Dodaj do ulubionych

Skandal!! E-2 i 33, 1, C...

08.09.05, 08:00
Czytaliście może już dzisiejszy Dziennik? To, co szykuje nam MZK poprosi woła
o pomstę do nieba. Ze względu na to, że dostali mniej kasy, będą cięcią na
trasach. I nie, nie na tych, na których autobusy świecą pustkami. Będą cięcia
na tych, które i tak są po prostu zawalone pasażerami.

I tak: 1 nie ma jeździć do Dworca, wystarczy przecież, żeby jeździła do Subli.
To, że 1 przy okazji załatwiała dużą część transportu w samych Tychach to już
mały problem przecież, inne autobusy to przejmą.
C ma mieć pocięte kursy.
Za to to, co się szykuje na trasie do Gliwic jest po prostu straszne. Ani 33
ani E-2 nie będą już jeździły po mieście, bo po co po drodze zebrać ludzi?
Lepiej ludzion kazać dojechać rano na Dworzec (bardzo ciekawa propozycja,
skoro 1 nie będzie tam jeździć, a np. do A już teraz rano nie można się dostać
na niektórych przystankach), a po południu znowu z Dworca do domów. I to
wszystko dlatego, że MZK dostało za mało pieniędzy. Jak mi ich jest żal. Będą
ich mieli jeszcze mniej, bo przecież połowa ludzi, którzy jeżdżą E-2 nie
będzie nimi jeździła (co za tym idzie nie wykupią dopłat do ekspresów), bo
zysk czasowy na jeździe E-2 w stosunku do 33 będzie po prostu znikomy. I ile
ich będą kosztowały dodatkowe kursy autobusów z różnych części miast, żeby
pomieścić tych wszystkich ludzi, którzy rano będą się musieli dostać na Dworzec?

Mieliśmy nadzieję, że E-2 dostanie nowe kursy, może jakieś większe autobusy
(E-1 może jeździć ładnymi autobusami, które śmigają co chwile, ale E-2 nie),
przecież rano w tych autobusach jest ciaśniej niż w puszce sardynek, a tu coś
wprost przeciwnego.

To jest po prostu skandal i mam nadzieję, że jeśli ktoś z szanownych
zarządzających komunikacją miejską w Tychach to czyta, to zdaje sobie sprawę,
że to nie będzie przyjęte z cichym przyzwoleniem. Nie zostawimy tak tego!
Takie zmiany nie mogą być wprowadzone!
Obserwuj wątek
    • plasmaman Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 08.09.05, 08:57
      No to faktycznie, całkiem nieciekawo :-(
      Chyba zaraz skoczę po dziennik (zachodni?) coby poczytać cóż nam kochane MZK
      szykuje :-(
      Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy na przesiadki, a 33/E-2 jeżdzę codziennie
      (linia E2 traci rację bytu, nie będę płacił 50% więcej za bilet zyskując na tym
      jakieś 5 minut, tym bardziej, że o ile znam naszą MZK to znów będzie tak, że
      autobus z Gliwic będzie przyjeżdzał akurat kilka minut po odjeździe
      autobusów "w miasto" - jak to było do tej pory).
      Miało być lepiej - będzie... Tylko dla kogo?

      PZDR

      Ps. A pamiętam jak jakiś czas temu wypowiadał się ktoś z MZK i obiecywał ładne,
      nowe autobusy na linię E-2 - teraz pewnie je puszczą, przynajmniej nikt ich nie
      pobrudzi, nikt oprócz kierowcy oczywiście.
      • aurora71 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 08.09.05, 12:26
        No pięknie. Pracuję w Gliwicach, korzystam z 33 i E2,więc doskonale znam
        problem. Przecież jak wprowadzą te chore zmiany studenci zbojkotują Miejski
        Zarząd Komunikacji. Ale,wiem że MZK nie ma z tym nic wspólnego. Wszelkie
        decyzje w tym temacie zostały podjęte przez prezydentów MIASTA TYCHY. Nie
        sądzicie, że mogliby się podać do dymisji? ... Trzeba powołać Komisję ds.
        Prezydentów Miasta Tychy i ujawnić wszystkie brudy. A wtedy przywrócą
        nam "normalne" połączenia z Gliwicami.
        • plasmaman Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 08.09.05, 17:26
          Ja też zastanawiam się, czy do nich nie napisać. Z tym, że ja mam propozycje
          kolejnych "ulepszeń" w tyskim transporcie.

          Proponuję:

          Autobusy w kierunku Katowic: przystanek startowy na Wyszyńskiego
          Autobusy w kierunku Mikołowa: przystanek startowy przy tyskim dworcu PKP
          Autobusy w kierunku Gliwic: przystanek startowy na Wygodzie (zawsze można tam
          dojechać 82, nie? Oczywiście 82 startowałby dopiero w Mikołowie)

          Myślę, że takie rozplanowanie transportu zwiekszyłoby oszczędności naszego
          kochanego MZK.

          A po prawdzie, to napisz, kiedy dostaniesz oficjalną odpowiedź z MZK. Bo aż
          mnie telepie na myśl o tej zmianie. Wszak czas dojazdu do Gliwic (1h 15min w
          tej chwili) ulegnie zwiększeniu o czas przesiadki + czas oczekiwania na bus,
          czyli mniej więcej o jakieś 15~20min (skromnie licząc oczywiście) :-(

          Pozdrawiam, Tomek.
        • zoska85 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 18.09.05, 17:09
          a ja do mzk pisałam prośbę o stworzenie linii jadącej bezpośrednio do
          Sosnowca :) oczywiście odmówili bo nie ma na to pieniędzy :)) a teraz to chyba
          muszę modlić się żeby czasem ktoś mądry nie wymyślił likwidację 400 i
          ograniczenie kursów 4 bo jak taki numer potrafią wyciąć z liniami do Gliwic to
          wszystko się może zdarzyć!!!!!
    • abelincoln Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 08.09.05, 17:24
      Troszkę niekonsekwentnie postepuje MZK, E-1 i 1 powinny (analogicznie do 33 i E-2) startować pod Tęczy, a taka 14 jechać bezpośrednio z Piramidy na Beskidzką. W końcu jak ciąć to ciąć...

      MZK doskonale zdaje sobie sprawę, że większość osób jeżdżących do Gliwic nie ma żadnej alternatywy i nadal będzie korzystać z ich usług, nawet jeśli będzie to oznaczało dodatkową przesiadkę na dworcu.
      • plasmaman Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 08.09.05, 17:30
        abelincoln napisał:

        > Troszkę niekonsekwentnie postepuje MZK, E-1 i 1 powinny (analogicznie do 33 i
        E
        > -2) startować pod Tęczy, a taka 14 jechać bezpośrednio z Piramidy na
        Beskidzką.
        > W końcu jak ciąć to ciąć...

        Nie, Tęcza to nie jest dobry pomysł. Nie ma gdzie czekać na kurs i zawracać.
        Już lepiej zrobić "pętlę" przez Wyszyńskiego ;-)

        >
        > MZK doskonale zdaje sobie sprawę, że większość osób jeżdżących do Gliwic nie
        ma
        > żadnej alternatywy i nadal będzie korzystać z ich usług, nawet jeśli będzie
        to
        > oznaczało dodatkową przesiadkę na dworcu.

        Niestety :-(
        Kolejny raz zmiany skupiają się na linii Tychy - Gliwice. Od czasy, gdy
        zacząłem poruszać się na tej trasie (pamiętam jeszcze czasy autobusu "G"
        oraz "41") rozkład i jak i trasa zmieniały się wielokrotnie (nie mówiąc o
        literałach i numerach autobusów jadących na Gliwice).

        Pozdrawiam, Tomek.
    • niespodzianka Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 08.09.05, 20:35
      Witam, to dokładnie skandal! Ja już napisałam maila z protestem do mzk a jutro
      tam na pewno zadzwonię! Trzeba zmobilizować do tego typu działań jak nawięcej
      osób może mzk się zastanowi co chce zrobić jak zaczną się protesty!
      • kinioslawa Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 08.09.05, 21:31
        Tak myślę, że jak tylko skontaktuję się z ludźmi z roku (teraz jeszcze większość
        jest na wyjazdach), to możnaby coś zorganizować (jakby MZK nie zmieniło zdania).
        Jakieś listy protestacyjne, zapchanie skrzynki mailowej, cokolwiek. No przecież
        nie można tego tak zostawić.
        • egon17 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 08.09.05, 22:53
          kinioslawa napisała:

          > Jakieś listy protestacyjne, zapchanie skrzynki mailowej, cokolwiek. No
          przecież
          > nie można tego tak zostawić.

          Spokojnie - nie należy robić żadnych złośliwości. Najlepiej będzie
          napisać "papierowe" pismo z sensownym uzasadnieniem - to lepiej skutkuje niż
          poczta elektroniczna. Bez emocji, "na zimno" wypunktować potrzeby pasażerów.
          Dobrze będzie, jeżeli pod takim pismem zbierze się nieco - ok. 30 - podpisów.
          Naturalnie trzeba będzie się liczyć z innymi cięciami, ale może będą one
          mniej "szkodliwe" dla ogółu pasażerów.
              • egon17 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 00:20
                pawel1940 napisał:

                > A co do 1 to tez oczywiscie pomysl genialny. No, ale E-2/33 bije juz
                wszystko..
                > .

                Nie czytałem "Dziennika", ale przypuszczam, że skrócenie trasy 33 musi być
                związane z korektą jej przebiegu na terenie Tychów. Prawdopodobnie do dworca
                PKP autobusy pojadą przez Browar i Rynek albo Hotelowiec - inaczej to skrócenie
                nie miałoby najmniejszego sensu. Proponuję zaczekać na pojawienie się
                oficjalnego komunikatu o zmianach, a potem w zależności od ich szkodliwości
                wygenerować odpowiednie pismo.
                • taclar Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 07:41
                  a ja myślę, że skoro tak chcą oszczędzać, to trasa pewnie pobiegnie z dworca od
                  razu przez Radziejówkę i heja na Mikołowską!! Gratuluje pomysłu. Już sobie
                  wyobrażam te TŁUMY ludzi na dworcu rzucajace się do podjeżdżającego autobusu.
                  A może wydano za dużo kasy na spec-grupę do łapania gapowiczów i teraz gdzieś
                  muszą poszukać oszczędności??!! ;)


                  Prawdopodobnie do dworca PKP autobusy pojadą przez Browar i Rynek albo
                  Hotelowiec - inaczej to skrócenie nie miałoby najmniejszego sensu. Proponuję
                  zaczekać na pojawienie się
                  • kinioslawa Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 09:29
                    Nie napisano, że te autobusy mają jechać przez Rynek czy Hotelowiec. On ma
                    ruszać z Dworca, czyli raczej jasne jest, że na miasto wyjeżdżać nie ma zamiaru.
                    A najciekawsze jest to, że nigdzie więcej o tym nie piszą. Nie napisali na
                    stronce MZK, nie napisali na stronach tyskich, a zmiany mają wejść podobno już
                    od 14 września, czyli za parę dni :(
    • plasmaman Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 12:19
      Dziś, na stronie MZK pojawił się komunikat w tej sprawie.


      Szanowni Państwo!

      Z przykrością informujemy Szanownych Pasażerów, że w związku ze spadkiem
      wpływów ze sprzedaży biletów wskutek zmniejszenia ilości pasażerów
      korzystających z komunikacji miejskiej, jesteśmy zmuszeni wprowadzić od dnia
      14.09.2005 r. nastę-pujące ograniczenia w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej:


      1. Zawiesza się kursowanie autobusów linii 1 na odcinku Stoczniowców -
      Harcerska - Hotelowiec - Dworzec PKP. Pasażerów korzystających dotychczas na
      tym odcinku z autobusów linii 1 prosimy o korzystanie z pozostałych linii MZK,
      a zwłaszcza z trolejbusów linii A, które będą kursowały od 14.09.05 r. z
      większą częstotliwością. Autobusy linii 1 będą kończyć i rozpoczynać swoje
      kursy na przystanku "Suble Nizinna".


      2. Zawiesza się kursowanie trolejbusów linii C w soboty, a w dni robocze
      zmniejsza się częstotliwość kursowania trolejbusów tej linii.


      3. Linie 33 i E-2 skraca się do dworca PKP. Przystankiem początkowym i końcowym
      dla linii E-2 i 33 będzie przystanek "Tychy Dworzec PKP". Wyjątkowo kursy
      wyjazdowe i zjazdowe linii 33, będą obsługiwały całą dotychczasową trasę
      przejazdu. Pasażerów udających się w kierunku Gliwic prosimy o dojazd do
      przystanku "Tychy Dworzec PKP" innymi autobusami, a zwłaszcza trolejbusami.


      4. Zmniejsza się częstotliwość kursowania autobusów linii 14.


      5. Ponadto, w związku z powyższymi zmianami, zostaną wprowadzone korekty
      rozkładów jazdy na liniach: B, Sz i 8.


      Nowe rozkłady jazdy zostaną zamieszczone na naszej stronie internetowej w dniu
      11 września, na przystankach zostaną wywieszone w dniu 13.09.2005 r.

      09.09.2005

      Dzwoniłem już w tej sprawie. MZK zrobił jedynie to, co wyszło z Rady Miasta,
      więc to do nich kierować wszelkie skargi i petycje. Sugeruję, aby napisać
      wspólną petycję (chętnie się pod taką podpiszę) i złożyć na ręce rady miasta
      Tychy. Miejmy nadzieję, że od 1 października zostanie przywrócone poprzednie
      połączenie.

      Pozdrawiam, Tomek.

      Ps. www.mzk.pl/komunikaty/komunikaty.htm#komunikat209
      • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 12:30
        > Dzwoniłem już w tej sprawie. MZK zrobił jedynie to, co wyszło z Rady Miasta,
        > więc to do nich kierować wszelkie skargi i petycje. Sugeruję, aby napisać
        > wspólną petycję (chętnie się pod taką podpiszę) i złożyć na ręce rady miasta
        > Tychy. Miejmy nadzieję, że od 1 października zostanie przywrócone poprzednie
        > połączenie.

        Tylko, że to jest zawsze takie gadanie. MZK we wszystkim co robi zasłania się poczynaniami Rady Miasta. Należy jednak pamiętać, że MZK nie tylko wykonuje, ale ma też możliwości doradcze. Może za mało się starają?
        • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 12:31
          Jeżeli o mnie chodzi to ja najchętniej napisałbym petycje o odwołanie zarządu MZK Tychy. I mogę nawet chodzić po mieście i zbierać podpisy. Sądzę, że nawet liczba 10 000 jest do zrobienia. Bo mnie wkurza ich olewactwo. Działamy?
          • kinioslawa Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 16:02
            Nie ma sprawy. Jakby ktoś napisać jakiś sensowny tekst petycji, to podpisy się
            pozbiera.



            Odpowiedź na maila do MZK jest taka (cytuję całość, trochę długie):
            Szanowna Pani!


            Serdecznie dziękujemy za uwagi jakie pani do nas skierowała w związku z
            planowanym wprowadzaniem ograniczeń w kursowaniu naszych autobusów i
            trolejbusów. Zawsze staraliśmy się tak organizować komunikację, aby była ona dla
            naszych pasażerów jak najbardziej dogodna, co przede wszystkim oznaczało, że
            połączenia były częste, punktualne i bezpośrednie, czyli nie wymagające przesiadek.



            Niestety, z chwilą, gdy w bieżącym roku spadły na nas ciężary finansowe, których
            nie jesteśmy w stanie unieść, konieczne było wprowadzenie także takich zmian w
            funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej, które stwarzają poważne utrudnienia.
            Wprowadzone zmiany pozwolą nam zaoszczędzić do końca roku, po zbilansowaniu
            mniejszych wydatków i nieco mniejszych wpływów ze sprzedaży biletów, kwotę ok.
            450 tys. zł, to jest akurat tyle, ile jest niezbędne do utrzymania płynności
            finansowej komunikacji zbiorowej w Tychach.



            Warto tu wskazać na przyczyny tych problemów finansowych. Bo to nie tylko
            gwałtowna podwyżka cen paliw je spowodowała. Także władze państwowe, które nie
            dość, że nie poczuwają się do obowiązku dofinansowywania miejskiej komunikacji
            zbiorowej, ani też szczególnego rodzaju komunikacji miejskiej na Śląsku, która w
            aglomeracji katowickiej jest w zasadzie komunikacją wojewódzką, to jeszcze od
            ubiegłego roku obciążyły gminy finansujące tę komunikację, podatkiem VAT. Od
            2004 r., z każdej dotacji miasta Tychy i innych gmin finansujących komunikację,
            jest odprowadzany ten podatek.



            Oczywiście wobec braku pieniędzy, rozważaliśmy wprowadzenie także innych
            ograniczeń, ale skoro nie można likwidować całkowicie kursów o nawet niskich
            napełnieniach tam, gdzie stanowią one jedyny środek publicznego transportu
            (musielibyśmy zlikwidować co najmniej 3 całe linie), polecono nam, aby w
            pierwszej kolejności eliminować linie dublujące się i wskazano jako źródło
            oszczędności linie międzymiastowe, które mogą kończyć bieg na rogatkach miasta,
            a podróżni mogą przemieszczać się liniami wewnętrznymi miejskimi, w tym
            zwłaszcza trolejbusowymi.



            Przesłanki związane z taką decyzją były omawiane między innymi na sesji Rady
            Miasta Tychy i łatwiej byłoby Pani je ocenić gdyby zechciała Pani przesłuchać
            ten fragment sesji z dnia 1.09.2005 r., począwszy od 2 godziny obrad. (Stosowny
            plik jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Miasta Tychy
            195.205.244.26/bip/?grupa=przedmioty&dzial=prawo&kat=sesje).


            Przywrócenie tras przejazdu linii międzymiastowych na terenie miasta Tychy
            byłoby możliwe jedynie w przypadku podniesienia cen biletów, którą to decyzję
            chcemy jak najbardziej opóźnić, ze względu na skromne możliwości finansowe
            naszych pasażerów, albo w przypadku dalszego podniesienia dotacji Miasta Tychy
            do przewozów o kolejne 450 tys. zł, co chyba również nie jest możliwe z uwagi na
            fakt, że miasto Tychy w bieżącym roku podjęło już bardzo duży wysiłek finansowy
            i dołożyło do przewozów zbiorowych 12,086 mln zł, co w przeliczeniu na jednego
            mieszkańca, stawia Tychy na pierwszym miejscu w województwie Śląskim, jeśli
            chodzi o wysokość wydatków ponoszonych na ten cel.



            Jednocześnie prosimy o zrozumienie, że wobec problemów finansowych szukamy
            oszczędności na tych liniach, które są najbardziej kosztowne.

            Linie do Gliwic są dla nas najbardziej kosztowne. Składają się na to 4
            podstawowe przyczyny:



            - odległość z Tych do Gliwic jest znacznie większa niż przeciętne długości tras
            stosowane w komunikacji miejskiej (przykładowo, koszt przebiegu autobusu z Tych
            do Gliwic jest dwukrotnie wyższy niż na trasie Tychy - Katowice);



            - zdecydowaną większość pasażerów autobusy dowożą w godzinach rannych do Gliwic,
            a po południu stamtąd przywożą, natomiast w przeciwnych kierunkach jadą one
            prawie puste;



            - wymiana pasażerów na trasie jest znikoma, co powoduje zmniejszenie wpływów z
            biletów sprzedawanych wg taryfy miejskiej (na takiej trasie powinna obowiązywać
            taryfa międzymiastowa);



            - większość osób podróżujących na tej trasie korzysta z biletów ulgowych, co
            znacznie obniża wpływy z ich sprzedaży.





            Mamy nadzieję, że mimo ograniczeń, które wprowadzamy z niezwykle ciężkim sercem,
            bo zdajemy sobie sprawę z ich skutków, nasi pasażerowie, aczkolwiek przy
            znacznie mniejszym komforcie podróżowania, będą mogli jednak dojeżdżać do Gliwic
            korzystając z linii MZK.



            Liczymy ponadto (jak to już wielokrotnie bywało) na merytoryczne uwagi dotyczące
            nowych rozkładów jazdy. Każdy wniosek rozpatrzymy i w przypadku możliwości
            poprawy zaistniałych warunków podróżowania wprowadzimy w życie.

            Z poważaniem Dariusz Olędzki

            kierownik działu organizacji i kontroli komunikacji
            • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 18:18
              Hmmm, cóż, trudno nie zgodzić się z argumentami Pana Dariusza :-(. Informacja, że Tychy i tak dofinansowują już komunikcję największym stopniu w województwie daje do myślenia.

              A jeśli chodzi o linka do zapisów sesji rady miasta to link nie działa...
            • embitychy Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 23:47
              > - wymiana pasażerów na trasie jest znikoma, co powoduje zmniejszenie wpływów z
              > biletów sprzedawanych wg taryfy miejskiej (na takiej trasie powinna
              obowiązywać
              > taryfa międzymiastowa);

              A mnie sie wydawalo ze 120 zl miesiecznie to jest taryfa jak najbardziej
              miedzymiastowa w porownaniu z 72 zl po miescie.

              Co do wymiany pasazerow to zapraszam do autobusu w celu sprawdzenia, poza tym
              zlikwidowanie czesci miejskiej trasy tylko zmniejszy wymiane pasazerow, nikt
              nie pojedzie przeciez do Mikolowa z przesiadka na dworcu.

              Dlaczego linie miedzymiastowe nie moga dalej sluzyc jako linie miejskie, jezeli
              linie sie dubluja to normalnym postępowaniem jest zlikwidowanie linii krotszej,
              to mniej uciazliwe niz zmuszanie do przesiadek? Czy nie chodzi czasem o
              zapelnienie trolejbusow i pozostawienie tej samej liczby kierowcow co
              dotychczas? Jeden autobus dowiezie do dworca a drugi dalej. Zamiast jednego
              autobusu sa dwa, zamiast jednego kierowcy jest dwoch, to jest ta oszczednosc?

              > - zdecydowaną większość pasażerów autobusy dowożą w godzinach rannych do
              Gliwic
              > ,
              > a po południu stamtąd przywożą, natomiast w przeciwnych kierunkach jadą one
              > prawie puste;

              Podobna sytuacja jest na trasie do Katowic mimo to puste przebiegi lini E2, 1,
              4, 400, 14 sa utrzymywane. Dlaczego autobusu linii 1 nie mozna skierować do
              dworca ulicami Niepodleglości, Edukacji i Budowlanych (trasa tej samej dlugosci
              co proponowana), lepiej jest wysadzic ludzi w polu na Sublach? Jakie jest
              zapelnienie linii "A" o godz. 4.00 ze trolejbus o tej godzinie musi jezdzic co
              10 minut? Po co az 93 kursy tej linii dziennie, to chyba tez kosztuje?

              > - większość osób podróżujących na tej trasie korzysta z biletów ulgowych, co
              > znacznie obniża wpływy z ich sprzedaży.

              Duzo osob korzysta z biletow ulgowych ale tez dużo korzysta z biletow
              jednorazowych. W E2 jest to nawet do 50% co przy zapelnieniu autobusu w 200%
              bardziej sie chyba oplaca niz przewiezienie 5 osob linia E1 do Katowic.

              _____m_0v0_m_____
              www.tychy.silesianet.pl
              • plasmaman Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 10.09.05, 00:58
                Napisałeś "pozostawienie tej samej liczby kierowcow co dotychczas" i chyba
                trafiłeś w sedno. Wszak łatwiej udeżyć w klientów niż we własny personej (ojoj,
                jakaż antyreklama przed wyborami - cięcia budżetowe powodują redukcję etatów).
                Widać, że lekko nie panują nad tym, które kursy wyrzucić a które zostawić.
                Często dublujące się trasy różnych autobusów/trolejbusów, w znacznej mierze
                kursujących w tych samych porach - o tym już nie pomyśleli? No, narazie trza
                nam będzie żyć z nowym rozkładem oraz liczyć na cud, że jednak od 1
                października się coś zmieni (czyt. wróci "stare").

                Pozdrawiam
                • egon17 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 10.09.05, 09:25
                  plasmaman napisał:

                  > No, narazie trza
                  > nam będzie żyć z nowym rozkładem oraz liczyć na cud, że jednak od 1
                  > października się coś zmieni (czyt. wróci "stare").

                  Samo się nie zrobi, trzeba zadziałać, czyli napisać pismo.
                  Wg mnie skrócenie 33 nie jest takim złym posunięciem, należałoby tylko trochę
                  zmienić trasę - przez Katowicką i Budowlanych, a nie przez Burschego. Natomiast
                  skrócenie E2 jest bez sensu - moim zdaniem ta linia powinna kursować do
                  Wyszyńskiego, bo inaczej pasażerom nie będzie się opłacało z niej korzystać, a
                  wtedy MZK nie będzie się opłacało ją utrzymywać. Jak już trzeba coś ciąć, to
                  można skrócić do dworca linię 82.
                • adamtyc Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 13.09.05, 09:05
                  plasmaman napisał:

                  > Napisałeś "pozostawienie tej samej liczby kierowcow co dotychczas" i chyba
                  > trafiłeś w sedno. Wszak łatwiej udeżyć w klientów niż we własny personel

                  Co ty bredzisz jaki własny personel kierowcy autobusowi czy trolejbusowi to na
                  szczęście dwie osobne instytucje PKM czy TLT do MZK ma się jak piernik do wiatraka
                  widać co niektórzy nie znają zasad organizacji komunikacji w Tychach ech....
              • egon17 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 10.09.05, 09:19
                embitychy napisał:

                > Dlaczego linie miedzymiastowe nie moga dalej sluzyc jako linie miejskie,
                jezeli
                >
                > linie sie dubluja to normalnym postępowaniem jest zlikwidowanie linii
                krotszej,

                A dlaczego ktoś chcący dojechać z Katowic np. do Hotelowca czy ZEGu (Lecelerca)
                musi zwiedzać wszystkie tyskie parafie? To parannoja, żeby musiał się
                przesiadać, chcąc tam szybciej dojechać. Najlepszy jest jak najprostszy
                przebieg linii międzymiastowych, od jeżdżenia po peryferiach (przepraszam,
                jeśli kogoś uraziłem) powinny być linie miejskie.

                > Dlaczego autobusu linii 1 nie mozna skierować do
                > dworca ulicami Niepodleglości, Edukacji i Budowlanych (trasa tej samej
                dlugosci
                >
                > co proponowana), lepiej jest wysadzic ludzi w polu na Sublach?

                No więc o to właśnie mi chodzi. Przynajmniej dwie z pięciu linii do Katowic
                nadają się do całkowitej likwidacji, a na pozostałych można by zwiększyć ilość
                kursów.
                • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 10.09.05, 13:08
                  Co do propozycji 1 w trasie Niepodległości - Budowlanych - Dworzec to przecież
                  dawna 400 tak jeździła, ale przeorganizowano ją 2 lata temu...

                  > No więc o to właśnie mi chodzi. Przynajmniej dwie z pięciu linii do Katowic
                  > nadają się do całkowitej likwidacji, a na pozostałych można by zwiększyć ilość
                  > kursów.

                  Zgadzam się. Wystarczyłyby dwie linie i to w skróconych trasach.

                  14 według dotychczasowej trasy (łączy oś F, P, N, M, W, Z)
                  400 według dotychczasowej trasy, ale od Hotelowca jedzie prosto na pętlę na
                  Sublach lub do Dworca (łączy Czułów, Stare Tychy)

                  Do tego E-1 jako linia dodatkowa.

                  Do tego zwiększona ilość kursów na liniach A, B, 137 (od dworca, nie każdy kurs
                  musiałby dojeżdżać na Wilkowyje, a część kursów mogłaby zaczynać na Zajezdni, a
                  nie na Paprocanach - mogłaby z resztą z tego powstać nowa linia), koniecznie
                  precyzyjnie skomunikowane z przesiadkami na 14 i 400 wyruszające do Katowic
                  (ważne szczególnie rano). Dodatkowo zwiększenie ilości kursów na A, B, 137
                  powinno chyba zrekompensować zniknięcie 1 w ruchu wewnątrzmiejskim.

                  Taki układ by chyba zapewnił łącznośc całego miasta z Katowicami? Szybki dojazd
                  do przystanku przesiadkowego i przesiadka przy częstych kursach byłyby chyba
                  mniej uciążliwe niż 5 rzadko jeżdżących linii?

                  Co o tym sądzicie?

                  Ale generalnie proponuję, abyśmy spróbowali opracować jakąś koncepcję
                  komunikacji z Katowicami i wysłali propozycję do MZK.
                  • embitychy Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 11.09.05, 19:11
                    > 14 według dotychczasowej trasy (łączy oś F, P, N, M, W, Z)
                    > 400 według dotychczasowej trasy, ale od Hotelowca jedzie prosto na pętlę na
                    > Sublach lub do Dworca (łączy Czułów, Stare Tychy)
                    >
                    > Do tego E-1 jako linia dodatkowa.

                    W ten sposob odcinasz centrum od linii do Katowic a to chyba tam wsiada i
                    wysiada wiekszosc ludzi. Ja jestem za likwidacja 14, ewentualnie likwidacja 1 i
                    puszczenie 400 z ul. Wyszyńskiego plus minimalizacja liczby przystanków i
                    maksymalne uproszczenie tras.

                    _____m_0v0_m_____
                    www.tychy.silesianet.pl
                    • egon17 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 11.09.05, 22:20
                      embitychy napisał:

                      > W ten sposob odcinasz centrum od linii do Katowic a to chyba tam wsiada i
                      > wysiada wiekszosc ludzi. Ja jestem za likwidacja 14, ewentualnie likwidacja 1
                      i
                      >
                      > puszczenie 400 z ul. Wyszyńskiego plus minimalizacja liczby przystanków i
                      > maksymalne uproszczenie tras.

                      Dokładnie, moje kandydatki do wycięcia to 1 i 14. A z przebiegiem 400 w
                      Katowicach trzeba by coś wymyślić, żeby mogła również przez Os. Paderewskiego
                      wracać do Tychów. Linii z Katowic do dworca raczej nie potrzeba, bo tam jest
                      pociąg. Zresztą tam może jechać E1, zamiast na ugory w Sublach.
                      • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 00:24
                        Hmm, 400 od Wyszyńskiego + 4... No z tym, że coś z nich musiałoby jechać Beskidzką, bo oba przez Czułów to bez sensu. Poza tym powstaje problem - co z tą Warszawską w Katowicach? Którą z linii tamtędy puścić? Jak 4-ka to ludzie z oś. Z,W,O będą niezadowoleni, że nie mają bezpośredniego połączenia z Paderewskiego.

                        A co do tego, że w mojej koncepcji pozbawiłbym centrum... Dlatego mówiłem o dodatkowych liniach autobusów miejskich i przesiadkach. Właśnie moja koncepcja była taka, żeby zgodnie z propozycjami Rady Miasta autobusy zamiejskie jeździły jak najkrótszą trasą, a w zamian intensywniejsze autobusy miejskie i punkty przesiadkowe. Przecież np. 14 mogłaby jechać od Hypernowej prosto, przez Grota Roweckiego, Niepodległości. Wtedy dojeżdżając trolejbusami B i autobusem 137 praktycznie całe miasto ma piękne punktu przesiadkowe. A osiedla Stare Tychy + K, R, H mialyby dojazd do Hotelowca na 400. Z tym, że 400 mogłaby faktycznie jechać od Wyszyńskiego lub od Dworca, tutaj uważam, że obie wersje są poprawne.
                        • pawel1940 Wyliczenie - ciekawostka 12.09.05, 00:49
                          Spójrzcie na to:
                          Obecnie między godziną 6:00 a 8:00 do Katowic wyrusza z przystanków początkowych 19 kursów na wszystkich 4 liniach (E-1 nie liczę)

                          Gdyby zamist tego pojawiły się dwie linie to przy tym samym rozłożeniu taboru, w przybliżeniu mamy 9.5 kursu w tym samym czasie. Obliczając dla 120 minut mamy kurs co 12 minut. W praktyce na jednej linii mogłyby jeździć co 10 minut, na drugiej co 15 minut. Gdyby dodatkowo skrócić trasy kursów (obecnie wszystkie linie przejeżdżają przez calutki miasto), myślę, że bez problemu przy tym samym taborze autobusy w szczycie mogłyby odjeżdżać na obu liniach co 10 minut.

                          Wszystko to są dane szacunkowe, ale pokazują mam nadzieję, że warto wprowadzić 2 linie z wygodnymi przesiadkami w miejsce 4. Wydaje mi się, że na autobusy odjeżdżające co 10 minut zawsze możnaby wygodnie dojechać z każdego miejsca trolejbusami A,B i miejskimi liniami autobusów (uczepiłem się tego 137, bo uważam, że ma praktyczną trasę).

                          Cykliczne rozkłady jazdy (odjazd co 10 minut) umożliwiłyby łatwe (przewidywalne) komponowanie przesiadek. Zestrojenie odjazdów z trolejbusami nie powinno chyba stanowić większego problemu.

                          Co o tym sądzicie?
                          • pawel1940 Re: Wyliczenie - ciekawostka 12.09.05, 00:57
                            W takim układzie, nawet jeżeli komuś się wydłuży w wyniku przesiadki przejazd o 5 minut to zyskuje atuty w postaci:

                            - częstych kursów (spóźnisz się na jeden, czekasz tylko 10 min na następny)
                            - przewidywalności przystanków

                            Ja na przykład nie cierpię tego, że pratkycznie każdy autobus jedzie z innego przystanku. Nie raz mi się zdarzało, że dreptam sobie na rynek na 400, spóźniłem się o pół minuty, pozostaje mi dreptać na Hotelowiec na 1, ponieważ znów mam kawałek to się spóźniam (zwykle 1,400 odjeżdżają w podobnych momentach), czekam, a później jadąc 1 nadkładam dodatkowo sporą drogę. Z pół minuty robi mi się pół godziny albo i dłużej spóźnienia.

                            Już wolałbym jechać 10 minut dłużej, ale mieć pewność, że wiem z którego przystanku odjeżdża autobus, a jak się spóźnię to na następny czekam 10 minut i nie muszę kombinować z inną linią.

                            Poza tym, obecnie autobusy mają tak rozmaite godziny odjazdów (poza 1, która jeździ cyklicznie), że trudno się w tym połapać. A tak byłoby wiadomo - co 10 minut, poza szczytem rzadziej, ale też najlepiej jakaś cykliczność.

                            Taki prosty system zyskałby przewidywalność i dużą częstotliwość. Ja uważam, że byłby lepszy, ale czekam na Wasze uwagi.
                            • pawel1940 Re: Wyliczenie - ciekawostka 12.09.05, 01:47
                              No i tak właśnie myślę nad trasami. Ponieważ zaproponowane przez Was pozostawienie 4,400 ma sporą wadę - oba jadą przez Czułów, a robiąc totalne korekty w trasie, można to równie dobrze zrobić na dowolnej innej linii, a więc pozostanę jednak przy swoich rozważaniach 400, 14 (bo jeden jedzie przez Czułów, drugi Beskidzką). Dokładniej w następujących trasach:

                              14 - Z1 - Hypernowa (jak dotąd), Dmowskiego, Roweckiego, Niepodległości, Beskidzka

                              400 - Wyszynskiego, Niepodleglosci, Hotelowiec, dalej jak dotąd

                              Przeanalizujmy połączenia osiedli:

                              A,B - dojeżdżają wszystkim na Hotelowiec
                              C - na Grota Roweckiego na 14 lub na Niepodległości na 400
                              D,E - w poblizu Niepodleglosci
                              H - trajtkiem A na Hotelowiec
                              K,R,L - trajtkiem A na Hotelowiec lub A w okolice Skałki na 14 (wychodzi na to samo)
                              F,M,N,U,W,Z - 14
                              P - trajtkiem A pod Hypernowa na 14 lub B w okolice Biblioteki/Szpitala
                              O - trajtkiem B w okolice Biblioteki/Szpitala, a tutaj 14,400, do tego liczne autobusy dojezdzaja z O,P na Niepodleglosci

                              Peryferyjne osiedla i dzielnice tez maja mozliwosc dojezdu, bo oba autobusy przejezdzaja przez centrum (nie powinno byc gorzej niz teraz).

                              Cos pominalem?

                              Wystarczy teraz tylko zgrac A,B z odjazdami 14,400 (Hotelowiec, Hypernowa, Tęcza)

                              Pojawiają się niestety problemy z przesiadkami w punktach:
                              - Hypernowa (trasa A i 14 krzyżują się)
                              - Tęcza (trasa B i 14 krzyżują się)
                              Ale w zasadzie w tej chwili lepiej z tym też nie jest.

                              Dodatkowy plus takich tras - Czułów ma regularne połączenie z centrum.
                              Ponieważ 400 z Hotelowca przez Czułów oraz 14 z Tęczy jadą do Katowic podobną ilość czasu, więc byłby to podział sprawiedliwy dla każdej części miasta chyba. Różnice w czasach w porównaniu do obecnych nie powinny przekroczyć 5 minut przy skomunikowanych trolejbusach. Tak mi się wydaje z pobieżnych obliczeń.

                              Dodatkowo 400 jest nieznacznie krótsza, a cenne minuty można by przeznaczyć na częstsze kursy.

                              Czekam na opinie i znalezienie jakiegoś słabego punktu.

                              Oczywiście wszystko to szacunki. Realne porównanie kosztów byłoby możliwe dopiero analizując wozokilometry, wymagany tabor, godziny pracy kierowców...

                              Uff, to tyle, idę już w końcu spać ;-). Dobranoc :-).
                        • egon17 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 16.09.05, 22:11
                          pawel1940 napisał:

                          > Hmm, 400 od Wyszyńskiego + 4... No z tym, że coś z nich musiałoby jechać
                          > Beskidzką, bo oba przez Czułów to bez sensu.

                          A kto na Beskidzkiej miałby wysiadać? Przecież tam nie ma żadnego przystanku.
                          Tamtędy może jeździć co najwyżej E1.


                          > Poza tym powstaje problem - co z tą Warszawską w Katowicach? Którą z linii
                          > tamtędy puścić?

                          4 jak dotychczas, 400 w obie strony przez Paderewskiego, tylko trzeba by
                          pogłówkować, gdzie w Katwicach zrobić końcowy przystanek.


                          > Jak 4-ka to ludzie z oś. Z,W ,O będą niezadowoleni, że nie
                          > mają bezpośredniego połączenia z Paderewskiego.

                          Przecież nie można robić bezpośredniego połączenia do os. Paderewskiego z
                          każdego możliwego punktu GOPu. Do wyboru byłaby jedna przesiadka w Tychach lub
                          Katowicach. Warunek konieczny to wspólny bilet, przynajmniej miesięczny (tak
                          jak kiedyś KSC).

                          > A co do tego, że w mojej koncepcji pozbawiłbym centrum... Dlatego mówiłem o
                          > dodatkowych liniach autobusów miejskich i przesiadkach. Właśnie moja
                          > koncepcja był a taka, żeby zgodnie z propozycjami Rady Miasta autobusy
                          > zamiejskie jeździły jak najkrótszą trasą, a w zamian intensywniejsze autobusy
                          > miejskie i punkty przesiadkowe.

                          Amen.

                          > Przecież np. 14 mogłaby jechać od Hypernowej prosto, przez Grota Roweckiego,
                          > Niepodległości. Wtedy dojeżdżając trolejbusami B i autobusem 137 praktycznie
                          > całe miasto ma piękne punktu przesiadkowe.

                          14 nadaje się do całkowitej likwidacji.
                          • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 19.09.05, 10:11
                            > A kto na Beskidzkiej miałby wysiadać? Przecież tam nie ma żadnego przystanku.
                            > Tamtędy może jeździć co najwyżej E1.

                            Ale jazda przez Stare Tychy istotnie wydłuża czas dojazdu. Beskidzką jest po prostu szybciej.

                            > Przecież nie można robić bezpośredniego połączenia do os. Paderewskiego z
                            > każdego możliwego punktu GOPu. Do wyboru byłaby jedna przesiadka w Tychach lub
                            > Katowicach. Warunek konieczny to wspólny bilet, przynajmniej miesięczny (tak
                            > jak kiedyś KSC).

                            No tak, w przypadku biletu KSC problemu by nie było. Ale taki bilet na razie nie funkcjonuje i jego funkcjonowanie jest już raczje ponad decyzjami naszego miasta.
        • taclar Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 12:44
          ale Rada Miasta nir podejmowała przecież żadnych działań skutkujących
          organiczeniem trasy autobusów!!! Nie znalazłam nic wśród uchwał przez nich
          podejmowanych! Chyba, że przeoczyłam.
          Swoją drogą - to co wyprawia MZK to skandal!
      • embitychy Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 12:58
        Wiele glupot wyszlo z Rady Miasta ale to bije na glowe wszystkie.

        Szanowni radni mam nadzieje ze to ostatnia Wasza kadencja. Bede sie ze
        wszystkich sil staral zeby zaden z Was nie dostal sie juz do rady.


        _____m_0v0_m_____
        www.tychy.silesianet.pl
    • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 13:35
      Wie ktoś może czy w ramach inicjatywy obywatelskiej można odwołać dyrektora MZK? (powoływany przez Prezydenta Miasta Tychy). Bo kurcze, obawiam się, że sama petycja to by tyle dała co w KZK GOP przy okazji likwidacji 888...
      • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 09.09.05, 17:58
        No niestety, probowalem sie dowiedziec czy mozna cos zdzialac, ale wyglada na to, ze nawet 50 tysiecy podpisow nic by formalnie nie zdzialaly - to bylaby zwykla petycja, wiecej zdzialac nie mozna. No czyli pozostaje nam zgrzytac zebami i pamietac o sprawie przy nastepnych wyborach samorzadowych.

        Swoja droga, zdaje sie, ze w UM mozna uzyskac liste radnych, ktorzy glosowali za ewentualnym zmniejszeniem budzetu dla MZK? Warto byloby taka liste upublicznic.

        Niezalezna sprawa jest dzialanie dyrektora MZK. Zdaje sobie sprawe, ze nigdy nie ma dobrego wyjscia gdy trzeba ciac koszty, ale skracanie 33 oraz E-2 do dworca oraz 1 do Subli, a juz szczegolnie linii EKSPRESOWEJ E-2 to jest po prostu paranoja.

        P.S. Az sie boje pomyslec czy jeszcze jakies zmiany sie szykuje na 1-go pazdziernika?
      • esss Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 10.09.05, 11:01
        Czegoś tu nie rozumiem: jeśli wytyczaniem tras, oraz układaniem rozkładów jazdy
        zajmuje się rada miejska (jak usiłuje nam się wmówić), to po co, do jasnej
        cholery, jest powołane MZK???
        Zauważmy nastepną paranoję: w dni robocze z Hotelowca (czyli jednego z
        ważniejszych węzłów pasażerskich) odjeżdża obecnie w ciągu godziny (w szczycie)
        średnio 6 autobusów do Katowic (E-1, 1, 400). W dni wolne odpowiednio 3, lub 2.
        "Reforma" w wykonaniu MZK pozbawiła ten rejon miasta zupełnie komunikacji z
        Katowicami w soboty, niedziele i święta (zniknięcie 1, a E-1 i 400 kursują tylko
        w dni robocze), za to zmusza pasażerów do buszowania w sublańskich zbożach w
        poszukiwaniu ukrywającej sie tam jedynki. Trasę tego autobusu naprawdę można
        było skrócić na wiele innych sposobów, ale na litość boską nie pozbawiając
        sporej części miasta tak ważnego połączenia ze stolicą województwa! (odkąd
        sięgam pamięcią, a żyję już trochę, zawsze istniało jakieś połączenie z
        Hotelowca do Katowic i nigdy nie można było narzekać na brak frekwencji) Mam
        nadzieję, że MZK wycofa się jak najprędzej z tej bzdurnej decyzji.
    • kamis881 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 11.09.05, 10:54
      Widzielisce nowe rozkałdy na stronie MZK - zamiast 8 jadacej ok 3.20
      wlaczajacej sie na pierwsza 1 kursy te przejmie A które bedzie wyjeżdżac o 3.05
      z zajezdni..lepiej by było już zrobić ciecia na trajtkach i liniach mało
      uczeszczanych niż na podstawowych liniach..miejmy nadzieje ze cos sie zmieni
      jezeli bedą protesty w tej sprawie...razem wiecej zdziałamy !! straszne jest to
      co zrobiło MZK....
      • egon17 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 11.09.05, 22:26
        kamis881 napisał:

        > lepiej by było już zrobić ciecia na trajtkach

        Za przeproszeniem, głupoty opowiadasz.

        > straszne jest to co zrobiło MZK....

        Zaś nie przesadzajmy - straszne to by było, gdyby całkiem zlikwidowano 33 i E2.
        • kinioslawa Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 11.09.05, 23:06
          egon17 napisał:

          >
          > Zaś nie przesadzajmy - straszne to by było, gdyby całkiem zlikwidowano 33 i E2.


          Nie, no skąd, leciutkie, kosmetyczne zmiany, nie utrudniające ludziom życia.
          Wiesz, co oznacza ta zmiana dla wielu ludzi, którzy np. z Paprocan i okolic
          dojeżdżają do Gliwic? To jest około 30 - 40 minut zmarnowane, licząc w jedną
          stronę. Może to nie jest ilość czasu, o jaką opłacałoby się kruszyć kopię, gdyby
          występowało to raz na jakiś czas, ale będzie występowało dwa razy dziennie, 5
          razy w tygodniu. Ponad 5 godzin tygodniowo zmarnowanych na niepotrzebne dojazdy,
          bo nagle odkryto, że linia do Gliwic jest droga. Jest droga nie od dzisiaj, nie
          od dzisiaj jeżdżą nią głównie studenci, ale też nie od dzisiaj o tym wiadomo i
          nie od dzisiaj bilety ekspresowe swoje kosztują. Jakieś zmiany trasy na liniach
          normalnych, które i tak wloką się przez całe miasto to mały pikuś, ale takie
          obcinanie trasy ekspresowej, za którą sporo się płaci, a która powstała właśnie
          po to, żeby szybko i bez większych problemów dostać się do Gliwic, to jakiś
          kompletnie poroniony pomysł.
          • egon17 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 11.09.05, 23:29
            kinioslawa napisała:

            > To jest około 30 - 40 minut zmarnowane, licząc w jedną
            > stronę.

            Można wiedzieć, jak to wyliczyłaś? Bo wg mnie przesiadki z linii A i B na 33 są
            dobrane wręcz wzorcowo i nijak nie mogę się dopatrzeć żadnej straty tego rzędu.
            Czas przejazdu A i 33 na odcinku od zajezdni do dworca różni się tylko o
            minutę. Co innego E2 - ta linia powinna zostać utrzymana, jeżeli nie w
            dotychczasowym kształcie, to przynajmniej do ul. Wyszyńskiego. Skrócenie 33
            spowoduje, że z tej linii zaczną korzystać tylko ci pasażerowie, którym takie
            połączenie jest naprawdę potrzebne. Do wożenia się po Tychach będą służyły
            wzmocnienia na A. O potrzebie modyfikacji skróconej trasy 33 napisałem już
            powyżej.
            • kinioslawa Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 11.09.05, 23:44
              Jeźdzę E-2 z tego powodu, że na 33 musiałabym dojeżdżac na najbliższy przystanek
              około 10 minut. Teraz, żeby dojechać na 33 potrzebuję prawie 20 minut (tyle
              jedzie autobus ode mnie na Dworzec). Na Dworzec na ostatnią minutę dojechać nie
              mogę, 5 minut liczę na przesiadkę. Już mam 25 minut, licząc na idealne
              dopasowanie rozkładów jazdy. A jak tak na nie patrzę, to pomijając JEDEN kurs
              E-2 oczekiwanie na autobus będzie musiało trwać od 10 - 20 minut. Tak właśnie
              wychodzi mi te 30-40 minut.

              Właśnie teraz zauważyłam błąd w moim rozumowaniu - nie odjęłam od tego czasu,
              jaki będzie zaoszczędzony na krótszej trasie E-2. Ale nawet jak to się odejmie,
              to zostaje 20 - 30 minut w jedną stronę.

              Oczywiście, mogę jeździć również 33. Czyli prawie 20 minut na Dworzec, znowu
              czekanie na autobus (tutaj też różnie, od 5 - 15 minut), ale jeszcze trzeba
              zauważyć, że 33 jedzie dłużej od E-2. Raptem o 17 minut dłużej.

              No rzeczywiście, w porównaniu do poprzednich rozkładów, kiedy na E-2 szłam z
              domu 4 minuty, straty są niewielkie :/
              • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 00:31
                Ja tam dalej nie łapię. Masz przystanek E-2 pod nosem. Czyli bankowo masz tam też trolejbus - zdaje się, że B jeżeli dobrze Cię lokalizuję. No to przejazd do dworca masz tylko o ekspresowosc E-2 w ruchu miejskim dluzsza. Przesiadki sa dobrze zaprojektowane, raczej nie powinno byc problemu, ze podjezdza B, a w tym czasie 33/E-2 nie czekajac na pasazerow rusza z przystanku. Od tego punktu E-2 jedzie juz tak jak dotad No to gdzie te straty? Gora 10 minut na wolniejszym przejezdzie przez miasto i dodatkowym zahaczeniu o dworzec...

                Mozesz mi to lopatologicznie, na przykladzie wyjetym z rozkladu wyjasnic?
                • kinioslawa Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 19:11
                  Proszę bardzo. Właśnie przed sobą mam kartkę, a na niej rozpisane czym na
                  autobusy dojeżdżac będę i ile więcej czasu mi to zajmie.

                  Dajmy na to takie E-2, którym najczęściej jeżdżę. Normalnie jeździłam autobusem
                  6:50 spod Skałki. Teraz o 6:50 będzie on jechał z Dworca. Żeby na niego
                  dojechać, muszę wsiąść w A o godzinie 6:23 (następny daje ile na przesiadkę?
                  minutę? półtorej? odpada). 50 - 23 = 27 minuty. Tyle czasu wcześniej muszę wyjść
                  z domu. No fakt, podobno oszczędzę trochę czasu, bo E-2 jedzie teraz krócej,
                  tylko, że mi jakoś nic z tego nie przyjdzie, bo z kolei ten zaoszczędzony czas
                  będę musiała przeczekać w Gliwicach. Dojazdy na inne E-2, z których rzadziej
                  korzystam, wyglądają podobnie, najkrótsza zwłoka wynosi 20 minut, a przeważnie w
                  okolicach 25 minut.

                  Mimo wszystko gratuluję optymizmu i zdolności niedostrzegania problemów.
                  • ddooddoo Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 19:57
                    Witam

                    Jak najbardziej potwierdzam twoje obliczenia. Każda dojeżdżająca osoba do Gliwic "super nowoczesnymi" autobusami 33 i E-2 będzie miała codziennie od 20 do 30 minut w plecy (chyba że mieszka w okolicach dworca i już wcześniej tam wsiadała). Cała sprawa jest conajmniej kuriozalna. Cięć dokonuje się na trasie, z której korzysta masa osób. Niestety Ci, którzy nią jeżdża nie będą mieli wyjścia i dalej będą to robić. Wszyscy, którzy zafundowali nam tą zmianę zdają sobie z tego sprawę.
                    Ze swojej strony mogę powiedzieć, że linia E-2 w takiej formie to jest totalne nieporozumienie i juz mogą ją zamykać.
                    Wyczytałem dzisiaj o akcji zbierania podpisów przeciwko skróceniu trasy linii 1 www.tychy.silesianet.pl/index1.php?id=news_inc/20050911d więc jeżeli ma ktos jakieś informacje na temat tego samego tylko w celu ratowania 33 i E-2 to niech da znać na forum.
                    A tak na marginesie to nie wiedziałem, że na liniach 33 i E-2 można jeszcze oszczedzać. Przecież na te trasy wysyłane są poza pojedyńczymi wyjątkami najgorsze złomy jakie istnieją w taborze naszego "ukochanego" MZK. W zimie panują tam temperatury powodujące szron na oknach od wewnątrz więc na ogrzewanie i tak już nie wydawali pieniędzy. Przez ostatnie pół roku nie dało się w ogóle jeździć tymi złomami dodatkowo z powodu remontu trasy na Gliwice. Autobusy spoźnialy się nawet do 1h (często też w ogóle się nie pojawiały). Więc jeżeli dalej ten remont będzie trwać to dojeżdżanie na dworzec na godzinę odjazdu może okazywać się nieporozumieniem.
                    Na zakończenie. jeżeli ktoś chce zobaczyć jak się wsiada do autobusu jadącego do Gliwic to zapraszam na pierwsze przystanki. Teraz to już w ogóle nikt nie będzie przebierał w środkach, ale nie żeby siąść w busie, ale żeby w ogóle do niego wśiąść. Do 33 starsze panie będą miały napewno problem żeby się dostać. I to nie jest wszystko wcale śmieszne.
                  • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 19.09.05, 10:15
                    > Dajmy na to takie E-2, którym najczęściej jeżdżę. Normalnie jeździłam autobusem
                    > 6:50 spod Skałki. Teraz o 6:50 będzie on jechał z Dworca.

                    No dobrze, ale to już chyba kwestia niewłaściwie skoordynowanych rozkładów jazdy.

                    Ale mimo wszystko cieszę się, że przywrócono na 1, 33 stare rozkłady jazdy. Tak jest lepiej. We wcześniejszych postach argumentowałem tylko, że przy właściwym skoordynowaniu trolejbusów dałoby się z tym żyć.
                • embitychy Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 21:18
                  > dworca masz tylko o ekspresowosc E-2 w ruchu miejskim dluzsza. Przesiadki sa
                  do
                  > brze zaprojektowane, raczej nie powinno byc problemu, ze podjezdza B, a w tym
                  c
                  > zasie 33/E-2 nie czekajac na pasazerow rusza z przystanku. Od tego punktu E-2
                  j
                  > edzie juz tak jak dotad No to gdzie te straty? Gora 10 minut na wolniejszym
                  prz
                  > ejezdzie przez miasto i dodatkowym zahaczeniu o dworzec...

                  To moze mi obliczysz przejazd pod AZ. Do tej pory na Hotelowcu sie przesiadalem
                  z E2 na E1 lub 400 jak sie nie udalo to trzeba bylo isc pieszo bo to szybciej
                  niz np 1 ktora zreszta tez juz nie bedzie jezdzic.

                  Obecnie autobus mam o 16.05 pod AZem jestem miedzy 17.30 a 18.15 o ktorej bede
                  po zmianach i ile bedzie trwal przejazd?

                  Jeszcze mi powiedz co zrobi autobus po powrocie z Gliwic zakladajac ze
                  spoznienia wynosza od 2 min. do maksymalnie (mi sie zdarzylo) okolo 3 godz.
                  Pojedzie na zajezdnie?

                  _____m_0v0_m_____
                  www.tychy.silesianet.pl
                  • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 19.09.05, 10:17
                    > Jeszcze mi powiedz co zrobi autobus po powrocie z Gliwic zakladajac ze
                    > spoznienia wynosza od 2 min. do maksymalnie (mi sie zdarzylo) okolo 3 godz.
                    > Pojedzie na zajezdnie?

                    Fakt, w sumei to myślałem tylko o przesidkach w drodze do Gliwic. Odwrotnie jest faktycznie gorzej, bo spóźnienia.
    • max510 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 11.09.05, 22:16
      A ja wprost pytam!!! Gdzie jest wiceprezydent Borczyk odpowiedzialny za
      komunikację w mieście?????? Czy ten facet wie co się dzieje na mieście???
      Dlaczego nie broni interesu mieszkanców miast!!!!!!!!!!!!1???????? Panie
      Borczyk niech pan już zjeżdza w kierunku zajezdni ..... Pana czas już minął!
      • egon17 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 11.09.05, 23:09
        max510 napisała:

        > A ja wprost pytam!!! Gdzie jest wiceprezydent Borczyk odpowiedzialny za
        > komunikację w mieście?????? Czy ten facet wie co się dzieje na mieście???
        > Dlaczego nie broni interesu mieszkanców miast!!!!!!!!!!!!1???????? Panie
        > Borczyk niech pan już zjeżdza w kierunku zajezdni ..... Pana czas już minął!

        Nie krzycz tak na forum, bo uszy bolą ;-) Jak masz pretensje do pana Borczyka,
        zawsze możesz mu je przedstawić w UM. Ale politykę zostawmy na kiedy indziej.
        Skoro MZK zostały zlecone cięcia, więc je przeprowadził - tylko że w
        niewłaściwy sposób i to on jako firma ponosi za nie odpowiedzialność. Mam
        nadzieję, że juzer oledar od czasu do czasu przegląda to forum i zalogował się
        tu nie tylko po to, aby pochwalić się wątpliwym sukcesem zainstalowania kamer
        internetowych na przystankach przy UM.
    • aurora71 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 09:43
      Wracając do Pana Borczyka. Czy myślicie, że on się przejmuje losem mieszkańców?
      Tym bardziej studentów,którzy w większości korzystają z połączeń do Gliwic?
      Zamiast szukać cięć budżetowych gdzieś indziej, to ten pajac uderza oczywiście
      w niezbyt bogatą grupę społeczną. Sam przecież wozi to grube dupsko dobrą furą.
      I niestraszne mu podwyżki paliwa, bo kilka razy w roku lewa kaska wpadnie z
      tyskich przekrętów... Kieszeń więc pełna. I tak sobie myślę, że to nasze
      marudzenie nic nie da. Musi się zmienić skład zarządzających miastem. Czekam na
      wybory samorządowe. Daj Boże aby Borczyka nikt nie chciał na resortowego.
          • cjanek Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 14:09
            Jesli wg Ciebie sformułowania "grube dupsko" czy tez "lewa kaska" jest
            przykładem wysokiego poziomu argumentowania to nie mam nic do dodania....

            Za to niecierpliwie czekamy na fakty dowodzące tez postawionych w Twoim poscie.
            Nie uciekaj od tematu.
            Mniej kąsania a wiecej meritum prosze...
            • aurora71 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 14:29
              A czy ja coś pisałam o WYSOKIM poziomie argumentowania? No nie mów,że jesteś
              taki delikatniutki?! Nie przepadam za gościem (Ty chyba odwrotnie) i ok. To był
              opis, a w tym poście nie było argumentów i nie mam zamiaru ich ujawniać,bo... a
              zresztą przecież nie muszę się tłumaczyć (mam swoje powody). Koniec tematu.
              • man_x Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 14:54
                aurora71 napisała:

                > A czy ja coś pisałam o WYSOKIM poziomie argumentowania? No nie mów,że jesteś
                > taki delikatniutki?! Nie przepadam za gościem (Ty chyba odwrotnie) i ok. To był
                >
                > opis, a w tym poście nie było argumentów i nie mam zamiaru ich ujawniać,bo...

                ...nigdy takowe nie istnialy? ;)
              • cjanek Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 14:58
                aurora71 napisała:

                > A czy ja coś pisałam o WYSOKIM poziomie argumentowania? No nie mów,że jesteś
                > taki delikatniutki?!

                strasznie...

                > Nie przepadam za gościem (Ty chyba odwrotnie)

                jestem hetero.

                > opis, a w tym poście nie było argumentów i nie mam zamiaru ich ujawniać,bo...

                A;e to nie znaczy ze Ci wolno rzucac oskarzenia bez pokrycia.
                W kazdym razie mnie ten rynsztokowy slang nie odpowiada, bez wzgledu na to czy
                jego ofiara jest Borczyk, czy mialabys byc Ty.
                pozdrawiam
    • aurora71 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 12.09.05, 14:09
      Proponuję jednak zająć się tematem przewodnim i wymyśleć co zrobić, aby
      przywrócić normalne połączenia do Gliwic. Nie możemy czekać rok do kolejnych
      wyborów samorządowych.
      Wiecie jakie będą zadymy przy wsiadaniu rano do autobusu? Wiedzą Ci, którzy w
      trakcie roku akademickiego walczą o miejsca i wejscie do E2 lub 33 w Gliwicach
      na ul. Dworcowej. Kto się potknie i przewróci jest zadeptany - studenci nie
      mają litości. Poza tym wg. rozkładu do G-c jedzie się 1h15min. a wliczając
      korki które były, są i zawsze będą to czasem dobija do 2h podróży. Od środy
      musimy dodać do tego czas dojazdu do dworca (no i z powrotem). Nie ma co...
      Świetnie!
      Trzeba coś zrobić...
    • man_x Pasażerowie przeciw MZK 12.09.05, 23:01
      Pasażerowie autobusu linii 1 zorganizowali akcję przeciwko skróceniu trasy
      autobusu. W ramach akcji będą zbierać podpisy pod protestem przeciw ograniczeniom.

      Podpisy będą zbierane:
      Poniedziałek 12.09.2005
      - przystanek Dworzec PKP godz. 19.00
      - przystanek E.Leclerc godz. 20.00
      Wtorek 13.09.2005
      - przystanek Hotelowiec Begonii godz. 19.00
      - przystanek Harcerska godz. 20.00

      Czekamy na informację o podobnej akcji pasażerów linii 33 i E2.

      www.tychy.silesianet.pl/index1.php?id=news_inc/20050911d
    • jita Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 13.09.05, 08:37
      Uprzejmie informujemy, że w celu poprawy dojazdu do dzielnicy Bujaków, na
      wniosek gminy Mikołów z dniem 29.08.2005 r. uruchamia się w godzinach
      popołudniowych dodatkowy kurs na linii mikrobusowej K.
      Nowe rozkłady jazdy zostaną rozwieszone na przystankach w dniu 26.08.2005 r.

      www.mzk.pl/komunikaty/komunikaty.htm#komunikat206
      Podpisy nic nie wskórają. Trzeba mieć znajomego w wysokich urzędach...
      • zufik Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 13.09.05, 13:48
        Własnie, nawet jakas dykusje slyszalem za plecami...... BTW Forum MZK sie (
        przypadkowo) juz zatkalo. :-))))))))))))

        Treść pytania:
        Przepraszamy formularz chwilowo nieczynny.
        Zapraszamy do kontaktowania się z nami telefonicznie: 219 38 20.
          • zufik Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 13.09.05, 14:08
            Według badań ankietowych, przeprowadzonych w 1999 r. wśród mieszkańców miasta
            Tychy, 75% respondentów oceniło komunikację miejską dobrze i bardzo dobrze, a
            liczba osób wystawiających komunikacji miejskiej oceny pozytywne wzrosła w
            ciągu pierwszych czterech lat działalności MZK prawie dwukrotnie, przy ponad
            dwukrotnym spadku liczby osób oceniających komunikację negatywnie.


            Ale jedno trzeba im przyznac - chwalić się umią :P
            • adamtyc walczymy ?? to proszę !!! 13.09.05, 14:26
              Witam,
              w załącznikach podaję:
              1 - petycje do MZK i prezydenta miasta
              2 - listę poparcia
              3 - wzór ogłoszenia do rozwieszenia na przystankach

              Jeżeli jesteście w stanie pomóc w zbieraniu podpisów to proszę Was o pomoc

              . Można to zrobić w ten sposób, że drukujecie sobie wzór petycji do wzglądu,
              parę kartek list do
              podpisów i po parę ogłoszeń na przystanki, oczywiście te w Waszym rejonie. Następnie
              zbieracie podpisy (tylko bez numeracji - ponumeruje się już na końcu) i każdy
              da mi do piątku znać, albo w piątek się spotkamy i zbierzemy wszystkie podpisy w
              całość, w poniedziałek 19 września zanosimy petycję do Urzędu Miasta i MZK - mam
              nadzieję, że każdy z Was pomoże i uda się nam przekonac urzędników.

              Dla tych którzy do piątku coś zdziałają podaje mój numer - 509 025 586 - dajcie
              znać i
              spotkamy się by zebrać podpisy w całość.

              Acha podajcie tą wiadomość dalej.
              LICZĘ NA WAS - POWODZENIA

              ZALĄCZNIKI
              www.miasto.e-vip.pl/mzk/petycja.doc
              www.miasto.e-vip.pl/mzk/lista.doc
              www.miasto.e-vip.pl/mzk/ogloszenie.doc
                • adamtyc chyba wiem o co w tym wszystkim chodzi !!! 13.09.05, 15:21
                  Przeczytałem sobie jeszcze raz uważnie wszystkie posty i wywnioskowałem z tego,
                  że MZK od spraw związanych z redukcją kursów komunikacji autobusowej czy też
                  trolejbusowej umywa ręce i to, że tak naprawdę to nasza rada miasta tak sobie
                  życzy i nagle mnie oświeciło tzn. chyba wiecie gdzie mieszka większość naszych
                  tyskich VIP-ów!!!
                  Aaaaaaa właśnie na Budowlanych w nowo powstałych blokach (jest taki jeden
                  monitorowany z własną ochroną to właśnie tam) zresztą córeczka od jednego z nich
                  w tym bloku ma solarium!!!
                  I pewnie naszym VIP-om przeszkadza nadmierny ruch komunikacyjny na tej ulicy z
                  stąd ograniczenia
                  Hm pewnie w niedalekiej przyszłości trolejbusy będą zawracać na Hotelowcu, więc
                  mili państwo chyba rozwiązałem zagadkę!!!
                  Co wy na to??
              • embitychy Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 13.09.05, 21:38
                Ogladalnosc by byla taka, ze serwer by padl. Ale jakosc obrazu przydalaby sie
                lepsza i kamerka skierowana bardziej na wnetrze autobusu. Czasem tak w
                Gliwicach sobie stane i ogladam. Ciekawy widok :)

                _____m_0v0_m_____
                www.tychy.silesianet.pl
                • swerd 14 musi zostać!! 14.09.05, 02:59
                  przynajmniej niech jedzie armii krajowej bo jak ja będę do katowic dojeżdżać

                  niech lepiej wykasują jedynkę, przecież pod AZ i tak jedzie 400 i E-1 i 4!
                  • embitychy Re: 14 musi zostać!! 14.09.05, 10:44
                    swerd napisał:

                    > przynajmniej niech jedzie armii krajowej bo jak ja będę do katowic dojeżdżać
                    >
                    > niech lepiej wykasują jedynkę, przecież pod AZ i tak jedzie 400 i E-1 i 4!

                    Ty chyba nie płacisz za bilety! Zlikwidowac 14 wylegarnie gapowiczow :)

                    To chyba odpowiedz na moja propozycje likwidacji 14 ???

                    Ta propozycja byla tylko odpowiedzia na likwidacje 1 i skrocenie trasy 400 do
                    dworca.

                    Nie wiem czy sie orientujecie ze jak sie zlikwiduje 1 to w soboty i niedziele
                    nie bedzie autobusu do Katowic.

                    _____m_0v0_m_____
                    www.tychy.silesianet.pl
                      • embitychy Re: 14 musi zostać!! 14.09.05, 20:28
                        > A czwórka to co ?
                        > KZK GOP ??

                        "4" to chyba KZK jesli brac pod uwage pomysl:

                        > Zgadzam się. Wystarczyłyby dwie linie i to w skróconych trasach.
                        >
                        > 14 według dotychczasowej trasy (łączy oś F, P, N, M, W, Z)
                        > 400 według dotychczasowej trasy, ale od Hotelowca jedzie prosto na pętlę na
                        > Sublach lub do Dworca (łączy Czułów, Stare Tychy)

                        _____m_0v0_m_____
                        www.tychy.silesianet.pl
                        • pawel1940 Re: 14 musi zostać!! 19.09.05, 10:25
                          Ludzie, przecież rozkład sobotni to już niuans. Chodzi o ustalenie optymalnej trasy, a to co jeździ w soboty i w jakich godzinach to już drugorzędna sprawa - przecież to zawsze można zmienić.
              • abelincoln Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 14.09.05, 20:19
                a propos kamerek, ostatnio zauważyłem, że na Hotelowcu na słupir koło lombardu są dwie kamerki(w kierunku dworca i przystanku hotelowiec begonii). Tak się zastanawiam, czy wkrótce również będzie można oglądać z nich obraz w necie, czy też to jakaś "prywatna inicjatywa" ?
        • embitychy Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 14.09.05, 10:27
          www.tychy.naszemiasto.pl/wydarzenia/516076.html
          "Obawiam się jednak, że może się okazać, iż niezbedne stanie sie zawieszenie
          niektórych kursów autobusów do Gliwic i Katowic w ogóle" – twierdzi dyrektor
          Miejskiego Zarządu Komunikacji Grzegorz Jędrasik

          To w 33 da sie jeszcze ograniczyc liczbe kursów?
          - 12 kursów w wakacje (co 1 - 2,5h)
          - 16 kursów od pazdziernika do czerwca
          - 6 kursow w soboty, niedziele, swieta i miedzy swietami (dodatkowe soboty MZK
          Tychy)

          E2 to az 7 kursow od poniedzialku do piatku (oprocz dodatkowych sobot MZK Tychy)

          W takim wypadku trzeba chyba zwolnic dyrekcje MZK. Nieudolne zarzadzanie
          prowadzi do tego ze mimo wiekszych niz w innych miastach nakladow na
          komunikacje i przeladowania autobusow, MZK musi likwidowac linie.
          Panie Jędrasik po ograniczeniu liczby kursow potrzebne beda jakies uchwyty na
          zewnatrz autobusow i drabinki na dach.

          "MZK radzi przy przesiadkach korzystać z linii trolejbusowej A, która będzie
          kursować z większą częstotliwością. Liczba kursów wzrosła w dni robocze z 65 do
          93."

          Szkoda ze mieszkajac w centrum mam 15 minut (okolo 1km) drogi do przystanku
          linii "A". Mnie dla odmiany wlasnie zlikwidowano ponad 50 kursow do dworca.

          Czy skrocenie linii E2 i 33 (6-23 kursów) starczy na pokrycie kosztow 28 nowych
          kursow linii "A"?

          Co sie stalo ze specjalna grupa interwencyjna, nie podniosla zyskow? Chybiony
          pomysl?


          _____m_0v0_m_____
          www.tychy.silesianet.pl
          • kinioslawa Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 14.09.05, 12:53
            Skoro obcięcie E-2, 33 i 1 można nazwać skandalem, ciekawe, jakie nowe słowa
            wymyślimy na to, co nam jeszcze szykują :/ Ja aktualnie czekam na łaskawą
            odpowiedź na maila wysłanego dwa dni temu i nie omieszkałam wyrazić swojego
            niezadowolenia z powodu braku odpowiedzi.
            Jak myślicie, czy odpowiedź na list ochrzaniający ich za 'opieszałość' przyjdzie
            przed odpowiedzią na list zawierający jakieś konkretne zmiany, mniej uciążliwe i
            nie tak brutalne? A może kolejny zostanie zignorowany.
            Zobaczymy...
            • esss Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 14.09.05, 13:39
              Przeanalizowałem to wszystko i doszedłem do wniosku, że oto komuś w Tychach
              znowu zaczęły przeszkadzać trolejbusy! Bo zauważcie jaki oto wywiązał się dialog...
              MZK: - Skracamy linie autobusowe, dojeżdżajcie sobie do nich trolejbusami.
              PASAŻEROWIE: - Nie chcemy dojeżdżać, tylko chcemy, żeby te autobusy jeździły
              jak dawniej!
              MZK: - Nie ma kasy na to żeby autobusy jeździły jak dawniej. Dojeżdżajcie.
              PASAŻEROWIE: - Nie chcemy dojeżdżać z przesiadkami trolejbusami, tylko jeździć
              autobusami bez przesiadek!

              (Tu doszliśmy do chwili obecnej. A oto hipotetyczny epilog):

              MZK: - No to autobusy przywrócimy, a trolejbusy zlikwidujemy, bo nie
              mamy tyle szmalu, żeby jeździły i jedne i drugie.
              PASAŻEROWIE: - No trudno...

              REASUMUJĄC: Przeprowadzenie zmian w organizacji tyskiej komunikacji w tak
              prowokująco idiotycznej formie jak właśnie wprowadzona w życie, świadczy o tym,
              że komuś ewidentnie zależy na wywołaniu gniewu pasażerów i upieczeniu na tym
              ogniu jakiejś krwistej pieczeni dla siebie. Ciekawe, czy się mylę???
              • adamtyc Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 14.09.05, 18:39
                esss coś mi się zdaje, że masz rację, jeżeli nie w ten sposób to w inny, ale mzk
                do tego dąży jak niby te stare (są stare) i niech nikt tego nie neguje, bo co
                cały ten ogrom pasażerów mają rozładować trzy, solarisy które więcej stoją niż
                jeżdżą
                Do tego TLT ma tak mało trolejbusów, że przekazanie nagle tak dużej ilości
                pasażerów doprowadzi do tego, że TLT się z tego nie wywiąże i wtedy będą
                zacierać ręce!!!
          • zufik Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 14.09.05, 13:53
            Hmmm ciekawe czym pan Grzegorz Jędrasik się porusza? Przecież jeździ głównie po
            tychach i do Katowic(może nawet do Gliwic). Może trzeba mu zabrać służbowy
            samochód/zwrot kosztów za benzynę i kupić bilecik miesięczny. Podobnie jak
            całym władzom MZK i miasta Tychy. Już mamy oszczędności rzędu parunasty tysięcy
            miesięcznie (paliwo, kierowcy, samochody) i nie trzeba będzie zmieniać
            tras/ograniczać kursów autobusów.
            • ddooddoo Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 14.09.05, 23:03
              Bardzo dobry pomysł.
              Każdemu z władz MZK i władz miasta od pażdziernika zafundować bilecik miesięczny a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na dodatkowe kursy autobusów. Ciekawe jak szybko by się opamiętali.
              To by był dobry slogan wyborczy ;) <lol2>
              • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 15.09.05, 01:16
                Ja się zastanawiam jakie są koszty skrócenia takiego E-2? Nie wiem ile dokładnie jest km z dworca na Z1, ale liczę, że ok 10. W dwie strony daje to 20 km na 1 kurs. PKM jeździ zdaje się za cenę w okolicach 4 zł.

                20 km (na kurs) * 7 kursów na dzień (tylko dni robocze) * 20 dni robocznych w miesiącu * 4 zł (za wozokilometr) = 11 200 zł.

                Czy naprawdę 150-tysięczne miasto nie jest w stanie tyle wygospodarować?

                Na 1 powinno wyjść podobnie - kursów jest więcej, ale zakres skrócenia mniejszy.
          • pawel1940 Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 15.09.05, 00:51
            Dokladnie, ja już parę dni temu mówiłem, że dyrekcja MZK powinna zostać odwołana, a najlepiej powinna podać się do dymisji. Przecież te propozycje to skandal.

            Poza tym MZK mogłoby zacząć odpowiadać na maile.

            Poza tym, na stronie MZK wypadałoby zmienić wreszcie numer komórki interwencyjnej do Meteora (dział Przewoźnicy). Do biednego faceta z Bydgoszczy kilka razy na dzień, a nawet w środku nocy dzwonią w sprawach naszej komunikacji. Wczoraj mu podałem namiary na nasze MZK, podobno miał osobiście zadzwonić i im podziękować.
          • swerd Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 15.09.05, 04:08

            tak sobie myśle o tych wszystkich cieciach i się zastanawiam
            jak to jest że stać miasto na utrzymywanie 3 dyrekcji- mzk, pkm, i tlt
            ale to tylko tak myśle bo w sumie dyrektorzy są potrzebni, maja sekretarki,
            doradców, zastępców, kierowców

            chyba do atowic tez już autem będe jeździł. w końcu parkingi tam nie takie
            drogie...
    • jita Re: Skandal!! E-2 i 33, 1, C... 15.09.05, 09:26
      embitychy napisał:

      > "Obawiam się jednak, że może się okazać, iż niezbedne stanie sie zawieszenie
      > niektórych kursów autobusów do Gliwic i Katowic w ogóle" – twierdzi dyrek
      > tor
      > Miejskiego Zarządu Komunikacji Grzegorz Jędrasik

      Jeśli chodzi o 33 to podejrzewam, że tak będzie. Ludzie, którzy dojeżdżają np.
      do Mikołowa wybiorą taką linię, by nie musieć się przesiadać. Pojadą wcześniej
      lub później. I tyle. Wczoraj (zapewne także z powodu niedoinformowania
      pasażerów) do Gliwic w godzinach popołudniowych jechały z dworca w Tychach trzy
      osoby! A wcześniej, przynajmniej na trasie do Mikołowa zawsze było pełno...
      ------
      Poza tym, albo ja głupia jestem - ale widział ktoś trolejbus na al.
      Niepodległości? Bo to jest trasa linii 33. Piszą także o zwiększeniu
      częstotliwości trolejbusu A. Z tym, że aby dojechać w pobliże w/w ulicy trzeba
      jechać B, nie A...
      • rzeczniktychy Informacja rzecznika prasowego Oli Cieślik 16.09.05, 10:05

        Od poniedziałku tj. 19 września przywrócone zostaną dotychczasowe kursy linii
        autobusowej nr 33 do Gliwic oraz linii nr 1 do Katowic.
        Andrzej Dziuba Prezydent Miasta Tychy powiedział: „Z wielką uwagą zapoznałem się
        z opiniami mieszkańców, jak również z szczegółowymi danymi przedstawionymi przez
        MZK. Konieczny jest kompromis pomiędzy działaniami MZK zmierzającymi do
        wprowadzenia oszczędności w funkcjonowaniu komunikacji, a potrzebami mieszkańców
        korzystających z transportu miejskiego. Decyzja o zmianie w funkcjonowaniu
        niektórych linii autobusowych nie była trafna. Dlatego od poniedziałku
        przywrócone zostaną dotychczasowe kursy linii autobusowej nr 33 do Gliwic oraz
        linii nr 1 do Katowic”.

        W tym roku miasto Tychy przeznaczyło na komunikację miejską ponad 12 milionów
        złotych. Dotacja na jednego mieszkańca wynosi prawie 100 złotych/rok. To jedna
        z najwyższych dotacji w naszym województwie. Jednak przy stale rosnących
        kosztach utrzymania komunikacji miejskiej nie jest ona wystarczająca. Niezbędne
        jest szukanie oszczędności. „Oszczędności są konieczne, ale nie tak drastyczne
        dla mieszkańców” – mówi Andrzej Dziuba Prezydenta Miasta Tychy.

        Rzecznik prasowy
        Urzędu Miasta Tychy
        Aleksandra Cieślik
        • cjanek Re: Informacja rzecznika prasowego Oli Cieślik 16.09.05, 12:50
          Gratuluje Forumowiczom zaangazowanym w akcję!
          To Wasza rzeczowa dyskusja na temat komunikacji odniosła skutek.
          Pojedyncze przypadki chamskich wypowiedzi na forum należy piętnować, a wtedy
          jest szansa ze wladza bedzie sie baczniej przygladac poglądom wyrażanym na tym
          forum.

          No i plus dla Prezydenta za szybką reakcje!
        • ddooddoo Re: Informacja rzecznika prasowego Oli Cieślik 16.09.05, 13:37
          Brawo za jedyną słuszną decyzję jaką można było podjąć!!! Jednak przed wyborami politycy coś częściej (nie mylić z skuteczniej) zabiegają o elektorat (no może trochę się czepiam).

          Z drugiej strony chciałbym poznać stanowisko pana prezydenta i szacownego MZK dlaczego to nie można było zostawić linii E-2 wg starego rozkładu.

          Moja propozycja jest następująca. Jeżeli już naprawdę nie ma pieniędzy to niech E-2 zaczyna kurs tak jak było, ale niech nie jedzie przez Mikołów. Miasto to ma obwodnicę, na której zyska się tyle co teraz próbuję się zaoszczędzić startując z dworca. Z doświadczenia wiem, że liczba ludzi wsiadających/wysiadających w Mikołowie jest bliska zeru na kurs. Poza tym połączenie Tychów z Mikołowem jest w miarę korzystne i E-2 jest tam potrzebne jak pies z kulawą nogą, a z Mikołowa do Gliwic jeździ 41.
        • ddooddoo Re: Informacja rzecznika prasowego Oli Cieślik 16.09.05, 13:37
          Brawo za jedyną słuszną decyzję jaką można było podjąć!!! Jednak przed wyborami politycy coś częściej (nie mylić z skuteczniej) zabiegają o elektorat (no może trochę się czepiam).

          Z drugiej strony chciałbym poznać stanowisko pana prezydenta i szacownego MZK dlaczego to nie można było zostawić linii E-2 wg starego rozkładu.

          Moja propozycja jest następująca. Jeżeli już naprawdę nie ma pieniędzy to niech E-2 zaczyna kurs tak jak było, ale niech nie jedzie przez Mikołów. Miasto to ma obwodnicę, na której zyska się tyle co teraz próbuję się zaoszczędzić startując z dworca. Z doświadczenia wiem, że liczba ludzi wsiadających/wysiadających w Mikołowie jest bliska zeru na kurs. Poza tym połączenie Tychów z Mikołowem jest w miarę korzystne i E-2 jest tam potrzebne jak pies z kulawą nogą, a z Mikołowa do Gliwic jeździ 41.
          • glempa Re: Informacja rzecznika prasowego Oli Cieślik 16.09.05, 18:29
            dobrze ze linia 33 zostala przywrocona do starej trasy ale czemu E-2 nie??
            przeciez to do tej lini ludzie musza doplacac? ta lina powinna zostac
            przywrocona jako pierwsza w koncu dochody z niej (przez doplate) powinny byc
            wieksze, poza tym jest to dosc obciazona linia ktora ma tylko 7 kursow na
            dzien. to jest od dworca do paprocan jakies 10 km w dwie strony 20 co daje na
            dzien 140km. przy tej ilosci kursow i lini jakie ma mzk to jest nic!!! moze
            pominac Mikolow i tak tam nikt nie wsiada.
      • adamtyc nikt tego nie poruszył !!! 17.09.05, 06:59
        pogubiłem się już w tym wszystkim nie wiem w jakim kierunku szły zagrywki z
        ograniczeniem kursów (wszyscy wiedzą o co chodzi!!!)czy rzeczywiście chodziło o
        oszczędności?! a może działania te mają przyczynić się do likwidacji trolejbusów?!
        jeszcze zdaje się było poruszonych parę wądków na tym forum ale ja mam jeszcze
        jeden!!!
        mianowicie komunikacja miedzymiastowa jest dotowana ( i to wcale niemałymi
        pieniędzmi) jest właśnie w tychach taka firma METEOR która obsługuje wyłącznie
        linie międzymiastowe (wysoko dotowane)i te oto autobusy wożą powietrze!!! i
        nikomu to nie przeszkadza ba nawet tu nikt o tym nie wspomniał!!! i to tej
        firmie się opłaca?! (wozić powietrze)bo tabor nie jest przeładowany resory nie
        trzeszczą itp. najlepiej jak by jeżdziły(te autobusy) puste!!!
        zastanówmy się czy to czasem nie miało do tego dojść??? pasażerowie siedzieli by
        cicho(chodzi mi o ograniczenia)póżniej jeszcze jakieś ograniczenia aż
        społeczeństwo przesiadło by się na rowery a potem(haha)oddaje MZK linie te komu
        (hihi)właśnie firmie "Meteor" która znowu woziła by powietrze i miała duuuuuuuże
        pieniądze !!!
        Teraz już może powiem o co mi chodzi :(
        zastanawiam się kto z naszych władnych z Miasta i może(napewno)MZK ma udziały w
        firmie "METEOR"
        1.zabrać PKM linie międzymiastowe oddać Meteorowi
        2.zlikwidować trolejbusy dać PKM linie miejskie
        TO BYŁO W PLANACH (ich)(kogoś)JEST I BĘDZIE !!!!
        takie jest moje zdanie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        • pawel1940 Re: nikt tego nie poruszył !!! 18.09.05, 04:17
          1. Trochę za dużo insynuacji, za mało faktów.
          2. Czy Meteor jeździ na liniach pozamiejskich? Zdaje mi się, że na ważniejszych tylko E-1, 45, 157. Na wszystkich od wielu lat.
          3. Meteor wygrywa obsługę linii na podstawie publicznych przetargów. Przecież tutaj się nic nie odbywa pod stołem... Jeżeli Meteor je wygrywa to znaczy, że zaoferował najbardziej atrakcyjne warunki i tyle.
          • adamtyc Re: nikt tego nie poruszył !!! 19.09.05, 17:10
            Od wielu też lat jest mowa o likwidacji trolejbusów !!!
            a jak w Polsce przebiegają przetargi i nie tylko wszyscy wiedzą
            i znowu insynuuje ale wybacz żeby znać fakty trzeba być przy korycie !!!
            lub ambitnym dziennikarzem
            pozdrawiam
            • cjanek Re: nikt tego nie poruszył !!! 20.09.05, 08:48
              Tyle gadasz o o braku efektywnosci w działaniu o nie szukaniu oszczednosci itp itd.
              Czy wiesz jaki jest stosunek ceny trolejbusu do ceny autobusu?
              Czy wiesz jaka jest cena wozokilometra autobusu i trolejbusu?
              Czy wiesz chociaz co to jest wozokilometr?
              A moze wiesz przynajmniej ile kosztuje utrzymanie sieci trakcyjnej trolejbusow?

              Ja nie jestem ani zwolennikiem ani przeciwnikiem trolejbusów, powiem Ci tylko ze
              komunikacja trolejbusowa jest o wiele drozsza od autobusowej. Z przyczyn
              spolecznych trolejbusy jednak jeżdżą. I nikomu do glowy nie przychodzi ich
              likwidacja choc z punktu widzenia korzysci ekonomicznych byloby to celowe.
              Argument ekologii trolejbusow juz dawno polegl w starciu z nowoczesnymi
              autobusami gazowymi (w koncu prąd trolejbusom produkuje sie spalajac węgiel).
              A o szpetnych słupach na miescie - nie wspomnę.

              Proponuje rzetelna dyskusje a oklepane argumeny i żale bez pokrycia.
              Pozdrawiam
              • adamtyc Re: nikt tego nie poruszył !!! 20.09.05, 11:14
                cjanek napisał:

                > Tyle gadasz o o braku efektywnosci w działaniu o nie szukaniu oszczednosci itp
                > itd.
                > Czy wiesz jaki jest stosunek ceny trolejbusu do ceny autobusu?
                > Czy wiesz jaka jest cena wozokilometra autobusu i trolejbusu?
                > Czy wiesz chociaz co to jest wozokilometr?
                > A moze wiesz przynajmniej ile kosztuje utrzymanie sieci trakcyjnej trolejbusow?

                Ech nie wiem, dlaczego sie mnie czepiasz wyszedłem na zwolennika trolejbusów to
                trudno?!
                Może jest komunikacja trolejbusowa droższa, ale ze względu na to, że jest
                ekologiczną jest dotowaną z UE i wspieraną przez Polskie organizacje ekologiczne
                np. "Zieloni" (nie będę przeliczał) ile wtedy wyjdzie ten wozokilometr, bo
                szkoda czasu i brak dokładnych danych
                Co do sieci trakcyjnej hm wiem tylko tyle, że, od kąd wisi nikomu nic się nie
                stało z powodu wyładowań atmosferycznych wszystko to przejmuje ta właśnie sieć
                Nowoczesne autobusy gazowe haha stoją teraz na zajezdni i czekają na kupca, bo
                jeżeli popatrzeć na cenę gazu to oczywiście są takieeeeeeeeee ekonomiczne, że
                hej, ale autobus na olej napędowy mógł na jednym zbiorniku ON przejeździć cały
                dzień a nowoczesny autobus gazowy trzy razy musiał zjeżdżać to bazy żeby
                zatankować gaz (chcesz to licz)
                Jedynie zgodzę się z tobą, co do estetyki tj. słupy i sieć
                Pozdro
                • adamtyc nie odpisujcie na to wyżej !!! 20.09.05, 11:32
                  już tu nie wchodzę ta dyskusja do niczego nie prowadzi
                  rozdrapywane są tylko stare rany
                  Cieszmy sie że tyskie społeczeństwo potrafi się skonsolidować (patrz post
                  skandal) Kończę tą dyskusje żeby nie było podziałów !!!
                  Pozdrawiam
              • wpk Re: nikt tego nie poruszył !!! 21.09.05, 11:35
                Zalety w stosunku do autobusów:

                1. Koszty eksploatacji trolejbusów w pewnych warunkach są niższe zarówno w
                odniesieniu do wozokilometrów, jak i do miejscokilometrów.
                2. Trolejbus korzysta z energii elektrycznej wytworzonej w elektrowniach
                węglowych, wodnych lub jądrowych, pozwalając na zaoszczędzenie kosztownego
                paliwa płynnego.
                3. Silnik trolejbusowy jest prostszy, lżejszy i wymaga mniej konserwacji niż
                silnik spalinowy, a jego trwałość jest znacznie większa.
                4. Trolejbus nie zużywa wcale oleju silnikowego – brak problemów z jego
                utylizacją.
                5. Trolejbus jest cichszy od autobusu i nie wydziela spalin. Ma to szczególne
                znaczenie w wielkomiejskich warunkach pracy.
                6. Rozruch trolejbusu jest szybszy i łagodniejszy niż autobusu wobec dużej
                przeciążalności i braku potrzeby zmiany biegów. Wskutek tego w wielu
                przedsiębiorstwach zużycie opon trolejbusowych bywa mniejsze niż autobusowych,
                pomimo szybszego rozruchu.
                7. Trolejbus jest niewrażliwy na niskie temperatury. Przy mrozie jego moc
                wzrasta wobec lepszych warunków chłodzenia silnika i oporów rozruchowych.
                8. Szybsze pokonywanie wzniesień, co wynika z możliwości przeciążania silnika
                elektrycznego.
                9. Znikome zużywanie się hamulców mechanicznych, gdyż trolejbus w normalnej
                eksploatacji hamuje silnikiem – przy czym istnieje możliwość odzyskania energii
                kinetycznej pojazdu i przekazania jej innym pojazdom. Ponadto taki sposób
                hamowania powoduje, że występuje tu znikoma emisja zanieczyszczeń dodatkowych
                wywołanych zużywaniem się klocków i okładzin hamulcowych.

                (trolejbusy.nets.pl/)
                • cjanek Re: nikt tego nie poruszył !!! 21.09.05, 12:49
                  > 8. Szybsze pokonywanie wzniesień, co wynika z możliwości przeciążania silnika
                  > elektrycznego.
                  No ja nie moge! A gdzie w Tychach trolejbus pokonuje jakies wzniesienia!:)
                  (procz jednego - dojazd do ronda przy cmentarzu na Piłsudskiego)
                  na kazdym zas rozjezdzie rowerzysci wyprzedzaja wlokące sie mozolnie i z trudem
                  trolejbusy, coby im szelki nie pospadaly!

                  Do innych argumentow odniose sie pozniej bo teraz nie mam czasu:)
                  po prostu ten 8 punkt mnie rozwalil!