Dodaj do ulubionych

moto guzzi nevada 750

06.03.03, 08:27
Bardzo podobają mi się motorki tej marki, czy nevada 750 będzie odpowiednia
dla nowicjusza, w lato mam zamiar zrobić kat.A
pzd.
Obserwuj wątek
    • dr.krisk Re: moto guzzi nevada 750 06.03.03, 14:15
      Nie jeździłem na MG Nevada, ale moi włoscy znajomi chwalą sobię tę markę.
      Podobno całkiem solidne pojazdy. Zwłaszcza silniki sa OK.
      Mnie bardziej podoba się California, no ale ta cena....
      KrisK
      • hiszpan25 Re: moto guzzi nevada 750 07.03.03, 09:22
        Gizzi jest sporym motorkiem o dość wysokiej wadze... to może przeszkadzać
        początkującemu... całe szczęście że moc silnika nie wygórowana 30kW? o ile
        pamietam... ale za to kupujesz motocykl niepowtarzalny (v2 poprzecznie
        umieszczone nie jest często spotykane). niestety ma to swoją wadę w postaci
        mało popularnych części i ubogiej sieci serwisowej. Nowe moto pewnie bedzie
        miłym towarzyszem podróży ale stary bedzie sprawiał sporo kłopotów z racji
        niedostepności części.
        PZDR!
    • szymon.dziawer Re: moto guzzi nevada 750 07.03.03, 12:09
      Zrobiłem Newadą ok. 1000km. Całkiem w porządku motocykl - mimo swojego
      chopperowskiego image. Prowadzi się bardzo dobrze, silnik jest w zarówno
      elastyczny i dynamiczny. Napęd wałkiem nie wpływa negatywnie na komfort jazdy a
      na pewno ogranicza czynności serwisowe. Nie wiem skąd kolega Hiszpan czerpie
      swoje dane o niedostępności części? W karaju już od 2 lat mamy importera tych
      motocykli - firmę Polmotor (tel. (0-22)812 42 51)) i kilku dealerów na terenie
      całego kraju. Jezeli chodzi o pierwszy motocykl. Zawsze twierdziłem, że przy
      odpowienim podejściu do motocykla i dystansie do swoich umiejętności każdy
      motocykl nadaje się jako pierwszy, no może z kilkoma wyjątkami, jak ZX12, czy
      Hayabusa, i to nie dlatego, że są trudne w prowadzeniu, tylko dlatego, że
      jeżdżą 300km/h. Bo każdy początkujący motocyklista chce "zamknąć szafę" w
      swojej nowej "Buzie", czy "12".
      Pozdro
      Szymon
      • csi Re: moto guzzi nevada 750 07.03.03, 13:12
        Dzięki za info, może ktoś jeszcze doda coś o eksploatacji MG...
        PS California mnie też podoba się bardziej niż Nevada ale
        - koszty
        - mniejsza Nevada na początek chyba będzie właściwsza
        pdz. csi
        • spipen Re: moto guzzi nevada 750 12.03.03, 04:59
          Niestety, MG Nevada ma dużo zalet:
          - relatywnie tania,
          - łatwa w prowadzeniu,
          - robi wrażenie,
          - wyróżnia się z japońskich (i nie tylko) chopperów
          - najtańsza wjazdówka do klubu M-G
          Jednak ma również wady (moim zdaniem):
          - jest nieco toporna;
          - ma kiepskie hamulce,
          - ciężko pracujące sprzęgło (walcząc z miejskimi korkami możesz zmęczyć lewy
          nadgarstek)

          PZDR

          spipen
      • hiszpan25 Re: moto guzzi nevada 750 07.03.03, 13:55
        "od kilku lat jest przedstawiciel i kilku dealerów" ...właśnie o tym pisałem,
        jest to moto mniej popularne niż produkcja japońska wiec szanse na to że część
        do danego modelu lezy na półce są malutkie... a czy jest cos bardziej
        nieprzyjemnego jak wiadomość że część (dowolny drobiazg) trzeba bedzie zciągnąć
        z Włoch w środku sezonu?

        PZDR!
        PS nie chodzi mi o to że jest to unikat typu Boss Hoss czy Honda NR 750 do
        którego części niemalże nie ma...

        • szymon.dziawer Re: moto guzzi nevada 750 07.03.03, 14:59
          > właśnie o tym pisałem,
          > jest to moto mniej popularne niż produkcja japońska wiec szanse na to że
          część
          > do danego modelu lezy na półce są malutkie...

          Niestety na razie Polska jest takim krajem, że u naszych dealerów, nawet
          najbardziej popularnych motocykli japońskich, nie możemy liczyć nawet na to, że
          na półce będą mieli tkie drobiazgi jak klamka hamulca lub sprzęgła i każdy
          duprerl trzeba ściagnąć, wpłacając oczywiście wczesniej zaliczkę i zwykle trwa
          to właśnie 2 tygodnie, więc czy jest różnica, czy czekasz 2 tygodnie na cześć,
          która idzie z Włoch, czy Holandii, gdzie są europejskie magazyny większosci
          japońskich marek?

          A i jeszcze jedno. Nie, żebym był czepliwy, ale... W przypadku Moto Guzzi mamy
          wzdłużne ustawienie silnika, ponieważ takie ustawienie ma wał silnika a to
          właśnie decyduje, czy mamy do czynienia z układem "wzdłużnym" czy "poprzecznym"
          silkika. Tak więc BMW, Moto Guzzi mają wzdłużne ustawienie silnika, a Harley-
          Davidson, Honda CBR, Junak - poprzeczne.

          Pozdrówki
          Szymon Dziawer
          • hiszpan25 Re: moto guzzi nevada 750 10.03.03, 11:19
            co do drugiej części muszę się zgodzić jest to fatalne niedopatrzenie z mojej
            strony... oczywiście silnik w Moto Guzzi jest ustawiony wzdłużnie!!! mea culpa!
            a co do współpracy z włochami to mam swoje zdanie bo zawodowo (akurat nie w
            przypadku motocykli) z nimi współpracuję i wiem jak szybko potrafią realizowac
            zamówienia na części... Co do pierwszej części postu jest juz mniej kolorowo.
            Nawet w Berlinie znalazłem raptem 2 punkty zajmujące się MG...

            Wendel Motorräder GmbH
            Wilsnacker Str. 35
            10559 Berlin (Tiergarten)
            Telefon: 030-3942054
            Telefax: 030-3946150
            eMail: info@wendelmotorraeder.de
            Homepage: www.wendelmotorraeder.de

            A.T.T. Tiedemann
            Otto-Erich-Str. 10 b
            14109 Berlin (Wannsee)
            Telefon: 030-80603326
            Telefax: 030-80603327
            eMail: attberlin@t-online.de
            Homepage: www.attberlin.de

            gdy takie suzuki ma w berlinie 8 punktów:

            Motorradshop Persiusstraße GmbH
            10245 Berlin
            Bossestr.7

            FON: 030-2912377 / FAX: 030-2912387

            Motorrad Lukas
            10435 Berlin
            Danziger Str. 27

            FON: 030-44356535 / FAX: 030-44356533

            Motorrad Ilchmann
            10963 Berlin (Kreuzberg)
            Stresemannstr. 48

            FON: 030-2516400 / FAX: 030-2518135

            Rock`n Roller Center Motorrollerhandel GmbH
            12247 Berlin-Lankwitz
            Mühlenstr. 30

            FON: 030-7740390 / FAX: 030-7740399
            Motorrad Schütze
            13349 Berlin
            Barfusstr. 8

            FON: 030-4521047 / FAX: 030-45978266

            MC Charlottenburg
            13629 Berlin
            Siemensdamm 43/44

            FON: 030-38302950 / FAX: 030-38302934

            D & L Dechring u. Langer GmbH
            14163 Berlin
            Potsdamer str. 35

            FON: 030-80902787 / FAX: 030-80902789

            Autohaus Klaus GmbH
            88662 Überlingen
            Oberriedstr. 11

            FON: 07551-95200 / FAX: 07551-952010
            dane ze stron motoguzzi deutschland i suzuki deutschland

            ale mogę sie mylić i czas sprowadzenia części czy też dostep do nich jest
            lepszy do MG niz japońca...

            PZDR
              • mikoch1 Re: moto guzzi nevada 750 11.03.03, 15:25
                Zacznijmy może od zalet.
                Kardan- bezobsługowość (może tylko kontrola poziomu oleju), trwałość
                (praktycznie cała żywotność pojazdu), czystość (nie chlapie smarem)

                Wady- Reakcja na zmianę obciążenia (ma tędęcje do usztywniania tylnego
                zawieszenia podczas przyspieszania), duże straty mocy (przy mniej udanych
                konstrukcjach nawet o 15%), spora waga, spore koszty konstrukcji i wytworzenia
                (podnoszą cenę nowego motocykla).

                Łańcuch:
                zalety- Mała masa własna, niewielkie straty mocy (około 5%), brak negatywnych
                reakcji na gaz,

                wady- niewielka trwałość (średnio 20000km), potrzeba częstej kontroli napięcia
                i smarowania (co około 500km lub po kazdej jeździe w deszczu), dość brudny
                (zachlapuje smarem felgę i okolice tylnego koła), dość głośny.

                Podsumowanko

                Kardan stosowany jest w motocyklach turystycznych które osiągają znaczne
                przebiegi a bezobsługowość jest bardzo istotna. Znaczna waga nie ma tutaj aż
                takiego znaczenia.

                Łańcuch znajduje zastosowanie w motocyklach sportowych oraz tanich. Niska masa
                i niewielkie koszty są sporą zaletą. Brak negatywnych reakcji na gaz pomaga
                przy agresywnej jeździe, no i niewielkie straty mocy też są spora zaletą przy
                sporcie oraz niewielkich mocach tańszych pojazdów.

                Poprawcie mnie jak cos przekręciłem.
          • hay Re: moto guzzi nevada 750 - zaprzeczenia??? 14.03.03, 14:41
            szymon.dziawer napisał:

            > > właśnie o tym pisałem,
            > > jest to moto mniej popularne niż produkcja japońska wiec szanse na to że
            > część
            > > do danego modelu lezy na półce są malutkie...
            >
            > Niestety na razie Polska jest takim krajem, że u naszych dealerów, nawet
            > najbardziej popularnych motocykli japońskich, nie możemy liczyć nawet na to,
            że
            >
            > na półce będą mieli tkie drobiazgi jak klamka hamulca lub sprzęgła i każdy
            > duprerl trzeba ściagnąć, wpłacając oczywiście wczesniej zaliczkę i zwykle
            trwa
            > to właśnie 2 tygodnie, więc czy jest różnica, czy czekasz 2 tygodnie na
            cześć,
            > która idzie z Włoch, czy Holandii, gdzie są europejskie magazyny większosci
            > japońskich marek?

            (Enfield)
            Większość części jest dostępnych od ręki. Pozostałe trafiają do klienta w ciagu
            jednego dnia (czas wyjęcia odpowiedniej części z motocykla-dawcy). Tak,
            że
            nawet poważniejsze naprawy, jak, np. wymiana głowicy (jeżeli zajdzie taka
            konieczność) trwa jeden dzień. Tak więc motocykl może nie powala na
            kolana
            swoją prędkością maksymalną, ale prędkość działania serwisu jest godna
            naśladowania.
            Większość części jest dostępnych od ręki. Pozostałe trafiają do klienta w ciagu
            jednego dnia (czas wyjęcia odpowiedniej części z motocykla-dawcy). Tak,
            że
            nawet poważniejsze naprawy, jak, np. wymiana głowicy (jeżeli zajdzie taka
            konieczność) trwa jeden dzień. Tak więc motocykl może nie powala na
            kolana
            swoją prędkością maksymalną, ale prędkość działania serwisu jest godna
            naśladowania.


            Czy wszyscy mamy uwierzyć, że.. np z Hondy czy Yamahy nie da się wykręcić
            części?
            Poza tym, jeśli tak ma wyglądać magazyn, to ja nie chcę kupować Enfielda, bo
            potencjalnie był on już dawcą organów dla innego motocykla, więc nawet jeśli
            nie przejechał nawet kilometra - moim zdaniem nie jest nowy.

            Nie chciałbym kupić markowego, nowego komputera, w którym może nawet kilka razy
            ktoś grzebał.

            pozdro

            hay
            • hay Re: moto guzzi nevada 750 - zaprzeczenia??? 14.03.03, 14:45
              jeszcze jedno

              uważam, że japończyki są bezpieczniejsze, gdyż importerzy robią większe obroty,
              więc magazyn części zamiennych kosztuje ich relatywnie mniej, więc się opłaca.
              Dlatego ryzyko "przeszczepów" (bez urazy dla mr. Przeszczepa - podrawiam go)
              jest znacznie mniejsze.

              pozdr

              hay
      • spipen Re: moto guzzi nevada 750 12.03.03, 05:10
        szymon.dziawer napisał:

        > Jezeli chodzi o pierwszy motocykl. Zawsze twierdziłem, że przy
        > odpowienim podejściu do motocykla i dystansie do swoich umiejętności każdy
        > motocykl nadaje się jako pierwszy, no może z kilkoma wyjątkami, jak ZX12, czy
        > Hayabusa, i to nie dlatego, że są trudne w prowadzeniu, tylko dlatego, że
        > jeżdżą 300km/h. Bo każdy początkujący motocyklista chce "zamknąć szafę" w
        > swojej nowej "Buzie", czy "12".
        > Pozdro
        > Szymon

        Cieszę się, że nie zaczynałem od ZX-6R, YZF R6, GSXR 600, czyli średniej klasie
        sportowców, choć 16 letnią siostę uczylem jeździć GSX-F 600.
        Równie mocno się cieszę, że nie dane mi było uczyć się jeździć na KTM 250 SX,
        czy YZ 450 itp.
        GL 1500/1800, oraz BMW R 1150 RT również nie są chyba najlepsze do nauki jazdy.


        PZDR

        spipen
        • csi Re: moto guzzi nevada 750 12.03.03, 14:17
          Kilka pstów wyżej napisałeś że MG ma kiepskie hamulce, specem od motocykli nie
          jestem ale czytałem że Włosi robią dobre hamulce i w MG uruchamiając dowolną
          dżwignię hamują oba koła
          pzd.
          • spipen Re: moto guzzi nevada 750 12.03.03, 15:08
            Włosi robią dobre hamulce (Brembo Serie Oro), ale robią również złe
            (niemodernizowane od wielu lat w celu obniżenia kosztów produkcji, a co za tym
            idzie ceny motocykla).
            W wyższych modelach hamulce są OK, jednak w Nevadzie...

            Podobny problem jest w Ducati (np. 750 Sport).

            Każda wytwórnia robi motocykle dobre i/lub ekonomiczne.

            PZDR

            spipen
            • foxx Re: moto guzzi nevada 750 - hamulce. 16.03.03, 11:03
              spipen napisał:

              > Włosi robią dobre hamulce (Brembo Serie Oro), ale robią również złe
              > (niemodernizowane od wielu lat w celu obniżenia kosztów produkcji, a co za
              tym
              > idzie ceny motocykla).
              > W wyższych modelach hamulce są OK, jednak w Nevadzie...
              >
              > Podobny problem jest w Ducati (np. 750 Sport).
              >
              > Każda wytwórnia robi motocykle dobre i/lub ekonomiczne.
              >
              > PZDR
              >
              > spipen

              Przepraszam, ze sie wtracam, ale Nevada ma wlasnie hamulce "Brembo Serie Oro"
              (pojedyncza tarcza 320mm). Pisze to na podstawie katalogu otrzymanego od
              przedstawiciela na Polske. Wygloda wiec na to, ze Nevada nie ma zlych hamulcow.
              Przy tylnym kole tez ma hamulec tarczowy.
              P.S.
              Moze w przyszla sobote bede miec okazje pojezdzic tym motorkiem.
              Wczoraj dealer mi proponowal, ale nie mialem czasu.

              Pozdrawiam!


              • spipen Re: moto guzzi nevada 750 - hamulce. 17.03.03, 01:18
                Może coś się zmieniło M-G często wprowadza zmiany.
                Rok temu kumpel dał mi się przejechać i H. były kiepskie, piszczały i były
                niezbyt skuteczne.

                Jeśli więc coś się w hamulcach zmieniło zwracam M-G honor.

                PZDR

                spipen
                • orion76 moto guzzi nevada 750 30.03.03, 14:02
                  Witam.
                  Jak widzę znacie się troche na temacie i mogę liczyć na pomoc.
                  A problem jest taki, że mam się zająć sprzedażą MG Nevada 750 wziętego rok temu
                  w leasing przez mojego szefa. Jakie są szanse na jego sprzedaż? Czy musimy
                  najpierw spłacić leasing czy też można odsprzedać go z leasingiem (1 zł mies
                  przez jeszcze jakieś 1.5 roku.) I jaką cene mozna za niego dostać (spłacone już
                  jakieś 10 tyś) Motor jest dodatkowo wyposażony w sakwy, owiewki (a może one są
                  standardem????) No właśnie pytam bo o motocyklach wiem niewiele. :-((((
                  Dzięki
                  orion

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka