Dodaj do ulubionych

Gaz do Skody Octavii

10.09.04, 00:13
Witam!
Oglądałem archiwum i nie widziałem w nim do tej pory pytań o instalację
gazową LPG do Skody Octavii. Chciałem się poradzić jaką instalację założyć do
silnika 1.6 102 KM. Zaproponowano mi założenie instalacji sekwencyjnej DREAM
XXI "N" za 3500 PLN, czy to dobry pomysł?
Jeszcze jedno pytanie: chciałbym ten samochód użytkować trochę dłużej tak
jeszcze ok. 7 lat, czy założenie gazu nie będzie miało wpywu na szybsze
zużycie silnika?
Obserwuj wątek
    • millerek Re: Gaz do Skody Octavii 10.09.04, 10:32
      krolll napisał:

      > Witam!
      > Oglądałem archiwum i nie widziałem w nim do tej pory pytań o instalację
      > gazową LPG do Skody Octavii. Chciałem się poradzić jaką instalację założyć do
      > silnika 1.6 102 KM. Zaproponowano mi założenie instalacji sekwencyjnej DREAM
      > XXI "N" za 3500 PLN, czy to dobry pomysł?
      > Jeszcze jedno pytanie: chciałbym ten samochód użytkować trochę dłużej tak
      > jeszcze ok. 7 lat, czy założenie gazu nie będzie miało wpywu na szybsze
      > zużycie silnika?
      Na pewno będzie miało. Jeździłem 4 lata samochodem z instalacją gazową i motor
      mocno to odczuł.
    • gaziarz Re: Gaz do Skody Octavii 11.09.04, 11:47
      zalozenie gazu jest zawsze dobrym pomyslem, jesli sie sporo jezdzi.
      I jest to warunek konieczny w nowszych samochodach.
      Dream jest niezlym rozwiazaniem, choc ja stoje na stanowisku, ze jesli juz
      instalowac to Prinsa- szczegolnie jesli sie ma w perspektywie dluzsze jezdzenie.

      A tych, ktorzy mowia o nadmiernym zuzywaniu sie silnika zasilanego LPG/CNG
      zapytaj, jaki ma byc tego powod
      • krolll Re: Gaz do Skody Octavii 11.09.04, 18:18
        Dzięki za odp. jeżeli chodzi o zużycie silnika mówią że wyrabiają się zawory i
        silnik się rozszczelnia bo gaz nie ma środka antystukowego np. ołowiu!
        Co do długiej jazdy to mam 3 letni samochód i jeszcze chciałbym troche nim
        pojeździć.
        Mam jeszcze pytanie ile kosztuje założenie Prinsa i czy jest bardzo duża
        różnica merytoryczna między Dream oraz czy masz jakieś doświadczenia z
        instalacją w Octavii DREAM XXI "N"!
        Pozdrawiam!
      • exmrlaguna Gaz a zuzycie silnika 11.09.04, 20:35
        Powtarzam tylko to co uslyszalem w serwisach samochodowych oraz co wyczytalem w
        prasie motoryzacyjnej:
        1) gaz ma wyzsza temperature spalania w garach - potrafia sie szybciej wypalic
        gniazda zaworow
        2) gaz nie ma tak dobrych wlasciwosci smarujacych, jak ma benzyna
        3) gaz jest zwykle czystszy, wiec wyplukuje naturalne uszczelnienia, takie jak
        nagar w komorze silnika - paradoksalnie czystosc szkodzi w tym wypadku ;-)))
        4) na gazie jest krotsza zywotnosc swiec, a jak silnik ma przez zuzyte swiecie
        gorsze parametry pracy, to i zapewne chodzi nieco krocej, niz dluzej...

        Od siebie po przejechaniu prawie 20.000 km dodam, ze silnik jest troche
        bardziej mulowaty na benzynie, a gaz mam aktualnie zdjety (ale dla
        sprawiedliwosci - zamierzam wstawic drozsza instalacje GAZOWA).
        • gaziarz Re: Gaz a zuzycie silnika 12.09.04, 22:43
          exmrlaguna napisał:

          > Powtarzam tylko to co uslyszalem w serwisach samochodowych oraz co wyczytalem
          w
          >
          > prasie motoryzacyjnej:
          > 1) gaz ma wyzsza temperature spalania w garach - potrafia sie szybciej
          wypalic gniazda zaworow


          Gniazda zaworow przystosoane do spalania benzyny bezolowiowej sa wystarczajaco
          wytrzymale do temperatur spalania gazu. Wypalanie gniazd natomiast nastepuje w
          przypadku checi zaoszczedzenia. Samochod ze zbyt uboga mieszanka czesto jezdzi
          lepiej a do tego mniej pali. Tyle ze spaliny jak i temperatura jest
          nieodpowiednia.

          > 2) gaz nie ma tak dobrych wlasciwosci smarujacych, jak ma benzyna

          Za smarowanie silnika jest odpowiedzialny olej. We wstepnej fazie- zanim olej
          dojdzie- i tak samochod powinien pracowac na benzynie (rozruch i kilkadziesiat
          sekund przy zimnym silniku)

          > 3) gaz jest zwykle czystszy, wiec wyplukuje naturalne uszczelnienia, takie
          jak
          > nagar w komorze silnika - paradoksalnie czystosc szkodzi w tym wypadku ;-)))


          Maslo maslane- syf z benzyny uszczelnia... Niby tak. Ale to jest zamkniete
          kolo. Za szczelnosc silnika sa odpowiedzialne uszczelki. Gaz ich nie niszczy,
          natomiast nagar z benzyny- tak. I tu jest pytanie- czy silnikowi szkodzi gaz
          czy wczesniejsze jezdzenie na benzynie.
          Problem nie wystepuje w przypadku silnikow malo zuzytych, eksploatowanych
          poprawnie (olej i jego wymiany)
          > 4) na gazie jest krotsza zywotnosc swiec, a jak silnik ma przez zuzyte
          swiecie
          > gorsze parametry pracy, to i zapewne chodzi nieco krocej, niz dluzej...
          >

          Dlatego zaleca sie wymieniac swiece co najmniej dwa razy czesciej.

          > Od siebie po przejechaniu prawie 20.000 km dodam, ze silnik jest troche
          > bardziej mulowaty na benzynie, a gaz mam aktualnie zdjety (ale dla
          > sprawiedliwosci - zamierzam wstawic drozsza instalacje GAZOWA).



          Od siebie- jezdze Dieslem :)
          • krolll Re: Gaz a zuzycie silnika 13.09.04, 08:56
            Do Gaziarza!
            A co dokładnie sądzisz o instalacji DREAM XXI "N" - czy nie będzie sprawiała
            kłopotów, na Prinsa się chyba nie zdecyduje do za drogo, za mało jeżdżę i długo
            by się zwracała , właśnie dlatego zaproponowano mi DREAM XXI "N"
              • krolll Re: Gaz a zuzycie silnika 19.09.04, 21:33
                W sobotę zamontowałem w swoim aucie instalację gazową DREAM XXI "N".
                Przejechałem juz ok. 200 km i jak na razie samochód sprawuje się bardzo dobrze,
                jestem mile zaskoczony.
                Mam tylko pytanie: komputer samochodu pokazuje mi średnie spalanie 7,5 l/100km
                czy to jest wiarygodny wynik i czy można się nim sugerować?
                I jescze jedno: czy diodom wskazującym ilość gazy w zbiorniku można ufać? Mam
                zbiornik 51L (41 L napełnienia), po przejechaniu 200km pali się 1 z 4 doid czy
                to znaczy że już zostało tylko 1/4 zbiornika? Czy to możliwe że pierwsze diody
                gasną szybciej (nieproporcjonalnie) niż ostatnia bo w innym przypadku
                wskazywałoby to że na 41 litrach przejadę tylko ok. 270km.
                • piotr.karnas Re: Gaz a zuzycie silnika 24.09.04, 10:06
                  krolll napisał:


                  > czy to jest wiarygodny wynik i czy można się nim sugerować?
                  > I jescze jedno: czy diodom wskazującym ilość gazy w zbiorniku można ufać? Mam
                  > zbiornik 51L (41 L napełnienia), po przejechaniu 200km pali się 1 z 4 doid
                  czy
                  > to znaczy że już zostało tylko 1/4 zbiornika? Czy to możliwe że pierwsze
                  diody
                  > gasną szybciej (nieproporcjonalnie) niż ostatnia bo w innym przypadku
                  > wskazywałoby to że na 41 litrach przejadę tylko ok. 270km.


                  Nie zwracaj uwagi na diody. Kłamią jak z nut. Mam juz 4 samochod z gazem i
                  zawsze oszukują. Ja wiem ile mniej wiecej i pali i jezdze na dzienny licznik
                  kilometrów. Ma zbornik 32 l, pali mi okolo 8 l. Jak na trasie dobijam do 400
                  km, zajezdzam na stacje i tankuje.
                • pita77 Re: Gaz a zuzycie silnika 08.03.05, 09:48
                  Mam Octavię z 2001 roku. Wtrysk sekwencyjny. Wskazania komputera na benzynie w
                  miarę dokładne. Co do gazu trzeba dodać do wskazań jakieś 10 do 12 % -
                  sprawdzone i potwierdzone obserwacjami i obliczeniami. Wskażnik diodowy kłamie
                  jak z nut. U mnie są 4 zielone kontrolki i jedna czerwona. Do zbiornika wchodzi
                  dokładnie 48 l (60 litrowy zbiornik). Przy pełnym zbiorniku palą się 4 zielone
                  kontrolki i gasną po kolei w miarę zużywania się gazu. Teoretycznie przy
                  zużyciu ok 9,5 litra gazu czerowna (rezerwa) powinna zapalić się po zużyciu 80
                  % gazu czyli przejechaniu ok 400 km (wszystkie zielone zgaszone) - a potrafi
                  zapalić się już po 150 km i tak zostaje aż do końca. Tak naprawdę jeżdzi się na
                  kilometry a nie na wskażnik ilości gazu.
    • rejaf Re: Gaz do Skody Octavii 17.02.05, 19:31
      odnoszę się do wypowiedzi o zużyciu silnika - na lpg jeżdżę ok. 10 lat ostatnio
      Nubirą 1,6 II ,auto pięcio letnie, przebieg 203 tyś km, poza obsługą nic przy
      silniku nie było robione,zużycie oleju w normie od zmiany do zmiany.W rodzinie
      jest równięż użytkowana Nexia 1,5 r. 1998 na początku na gazie, przebieg 205
      tyś km. Są to instalacje II generacji. Opowiadania o nadmiernym zużyciu
      silników śmieszą mnie, ponieważ z braku czasu auta nie są
      rozpieszczane,pozdrowienia.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka