Dodaj do ulubionych

podróż w Europę?

IP: *.echostar.pl 13.05.04, 19:57
planuje w tym roku niezobowiązującą podróż samochodem, kierunek włochy, może
chorwacja... problem w tym, że zastanawiam się jak to zrobić
najtaniej...spakować namiot i omijać płatne autostrady :) może ktos już taka
wyprawę ma za sobą i zna jakieś fajne miejsca... będę wdzięczna za
jakiekolwiek wskazówki :)
Obserwuj wątek
    • aseretka Re: podróż w Europę? 13.05.04, 20:17
      Mam dziesięcioletnie doswiadczenie w podrózach samochodem po Europie. Chętnie
      pomogę. Mogę Ci nawet przesłac nasze "rozkłady jazdy". Ale kierunek glówny
      trzeba obrać samemu.
      • vojager29 Re: podróż w Europę? 14.05.04, 09:54
        dwa tygodnie do Portugalii !!!

        przyjmij taka zasade:
        1 tydzien do 1000 km
        2 tygodnie 1500-2000 km
        ponad 2000 km od trzech tygodni
        nie warto marnowac urlopu siedzeniem w samochodzie, nawet jak sie ciagnie za
        soba domek
        • aseretka Re: podróż w Europę? 14.05.04, 10:06
          Wojager29, zasada jest słuszna :)Ale patrząc od innej strony na podróż do
          Portugalii potrzeba trzech dni w tę i trzech z powrotem. Na poznawanie okolicy
          zostaje więc z 14 dni 8. To mało, przyznaję. Ale można i też w ten sposób
          spędzić urlo.
      • vojager29 Re: podróż w Europę? 18.05.04, 12:46
        jita napisała:

        > Może coś się przyda ze strony
        >
        > nasze-podroze.republika.pl/
        > Pozdrawiam
        > Justyna

        czytalem ten link, hiszpania-portugalia
        w moim przekonaniu to nie jest urlop to jest rajd samochodowy
        9650 km w 19 dni

        cena tej ekspedycji tez jest bulwersujaca, 950 euro, ze ludzie potrafia przezyc
        o powietrzu, fascynujace !!!!
        no ale jak ktos lubi !!!

        • aseretka Re: podróż w Europę? 18.05.04, 13:52
          Spędzając urlop w Portugalii też przejechaliśmy okło 9000 km. Koszty też były
          zbliżone. I zapewniam cię, że nie był to rajd samochodowy. Sporo po drodze
          zwiedziliśmy. Lourdes, Andorę, Madryt, Pampelunę, a w Portugali Alcobacę,
          Tomar, Sintrę, Batalhę, Fatimę, Nazere, Obidos i inne mniejsze miasteczka.
          Jedliśmy też bardzo przyzwoicie, chociaż większość jedzenia pochodziła z
          Polski.
          • vojager29 Re: podróż w Europę? 18.05.04, 14:33
            bylem teraz w Italii 11 dni i 3 dni w Wiedniu, w sumie 14 dni
            przejechalem 5100 km
            calkowity koszt ca. 1400 euro / dwie osoby

            jedyne co mielismy z domu to dwie kanapki na szybkie drugie sniadanie
            obiad w Rotenburgu
            kolacja w Bregenz
            nocleg troszke za Bregenz (**** gasthaus) ze sniadaniem (wspaniale) - 50 euro
            obiad w Mediolanie w slynnym pasazu Galeria
            11 noclegow w Italii, bardzo tanio - 270 euro apartament, dwa pokoje z kuchnia,
            45 mkv
            3 noclegi w Wiedniu - 165 euro ze sniadaniem, tanio
            benzyna okolo 350 euro
            winietka przez Szwajcarie, winietka przez Austrie, autostrady w Italii, nie
            wiem ale okolo 100 euro
            pozostaje 465 euro na reszte / na dzien ca. 33 euro na dwie osoby, to nie jest
            wiele
            cieszymy sie, ze sie nam udalo tak tanio, wiadomo ta pora roku
            jestescie wspaniali my tak nie potrafimy
            • vojager29 Re: podróż w Europę? 18.05.04, 16:23
              podaje adres do tego gashofu, moze komus sie przyda
              www.kroenele.com/
              najlepiej rezerwowac (w sezonie) albo zjawic sie pod wieczor i pytac o tzw.
              stara czesc
              pokoje przytulne, czysciutkie, luzka wygodne, tv, wszystko wylozone czysta
              wykladzina, mankament - lazienka i wc na kotytarzu na dwa pokoje (jedna noc to
              obojetne) ale za to sniadanie iscie krolewskie jak przystalo na 4 gwiazdki -
              takie sniadanie w kazdym innym miejscu musi kosztowac przynajmniej 12 euro na
              lepek
              polecam dla zablakanych, nawet 64 euro w nowej czesci nie jest za wiele
        • loiterer bez przesady! 18.05.04, 19:31
          Vojager29!
          Jesli ja teraz napisze, ze na 2 osoby wydalam 3500 € to skomentujesz, ze
          przyszlam sie pochwalic.
          Jak i za ile ktos podrozuje to jego sprawa.
          Jedni poleca RyanAir, inni Air Spain.
          Grunt, to byc i widziec!




          • vojager29 Re: bez przesady -wlasnie ! 19.05.04, 07:35
            nie, dlaczego ? wiem, ze to da sie zrobic !!! i jesli cie stac !!!

            mam klopoty z "tanimi" wycieczkami ale pewnie tez mozna, jesli ktos potrafi !!!

            ja nie

            oczywiscie, ze kazdego sprawa ile placi ale jesli mozna w dol to tez mozna i
            lekko w gorke, nie sadzisz ?!
        • jita Re: podróż w Europę? 19.05.04, 09:29
          vojager29 napisała:

          > w moim przekonaniu to nie jest urlop to jest rajd samochodowy
          > 9650 km w 19 dni

          Każdy robi to co lubi. Przecież nikogo nie przekonuję do mojego sposobu
          podróżowania. Strona powstała po to, by chętni czy ciekawi konkretnych miejsc
          mogli z podanych informacji skorzystać.

          > cena tej ekspedycji tez jest bulwersujaca, 950 euro, ze ludzie potrafia
          przezyc o powietrzu, fascynujace !!!!

          Podane koszty dotyczą, jak to jest tam zaznaczone, cen autostrad, paliwa i
          noclegów. O wyżywieniu, pamiątkach, płatnych parkingach, cenach wstępu do
          zwiedzanych obiektów itp. nie ma tam mowy :-)

          Pozdrawiam
          Justyna
            • Gość: Madzia Re: podróż w Europę? IP: 213.17.227.* 19.05.04, 10:44
              A my z mężem teraz wróciliśmy z wyjazdu 16-sto dniowego z Francji.
              Przejechalismy ca 5000 km, koszty wyszły następujące:
              650 EUR, 1500 CZK, 300 PLN (tankowanie w Polsce w W-wie, przed granica i juz w
              drodze powrotnej we Wrocławiu). W tym są ceny wstępu, drobne żarcie, nocleg w
              Fussen (Bawaria - 16 EUR/os), nocleg w Pradze (900 CZK za dwie osoby) no i
              benzyna. We Francji nocowaliśmy u znajomych. Trasa następująca: W-wa, Berlin,
              Poczdam, Luxemburg, Paryz, Wersal, Orleans, zamki nad Loarą, Tours, Mont Saint
              Michel, Chartres, Szwajcaria - jezioro Bodeńskie, Bawaria (zamek Neustwaisten),
              Praga, góry stołowe, Wrocław, W-wa.
              Sporo żarcia mieliśmy ze soba typu: paszteciki, zupki yum-yum, kisielki słodka
              chwila, czekolady, jabłka (w pierwszym tygodniu juz zostały zjedzone), ogórek,
              a na droge były kanapki z kotletem schabowym i starczyły na dwa dni.
              Sporo zwiedziliśmy, i było super!!! Juz planujemy kolejny wypad, tym razem
              Budapeszt, Bukareszt, Wiedeń, Zurich, Francja, Belgia, Holandia, itd.
                • aseretka Re: podróż w Europę? 23.05.04, 22:14
                  Fredzio, kanapki z kotletem schabowym nadają sie na pierwszy dzień wyjazdu.
                  Moje ( i nie tylko ) wynalazki to: ligawa pieczona na rożnie ( wytrzymuje 2-3
                  dni nawet w upale , pieczone żeberka ( tez 2-3 dni ), zawekowana w słoikach
                  wieprzowinka i wołowinka, a nawet wątróbka w tłuszczu, pokrojony w duże kawałki
                  brzuszek wieprzowy i najnowszy "wynalazek" - również zawekowany kurczak w
                  rosole. Otwieram potem taki sloiczek z wieprzowinką, dorabiam do tego sosik i
                  mam wspaniałe drugie danie z ziemniakami peere Knora. :) Albo wolowinkę z sosem
                  do spagetti, albo wątróbka z cebulka dosmażona juz później, albo ziemniaczki
                  peere z dużymi chudziutkimi skwarkami i do tego barszczyk czerwony. Zupek typu
                  mniam-mniam raczej nie zabieramy. "Dzieciaki" by chyba wyły nam z głodu.
          • vojager29 Re: podróż w Europę? 19.05.04, 11:06
            autorka watku pyta o koszty i jak zrobic to najtaniej, no to odpowiadamy
            ostatecznie koszt autostrad, hoteli, campingow i winietek jest latwy do
            ustalenia, natomiast koszt wyzywienie jest trudniej ustalic bo to zalezy od
            osobowosci, przyzwyczajen i zasobow
            pisze, ze nie biore ze soba zadnego prowiantu ale nikogo nie ganie za to, ze
            sypia np. w Formule 1
            jestesmy rozni, dzieki Bogu
            • orchidea27 Re: podróż w Europę? 19.05.04, 11:16
              vojager29, autorka wątku pyta jak to zrobić najtaniej. A najtaniej to zabrać
              własne żarełko i nocować tam, gdzi najtaniej, choć niekoniecznie nędznie. My
              wydaliśmy w pięć osób na 12 dniowy wyjazd do krajów Beneluxu około 800 euro
              licząc ze wstępami do róznych obiektów. Nie potępiam nikogo za wyższy standard
              i upodobania do regionalnych kuchni, ale mion zdaniem liczy się to, co
              przeżyjemy i zobaczymy.
              • vojager29 Re: podróż w Europę? 19.05.04, 11:37
                a, ze tanio to pojecie bardzo wzgledne
                napisalem, iz cieszylismy sie, ze nam udalo sie tak tanio
                pomysl, ten sam apartament w sierpniu kosztuje 5 razy wiecej, okolo 900 euro na
                tydzien
                apropos wrazen - wrazenia podniebienia sa tak samo cenne jak te wizualne czy
                duchowe, napewno dla wielu, dlatego lubie jadac we Francji
                po pysznym sniadanku przyjemniej sie zwiedza, zycie jest takie krotkie to jedno
                drugie to to, ze czlowiek przeskakujac pewien prog wymaga troche wiecej
                tacy tez sa i dzieki Bogu jest ich coraz wiecej
                pozdrowienia


                • orchidea27 Re: podróż w Europę? 19.05.04, 12:21
                  vojager29 masz rację, że tanio to pojęcie względne. Dla jednego wycieczka za
                  3000 zł będzie tania, a dla innej osoby to szczyt mozliwości. Pytanie autorki
                  postu brzmiało jednak "jak najtaniej". W moim rozumieniu chciałaby ona zobaczyć
                  jak najwięcej, ze jak najmniejsze pieniądze. A to jest możliwe, zeby zwiedzać
                  godziwie Europę.
                  Rozumiem ludzi, którzy maja inne preferencje, ale nie rozumiem takich, którzy
                  mówią: "mnie na to nie stać, bo to zbyt droga impreza".
                  • vojager29 Re: podróż w Europę? 19.05.04, 13:51
                    a ja takich rozumiem, mimo moich rozputnosci
                    jesli ich nie stac to poprostu siedza w domu, takich jest naprawde duzo, ciagle
                    za duzo
                    jesli jednak juz czlowiek sie wybiera w "swiat" to powinien sobie zdawac
                    sprawe, ze wszystko kosztuje, czasami nawet sporo, ze my ciagle jestesmy
                    kopciuszkiem i tylko nieliczni z nas moga sobie pozwolic na troche
                    wiekszy "luksus w postaci gasthofu ze sniadaniem za 50 euro"
                    jak najwiecej za tanie pieniadze i wlasnie w tym problem bo co to znaczy "tanie
                    pieniadze" ?
                    napisalem, ze 1400 euro na dwa tygodnie bylo dla mnie tanim urlopem i
                    autentycznie, dla mnie bylo to tanio w stosunku ile musze zaplacic w pelni
                    sezonu, zadne przechwalki bo i czym
                    dla tego co musi na te 1400 euro pracowac ponad 3 miesiace, bedzie cholernie
                    drogo, wiec wszystko jest relatywne a autorka nie napisala co rozumie >jak
                    najtaniej<
                    i jeszce jedno, poprzez przebywanie w srod innych nacji nauczylem sie, ze
                    mowienie o tym co sie jadlo wcale nie jest zdrozne, ze wogole mowienie o
                    jedzeniu nalezy do przyjemnych zajec, autentycznie
                    sa kraje i obyczaje i nie wszystko co polskie musi byc standardem dla innych



                    • ortodox Re: podróż w Europę? 21.05.04, 04:21
                      Wojager nie przesadzaj ! 33€ na 2 osoby dziennie to żadna rozrzutność .
                      Za taką kwotę w knajpce można zjeść obiad. A co z reszta ? Nigdzie
                      nie byłeś? O jakich wyższych standardach ty piszesz. Naprawę nie stać
                      ciebie na wiecej??
                      ortodox
                        • ortodox Re: podróż w Europę? 22.05.04, 12:27
                          Przyganiał kocioł garnkowi :-)). Pisałeś , że jesteś rozrzutny .
                          Chyba sam już nie pamiętasz. I co to za rozrzutność 33 euro
                          an dzień w dwie osoby? Więc chyba nie jesteś ;-)).
                          • orchidea27 Re: podróż w Europę? 22.05.04, 12:37
                            Qrde ... jak wy to liczycie ?
                            > bylem teraz w Italii 11 dni i 3 dni w Wiedniu, w sumie 14 dni
                            > przejechalem 5100 km calkowity koszt ca. 1400 euro / dwie osoby
                            1400 / 14 = 100 /2 = 50
                            Koszt jednego osobodnia wychodzi mi 50 euro. A może się mylę ?
                            • ortodox Re: podróż w Europę? 22.05.04, 22:53
                              Chodzi o fundusz ,który pozostał do dyspozycji po opłaceniu
                              apartamentu , paliwa , winietek , hoteli .
                              Na dwie osoby:
                              1400-270-50-165-100-350 = 465/14 =33,21
                              Na jedną osobę:
                              33,21/2 = 16,61

                              ortodox
    • bynek Re: podróż w Europę? 24.05.04, 23:50
      Fajnych miejsc jest tyle ,że nie objedziesz ich przez całe życie.
      Dobrze kombinujesz : namiot ,omijanie autostrad , trochę jedzenia z
      Polski i wykorzystywanie tanich specjałów regionalnych. Dla mnie
      w Italii - spagetti + czerwone wino , to podstawa pożywienia.
      Zapewniam , że wyjdzie taniej niż w Polsce. Jeżeli chodzi o campy
      to najtaniej jest we Francji . Można znaleźć (2 osoby+auto) w cenie
      ok. 10 €. Tam jedzonko (jeżeli omijasz knajpki) też nie jest drogie
      a czerwone wino jeszcze tańsze , makarony też :))).

      Pozdrawiam bynek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka