Dodaj do ulubionych

Wycieczki koleją

IP: *.wbp.zabrze.pl 26.09.01, 13:34
Wiecie... lubie podrozowac koleją, a z TG można zrobić
parę ciekawych wypadow.
Polecam oczywiscie wyprawe Waskotorowka (tylko czy w
przyszlym sezonie bedzie jeszcze jezdzic?) w strone
Siemianowic. Mozna, z calkiem wygodnej jazdy zobaczyc
duzy kawal GOPu i to takie miejsca ktore z GOPem sie
nie kojarza. Bo kto by pomyslal ze w GOPie sa
rezerwaty przyrody??? :-)
Druga trasa jaka polecam to wyprawa w kierunku na
Opole. Wioski, miasteczka, lasy, rzeki etc. etc.
Mozna wysiasc np. w Borowianach i pojsc na grzyby.
Mozna skoczyc do Opola i zobaczyc jak wyglada miasto z
porzadnie odnowiona starowka. I oczywiscie to co
uwazam za najwartosciowsze: mozna zobaczyc inny
kawalek Gornego Slaska!

Polecam i pozdrawiam
L.
Obserwuj wątek
      • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: 2.3.STABLE* 30.09.02, 12:02
        Było to ok 15 lat temu ale widzę że tabor jest ten sam.
        Sieć 3000v pr.stały,
        SHP-czuwak dla maszynisty,guzik który musi wcisnąć jak nie zareaguje w ciągu 5
        sek pociąg się zatrzymuje(znajduje co 1km elektromagnes przy torze)
        Sygnalizacja samoczynna semafory malowane na kolor inny niż czerwono-biały
        polega na np,wjeżdzasz na zielony(najw.dozwolona) po przejeżdzie robi się
        czerwony,gdy wjeżdzsz na drugi zielony,na 1szym robi się pomarańczowy(synał
        ten pojedynczy lub gdy palą się dwa na1 semaforze GÓRNY informuje że następny
        jest stój),wjeżdzasz na 3ci pierwszy pokazuje zielony.
        Sygalizatory biało-czerwone są wjazdowe,sterowane przez człowieka mogą być
        półsamoczynne.
        W razie szkodzenia(wyswietla zawsze stój)


        takiego nie wolno ci przejechać bez zgody dyżurnego ruchu,możesz przez
        radio go wywołać lub wcześniej dostajesz rozkaz szczególny o przejeżdzie przez
        czerwony sygnał(z min.prędk.)na piśmie.Sprawa nie jest uregulowana gdy poda ci
        przez radio jedż a dojdzie do wypadku.Maszynista(mechanik) ma rozkład jazdyz
        dokł. do 0.5min naszlaku.Jest w nim rodzaj loka,rodzaj,ciężar pociągu,prędk na
        danym odciku,nr pociągu,oraz Wykaz Ostrzeżeń Stałych na szlaku np.km15,6 do
        16,6 pręd 30km/godz wiesz że sypiący się wiadukt.Maszynista musi znać szlak
        nie może jak kierowca jechać 1szy raz.Tym bardziej że jeżdża sami np.z Krakowa
        do Świnoujścia.W loku(EU07,ET22)nie ma kibla,tojest problem może w tych
        nowszych EP09 są.Jak jedziesz sam,znasz szlak w dogodnym miejscu idziesz do
        maszynowni za sprężarkę się wylać(jak jedziesz ICkiem to postój po 3 godz.Na
        razie tyle ---będę to uzupełniał.
            • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: 2.3.STABLE* 30.09.02, 23:00
              Od 15 lat badania mogły ulec zaostrzeniu.Ale wtedy też były dość
              ostre,szczególnie psychotechniczne tak czy inaczej musisz miec nie spaczoną
              psychikę i końskie zdrowie.Wpierw zaczynałeś od pomocnika(chłop do roboty) od
              towarówek.Parę lat po tym, egzamin na samodzielnego też na towarowe.Już wtedy
              jeżdziło się pojedynczo.Jak ktoś zachorował dawali cię na najgorszego trupa na
              osobówki na krótkie linie(takie co do W-wy mogą nie dojechać) ale miałeś mniej
              godzin to mniej kasy.Jak dobrze robiłeś to starsi mogli cię wziąść na
              pasażery,ale jak cię nie lubili(mieli układy) toś szarpał 4000tys ton
              ET41Dolną Odrę(elektrownia).Jak robiłem loki Gliwickie miały ekspres Chemik
              doW-wy tam nocleg i powrót,ale przez Koluszki.Jak był wypadek i 2 tory były
              zablokowane puszczono Górnika CMKą który przybył 1 1/2 godz przed czasem do
              Katowic.Wtedy od nowego rozkładu wszystkie Ekspresy szły CMKą i W-wka mając
              szybsze loki zabrały Gliwicom ten pociąg.Dziś Ex,IC,EC obsługuje W-wka i
              trochę Kraków.Gliwice już nie istnieją ludzie przeszli do Katowic(kiedyś nie
              mieli pasażerów) i do T.Gór.Dziś na W-wkę muszą być maszyny zdolne do
              prędk.160km/godz-Pafawag wyprodukował paręEU11 nowoczesne,licencyjne do 250km
              jeżdziły trochę na PKP ale kasy nie było to poszły do Włoch.Część tych loków
              mogły pracować w Niemczech(15000 V) nie zmieniając loka na granicy-
              tzw.dwusystemowe.Obecnych EP09 nie znam (160km/g) ale ponoć nie wytrzymują
              łożyska i lubią defektować.Jest to lok.-połączenieEU07+ET22 i wyszło cudo
              która każda jest inna(różne usterki,inne części).Jak was to nudzi to przestanę.
                • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: 2.3.STABLE* 01.10.02, 09:50
                  Niebieskie światło i białe to sygnały dla przetoku tzn.to poruszania się w
                  obrębie stacji ustawianiu składów,wyjazd loka do szopy(lokomotywowni)
                  itp.Niebieskie-stój,białe-jedż.Oprócz tego są jeszcze tarcze ostrzegawcze
                  przed symaforem wjazdowym(czerwono-białym),wyglądają jak semafor malowanie
                  jest szare.Mechanik już wie wcześniej co będzie się palić na semaforze.Dwa
                  sygnały białe na tarczy oznacza stój na semaforze inne mówią z jaką prędk.
                  może wyjeżdzać zza semafora.Kombinacja 2 sygnałow na semaforze np.jeden
                  migający,drugi ciągły to wskazówka z jaką prędkością dozw.wyjeżdzać i co dalej
                  cię czeka.Jeśli palą się dwa na raz to górny zawsze mówi co będzie na
                  następnym.Wracając do pracy na loku to każdy musi przejść warsztat robić przy
                  maszynach,przechodząc wszystkie wydziały.Loki elektryczne przetwarzają 3000V
                  na 110V do pracy reszty urządzeń(silniki trakcyjne 3000V}.Mają też akumulatory
                  110V do napędu sprężarki by podnieść pantograf gdy lok stoi w krzakach.Jest
                  zabezpieczenie przed Wys.Napięciem--nie można wejść do szafy W.N gdy patyk
                  (pantograf) jest w górze(wyłączniki szybkie,zamki szafy).Pomyłka z wczoraj
                  PAFAWAG kupili Włosi-nie licencja.LOki ET21 to licencja radziecka mało ich
                  zostało.(lata50te) EU06 angielski lok(kilka sztuk Kraków)EU07 licencja06-
                  .Vmaks.125km/godz.EP08 to samo co poprzednie dwa z przyst, do
                  prędk.140km/godz.SA to maszyny z lat60tych.
                  • Gość: loggy Re: Wycieczki koleją IP: *.pik / *.wbp.zabrze.pl 01.10.02, 10:16
                    Rozumiem ze najgorsze dla maszynisty sa trasy na
                    lokalnych osobowkach.
                    A co jest jak nie ma pradu! Czy takie osobowki maja
                    jakies akumulatory czy jak ktos "pozyczy" trakcje to po
                    prostu stoja.
                    I jak to bylo z tym pociagiem co to go w zime zasypalo
                    pod Czestochowa? Nie mieli radia? Przeciez maszynista ma
                    radio.
                    L.
                    • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: 2.4.STABLE* 02.10.02, 20:55
                      Prądu nie powinno braknąć.Raz w Katowicach mi brakło, było to na stacji z
                      Łodzią osobową- pociąg stał 15 min zapowiedzieli spóźnienie myśmy mieli stój i
                      tyle.Było to wcześniej zaplanowane bo diesli nie było w pogotowiu.
                      W Herbach stał pociąg zZakopanego do Gdyni wyj ok.22 godz.Maszynista odmówił
                      służby po 19 godz pracy i słusznie.Godz22 to już 2 godz pracy(nikt za niego
                      nie uruchomi loka,musi nabić powietrze, podjechać, zrobićPRÓBĘ HAMULCÓW
                      pociągu)wiedział jaka jest pogoda,nie wiedział jak długo jeszcze pojedzie(może
                      dalsze 20godz).Zawiniła dyrekcja-PKP.Na pewno trąbił przez radio-do
                      najbliższego dyżurnego,na pewno go zwodzili od Katowic.Tylko znowu problem-
                      skąd mechanik z Krakowa,gorzej jak lok był z Gdynii.Najbliższa szopa to
                      Częstochowa i stąd PKP wziąść"skoczka" lub2ch na ten pociąg.Była to sytuacja
                      nadzwyczajna a nie czekać aż zKrakowa przyjedzie(czym??)maszynista.Raczej obcy
                      nie jeżdżą nie swoimi lokami.Tylko że Herby nie leżą przy super szosie to i
                      nie mieli go czym przywieżć.Maszynista tego pociągu mógł skład dociągnąć do
                      Częstochowy(chyba że zaspy sięgały 2m).Gdyby pociąg się wykoleił winnym byłby
                      maszynista bo przekroczył czas pracy i nie ma odwołania że zima.BĘDZIE JEGO
                      WINA!Wracając do pierwszego tematu do Łodzi przyjechałem planowo.(od
                      częstochowy był dość lużny rozkład}.
    • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: 2.4.STABLE* 03.10.02, 07:55
      Wczoraj podałem ze był to pociąg do Gdyni,mógł to być również do Olsztyna
      napewno z Zakopanego.(wyjeżdza ok 19-20tej).Gdy do Olsztyna to jechał p.Kraków
      i tam dyrektorzy powinni pomyśleć o sytuacji-może nie sypało aż tak?Jak
      pracowałem to w połowie trasy w niektórych pociągach zmieniano loka
      np.Świnoujście-Przemyśl we WRocławiu.Dziś tę trasę dyma 1 człowiek 1nym lokiem-
      -oszczędności.
      W Świnoujściu czekając na otwarcie przejazdu widziałem w/wym.pociąg z lokiem
      krakowskim.
    • Gość: loggy Re: Wycieczki koleją IP: *.pik / *.wbp.zabrze.pl 04.10.02, 09:59
      Oki! W naszym kaciku 100 pytan do eksperta czas na...
      zwrotnice.

      Otoz kolo zwrotnicy znajduja sie (czasami?) takie czarne
      kostki z bialymi symbolami - kolko, prostokat, strzalka
      w lewo-gora, strzalka w prawo-gora, kolko podzielone
      czarnym paskiem przez srodek.
      Taka kostka swieci w nocy i prawdopodobnie obrazuje stan
      zwrotnicy. Czy specjalista moze rozszyfrowac co znacza
      te symbole, jak sie to czyta i dla kogo to informacja?
      L.
      • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: 2.4.STABLE* 04.10.02, 10:30
        Ekspertem nie jestem 15 lat temu zakończyłem przygodę z PKP.Strzałki pokazują
        w którą stronę rozjazd jest otwarty.Są to oznaczenia dla nastawni,nas raczej
        nie obchodzą my mamy znaki i sygnały.Owszem na kursach było to
        omawiane.SZczegółów już niestety nie pamiętam.Dla maszynisty miewiele dają bo
        póżno są zauważalne.Więcej pamiętam z trakcji.W loku el.masz kierownicę jak w
        Starze.Jest to nastawnik jazdy -jest 36pozycji prądowych.Pierwszych
        kilkanaście jazda w układzie szeregowym--ruszanie z miejsca pobór prądu jest
        największy w zależności od ciężaru pociągu następnie jazda szeregowo-
        równoległa nabieranie stałej dozw. prędkości no i jazda w układzie równoległym
        (jak 5ka w aucie bez gazu) najmniejszy pobór prądu.Nabierzesz prędkości jest z
        góry czy płasko dajesz zero(luz), czasem musisz jechać bezprądowo jak znaki
        ostrzegają.Stare niemieckie lokiEU04 miały liczniki zużycia prądu,te
        póżniejsze już nie.Może EP09 mają nie wiem.Gliwice jednostek(żółtków) nie
        miały więc nie jeżdziłem.LOK obojętnie czy el. czy diesel ma tyle silników
        trakcyjnych ile osi.np,ET22 6osi=6silników, EU07-4osie=4silniki.reszta póżniej.
          • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: 2.4.STABLE* 06.10.02, 23:06
            W tym czasie co pracowałem to tak nie było.Musieliśmy znać Obwód główny i
            obwody pomocnicze loka.Być może EP 09(w co wątpię) może EU11 ewEU43(loki
            SIEMENSA zrobione w Włoskim Pafawagu).Napisałem że w nastawniku jazdy jest 36
            pocycji(tylko ET 21) w EU 06 i07 ponad 40.Loki EU 11 mają już komputery
            pokładowe,jest to nowoczesny elektrowóz.Ozn.loków;
            E-elektrowóz
            T-towarowy
            U-uniwersalny
            P-pasażerski
            Z nowinek EP09 wiem z netu że oprócz hamulca pneumatycznego zastosowano
            elektrodynamiczny i urządzenie p.poślizgowe też elektrodynamiczne(w tamtych
            lokach pneumatyczne---piasek nadmuchiwany pod obręcze kół), nowszej generacji
            opory rozruchowe,wygodniejsze kabiny obsługi.Nie jest to udany lok -duża
            awaryjność.EP 08 to samo co EU 06 EU 07 zmieniono przełożenie przekładni
            głównej co miało zwiększyć prędkość --ma je W-wka malowane na różowo
            (przezwisko świnia).
        • Gość: MS Re: Wycieczki koleją IP: *.gwarant.bytom.pl 11.10.02, 20:02
          Gość portalu: Forman napisał(a):

          LOK obojętnie czy el. czy diesel ma tyle silników
          > trakcyjnych ile osi.np,ET22 6osi=6silników, EU07-4osie=4silniki.reszta
          póżniej.

          Nie do końca prawda w odniesieniu do loków spalinowych. A te które mają
          przekładnię mechaniczną (SM02, SM03 waskotorowe WLs 40, 50, 150, 180) czy
          hydrauliczną (3 szt.SM25, waskotorowa Lxd2)? Silniki trakcyjne posiadają tylko
          loki z przekładnią elektryczną.

          Pozdr.
          Mariusz
          #Górnośląskie Koleje Wąskotorowe#
    • Gość: loggy Przykre IP: *.pik / *.wbp.zabrze.pl 07.10.02, 13:29
      Apropos pijanych droznikow w Bielsku.
      Zdazylo Ci sie przejechac auto lub czlowieka?
      A moze znasz takie przypadki? Mysle ze maszynista nie ma
      szans zahamowac jesli zauwazy kogos na torach!
      Jak wygladaja formalnosci w takim przypadku i czy
      maszynista trafia potem do psychologa?
      L.
      • Gość: Forman Re: Przykre IP: 2.4.STABLE* 07.10.02, 14:08
        Mój starszy który mnie uczył jazdy po egzaminach z przykrością stwierdził że
        zabił -----------8 osób.I nie było szans byś skład zatrzymał,stosujesz nagłe
        hamowanie ,ale droga ham. zależy od ciężaru i prędkości.Różna od 300m do
        1,5km.Miałem podobną sytuację na zakręcie przy szopie w Katowicach,wjazdowy na
        dworzec miał Stój wiedząc o tym wcześniej z tarcz, skład się toczył ok 25km/g
        facet wskakuje zza winkla było to 300m więc nagłe ham.Skład lekki ok.600 ton
        to była szansa wyhamować i facio widząc że pociąg z aż piszczy uciekł w
        krzaki.Było ciemno i myślał że skład zapierdziela.Pociąg był z Legnicy do
        Katowic to w Katowicach się mną zajęli.(kierownik musiał pisać o nagłym ham.
        bo ludziom walizki spadły z półek).Pierwsze alkohol--próbnik
        (balon),dokumentacja no i raport z opisem zdarzenia.To prawda że po
        przejechaniu człowieka idzie się na 14 dni dodatkowego urlopu potym spotkanie
        z psychologiem(tak było).Ja tylko krowę przejechałem pod Strzelcami Opolskimi
        no i pełno dzikich gołębi i co ciekawe ani jednej kawki czy wrony(w porę
        uciekają)
        • Gość: RysiekD Re: Przykre IP: *.lerid.com.pl 11.10.02, 13:18
          Gość portalu: Forman napisał(a):

          > Ja tylko krowę przejechałem pod Strzelcami Opolskimi
          > no i pełno dzikich gołębi i co ciekawe ani jednej kawki czy wrony(w porę
          > uciekają)


          A jak później wyglądała krowa? dużo było krwi? flaki wyszły na wierzch? może ją
          rozcięło na pół? wyszły jej oczy na wierzch? a jak wyglądał pociąg? był cały
          przód zakrwawiony? to tyle pytań na temat mięsa. A przy jakiej prędkości się to
          stało? Co maszynista musi zrobić po przejechaniu takiej krowy? Czy musi to
          wogóle zgłosić?
    • Gość: Forman Re:Przykre IP: proxy 11.10.02, 12:15
      W czasie mojej 5 letniej pracy oprócz samobójców nie bylo wypadków czy
      katastrof z udziałem naszych maszyn.A bylo ich sporo ok.200elektrowozów i 100
      diesli.Owszem przekroczenia skrajni,wypadnięcie z toru wagonu czy osi loka.
      ŚW.Katarzyna miała nas w opiece.Roboty było
        • Gość: MS Re:Przykre IP: *.gwarant.bytom.pl 11.10.02, 19:39
          yasny napisał:

          > czy te "przegubowe" (ET40 - nie jestem pewny oznaczenia) sa duzo mocniejsze
          od
          > np. ET22 ?

          ET22- moc ciągła 3000KW
          ET40- 4064KW (lok. dwuczłonowa prod. czeskiej a właściwie
          czechosłowackiej, Zakłady im. Lenina obecnie Skoda Pilzno))
          ET41- 4000KW (dwuczłonowa, prod. H.Cegielski Poznań)
          ET42- 4480KW (dwuczłonowa, prod. Zakład Budowy Lok. Elektr. w
          Nowoczerkasku (były ZSRR), najsilniejsza lokomotywa polskich szlaków i podobno
          najbardziej niezawodna)

          Pozdr.
          Mariusz
    • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: proxy 13.10.02, 12:36
      A co powiecie o lekkich autobusach szynowych zamiast ciężkich 400tonowych
      pociągach które wożą niekiedy kilkanaście lub kilkadziesiąt osób.PKP wolą
      zamknąć linię niż rozważyć jej współwłasność np.z samorządem.Podobno w
      Zachodniopomorkim sprzedano niektóre linie Niemcom czy Duńczykom, od nowego
      rozkładu mają jeżdzić pod innym szyldem niż PKP.
    • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: proxy 17.10.02, 12:02
      Sorry że tak póżno odpowiadam o tej krowie.Każda lokomotywa na zgarniacze,więc
      całego osobnika nie rozjedziesz zawsze kończyny(u człowieka) bo zgarniacz
      częsć odrzuca na bok.Są to szczątki porozrzucane po pareset metrów.O krowie
      nic nie piszesz,chyba że właściciel będzie się sądził z PKP(zawsze przegra).Po
      miesiącu lok stał na rewizji w warsztacie dniówkę,to lato było więc trochę
      cuchnęło ludzie robotę zrobili .Nie było przesiadywania,pogaduszek obok tego
      loka,każdy spierdzielał jak najdalej.
      • Gość: Forman Re: Reforma PKP IP: proxy 18.10.02, 12:01
        Wszędzie państwo dopłaca do kolei,chodzi o ile?U nas już zamyka się linie mało
        uczęszczane zostawiając magistrale.Podstawa to redukcja administracji,kontrola
        płac zarządów i dyrekcji,współfinansowanie przewozów lokalnych przez gminy(już
        to się wprowadza) wprowadzenie lekkiego taboru osobowego tzw. autobusy(Czechy)
        szynowe,sprzedaż (komu?)zbędnego taboru.Trzeba zainwestować (kredyt)w stacje
        za i wyładunkowe przy granicy dla TIRów np z Niemiec na wschód.Stworzyć
        pociągi sypialne dla tych kierowców,którym TIR jedzie koleją,założyć liczniki
        zużycia energi na lokach,negocjować(z kim?)ceny prądu z dystrybutorem,część
        lini sprzedać innym przewożnikom,uszczelnić system sprzedaży biletów w
        pociągu,zmiana taboru(za co?) na energooszczędny,pozbyć się nieruchomości
        które kolej posiada bez liku.TYLKO JAK TO ZROBIĆ?
        P łać
        K konduktorowi
        P połowę-----------taki był 3 dni temu reportaż w TVN.
    • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: proxy 25.10.02, 08:37
      Od nowego rozkładu jazdy 14.12 nie należy się spodziewać powrotu całorocznych
      pociągów do Gdynii z naszego miasta.Z prasy wiadomo że dalej będą jeżdzić
      p.Częstochowę i dodatkowo Łódż z pominięciem Zduńskiej Woli Karsznice.
    • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: proxy 25.10.02, 12:07
      O tych zmianach dowiedzialem się z łódzkiej GW co do Śląska to nie wiem nic
      poza tym że chciano zamknąć linię Żywiec-Sucha Beskidzka ale to nie przeszło
      bo samorządy ruszyły kieszenią.A propo kursuje tamtęty pośpiech Zakopane-
      Szczecin codzienny,i pośp."Ornak" Katowice-Zakopane sezonowo-weekendowy.Ta
      linia to skrót ze Śląska w Tatry.Ten pierwszy obsługuje lok."tandem"ET41
      (podwójny) a drugi jednostka elektryczna z 1klasą.Są dość duże wzniesienia
      stąd tak silny lok.Pamiętam przed elektryfikacją jak parowóz zimą nie mógł
      pokonać wzniesienia chyba z 4 razy cofał żeby pokonać wzniesienie ,a był to
      pośpiech z Poznania(teraz ze SZczecina).Jechałem naturalnie jako pasażer-ale
      jeszcze pracownik PKP.
    • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: proxy 25.10.02, 12:33
      A co powiesz o zlikwidowanej linii Pyskowice-Bytom przechodzącej przez nasz
      powiat.Trakcji el.już nie ma słupy są rozbierane,tory jeszcze leżą(może już
      rozkradają).Jeszcze 10 lat puszczano tamtęty"Ślązaka" z Zielonej Góry do
      Krakowa.Pamiętam jak elektryfikowali tę linię ,tak jak z Brynka
      p.Miedary,Zbrosławice do Mikulczyc.Czy zamiast PKMów mógłby jeżdzić np.do
      Bytomia autobus szynowy, nie dewastując tej lini?
      Kiedyś utrzymywano tę linię -odciążała GLiwice-Katowice z poc.towarowych,tak
      jak z Ligoty do Gliwic p.Kochłowice(tu tylko nie kursują pasażery).Wspominając
      wakacje--Niemcom opłacać się będzie reaktywowanie zdewastowanej wojskowej lini
      kolejowej z Heringstorf do Świnoujścia do centrum.Jest już projekt.
      • Gość: MS Re: Wycieczki koleją IP: *.gwarant.bytom.pl 26.10.02, 00:34
        Gość portalu: Forman napisał(a):

        > A co powiesz o zlikwidowanej linii Pyskowice-Bytom

        Pyskowice- Zabrze Biskupice

        >Trakcji el.już nie ma słupy są rozbierane,tory jeszcze leżą(może już
        > rozkradają).

        Z Biskupic jeździ jeszcze "zdawka" do Mikulczyc. Między Mikulczycami a
        Pyskowicami ukradziono już ok. 30% szyn. Pozostał tylko tor KPP Kotlarnia po
        ktorym codziennie jedza pociągi z piaskiem.

        >Czy zamiast PKMów mógłby jeżdzić np.do
        > Bytomia autobus szynowy, nie dewastując tej lini?

        Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów z Pyskowic
        chcialo tą linię przejąć i puścić na nią parowozy ale PKP nie zgodziło się.
        Lepiej, że złodzieje rozkradli...

        Pozdr.
        Mariusz
        #Górnośląskie Koleje Wąskotorowe#
        • Gość: loggy Re: Wycieczki koleją IP: *.pik / *.wbp.zabrze.pl 28.10.02, 09:30
          Gość portalu: MS napisał(a):

          > >Czy zamiast PKMów mógłby jeżdzić np.do
          > > Bytomia autobus szynowy, nie dewastując tej lini?
          >
          > Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji
          Skansenów z Pyskowic
          > chcialo tą linię przejąć i puścić na nią parowozy ale
          PKP nie zgodziło się.
          > Lepiej, że złodzieje rozkradli...

          To smutne i przykre.
          A PKP to firma ogolnopanstwowa wiec co centrale obchodzi
          linia w jakichs Pyskowicach - gdzie to w ogole jest?

          A przy okazji: co z linia z Zabrza przez Kamieniec,
          Zbroslawice i Miedary do Tworoga? Jezdzi tam cos jeszcze?

          L.
          • Gość: greg Re: Wycieczki koleją IP: *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl 28.10.02, 16:34
            Jeśli chodzi o linię z Zabrza do Tworoga :
            Nic już po niej nie jeździ - jedynie jak będziesz kiedyś "słaby" i będzie Ci
            pasować to możesz się tamtędy przejść , bo zostały jeszcze dwa gelyndry to
            bydziesz sie mioł czego trzimać ! (Dwa pozostałe już zwinęli , i trakcję też)

            greg. (mieszkom w pobliżu - ale jo jich niy zwinoł ; wierzcie mi !!!!!!!)
            • Gość: MS Re: Wycieczki koleją IP: *.gwarant.bytom.pl 28.10.02, 20:10
              Gość portalu: greg napisał(a):


              > pasować to możesz się tamtędy przejść , bo zostały
              jeszcze dwa gelyndry to
              > bydziesz sie mioł czego trzimać ! (Dwa pozostałe już
              zwinęli , i trakcję też)

              Niestety, duza część toru którego nie zwinęła PKP zostało
              ukradziona (np. miedzy Wieszową a Zbrosławicami)

              Pozdr.
              Mariusz
              #Górnoślaskie Koleje Wąskotorowe#
    • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: proxy 30.10.02, 22:53
      Ładną wycieczkę mają pasażerowie kolei Francuskich pod kanałem La Manche.Czy
      nie można posłać tam Diesli? Mamy jeszcze sporo Gagarinów ST 44 można im
      pośłać-(trochę by zmarzli bo Gagarin nie grzeje składu).Od poniedziałku by
      dotarły.Pojechaliby 100km/h ale by jechali.Na pewno zestaw tego Eurostara nie
      ma haka dla klasycznego sprzęgu---tego nikt nie przewidział, szadzi czy soli
      lub lodu na przewodach W.N też nikt nie przewidział.
      Na PKP jak nie ma prądu to jednostkę el. może ciągnąć diesel np,jak robią sieć.
      Ciekaw jestem jak by tam spadło tyle śniegu co u nas w styczniu tuż po
      Sylwestrze---u nas pociągi powoli, ale dojeżdzały zawsze do celu(po ilu
      godzinach nie wspomnę)
    • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: proxy 02.11.02, 14:36
      Wagonu nie doczepili bo będą płacić za postój(PKP to 1 firma), a maszynista
      jedzie bez rozkładu jazdy(pyta o postój) albo nie zna szlaku, a co z tabelą
      prędkości, może ma rozkład ale na inny pociąg??Tak wygląda zaciskanie pasa na
      PKP?
      Kiedyś kierowca PKS nie wiedział jak dojechać do dworca w Krakowie,pytał
      pasażerów o drogę bo jechał 1 raz(Sieradz-Zakopane),siedząc z przodu wjechał i
      wyjechał z Krakowa m.in.z moją pomocą bo trasę mam obcykaną.
      Ciekaw kto pomoże maszyniście jak jedzie 1 raz---firma sądzi że tory go
      zaprowadzą.

      www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=72&w=3442939&a=3442939&v=2
    • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: proxy 02.11.02, 14:36
      Wagonu nie doczepili bo będą płacić za postój(PKP to 1 firma), a maszynista
      jedzie bez rozkładu jazdy(pyta o postój) albo nie zna szlaku, a co z tabelą
      prędkości, może ma rozkład ale na inny pociąg??Tak wygląda zaciskanie pasa na
      PKP?
      Kiedyś kierowca PKS nie wiedział jak dojechać do dworca w Krakowie,pytał
      pasażerów o drogę bo jechał 1 raz(Sieradz-Zakopane),siedząc z przodu wjechał i
      wyjechał z Krakowa m.in.z moją pomocą bo trasę mam obcykaną.
      Ciekaw kto pomoże maszyniście jak jedzie 1 raz---firma sądzi że tory go
      zaprowadzą.

      www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=72&w=3442939&a=3442939&v=2
      • Gość: Forman Re: Wycieczki koleją IP: proxy 02.11.02, 20:14
        Wracając do poprzedniego postu wrocławska mutacja GW pisała 01.11 że Wrocław
        nie mógł dopiąć więcej wagonów bo nie stać ich na opłacanie postoju tychże na
        stacji docelowej,poza tym PKP oznajmiła że doczepiła więcej wagonów
        w .........Kielcach(po 5 godz jazdy) PARANOJA.
        (Całe szczęście że już tam nie pracuję)

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka