12.07.02, 20:14
model gpz 1100.rocznik 84,przebieg 50kkm,cena 3500.właśnie mogę coś takiego
kupić i będę wdzięczny za wszelkie uwagi o tym modelu.co się szczególnie psuje
i tyleż kosztuje.czy eksploatacja jest bardzo kosztowna,ile toto wam pali i czy
ten rocznik warto nabyć.z góry dzięki:)))
Obserwuj wątek
    • pawel.kot Re: kawasaki 18.07.02, 23:19
      Jeśli motocykl jest w dobrym stanie, to niezmiernie gratuluję. Wówczas zadowoli się
      nieco ponadprzeciętnym zużyciem 7,5-8,5 l/100 km, oraz oleju (ok. 1l/1000 km). Jeśli jednak jest to
      "mina", a Ty ją kupisz, szczerze współczuję. Atrakcyjna cena sugeruje to drugie. Polecam znaleźć
      mechanika (kolegę, kolegę kolegi itp.), który obejrzy sprzęt przed zakupem. Jeśli jest to możliwe, zrób
      badanie diagnostyczne, nawet na swój koszt. Jeśli motocykl będzie OK., odciążysz sobie głowę, jeśli
      okaże się, że to gruz, ale ładnie (co nie znaczy dobrze) zrobiony, zaoszczędzisz pieniądze, swoje nerwy i
      być może zdrowie. Elementy takie jak rama, przednie zawieszenie (lagi), itp., nie nadają się do
      prostowania, czy spawania, lecz do wymiany, a taki zabieg jest nieopłacalny, gdyż te części kosztują
      prawie tyle, co motocykl.


      Sprawdź dokładnie (wspólnie z obiektywnym mechanikiem, bądź serwisem) wszelkie ślady użytkowania,
      wgniecenia, rysy ślady pęknięć owiewek, zużycie tarcz hamulcowych, oraz pracę silnika (równość,
      głośność, dymienie z rury przy zimnym i nagrzanym silniku - przegazówki). Osoba która ma
      doświadczenie i stoi po Twojej stronie (ew. Ty sam, jeśli czujesz się na siłach) powinna się przejechać i
      zwrócić szczególną uwagę na dynamikę, dźwięki ze skrzyni biegów i łatwość zmiany przełożeń. Przy kilku
      różnych prędkościach (np..: 60, 120 i 160 km/h) powinno się unieść ręce 2 cm nad kierownicę, tak, aby
      znajdowała się ona między kciukiem, a pozostałymi palcami (odwrócona litera U) i w ten sposób zbadać,
      czy kierownica nie wpada w drgania poprzeczne, wibracje itp., a także, czy motocykl bez przechylania się
      kierowcy jedzie prosto. Jeśli nie, oznacza to wadę jakiegoś elementu podwozia (np.: krzywa rama, lagi
      itp.). Badanie podczas hamowania też jest bardzo istotne. Najpierw zaczynamy od mniejszych prędkości i
      mniejszej intensywności, aby za kolejnymi trzema razami zwiększać: nieznacznie prędkość (od której
      zaczynamy hamować) i znacznie intensywność hamowania. Jeśli nie będzie wibracji, znaczy, że sprzęt
      jest w 98% OK. Powodzenia.

      Pozdrawiam :)

      Paweł Kot

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka