Dodaj do ulubionych

skutki uboczne statyn

03.05.09, 11:21
witam wszystkich forumowiczów,
mam problem z zbyt wysokim cholesterolem,co wyszło podczes badań okresowych.Pani doktor ( nowa w przychodni, młoda, ale już z jakąś praktyką)przepisala mi statyny,mówiąc, że to juz do końca życia ,a lek jest b.dobry i nowoczesny. Od razu było źle, ale do następnej wizyty - brałam posłusznie.Dolegliwości które się pojawiły ponoć nie miały z tym zwiazku... po 1,5 mies. wykończona i zdesperowana usłyszałam od niej, że jednak nie na wszystkich statyny działaja dobrze... W tej chwili po kilku dniach BEZ statyn dalej czuję się źle , chociaż może już nie coraz gorzej,mam w dalszym ciagu obrzęk stóp i bóle mięśni i stawów, uczucie rozpierania w zyłach, ogólne rozbicie. Moja dieta nie jest może zbyt restrykcyjna, ale jem duzo warzyw, bo lubię, sporo owoców i jogurtów, trochę mięsa raczej chudego, mleka, nabiału, uzywam oliwy z oliwek i oleju rzepakowego. Nie jem tzw. "smieciowego jedzenia", czasami piję wino i jem gorzką czekoladę. Mam pytanie:
1. co mam jeść, ew. nie jeść żeby poziom cholesterolu się zmniejszył, a przynajmniej ustabilizował?
2. jakie suplementy diety i zioła polecacie żeby uporać się z cholesterolem, obrzękami, bólami mięśni/stawów?
pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • magosiaa Re: skutki uboczne statyn 03.05.09, 22:47
      Oprócz warzyw i owoców oczywiście ryby, ale nie żadne pangi itp,
      lecz ryby morskie, mięso chude (indyk, królik, cielęcina, kurczak,
      dobrej jakości wołowe), wieprzowe bardzo ograniczyć, cukry proste
      czyli słodycze też, białe pieczywo też raczej nie, oczywiście
      tłuszcze zwierzęce min masło ograniczyć. Wszystko to zgodnie ze
      zdrowym rozsądkiem, pod kontrolą poziomu cholesterolu, bo jak
      wiadomo nadgorliwość gorsza od ....
      Z preparatów, które mogą ewentualnie wspomóc to Doppel Herz serce
      kapsułki. Zawiera on oprócz kwasów omega-3, kwas foliowy i wit. z
      grupy B. Z dostępnych preparatów z kwasami omega-3 wydaje się być
      optymalny, dokładny opis działania możesz wyczytać w googlach, no i
      zielona herbata pita codziennie też wpływa dobrze na poziom
      cholesterolu, czosnek też jest polecany, ale jeżeli pracujesz to z
      oczywistych względów odpada.
      No i aktywność fizyczna: ćwiczenia, pływanie, spacery co kto lubi.
      A i jeszcze obrzęki (a z jakiego powodu je posiadasz? nerki?
      tarczyca, za dużo soli w diecie?), należy wyjaśnić koniecznie ich
      przyczynę (lekarz). Z ziół to liść brzozy, pokrzywa (działa także
      oczyszczająco i ma sporo żelaza).
      Powodzenia.
      --
      zabrania się zabraniać
      • yogobella Re: skutki uboczne statyn 05.05.09, 07:33
        dzięki :),
        ryby też jadam,ok, z suplementów zakupię następnym razem ten polecany przez ciebie. Teraz kupiłam lecytynę - też ponoć jest dobra, wyciąg z kazstanowca i vit. B kompleks i olej z wątroby rekina ( okropnie to brzmi i zal mi tych rekinów).
        Jesli chodzi o obrzęki to moja pani doktor nie wie. Byłam ostatnio u niej z prześwietleniem stawów barkowych i skokowych, bo zleciła wykonanie takich . Bolą mnie okropnie barki , stopy mam obrzęknięte i rano sztywne, wieczorem bolesne.Kości w normie, natomiast stwierdzony duzy obrzęk. Moim zdaniem zaczęło się to po braniu ststyn, a teraz jest. No więc nie wiadomo - dostałam teraz lek na odwodnienie. Do ortopedy czekam - wizyta 25 czerwca - takie są terminy :(
    • osmanthus Re: skutki uboczne statyn 04.05.09, 13:24
      Yogobella,
      Ile masz lat, ile masz tego cholesterolu (calkowitego, LDL, HDL)?
      Jakim argumentem poslugiwala sie pani dr przepisujac Ci statyny?
      Czy powiedziala Ci o skutkach ubocznych?
      Czy bierzesz inne leki?
      Ponizej link do angielskiego opracowania na temat statyn (moze
      wydrukujesz i podrzucisz lekarce?)

      www.medicinenet.com/statins/article.htm
      oraz slideshow na temat jak obnizyc poziom cholesterolu

      www.medicinenet.com/lowering_cholesterol_15_tips_slideshow/article.htm

      • yogobella Re: skutki uboczne statyn 05.05.09, 07:49
        osmanthus :)
        cholesterol całkowity 292, LDL 191HDL 79. Wiek sredni, leków innych teraz nie biorę .
        Panie doktor nie poinformowała mnie o skutkach ubocznych statyn, poczytałam sobie ulotkę -jak zresztą zawsze każdego leku. No i zaczęłam stosować.Po ok 3 tyg. poszłam do niej ze spuchniętymi nogami i bólami mięśni.
        Powiedziała - niewydolność krązenia - i przepisała specyfik uszczelniający naczynia krwionosne. Po następnych 3 tyg. poszłam do niej zdesperowana - no i zapadła decyzja - nie brać statyn, prześwietlić stawy barkowe i skokowe. Czułam się tak źle, że więcej statyn nie brałabym i tak. Ale w końcu nie jestem lekarzem. Poczytałam sobie ostatnio sporo na ten temat i sama sobie się dziwię, ze moglam zgodzić się na branie tak ryzykownego leku bez np. USG żył .Ale pewnie jeszcze nie raz będę mądra po szkodzie ,jak to się mówi. Teraz np. nie zleciła mi żadnych dodatkowych badań aby wyjaśnić sprawę obrzęków, mimo że ją prosiłam. No do ortopedy - a że wizyta dopiero za 2 mies. - cóż takie są procedury NFZ ( dla niewtajemniczonych - No Zdychaj Frajerze).
        • osmanthus Rabdomioliza 05.05.09, 09:16
          Cale szczescie, ze przestalas jesc te statyny !

          Zaden ortopeda - idz pilnie do jakiegos rozsadnego lekarza, ktory
          kaze Ci zrobic w trybie pilnym odpowiednie badania i zastosuje
          odpowiednie leczenie zanim Ci wysiada nerki (jaki masz kolor mocu?)


          www.mayoclinic.com/health/rhabdomyolysis/AN01413
          "The most serious (but fortunately rare) side effects are liver
          failure and rhabdomyolysis. Rhabdomyolysis is a serious side effect
          in which there is damage to muscles. Rhabdomyolysis often begins as
          muscle pain and can progress to loss of muscle cells, kidney
          failure, and death. It occurs more often when statins are used in
          combination with other drugs that themselves cause rhabdomyolysis or
          with drugs that prevent the elimination of statins and raise the
          levels of statins in the blood. Since rhabdomyolysis may be fatal,
          unexplained joint or muscle pain that occurs while taking statins
          should be brought to the attention of a healthcare provider for
          evaluation."

          Ten link do polskiego artykulu jest przydlugi - bedziesz musiala go
          skopiowac

          72.14.235.132/search?q=cache:-
          dtyhkIgLccJ:www.gdziesieleczyc.pl/magazine.php%3Fmagazine_id%3D45%26
          article_id%3D8386%26magazine_subpage%3DFULL_TEXT+rabdomioliza&cd=4&h
          l=pl&ct=clnk&gl=pl&lr=lang_pl



          • yogobella Re: Rabdomioliza 06.05.09, 21:13
            ooo....:( może nie, ale jednak zapisałam się prywatnie na wizyte do pani profesor, już w poniedziałek. Tak mi to wszystko zbrzydło i taka jestem bezradna, że poddałam się... a jeśli ktoś nie ma kasy na prywatne wizyty?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka