20.09.12, 21:40
Jestem początkującym "ogrodnikiem", postanowiłam że posadzę tuje w ogródku-trochę poczytałam i chodzi mi o dwa rodzaje - tuja woodwardii i golden globe - czy je można kupić w marketach typu Castorama, Leroy - na działach ogrodniczych? bo dziś byłam i same tuje szmaragd.
Obserwuj wątek
    • thea19 Re: Tuje 20.09.12, 21:48
      w supermarkecie to mozesz kupic worek ziemi, kory albo nawoz a nie rosliny, tam trafiaja gorsze sorty i tylko najpopularniejsze gatunki/odmiany, w dodatku nikt sie nimi nie zajmuja. te ktore chcesz, kupisz w dobrym centrum ogrodniczym (czasem w szkolce bo niewiele z nich prowadzi sprzedaz detaliczna)
    • nothing-nic Re: Tuje 22.09.12, 19:45
      Thea- napisał Ci prawdę. Mogę jedynie dodać od siebie, że tuje mają same zalety i nic wad. Rosną dobrze ,lubią każdą glebę, nie wymarzają. Posadziłem także cisy i te wydają się jeszcze ciekawsze nie tylko wyglądem, ale także dają się formować(ciąć), zimą nie łamną się pod ciężarem śniegu, są długowieczne itd. nothing - Dęblin
      • thea19 Re: Tuje 22.09.12, 20:38
        thea jest plci zenskiej :-)
        cisy sa fajne na zywoplot ale masakrycznie wolnorosna a to co urosnie, trzeba przyciac. na mazowszu zdarza sie wymarzac nawet bardzo starym okazom
        • horpyna4 Re: Tuje 22.09.12, 22:04
          Ćwierć wieku temu na Mazowszu powymarzały tuje. Część ocalała, niektóre były uszkodzone częściowo - żywopłoty wyglądały żałośnie. Ale wtedy wymarzły również jabłonie, co zdarza się bardzo rzadko.
          • mamap Re: Tuje 23.09.12, 11:02