Dodaj do ulubionych

Skoda fabia 1,2 68KM

IP: 172.10.11.* 28.07.03, 16:14
Właśnie zakupiłem toto w wersji kombi, jak juz wcześniej wyczytałem, żwawe
rzeczywiście nie jest przy ruszanie ale po 3000 obrotów śmiało przyśpiesza. Z
założenia miał to byc rodzinny samochów do przemieszczania się a nie do
sprintów spod świateł. Jednakże przestudiowanie instrukcji obsługi wprawiło
mnie w zakłopotanie. Bo o ile określono maksymalne obroty jakich nie należy
przekraczać o tyle autor "Instrukcji..." był bardzo lakoniczny jeżeli chodzi
o minimalne obroty z jakimi należy jeździć zwłaszcza przez pierwsze 1500.
Skutkuje to w moim przypadku dylematami, czy dojeżdzając do świateł przy ok.
15 km/h używać jedynki (stttrasznie szarpie) czy wrzucać dwójkę i poczekać aż
nabierze po 5sec animuszu?. A i jeszcze mam pytanie jak wygląda sprawa
bagażnika dachowego do Fabii kombi bez relingów. Tu tez mi zamęt w głowie
zrobili bo co innego producent samochodu a co innego producent bagażników.
Pozdrawiam Fredek
Obserwuj wątek
      • Gość: Fredek Re: Skoda fabia 1,2 68KM IP: 172.10.11.* 29.07.03, 09:27
        Nie no do tego to się doczytałem, ale jak w drugą stronę tzn. nie jeździć
        dłużej niż minute z prędkością obrotową 1500 obrotów czy jak?:))). Prawdę
        mówiąc Miki jak czytałem Twoje posty to musze pogratulować mało pali ten Twój
        bolid 6,7l po mieście to naprawdę niezły wynik, ale myślę, że jak przestanę
        używać klimatyzacji to spalanie mua nieco się obniży???:)))). Aaa Miki mam
        jeszcze jedno pytanie w końcu Ty też masz Skodę kombi czy rzeczywiście trzeba
        kupować relingi czy da się jakoś obejść problem zamontowania bagażnika na dachu
        bez tego zbędnego dodatku??. Pozdrawiam Fredek
        • Gość: Miki Re: Skoda fabia 1,2 68KM IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 29.07.03, 10:45
          Gość portalu: Fredek napisał(a):

          > Nie no do tego to się doczytałem, ale jak w drugą stronę tzn. nie jeździć
          > dłużej niż minute z prędkością obrotową 1500 obrotów czy jak?:))). Prawdę
          > mówiąc Miki jak czytałem Twoje posty to musze pogratulować mało pali ten Twój
          > bolid 6,7l po mieście to naprawdę niezły wynik, ale myślę, że jak przestanę
          > używać klimatyzacji to spalanie mua nieco się obniży???:)))). Aaa Miki mam
          > jeszcze jedno pytanie w końcu Ty też masz Skodę kombi czy rzeczywiście trzeba
          > kupować relingi czy da się jakoś obejść problem zamontowania bagażnika na
          dachu
          >
          > bez tego zbędnego dodatku??. Pozdrawiam Fredek

          Z klimą zawsze wzrasta spalanie, a bagażnika dachowego jeszcze nie miałem.
          Zainteresuję się tym dopiero w przyszłym roku, ale w grę wchodzi tylko bagażnik
          na rowery. Z tymi obrotami nie bardzo Ciebie rozumiem.
          • Gość: Fredek Re: Skoda fabia 1,2 68KM IP: 172.10.11.* 29.07.03, 10:55
            Juz wyjaśniam. Po odebraniu samochodu z godną podziwu pasją:))) rzuciłem się do
            czytania "Instrukcji...". I w dziale jazda przez pierwsze 1500km, wyczytałem,
            ze oczywiście nie należy przekraczać 3/4 obrotów, mocy itd. Natomiast w
            następnym podpunkcie napisano, że nie należy przesadzać w druga stronę tzn.
            jeździć ze zbyt niskimi obrotami. I tu pojawia się dylemat, co autor miał na
            myśli?, bo ni cholery niw wiem jak interpretować za niską wartość obrotową.
            Napisane jest tylko żeby niedoprowadzać do nierównej pracy silnika a jak
            zapewnie sam zauważyłeś do około 1500 obrotów praca może wydawać się nierówna.
            I stąd to pytanie. W saloonie człowiek wyjaśnił mi tak samo jak w książce czyli
            nijak:((. I to wszystko o obrotach. A Ty jak radzisz sobie przy przejeżdzaniu
            przez "leżących p." oraz przy dojeżdzaniu do świateł i dalszej jeździe przy ok
            10-15km/h wrzucasz jedynkę czy dwójkę?. Wtedy mam wrażenie, że silnik pracuje
            ksiązkowo nierówno. Pozdrawiam Fredek
              • Gość: Fredek Re: Skoda fabia 1,2 68KM IP: 172.10.11.* 29.07.03, 11:09
                Raczej na pewno nie jest to zalecane, ale Ja nie mam zamiaru jeździć nim z
                prędkością poniżej 1500 obrotów. Pytałem tylko jak poradzić sobie z chwilowym
                niskoobrotowym niezalecanym problemem przy przejeżdzaniu przez "leżących..."
                oraz dojazdem do świateł i to wszystko bez podtekstów. Pozdrawiam Fredek
                • Gość: 130rapid Re: Skoda fabia 1,2 68KM IP: *.pila.cvx.ppp.tpnet.pl 03.08.03, 16:15
                  Gość portalu: Fredek napisał(a):

                  > Raczej na pewno nie jest to zalecane, ale Ja nie mam zamiaru jeździć nim z
                  > prędkością poniżej 1500 obrotów. Pytałem tylko jak poradzić sobie z chwilowym
                  > niskoobrotowym niezalecanym problemem przy przejeżdzaniu przez "leżących..."
                  > oraz dojazdem do świateł i to wszystko bez podtekstów. Pozdrawiam Fredek

                  Przyspieszając łagodnie z niskich obrotów nie zrobisz silnikowi krzywdy, nawet
                  jeżeli będzie musiał się "zbierać" z poniżej 1500 obr/min na 2. biegu. Jeździsz
                  tym samochodem, więc już pewnie zorientowałeś się od jakiego pułapu obrotów
                  silnik zaczyna przyspieszać chętniej - to jest ta granica, poniżej której
                  powinno traktować się pedał gazu wyjątkowo delikatnie. Dla 3-cylindrowego
                  Swifta - słabszego, ale dużo lżejszego od Fabii - ta granica przypada (na
                  niższych biegach) w pobliżu 2500 obr/min.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka