mooniqua 29.12.08, 15:32 Program do obliczania azymutu i długości linii o danych współrzędnych x,y początku i końca. Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc.;] Odpowiedz Link Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
payl Re: program do napisania w QBasic 29.12.08, 19:38 To ma być twoja robota... Ale moge Ci napisać program w Free Pascalu, tylko podaj wzory. Odpowiedz Link
mooniqua Re: program do napisania w QBasic 31.12.08, 10:41 punkty: A=(100.00;130.00) B=(135.00;90.00) x1-2=x2-x1 czyli: x1-2=35 y1-2=y2-y1 czyli: y1-2=-40 wzór na azymut: tgP1-2=(y1-2)/(x1-2) wzór na długość linii D: dx=x2-x1 dy=y2-y1 D=(dx^2+dy^2) Odpowiedz Link
payl Re: program do napisania w QBasic 31.12.08, 12:08 Ok program jest tu: <code> program azymut; const str1:array[1..2] of string=('poczatku','konca'); str2:array[1..2] of string=('x','y'); var tab:array[1..2 {1-poczatek , 2-koniec},1..2 {1-x, 2-y}] of double; dx,dy,d,tg:double; i,j:integer; BEGIN for i:=1 to 2 do for j:=1 to 2 do begin write('Podaj ',str2[j],' ',str1[i],' :'); readln(tab[i,j]);{wczytanie wartosci} end; dx:=abs(tab[1,1]-tab[2,1]); dy:=abs(tab[1,2]-tab[2,2]); d:=(dx*dx)+(dy*dy); writeln('Dlugosc lini to ',d:10:2); tg:=(abs(tab[1,2]-tab[2,2])/abs(tab[1,1]-tab[2,1])); writeln('Azymut wynosi ',tg:10:2); readln; END. <code/> To jest program w Pascalu. Skompiluj go przy pomocy Free Pascala: freepascal.org/ Tylko jeden problem: Gdy obliczamy azymut to czy przed mnożeniem zmieniamy wartości na dodatnie? (W tym programie jest to robione). Moge też ci dać gotowy plik EXE. Odpowiedz Link
mooniqua Re: program do napisania w QBasic 02.01.09, 15:51 dziękuje;]. Dalej sobie poradzę. ;) Odpowiedz Link