Dodaj do ulubionych

program do napisania w QBasic

29.12.08, 15:32
Program do obliczania azymutu i długości linii o danych współrzędnych x,y początku i końca.

Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc.;]
Obserwuj wątek
        • payl Re: program do napisania w QBasic 31.12.08, 12:08
          Ok program jest tu:
          <code>
          program azymut;

          const
          str1:array[1..2] of string=('poczatku','konca');
          str2:array[1..2] of string=('x','y');
          var
          tab:array[1..2 {1-poczatek , 2-koniec},1..2 {1-x, 2-y}] of double;
          dx,dy,d,tg:double;
          i,j:integer;

          BEGIN
          for i:=1 to 2 do for j:=1 to 2 do
          begin
          write('Podaj ',str2[j],' ',str1[i],' :');
          readln(tab[i,j]);{wczytanie wartosci}
          end;

          dx:=abs(tab[1,1]-tab[2,1]);
          dy:=abs(tab[1,2]-tab[2,2]);

          d:=(dx*dx)+(dy*dy);
          writeln('Dlugosc lini to ',d:10:2);

          tg:=(abs(tab[1,2]-tab[2,2])/abs(tab[1,1]-tab[2,1]));

          writeln('Azymut wynosi ',tg:10:2);
          readln;

          END.
          <code/>
          To jest program w Pascalu. Skompiluj go przy pomocy Free Pascala:
          freepascal.org/
          Tylko jeden problem: Gdy obliczamy azymut to czy przed mnożeniem zmieniamy wartości na dodatnie? (W tym programie jest to robione).

          Moge też ci dać gotowy plik EXE.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka