Dodaj do ulubionych

Tiry zablokują Oławę

IP: 195.117.40.* 23.08.06, 13:57
www. olawa. naszemiasto. pl/wydarzenia/638694. html
Obserwuj wątek
        • borus6 Jak to zrobili w Sochaczewie 26.08.06, 23:39
          PRAWO CO DNIA
          Rzeczpospolita 27-28 XI. 1999 ( 277)

          Rewizja Nadzwyczajna Czy zakaz jest dozwolony

          Nocne przejazdy Tirów przez Sochaczew

          Rzecznik praw obywatelskich twierdzi, że Rada Miejska w Sochaczewie miała prawo
          zakazać przejazdów tirów nocami przez miasto. Zaskarżył rewizją nadzwyczajną
          wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego, który ocenił taki zakaz jako sprzeczny
          z prawem. Poprzedziły go głośne protesty mieszkańców przeciwko masowemu ruchowi
          ciężkich pojazdów przez centrum miasta.
          Sochaczewianie żądają budowy obwodnicy, która wyprowadziłaby samochody poza
          miasto, a dopóki jej nie będzie - przynajmniej doraźnego ograniczenia ruchu,
          zwłaszcza Tirów jadących tędy tranzytem. W czerwcu minionego roku Rada Miejska
          podjęła uchwałę w sprawie ograniczenia w Sochaczewie ruchu pojazdów
          samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t w godzinach od
          22.00 do 6.00. Miesiąc później uchwałę unieważnił wojewoda skierniewicki,
          zarzucając, że Radą przekroczyła swoje kompetencje. Należą bowiem do niej
          jedynie sprawy z zakresu organizacji ruchu na drogach gminnych, podczas gdy
          drogi, ,tranzytowe przebiegające, przez Sochaczew, są drogami krajowymi i
          zarządzanie ruchem na nich należy do wojewody.
          Burmistrz Sochaczewa zaskarżył to rozstrzygnięcie do NSA. Jednakże w kwietniu
          tego roku NSA - Ośrodek Zamiejscowy w Łodzi oddalił skargę, gdyż uznał, że
          wojewoda trafnie ocenił, uchwałę jako sprzeczną z prawem i prawidłowo
          stwierdził jej nieważność.
          Natomiast rzecznik praw obywatelskich dostrzegł w wyroku NSA „rażące naruszenie
          prawa, skutkujące negatywnie w sferze praw i wolności obywatelskich,
          gwarantowanych w konstytucji" Zgodnie z nią organa samorządu ustanawiają akty
          prawa miejscowego obowiązujące na obszarze ich działania. Również ustawa o
          ochronie i kształtowaniu środowiska przewiduje możliwość wprowadzenia na
          podstawie przepisów gminnych ograniczeń dla środków transportu i komunikacji,
          jeżeli stwarzają one uciążliwości dla środowiska powodując hałas i wibrację.
          Zdaniem prof. Adama Zielińskiego uchwała RM w Sochaczewie stanowi właśnie akt
          prawa miejscowego, a podstawę do jej podjęcia dała konstytucja oraz ustawa o
          ochronie środowiska. D.FR.

          Obwodnica w Sochaczewie została zrealizowana
          • borus6 TIRy niszczą drogi i nerwy 26.08.06, 23:42
            Ocena wpływu poruszania się pojazdów

            www.ue.psm.pl/?k=pn&pl=8

            Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem
            osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie
            pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie
            przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu
            ciężarowego normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak
            przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku
            dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie
            nawierzchni.
      • Gość: josip Re: Tiry zablokują Oławę IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.08.06, 12:11
        >właśnie coś na ten temat było w faktach tvn, te tiry i ten cały objazd przez
        >Oławie to koszmar

        Ten caly tranzyt przez Wroclaw to koszmar..ludzie!
        Przez dziesieciolecia tranzyt tirow mknie przez Wroclaw i rozjezdza nasze drogi... W czym jestescie od nas lepsi? Dlaczego u nas tiry moga jezdzic a u was nie? Stan drog? Nie wiem jaki jest w Olawie ale zaswiadczam wam ze wroclawskie ulice nie nadaja sie do przyjecia tych ciezarowek. Kazdy wasz argument jest po odpowiednim obroceniu naszym argumentem...Poczekajcie ten rok i wszystko wroci do normy - tiry znowu beda patroszyc Wroclaw i rozjezdzac ulice, niszczyc budynki...
        Pytam sie jeszcze raz - dlaczego wroclawianie moga cierpiec przez tiry a olawianie nie skoro warunki drogowe mamy identycznie?
          • Gość: josip Re: Tiry zablokują Oławę IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.08.06, 15:46
            A dlaczegoz to obywatele Wroclawia moga czekac te pol godziny a wy nie? W ... sie wam poprzewracalo chyba. Prosze o konkretny powod dlaczegoz to tiry maja jezdzic przez Wroclaw a nie przez Olawe. Moze pora teraz sie troche zamienic? Codziennie musze wdychac spalin ktore one generuja, codziennie halasuja mi pod domem, codziennie stoje w korku z ich powodu, codziennie boje sie o zycie, codziennie..itd. Egoizm i tyle wychodzi z Olawian. Mamy dokladnie takie samo prawo do beztirowego zycia jak wy - z tym ze my te tiry juz mam od jakiegos czasu wiec teraz pora na lekkie odciazenie Wroclawia.
            • Gość: ntx Re: Tiry zablokują Oławę IP: *.devs.futuro.pl / *.devs.futuro.pl 27.08.06, 15:56
              a kto Ci kazał mieszkać we Wrocku??? ja dlatego tam nie mieszkam, bo nie lubię
              wielkomiejskiego tłoku (ludzie, samochody, tramwaje, psy, koty, brud, smród,
              etc.)

              dlczego Wrocław nie ma obwodnicy? śródmiejskiej, autostradowej, zwykłej...
              żadnej!!!

              przecież to własnie mieszkańcy tego miasta skutecznie blokowali budowę
              obwodnicy (przykład Maślic jest jak najbardziej na miejscu)
              • Gość: josip Re: Tiry zablokują Oławę IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.08.06, 16:32
                A kto Ci kazal mieszkac w Olawie? I prosze mi nie mowic ze jest wsia, bo wsia nie jest. Mieszkajac w miescie trzeba liczyc sie z tym ze ruch moze byc wzmozony. Powtarzam - Wroclaw to miasto, Olawa to miasto - nasze prawa i obowiazku sa jednakowe. Dlaczego wiec Olawa? dlatego ze Wroclaw juz jest rozjechany, wiecej nie udzwignie:/
                Cala ta sytuacja moglaby wygladac odwrotnie gdyby tiry "od poczatku" jezdzily przez Olawe...gydby nagle ktos chcial wszystko przerzucic na Wroclaw rowniez nie obyloby sie bez protestow...nalezy jednak zrozumiec ze nie jest sprawiedliwa sytuacja gdy jedno miasto jest notorycznie taranowane przez tiry a drugie nie.
                • Gość: Pytam sie jeszcze Re: Tiry zablokują Oławę IP: *.devs.futuro.pl / *.devs.futuro.pl 27.08.06, 20:51
                  josip napisał(a):

                  >Pytam sie jeszcze raz - dlaczego wroclawianie moga cierpiec przez tiry a
                  >olawianie nie skoro warunki drogowe mamy identycznie?

                  jaaasne, te warunki są identyczne (mosty, drogi itp.) chyba sobie kpisz w tym
                  momencie

                  >A kto Ci kazal mieszkac w Olawie?

                  nie mieszkam a Oławie :P tylko w Jelczu-Laskowicach

                  > I prosze mi nie mowic ze jest wsia, bo wsia nie jest

                  a kto mówi, że Oława to wieś??

                  jakoś nie ustosunkowałeś się do mojej wypowiedzi na temat wrocławskiej
                  obwodnicy
      • opolak Zniszczą nawierzchnię dróg - zostaną wyrwy 30.08.06, 10:38
        Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi
        wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni
        drogowej.

        .............

        Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem
        osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie
        pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia.

        Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego
        samochodu ciężarowego normatywnego 100 kN/oś ( 10 T) wywiera taki wpływ na
        nawierzchnię,

        jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych.

        Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś ( 20 T )–
        powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni.


        • opolak Tiry jadą przez opolszczyznę 09.09.06, 22:32
          Tiry nie pojadą przez Opolszczyznę
          Izabela Żbikowska2006-09-08, ostatnia aktualizacja 2006-09-08 19:36
          Opolski oddział Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie zgodził się na
          poprowadzenie tranzytu tirów z granicy na Warszawę przez Opolszczyznę.
          Przekonał także do tego wojewodę opolskiego
          W ubiegły piątek alarmowaliśmy o projekcie wojewody dolnośląskiego, który tiry
          znad granicy zamierzał kierować na drogi Opolszczyzny, chcąc w ten sposób
          rozładować korki we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku. Wojewoda opolski Bogdan
          Tomaszek nie widział wówczas w tym projekcie nic złego. Po publikacjach
          prasowych oburzyli się jednak mieszkańcy Nysy i Niemodlina, przez które
          poprowadzony miał być tranzyt. Zapowiedzieli nawet blokady dróg.

          Wczoraj Maria Burzyńska, wicedyrektor GDDKiA, konsultowała się ze swoim
          wrocławskim odpowiednikiem. - W zaproponowanym przez wrocławskie GDDKiA
          rozwiązaniu tiry w ogóle nie wjeżdżają na teren Opolszczyzny - wyjaśniała
          Burzyńska. Z taką opcją zgadza się wojewoda Tomaszek.

          Wrocławska GDDKiA prosi jednak, by w wyjątkowych sytuacjach, np. gdy dojdzie do
          blokady dróg na terenie Dolnego Śląska, puścić tranzyt przez Opolszczyznę.
          Objazd poprowadzono by drogą 39 przez Brzeg-Namysłów lub drogą 46 przez Nysę-
          Niemodlin.

          Dyrektor Burzyńska nie chce jednak o tym słyszeć: - Nie możemy się na to
          zgodzić, gdyż na obu trasach trwają lub będą rozpoczynane remonty nawierzchni i
          wszędzie będzie ruch wahadłowy - tłumaczy. Natomiast szukający kompromisu
          wojewoda Tomaszek mówi: - Jedyne rozwiązanie, jakie możemy zaproponować, to A4.

          Nie można wykluczyć jednak, że część kierowców tirów wybierze opolskie drogi. -
          Jestem pewien, że kiedy zobaczą utrudnienia, jakie panują na drogach
          Opolszczyzny, to szybko zrezygnują z tego objazdu - mówił Marek Świetlik,
          dyrektor Wydziału Rozwoju Regionalnego opolskiego Urzędu Wojewódzkiego.

          Komendant wojewódzki policji, obawiając się nasilonego ruchu, zapowiada większą
          liczbę patroli na drogach.

          Dyskusja nad pomysłem wojewody dolnośląskiego stała się również okazją do
          wznowienia przez wojewodę Tomaszka starań o pieniądze na remonty dróg
          wojewódzkich oraz ewentualną budowę obwodnicy Nysy i Niemodlina. W poniedziałek
          spotka się z ministrem transportu i budownictwa Jerzym Polaczkiem.

          Na razie tiry jadą przez Oleśnicę, Bierutów i Oławę, ale tamtejsi mieszkańcy
          już zapowiedzieli protesty.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka