09.06.20, 16:19
Badania wielu naukowców przekonują, że już 5-6 godzin głębokiego snu wystarczy, by zregenerować organizm. W czasie snu odnawiają się komórki, mózg oczyszcza się (rozkładane są płytki beta-amyloidowe przyczyniające się do alzheimera), wzrasta poziom hormonów odpowiedzialnych np. za wzrost.

Czytaj więcej na www.styl.pl/zdrowie/news-malo-spisz-szybciej-tyjesz,nId,4537786#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
Obserwuj wątek
    • mala200333 Re: A sen... 09.06.20, 16:20
      Nie tylko długość snu ma znaczenie, ale też jakość. Podczas snu mózg powinien wejść w kolejną fazę, by nastąpiły wszystkie ważne dla organizmu procesy.
      Podczas snu trwającego 5-6 godzin te procesy również zachodzą. Jednak mniej niż 5 godzin snu na dobę powoduje spadek odporności. Właśnie wtedy rośnie ryzyko cukrzycy i chorób serca.
      Zwiększa się też poziom hormonów leptyny i greliny, co pobudza apetyt i sprzyja tyciu. Gdy śpimy krótko, wzrasta również poziom kortyzolu (hormonu stresu).


      Czytaj więcej na www.styl.pl/zdrowie/news-malo-spisz-szybciej-tyjesz,nId,4537786#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
      • mala200333 Re: A sen... 09.06.20, 16:20
        Według badaczy z uniwersytetu medycznego w Pittsburghu (USA) z powodu niedoboru snu zaczynają szwankować serce, płuca i nerki, pogarsza się przemiana materii, gorzej pracuje układ odpornościowy, zmienia się wrażliwość na ból, opóźnia czas reakcji.
        Dzieci przewlekle niedosypiające dużo częściej są otyłe. U nich jakość i długość snu są ściśle związane z procesami przemiany materii. Na zachowanie prawidłowej wagi wpływ ma także pora udania się na spoczynek.
        Im później zasypiali objęci badaniami nastolatkowie, tym więcej ważyli. Sen i posiłki o nietypowych porach


        Czytaj więcej na www.styl.pl/zdrowie/news-malo-spisz-szybciej-tyjesz,nId,4537786#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
        • mala200333 Re: A sen... 09.06.20, 16:22
          Im później zasypiali objęci badaniami nastolatkowie, tym więcej ważyli. Sen i posiłki o nietypowych porach zakłócały bowiem przemiany glukozy i insuliny.

          Czytaj więcej na www.styl.pl/zdrowie/news-malo-spisz-szybciej-tyjesz,nId,4537786#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
          • mala200333 Re: A sen... 09.06.20, 16:23

            Jak wynika z prac naukowych dr Kristen Knutson z Uniwersytetu w Chicago (USA), czynnikiem sprzyjającym tyciu jest niedobór snu. To właśnie jego niewystarczająca długość w ciągu doby prowadzi do rozregulowania apetytu i nadmiernego objadania się.


            Czytaj więcej na www.styl.pl/zdrowie/news-malo-spisz-szybciej-tyjesz,nId,4537786#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
    • mala200333 Re: A sen... 13.06.20, 18:27
      https://scontent-atl3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/104234910_3340928655971776_3560652562004786744_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoibCJ9&_nc_ohc=ouVOt4UQxvgAX-z_hpZ&_nc_ht=scontent-atl3-1.xx&_nc_tp=14&oh=1fdf31e702accb3022f5adf94cfa3bce&oe=5F0B83B7mala200333 napisała:

      > Badania wielu naukowców przekonują, że już 5-6 godzin głębokiego snu wystarczy,
      > by zregenerować organizm. W czasie snu odnawiają się komórki, mózg oczyszcza s
      > ię (rozkładane są płytki beta-amyloidowe przyczyniające się do alzheimera), wzr
      > asta poziom hormonów odpowiedzialnych np. za wzrost.
      >
      > Czytaj więcej na www.styl.pl/zdrowie/news-malo-spisz-szybciej-tyjesz,nId,4537786#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
      >
      >

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka