Dodaj do ulubionych

Centralwings może wyciągnąć nogi tego lata

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.05, 12:31
czyli parafrazując ich nową kampanię reklamową a odnosząc się do obłożenia na
samolotach na Gatwick - średnio 25% SLF na rejs... a dla porównania easyJet
średnio 90% !!! I to od pierwszego miesiąca (listopad 2004 ponad 93%)
easyJet idzie jak burza.
C0 na połączeniu do Hanoweru także dołuje ...tu nawet poniżej 25% SLF. Na
kwiecień wycieli prawie całą Pragę. Piwko niesmakuje?

eMKa
Obserwuj wątek
    • konrad607 Re: Centralwings może wyciągnąć nogi tego lata 10.03.05, 12:41
      Centralwings jest z nami ewidentnie tylko przez chwile. W ten sposob odbywa sie
      kolejny etap odchudzania LOTu, bo pewnie te 2-3 samoloty do LOTu juz nie wroca a
      i polaczenia np. Krakow-Londyn zostanie oddane BA i innej konkurencji do
      rozdrapania.

      A jak tam WizzAir? Nie sadzilem ze tak dlugo pociagna ze swoimi duzymi
      samolotami. Zapelnic 180 miejsc, poza sezonem, z Pyrzowic to musi byc sztuka.

      konrad
      • Gość: Wicherek Re: Centralwings może wyciągnąć nogi tego lata IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.05, 17:32
        Wizz ma ludzi na pokładzie ale i co z tego jak mają problemy finansowe. Zrobili
        konwersję zobowiązań na pożyczkę zabezpieczoną udziałami. A co do C0, ponoć
        sprzedaż bardzo kuleje, to jest informacja od ludzi z C0... Barcelona sprzedaje
        się kiepsko, całe niemcy także a rynek czarterowy jest przejmowany przez Fisher
        Air Polska. LOTowcy plotkują że szef C0 poprosił LOT o prolongatę spłat
        zobowiązań ale to chyba nie rozwiąże problemu jak sprzedaż jest kiepska a
        wkrótce wchodzi "major player" czyli Ryanair.

        Wicherek
        • ffred Re: Centralwings może wyciągnąć nogi tego lata 10.03.05, 20:47
          na poczatku zawsze jest nie tak, moja znajoma czesto latala na trasie waw-hahn
          airpolonia i opowiadala mi, ze na poczatku latalo 20-30 osob, a po kilku
          miesiacach samoloty lataly wypchane do ostniego miejsca

          chociaz z drugiej strony, nie ma sie czemu dziwc, ze easy ma taki sukces, ceny
          maja na stale niskie i wiadomo, ze poleca, a z centralwings czy skyeurope to
          nigdy nie wiadmo. zwlaszcza ceny centralwings odstraszaja... poza tym easyjet
          ma mocne zaplecze w postaci pasazerow z UK, a centralwings moze o tym pomarzyc
          • Gość: eMKa Re: Centralwings może wyciągnąć nogi tego lata IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.05, 21:36
            ffred masz rację, początki są zawsze trudne i aby osiągnać sukces trzeba mieć
            zaplecze finansowe np. w postaci kapitału. APN miała (ma) kapitał w wysokości
            2,2mln pln i miała pożyczki (kredyty) na 8mln pln. Dodatkowo miała bardzo
            poważny atut: była pierwsza i pierwsza rozpoczeła sprzedaż oraz jako jedyna
            sprzedawał przez 3 miesiące!!! Dodatkowo miała silne wsparcie w charterach oraz
            w przewozach cargo (kontrakty z UPS i TNT). A co oprócz 5mln pln kapitału ma
            C0? Kroplówkę z LOTu? Raczej nie, LOT ma sam problemy. Zapaść została uratowana
            przez kredyt konsorcjonalny na kwotę 400mln pln (ale na razie mogą wykorzystać
            tylko 270mln pln), czyli LOT nie pomoże. Germanwings? A po co? C0 jest dojną
            krową dla Germanwings/Eurowings tak jak LOT dla Lufthansy poprzez system IT i
            booking engine - jak padnie C0, to zero straty, bez inwestycji. Co jeszcze
            mają? exLOToskie chartery, które regularnie od paru lat przynosiły straty. Ten
            sam komplet ludzi i klientów ma teraz C0. Dodatkowo dochodzi "opieka"
            rodzicielska LOTu, GW oraz Ojca Chrzestnego czyli Związków Zawodowych, w gestii
            doboru tras, personelu, firm zewnętrznych (no może nie dokońca, bo z tego co
            mowią pracownicy C0, wszystko co z Łodzi jest "the best" i "speedowe").
            Reasumując: C0 musiało powstać ponieważ byo elementem planu 500mil Zarządu
            LOTu, czyli "Wypchnięcie" kosztów po za firmę. Co zarobił na tym LOT? Brak rat
            leasingowych 5-ciu samolotów (od maja, zgodnie z informacją podaną na
            konferencji prasowej CW/GW), brak opłat za ubezpieczenie, brak strat związanych
            z charterami, wpływy z usług technicznych, wynajmu powierzchni, infrastruktury,
            pozbycie się parunastu pilotów. Ile to daje w skali roku? 50mln pln? Może
            więcej... a "zainwestowali" 5mln pln. Dobra przebitka :-)

            eMKa
          • Gość: Artur Re: Centralwings może wyciągnąć nogi tego lata IP: *.aster.pl 12.03.05, 20:53
            Z Gatwick jest chyba jeszcze jeden problem, którego C0 nie docenił. Gatwick
            jest wprawdzie bliżej od centrum Lądka niż Luton i Stansted, ale to z Luton i
            Stansted można taniej dojechać do centrum bo są autobuusy, a i pociągi nie są
            takie drogie, jak Gatwick Express, który nieźle kroi. Dla klienta, który trzy
            razy ogląda każdą złotówkę koszt dojazdu to też jeden z czynników decydujących
            o wyborze linii. Może to co miało być atutem C0 okazało sie mankamentem w
            porównaniu z innymi liniami latającymi do Londynu.
            • Gość: MFN76 Re: Centralwings może wyciągnąć nogi tego lata IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.03.05, 21:22
              Tak jak wyzej co do dojazdow...

              Dlaczego musisz jechac Gatwick Express? Bo o niej tylko pisza na stronie BAA?

              Stacja kolejowa Gatwick Airport jest na glownej trasie z Brighton i Hastings do dworca Victoria i bilety
              na te pociagi sa sporo tansze. A, ze sie jedzie 10 minut dluzej bo sie staje na 3 stacjach? Mysle, ze to
              do przezycia...

              Poza tym przy terminalu poludniowym jest dworzec National Express skad odchodza autobusy na
              Victorie, Heathrow i inne lotniska oraz do poludniowej Angli.

              Skoro C0 tak odwoluje loty to nie mysle, ze bede z nimi latal - zostane przy easy, ale BLAGAM nie
              mowcie, ze Gatwick ma zly czy drogi transport bo to bzdury.
    • Gość: eMKa Re: Centralwings może wyciągnąć nogi tego lata IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.05, 10:55
      Uaktualnienie:
      C0 przewiozło na trasie WAW-LGW-WAW w lutym 2005 1 697PAX. Co przy oferowaniu
      zgodnym z rozkładem, czyli 26 rejsów WAW-LGW oraz 26 rejsów LGW-WAW daje
      średnio 33PAX SLF% 20,14%, przy czym trzeba odliczyć loty inaugaracyjne, razem
      jakieś 350PAX RT. Urealniając te dane, czyli odliczając anulowane rejsy SLF%
      jest na poziomie 23,10%! Anulowano 30% rejsów! C0 przejeło palmę pierwszeństwa
      w tej konkurencji od WizzAir.

      eMKa
        • Gość: Wojtek Co za barany - o rany!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.05, 19:44
          I nie mam na myśli Centralwings tylko dyskutantów (na szczęście nie wszystkich)
          ale niestety wielu.
          Ubiorę moją opinię w punkty:
          1) Skąd eMKa ma dane o LF? Wątpię że od pracowników C0, bo jeśliby faktycznie
          tak było to pracownicy byliby idiotami podkopującymi miejsca pracy. Raczej jest
          to magiel "jedna pani drugiej oowiedziała jak to pusto było". Ja leciałem z C0
          kilkakrotnie i mimo, że samoloty nie są pełne to jest trend wzrostowy i obecnie
          przekraczają (na LGW) 60%.
          2) Porównywanie C0 do Wizz i innych linii działających dosyć długo na rynku
          jest bezsensu. Zobaczcie jakie były LF w Wizz jak zaczynał i to porównujcie.
          3) Odwoływanie i kasowanie rejsów. Zobaczcie ile destynacji skasował w swej
          krótkiej historii np. Wizz. Zobaczcie ile rejsów odwołał - szczególnie jak
          zaczynał.
          4) Narzekacie na ceny C0. No cóż o ile znam strukturę taryf low costów to
          wysokie ceny świadczą o dużej ilości sprzedanych biletów zatem sami sobie
          przeczycie. Ale grunt to kogoś opluć.
          5) Zobaczcie kiedy C0 zaczął sprzedawać bilety (przed Bożym Narodzeniem) zatem
          miał miesiąc i parę dni do pierwszego rejsu. Jeśli ktos spodziewał się LF ponad
          90% przy tak krótkim terminie to jest idiotą! Linie i połacenia potrzebują
          minimum pół roku, żeby je oceniać.
          6) Jak na razie C0 jest na rynku bardzo krótko. Pewnie z jakichś destynacji się
          wycofają, bo nikt nie trafia na 100% dobrze - i to jest normalne. Jak na razie
          za wcześnie oceniać politykę linii - sezon letni będzie testem, a nie "martwy"
          luty.
          7) Przytyki do lokalizacji znacznej części C0 w Łodzi. No cóż taki Philips,
          Gillette, General Electric itp też umieściły wiele jednostek w Łodzi - tam jest
          po prostu taniej. Zatem widać, że C0 oszczędnie gospodaruje pieniędzmi.
          8) Nie rozumie zwiści jaka przebija z wielu postów przeciko C0 i widzę tu tylko
          następując powody:
          - pracownik konkurencji, która się boi
          - związkowiec z LOT, który boi się, że jak model C0 się sprawdzi to będą
          zwolnienia w LOT
          - starający się o pracę w C0 i odrzucony
          - człowiek zawistny z natury
          9) Leciałem róznymi low costami i żadne Wizzy, Easy czy Ryany nie umywają się
          do miłej, usmiechniętej i życzliwej obsługi na pokładzie C0. I nikt nie ma
          problemó z językiem polskim - dosyć mam gadania po angielsku słuzbowo w
          samolocie wolę po polsku.
          10) Pracuję i żyję w Polsce i trzymam kciuki za C0. Poza wszystkim innym to
          miejsca pracy w polsce, w samej linii i firmach współpracujących.
          Widać "życzliwy" tego nie rozumieją i kupują wszystko co "zachodnnie" i obce
          dziwiac się skąd u nas 19% bezrobocia.

          Zatem propnuję przemysleć to co piszecie i z czego się cieszycie... pracownicy
          Sky, Wizz itp...

          Wasz Wojtek
          • Gość: eMKa Re: Co za ........ - o rany!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.05, 20:44
            skąd mam?
            www.caa.co.uk/docs/80/airport_data_prov/200502/February_2005_Provisional_International_Routes.pdf

            1. zobacz ilość PAX na połączeniu WAW-LGW-WAW, które jest obslugiwane tylko
            przez C0. Czyli raczej nie magiel, a w poniedziałek odleciało z WAW do LGW 30
            osób, we wtorek prawie 40, w środę poniżej 30....takie są ilości PAX na tej
            trasie.
            2. Ale nikt nic nie porównuje tylko komentuje zaistnialy fakt
            3. To samo dotyczy anulowania rejsów - fakt, że odwołali tyle rejsów, i nic to
            nie zmieni.
            4. Wysokie ceny także świadczą o próbie ratunku finansów firmy.
            5. Tu masz rację: 26 dni sprzedaży, w tym 20 dni medialnych (internet, i prasa
            społeczno-polityczna).
            6. "Nikt nie trafia" a co to strzelnica? W C0 nie ma fachowców? Chłopcy dostali
            zabawkę i poszli z nią do piaskownicy? Brak fachowców z LOTu?
            7. Łódź - piękne miasto, z lotniskiem....
            8. Nie mam nic wspólnego z konkurencją ale jestem z branży :-)
            9. To fakt ale nie zmieni to SLF :-)
            10. Demagogia...

            eMKa
            • Gość: Janek Re: Co za ........ - o rany!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.03.05, 00:18
              No cóż jak jesteś z branży to słabo się orientujesz.
              Czy "w branży" nie wiadomo, że luty jest najsłabszym miesiącem jeśli chodzi o
              wypełnienie maszyn?
              Czy w branży nie wiadomo ile czasu trwa przyzwyczajanie pasażerów do nowej
              linii i kierunków?
              Czy w branży nie widać ile linii otwiera kierunki, a potem je zamyka, bo nie
              wypaliły? ALe to pewnie dlatego że nie zatrudnili "fachowców" z LOT. Ano
              właśnie tego się boję, że w C0 za dużo jest fachowców z LOT i Eurolot i ptaszki
              ćwierkają, że siatkę w C0 układali tacy fachowcy... Zatem strzelasz właśnie do
              nich. No chyba, że jest inaczej - może ktoś z C0 powie jak jest?
              W Łodzi nie ma lotniska... ciekawe stwierdzenie jak na kogoś z branży. To czemu
              we wczorajszym Pulsie Biznesu pisali o wstrzymaniu rejsów z Łodzi do Kopenhagi
              w związku z dostosowaniem pasa w Łodzi do B737/A320???

              Coś cienko, cienko.

              Jaś
          • Gość: Kilo Sierra Zulu komentarz... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.05, 20:58
            Wojtek ma rację, nie można wyciągać przedwczesnych wniosków po pierwszym
            miesiącu operacji lotniczych.
            Szczególnie, że luty jest obok październik najsłabszym miesiącem w ruchu
            pasażerskim.
            Ważnym punktem, który rzeba brać pod uwagę przy komentowaniu poczynań CW jest
            niestety krótki okres przedsprzedaży, co miało zapewne spory wpływ na obłożenie
            samolotów oraz mimo tego że rynek (ruch lotniczy) brytyjski rośnie to jednak
            dynamika wzrostu nie jest tak duża, żeby CW mógł tak od razu, z marszu wypełnić
            samoloty pasażerami w ilościach ich satysfakcjonujących.
            Myślę, że CW powinno się mocno zastanowić nad rozszerzeniem swojej oferty o
            rejsy do Middland oraz do Szkocji. Oczywiście są to rejsy dłuższe a przez to
            droższe ale na razie nikt tego nie eksploatuje a "autobusiarze" własnie teraz
            przenieśli tam swoje połączenia i żyją bardzo dobrze. Dodatkowo CW musi
            pomysleć o tym , że wkrótce w WAW pojawi się Ryanair, który wprowadza na
            polskie trasy polską obsługę, czyli zaniknie problem języka o którym pisze
            Wojtek, no i zabije wszystkich swoją ofertą.

            Z sentymentem,

            Kilo Sierra Zulu
            • Gość: Wojtek Re: komentarz... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.03.05, 00:09
              KSZ ma pełną rację.
              Dobre kierunki to nie tylko to nie tylko Londyn, to całe UK. Trzeba też
              przyjrzeć się Szwecji - tam też Polacy mogą pracować bez utrudnień więc i ruch
              powinien być spory. I to doradzałbym C0.

              Patrząc też na nieboszczkę APN warto mysleć o portach regionalnych, APN miała
              piękne obłożenie w Bydgoszczy czy Szczecinie - to jest obszar do
              zagospodarowania i jak nie zrobi tego polski przewoźnik to zrobi to Ryan.

              Odnośnie Ryana to tak naprwdę wcale nie wiadomo, gdzie wejdzie. Czy do Modlina?
              Czy np. do Łodzi. W Łodzi odwiedzili lotnisko i ponoć twierdzą, że wchodzą.
              Fakt, że do Łodzi przyjechali, a nie delegacja z Łodzi do nich do hotelu.

              Mało kto wie ale w Łodzi lada dzień będzie 2.100m pasa, robi się płyta i
              kołowanka i spokojnie mały Benek usiądzie. eMKA będąca ponoć z branży, a takich
              rzeczy nie wie... ano widać stewy Wizza nie wiedzą...

              Moja rada dla C0 to opracować kilka wersji planów w zależności od tego co zrobi
              Ryan. Nikt z małych linii nie wygra z Ryanem, ale może sobie znaleźć niszę, ot
              choćby taką jak ma Norwegian.

              A tak po prostu dobrze życzę C0 bo chciałbym aby był polski, dobry low cost.

              eMCe nie odpowiadam, bo z demagogią się nie dyskutuje.

              Pozdrawiam, Wojtek
              • Gość: Kilo Sierra Zulu Re: komentarz... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.03.05, 22:03
                Dzięki...
                od połowy stycznia pracuję w firmie konsultingowej zajmującej się biznesem
                lotniczym, a osobiście jestem odpowiedzialny za analizę rynku (ruchu)
                transportu pasażerskiego pomiędzy Polską a Wielką Brytanią i dlatego interesuje
                mnie to zagadnienie. Szczególnie że ruch wzrasta bardzo dynamicznie i jest
                dosyć ciekawy socjologicznie i ekonomicznie. W zeszłym roku na wszystkich
                trasach w połączeniach regularnych pomiędzy Polską a Wielką Brytania
                przewieziono 990 457PAX RT i wykonano 9 914 rejsów, czyli średnio na każdy rejs
                przypada 100PAX !!! (Max 115 w sierpniu, min. 77 styczeń). Przyszły rok oceniam
                na 1,5 mln PAX na tym połączeniu, w tym ok. 835 000PAX przewiozą LCC (55,64%).
                Czyli LCC przewiozą dwa razy więcej niż w 2004r. (412 158PAX w 2004r.). Nowymi
                połączeniami jak pisałem wcześniej będzie Midland oraz Szkocja - ale ten rynek
                będzie się rozwijał z portów mniejszych: Gdańsk, Poznań, Bydgoszcz, Szczecin,
                Rzeszów. Powodem tego jest podział socjologiczny PAX - z "prowincji" wyjeżdżają
                głównie ludzie do pracy, głównie fizycznej. Ciekawa także jest analiza rynku
                Warmii i Mazur oraz Sywalszczyzna, czyli Szczytno-Szymany. Obecnie z tego
                rejonu firmy autokarowe wysyłają do Wielkiej Brytanii i to głownie właśnie do
                Midland po 4 pełne autokary codziennie a to jest ok 200PAX OW (ponadto jest
                duży ruch do Beneluxu oraz do zachodznich landów - tu polecam uwadzę lotnisko w
                Niederhein). Także nie można pominać jednego aspektu: Obwód Kaliningradzki -
                Rosjanie także pracują w Anglii a nie mają tanich połaczeń. Oczywiście jest
                problem granicy a dokładnie pracy celników i pogranicznkików po obudwu stronach
                granicy oraz słabej infrastruktury drogowej, czyli kiepski dojazd do lotniska.
                Ale marszałek sejmiku wojewódzkiego oraz wojewoda może pociągnąć kasę z Unii
                Europejskiej (fundusze strukturalne) na poprawe sytuacji w rejonie. Co do
                portów takich jak: Gdańsk, Poznań, Bydgoszcz Szczecin - APN miał bardzo ładne
                błożenie ze Szczecina i Bydgoszczy, przetransportowała łącznie w listopadzie
                2004 1 664PAX (listopad był pierwszym i jedynym miesiąe operacji z tych
                lotnisk). Na Poznaniu były także ładne wyniki, przewieziono łącznie 29 082PAX.
                a na Gdańsku 18 224PAX od kwietnia 2004r.

                Kilo Sierra Zulu
        • Gość: Janek ciekawostka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.05, 20:17
          Ciekawe, że dyskutanci tak namiętnie walczący o szybki upadek C0 po 17/18
          przestali dyskutować. Skończyły się godziny pracy? A gdzie pracujecie Sky,
          Wizz, czy coś innego?

          Nie zapomnijcie odpisać jak wrócicie do domu - może wam szef da premię lub
          chociaż nadgodziny...
          Obrzydliwość!

          Jaś
          • Gość: Harry Spotter Re: ciekawostka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.03.05, 12:02
            A wiesz dlaczego? ponieważ CW jest firmą PAŃSTWOWĄ, stworzoną za panśtwowe
            czyli nasze pieniądze i z państwowych, czyli z naszych pieniędzy będzie
            finansowana. To będzie taki zombi na utrzymaniu LOT, dopóki wybory nie pozwolą
            na zmianę rządu a co za tym idzie na zmianę zarządu LOTu i pogonienie
            równoczesne zarządu CW. A co do opinii na temat SKY i Wizz - to poczytaj sobie
            inne wątki, np.: na temat opóźnienia SKY czy odwołań rejsów przez Wizz. Każdy
            przewoźnik, który robi coś nie tak, jest obsmarowywany na tym forum. I to samo
            może się zdarzyć z easyJet, Ryanair, Germanwings, itd... A pamiętasz jak APN
            dostawała po nerkach?

            Harry Spotter
            • jaasioo Re: ciekawostka 15.03.05, 00:12
              CW firmą państwową, LOT też i parę innych. I tu zgoda - ale czemu lac tylko
              jedną firmę i to akurat najmniejszą? Bo konkurencja się boi i wynajęła zbirów
              do rozrób na forach?

              Ciekawe, że nikt nie krzyczy jak irlandzki Ryanair, bez zakładania u nas baz i
              żadnych inwestycji dostaje kupę kasy z naszych podatków żeby tylko raczył tu
              latać. Ale to niby tylko gmina dofinansowuje.

              Ech polska mentalność... papuga narodów...

              Jaś
              • Gość: Duszek Re: ciekawostka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.05, 08:55
                Trudno się nie zgodzić z Jasiem, ma on całkowitą rację z CW a to co dotyczy
                Ryanair to chyba nie jest tak do końca. Ryanair jeszcze nie dostał kasy od
                żadnego portu lotniczego, gminy, powiatu czy województwa. Pieniądze, które
                zostaną "wygospodarowane" pójdą na promocje miast lub regionów. O takie
                wsparcie może starać się każdy przewoźnik, ponadto może wystąpić o fundusze
                unijne (do 1,2mln EUR). A jak wskazał jeden z forumowiczów (fajna nazwa) można
                też działać poprzez zmobilizowanie samorządów w celu poprawienia infrastruktury
                co ma istotny wpływ na potencjalną ilość pasażerów - przykład woejwództwa
                warminsko-mazurskiego.

                Duszek
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka