Dodaj do ulubionych

Taka mała refleksja odnośnie budowy S7

08.11.05, 10:50
Dużo jest krzykaczy którzy popierają budowę trasy bo lepiej będzie wyjechać
(wjechać) z Bemowa (i na Bemowo). Tylko czy oni wzięli pod uwagę fakt, że jak
będą budować np. taki węzeł z Górczewską czy przerabiać skrzyżowanie
Powstańców/Piastów w związku z ową budową to pogorszy się komunikacja, wszyscy
będą stali w ogromnych korkach przy wyjeździe/wjeździe z Bemowa/na Bemowo. Bo
przezcież taka budowa węzła nie zakończy się dajmy na to w miesiąc. I co,
wtedy też będą szczęśliwi?

PS. Aha, nie wierzę też że puszczą tą trasę obok Fortu Bema w tunelu. Każdy
rzepkę sobie skrobie. Przecież to oczywiste że będą chcieli zaoszczędzić....
Obserwuj wątek
    • Gość: jk Won od węzła z Górczewską IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.11.05, 13:24
      Nie ma i nie będzie i chwała.
      • mozdzins Re: Won od węzła z Górczewską 08.11.05, 14:18
        > Nie ma i nie będzie i chwała.

        Jak najbardziej będzie. Węzeł z przedłużeniem S7 czyli trasą NS.
        Do obejrzenia tutaj: www.siskom.waw.pl/mapy/trasa-ns/trasa-ns_pln.zip
        • ilona281 Re: Won od węzła z Górczewską 08.11.05, 15:33
          W takim razie ktoś kto ustalał przebieg tej trasy to ma nierówno pod sufitem.
          Przecież w tym rogu Piastów/Powstańców (tu gdzie jest kawałeczek tej zielonej
          krechy) to tam prawie zaraz stoją bloki przy skrzyżowaniu i jest ulica dojazdowa
          w głąb osiedla. Czy oni się z choinki urwali?????????? Jak oni chcą tam
          cokolwiek zmieścić + jakieś zjazdy i rozjazdy. Ludziom w okna będą wjeżdżać te
          samochody czy jak?
          Krew się we mnie gotuje jak pomyślę sobie że czterdzieści lat temu (czy ileśtam)
          zaprojektowaną trasę, kiedy na Bemowie było prawie pusto, chcą pobudować w XXI
          wieku nie dbając w ogóle o ludzi. Mam wrażenie że nikt, kto decyduje o jej
          przebiegu, nawet się na Bemowie nie pokazał żeby zobaczyć jak to by wyglądało w
          rzeczywistości i w przestrzeni.
          WRRRRRRRRRR!!!!!!!!............
          • mozdzins Re: Won od węzła z Górczewską 08.11.05, 15:54
            Spokojnie bo żyłka nie wytrzyma.
            Na zielono są zaznaczono fragmenty tras w wykopach/tunelach na czerwono estakady.
            Czarny trasy w poziomie gleby.
            • rosebud68 Re: Won od węzła z Górczewską 08.11.05, 20:04
              i nie ma prawa wytrzymac jak sie na to patrzy...
              z tego co pamietam glowny argument niejakiego v brzmi: albo tunel albo po ziemi,
              z tego co widze to bedzie jednak i jedno i drugie...
          • Gość: 666 Re: Won od węzła z Górczewską IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 15.11.05, 10:58
            > W takim razie ktoś kto ustalał przebieg tej trasy to ma nierówno pod sufitem.
            > Przecież w tym rogu Piastów/Powstańców (tu gdzie jest kawałeczek tej zielonej
            > krechy) to tam prawie zaraz stoją bloki przy skrzyżowaniu i jest ulica dojazdow
            > a
            > w głąb osiedla. Czy oni się z choinki urwali?????????? Jak oni chcą tam
            > cokolwiek zmieścić + jakieś zjazdy i rozjazdy. Ludziom w okna będą wjeżdżać te
            > samochody czy jak?
            > Krew się we mnie gotuje jak pomyślę sobie że czterdzieści lat temu (czy ileśtam
            > )
            > zaprojektowaną trasę, kiedy na Bemowie było prawie pusto, chcą pobudować w XXI
            > wieku nie dbając w ogóle o ludzi. Mam wrażenie że nikt, kto decyduje o jej
            > przebiegu, nawet się na Bemowie nie pokazał żeby zobaczyć jak to by wyglądało w
            > rzeczywistości i w przestrzeni.

            Z choinki to się urwali ci projektanci, którzy dopuścili gęstą zabudowę Bemowa,
            mimo iż już wtedy istniały i były znane plany dróg, o których dzisiaj mówimy.
            Ludzie, którzy zawierzyli dezinformacjom developerów i sprzedawców mieszkań w
            tamtych okolicach i je nabyli, mogą mieć pretensje tylko do nich i ewentualnie
            do siebie, że nie przejechali się do Biura Planowania Przestrzenego Rozwoju
            Warszawy i nie sprawdzili planów na przyszłość. Bo te plany tam były i możne je
            było sprawdzić.
      • Gość: mtm Re: Won od węzła z Górczewską IP: *.chello.pl 21.11.05, 00:11
        mysle ze nie powinno byc zjazdow na Bemowo z trasy s7, ktora z zalozenia jest
        trasa tranzytowa, natomiast rozwiazaniem probelmow dostania sie szybko do
        innych dzielniuc miasta winna byc 2 linia SKM na trasie Legionowo - Pruszkow z
        przystankami przy Obozowej, Gorczewskiej (Auchan), Polczynskiej, Golabkach, na
        granicy Ursusa i Piastowa. Taka linia moglaby usprawnic dojazd do Metra (de.
        Gdanski), a wtedy pozornie okrezna podroz bylaby szybsza niz obecne stanie w
        korkach. Miasto powinno zastanowic sie nad takim rozwiazaniem, bo jest to
        prawie beziwestycyjny (nalezy tyko wybudowac kilka peronow i schodow na nie), a
        druga linia metra to raczej piesn przyszlosci. Zreszta patrzac na rozwiazania
        Berlina to SKM na ogol nie kloci sie z metrem.
    • Gość: zxcvbnm Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: *.aster.pl 08.11.05, 18:11
      Ilonko obiad też odrazu nie stoi na pięknie przystrojonym stole, trzeba przy min
      trochę się napracować- pobrudzić, nastać przy kuchni, kiedyś te przebudowy,
      remonty się skończą a wtedy..................
      • Gość: ilona281 Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: *.acn.waw.pl 08.11.05, 19:46
        Porównujesz kwiatek do kożucha. Gotowanie obiadu nie jest tak denerwujące jak
        stanie w korku. A budowa budowie nierówna. Weź chociażby pod uwagę przebudowę
        skrzyżowania Wołoskiej z Marynarską (? no to obok Galerii Mokotów).
        • Gość: zxcvbnm Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: *.aster.pl 10.11.05, 21:06
          Chciałem Ci tylko uświadomić że zanim coś będzie piękne i ładne czy użyteczne
          (np. ulica) wymaga to czasu. Pewnie że przygotowanie obiadu nie jest tak
          denerwujące ale wszystkie produkty trzeba kupić, przygotować i na koniec
          ugotować, a to trwa znacznie dłużej niż zjedzenie tegoż obiadu. Każdy produkt w
          postaci ostatecznej wymaga wczesniej jakiegoś nakładu pracy i czasu- ulica też.
          Piszesz o Galerii Mokotów, przecież ta sama firma przebudowuje Górczewską i w
          takim samym tempie. Na rogu Powstańców Śl. i Górczewskiej powstaje osiedle, jak
          słyszałem, z tysiącem mieszkań. Miejmy tylko nadzieję że MPRD skończy szybciej
          przebudowę Górczeskiej niż oddadzą to osiedle, bo ta dodatkowa ilość samochodów
          zablokuje całkowicie Bemowo i Wolę. Jedną z tras S będę widział z okna więc
          szczęśliwy nie jestem ale gdzieś to dziadostwo musi być. Może lepiej zostawić ją
          jak była planowana niż komuś nowemu uprzyjemnić życie. Teraz na Górcach budują
          nowy blok, myślisz że deweloper umieścił w informacji że dwieście metrów dalej
          będzie trasa szybkiego ruchu- nie wspomniał nawet słowem. Na płocie jest nazwa
          STRUS.
    • arvelli Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 13.11.05, 17:02
      ilona281 napisała:

      > Dużo jest krzykaczy którzy popierają budowę trasy bo lepiej będzie wyjechać
      > (wjechać) z Bemowa (i na Bemowo). Tylko czy oni wzięli pod uwagę fakt, że jak
      > będą budować np. taki węzeł z Górczewską czy przerabiać skrzyżowanie
      > Powstańców/Piastów w związku z ową budową to pogorszy się komunikacja, wszyscy
      > będą stali w ogromnych korkach przy wyjeździe/wjeździe z Bemowa/na Bemowo. Bo
      > przezcież taka budowa węzła nie zakończy się dajmy na to w miesiąc. I co,
      > wtedy też będą szczęśliwi?
      >
      > PS. Aha, nie wierzę też że puszczą tą trasę obok Fortu Bema w tunelu. Każdy
      > rzepkę sobie skrobie. Przecież to oczywiste że będą chcieli zaoszczędzić....
      ..nio tak...lepiej stać ciągle w korkach...jak się chce mieszkac w rezerwacie to czas na przeprowadzkę i proszę tez wziąć pod uwagę że inni mieszkańcy dojeżdżają na np.mokotów i nie chodzą na piechotę
      • vampi_r Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 14.11.05, 17:51
        Koło mnie budują blok 10-cio piętrowy. Hałas jest straszny. Pracują od 6 rano
        do 22:00. Ciężarówki z materiałami przywożą przy okazji masę błota.
        Czy to argument by nie budować w Warszawie nowych domów?
        Remont byle Górczewskiej na odcinku 850 m trwa już ponad rok, a przeciągnie się
        jeszcze najmniej pół roku.
        Korki w tej okolicy są straszne.
        Czy to znaczy, ze nie trzeba poszerzac Górczewskiej?

        Budowa S7 na Bemowie ma trwac mniej więcej tyle, co poszerzanie fragmentu
        Górczewskiej.
        • rosebud68 Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 14.11.05, 22:20
          vampi_r napisał:

          > Budowa S7 na Bemowie ma trwac mniej więcej tyle, co poszerzanie fragmentu
          > Górczewskiej.

          ma... a ile mialo trwac poszerzanie gorczewskiej? badzmy realistami
          • vampi_r Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 15.11.05, 13:33
            rosebud68 napisał:

            > vampi_r napisał:
            >
            > > Budowa S7 na Bemowie ma trwac mniej więcej tyle, co poszerzanie fragmentu
            >
            > > Górczewskiej.
            >
            > ma... a ile mialo trwac poszerzanie gorczewskiej? badzmy realistami

            Górczewska poszerzana jest praktycznie od 6 lat. Kawałkami i fragmentami.
            Obecne poszerzanie odcinka 850 metrów trwa już od roku, a pozostało jeszcze
            zmodernizowanie starej nitki, dorobienie 100 metrów na zachód od PŚ, zbudowanie
            nowego wiaduktu nad torami. Potrwa to jeszcze najmniej do lata 2006.

            Trasa AK od Konotopy do Powązkowskiej będzie budowana 2 lata.
            Czemu tyle? Bo tak przewiduje harmonogram budowy, a budowac ma to dobra firma,
            a nie MPRD. Będzie też to inwestycja państwowa, a nie miejska.
            To wielka różnica.
            • rosebud68 Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 15.11.05, 22:06
              vampi_r napisał:

              > Trasa AK od Konotopy do Powązkowskiej będzie budowana 2 lata.
              > Czemu tyle? Bo tak przewiduje harmonogram budowy, a budowac ma to dobra firma,
              > a nie MPRD. Będzie też to inwestycja państwowa, a nie miejska.
              > To wielka różnica.
              >
              >
              Kurcze, szkoda ze w tym mprd nie wiedza ze wystarczy tylko miec harmonogram
              budowy...
              no coz pozyjemy zobaczymy
    • piotr.lutynski Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 15.11.05, 11:13
      Ilonko... nie ma co z nimi dyskutować... nie widzisz że to oszołomy...

      Pozdr
    • Gość: bea Tunel koło Fortu Bema IP: 212.160.138.* 15.11.05, 15:45
      Czy to jest informacja potwierdzona?? Czy ktoś z SISKOM może odpowiedzieć??
      • vampi_r Re: Tunel koło Fortu Bema 15.11.05, 17:25
        Tak. Jest to informacja potwierdzona.
        Ale zaraz ktoś zapewne napisze, że nie wierzy w ten tunel....
        • rosebud68 Re: Tunel koło Fortu Bema 15.11.05, 22:00
          vampi_r napisał:

          > Tak. Jest to informacja potwierdzona.
          > Ale zaraz ktoś zapewne napisze, że nie wierzy w ten tunel....
          >
          >
          no i ma prawo nie wierzyc
          dopoki bedziemy nie wierzyc dopoty jest szansa ze powstanie
        • Gość: fere Re: Tunel koło Fortu Bema IP: 212.160.138.* 16.11.05, 08:35
          Tunel koło Fortu Bema tzn. odkąd dokąd?? Czy jest już ustalona ta odległość
          dokładnie, w którym miejscu sie zaczyna i w którym kończy?
          • vampi_r Re: Tunel koło Fortu Bema 16.11.05, 11:15
            Kochani.

            Gdyby tunelu na S7 miało nie być, to ja pierwszy pójdę do GDDKiA skopac komuś
            tyłek. Jestem tą inwestycją też zainteresowany osobiście, gdyż mam niedaleko
            mieszkanie.

            Co do długości tunelu - dokładnie nie pamiętam i to może się w trakcie procesu
            projektowania nieznacznie zmieniac. Trasa ma wejść pod ziemię zaraz za węzłem z
            Trasą AK i wyjść dopiero na środku lotniska, jakies 100-200 metrów od
            Powstańców Śląskich. Tam będzie węzeł z przedłużoną Wrocławską i Maczka.

            To powyższe rozwiązanie jest najbardzoej prawdopodobne. Jednak na 100% będzie
            można coś powiedziec dopiero jak będzie gotowy nowy projekt.
            Przypominam też, ze z powodu wejścia w życie nowego Prawa Ochrony Środowiska
            wszelkie prace nawet koncepcyjne nad S7 musiały zacząc się na nowo, wraz z
            rozpatrywaniem kilku wariantów przebiegu trasy. Może być wiec też tak, ze jeden
            z podwariantów będzie przewidywał węzeł z Powstanców Śląskich, wtedy tunel
            kończyłby się przed PŚ, a nie za. Prosże też zrozumiec, co to znaczy
            podwariant - zwykle w kluczowych miejscach powinno się projektowac kilka
            możliwych rozwiazań i wybrać najlepsze. A najlepsze jest właśnie wyjście trasy
            z tunelu 200 m za PŚ.
            • Gość: gosc Re: Tunel koło Fortu Bema IP: 217.11.152.* 16.11.05, 12:37
              Vampi_r ma rację, GDDKiA zleca właśnie wykonanie takiej ekspertyzy
              www.uzp.gov.pl/biulety/2005/252/252_8626.html
              • ilona281 Re: Tunel koło Fortu Bema 16.11.05, 21:24
                Kurczę, ale dyskusję wywołałam!
                A wy sobie możecie mówić co chcecie (tym bardziej że z tego co czytałam na forum
                to połowa z was to zakamuflowany SISKOM i inni fanatycy obwodnicy)! Dopóki to
                nie powstanie tak jak wy twierdzicie że będzie to nie będę wierzyć że tak będzie
                i już. Wolę się na koniec mile zdziwić niż rozczarować.
                A mi się tu na Bemowie podoba tak jak jest i już i mi proszę tu nic nie
                zmianiać!!!!!!
                • Gość: gosc Re: Tunel koło Fortu Bema IP: 217.11.152.* 16.11.05, 22:00
                  Pozbądz się złudzeń, im szybciej tym lepiej. S8 nabiera tempa
                  www.bemowo.waw.pl/poziom.jsp?part=trasa8§ion=aktualnosci
                  S7 i TMP to tylko kwestia czasu, niestety...
                  • h108 Tunel = polprzykryty wykop :-( 18.11.05, 16:46
                    Niestety ja dzis bede poslancem zlych wiadomosci. Jesli ktos ma nadzieje, ze GDDKiA mowiac "tunel"
                    ma na mysli cos takiego, co zbudowano na Wislostradzie - jest w glebokim błędzie.

                    Rozmawialam z dyr. Dabrowskim nie dalej jak w poniedzialek na temat zaawansowania prac nad trasa
                    S7 i spiesze poinformowac Was, ze dyrektor wyraznie stwierdzil, ze planuje na S7 polprzykryte wykopy.
                    Wyglada to tak, ze trasa idzie w wykopie ziemnym, z gory pochylaja sie nad nia lukowate ekrany, a w
                    srodku jest dziura, ktora wylatuja spaliny i halas. Tyle ze wskutek ugiecia na krawedzi ekranu halas ten
                    leci raczej pionowo.

                    Dyr. Dabrowski twierdzi, ze ekologia to jedno a matematyka to drugie i z tejze matematyki wynika mu,
                    ze taki wykop to to samo co w pelni zakryty tunel (sic!). Powiedzial rowniez, ze te sprawe "przerobil"
                    przy S8 i tam mu juz nawet ekolodzy nie protestuja (ze nie protestuja dlatego ze ich sad utrącil to juz
                    nie powiedzial).

                    Sugeruje wiec serdecznie zainteresowac sie ta sprawa rowniez w kontekscie Bemowa, zebyscie nie
                    obudzili sie z reka w polprzykrytym nocniku. Pozdrawiam.
            • buffy7 Re: Tunel koło Fortu Bema 21.11.05, 08:37
              vampi_r napisał:

              > Kochani.
              >
              > Gdyby tunelu na S7 miało nie być, to ja pierwszy pójdę do GDDKiA skopac komuś
              > tyłek.(...)
              W świetle
              forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=290&w=31642750&wv.x=2&a=32175915
              nie mogę się powstrzymać, żeby nie spytać, czy cher comte już trenuje wykopy (z
              czuba czy też z prostego podbicia)?
              -
    • jo_123 Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 16.11.05, 23:36
      oglądam sobie mapę z przebiegiem trasy i zastanawiam się, dokąd to ja tą trasą
      dojadę - na Mokotów- nie (trasa kończy się na Jelonkach), na Tarchomin -nie
      (samochody dojadą do Wisły i zawrócą), w okolicach Lasku na Kole z drogi
      szybkiego ruchu robi się dwupasmówka. Mieszkam na Górcach i kupując mieszkanie
      wiedziałam, że będę miała autostradę pod oknem, ale tego, że będę mogła
      dojechać nią wyłącznie na Cmentarz Północny nie przewidziałam.
      Vampirze, czy ja źle patrzę?
      • vampi_r Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 17.11.05, 02:20
        jo_123 napisała:

        > oglądam sobie mapę z przebiegiem trasy i zastanawiam się, dokąd to ja tą trasą
        > dojadę - na Mokotów- nie (trasa kończy się na Jelonkach), na Tarchomin -nie
        > (samochody dojadą do Wisły i zawrócą), w okolicach Lasku na Kole z drogi
        > szybkiego ruchu robi się dwupasmówka. Mieszkam na Górcach i kupując mieszkanie
        > wiedziałam, że będę miała autostradę pod oknem, ale tego, że będę mogła
        > dojechać nią wyłącznie na Cmentarz Północny nie przewidziałam.
        > Vampirze, czy ja źle patrzę?

        O której trasie mówisz?
        Żaden z nowych ciągów komunikacyjnych nie urywa się nagle.
        Popatrz sobie na wielką mapę na stronie SISKOM - Obwodnice (mapa + opis ogólny).

        Trasa S7 zaczyna się w Kiełpinie (jej dalszy ciąg na północ to obecnie istniejąca ekspresówka E-7 na Gdańsk.), a kończy na Górczewskiej. Jednak jej dalszy ciąg na południe to miejska Trasa NS, którą dojedziesz wzdłuż linii kolejowej radomskiej na Mokotów, do Marynarskiej. Dalszy ciąg to trasa ekspresowa S79, którą dojedziesz do Południowej Obwodnicy Warszawy i dalej do Piaseczna. Lub POW do Wawra z powiązaniami z trasami wylotowymi na Konstancin, Otwock.
        Możesz też zjechac z Trasy NS na węźke w Al. Jerozolimskich i alejami dojechac do trasy Salomea-Wolica, która wywiedzie cię na Katowice, Kraków, Wrocław.

        Trasa S8 (Armii Krajowej) ma prowadzić od Konotopy (gdzie będzie węzeł z Autostrada A2 i POW) do Marek i dalej z wylotem na Białystok plus połacznie ze Wschodnią Obwodnica Warszawy, która z kolei dojedziesz do Wesołej i znów A2 na wschód od Warszawy lub znów POW lub wylot na Lublin.

        Jeśli chciałabyś pojechać na Tarchomin to wjedziesz w S7. Na Chomiczówce będzie węzeł z Trasą Mostu Północnego. Wjedziesz na TMP i dojedziesz nowym mostem na Białołekę, ewentualnie zjedziesz na Modlińską i masz już wylot na Suwałki.

        Jeśli będziesz chciała wyjechac na Poznań, Łódź, to S7 dojedziesz do S8, a tą ostatnią do A2.

        Zauważ teraz - jaki byś nie wymieniła kierunek wylotu z Warszawy, czy przejazdu do którejs z dzielnic Warszawy, to wszędzie dojedziesz trasami bezkolizyjnymi.
        No... może poza Śródmieściem...

        I o to chodzi. Taki, czy podobny system tras bezkolizyjnych jest we wszystkich cywilizowanych wielkich aglomeracjach.
        • Gość: Ilona281 Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: *.acn.waw.pl 17.11.05, 08:17
          vampi_r, a czy "we wszystkich
          cywilizowanych wielkich aglomeracjach" tak jak ty to określiłeś ten "system tras
          bezkolizyjnych" biegnie środkiem dzielnicy miejskiej lub
          miasta??????????????????????
          Wiesz byłam w niektórych miastach na Zachodze i tych większych i tych mniejszych
          i nigdy się z tym nie spotkałam.... Możesz podać nam jakiś przykład, najlepiej
          poparty zdjęciami, hmm?
          • Gość: Frako Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: 193.41.113.* 17.11.05, 11:00
            Problem polega na tym, że nikt z przedstawicieli nieformalnej grupy nazywającej
            się SISKOM (przez niektórych nazywanej Siuśkom") nie mieszka w bezposredniej
            bliskości planowanych autostrad. To im daje wielką siłę do popierania budowania
            obwodnicy w proponowanym przebiegu.
            Drugi problem to fakt, że rozwój miasta jest negowany. Jezeli trasa była
            wytyczona 40 lat temu przez pustkowie, nie powinno to oznaczać, że obecnie
            nalezy forsować ten nieaktualny juz (z uwagi na rozbudowe osiedli
            mieszkaniowych)przebieg.
            Rodzi się takze pytanie, kto zezwolił na budowę tuż przy planowanej
            autostradzie dwóch szkół (boiska akurat od strony autostrady)i przedszkola. Czy
            decydenci także nie mieli pojęcia o planach?
            • Gość: gosc Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: 217.11.152.* 17.11.05, 11:11
              Perfekcyjne pytanie do Naczelnego Architekta Miasta.
          • vampi_r Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 17.11.05, 11:31
            Gość portalu: Ilona281 napisał(a):

            > vampi_r, a czy "we wszystkich
            > cywilizowanych wielkich aglomeracjach" tak jak ty to określiłeś ten "system
            tras
            > bezkolizyjnych" biegnie środkiem dzielnicy miejskiej lub
            > miasta??????????????????????

            Ilono.
            Tak sie składa, że po trasach jeżdżą samochody prowadzone przez ludzi.
            Ludzie mieszkają w osiedlach mieszkaniowych, a osiedla znajdują się w miastach.
            Skoro w miastach jest duże zagęszczenie ludności, to i też aut.
            Gdzie więc należy budowac drogi dla samochodów? - w miastach, czy poza miastami?

            > Wiesz byłam w niektórych miastach na Zachodze i tych większych i tych
            mniejszych
            > i nigdy się z tym nie spotkałam.... Możesz podać nam jakiś przykład, najlepiej
            > poparty zdjęciami, hmm?

            Oczywiście.
            Na początek to:
            www.siskom.waw.pl/europa.htm
            na powyższych mapach kolor jasnobrązowy oznacza zabudowę zwartą, a nie granice
            miasta.
            Do tego polecam obejrzenie większych miast z satelity google.
            Jeśli natomiast chcesz jakies zdjęcia z poziomu terenu, to wejdź na forum
            Skyscrapercity i poszukaj:
            www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=8
            PS. Ja mam mieszkanie na pograniczu Woli i Bemowa w odległosci 300 m od
            Trasy NS.
            • Gość: ilona281 Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: *.acn.waw.pl 17.11.05, 14:04
              Ok, niech będzie ci Vampi_r że te trasy są przez miasto między zabudowaniami,
              ale tak jak ty się pytasz na stronie SISKOMu "Jak daleko jesteśmy i jak długo
              będziemy czekać?" tak ja się mogłabym zapytać jak daleko jesteśmy w tyle pod
              względem możliwości technologicznych wybudowania takiej trasy(mamu tu na myśli
              fak że gdybyśmy byli takim dobrze rozwiniętym zachodnim państwem, to po pierwsze
              wątpię żeby ktoś ośmielał się forsować przestarzałe projekty a po drugie jeśli
              już, to bylibyśmy w stanie wybudować dobrą drogę pod względem ekologicznym,
              funkcjonalnym czy jakimkolwiek innym)?
              Poza tym twoje mapki nie pokazują w jakiej odległości od takiej trasy stoją
              budynki mieszkalne... 100, 200, 300 czy więcej metrów?

              PS. Usilne przeforsowywanie projetu budowy drogi która była planowana
              kilkadziesiąt lat temu gdy tu była giełda samochodowa pokazuje, jak bardzo
              jesteśmy w tyle nie próbując dostosowywać się do WSPÓŁCZESNYCH, NOWYCH, INNYCH I
              ODMIENNYCH realiów.
              • Gość: Gacek Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: 193.41.113.* 17.11.05, 14:46
                Popieram Ilonkę. Nie męcz sie dziewczyno z tymi dyskusjami, nie warto.
              • vampi_r Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 17.11.05, 16:41
                Gość portalu: ilona281 napisał(a):

                > Ok, niech będzie ci Vampi_r że te trasy są przez miasto między zabudowaniami,
                > ale tak jak ty się pytasz na stronie SISKOMu "Jak daleko jesteśmy i jak długo
                > będziemy czekać?" tak ja się mogłabym zapytać jak daleko jesteśmy w tyle pod
                > względem możliwości technologicznych wybudowania takiej trasy

                Nie wiem, czy cię zaskoczę, ale technologicznie wcale nie jesteśmy w tyle.

                >(mamu tu na myśli
                > fak że gdybyśmy byli takim dobrze rozwiniętym zachodnim państwem, to po
                pierwsze
                > wątpię żeby ktoś ośmielał się forsować przestarzałe projekty a po drugie jeśli
                > już, to bylibyśmy w stanie wybudować dobrą drogę pod względem ekologicznym,
                > funkcjonalnym czy jakimkolwiek innym)?

                - Po pierwsze nikt nie realizuje przestarzałych projektów.
                Przed ekspoansją mieszkanioiwą Warszawy na południe i zachód dokonano
                przemyslanego planu rozwoju i zaczeto od zrobienia rezerwy terenu pod przyszłe
                trasy. 40 lat temu nie było sensu budowania tych tras, bo raz że co tysięczny
                warszawaiak posiadał włąsny samochód, a dwa - panował dziwny ustrój.
                To, co zrobiono te 40 lat temu nazywa się URBANIZACJĄ i tak się po prostu robi.
                Rezerwy terenu nie były nigdy zniesione i za każdym razem uaktualniane na
                kolejnych miejscowych planach zagospodarowania terenu.
                Tu jest taki plan z 1992 roku:
                siskom.waw.pl/mapy/mpzp-1992.jpg
                A ti np. mapa Bemowa z 1996 roku, któras jeszcze z poczatkiem tego wielu była
                sprzedawana w kioskach w UD Bemowo:
                www.siskom.waw.pl/mapy/mapa-bemowa-mala.jpg
                Obecnie tworzony jest nowy plan zagospodarowania i rezerwy terenu pozostają.
                Nie można wiec mówić o "przestarzałości" tych planów. Przestarzałe byłoby
                wtedy, gdyby plan przestał funkcjonowac 30 lat temu, a teraz dopiero by go
                oddtwarzano.

                - Po drugie trasy budowane w Warszawie mają być dobre, funkcjonalne i w pełni
                ekologiczne (o ile dobrze rozumiem, do czego odnosisz to określenie). Zapewniam
                Cię, że o wiele bardziej uciążliwa pod względem hałasu i spalin jest zwykła
                ulica głowna typu Górczewskiej, niż będzie trasa S7.

                - Po trzecie (być może po raz kolejny się powtórze) - stań 20 metrów od
                Górczewskiej, posłuchaj i powąchaj. Stań 20 metrów od obecnej zaekranowanej
                trasy AK (np. na osiedlu Ruda), posłuchaj i powachaj, a na koniec stań nad
                tunelem Wisłostrady, posłuchaj i powąchaj. I odpowiedz na pytanie - przy której
                z tych arterii chciałabyś mieszkac.
                Warszawa potrzebuje nowych tras, ulic lub arterii, bo inaczej czeka nas
                kompletny poaraliż komunikacyjny. Gdzie te nowe arterie budowac, jak nie w
                pustych i zarezerwowanych od lat terenach? Znasz jakies inne miejsce?
                Jeśli wiec nie zbudują Ci na Bemowie Trasy S7, to w tym samym miejscu zbudują
                ulice typu Górczewskiej. No chyba nie stwierdzisz, że w mieście nie powonno być
                ulic?

                Odpowiedz wiec na pytanie - wolisz mieszkac 100 m od Górczewskiej, czy 100 m od
                Wisłostrady w tunelu.

                > Poza tym twoje mapki nie pokazują w jakiej odległości od takiej trasy stoją
                > budynki mieszkalne... 100, 200, 300 czy więcej metrów?

                Napisałem przeciez, że to można zobaczyć na zdjęciach satelitarnych google maps.
                Zapewniam Cię, że tego typu arterie przechodza znacznie blizej bloków, niż 100
                metrów. Górczewska i inne warszawskie ulice są oddalone 10-15 metrów od domów
                mieszkalnych.
                Chcesz jakieś zdjecie? To poniższe zrobił nasz kolega będac w Portugalii:
                www.siskom.waw.pl/portugalia/film2/Negative0-26-23A(1).jpg

                A teraz coś na deser - mapa czeskiej Pragi:
                www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha.jpg
                Kolor czarny, to trasy już zrealizowane, czerwony - w budowie lub tuż przed
                budową, kolor zielony - planowane. Zobacz ile tam mają tuneli.
                To normalne w wielich miastach, ze budije się arterie komunikacyjne. Tam gdzie
                jest gęsta zabudowa, wprowadza sie je pod ziemię.

                >
                > PS. Usilne przeforsowywanie projetu budowy drogi która była planowana
                > kilkadziesiąt lat temu gdy tu była giełda samochodowa pokazuje, jak bardzo
                > jesteśmy w tyle nie próbując dostosowywać się do WSPÓŁCZESNYCH, NOWYCH,
                INNYCH
                > I
                > ODMIENNYCH realiów.

                A moze napiszesz, co uwazasz za dostosowanie się do współczesnych, nowych i
                odmiennych realiów?
                Czy wolisz zamiast trasy S7 w tunelu zwykła 6-cio pasmową ulicę po wierzchu?

                Pozdrawiam i zapraszam do zapoznania się z materiałami zgormadzonymi na stronie
                SISKOM.
                • jo_123 Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 17.11.05, 23:49
                  1. no właśnie, wg mapy Bemowa z '96 roku trasa miała przebiegać bliżej
                  Wrocławskiej, a nie zaraz przy torach kolejowych (planowana trasa została
                  przesunięta!)
                  2. plan trasy na oficjalnej stronie gminy Bemowo różni się od planu na stronie
                  SISKOMu (w poście wyżej odniosłam się do tej bemowskiej)
                  3. mogę odnieść się do rozwiązań komunikacyjnych np w Londynie - dojazd do
                  szeroko pojętego Centrum, jest nieopłacalny (głównie czasowo) Londyńczycy
                  zostawiają samochody na przedmieściu i dojeżdżają do Centrum METREM,
                  druga nitka METRA (nawet szyny już są) rozwiązały by w dużej mierze problem
                  komunikacyjny
                  4. zaczynam podejrzewać teorię spiskową, że przedłużający się remont
                  Górczewskiej jest korzystny dla SISKOMu
                  • siskom_tak Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 18.11.05, 01:58
                    jo_123 napisała:

                    > 1. no właśnie, wg mapy Bemowa z '96 roku trasa miała przebiegać bliżej
                    > Wrocławskiej, a nie zaraz przy torach kolejowych (planowana trasa została
                    > przesunięta!)

                    Nie. Na mapie Bemowo'96 są schematycznie zaznaczone rezerwy pod przyszłe trasy, a nie przebieg tych tras. W rzeczywistości rezerwa terenu jest w wielu przypadkach szersza, niż czerwony pasek na tej mapie.
                    Trasa z kolei to 2 x 3 pasy po 3,5 metra plus 2 pasy awaryjne po 2,5 metra plus pas dzielący jezdnie szerokości 3 metrów. W sumie dodając uzyskach około 30 metrów szerokosci (to szerokość samej jezdni). Trasa powinna zmieścić się w liniach rozgraniczjących rezerwę terenu, a sama rezerwa ma około 100-150 metrów szerokości.
                    Rezerwy terenu po to zrobiono sporo szersze by móc w razie czego odpowiednio wyprofilowac trasę pod ewentualny zakręt oraz by nie przeszła zbyt blisko bloków. Minimalna odległośc trasy ekspresowej od zabudowań wynikająca z przepisów to 20 metrów.
                    Na Bemowie rezerwa jest na tyle szeroka, że ta odległość minimalna będzie sporo większa. Ile i jak i gdzie, za wcześnie o tym pisac i dyskutować. Dopóki nie ma jakichś sensownych projektów przynajmniej w skali 1:10 000.

                    > 2. plan trasy na oficjalnej stronie gminy Bemowo różni się od planu na stronie
                    > SISKOMu (w poście wyżej odniosłam się do tej bemowskiej)

                    Dawno nie byłem na stronie bemowskiej, ale z tego co pamiętam, to znajdowała się tam ta sama mapa, co na stronie SISKOM. Różnica polegała na tym, że my tą mapę zeskanowaliśmy, a UD Bemowo umieściło zdjęcie cyfrowe.
                    Chyba że mówimy o innej mapie.

                    > 3. mogę odnieść się do rozwiązań komunikacyjnych np w Londynie - dojazd do
                    > szeroko pojętego Centrum, jest nieopłacalny (głównie czasowo) Londyńczycy
                    > zostawiają samochody na przedmieściu i dojeżdżają do Centrum METREM,
                    > druga nitka METRA (nawet szyny już są) rozwiązały by w dużej mierze problem
                    > komunikacyjny

                    Całkowita racja.
                    My jak najbardziej jesteśmy za rozbudową metra i niewprowadzaniu ruchu do centrum Warszawy.
                    Jednak.... z całym szacunkiem do okolic w których ja też mam mieszkanie, ale Bemowo to nie centrum Warszawy.
                    Poza tym Trasa S7 nie wiedzie do centrum. To trasa wylotowa poza miasto, ewentualnie nitka łącząca się z miejską Trasą NS.
                    Kierunki drugiej linii metra i ciągu trasa NS-S7 są zupełnie różne i różne też mają spełniac zadania - metro ma dowozić ludzi do centrum, a S7 rozprowadzać ruch wlotowo-wylotowy do/z miasta oraz być łacznikiem z obwodnicą miejską.

                    > 4. zaczynam podejrzewać teorię spiskową, że przedłużający się remont
                    > Górczewskiej jest korzystny dla SISKOMu

                    Hehe... Myślisz, że nasi ludzie pracują w MPRD?
                    Nie.
                    Powszechnie krytykujemy te remonty, urządzamy pikiety na budowach prowadzonych przez MPRD. Ostatnio ostro dyskutujemy też z rzecznikiem prasowym MPRD na łamach forum Skyscrapercity.

                    Widzisz... cały problem dróg kołowych w Warszawie polega na tym, że jest ich za mało i są zbyt niskiej klasy, by w takim przypadku zrobić dogodny objazd.
                    Nawet jak skończą tą Górczewską, to jak myślisz, czy sytuacja drastycznie i na długo się poprawi?
                    Niech no tylko zasiedlą się nowe osiedla na Bemowie, jak nowe tysiące samochodów wjadą na Górczewską. Ta ulica jest kolizyjna, ma światła, skrzyżowania w jednym poziomie. I na światłach będa tworzyć się korki.
                    Potem jedyne połączenie z Ochota to Rondo Zesłańców Syberyjskich, przed którym już obecnie korek oczekujacych na Prymasa sięga rano daleko za Górczewską.

                    Pamietam sytuację sprzed chyba 2 lat, gdy na Górczewskiej w okolicy Koła pękła rura wodociągowa. Ulica musiała być zamknięta na 2-3 tygodnie.
                    W sytuacji braku innych, nowych tras, czeka nas wszystkich komunikacyjny horror w takiej sytuacji.

                    Nie byłoby problemu remontu Górczewskiej gdyby była Trasa AK do Konotopy, Nowolazurowa do Włoch i Trasa NS (plus S7) w kierunku północ-południe.

                    Jeśli chodzi o Trasę AK, to powinien powstać węzeł z Powstańców Śląskich.
                    Po sprzeciwie samorządowców został on przez GDDKiA usuniety. A to duży błąd.

                    Pozdrawiam
                • Gość: ilona281 Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: *.acn.waw.pl 18.11.05, 10:31
                  Vampi_r'ku jedno zasadnicze pytanie. A twoim zdaniem te spaliny z tunelu
                  Wisłostrady, to gdzie kochany są odprowadzane, jeśli nie na powierzchnię? Chyba
                  że została zastosowana jakaś technologia o której nie mam pojęcia np. jakieś
                  pochłaniacz albo odfiltrowywanie.
                  Powtarzam jeszcze raz: dopóki nie zobaczę tej trasy w tunelu i nie przekonoam
                  się że nie jest uciążliwa, hałaśliwa i niesmrodliwa to dalej będę twierdzić to
                  co twierdzę. Jeśli nie będę miała racji to jestem gotowa wtedy wszystkich
                  popieracjących S7 przeprosoć tu na forum i przyznać że nie miałam racji.
                  Dziękuję wszystkim za poparcie.
                  KONIEC DYSKUSJI z mojej strony. I kropka.
                  • vampi_r Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 18.11.05, 11:04
                    Ilonko.
                    Przyznam się, że ja osobiście nie wiem gdzie są odprowadzane spaliny z tunelu
                    Wisłostrady.

                    Wiem jednak jak planowane jest zrobienie tego w tunelu na Ursynowie.
                    System wentylacji poprzecznej i podłużnej, który skieruje powietrze w określone
                    kanały, gdzie zostanie przefiltrowane i wypuszczone na zewnątrz przez dwa
                    kominy o wysokości 20-30 metrów.
                    Obecnie jest znana skuteczna metoda oczyszczenia powietrza z pyłu zawieszonego
                    PM10. Problem stanowi tlenek azotu NOx. Tu jedynym skutecznym rozwiązaniem
                    jakie jest znane sa własnie kominy i nadanie wypuszczanemu powietrzy prędkości
                    kilku metrów na sekundę. Wtedy w okolicy nie wystąpią przekroczenia
                    dopuszczalnych wartości.

                    Miejmy jednak na względzie, że nad problemem oczyszczania powietrza naukowcy
                    głowią się dopiero od kilkunastu lat. Jest kwestią tylko czasu, jak wynalezione
                    zostaną jakies skuteczene filtry. Wiemy np. , ze na Politechnice Warszawskiej
                    takie prace też są prowadzone przez polskich naukowców i z bardzo dobrym
                    efektem.

                    Jedno jest pewne - nad powietrzem z tunelu zapanujesz. Nie uczynisz tego nigdy
                    nad powietrzem z trasy, która biegnie na powierzchni.

                    Jeśli obawiasz się spalin, to napisze Ci, że obecnie przez masowe zakorkowanie
                    ulic miejskich powietrze niemal w całej Warszawie ma przekroczone normy pyłu
                    zawieszonego PM10. Nie robiąc nic w kwestii rozbudowy i udrażniania ulic
                    będziemy mieć z roku na rok coraz wiekszy problem.
                    Nie ma znaczenia, że mieszkasz kilometr od jakiejś ruchliwej i zakorkowanej
                    ulicy. Wiatry i możliwość łatwego przemieszczania się pyłu PM 10 powoduje, że
                    powietrze takie leci na wiele kilometrów.

                    Robiono m.in. badania jakosci powietrza na SGGW na Ursynowie, z dala od
                    wszelkich ruchliwych ulic. I okazało się, że zawartość PM 10 jest przekroczona,
                    a NOx na granicach normy. Powietrze tam jest po prostu nawiewane znad
                    zakorkowanej Puławskiej.

                    Miło było z Tobą porozmawiać, Ilonko.
                    Vampirek.
                • Gość: ma Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: 212.244.249.* 18.11.05, 11:20
                  Z tego co wiem, to plany zagospodarowania przestrzennego przestały obowiązywac
                  jakieś pół roku temu.

                  I jak chciałem wybudowac dom to musiałem zmierzyć się z biurokracją.
                • Gość: ma Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: 212.244.249.* 18.11.05, 11:22
                  Z tego co wiem, to plany zagospodarowania przestrzennego przestały obowiązywac
                  jakieś pół roku temu.

                  I jak chciałem wybudowac dom to musiałem zmierzyć się z biurokracją.
                  DO DZIŚ DNIA NIE MAM WARUNKÓW.

                  a TU PEREŁKA W CENTRUM MIASTA MIMO ŻE OFICJANIE PLAN NA LOKALIZACJĘ TRASY s7
                  PRZESTAŁ OBOWIĄZYWAC TO JEDNAK O B O W I Ą Z U J E.

                • Gość: cleo Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 IP: 195.42.249.* 18.11.05, 16:01
                  Ładne to zdjęcie z Portugalii, Vampirze. Środek dnia i dwa samochody osobowe
                  jadące szeroką, wygodną trasą, zero TIRów. Będąc w Pradze, też nie widziałam
                  TIRów jadących miastem. W Warszawie TIRy zasuwają całymi tabunami trasą AK, AL.
                  Jerozolimskimi, Łopuszańską, AL.Krakowską - a to nie są peryferie miasta, lecz
                  gęsto zaludnione dzielnice!!! GDDKiA pół roku temu oficjalnie przyznała, że
                  trasy nr 7 i 8 będą służyły do tranzytu, m.in. dla TIRów.
                  Warszawski problem nie polega na braku społecznej zgody na budowę trasy
                  szybkiego ruchu, lecz jest to protest przeciwko ruchowi tranzytowemu ciężkich
                  samochodów ciężarowych przez miasto. Dopóki nie powstanie prawdziwa obwodnica
                  poza miastem dla tego typu ruchu (droga nr 50 to kpina w żywe oczy!!!), będą
                  protesty.
                  • vampi_r Re: Taka mała refleksja odnośnie budowy S7 18.11.05, 16:52
                    To zdjęcie było robione w czerwcu br. Jak zobaczysz po długości cienia, to było
                    to bardzo wcześnie rano. Czyli nie środek dnia, jak twierdzisz. Poza tym miasto
                    liczy 5 razy mniej mieszkanców od Warszawy.
                    Pojedź o 5 rano na jakis wiadukt nad Trasą AK i cyknij zdjecie. też będzie mały
                    ruch.
                • Gość: bassPL Praha IP: *.aster.pl / *.aster.pl 18.11.05, 18:32
                  Proponuję wizję lokalną w Pradze zanim się wyda jakąś opinię.
                  Znam ją dobrze, i jedno jest pewne-nie jest to miasto samochodów.
                  Ale cóż, to jest kultura byłego cesarstwa a nie rosyjska.
                  A już tirów na pewno tam nie widziałem.
                  Chodniki wolne od samochodów, zbudowane ze starej kostki kamiennej, parkingi w
                  cenie prawie 1 Euro za godzinę.
                  Pragę można objechać wkoło, Warszawy nie.
    • irish76 paranoja 18.11.05, 14:37
      moi mili bijecie z g... piane... jeden woli trase 50 m dalej a drugi 50 blizej.
      Jak sie nie odwrocicie d... zawsze z tylu.
      a trasy musza byc bo sie udusimy w korkach.
      kazdy ma swoj partykularny interes zeby trasa nie byla pod jego domem i ja to
      rozumiem
      tylko nie dorabiajcie sobie do tego ideologii
      • Gość: zxcvbnm Re: paranoja IP: *.aster.pl 18.11.05, 15:08
        Chyba znasz to powiedzenie- "Jestem za a nawet przeciw"
        • irish76 Re: paranoja 18.11.05, 15:21
          za jestem tutaj a od tamtego plotka jestem przeciw he he he
          polactwo...
          • jo_123 Re: paranoja 19.11.05, 15:37
            nie wiem do kogo był ten post skierowany, ale odpowiem dlaczego pisząc
            byłam "za i przeciw"
            1. vampir ma zadanie negocjować z mieszkańcami i przekonywać do budowy trasy
            (bez zgody mieszkańców budowa może być utrudniona). Myślę , że wchodzi to w
            zakres jego obowiązków zawodowych.
            2. odległość trasy od moich okien jest dla mnie istotna (pomoże mi np w
            podjęciu decyzji o ewentualnej sprzedaży mieszkania)- dowiedziałam się, że
            dokładnych ustaleń jeszcze nie ma.
            Natomiast post "irish76" jest opinią człowieka już przekonanego, że trasa musi
            powstać- z mojego punktu widzenia nic nie wnosi do dyskusji.
            Pozdrawiam
            • vampi_r Re: paranoja 20.11.05, 16:55
              jo_123 napisała:

              > nie wiem do kogo był ten post skierowany, ale odpowiem dlaczego pisząc
              > byłam "za i przeciw"
              > 1. vampir ma zadanie negocjować z mieszkańcami i przekonywać do budowy trasy
              > (bez zgody mieszkańców budowa może być utrudniona). Myślę , że wchodzi to w
              > zakres jego obowiązków zawodowych.

              Hahaha...
              Kochana jesteś.
              Zapewniam Cię, że bez zgody mieszkańców trasa też będzie zbudowana. To nie jest uliczka osiedlowa, tylko droga krajowa.
              Zgodę na drogę mieszkancy już wyrazili kupując mieszkania ze świadomoscią rezerwy komunikacyjnej w tym miejscu.

              Ja kupowałem mieszkanie przy Górczewskiej jak była to ulica jeszcze 2-pasmowa.
              Nikt mnie nie pytał o zgodę na poszerzenie do 6 pasów.
              • jo_123 Re: paranoja 20.11.05, 19:56
                oczywiście, napisałam utrudniona.
                Powstańców Śląskich nie jest uliczką osiedlową, a dom Gmurków stał i stoi.
                Trasa ma być dofinansowana z Unii, czyż nie? A protesty mieszkańców nie są w
                tej sytuacji mile widziane.
                Zresztą post był skierowany do irish76. Doceniam mediacje Siskomu, ale nie
                lubię jak ktoś narzuca mi swoje zdanie, umiem myśleć samodzielnie.
                • vampi_r Re: paranoja 20.11.05, 23:16
                  Wiem do kogo był skierowany post. Jednak skoro pisałas tam o mnie, to mam chyba prawo odpowiedzieć. Nic o mnie beze mnie... ;-)=
                • vampi_r Re: paranoja 20.11.05, 23:29
                  jo_123 napisała:

                  > oczywiście, napisałam utrudniona.
                  > Powstańców Śląskich nie jest uliczką osiedlową, a dom Gmurków stał i stoi.

                  PŚ jest drogą miejską, a więc podlega pod inne władze, inne prawo.

                  > Trasa ma być dofinansowana z Unii, czyż nie? A protesty mieszkańców nie są w
                  > tej sytuacji mile widziane.

                  Protesty muszą być jakoś uzasadnione. To ze mieszkasz w pobliżu to trochę mało.
                  Mieszkańcy musieliby wiec uzasadnic, ze zbudowanie w tym miejscu trasy jest gorsze od niebudowania jej w ogóle lub że w innym miejscu trasa będzie lepiej słuzyła wszystkim.
                  Zawsze i w każdym miejscu i kraju znajdzie się ktoś, komu coś się nie podoba lub chce by coś przesunać o metr, czy dwa gdzieś indziej. W ten sposób nigdy i nigdzie nic by nie zbudowali.

                  Trzymaj się Jo. Głowa do góry i nie martw sie tą trasą.
                  Albo inaczej - jak Ci ona przeszkadzała, to moze nie trzeba było tam kupowac mieszkania.
                  Niestety, ale mieszkamy w mieście. W mieście są ulice i trasy.
                  No chyba nie wyobrazasz sobie Warszawy bez Łazienkowskiej?

                  Bardzo chciałbym Ci poradzić coś sensownego.
                  Ja specjalnie kupowałem mieszkanie w tej okolicy, by mieć blisko do bezkolizyjnych tras i śmigać szybko w każdy rejon miasta.
                  I jestem przekonany, że mieszkania w pobliżu takich tras będą szybko zyskiwac na wartosci. Walor dobrej komunikacji będzie czynnikiem decydującym.

                  Dla Ciebie ważne by S7 była w tunelu. Żadne inne rozwiązanie nie wchodzi w grę.

                  Pozdrawiam
                  • jo_123 Re: paranoja 21.11.05, 00:09
                    20 lat temu BPRW przedstawiało Bemowo jako klin napowietrzający dzielnice
                    Centralne (puszcza, cmentarze, lasek, ogródki). z funkcjami sypianiano -
                    usługowymi. Trasa miała być elementem tego klina (o tirach nie było mowy).
                    (To był temat mojej pracy dyplomowej). Niewiele z tych pomysłów pozostało.
                    Pozostańmy przy swoich opiniach. Pożyjemy, zobaczymy.
                    Ps. rad nie potrzebuję. Pozdrawiam

            • irish76 Re: paranoja 21.11.05, 10:19
              tak. jestem przekonany ze trasa musi powstac. dom gmurkow nie powinien stac tam
              gdzie stoi od dawna.
    • Gość: dominos111 Re: vampi_r ku a moze???????? IP: *.aster.pl / *.aster.pl 20.11.05, 22:25
      hej misiu! a może ty jesteś właścicielem jakiejś "malutkiej" dzialki pod budowę
      tej autostrady i dlatego piszesz same ochy i achy pod jej adresem! a normalni
      ludzie chcą zwyczajnie żyć w tym mieście bez smogu, syfu i tirów pod
      oknami!!!!!
      • vampi_r Re: vampi_r ku a moze???????? 20.11.05, 23:15
        Ja chcę żyć normalnie w tym mieście bez smogu i syfu i tirów pod oknami.
        Co masz obecnie?
        • irish76 Re: vampi_r ku a moze???????? 21.11.05, 10:18
          brak trasy to zycie w smogu, syfie i tirach
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka