Dodaj do ulubionych

Szyba do turystyki...

29.07.09, 12:37
Potrzebuję na gwałt(dorosłem do tego po ostatniej, dłuższej, późno wieczornej
wycieczce za miasto) wyższej szyby do Bandita. Jakieś sugestie? Fajnie by też
było gdyby nie kosztowała 2000pln :)
Obserwuj wątek
    • Gość: zi-k Re: Szyba do turystyki... IP: *.chello.pl 29.07.09, 23:12
      Według mnie wszystkie szyby oferują podobną ochronę przed wiatrem.
      Markowa czy wycięta z pleksi w garażu,wysoka czy niska,jeden grzyb,do 100-120
      jakoś dają radę,powyżej jest żle.
      Po wielu próbach używam na stałe takiej
      www.bikepics.com/pictures/1740053/
      Poprzednio jeżdziłem z o wiele wyższą Puiga ale rzuciłem ją w kąt garazu bo
      motocykl wyglądał z nią jak dupa,a jakiegoś większego efektu nie było.
      Próbowałem tez szyby z deflektorem ale tylko zwiekszył się hałas.
      Zdaje się żeby osiągnąć jakis efekt trzeba byłoby zastosować taką z metr na metr
      ,ale chyba nie chcesz tak skrzywdzić Bandita,to piękny moto,nie zasługuje na to.
      Chyba rozwiazaniem jest krótka dobrze komponująca sie z motocyklem szybka i kask
      o dobrej aerodynamice.
      Pozdro.

      • Gość: jsz Re: Szyba do turystyki... IP: *.internetdsl.tpnet.pl 31.07.09, 08:59
        Gość portalu: zi-k napisał(a):
        > Według mnie wszystkie szyby oferują podobną ochronę przed wiatrem.

        się nie zgodzę... tyle, że aby poprawić sytuację - zazwyczaj trzeba się zdać na
        profesjonalny wyrób, a nie prosty kawał pleksy wycięty byle jak w garażu.
        aerodynamika bywa nie tylko trudnym słowem, ale i zagadnieniem ;) w tym
        względzie jeśli chodzi o wyroby akcesoryjne mra i puig są IMHO jednak lepsze od
        produkcji krajowej
        jsz
      • Gość: zi-k Re: Szyba do turystyki... IP: *.chello.pl 02.08.09, 10:33
        Bardzo często jeżdżę autostradą dlatego z ochroną przed wiatrem
        eksperymentowałem już dużo przy poprzzednim moto YZF600.Zakładałem w nim markowe
        szyby,różnie profilowane,także samoróby,wyginałem pleksi w gorącej wodzie na
        różne sposoby,domontowywałem deflektory różnej wysokości.
        Do obecnego motocykla Horneta posiadam dwie markowe szyby wysoka i
        niską.Próbowałem także z wyrobami poślednich producentów,dokonując zmian w
        profilu i wysokości.
        Wnioski dot.obu motocykli,mając na uwadze przewagę Thundercata ze względu na
        pełna owiewkę są takie, że w niskich prędkościach dajmy na to do 100 dobór
        odpowiedniej szyby może polepszyć komfort podróżowania.
        Ale nie o to chodzi bo przy tych prędkościach nie ma co sobie dupy zawracać,bo
        coś tam wieje ale tyle co nic .Problem zaczyna się przy stałej jeżdzie od
        120,przelotową 150-160,kiedy łeb urywa.Dązyłem do tego żeby wtedy mieć jakis tam
        komfort.
        Niestety nie udało się.BeZ względu na to czego nie robiłbym z szybą,i tak było
        żle.Owszem,zmieniałem punkt naporu trochę wyżej lub nizej,hałas zwiekszał sie
        lub zmniejszał ale różnice były mało odczuwalne.
        Ogólnie wyższa i większa szyba wprowadza większy hałas i turbulencje,nie wygląda
        też za dobrze.Może zmniejsza trochę nnapór,ale kosztem tych dwóch poprzednich
        wartości.
        Kompromisem jest mała, średnia szybka i dobry kask,jak juz napisałem.
        Odchyla powietrze na tyle że nie urywa łba ale nie wprowadza zawirowań i
        nadmiernego hałasu.
        Jsz zapraszam do mnie jak będziesz przejeżdżał przez Kędzierzyn
        poeksperymentujemy z twoją beemką,może cię przekonam że kawał pleksi wycięty w
        garażu działa tak samo jak oryginał.
        Pozdro.
        • Gość: jsz Re: Szyba do turystyki... IP: *.t-mont.net.pl 02.08.09, 15:21
          Gość portalu: zi-k napisał(a):
          > poeksperymentujemy z twoją beemką,może cię przekonam że kawał pleksi wycięty w
          > garażu działa tak samo jak oryginał.

          nie mam oryginału, ale dużą szybę od mra. prawie jak duży kawał pleksy ;)
          różnica w porównaniu z oryginałem jest dla mnie jednak zauważalna
          w sumie po tym, co wyżej napisałeś przyznaję rację, że generalnie zależy to od
          indywidualnych preferencji i zapatrywań: znam osoby, i to wiarygodne, robiące
          spore przebiegi, które twierdziły iż taka "byle co" szybka z louisa za 10e
          dawała im znaczącą poprawę komfortu jazdy odginając strugę powietrza powyżej
          130-140kmh. dla mnie była zauważalna o tyle, że zamiast na wiać klatkę podmuch
          bębnił mi po grdyce - czyli ocena in minus

          od jakiegoś czasu chodzi mi natomiast po głowie założenie varioscreena, ale póki
          co powstrzymuje mnie cena... wolę ten szmal puścić ze spalinami
          jeszua
    • pekos Re: Szyba do turystyki... 06.01.20, 19:48
      Musisz poszukać dłuższej od obecnej i z dodatkowym garbem będzie inaczej też rozbijać powietrze. Co do marki to moim zdaniem bez znaczenia w motocyklach bo i tak z czasem się porysuje i tak
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka