Dodaj do ulubionych

USG przepływowe ??

13.07.08, 11:23
Dziewczyny jak to było z tym usg przepływowym u Was. Na ostatniej
wizycie mój lekarz poinformował mnie ze można zrobic takie badanie,
on tego w swoim gabinecie nie wykonuje ale mówi o takiej
mozliwośći.Mówił, że to nie jest obowiązkowe ale ludzie to robią.
Zastanawiam sie własnie czy zrobic takie badanie. A jesli któraś z
Was to miała bardzo prosze napiszcie jak ono dokładnie wygląda i
ajki jest jego cel.Jestem w 22 tc a lekarz cos wspomniała o badaniu
w 23 tc.Z góry dziekuje za odpowiedz Pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • landri83 Re: USG przepływowe ?? 13.07.08, 12:16
      Ja robilam, to nie jest jakies dodatkowe badanie. Po prostu, jesli lekarz ma dobry sprzet (3d, chyba zwykle aparaty tego nie maja) i umiejetnosci, to oprocz zwyklych pomiarow wykonuje tez pomiar przeplywow - czyli tego, w jaki sposob dziecko jest odzywiane w macicy za pomoca lozyska. Badanie to pozwala stwierdzic czy lozysko spelnia swoja funkcje prawidlowo. Koniecznie trzeba je wykonywac, jesli np. dziecko slabo rosnie. Jesli rozwoj jest prawidlowy, to zazwyczaj nie jest wykonywane - usg na nfz rzadko daje taka opcje, potrzebne dodatkowe skierowanie. Jesli robisz usg platnie, to wybierz po prostu taki gabienet, gdzie jest mozliwosc zbadania przeplywow i po prostu o nie w trakcie badania zapytaj smile Na ekranie to takie czerwone i niebieskie plamy, to tak od strony wizualnejwink
      • slonko1335 Re: USG przepływowe ?? 13.07.08, 12:51
        my też dodatkowo robimy usg z przepływami. W pierwszej ciąży robiliśmy ok.28 tc,
        bo było podejrzenie wady wrodzonej. Teraz robimy po 32 tc, żeby zobaczyć gdzie i
        jak umiejscowiona jest pępowina i czy reszta ok, choć w połówkowym nie było
        zastrzeżeń, dlatego głównie ta pępowina mnie interesuje. Żeby zrobić przepływy
        usg nie musi być 3d.
        • alicja0000 Re: USG przepływowe ?? 13.07.08, 14:26