Dodaj do ulubionych

start na Węgrzech- formalności

07.10.11, 17:34

Witam,
Mam ogromną prośbę do osób mieszkających na obczyźnie- od czego zacząć formalności? czy składaliście podanie o wydanie wizy?? Co załatwić na początku jeszcze w Polsce,gdzie się udać będąc tam itd. Na razie studiuję strony internetowe konsulatu itp.i powoli zaczynam się gubić.
Wyjeżdżam na początku listopada, co ważne-na ten moment nie mam tam pracy, więc ani wyjazd na studia, ani do pracy-co trochę utrudnia to całe 'bieganie'. Także można by powiedzieć, że cel raczej 'turystyczny'... ;-) ale co z ubezpieczeniem?
Przepraszam za dość infantylne pytania, ale czuje się trochę jak dziecko we mgle w tym wszystkim..
pozdrawiam
Katarzyna
Obserwuj wątek
          • slea Re: start na Węgrzech- formalności 10.10.11, 22:37
            wiza a karta pobytu to jednak trochę co innego. A informacje na tej stronie nie są chyba zbyt aktualne. Wyrabiałam kartę rejestracyjną jakieś 1,5 tyg temu (czyli po ponad roku od kiedy mieszkam i pracuję w Budapeszcie - i nikt mnie nie deportował przez ten czas:D ) nie trzeba do tego zdjęcia, opłata kosztuje tysiąc forintów i trzeba mieć jakieś potwierdzenie zamieszkania, czyli np. zgodę od właścicieli mieszkania, które się wynajmuje.
          • przerwa-tetmajer Re: start na Węgrzech- formalności 30.10.11, 21:28
            do wyrobienia karty pobytu (a w zasadzie 2 swistkow, ktore sa wazne tylko okazane jednoczesnie) potrzeba dokumentu poswiadczajacego ubezpieczenie, umowy o mieszkanie, umowy o prace i znaczek skarbowy (do nabycia na poczcie, 1000 ft) plus dokument tozsamosci. Bez lakcim kartyi, bo o niej mowa, nic sie nie stanie - ona po prostu ulatwia zycie. Oczywiscie, nalezy ja miec, ale jesli jej nie masz, nikt za to do wiezienia nie wsadzi i nie wlepi miliona forintow kary. Wyrobilam swoja po 2 latach dopiero z prostego powodu - kolejka w urzedzie to jest dzien z zycia.
            Powodzenia
              • slea Re: start na Węgrzech- formalności 05.11.11, 10:03