie trasy JAVA lepsza bo mocniejsza i ciezsza - stabilniej sie
      prowadzi przy wiekszych predkosciach, bez problemu ciagnie 130-140 na godzine,
      ETZ tyle nie da rady. Ale niemiecka maszynka jest bardziej niezawodna no i
      zuzywa jakies 1.5-2 literkow mniej.
      Ja polecam ete 251, mialem kiedys taka, i mile ja wspominam, ale jezdzilem
      glownie solo, z pasazerem traci swoja dynamike.
      • zyrafakonrad1 Re: Wybór ETZ vs. JAWA 06.04.04, 00:23
        Niestety według mnie jeśli solo to co napisał przedmówca to się zgadza. Jeśli
        z plecaczkiem to wybór 251 jest dla mnie poroniony. Jest za krótka co prawda
        mówią, ze pare mm ale jednak poza tym pozycja 250 chyba jest mniej meczaca. Co
        do predkości przelotowej to chcialem powiedziec, że ostatnio jak latalem z
        chlopakami z gdansaka to ich dogonic nie moglem,a i zuzycie paliwa nie bylo
        duze (to jesli chodzi o jakies mity dotyczace przegrzewania sie tłoków!). O
        jawie nic nie wiem, raz jechalem kawalek ale to bylo dawno i nie prawda.
        Szczerze polecam MZ.
        Ps. poszukaj jeszcze na www.riders.pl www.mz251r.prv.pl
        i na forum motocyklistow swiata ( tam chyba jest dyskusja na temat 251 - 250)
        poza tym ten temat byl poruszany kilka postow nizej. Z ciekawostek powiem, ze
        podobno poprzedni wlasciciel mojej MZ dojechal do Hiszpani i to nawet chiba z
        pasazerka nawet! tak , ze chyba można!
        do zobaczenia w trasie
    • fidorek1 Re: Wybór ETZ vs. JAWA 07.04.04, 19:55
      Cześć.Napiszę Ci coś o Jawie TS 350.Jeżdżę takim motorem od '88r.Jawa ma w
      instrukcji Vmax.125km/h,itak to mniej więcej wygląda.Nie bardzo wierzę że bez
      ingerencji w cylindry,przełożenia itp. Jawa rozpędzi się do ...no powiedzmy
      130km/h i jeśi to się uda,to wcale nie bez problemu.Najlepiej Jawa czuje się w
      granicach 80-100km/h.To jest prędkość z którą można jechać i jechać.Spalanie w
      mojej,utrzymuje się w okolicy 4,7-5,2l/100km.Max.spalanie 7,5l/100km osiągnąłem
      jak byłem na Słowacji z bocznym wózkiem(trzy osoby+bagaż),ale to już zbyt duży
      wysiłek dla silnika.Solówką jezdziłem turystycznie m.in, po Bieszczadach.Nie
      wydaje mi się że Jawa jest wywrotna,przeciwnie myślę że jest dość stabilna i
      nawet z drugą osobą i bagażem prowadzi się pewnie.Z silnikiem nie miałem
      problemów,łatwy w obsłudze,prosty w budowie,nie drogie i dostępne części.Nawet
      tak strasznie negowany układ zapłonowy,przy zachowaniu minimum troski nie
      sprawia problemów.Silnik odpala bez kłopotów latem i zimą.Niestety słabe punkty
      to bębnowe hamulce(są rzeczywiście słabe co nie znaczy że nie hamują) sama praca
      silnika(klekotanie na wolnych obrotach,i naprawdę niewiele da się zrobić)no i
      trchę za słaby silnik(brakuje kopa np.przy wyprzedzaniu TIR-ów,pokonywanie z
      obciążeniem podjazdów to też nie sielanka).Mimo wszystko Jawa da się lubić.Ja
      przejechałem swoją ponad 60 000km i nie dała mi zbyt wielu powodów do
      narzekań.Ale wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam.
    • hun_xtz660 Re: Wybór ETZ vs. JAWA 08.04.04, 11:08
      Witam. Jeździłem na ETZ250 r.1996 przez 15 lat. Przejechałem 65 tyś km. głównie
      turystycznie w wakacje. Motocykl bez zarzutu, żadnych awarii - jazda spokojna,
      bez szarpania i tylko raz na 1 kole.Spalanie po trasie:3,5 l/100km solo, 4,5 w
      dwie osoby z bagażem. Przez ten czas zjeżdziłem 3 komplety klocków ham. 3
      łańcuchy oryginalne, 4 świece Iskra F100, 2 opony przednie i 3 tylne.
      WYmieniłem 3 akumulatory (ostatni żelowy) i uszczelnicze przedniego zawieszenia.
      Usprawnienia: zapłon elektroniczny, przeróbka pompy hamulcowej, płyn hamulc.
      DOT-4(nieagresywny). W trasie średnia prędkość 90-100 km/h , w dwie osoby
      rozpędzał się do 120 i można było tak jechać, ale palił 6 l/100km.Lepiej używać
      benzyny U95 niż Pb95 - ma niższą temperaturę spalania ( silnik fabrycznie
      przystosowany do etyliny 88 ) W porównaniu z Jawą TS350 wg mnie motocykl
      zwinniejszy i bardziej dynamiczny. W porównaniu z ETZ 251 wygodniejszy bo
      dłuższy i nie staje tak łatwo na tylne koło, dynamika taka sama. Udanego
      zakupu.
      • kurcgalop ale jaja 29.04.04, 16:50
        hun_xtz660 napisał: Witam. Jeździłem na ETZ250 r.1996 przez 15 lat.
        Przejechałem 65 tyś km. głównie turystycznie w wakacje.


        Z 1996r?????? no bez jaj kolego ;)))))))mamy dopiero 2004r -
        albo Etka była z 1986 albo jeździłeś 5 lat.............. albo znowy mi
        kalkulator szwankuje ;)))
          • kurcgalop Re: ale ...... 29.04.04, 18:11
            Cześć;)) czepiam się tak zartobliwie bo to oczywiste. Sam jestem na etapie
            opisanym we wątku. Mam o tyle łatwiejszy wybór że w mojej okolicy jest tylko
            ETZ 251 do sprzedania ;)))))) Ale zasadniczo podzielam opinie na temat Jaw i MZ.
            Z tym, że mnie bardziej od zdolności do pałowania czy latania w trasie
            interesuje walor ekonomicznej eksploatacji. Gdzieś w sieci wyczytałem post
            gościa który twierdzi że rozsądnie korzystając z manetki można w ETZ zejśc do
            3,5 l/100km. Patrząc na charakterystykę zużycia umieszczaną przez producenta
            odpowiadałoby to prędkosci ok 60-80 km/h co mnie akurat urządza

            Pozdrawiam
            • hun_xtz660 Re: ale ...... 30.04.04, 09:24
              Mnie się to udało. Jazda cały czas równo ,bez szarpania, licznikowe 80 km/h,
              samemu, cały bagaż to mały plecak na kanapie za mną. Motocykl miał założoną
              półowiewkę.
    • mlodyxl Re: Wybór ETZ vs. JAWA 09.04.04, 12:33
      dzięki wielkie i jak to bywa zawsze...narobiliście mi niezły mentlik w głowie.
      HEHEH teraz nie wiem co wybrać , prawdopodobnie będzie to mz 250. Porównajcie
      dla mnie jeszcze proszę 251 i 250 który typ lepszy do moich celów. Wybierając
      pomiędzy niemiecką a czeską techniką wybiorę chyba jednak niemiecką. Pozdrawiam
      i dzięki za odpowiedzi.
      • hun_xtz660 Re: Wybór ETZ vs. JAWA 14.04.04, 09:32
        Do turystyki lepszy będzie ETZ 250- ma dłuższą kanapę i w dwie osoby wygodnie
        się jeździ. Ja miałem założone składane boczne bagażniki, do których mocowałem
        2 wojskowe plecaki(kwadratowe) i dodatkowo centralny kufer jak był potrzebny. W
        dwie osoby z bagażem zawieszenie dobijało na większych wybojach, ale uszło. Jak
        dobrze załadujesz tylny kufer, to łatwo staje na tylne koło. A jak chcesz się
        wypuszczać w dłuższe trasy, to bierz ze soba Mixol, bo na stacjach benzynowych
        to rzadkość - same Arale i Castrole.
    • blade_rr Re: Wybór ETZ vs. JAWA 14.04.04, 10:06
      Czesc! Kup sobie ETZ 251 najlepiej bo jest mocna, nie czesto sie psuje mniej
      pali niz jawa. Jawa moze jest mocniejsza ale jest troche mulasta, etka lepiej
      wchodzi na obroty. Kupujac jawe musisz sie pogodzic z faktem ze duzo pali bo
      to 350 i dwucylindrowka... Mialem etke i jezdzilem jawa i z jazdy etka mialem
      wiekszy ubaw. Powodzenia w wyborze. Nara
    • romuald777 Re: Wybór ETZ vs. JAWA 17.04.04, 07:56
      WITAJ JA MAM JAWA 350 TS I JESZCZE MNIE NIE ZAWIODŁA JEZDZIŁEM PO CAŁEJ POLSCE
      TO NIE PRAWDA ZE JAWY SA WYWROTNE PISZĄ TO CI CO JEZDZIC NIE UMIĄ NA MOTOCYKLU
      JAWA 350 JEZDZE NA JAWIE JUZ 5 ROK I BARDZO GO CHWALE POLECIŁBYM CI ABYS KUPIŁ
      JAWE 350 TS PONIEWAŻ SĄ CZĘSCI TANIE I SOLIDNE ORAZ MAŁO PALI PALIWA
    • kobza21 Re: Wybór ETZ vs. JAWA 18.04.04, 20:54
      Siemka.Jestem szczęśliwym właścicielem Jawy TS 350 4 sezon.Prześmigałem nią już
      ponad 20000 km.Mój sprzęt posiada oryginalną tarczówkę z przodu więc pod
      względem chamowania nie ustępuje ETZ.Co do wywrotności czy niestabilności TS,
      pierwsze słyszę,moja waży 156 kg i sunie jak po szynach (MZ jakieś 20-30 kg
      mniej).Wg. mnie Jawa jest bezpieczniejsza (gmole) no i w razie dzwona nie
      odpada osprzęt.Jezeli chodzi o spalanie to kumpel kupił elektroniczny
      dynamiczny zapłon (1-2l/100 mniej)i ma kopa jak cholera, ja na to idę.Poza tym
      mam 198 cm wzrostu i na 251 wyglądam jak na motorynce.W trase tylko JAWA (2
      osoby= 165 kg kufer i 2 sakwy-non stop 110-120 na luzie)Jakieś konkretne
      pytania natury technicznej? Pisz!!!!!!!!!
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka