Dodaj do ulubionych

Bezprawne opłaty Plusa

14.11.05, 00:08
Dziady (jakość usług) i hochsztaplery (kruczki umowne).
Przy najbliższej okazji zerwę umowę z nimi.
Obserwuj wątek
            • Gość: enjoy Re: plus=shit, orangutan=shit, ery nie miałem IP: *.euro / *.internetdsl.tpnet.pl 14.11.05, 08:54
              Plus to cwaniaki z miodem w uszach. Załadowałem sobie kiedyś konto tzw. krótkim
              kodem. Karta była wartości 120 zł (100zł+20% w promocji). Kwota nigdy nie
              dotarła na moje konto telefoniczne. Reklamacje oczywiście nie dały skutku -
              podobno zasilony został inny numer. Teraz ja już tego nie sprawdzę, bo plus nie
              przewidział żadnej procedury weryfikacji wprowadzanego kodu i numeru, a kolesie
              z plusa mogą mówić co chcą. Zrobili ze mnie jelenia
              "przecież-nie-odpowiadamy-za-numer-który-Pan-zasila".

              Bla bla, dzieci. Kupcie sobie jakieś klocki za te moje 120 zł. Z mojej
              rekomendacji straciliście co najmniej 15 klientów. Ale skoro macie to gdzieś to
              przecież nie ma problemu, prawda?
                • ch-wilenska wzajemne zobowiązania czyli umowy... 14.11.05, 10:26

                  W tym kraju nie ma sposobu na zdyscyplinowanie płatników? Uważam, że drobna
                  5złotowa KARA za nie dotrzymanie zobowiązań jest słuszna, jedynie absurd, że
                  określono ją jako usługę. Prawo wymuszające ceregiele z setkami tysięcy
                  abonentów zalegającymi po kilkanaście dni nie jest dobre. W ogóle cieszę się,
                  źe właściciele podstawowych mediów (energia, gaz, tel., tv) zaczęli w końcu
                  edukować nas, co to jest termin płatności. Niech się wszyscy zastanowią nad
                  swoją sytuacją wobeec opóźniających się wobec nich płatników...
                  Ale z drugiej strony, chciałbym bardzo, żeby arogancka wobec Klientów, prawnie
                  nieudolna postawa została ukarana adekwatnie do wielkości korporacji.
                  Jest casus warszawskiego ZTM, który zwracał 5zł za bezprawnie pobieraną opłatę
                  za warszawską kartę miejską :)
                  Jeśli coś jest nielegalne, powinien się tym zająć prokurator? Przecież to chyba
                  wyłudzenie, ale kwalifikowanie prawne lezy poza moim zasięgiem.
                  • Gość: grzegorz Re: wzajemne zobowiązania czyli umowy... IP: *.malnet.pl 14.11.05, 10:39
                    W Polsce mamy już ogólnie obowiązujący mechanizm dyscyplinujący płatników - są
                    to odsetki ustawowe. Tylko, że spóźnienie o kilka dni z płatnością 30 zł to
                    jakieś kilka, kilkanaście groszy.
                    Jak ma się proporcja między drobną 5 złotową opłatą, a drobnym 30 zł rachunkiem
                    albo 1zł niedopłatą?
                    Tak się składa, że jestem abonentem plusa. Mam telefon, z którego bardzo rzadko
                    korzystam, więc ustawiłem stałe zlecenie stałe w wysokości abonamentu i nie
                    kontroluję na bieżąco wysokości rachunków (o takie grosze nawet mi się nie
                    chce). Gdy tylko czasem przekroczę minuty w abonamencie, to Plus nalicza mi po 5
                    zł przez kilka miesięcy, bo przez te kilka miesięcy mam 1 zł niedopłaty. To moim
                    zdaniem nie jest w porządku. Niedługo rozwiązuję umowę i skieruję sprawę do sądu.
                  • Gość: Eva.X Re: wzajemne zobowiązania czyli umowy... IP: 83.147.132.* 14.11.05, 11:48
                    W NIemczech Takie oplaty to rzecz jak najbardziej normalna. Jesli masz termin
                    platnosci do 4-go, tzn ze tego dnia pieniadze musza byc juz u nich na koncie (
                    czyli o platnosci trzeba pomyslec kilka dni wczesniej) jesli 4-go nie otrzymaja
                    pieniedzy, 5-go juz wysylaja upomnienie w ktorym wyliczaja ze jestes winien
                    okreslona kwote, do tego jest oplata za spoznienie (od 2,5 euro w zaleznosci od
                    firmy czasem nawet do 10 euro) no i oczywiscie oplata za znaczek pocztowy, bo
                    przeciez oni nie beda ponosic kosztow Twojego spoznialstwa. Wyznaczaja tez
                    kolejny termin ( zazwyczaj kilka dni, co oznacza ze od razu musisz biec do
                    banku i oplacic rachunek) jesli nie, otrzymasz kolejne przypomnienie z ww
                    oplatami. Razem takich upomnien dostaniesz 3 pozniej sprawa trafia do firmy
                    windykacyjnej. Na kazdym etapie odzyskiwania naleznosci oczywiscie doliczone sa
                    jakies oplaty no i musisz zaplacic za znaczek pocztowy. Wiec wcale mnie nie
                    dziwi ze dolicza sie 5 zl za spoznienie...
                      • ch-wilenska Re: wzajemne zobowiązania czyli umowy... 14.11.05, 16:36
                        Bardzo dobry przykład Niemców. Bezsensowne jest "wymyślanie prochu". Gospodarka
                        opiera się na terminach i pieniądzach, jeśli ich terminowy przepływ jest
                        traktowany nonszalancko przez społeczeństwo, jeśli w biznes-planach muszą być
                        brane pod uwagę zwyczajowe opóźnienia, naturalne jest, że cena produktu musi
                        zawierać amortyzaję tego ryzyka.
                        Nie mogę się zgodzić, że rachunek jednozłotowy uzasadnia brak elementu
                        dyscyplinującego w postaci kary w wysokości 5 złotych, nie chodzi o wielkość
                        procentową tylko o osiągalność tej kwoty.
                        Nie zgadzam się również na odpuszczenie wielkiej korporacji ewidentnej
                        arogancji prawnej wobec spóźnialskich. Zasady powinny być jasne i ostro
                        przestrzegane, prawo służy do regulacji stosunków ekonomicznych a nie
                        marketingowych zagrywek. Bezczelność i perfidię zostawmy komunikatom reklamowym.
                        Aha, a podłego przedmówcę skeezy'ego zostawmy z jego torsjami.
              • Gość: komar Re: plus=shit, orangutan=shit, ery nie miałem IP: *.kalisz.mm.pl 15.11.05, 12:14
                Widze, że dałeś sie nabrać oszustom, ale nie z plusa. Pewnie dostałeś smsa, że
                jak doładujesz konto to dostaniesz 20% więcej, ale musisz zasilić krótkim kodem
                *123*telekod*i tutaj wpisali numer, który chcieli żebys zasilił # wpisałeś kod i
                zasiliłeś komuś konto. Należało zgłosić to na policje i wysłać reklamacje do
                plusa . Karta za 100zł ma 115 na koncie. Ale widać jeleni w Polsce nie brak!

                Pozdro
            • Gość: qwas Re: plus=shit, orangutan=shit, ery nie miałem IP: *.prz.rzeszow.pl 14.11.05, 14:17
              nie zalwaj koles, bylem w Erze, Plusie, teraz ponownie w Erze i moja opinia o
              dziadowskim Plusie jest jak najbardziej negatywna...
              - jakosc obslugi klienta (kolesie czesto na bani w BOK-u),
              - telefony w chorych cenach (chyba ze ktos bierze abonament za 200zl to ma
              normalnie),
              - tansze rozmowy na stacjonarne tylko wtedy, gdy jestes w jakies
              dziwnej "strefie plus",
              I jeszcze wiele ciekawostek, gdzie wspomniane 5 zl za "monitorowanie" jest
              gwozdziem tematu...
      • anna-dark Na czym to polega? 14.11.05, 09:53
        Na czym to polega?

        Gość portalu: Andrzej napisał(a):

        > W USA istnieją tzw. 'class action suits'. Przydałby się sprytny adwokat i
        > cwaniakom z GSM Plus odechciałoby się łamać prawo.
        • bogunia0 Re: Na czym to polega? 14.11.05, 11:05
          > Na czym to polega?

          Oznacza to mniej więcej, że pewna grupa poszkodowanych występuje w imieniu
          wszystkich poszkodowanych w ten sam sposób. Gdyby Plus został pozwany na
          zasadzie class action i przegrał proces, to musiałby wypłacić pieniądze
          wszystkim poszkodowanym, czyli (jeżeli GW dobrze szacuje), jakieś 120 mln
          rocznie plus odsetki. Trochę by ich to zabolało.

          Na zasadzie class action były pozywane np. koncerny tytoniowe. Odszkodowania w
          takich sprawach są zazwyczaj gigantyczne, więc pozwane firmy na ogół zmierzają
          do ugody.
          • anna-dark Dlaczego my tego nie robimy ??? 16.11.05, 23:39
            Dlaczego my tego nie robimy ???

            bogunia0 napisał:

            > > Na czym to polega?
            >
            > Oznacza to mniej więcej, że pewna grupa poszkodowanych występuje w imieniu
            > wszystkich poszkodowanych w ten sam sposób. Gdyby Plus został pozwany na
            > zasadzie class action i przegrał proces, to musiałby wypłacić pieniądze
            > wszystkim poszkodowanym, czyli (jeżeli GW dobrze szacuje), jakieś 120 mln
            > rocznie plus odsetki. Trochę by ich to zabolało.
            >
            > Na zasadzie class action były pozywane np. koncerny tytoniowe. Odszkodowania w
            > takich sprawach są zazwyczaj gigantyczne, więc pozwane firmy na ogół zmierzają
            > do ugody.
    • Gość: pocalujta_wujta Ludzie (w Polsce) ruszcie wreszcie tylki! IP: *.mad.east.verizon.net 14.11.05, 00:25
      To ze nie sa tak wielkie sumy nie oznacza ze nie nalezy sie ubiegac o ich
      odzyskanie. Prawda jest taka ze jak raz odpuscicie to zaraz nowi zaczna robic
      podobne przewaly a wszystko opatrza sprytna nazwa reklamowa.

      Chodzi o to ze jesli takich spraw wplynie kila czy kilkadziesiat tysiecy to
      zostana rozpatrzone hurtowo przez sady na wasza korzysc a opertor poniesie
      koszta procesow co nauczy ich rozumu. Pamiejtajcie jednak ze taki operator
      bedzie chcial odzyskac swoje koszt przez podniesienie cen uslug, ale z tym
      walczy sie latwo. Na rynku jest konkurencja i ona uczy glupkow czego nie nalezy
      robic. Wystarczy sie przeniesc do innego operatora.
    • Gość: abonent Plusa Bezprawne opłaty Plusa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.05, 00:40
      Ze mną była dokładnie taka sama historia. Już 5 sierpnia 2003 zwróciłem się
      pisemnie do Plusa z prośbą o zwrot 10 zł za bezprawne, w mojej opinii,
      naliczenie opłaty na niezamawianą przeze mnie usługę "monitorowanie stanu
      rozliczeń". Plus odmówił. W odpowiedzi na odwołanie od odmowy dyrektor Biura
      Reklamacji Plusa, Agata Danielewska, napisała, że podstawą prawną do
      wprowadzenia tej usługi jest koncesja na świadczenie usług
      telekomunikacyjnych wydana na podstawie prawa telekomunikacyjnego, zgodnie z
      którym operator jest uprawniony do świadczenia wszelkich usług
      telekomunikacyjnych. A Polkomtel SA przed wprowadzeniem ww. usługi uzyskał
      stanowisko Urzędu Statystycznego (!), w którym stwierdza się, że
      usługa "Monitorowanie stanu rozliczeń" jest jedną z grupy usług
      telekomunikacyjnych. Jak żyję, nie czytałem większego bełkotu niż to
      uzasadnienie ostatecznej odmowy uznania reklamacji. Mój bardzo prosty i
      oczywisty argument, że operator obciąża mnie opłatą za usługę, której nie
      zamawiałem, nigdy nie został przez Plusa uznany. Wiem z jakiego powodu. Ja
      też, podobnie jak autor artykułu, dokonałem prostego obliczenia skali
      nielegalnych przychodów, osiąganych przez Plusa i tu był pies pogrzebany.
      Wobec wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego pozostał mi jedynie sąd,
      ale dałem spokój, bo szkoda czasu i nerwów dla 10 zł.
      PS: Gratuluję GW refleksu. Już 2 lata temu udałem się z tą sprawą do
      dziennikarki GW we Wrocławiu. Ta zadzwoniła do rzecznika prasowego Plusa,
      który ją zbył tą samą bajką o koncesji i oczywiście dziennikarka sprawę
      zostawiła, a ja w jej oczach wyszedłem na mąciwodę. No cóż, ciekawe jak dziś
      się czuje pani redaktor?
      • tomek854 Dokladnie to samo 14.11.05, 01:08
        Dokladnie ta sama sytuacja, dokladnie ten sam bełkot, dokładnie też ze dwa lata temu.

        Ja nie odpuściłem, odwołałem się, napisałem w paru punktach dlaczego nie mają racji, poprosiłem żeby pisali na temat, potem też trochę pobełkotałem pseudoprawniczo i czekałem. W odpowiedzi dostałem dwa razy tyle bełkotu, ale najważniejsze było na końcu: "co prawda nie ma pan racji, ale z uwagi na indywidualne podejście do klienta jednorazowo umarzamy tę opłatę" (oczywiście przytaczam tylko sens, nie chce mi się szukać tego pisemka)

        Drugi raz też mi to włączyli, ale mnie nie było w kraju, ktoś mi tam płacił rachunki, i mi umknęło, choć już zacząłem się odwoływać i machnąłem ręką

        Poza tym też byłem z tym w redakcji, pisałem o tym na forum wrocław. Redakcja się nie zainteresowała, a na forum z jednej strony ludzie wspierali ale z drugiej OIDP dostało mi się, że jestem pieniaczem itd.

        To zdarzenie zdecydowało o tym ,że nie płacę zżadnym poleceniem zapłaty ani nic, tylko "recznie" - chcę mieć możliwość sprawdzenia, czy znowu mnie nie oszukują.
        • Gość: abonent Plus Re: Dokladnie to samo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.05, 01:58
          Być może w moim opisie użyłem zbyt dużego skrótu, ale ja też nie odpuściłem.
          Złożyłem reklamację, a następnie odwołanie od negatywnie rozpatrzonej
          reklamacji, które też zresztą nic nie dało. Tym samym wyczerpałem drogę
          postępowania reklamacyjnego i pozostał mi tylko sąd. A ponieważ opłatę 2 x 5 zł
          już wcześniej zapłaciłem, domagałem się wystawienia faktury korygującej i
          zaliczenia owych 10 zł na poczet przyszłych opłat za świadczone usługi. Finał
          jest znany. Ale najlepsze było zakończenie odmownej odpowiedzi pani dyrektor
          Biura Reklamacji Polkomtel SA, która z przykrością (???!!!) poinformowała
          mnie , że nie znajduje podstawy do zmiany odmownej decyzji Działu Reklamacji
          Plusa i wyraża jednocześnie nadzieję, że przedstawione przez nią wyjaśnienia
          przyjmę ze zrozumieniem (to był szczyt bezczelności).

          Żałuję, bo gdyby nie brak wyobraźni oraz chęci i uporu w wyjaśnieniu, i co
          najważniejsze, nagłośnieniu sprawy bezprawnego "łupienia" abonentów przez
          Plusa, ze strony dziennikarza Gazety Wyborczej, to ten złodziejski proceder być
          może zakończyłby się już 2 lata temu. Szkoda, że tu, gdzie szło o interes
          milionów abonentów, a nie tylko jednej kompanii prasowej, dziennikarze GW nie
          wszczęli również owego słynnego "dziennikarskiego śledztwa" i z równą
          determinacją nie tropili afery.
          • tomek854 Re: Dokladnie to samo 14.11.05, 18:53
            A widzisz. Bo ja oprocz tego, ze sie pismowalem z nimi nastepny rachunek zaplacilem o 5 zlotych mniejszy, oni chcieli ode mnie te 5 zlotych w nastepnym, a ja tylko tyle co wyszlo placilem i tak dalej.
        • Gość: nn Re: Dokladnie to samo IP: *.kir.pl 14.11.05, 10:47
          Gdybys płacił poleceniem zapłaty mógłbyś odzyskać zapłaconą kwotę na Twoje
          pierwsze żadanie złożone w banku (w ciągu 30 dni od wykonania polecenia
          zapłaty), a jeśli płacisz "ręcznie" lub ktoś za ciebie to wykonana i nie
          zauważysz "oszustwa" to .....leżysz :) także polecenie zapłaty polecam.
          • Gość: abonent Plusa Re: Dokladnie to samo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.05, 20:03
            Odpowiadam na wszystkie zarzutu typu gdybyś to, gdybyś tamto...Gdyby Polkomtel
            SA nie prowadził zbójeckiej polityki i z premedytacją nie okradał swoich
            abonentów, to nie byłoby sprawy i kropka. Nie starajcie się teraz zwalać winy
            na boguducha winnych abonentów opłacających rachunki kilka, kilkanaście dni po
            terminie lub nie korzystających z polecenia przelewu, bo nie tu jest pies
            pogrzebany. Chodzi o uczciwość kupiecką, której brak w postępowaniu Polkomtela.
            • Gość: gość Re: Dokladnie to samo IP: *.chello.pl 14.11.05, 21:08
              oczywiście placący z opoźniniem kilku lub kilkunastodniowym są super uczciwi. no
              bo co takiej wielkiej firmie jak Plus te kilka dni opóźnienia??? jeśli ktoś tu
              policzył ile Plus zarabia na tych opłatach 5 pln dla spóźnialskich to może ten
              ktos policzy też (tak dla uczciwości) ile Plus traci z powodu tych kilkudniowych
              opźnień??? jak dla mnie to po prostu moralność Kalego!
              • Gość: abonent Plusa Odpowiedź dla gościa, gościa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.05, 22:01
                Gościu, gościu zwracam uwagę, że abonenci opłacają abonament Z GÓRY więc o
                jakiej stracie Polkomtela mówisz? Poza tym nadmieniam, że na temat legalności i
                uczciwości postępowania Polkomtela w sprawie monitorowania wypowiedziały się
                już 2 sądy w Polsce (a prawdopodobnie takich wyroków będzie dużo więcej). Czy
                uczciwość tych sądów też poddajesz w wątpliwość?
                I już na koniec przypominam po raz kolejny, że niezapłacenie rachunku w
                terminie nie jest przestępstwem w Polsce. Poza tym Polkomtel ma instrument
                prawny (ustawowe odsetki za zwłokę) za pomocą którego, zgodnie z obowiązującym
                w Polsce prawem, może sobie rekompensować poniesioną stratę. Lecz z tego
                prawnego instrumentu nie korzysta, zamiast tego podejmując działania bezprawne.
      • Gość: abonent Ideii Re: Bezprawne opłaty Plusa - i Ideii też IP: *.icpnet.pl 14.11.05, 09:41
        Nie wiem jak w Orange ale w Ideii gdzie miałem abonament kilkakrtonie zadrzyło
        mi się nie zapłacić rachunku w terminie (pobyt za granica itp) i zabuliłem za
        każdym razem karę w wysokosci 35 zł !!! Doradźcie czy moge wnioskować i w jakim
        terminie ( 2 czy 3 lat) wstecz o zwrot nienależnie pobranych opłat?? Gazeto -
        sprawdź też Ideę, napisz artykuł podradnikowy dla wszystkich jak odzyskać
        nienależnie pobrane przez Ideę pieniądze.
    • at_work Hello? Bye, bye! 14.11.05, 00:40
      Dochodzę do wniosku, że jednak komórka nie jest mi już potrzebna.
      Jeszcze jeden gadżet, którego potrzebę sztucznie wykreował marketing.
      Chętnie się z nią pożegnam...
      Mam dość robienia mnie na szaro. Wolę inwestować w inne komórki...
      szare.

      _
      Pies na kaczki.
      • Gość: Yorik Re: Hello? Bye, bye! IP: *.dip0.t-ipconnect.de 14.11.05, 10:47
        Lepiej późno niż wcale.
        Ja już dawno stwierdziłem, że komórki to zbędny produkt.
        Po pierwsze - jeśli nie ma mnie w domu/biurze, to nie jestem osiągalny.
        po drugie - nie mam zamiaru uzależniać się od kolejnego przedmiotu. A jestem już
        uzależniony od kuchi gazowej (lub elektrycznej), wody z kranu, prądu ist. Więc
        dobrowolnie się od niczego innego nie uzależnię.
        • Gość: dora Re: era też IP: *.icpnet.pl 14.11.05, 11:40
          Tylko że era najpierw wysyła SMSa albo dwa, potem ktoś dzwoni, że masz
          zaległość, a dopiero potem wysyłają list, który to właśnie kosztuje 3 złote. A
          to juz chyba jest legalne, bo tak chociażby robią wszystkie banki.
          • tim7 Re: era też 14.11.05, 11:59
            Potwierdzam, chociaż jest PRAWIE tak jak pisze przedmówczyni. Staż w Erze mam 5-
            letni. Cykl konczę 24-ego, rachunek przychodzi 28-30-ego, z terminem platnosci
            do 8-ego (nast mies.po cyklu rzecz jasna). Po uplywie wyznaczonego terminu, tak
            okolo 20-ego, 23-ego przychodzi SMS z uprzejma informacja o nieodnotowaniu
            wplaty (ale jesli w miedzyczasie wplacono to "uprzejmie przepraszamy"). Dalej
            jak nie wpłacam, to okolo 30-ego przychodzi list z kolejną "prośbą o
            uregulowanie z uwagi na zachowanie dobrej współpracy..." (powaga !!). I za ten
            list juz niestety musze doplacic (w nast lub kiedys tam rachunku) 3 PLN
            (zmniejszyli jakis rok temu z 5 PLN). Ale to jeszcze nie koniec ! Dopiero jak
            dalej ściemniam (nawarstwia mi sie wtedy juz drugi rachunek..!) to miła Pani
            uprzejmie dzwoni i pyta kiedy będę łaskaw zapłacic... Wtedy jeszcze kilkanascie
            dni ściemniam i finalnie po DWÓCH PONAD miesiącach zaczynają przebąkiwać o
            wyłączeniu telefonów przychodzących. A ja wtedy MYK, MYK, i wale trzy przelewy
            naraz i wszystko glanz-gitara !!! Mozecie wierzyc mi w ten scenariusz,
            przećwiczyłem go z Erą conajmniej kilkanaście razy w ciągu ostatnich 5
            lat... :)))

            A na deser powiem, że jak szedłem przedłużac umowe, to nawet nikt się nie
            zająknął, ze nie do końca jestem terminowcem...

            Polecam Ere jako niezbyt kapryszącą w rachunkach. Temat cen i jakości usług
            pozostawiam na inna dysusję...
        • Gość: lulubi Re: era też IP: *.chello.pl 14.11.05, 19:20
          Mam telefon w Erze i jeszcze nigdy nie zapłaciłem więcej niż kwota na rachunku
          choć czasami z opłatą spóźniam się nawet dwa tygodnie (raz zapłaciłem po
          upływie 20 dni). Jedynie co, to po około 10 dniach kiedy upłynął termin
          płatności przysyłają sms z wiadomością o braku opłaty.
    • Gość: Blondon Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.chello.pl 14.11.05, 00:56
      to nie wszystko!
      Polkomtel oprócz "usługi" monitorowania zaległości, po ok. 2 tygodniach zalegania z opłatami wyłącza połączenia wychodzące! Po uregulowaniu rachunków, żeby odblokować połączenia wychodzące trzeba skorzystać z kolejnej usługi, która kosztuje 20 zł!!!

      PLUS to złodziej, nie polecam...!
    • the.black.knight Chamskie Numerki 14.11.05, 00:56
      Plus GSM, podobnie zresztą, jak jego inni kumple-operatorzy telekomunikacji
      stosuje szereg ciekawych usług, np.:
      -wybrane numery
      -swojskie numery
      -CHAMSKIE NUMERY
      Nie czas i miejsce opisywać je tutaj. Jeden ważny wniosek dla klientów z tego
      artykułu:
      NALEŻY PROTESTOWAĆ I NIE ZGADZAĆ SIĘ NA ZŁO!

      Good Luck!
    • Gość: tłusty Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.05, 01:00
      Jakies trzy lata temu zacząłem otrzymywać na rachunku te 5 zł. Na mój protest, że zgadzam sie na płacenie odsetek (opóźnienie maks. tydzień) ale nie na haracz nie było reakcji. Co miesiąc specjalnie spóźniałem się z opłatą faktury jakieś 2 - 3 dni bo chciałem zobaczyć co z tego wyniknie. Kiedy uzbierało się z tych 5 PLN co miesiąc ok 60 PLN wyłączono mi telefon. Rzeczywiście nie sądziłem się z nimi bo szkoda mi było czasu i kasy na adwokata chociaż byłem w 90% przekonany, że sprawę bym wygrał. Ci idioci z Polkomtela zapomnieli, że istnieje coś takiego jak KONKURENCJA. Dziś mam własną firmę, kilku przedstawicieli na terenie Polski każdy z nich ma służbowy telefon, ale opłaty za faktury nie zasilają juz konta Polkomtela. Wszystkim znajomym i rodzinie odradzam współpracę z oszustami z Polkomtela. A PODOBNO MYŚLENIE NIE BOLI I MA KOLOSALNĄ PRZYSZŁOŚĆ. Widocznie w Polkomtelu nie dość, że oszuści to jeszcze idioci. Na własne życzenie barany z Polkomtela straciliście klienta, załatwiliście sobie negatywną reklamę i pozbawiliście sie pokaźnych comiesięcznych wpływów. POGRATULOWAĆ PÓŁGŁÓWKI !!!!
      • Gość: uran12 Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.11.05, 17:19
        Tak faktycznie pólgłowki, ale polkomtel ma wiele wiele cennikowych opłat np za
        cesje itp rzeczy duuuuuuużo tańsze niż inni operatorzy ale tego nikt nie bierze
        po uwagę ani np. tego ze wolicie lazić na poczte i płacić 3 zł za przekaz niz
        przyjśc i wpłacić w kasie plusa a poczta nawet do 2 tygodni takie pieniądze
        przesyła ale to juz nikogo nie zastanawia co oni z tym robia w tym czasie. albo
        taka wspaniała era która w w-wie polikwidowała wszystkie kasy i zostawiła tylko
        1 i nie daje żadnej mozliwości opłaty za rachunki ale to plus jest zły.
        ja jeste juz abonentem plusa wiele lat od 1997 roku i nigdy nie miałam
        problemów z monitorowaniem stanu rozliczeń a to dlatego że prawie od momentu
        gdy weszło polecenie zapłaty to z niego korzystam i nawet gdy się nie ma
        środków na koncie to przychodzi sms z taką informacją i o kolejnym terminie
        ściągniecia tej płatnosci z rachunku, nie ma blokad nie ma monitorowania stanu
        rozliczeń i 3 zł opłaty na poczcie a reklamację dotyczącą płatności czy usług
        mozna złożyć nie zależnie czy już sie za nie zapłaciło czy nie jeśli mają ją
        uwzględnić to i tak uwzględnią a i tak muszą wystawić korektę do faktury
        wiecżadna różnica. regulamin mówi jednak ze można nie opłacać kwoty
        kwestionowanej ale pozostałą cześc trzeba zapłacić.
        już od stycznia ta opłata zniknie z cenniaka ale tą sytuacją tymi procesmi
        doprowadziliście do tego ze Polkomtel inaczej podszedł do sprawy podnosząc
        opłate za opóźnione połatności z 20 na 75 złoty. gratuluje wszystkim którzy
        poszli o te 5 złoty do sądu. podziękujmy im!!!!!!!!
        chociaż mnie to ani ziębi ani grzeje. ja swoje rachunki płace terminowo.
    • Gość: BlondonPL Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.chello.pl 14.11.05, 01:03
      może koordynacją takich spraw przeciwko operatorowi
      mogłyby się zając organizacje konsumenckie?
      Dajemy cynk ze jest taka akcja, ludzie nadsyłają papiery,
      zbieramy wszystko do kupy i powołując się na wygraną już
      sprawę dajemy Polkomtelowi wybór: ugoda albo sąd...

      Wiem wiem, marzyciel ze mnie... :/
    • Gość: piter to trzeba naprawde zalegac aby to naliczyli IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.11.05, 01:07
      jestem abonentem plusa od wielu lat i mimo ze czasem zdarzalo mi sie placic po
      terminie nigdy mi takich oplat nie naliczali - to trzeba naprade sie spoznic
      pare tygodni zeby taka oplate dostac - pomijajac iz podstawy prawne naliczanie
      takich oplat sa watpliwe uwazam ze akurat tu plus robi dobrze - jak ktos
      lekcewazy sobie naleznosci niech placi kary - tylko ze to powinno byc 50zl a nie 5
      • tomek854 Re: to trzeba naprawde zalegac aby to naliczyli 14.11.05, 01:12
        Tak myślisz? Sierpień 2005. Faktura przychodzi do domu na dwa dni przed terminem, w dzień po terminie dzwoni do mnie windykacja (nie odebrałem, byłem za granicą). Kolega zapłacił dwa dni po terminie.

        Wrzesień 2005 - Faktura przyszła PO terminie, kolega zapłacił tego samego dnia, windykacja dzwoniła do mnie jeszcze dwa razy w kolejnych dniach (nie odebrałem, ale to charaktertystyczny numer).

        > takich oplat sa watpliwe uwazam ze akurat tu plus robi dobrze - jak ktos
        > lekcewazy sobie naleznosci niech placi kary - tylko ze to powinno byc 50zl a ni
        > e 5

        Od tego sa ustawe odsetki. Ja bylbym za to za czyms innym. zeby plus np. za kazdego nieudanie wyslanego SMSa, co mi za niego policzyl oddawal mi 15 smsow i przepraszal.

        Bo jak to jest, ze probowalem wyslac SMSa z Pragi - z karta plusa nie udalo sie 3 razy i 3 razy mnie policzylo, wiec przelozylem na karte UK (tesco mobile, hehe) nie udalo sie wyslac i mi NIE policzylo.
      • Gość: Blondon Re: to trzeba naprawde zalegac aby to naliczyli IP: *.chello.pl 14.11.05, 01:39
        nieprawda, mozna się spóźnić tydzień by naliczyli Ci tą uslugę za 5 zeta, rozmowy blokują po ok. 2 tygodniach....
        Jeśli uważasz, że dwa tygodnie to dużo, to chyba siedzisz cały czas w domu i nigdzie nie podróżujesz (wakacje)...
        Kiedyś, kiedy byłem w plusie, faktury wysyłali mi ok 2 tygodnie przed terminem płatności, teraz (byłem w erze w między czasie) jest różnie...
        Nie mam nic przeciwko płaceniu ustawowych odsetek, ale nie lubię naliczania płatności za sztuczne usługi.
        Nie wszyscy mają skłonności masochistyczne...
      • Gość: abonent Plusa Re: to trzeba naprawde zalegac aby to naliczyli IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.05, 02:26
        Ale ty durny jesteś, Piter. Chyba pracujesz w Polkomtelu! Aby mieć naliczoną
        opłatę za "monitorowanie stanu rozliczeń" wcale nie trzeba wielotygodniowej
        zwłoki. Wystarczy opłacić rachunek NASTĘPNEGO DNIA PO KOŃCU OKRESU
        ROZLICZENIOWEGO. W moim przypadku końcem okresu rozliczeniowego jest każdy 8
        dzień miesiąca i jeśli zapłacę rachunek 9-go to już mam opłatę 5 zł
        za "monitorowanie", bo usługę tę wykonuje komputer, który jest tak
        zaprogramowany żeby kontrolować stan rozliczeń na każdy 1-szy dzień nowego
        okresu rozliczeniowego abonenta.
        A za zwłokę Polkomtel powinien naliczać odsetki za zwłokę, jak to wynika z
        regulaminu świadczenia usług. Ale tego nie robi, bo rachunek jest prosty. Jeśli
        opłacisz rachunek parę dni po terminie, to ustawowe odsetki za zwłokę będą np.
        0,20 zł, a opłata za "monitorowanie" 5 zł. Rachunek jest prosty.
            • Gość: abonent Plusa Re: do Abonenta Plusa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.05, 20:41
              Odpowiadam "oregano" (dziękuję za "komplement") i "tomkowi854":
              Termin płatności faktury (rachunku) jest czymś różnym od terminu rozpoczęcia
              nowego okresu rozliczeniowego. Termin płatności faktury jest dwutugodniowym
              okresem na dokonanie zapłaty należnej za okres objęty fakturą (abonament za
              kolejny okres rozliczeniowy oraz należność za wykonane rozmowy w minionym
              okresie rozliczeniowym) liczonym od dnia wystawienia faktury. W praktyce
              wygląda to tak, że po fizycznym otrzymaniu faktury (list zwykły) mam około
              tygodnia na dokonanie zapłaty. Termin zapłaty faktury mija około 24 dnia
              każdego miesiąca. Ale nigdy mi się nie zdarza zapłacić faktury w tym terminie,
              bo pieniądze mam dopiero po 1-szym. Dlatego zawsze płacę ok. 3-4 dnia każdego
              miesiąca. I nic się nie dzieje, bo usługa "monitorowanie stanu rozliczeń' jest
              uruchamiana na moim koncie dopiero w pierwszym dniu NOWEGO okresu
              rozliczeniowego (to jest dzień w którym wszystkie opłaty są naliczane od nowa),
              czyli w moim przypadku w 9-tym dniu każdego miesiąca. Zawsze staram się opłacić
              rachunek NAJPÓŹNIEJ każdego 8-go dnia miesiąca w kasie Polkomtela, bo
              wtedy "monitorowanie" mnie nie wychwytuje. Płacąc w kasie Polkomtela mam
              pewność, że wpłata jest księgowana na moim koncie JUŻ w dniu wpłaty. I ten
              mechanizm się zawsze sprawdza od czasu wprowadzenia usługi monitorowania. Te
              dwa przypadki, które opisałem wzięły się stąd, że wyjechałem i nie mogłem
              opłacić rachunku przed dniem 9-tym miesiąca. Ale tak jest w moim przypadku.
              Każdy abonent ma indywidualny dzień rozpoczęcia nowego okresu rozliczeniowego i
              o ten dzień należy zapytać konsultanta w BOK-u.
              Tak więc "oregano" potwierdza się to, co napisałeś, że "monitorowanie"
              następuje dopiero po upływie dwutygodniowego okresu na zapłacenie rachunku. W
              moim przypadku jest to nawet okres trzytygodniowy
              • tomek854 Re: do Abonenta Plusa 14.11.05, 22:44
                Tak to powinno działać, jednak nie zawsze - bo skoro do mnie windykacja dzwoni na drugi dzień po minięciu terminu opłacenie faktury to coś jest nie tak.

                niemniej dzięki za jasne i przejrzyste wyjasnienie - nie byłem za bardzo w błedzie, ale nie wiedziałem jak co się nazywa i troszkę inaczej sobie to wyobrażałem.
        • Gość: squra Re: to trzeba naprawde zalegac aby to naliczyli IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.11.05, 20:58
          Nie pieprz gostek. Jak okres rozliczeniowy kończy ci się 8-go dnia miesiąca to
          rachunek za ten okres rozliczeniowy dostajesz najwcześniej 13 - 14 dnia
          miesiąca a czasem póżniej jeżeli są po drodze święta sobota czy niedziela. A
          termin płatności masz co najmniej 22 - 24 tego miesiąca. Więc te bajki o tym
          co się stanie jak nie zapłacisz 9 (czyli nastepnego dnia po skończeniu okresu
          rozliczeniowego) to opowiadaj może na forum jakiegoś przedszkola a nie tu gdzie
          czasem posty czytają dorośli ludzie. Dla informacji: nie pracuję w Plusie i nie
          używam telefonów komórkowych jedynie przez ponad pół roku opłacałem kumplowi
          rachunki za komórke w Plusie. Z okresem rozliczeniowym który kończył się 8 dnia
          każdego mmiesiąca.
      • Gość: ZeuS Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: 213.77.80.* 14.11.05, 01:33
        A ja proponuję płacić swoje faktury...

        Plus broni się tylko przed złodziejami i naciągaczami...

        Na tym forum sprzedawca wywieszający zdjęcia osób, które okradły jego sklep
        zyskał poklask... Gość ze sklepu za zdjęcie zdjęć pobiera nawet opłatę - 10 cio
        krotność wartości skradzionego towaru...

        Plus Waszych zdjęć kombinatorzy jeszcze nie wiesza :))) A opłate ma skromniutką...

        A teraz z autopsji... Jestem abonentem plusa od dawien dawna, własciwie od
        samego początku, mam bardzo lużne podejście do kalendarza. Chyba nie musze
        tłumaczyć, że i faktury zdaża mi się zaplacić z poślizgiem... Mój rekordowy
        poślizg to jeden miesiąc... Ale przez te 8 lat w Plusie nigdy nie miałem
        zablokowaneo telefonu i nigdy nie doliczono mi tych 5 złotych...

        Statystycznie u mnie na jedną spóźnioną fakturę [rzypada 5 OK (w każdym razie
        zapłaconych w ostatnim dniu przeznaczonym na platność).

        Prosta konkluzja... Jeśli mi przy takim luzackim a wręcz bardzo luzackim
        podejściu do płatności nie naliczyli dodatkowych oplat (a właśnie przejrzałem
        faktury) to te osoby tak krzyczące o swym złym losie musiały niepłacic od
        miesięcy ...
        • tomek854 Re: Bezprawne opłaty Plusa 14.11.05, 19:01
          A ja przez 3 lata opóźniłem się może z 4 fakturami. Więc statystycznie wypadam lepiej niż Ty. I jakoś mnie zamonitorowali już za pierwszym razem, kiedy po roku bycia ich klientem się spóźniłem kilka dni.
        • Gość: max Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.05, 02:49
          Tiaaaa :)
          Twój rekordowy poślizg to miesiąc...Ja jestem /a chyba raczej - już
          byłym /abonentem Plusa od 4,5 roku - do 2-ch tygodni, jak nie płacisz -
          wyłączają połączenia wychodzące, potem za włączenie trzeba zapłacić ponad 20
          zł, oprócz tych "skromniutkich" 5 zł...Dwa dni po otrzymaniu faktury, zwykle 2-
          3 dni przed terminem dzwoni już windykacja...Dla mnie wkurzajace !!!
          Do tego odkryłem - licząc wszystkie połącznia - ,że przy jednosekundowym
          naliczniu /taryfa Efekt 50/,oszukali mnie na 8 minut, właczjąc dodatkowo
          do "puli" 50-minutowej - 21 minut rozmowy z konsultantem z
          PODOBNO "bezpłatnego" numeru 2601...

          Bye, Bye...Plus GSM.
      • Gość: ZeuS Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: 213.77.80.* 14.11.05, 01:33
        A ja proponuję płacić swoje faktury...

        Plus broni się tylko przed złodziejami i naciągaczami...

        Na tym forum sprzedawca wywieszający zdjęcia osób, które okradły jego sklep
        zyskał poklask... Gość ze sklepu za zdjęcie zdjęć pobiera nawet opłatę - 10 cio
        krotność wartości skradzionego towaru...

        Plus Waszych zdjęć kombinatorzy jeszcze nie wiesza :))) A opłate ma skromniutką...

        A teraz z autopsji... Jestem abonentem plusa od dawien dawna, własciwie od
        samego początku, mam bardzo lużne podejście do kalendarza. Chyba nie musze
        tłumaczyć, że i faktury zdaża mi się zaplacić z poślizgiem... Mój rekordowy
        poślizg to jeden miesiąc... Ale przez te 8 lat w Plusie nigdy nie miałem
        zablokowaneo telefonu i nigdy nie doliczono mi tych 5 złotych...

        Statystycznie u mnie na jedną spóźnioną fakturę [rzypada 5 OK (w każdym razie
        zapłaconych w ostatnim dniu przeznaczonym na platność).

        Prosta konkluzja... Jeśli mi przy takim luzackim a wręcz bardzo luzackim
        podejściu do płatności nie naliczyli dodatkowych oplat (a właśnie przejrzałem
        faktury) to te osoby tak krzyczące o swym złym losie musiały niepłacic od
        miesięcy ...
        • Gość: Blondon Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.chello.pl 14.11.05, 01:44
          człowieku, nie chcesz wierzyć to nie wierz.
          Widocznie "starych" klientów traktuja bardziej ulgowo.
          Jeśli ja nie płacąc 2-3 tygodnie rachunków (bo nie miałem chwilowo za co, student dzienny nadmiarem kasy nie grzeszy) jestem kombinatorem to Ty kim jesteś nie płacąc ponad miesiąc...
          • Gość: abonent Plusa Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.05, 02:44
            Ten Zeus to kompletnie bredzi. "Starych" abonentów "kroją" w Plusie tak samo,
            jak "nowych". Ja sam jestem abonentem Plusa nieprzerwanie od 8 lat i też mi
            potrafią naliczyć "monitorowanie" 5 zł za parę dni zwłoki. Aż sam sobie się
            dziwię, że jeszcze nie zmieniłem operatora, ale to chyba tylko przez chęć
            zachowania numeru telefonu. Lecz już teraz to się może zmienić.
          • Gość: ak Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.aster.pl / *.aster.pl 14.11.05, 03:40
            Gość portalu: Blondon napisał(a):

            > Jeśli ja nie płacąc 2-3 tygodnie rachunków (bo nie miałem chwilowo za co, stude
            > nt dzienny nadmiarem kasy nie grzeszy) jestem kombinatorem to Ty kim jesteś nie
            > płacąc ponad miesiąc....

            Poprostu nie stać Cię na abonament, to nie grzech. Kup prapaida i nie zmuszaj
            operatora do kredytowania Cię.
            • Gość: blondon Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.chello.pl 14.11.05, 05:10
              > Poprostu nie stać Cię na abonament, to nie grzech. Kup prapaida i nie zmuszaj
              > operatora do kredytowania Cię.

              1) w przypadku nie wywiazywania sie z mojej strony z umowy operator ma prawo
              do... i tu reguluje to umowa i prawo obowiązujące w Polsce...
              Polkomtel ma to w d...
              2) abonament placi sie z gory. Tylko jeśli wydzwonisz więcej płacisz post factum. Skąd wiesz jak było w moim przypadku?
              3) Po przeczytaniu twoich wypowiedzi nie oczekuje ze zrozumiesz...
                • Gość: pacal o czym ty mówisz??? IP: *.bg.am.poznan.pl 14.11.05, 14:06
                  przewidzianą prawem karą za spóźnianie się są odsetki ustawowe a nie jakaś
                  "usługa" której nikt nie zamawia.
                  Natomiast każdą dodatkową karę (płatną "usługę") Plus ma obowiązek umieścić w
                  regulaminie dołączanym do każdej zawieranej umowy - wtedy też podpisując umowę
                  zgadzałbyś się na to.

                  Plus tego nie robi, więc są to opłaty nieprawne. Koniec kropka.

                  Czegoś nie zrozumiałeś czy powtórzyć?
                    • Gość: kix Re: o czym ty mówisz??? IP: *.lns1-c7.dsl.pol.co.uk 14.11.05, 17:41
                      > Gość portalu: pacal napisał(a):
                      >
                      > > Plus tego nie robi, więc są to opłaty nieprawne. Koniec kropka.
                      >
                      > Czy napisałem gdzieś, że jest inaczej?
                      Autor: Gość: ak IP: *.polkomtel.com.pl

                      To moze bys cos zrobil, zeby oplaty byly pobierane legalnie? Jak pracowac to
                      dobrze. A odrobina obiektywizmu przydala by sie tez pracownikom Plusa.
                      • Gość: ak Re: o czym ty mówisz??? IP: *.aster.pl / *.aster.pl 15.11.05, 02:53
                        Gość portalu: kix napisał(a):

                        > To moze bys cos zrobil, zeby oplaty byly pobierane legalnie?

                        Ja? Dlaczego? Problem mnie nie dotyczy.

                        > Jak pracowac to dobrze. A odrobina obiektywizmu przydala by sie tez
                        pracownikom Plusa.

                        Nie jestem pracownikiem Plusa, robię dla nich fuchy. A swoje rachunki płacę w
                        terminie i tego wymagam od kontrahentów.
                • Gość: blondon Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.chello.pl 14.11.05, 19:23
                  To idz i kłóć się z sądem, który tez uznał, że to bezprawne. Powiedz, że cie to wkurza i robią ci się z nerwów wrzody na żołądku. Obawiam się jednak że nikt nie będzie chciał cię słuchac...

                  Niech Polkomtel napisze wyraźnie w umowie, że w trosce o terminowość wpłat ustala karę umowną na... choćby i 100 zł. Dopóki tego nie zrobi jego poczynania są bezprawne i twoje wywody na forum nic tutaj nie zmienią...
                  • Gość: ak Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.aster.pl / *.aster.pl 15.11.05, 03:00
                    Gość portalu: blondon napisał(a):

                    Widzę, że się nie rozumiemy. Nie usprawiedliwiam Polkomtela (nigdzie przecież
                    tego nie napisałem), ganię postawę "nie mam akurat kasy albo nie chce mi się iść
                    na pocztę z jednym rachunkiem, zaczekam jeszcze parę tygodni". Zajmij się
                    działalnością na własną rękę i spotkaj kilku takich klientów, a zrozumiesz o co
                    mi chodzi.
                  • Gość: uran12 Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.11.05, 17:49
                    ale to jest inaczej, kary umowne są za niedotrzymanie warunków promocji
                    natomiast jest w regulaminie napisane że polkomtel zobowiązuje się świadczyć
                    usługi a klient zobowiązuje się do terminowego opłacania rachunków. ponadto
                    ta "usługa" jest w CENNIKU USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH i kazdy ma mozliwosc sie
                    wcześniej z nim zapoznać tylko nikomu sie nie chce tego robić i tyle. raczej
                    dziwne by było żeby ten cenni nazwywał sie cennik usług i kar
        • dundrub Re: Bezprawne opłaty Plusa 14.11.05, 08:34
          panie zeus
          zdarza mi sie spoznic dzien dwa z zaplata - uprawiam wolny zawod i roznie bywa z moim platnosciam
          jesli nazywasz mnie zlodziejem i naciagaczem - badz mezczyzna i podaj swoje dane - oprocz plusa
          pozwe do sadu i ciebie
          nie pozdrawiam
        • Gość: smart+op.pl Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.masterkom.pl / 80.50.38.* 14.11.05, 10:12
          Zeus, nie mów mi, że jestem złodziejem, albo naciągaczem. Płącę faktury w plusie
          od 1997roku i posiadam u nich kilka telefonów, co nie zmienia faktu, że raz:
          -płacę z góry
          -spóźniam się z płaceniem-z góry
          Patrzac na to w ten sposob, tak naprawde, nigdy sie nie spozniam z rzeczywista
          platnoscia, poniewaz wplacam ja zanim wykorzystam to, co Plus zaoferował mi w
          ramach abonamentu. A 5zł, jest daniną ode mnie i tysięcy innych, nienależną i
          bezprawną. Najlepszym wyjściem, byłaby sytuacja stwierdzenia przez sąd, że jest
          to działalność nieprawna i nakaz zwrócenia przez Polkomtela wszystkim abonentom
          nieprawnie pobranych opłat.
          Pozdrawiam
          jarek
    • Gość: Blondon Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: *.chello.pl 14.11.05, 02:14
      niestety dopóki na rynku telekomunikacyjnym nie bedzie PRAWDZIWEJ konkurencji takie rzeczy będą się działy. Firmy narzucaja nam swoje warunki, bardzo dokładnie określając obowiazki klientów, jednocześnie nie precyzując swoich obowiązków. Weźmy przykład dostawców internetu: mamy np. do wyboru dwie kablówki - UPC i Aster. Jedna jest tańsza, ale ma limity, druga jest droższa, ale limitów nie ma. Idę do punktu klienta Aster i pytam czy w umowie jest coś na ten temat, na co miła pani odpowiada mi, że oni niestety nie mogą mi w żaden sposób zagwarantować, że limitów za jakis czas nie wprowadzą, a jeśli wprowadzą to mnie także to obejmie...
    • patriota21wieku W normalnym kraju... 14.11.05, 04:36
      "...Krzysztof Wasilewski zdecydował się na walkę, jednak wielu innych abonentów
      macha ręką. W przeciwnym razie muszą się liczyć z długotrwałym postępowaniem
      sądowym, kosztami doradztwa prawnego czy ze strony operatora - wyłączeniem
      telefonu i umieszczeniem na listach nierzetelnych dłużników. Poza tym dla
      abonentów są to kwoty relatywnie małe. Ale nie dla Polkomtela..."

      W normalnym kraju (np. USA) to wszyscy poszkodowani by sie zebrali i zasadzili
      jako pozew zbiorowy (class action lawsuit). I na dodatek by firmie lupneli
      potezna kare (punitive damages).

      A z drugiej strony, to wcale sie nie dziwie bo jak klient oszukuje nie placac
      na czas, to go trzeba lupnac!
        • patriota21wieku Re: tia, USA to normalny kraj??? 14.11.05, 15:40
          Gość portalu: daro napisał(a):

          > W normalnym kraju placi sie na czas! Jesli klienci, ktorzy nie placa w
          terminie
          > moga dowalic firmie to to jest NIENORMALNY kraj. Zreszta USA wcale normalne
          nie sa, a ich prawo to kompletna paranoja.

          USA jest normalne, a ich prawo cywilne jest dobre, bo sie opiera na precedensie
          i konstytucji, a nie kodeksie ktory jest narzucony przez np. rzad (co
          doprowadza do korupcji lub idiotyzmow w Polsce, w stylu "umorzone ze wzgledu na
          niska szkodliwosc spoleczna"), co np. pozwala pozwac ten rzad do sadu.
          Oczywiscie, jest to tylko mozliwe w normalnym kraju gdzie sady sa niezalerzne i
          niezawisle, a nie jak w Polsce podlegajace ministrowi sprawiedliwosci. A poza
          tym prawo cywilne w USA determinuje cala sfere ekonomii, w zwiazku z tym
          przekerety typu Polkomtela czy Biedronki nie przechodza bezkarnie (patrz proces
          o wyzysk w Wal-marcie)!
    • Gość: Grzesiek Re: Bezprawne opłaty Plusa IP: 194.107.148.* 14.11.05, 04:46
      A IDEA pobiera 25 zl za opoznienia!!! Mam Mixa i doladowanie nastepuje kazdego
      16 dnia miesiaca(w moim przypadku) Idea kaze sobie placic do ostatniego dnia
      miesiaca. Kiedy kilka razy zaplacilem tuz przed 16stym natychmiast pobrali mi
      25 zlotych za opoznienie!!! Prosze gazete o poruszenie tej sprawy!!!
    • Gość: daro jak kto sie spoznia to niech placi kare IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.05, 06:56
      Dlaczego kurna wszyscy pieprza, ze firma jest zla a nie ze facio sam sobie
      winien, bo nie bulil na czas?? To jest wlasnie taka polaczkowata moralnosc i
      falszywa solidarnosc. Efekty najlepiej widac w prowadzeniu firmy - tu tez malo
      kto ma ochote do terminowego regulowania naleznosci. Tak ze bardzo dobrze -
      niech cisna spoznialskich ile wlezie! Moze w koncu trafi do tych zakutych lbow,
      ze jak sie z czegos korzysta to trzeba za to placic w terminie!

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka