Dodaj do ulubionych

Wypadek w Lublinie

09.01.23, 16:00
www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1518247%2Ctragiczny-wypadek-w-lublinie-ranny-16-latek-walczy-o-zycie-troje
To dlatego w Lublinie są ograniczenia prędkości do 50km/h, by było bezpiecznie.
Na ostatnim filmiku z życia młodych ludzi, trwającym niecałe pięć sekund, widać głównie prędkościomierz wskazujący 140 km/h na drodze z ograniczeniem prędkości do 50.

www.google.com/amp/s/www.polsatnews.pl/wiadomosc-amp/2023-01-08/lublin-tragiczny-wypadek-z-udzialem-nastolatkow-do-sieci-trafilo-przejmujace-nagranie/
Obserwuj wątek
    • bolo2002 Re: Wypadek w Lublinie 09.01.23, 16:16
      Miałem ten model Audi- więc musiało mieć kilkanaście lat. czyli jak zwykle- złom z Niemiec ! No - ale ponieważ we wsi prawie wszyscy młodzi muszą miec niemieckie Audi, BMW czy Golfa- to ten tez musiał sobie kupic. Bo przeciez zaszpanowac trzeba, a ze miał prawko ca 3 tygodnie- to doswiadczenia jako kierowca- żadnego. I zaszpanował- wcisnął gaz i zabił 3-ch a 4-ty pewnie walczy o zycie. Kiedys w lubuskiem- w ten sposób na łuku drogi zginęły 4 młode osoby. A takich zachowań i wypadków w Polsce to chyba juz były tysiace. I od dziesiatek lat nic sie nie zmienia. Osoby w tym wieku powinny mieć zakaz przekraczania 90-100 km/ godz w 3-ch pierwszych latach jeżdzenia- jak nie konfiskata samochodu. I OC oczywiscie stawka srednia x 3! Potem x 2 . Dopiero od 4-tego roku jazdy normalne stawki. Inaczej nic sie nie zmieni i nie doczekam za mego żywota- ze młodzi przestana ginąć.
      • qqbek Re: Wypadek w Lublinie 09.01.23, 16:45
        A to ciekawe, bo ja za BMW X5 z 4.4 litrowym silnikiem płaciłem 6 lat temu niecałe 400 złotych OC.

        Głąbie patentowy!
        To nie audi ich zabiło, tylko fakt, że ze 140 km/h wyhamowali do zera na słupie trakcji trolejbusowej.
        • loyezoo Re: Wypadek w Lublinie 10.01.23, 12:04
          To chyba Clarkson powiedział. Prędkość nigdy nikogo nie zabiła. To, co zabija, to momentalne jej wytracenie
          • teodor-k Re: Wypadek w Lublinie 10.01.23, 12:23
            Kłótnia była na necie ile miał w gazie ,ale zeszło na 140 .Ślisko niedoświadczony chłopak ,do tego gadka szmatka i się zabił .Kiedyś pracowałem w Polsce ,głównie przy budowach galerii handlowych .Wałbrzych ,Katowice ,Częstochowa .Wracając z Wałbrzycha ,wiozłem jednego frajera ,nawalony jak szpak .Tak pierdolił i majaczył ,że niedaleko mojego domu rozwalilem alfę bo chciałem zawieźć na dworzec kolejowy .Była noc światła pulsujace ja wymusiłem pierwszeństwo .
        • bolo2002 Re: Wypadek w Lublinie 14.01.23, 09:32
          Głabie Patentowy-6 lat temu i pewnie jeszcze ze zniżkami. Ale nie teraz. Do 23 roku życia -stawki OC w całej Europie sa profilaktycznie wyższe- i albo jest to pierwszy rok jazdy albo nawet 3 lata. I płaci sie np. 175 % normalnej stawki/zaraz po zdobyciu prawka.
    • qqbek Re: Wypadek w Lublinie 09.01.23, 16:49
      Głąbie numer dwa.
      Bruner (w tym drugim wątku) pisał o ograniczeniu do 60 km/h na drodze o prędkości projektowej 120 km/h.
      Tam to ograniczenie nie ma sensu.

      Jana Pawła to część "ringu wewnętrznego" - z przejściami dla pieszych, kolizyjnymi skrzyżowaniami, przejazdami dla rowerów, wyjazdami z osiedli i spod sklepów.
      Solidarności, o której pisał Bruner nie ma ani jednego z tych elementów (na całym "nowym" odcinku nie ma ani jednego przejścia dla pieszych, ani jednego kolizyjnego skrzyżowania - wszystko jest na wiaduktach nad trasą, ani jednego wyjazdu z posesji, ani jednego wjazdu pod cokolwiek - wszystko odgrodzone szczelnie barierami energochłonnymi i w znacznej mierze zasłonięte ekranami dźwiękochłonnymi).
      • misio3 Re: Wypadek w Lublinie 09.01.23, 17:02
        do mnie pijesz?
        Nauczmy się szacunku do znaków i przepisów. W niemczech tak znaczy tak i nie ma dyskusji. W Szwajcarii nikt nie przekracza prędkości nawet o 10 km/h bo kary są tam drakońskie. Ludzie szanują przepisy. Ograniczenie prędkości jest od tego by je przestrzegać a jak u nas podważać i lekceważyć znaki jadąc tyle ile ktoś uważa za stosowne bo tak mu się wydaje. Później są wypadki , bo ktoś miał wrażenie że prędkość z którą jedzie jest odpowiednia a innych tych którzy postawili te znaki i je popierają i ich przestrzegają wyzywa od głąbów. Właśnie tego typu myślenie prowadzi do wypadków. Idź do zarządu drogi i zapytaj dlaczego ten znak tu stoi i ogranicza prędkośćdo 50 i co autor miał na myśli, bo to on ją projektował i budował a nie ty i może on ma większą wiedzę której nie posiadasz odnośnie tej drogi? Dziwi mnie takie podejście że "ja wiem najlepiej".
        • qqbek Re: Wypadek w Lublinie 09.01.23, 17:17
          Ten znak tam stoi, bo lubelski ZDiM pogrzebał sobie głęboko w dupie i tam go znalazł.
          I dlatego w Niemczech ludzie bardziej szanują prawo, bo nikt tam znaku z dupy nie wyciąga.

          A jeśli chodzi o Szwajcarię i Niemcy - pojedź, zobaczysz, czy rzeczywiście "nikt nie przekracza".
          Mocno się możesz przy tym zdziwić.
          • teodor-k Re: Wypadek w Lublinie 09.01.23, 21:04
            Standardy bezpieczeństwa to nie tylko system represji wobec kierowców. Na liczbę ofiar śmiertelnych w większym stopniu wpływ ma standard dróg, czas udzielenia pomocy medycznej w razie wypadku, poziom pomocy medycznej dla ofiar wypadków w szpitalach, czy też poziom bezpieczeństwa aut jeżdżących po drogach.
            Średni wiek auta w DE to 8 lat, w PL 16. Pod względem bezpieczeństwa to zupełnie inna epoka. Tutaj przykład jak kończy się zderzenie takich samych aut różnej generacji . (w nowszym kierowca opuściłby auto samodzielnie, w starym kierowcę trzeba wycinać, ale nie ma pośpiechu bo i tak zginąłby na miejscu).
            Do tego dodać trzeba , że auta są w stanie zapewnić bezpieczeństwo jedynie w pierwszym zderzeniu.
            Magicy potrafią doprowadzić auta przeznaczone do kasacji do normalnego wyglądu, ale w razie wypadku pasażerowie są bez szans.
            Do tego dochodzą świetne prawie nie używane opony z importu, doskonałe zamienniki części prosto z Chin, czy świetne używki ze szrotu.
            U nas nadmierna prędkość to świetna wymówka aby nie podjąć realnych działań w celu poprawy bezpieczeństwa. Najtaniej jest postawić kolejny fotoradar .
    • teodor-k Re: Wypadek w Lublinie 09.01.23, 17:56
      Kto stawia latarnie na środku drogi .Dziwny ten Lublin .Audi podrasowane od dziadka z Niemiec 300 osiąga w ciągu 3 sekund .Za wolno jechał ,gdyby szybciej to ściął by słupa jak Tupolew .Prawo jazdy powinny dawać od lat 13 kto przeżyje będzie jeździł .
      • qqbek Re: Wypadek w Lublinie 09.01.23, 18:50
        Latarnię to on ściął przed owinięciem się o słup trakcyjny.
        To było A4 B5 z "potężnym" 1.6 pod maską.
        A prawo jazdy powinni dawać od 16 albo 17 lat, dzieci nie miałyby kumulacji matura/studia/prawo jazdy, tylko na spokojnie robiłyby uprawnienia. Ja i miliony Polaków robiliśmy w wieku lat 17 i żyjemy.
        • galtomone Re: Wypadek w Lublinie 10.01.23, 08:24
          Ale co to za życie...
    • duze_a_male_d_duze_m Re: Wypadek w Lublinie 14.01.23, 09:47
      Jedyny sposób na takie wybryki to ograniczenie prędkości do 40 na tym odcinku. Głosujmy wszyscy
      • teodor-k Re: Wypadek w Lublinie 14.01.23, 10:09
        To se głosuj .Ja za zwiększeniem ile kto ma wskaźniku .Jak będę chciał do 40 to wsiądę na rower .

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka